България ще се откаже от въглищните централи най-рано през 2038 г.

България ще се откаже от въглищните централи най-рано през 2038 г.

© Цветелина Белутова, Капитал



Правителството ще реши до края на седмицата каква индикативна дата да предложи на Европейския съюз за спиране на използване на тока от въглища в страната, съобщи на петнадесетата годишна среща между правителството и бизнеса, организирана от "Капитал", премиерът Стефан Янев. Той допълни, че първата възможност това да стане е през 2038 г., а втората - 2040 г.


Янев припомни, че 38% от средствата, предвидени в българския план за възстановяване и устойчивост, на стойност 12 млрд. лева, са насочени към подготовка за изпълнение на тази цел. Премиерът каза още, че е нужна допълнителна енергийна стратегия за прехода, която да се постави на дискусия и да се одобри от парламента. За премиера ключовото е при този преход никой да не е изоставен. Янев отказа за момента да коментира в детайли българската позиция по Зелената сделка, защото предстоят разговори в ЕК и България "не иска да си свали картите предварително".


До месец се чака проект на стратегия за енергийния преход


Янев каза, че вече е назначил междуведомствена група, която да изготви проект за енергийна стратегия на България в рамките на месец. Той припомни, че Зелената сделка е един от водещите приоритети на Европейската комисия и целта й е да превърне Европа в първия въглеродно неутрален континент. Янев подчерта, че за България този преход ще е най-тежък в сравнение с всички членки на ЕС, тъй като въглеродният интензитет на икономиката е 4.3 пъти по висок от средния за съюза. Според Янев в бъдеще от подкрепа ще се нуждаят както бизнесът, така и общините. По същата тема президентът Румен Радев отбеляза, че най-важното е да се намери баланс между начина, по който се прави преходът и колко време отнема. "Ние искаме да осигурим зеленият преход, но не трябва да бързаме прекалено, защото иначе, може да катастрофира", каза още държавният глава.




Пред представителите на бизнеса Стефан Янев отчете успехите на правителството встрани от организацията на изборите. Той подчерта борбата с корупцията, промени в работата на държавната администрация, икономиката и финансите с цел създаване на по-привлекателна инвестиционна среда. Янев не пропусна да отбележи и актуализация на бюджета, която е гарантирала продължаване на програмите за подпомагане на хората и бизнеса при COVID кризата. Служебният премиер обобщи също, че водените от него правителства са дали пример как трябва да се работи за националния интерес.


Янев не пропусна да отбележи, че го притеснява кризата на политическите институции, доминирането на популизма и липсата на обща цел, посока и чувство за единство по важни въпроси.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (86)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Полковник Паликъщов
    Полковник Паликъщов
    Рейтинг: 3814 Неутрално

    Това служебно правителство би било добре посъветвано да не взема подобно важно решение! Все пак те са назначени от президент Радев и нямат зад себе си някакво мнозинство от политически партии!

    А кога ще бъдат затворени въглищните централи, нека да е през 2038 година, както е решила Германия например!

    Всяко решение ще се отрази на резултатите на президент Радев, май ще гледа втория мандат през крив макарон!

    ДБ: Време е да спечелим България
  2. 2 Профил на ulm36650918
    ulm36650918
    Рейтинг: 33 Неутрално

    Какво има да се умува, естествено, че следва да се запише възможно най-крайната дата. Че до тогава я камилата, я камиларя.

  3. 3 Профил на Българин Бг
    Българин Бг
    Рейтинг: 777 Неутрално

    Това решение трябва да се вземе от парламент, а не от служебно правителство.

  4. 4 Профил на Ментор
    Ментор
    Рейтинг: 1695 Неутрално

    Затварянето на въглищните централи трябва да е обвързано не с някакви произволни изсмукани от пръстите срокове, а с изграждането на заместващи нови мощности с необходимия капацитет.

    Естествено, новите мощности трябва да са надеждни и да не увеличават енергийната ни зависимост - това автоматично изключва както "зелени", така и такива изискващи внос от Русия, освен ако няма поне още 2 алтернативни източника.

    Т.нар. "зелена сделка" и без друго няма да се случи (или пък ще затрие Европа).
    България трябва да действа все едно такава идиотщина не съществува.

  5. 5 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7710 Неутрално

    До коментар [#3] от "Българин Бг":

    Ами два парламента не го взеха, а ние ще останем единствените, които не могат да си представят Плана за възстановяване.

  6. 6 Профил на ulm36650918
    ulm36650918
    Рейтинг: 33 Неутрално

    Все пак те са назначени от президент Радев и нямат зад себе си някакво мнозинство от политически партии
    —цитат от коментар 1 на Полковник Паликъщов

    Радев е назначен от народа с абсолютно мнозинство, следователно и назначените от него министри разполагат със същото, та за какво точно са ти необходими партии?
    Когато гласуваш за депутатска листа, която след това гласува за министри в парламента, по-голема легитимност и мнозинство ли виждаш?

  7. 7 Профил на 1107
    1107
    Рейтинг: 735 Неутрално

    България ще се откаже от въглищните централи, когато има икономически ефективен и надежден начинте да бъдат заместени все пак това е енергоизточник, работещ изцяло с местна суровина и независим от външни влияния. Вероятно това е една от основните причини, за това всеобщо желание да го унищожат.

  8. 8 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3070 Неутрално

    До тогаз много вода ще изтече и не се знае какво ще стане :)

  9. 9 Профил на Полковник Паликъщов
    Полковник Паликъщов
    Рейтинг: 3814 Любопитно

    Естествено, новите мощности трябва да са надеждни и да не увеличават енергийната ни зависимост - това автоматично изключва както "зелени", така и такива изискващи внос от Русия, освен ако няма поне още 2 алтернативни източника.
    —цитат от коментар 4 на Ментор


    Много ми е интересно с какво предлагаш да се захранват новите мощности? Със слънчев вятър или си открил ядрения синтез за мирни цели?

    ДБ: Време е да спечелим България
  10. 10 Профил на Полковник Паликъщов
    Полковник Паликъщов
    Рейтинг: 3814 Любопитно

    Радев е назначен от народа с абсолютно мнозинство, ...
    —цитат от коментар 6 на ulm36650918


    Да де, ама преди 5 години, а сега не се знае все още!

    ДБ: Време е да спечелим България
  11. 11 Профил на papunqk
    papunqk
    Рейтинг: 982 Неутрално

    Даже въобще да не се ангажира със срок.

  12. 12 Профил на praseta_mezeta
    praseta_mezeta
    Рейтинг: 735 Неутрално


    Германия и Полша - затварят въглищни мини и ТЕЦ-ове 2048-ма , и то по техен си разчет.

    Нас ни " нагъзват" брутално, като крайния ни срок е макс 2038-ма (има натиск и за 2035-та) и на всичкото отгоре ни карат да затворим 60% от ТЕЦ-овете до 2027-ма.

    Хората които разправят ,че не сме държава вече, а подмандатна васална територия, май са прави..........


  13. 13 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4102 Неутрално

    До коментар [#6] от "ulm36650918":

    Прав сте че РадеФ е назначен!!! ама не от "народа"...реално за него са гласували под 50 % от имащите право на глас.....Та полека с обобщенията!!!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  14. 14 Профил на irons
    irons
    Рейтинг: 686 Неутрално

    "Зелената сделка за 100% въглеродно неутрална Европа" няма да се случи, така както не се случи комунизма. Проблемът е, че както стремежът към комунизма донесе страдание на милиони хора, така и "зелените" мерки ще доведат до бедност и страдание на много хора в Европа.

  15. 15 Профил на AModoMio
    AModoMio
    Рейтинг: 3096 Неутрално

    Решенията не трябва ли да бъдат гласувани в парламента и тогава да имат стойност? Нали сме парламентарна република или вече не?

    "Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани." Тото Риина след атентатите
  16. 16 Профил на vcv531078293
    vcv531078293
    Рейтинг: 170 Неутрално

    2038 България ще има най високите цени на ток и парно ви ЕС заради това решение.

  17. 17 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2359 Любопитно

    2038 България ще има най високите цени на ток и парно ви ЕС заради това решение.
    —цитат от коментар 16 на vcv531078293


    Що?

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  18. 18 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 2108 Любопитно

    България ще се откаже от въглищните централи най-рано през 2038 година
    —цитат от коментар 0 на заглавие


    Що толкоз далече?!?

    Ще се изтровим до тогава!



    България ще се откаже от въглищните централи най-рано през 2038 година
    —цитат от коментар 0 на заглавие



    А от атомните кога?

    Ще се разтопят ледените шапки на планетата
    и ще потънем под вода!

  19. 19 Профил на ggot
    ggot
    Рейтинг: 1361 Неутрално

    Повечко газ ще трябва да купуваме

  20. 20 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1971 Неутрално

    Въпросът е и,че дори и да не ги закрием тецовете цената за въглеродните емисии става твърде висока.

  21. 21 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 2108 Весело

    До коментар [#3] от "Българин Бг":


    Това решение трябва да се вземе от парламент, а не от служебно правителство.
    —цитат от коментар 3 на Българин Бг


    Те решенията, като ги взима парламента
    та какво от това?!?
    Ще прелети някой дипломат отвъд океана,
    ще издърпа ушите на следващата тиква,
    която ще "управлява и усвоява средствата"
    и парламента ще си промени решението,
    като стой та гледай!
    Пример:
    "сделката за изтребителите във българско"!

  22. 22 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 1861 Неутрално

    Добре, че няма да съм жив.

  23. 23 Профил на ulm36650918
    ulm36650918
    Рейтинг: 33 Неутрално

    Да де, ама преди 5 години, а сега не се знае все още!
    —цитат от коментар 10 на Полковник Паликъщов

    А за партиите се знае и след 4 години, така ли? И на коя година от управлението на дадено правителство/президент спира "да се знае"?
    А социологията, която дава рекорден рейтинг на Радев, включително и гербаджийската, тя за украса ли е? Айде скрийте се вече.

  24. 24 Профил на 3biri
    3biri
    Рейтинг: 2000 Неутрално

    До коментар [#6] от "ulm36650918":Прав сте че РадеФ е назначен!!! ама не от "народа"...реално за него са гласували под 50 % от имащите право на глас.....Та полека с обобщенията!!!
    —цитат от коментар 13 на Willy Messerschmitt


    Гербероните управляваха страната с под 25% та полека с обобщенията.

  25. 25 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 2108 Весело

    До коментар [#13] от "Willy Messerschmitt":


    До коментар [#6] от "ulm36650918":Прав сте че РадеФ е назначен!!! ама не от "народа"...реално за него са гласували под 50 % от имащите право на глас.....Та полека с обобщенията!!!
    —цитат от коментар 13 на Willy Messerschmitt


    Колкото и да е минимално "мнозинството"
    си е "болшинство"!
    Болшинство, болшинство -болшевизъм!
    Така работи "демокрацията"!
    Та Радев, хубав или лош си е напълно легитимен!

  26. 26
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  27. 27 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 2627 Неутрално

    България никога няма да се откаже от въглищата. Те са незаменим енергиен ресурс. Но е правилно виртуалната година на затваряне да се изтегли максимално далече, за да ни осигури спокойствие. А след десетина години Европа няма да е същата.
    Проблемът не е само наш. Всички държави са на въглища. А вероятността скоро да се открие нов вид енергия е фантасмагорична. може да минат 100 години, може и 1000.

  28. 28 Профил на mbe281060634
    mbe281060634
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#10] от "Полковник Паликъщов":

    В левичарския дневник най-сигурния начин да те залеят с минуси е да кажеш нещо лошо за комунетата тадев и рашков.

    А едно време бяхте СДС.........

  29. 29 Профил на Toni Ivanov
    Toni Ivanov
    Рейтинг: 1957 Неутрално

    За това време всички работещи ще се пенсионират и няма да наемат нови работници,но трябва да се помисли за поминъка на населението в района.

  30. 30 Профил на rexdog2004
    rexdog2004
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#12] от "praseta_mezeta":

    Лъжеш, никой не иска от нас да закриваме ТЕЦ преди 2050 г.

  31. 31 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 3059 Неутрално

    то все едно може да се избира. ние сме 1% от тоя пазар. останалите са си моделирали и планирали цени на ток и емисии. номера е да си опичаме акъла да не фалираме от раз, че тогава ще пляскаме с ръце.

  32. 32 Профил на rexdog2004
    rexdog2004
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#20] от "Мусаши":

    Българското правителство продава квотите за въглеродни емисии. С парите от тях може да плаща емисиите на ТЕЦ и да се подържа поносима цена на електроенергията

  33. 33 Профил на Toni Ivanov
    Toni Ivanov
    Рейтинг: 1957 Неутрално

    До # 28 Да но сега СДС не е същото,а е подлога на комунистите от Герб,не че СДС не бе създадено от ДС,за да се излъже народа,че вървим към демокрация...

  34. 34 Профил на emo75
    emo75
    Рейтинг: 61 Неутрално

    Въпросът е и,че дори и да не ги закрием тецовете цената за въглеродните емисии става твърде висока.
    —цитат от коментар 20 на Мусаши


    Абсолютно вярно!
    Наистина въглищата си ги копаем ние, но след само 5-10 години цените на въглеродните квоти ще са такива, че ще ни си налага да плащаме 5-6пъти по-скъп ток заради "удоволствието" да сме енергийно независими и НЕ, не става дума за сметките на Ганьо за печката и бойлера-цената на тока може да изстреля или да торпилира всяка една икономика(да не говорим, че ние никога няма да сме на 100% независими, освен ако някъде на територията не бликне газ).

  35. 35 Профил на rexdog2004
    rexdog2004
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#12] от "praseta_mezeta":

    Германия и Чехия затварят въглищата до 2038 година защото дотогава ще изчерпят разкритите находища. Полша през 2049 когато е крайния срок. Гърция до 2025, Румъния до2030.

  36. 36 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 3059 Неутрално

    До коментар [#34] от "emo75":

    просто ще се окаже, че примерно през 2030та в ръмъния и гърция се предлага 2 пъти по евтин ток.

  37. 37 Профил на rexdog2004
    rexdog2004
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#34] от "emo75":

    Квотите ги продава българската държава. По скъпи квоти, повече приходи за държавата. Просто не трябва да се допуска държавата да ги продава на брокер за сто евро, а той да ги препродава на ТЕЦ за двеста.

  38. 38 Профил на it4
    it4
    Рейтинг: 589 Неутрално

    преговарящия Пеканов е "мека Мара", не е за тази работа, а и защо всички се заблуждават, че тези пари са безвъзмездни, а не са - те са от общоевропейски заем, който ще изплащаме дълги, дълги години, но това услужливо се пропуска от всички - медии, правителството , "зелените експерти" като "rexdog2004" ,Белорешки, и др. и треперещите за тези пари, а това ще са основно частни фирми - за безсмислени обучения, разни преквалификации, за офис техника и т.н. , все основно айлакчий, а не производители....

  39. 39 Профил на diq55699032
    diq55699032
    Рейтинг: 1814 Неутрално

    РРС

    Ратко разсмя България.

    За неговата голгота ВерчетоСУ, били виновни предишните управляващи.

    Оставка, некадърен Решетник!

    09-06-20 - Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители . 13-05-19 - Tео Ушев: Президентът и жена му са чудовищно прости. 24-01-21 - Атанас Атанасов: Нямам нито една забележка към Радев. 01-09-21 - Кирил Петков: С две ръце гласувам за президента Радев. 30-10-21 - Ген. Атанасов: Не виждам грешки в Стойчо Кацаров.
  40. 40 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 2108 Весело

    До коментар [#34] от "emo75":


    Абсолютно вярно!
    Наистина въглищата си ги копаем ние, но след само 5-10 години цените на въглеродните квоти ще са такива, че ще ни си налага да плащаме 5-6пъти по-скъп ток заради "удоволствието" да сме енергийно независими и НЕ, не става дума за сметките на Ганьо за печката и бойлера-цената на тока може да изстреля или да торпилира всяка една икономика(да не говорим, че ние никога няма да сме на 100% независими, освен ако някъде на територията не бликне газ).
    —цитат от коментар 34 на emo75





    Газ, ако дай Боже бликне,
    може да дойдат да ни "освободят",
    а другите да ни "демократизират"!
    Не знам дали ще е за хубаво!

  41. 41 Профил на diq55699032
    diq55699032
    Рейтинг: 1814 Неутрално

    Добре де , ако Радев завърти латерната 'съдебна реформа'

    Христо, в пенсия ли?

    09-06-20 - Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители . 13-05-19 - Tео Ушев: Президентът и жена му са чудовищно прости. 24-01-21 - Атанас Атанасов: Нямам нито една забележка към Радев. 01-09-21 - Кирил Петков: С две ръце гласувам за президента Радев. 30-10-21 - Ген. Атанасов: Не виждам грешки в Стойчо Кацаров.
  42. 42 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1494 Неутрално

    И защо вместо 2040г не предложат на Брюксел 2400г?

  43. 43 Профил на rexdog2004
    rexdog2004
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#38] от "it4":

    Ма ти щото си много умен, видял си зелени експерти. Германия посочва 2038 година за затваряне, но си оставя вратичка, че ако обстановката налага може не само да не закрие въглищата, но и да ги разшири и да пусне наново вече затворени. Става на въпрос за лигнитни и високоефективни централи, които са в графика за закриване. Няма причина да определяме дата за закриване преди 2050 година. Освен ако гръцката политика се окаже успешна. Те закриват многократно повече ТЕЦ от нашите в Марица Изток. В краен случай може да се говори за закриване на централи без ТЕЦ 1,2 и 3.

  44. 44 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1494 Неутрално

    "Янев припомни, че 38% от средствата, предвидени в българския план за възстановяване и устойчивост, на стойност 12 млрд. лева, са насочени към подготовка за изпълнение на тази цел"

    И какво - за едните 5Млрд заеми и грантове ли трябва да си торпилираме енергетиката и да фалираме малкото индустрия дето имаме и да обречем милиони граждани на зимен студ и мизерия?

  45. 45 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4201 Неутрално

    До коментар [#11] от "papunqk":

    Не става, трябва да го упоменат, но не е задължително да го фиксират, затова "не по рано от 2038" стои добре. Ако бе "не по късно" щеше вече да е драма.

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  46. 46 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1494 Неутрално

    "Янев подчерта, че за България този преход ще е най-тежък в сравнение с всички членки на ЕС, тъй като въглеродният интензитет на икономиката е 4.3 пъти по висок от средния за съюза"

    Ами няма какъв друг да е - ние сме на друго икономическо стъпало - не произвеждаме почти нищо сложно - на световния пазар сме конкурентни основно с по-ниските си цени.

  47. 47 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1494 Неутрално

    България ще се откаже от въглищните централи, когато има икономически ефективен и надежден начинте да бъдат заместени все пак това е енергоизточник, работещ изцяло с местна суровина и независим от външни влияния. Вероятно това е една от основните причини, за това всеобщо желание да го унищожат.
    —цитат от коментар 7 на 1107


    Любимото ми е когато някой от умнокрасивите тролчета почне да обяснява как тези дето искали МИ да продължи да си работи на местни въглища били путинисти...

  48. 48 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1494 Неутрално

    Въпросът е и,че дори и да не ги закрием тецовете цената за въглеродните емисии става твърде висока.
    —цитат от коментар 20 на Мусаши


    Интересен феномен - цената на въглеродните емисии на 3км от Капитан Андреево е €0.00 - Ердоган си строи нови ТЕЦ ове на въглища докато ние тука прострелвайки се в крака ставаме "въглероднонеутрални"...

  49. 49 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 3059 Неутрално

    До коментар [#46] от "jazzdevil":

    то кой да ги прави сложните работи? су е след 1000но място в класациите, меи и унсс даже ги няма

  50. 50 Профил на Vassil Stoychev
    Vassil Stoychev
    Рейтинг: 737 Неутрално

    До коментар [#4] от "Ментор":

    Ех, как да не съществува за нас Зелена сделка (пакт), като премиера Бойко Борисов я подписа в Брюксел.
    Късно е либе за китка!!

  51. 51 Профил на rexdog2004
    rexdog2004
    Рейтинг: 696 Неутрално

    Квотите не са най страшното за Марица Изток. Две неща ме притесняват повече. Първо в местен балкански мащаб това е договора на гърците с германците да им построят и пуснат в експлоатация два гигавата фотоволтаични централи до2025 г. Те ще произвеждат над три терават часа на себестойност под десет евро за мегават. Което означава че ще ни вземат износа през лятото и то когато свършва договора с ТЕЦ 3. И в световен мащаб- Китай затваря всички ТЕЦ подобни на нашите до края на годината. Замества ги само с такива със супер свръх критични параметри отделящи 600-700 кг со2 за МВт. Нашите отделят двойно повече.

  52. 52 Профил на Vassil Stoychev
    Vassil Stoychev
    Рейтинг: 737 Неутрално

    До коментар [#32] от "rexdog2004":

    Българско правителство е подписало с парите получавания квотите да се плащат емисиите на частните Марица 1 и 3. Кой и защо го е подписал това - можете да питате бившия премиер или енергийните му министри!!

  53. 53 Профил на rexdog2004
    rexdog2004
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#50] от "Vassil Stoychev":

    Нищо не е подписал. От изискванията за 55 процента от отделяните со2 през ,1990 г за нас не произтича нищо защото сме ги изпълнили. Иначе Боко нвмаше да подпише.

  54. 54 Профил на MilliVanilli
    MilliVanilli
    Рейтинг: 2290 Неутрално

    До коментар [#32] от "rexdog2004":Българско правителство е подписало с парите получавания квотите да се плащат емисиите на частните Марица 1 и 3. Кой и защо го е подписал това - можете да питате бившия премиер или енергийните му министри!!
    —цитат от коментар 52 на Vassil Stoychev


    Трябва да се пита Костов.

    Сам съм, други няма...
  55. 55 Профил на rexdog2004
    rexdog2004
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#52] от "Vassil Stoychev":

    Костов подписа договорите за рехабилитация и изграждане с цел продаване тока на Турция. Да се изплаща от Турция.Овчаров смени цената от долари в евра и разтури договора за изкупуване на енергията от Турция. Добрев подписа за квотите.

  56. 56 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 652 Неутрално

    "българския план за възстановяване и устойчивост, на стойност 12 млрд. лева"

    След 10 години с 12 милиарда ще можеш да купиш това, което сега струва 6. А преди година струваше ~4.5

    ... с двеста...
  57. 57 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 793 Весело

    До коментар [#3] от "Българин Бг":

    „Премиерът каза още, че е нужна допълнителна енергийна стратегия за прехода, която да се постави на дискусия и да се одобри от парламента.“

    Пенчо бре чети, то четенето сляпото окато прави...

  58. 58 Профил на Герберска Мутра
    Герберска Мутра
    Рейтинг: 655 Неутрално

    Това служебно правителство би било добре посъветвано да не взема подобно важно решение! Все пак те са назначени от президент Радев и нямат зад себе си някакво мнозинство от политически партии!А кога ще бъдат затворени въглищните централи, нека да е през 2038 година, както е решила Германия например!Всяко решение ще се отрази на резултатите на президент Радев, май ще гледа втория мандат през крив макарон!
    —цитат от коментар 1 на Полковник Паликъщов


    Да се надяваме че глед втория мандат през крив макарон а небето през решетките на централния софийски

  59. 59 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2260 Неутрално

    А с какво ще ги заместим?

  60. 60 Профил на venelingeologia
    venelingeologia
    Рейтинг: 1180 Неутрално

    До коментар [#9] от "Полковник Паликъщов":

    Полковник, ще ги заместим с китайски токамаци. Рапортувал-ст. л. № 59.

  61. 61 Профил на venelingeologia
    venelingeologia
    Рейтинг: 1180 Неутрално

    Потънало имущество.. Демек - циганско!

  62. 62 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4239 Неутрално

    Аз това го чета като отказване около 2050 година.

  63. 63 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3132 Неутрално

    До коментар [#46] от "jazzdevil":

    ....Ами няма какъв друг да е - ние сме на друго икономическо стъпало - не произвеждаме почти нищо сложно ....
    —цитат от коментар 46 на jazzdevil


    "Прост съм та ми е лесно. То е кофти да си сложен".

  64. 64 Профил на vcv531078293
    vcv531078293
    Рейтинг: 170 Неутрално

    [/quote]

    виж какво са писали другите, да не ги повтарям

    [quote#20:"Мусаши"]Въпросът е и,че дори и да не ги закрием тецовете цената за въглеродните емисии става твърде висока.
    —цитат от коментар 17 на Тюфлекчия



    До коментар [#34] от "emo75":просто ще се окаже, че примерно през 2030та в ръмъния и гърция се предлага 2 пъти по евтин ток.
    —цитат от коментар 36 на karatista



    Квотите не са най страшното за Марица Изток. Две неща ме притесняват повече. Първо в местен балкански мащаб това е договора на гърците с германците да им построят и пуснат в експлоатация два гигавата фотоволтаични централи до2025 г. Те ще произвеждат над три терават часа на себестойност под десет евро за мегават. Което означава че ще ни вземат износа през лятото и то когато свършва договора с ТЕЦ 3. И в световен мащаб- Китай затваря всички ТЕЦ подобни на нашите до края на годината. Замества ги само с такива със супер свръх критични параметри отделящи 600-700 кг со2 за МВт. Нашите отделят двойно повече.
    —цитат от коментар 51 на rexdog2004


  65. 65 Профил на EU Fighter
    EU Fighter
    Рейтинг: 649 Неутрално

    BG е била голям замърсител още от времето на комунистическата диктатура.

  66. 66
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  67. 67 Профил на cpl40723722
    cpl40723722
    Рейтинг: 1757 Неутрално

    Тоя пък почти като Тодор живкав се размечта какво ще стане след 3 петилетки.

    Първо да видим изборети на 14ти пък после мокри сънища.

  68. 68 Профил на fkm26555709
    fkm26555709
    Рейтинг: 1508 Весело

    До коментар [#34] от "emo75":

    Не разбирам руската пета колона що се кОси? Въглищните централи -Мариците 1 и 3 нали са американски ? Закриваме ги и отмъщаваме на янките и ги правим държавни! За справка, държавната Марица 2 се дотира от бюджета с милиард и половина годишно ...Още 3 милиарда , кво му плащаш?

  69. 69 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 1290 Неутрално

    2021 до 2038 има 17 години демек трябва да мислим как да подобряваме енергийната ефективност и производството на ток от ВЕИ с 6% от текущия "цапащ" капацитет плюс развитието на икономиката и ако ще махаме бензин и нафта трябва да мислим как да намаляваме колите или да правим още ток

  70. 70 Профил на The investor
    The investor
    Рейтинг: 126 Неутрално

    България не трябва да се отказва от въглищните централи.

  71. 71 Профил на grigoo
    grigoo
    Рейтинг: 762 Неутрално

    Само след 5 години тия първобитни тецове ще са излишни

  72. 72 Профил на cose
    cose
    Рейтинг: 260 Неутрално

    До коментар [#71] от "grigoo":
    ТЕЦ-овете в Марица Изток всъщност са най-екологичните и модерни в Югоизточна Европа.

  73. 73 Профил на observador
    observador
    Рейтинг: 1549 Неутрално

    Можем да работим за нови атомни мощности, но в Козлодуй, а не в Белене.
    Цената на фотоволтаичните например в Австралия и Чили вече е доста конкурентна.
    Още преди 20 години, българските фирми имаха ноу-хау за тези неща, а цените вече са доста по-приемливи.
    Румъния проучва за вятърни мощности в Черно море. У нас това не се прави, за да сме зависими.

    Нов блок в Козлодуй, повече слънце и вятър и ненапълно загасени ТЕЦ за всеки случай, са може би една доста приемлива формула за България, която в най-висока степен ще ни направи енерго-независими.

    Чудесен момент да си купим нещо атомно от Франция, в замяна на по-ясна подкрепа за българските интереси в РСМ.

    Надявам се нещо такова ще реши българския парламент.

  74. 74 Профил на Zizu
    Zizu
    Рейтинг: 1184 Весело

    Холандците кога ще вадят кораба?
    Нали правиха план?!
    Парите ли чакат или вече ги усвоиха?!

    Машини прости, народ неук.
  75. 75 Профил на dyado_augusto
    dyado_augusto
    Рейтинг: 85 Неутрално

    Холандците кога ще вадят кораба?Нали правиха план?!Парите ли чакат или вече ги усвоиха?!
    —цитат от коментар 74 на Zizu


    Чакай да потъне бе! Как се вади непотънал кораб?

    Другари, возенето в хеликоптера е напълно безплатно за членове на партията!
  76. 76 Профил на Ментор
    Ментор
    Рейтинг: 1695 Неутрално

    До коментар [#4] от "Ментор":Ех, как да не съществува за нас Зелена сделка (пакт), като премиера Бойко Борисов я подписа в Брюксел. Късно е либе за китка!!
    —цитат от коментар 50 на Vassil Stoychev


    Зелената сделка е пагубна за абсолютно всички, и това вече е очевидно за абсолютно всички. Щом открито се говори за отлагане, временно спиране, суспендиране и пр., явно здравия разум плахо се завръща.
    Зелената сделка по същество е ритуално самоубийство. Не мисля, че Европа ще се самоунищожи, за да угоди на група лунатици с блеснали очи.

  77. 77 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 983 Неутрално

    Договора със анериканските ТЕЦове изтича през 2027, така че може и по-рано !!!

  78. 78 Профил на Ментор
    Ментор
    Рейтинг: 1695 Неутрално

    Въпросът е и,че дори и да не ги закрием тецовете цената за въглеродните емисии става твърде висока.
    —цитат от коментар 20 на Мусаши


    Колкото и невероятно да звучи, ТЕЦ-овете работят по абсолютно същия начин независимо дали някой плаща на някого въглеродни емисии, или не :)

    "цената за въглеродните емисии" е точно нула. Това са просто пари, хвърлени на вятъра. Разни паразити търгуват с тях, от всичко това няма абсолютно никакъв положителният ефект. Може да не хвърляме парите.

  79. 79 Профил на emo75
    emo75
    Рейтинг: 61 Неутрално

    До коментар [#34] от "emo75":Не разбирам руската пета колона що се кОси? Въглищните централи -Мариците 1 и 3 нали са американски ? Закриваме ги и отмъщаваме на янките и ги правим държавни! За справка, държавната Марица 2 се дотира от бюджета с милиард и половина годишно ...Още 3 милиарда , кво му плащаш?
    —цитат от коментар 68 на fkm26555709


    Е що ме питаш мене?!? Питай "петата колона".
    За мен най-разумното решение е "мариците" на газчица+един/два реактора(по възможност НЕруски-диверсификация, де).
    НЕ се надявайте на отпадане на "зелената" сделка.Ще я има(колкото и да не ни се иска)!
    Фотоволтаиците, перките и морските вълни са чики@@ийска история.Причината е проста-нужни са заместващи мощности.Т.е. могат да си ги позволят само много, МНОГО богати държави.

  80. 80 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 711 Неутрално

    Нека Ганьовците да се подготвят да стоят на тъмно и студено.

    Не съществува друг източник на електричество, освен АЕЦ и ТЕЦ.

    Ако остане само на природен газ, това ще доведе до десетократно вдигане на цената на газта и тока

    If you are going through hell... Keep going!
  81. 81 Профил на emo75
    emo75
    Рейтинг: 61 Неутрално

    [quote#78:"Ментор"][/quote]

    Да, "може и да не хвърляме парите", ама преди това трябва да скъсаме едно тесте с договори.
    ПП.А това ще ни излезе през гз.

  82. 82 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 711 Гневно

    Ако наистина се интересуваха от екология, щеше да забранят горенето на дърва и да направят евтин и достъп ток за всички.

    Отоплението на термопомпа е най-евтино и добро за природата.

    И нямаше да има никаква нужда да се добива и транспортира газ чак от Русия.

    If you are going through hell... Keep going!
  83. 83 Профил на trial_jezz
    trial_jezz
    Рейтинг: 529 Неутрално

    Отоплението на термопомпа е най-евтино и добро за природата.И нямаше да има никаква нужда да се добива и транспортира газ чак от Русия.
    —цитат от коментар 82 на dante_18


    Изглеждат добро решение, но дали е и надежно?
    Гледам, имат ограничения от -20°C външна температура.

    “Those who love peace must learn to organize as effectively as those who love war.” ― Martin Luther King Jr.
  84. 84 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 711 Неутрално

    До коментар [#83] от "trial_jezz":

    Колко дене в България е -20?
    1 седмица на година?

    Термопомпата работи без проблем и при -20, просто енергийната ефективност ще е по-малка.
    Моята работи до -30

    If you are going through hell... Keep going!
  85. 85 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 711 Неутрално

    И при -50 може да се стоплиш, стига има евтин ток.
    Просто коефициентът на преобразуването ще е 1 към 1.

    If you are going through hell... Keep going!
  86. 86 Профил на робин от Крузо
    робин от Крузо
    Рейтинг: 503 Любопитно

    Хммм... изглежда простотията и безхаберието е обхванала голяма част от европейското общество. Не чета новини от двете америки, защото не заная нито португалски нито испански.
    Та обратно към тези с празните манерки дето последното десетилетие усърдно протестират по цялата Европа...
    „да се затворят АЕЦ-щото там атоми се разлагат и са опсни и ще разложат цялото човечеството....“
    „да се затворят всички ТЕЦ-оти горят кюмур и отпадъци и ще отровят човечеството.....“
    та тези викат като изиглавени.... искаме енергията на света да се продуцира от ветеро, дето дуа и от слънцето дето грее....
    Алоооооо умници, знаете ли, че точно това което искате захранва енергийните необходимости на човечеството само около 28 до 34 %. Алооо умните или предложете алтернатива за добиването на необходимите почти 70 % от енергията която „храни“ човечеството, или си натикайте протестите в тези части на тялото, дето слънце не огрява. Ако някой ви ойдиса на акъла, уважаеми тъпанари, това означава, че човечеството трябва да се върне обратно в първобитното общество!
    Поздрави от Isla Robinson Crusoe.

    robin ot Crusoe




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK