Антимонополната комисия отхвърли жалба срещу търга за строежа на тунел под Шипка

Изграждането на тунела ще намали значително времето да пътуване през една от най-използваните връзки между Северна и Южна България

© Георги Пауновски

Изграждането на тунела ще намали значително времето да пътуване през една от най-използваните връзки между Северна и Южна България



Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) е отхвърлила жалбата на "Трейс груп холд" срещу финалното решение за избор на изпълнител на пътната агенция в търг за тунела под Шипка. Това става ясно от решение, публикувано на сайта на регулатора, съобщи "Капитал".


Търгът беше обявен преди две години, през октомври 2019 г., а офертите бяха събрани през март 2020 г.
"Трейс" има възможност да обжалва решението на КЗК пред Върховния административен съд (ВАС) до 14 октомври 2021 г.


Обединението между "Трейс" и проектантската "Алве консулт" беше класирано на второ място в търга, а победител е "Консорциум ПСВТ", в който влизат "Пътни строежи - Велико Търново", "Пътинженерингстрой-Т" и "Хидрострой" на Велико Желев. Обединени от същите фирми изгради обхода на Габрово, който е предходен етап на проекта за тунела под Шипка и вероятно това е било плюс при изготвянето на офертата.




Засега няма договор с изпълнител и не е ясно кога ще може да започне работа по проекта, който ще струва близо 360 млн. лв. Той може да стане факт едва след като по новия програмен период за европейско финансиране проектът бъде одобрен.


Прогнозната стойност на поръчката за тунела под Шипка бе 267 млн. лв. без ДДС, или 320 млн. лв. с ДДС, но не беше пределна, т.е. кандидатите нямаше автоматично да бъдат отстранени, ако не се вместят в нея. И четирите отворени ценови оферти бяха доста над прогнозния праг.


Тунелът под Шипка е проект за най-дългото подобно съоръжение в страната и още четири по-малки тунела с обща дължина 4 км и 10 км път.

Коментари (21)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на MilliVanilli
    MilliVanilli
    Рейтинг: 2104 Неутрално

    Затова ли реве Богдан Милчев: Радев лобира за строителен бос, спряха търга за тунела под Шипка, защото той не го спечели

    http://epicenter.bg/article/B--Milchev-Radev-lobira-za-stroitelen-bos--spryaha-targa-za-tunela-pod-Shipka--zashtoto-toy-ne-go-specheli/262133/2/0

    Сам съм, други няма...
  2. 2 Профил на proventuss
    proventuss
    Рейтинг: 975 Весело

    "Денег нет, но вьi держитесь!"
    Гарантирано от г-жа Комитова!

    Лигата на необикновените почтени джентълмени.
  3. 3 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1709 Разстроено

    Очевидно 126 години не стигат за тунел под Шипка...

  4. 4 Профил на Lazarus
    Lazarus
    Рейтинг: 944 Неутрално

    С ГЕРБ си тръгват и някои от партийните спонсори.

  5. 5 Профил на Мощ
    Мощ
    Рейтинг: 133 Неутрално

    Докато ни управляват комунисти, забравете! Те спряха всички сторежи, за да насочат парите към тяхни фирми за крадене, а вие искате нещо ново да почнат. Може, но трябва различен резултат на изборите - не на комунизма във всичките му форми.

    И тъй, враг ваш ли станах, като ви говоря истината? (Гал. 4:16)
  6. 6 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4559 Неутрално

    До коментар [#5] от "Мощ":

    "Докато ни управляват комунисти, забравете!"

    Комунисти управляваха някъде до средата на месец май тази година!

  7. 7 Профил на diq55699032
    diq55699032
    Рейтинг: 1650 Неутрално

    Госпожа дантелки: Тунелът е решен.

    Тунел няма да има.

    Гарантирано от Радев!

    09-06-20 - Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители . 13-05-19 - Tео Ушев: Президентът и жена му са чудовищно прости. 24-01-21 - Атанас Атанасов: Нямам нито една забележка към Радев. 01-09-21 - Кирил Петков: С две ръце гласувам за президента Радев. 30-10-21 - Ген. Атанасов: Не виждам грешки в Стойчо Кацаров.
  8. 8 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1573 Неутрално

    Радев пак удари греда.
    Много му се събраха напоследък.
    Чакаме и резила с Кирчо и последващите оспорвания на неговите решения след като се произнесе КС.

  9. 9 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 2655 Любопитно

    Следва касационна жалба във ВАС срещу решението на КЗК.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  10. 10 Профил на proventuss
    proventuss
    Рейтинг: 975 Весело

    Госпожа дантелки: Тунелът е решен.Тунел няма да има.Гарантирано от Радев!
    —цитат от коментар 7 на diq55699032


    Може, ако възродят бригадирското движение и го ашладисат с челният канадски опит.
    Хем заетост, хем ефект, я как немците построиха аутобаните през 30'те. На 20 км. съм от Солинген, от мен кирките и лопатите.

    Лигата на необикновените почтени джентълмени.
  11. 11 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7020 Неутрално

    До коментар [#2] от "proventuss":

    Що Боко не го построи за 12 години. Кой е дал пари на Комитова за такива строежи?

  12. 12 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1888 Любопитно

    Засега няма договор с изпълнител и не е ясно кога ще може да започне работа по проекта, който ще струва близо 360 млн. лв. Той може да стане факт едва след като по новия програмен период за европейско финансиране проектът бъде одобрен.

    Прогнозната стойност на поръчката за тунела под Шипка бе 267 млн. лв. без ДДС, или 320 млн. лв. с ДДС, но не беше пределна, т.е. кандидатите нямаше автоматично да бъдат отстранени, ако не се вместят в нея. И четирите отворени ценови оферти бяха доста над прогнозния праг.

    Тунелът под Шипка е проект за най-дългото подобно съоръжение в страната и още четири по-малки тунела с обща дължина 4 км и 10 км път
    —цитат от коментар 0 на статията



    Още когато бях дете,
    а това беше далеч преди да настъпи "демокрацията",
    от тогава слушам фантасмагориите за тунел под Шипка!
    И сега им вярвам точно толкова, колкото и тогава!

  13. 13 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4039 Неутрално

    Очевидно 126 години не стигат за тунел под Шипка...
    —цитат от коментар 3 на selqnin


    По това време строяхме руски, съветски и комунистически паметници , които струват много повече от тунела.

  14. 14 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2775 Неутрално

    Още когато бях дете,
    а това беше далеч преди да настъпи "демокрацията",
    от тогава слушам фантасмагориите за тунел под Шипка!
    И сега им вярвам точно толкова, колкото и тогава!
    —цитат от коментар 12 на vagabond66


    Ще стане - има изграден обходен път :)

    Освен ако не го зарежат и не запустее и той. :)

  15. 15 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1888 Любопитно

    До коментар [#14] от "realguru":


    Ще стане - има изграден обходен път :)

    Освен ако не го зарежат и не запустее и той. :)
    —цитат от коментар 14 на realguru



    От написаното в статията оставам с
    впечатлението, че ще стане,
    ама друг път!

  16. 16 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 858 Неутрално

    До коментар [#1] от "MilliVanilli":

    Фактите не се връзват с бръщолевенето на гербавата калинка. За да се започне работа по проекта той трябва да бъде одобрен за финансиране от новата оперативна програма програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027 г. Тоест парите още не са осигурени. Това гербавия го знае много добре, но ниже само опорки.

  17. 17 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 448 Весело

    Какъв тунел? Това са комунистически глупости!!! Няма пари за него! Сега трябва да строим демократични паметници, като на Рейгън или Самуил със светещите очи! :)))

    Бог да благослови Америка за България!
  18. 18 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 858 Неутрално

    До коментар [#1] от "MilliVanilli":

    А това за жертвите на катастрофите е цинично. Няма как да се сравнява това лято с миналото когато пътуванията бяха много по-малко заради локдауна. За 2019 г. има 628 жертви на катастрофи, а за 2020 г. - 463. Гербавата калинка трябва да прави сравнение с 2019 г., а не с 2020 г.

  19. 19 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4039 Неутрално

    До коментар [#17] от "Günther":
    "Какъв тунел? Това са комунистически глупости!!! Няма пари за него!"

    Писал си го шеговито , но това е горчивата истина. Комунистите даваха парите за съветски и комунистически паметници , а не за пътни тунели и развитие на пътната инфраструктура на страната. Комунистическата пара отиваше в свирката , а не в парния двигател за движение на българския локомотив.

  20. 20 Профил на Dimitar Asenov
    Dimitar Asenov
    Рейтинг: 14 Неутрално

    Докато ни управляват комунисти, забравете! Те спряха всички сторежи, за да насочат парите към тяхни фирми за крадене, а вие искате нещо ново да почнат. Може, но трябва различен резултат на изборите - не на комунизма във всичките му форми.
    —цитат от коментар 5 на Мощ


    Кои са "техните фирми". Ти колко строителни фирми мислиш, че има в България, които могат да направят този проект?? Всички поръчки се въртят около ГБС, Пътстрой и произволните Инжстрой, Хидрострой, Трейс Груп, Грома холд, Джи Пи груп. Та кои са ваши, кои са техни.
    И помнете - служебния кабинет спря схемите за източване, а не строителството.

  21. 21 Профил на Бай Благой
    Бай Благой
    Рейтинг: 662 Неутрално

    @Дневник, защо публикувате в сериозни статии информация за "цена без ДДС" и "цена с ДДС"? Цената си е цена, а ДДС си е данък. Защо не пишете за "цена с Данък Общ Доход" или с данък печалба?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK