Министърът на икономиката смята, че от 2022 г. може да се възстановят полетите Русе - София

Министърът на икономиката смята, че от 2022 г. може да се възстановят полетите Русе - София

© Цветелина Белутова, Капитал



Министерството на икономиката работи по проекта за възстановяване на полетите от и до летище Русе. Това е обявила Даниела Везиева, министър на икономиката, на среща с бизнеса в Русе. "Целта ни е до края на годината да стартира процесът. Инвестиционните разходи са за основна и довеждаща инфраструктура. Надяваме се от началото на 2022 г. да започнат редовни граждански полети от София и обратно", е обявила тя, цитирана от пресцентъра си.


Според нея възстановяването на летището, което е на територията на село Щръклево, ще обслужва и съседните градове и ще помогне за свързаността на Северна и Южна България.


През май Община Русе съобщи, че компанията "Гъливеър" е заявила официално, че желае да участва във възстановяване на редовните пътнически полети Русе - София. Оттогава друга информация не е постъпвала.




По-късно на среща с областния управител Борислав Българинов е било обсъдено, че такъв полет трае около 30-40 минути и ще бъде със самолети ATR-72 на българската авиокомпания GullivAir, съобщават от областната управа.


На срещата днес Везиева е посочила и това, че в Плана за възстановяване за инфраструктурни проекти е предвидено държавата да финансира довеждащата инфраструктура до индустриалните зони, за което са заложени 400 млн. лв. В тях инвеститорите ще могат да финансират техническа и социална инфраструктура. "Идеята е, когато се появи бизнес инвеститор с някакво намерение, той да има възможността на пазарен принцип да избере място, където да развива своя бизнес. В този подход към Плана за възстановяване ще могат да кандидатстват както общините, така и индустриалните паркове", обяснява министърът.


По време на конференцията бяха набелязани конкретни дългосрочни цели за намаляване на регионалния дисбаланс в икономическото развитие на страната. Бяха обсъдени още инфраструктурни въпроси, свързани с пътя Велико Търново - Русе, фериботната линия, проекта за втори мост на Дунав, както и проектите за интермодални терминали.

Ключови думи към статията:

Коментари (82)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3444 Неутрално

    дрън дрън
    изборите приключиха
    можете да спрете да лъжете

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  2. 2 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3209 Весело

    Ехехеееее София-Русе със аероплан...А до Видин кога??????
    Ама при тези "капацитети" в служ.кабинет е въпрос да се симулира дейност.....

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  3. 3 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 1281 Неутрално
  4. 4 Профил на znaya
    znaya
    Рейтинг: 693 Неутрално
  5. 5 Профил на Padrino
    Padrino
    Рейтинг: 4485 Любопитно

    И защо? Нали ще борим затоплянето и навсякъде в Европа искат да махнат полетите на къси разстояния, но в Бг искат точно такива полети 😂

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  6. 6 Профил на Полковник Паликъщов
    Полковник Паликъщов
    Рейтинг: 5994 Неутрално

    Ехехеееее София-Русе със аероплан...А до Видин кога??????Ама при тези "капацитети" в служ.кабинет е въпрос да се симулира дейност.....
    —цитат от коментар 2 на Willy Messerschmitt


    Русе-София със самолет има голям въглероден отпечатък, няма кой да им разреши!

    ДБ: Време е да спечелим България
  7. 7 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1726 Неутрално

    Министърът на икономиката смята, че от 2022 г. може да се възстановят полетите Русе-София... Ама може и да не се възстановят...
    България може през 2022 г. да започне строежът на космическа ракета за Марс...

    Мы идем широкими полями На восходе утренних лучей. Мы идем на бой с большевиками За свободу Родины своей.
  8. 8 Профил на turanagasan
    turanagasan
    Рейтинг: 201 Неутрално

    абе вие достроете магистрала Хемус. Канибала от Банкя ви остави 600 млн по сметка на Автомагистрали, плюс платени авансово половината трасе.

  9. 9 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 1281 Неутрално

    С коя Авиокомпания?
    Райан или Уиз?
    Или БулгарияЕър

  10. 10 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3209 Любопитно

    Нещо така смислено като високоскоростни влакове до Русе,Варна....Бургас?Или това не е в "приоритета" на позьорите....

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  11. 11 Профил на blueberry1
    blueberry1
    Рейтинг: 121 Неутрално

    А как сме със Зелената сделка, въглерония отпечатък и борбата с климатичните промени? Или си приказваме ангро, да ни харесат местните в момента?

  12. 12 Профил на The Polite Moose
    The Polite Moose
    Рейтинг: 963 Неутрално

    Невероятни, брилятни идеи .. браво !
    Бих си позволил един непоискан съвет.
    Вече спряхте АМ-Хемус, прибрахте парите които успяхте да докопате, но положете някаква грижа за хората.
    Например, летище във всяко село. Така народа весело, щастливо и най-вече бързо ще лети, вместо да псува и недоволства заради липса на АМ Хемус.

  13. 13 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2738 Любопитно

    Прекрасна новина за Русе ! Летище Щръклево ще има .

  14. 14 Профил на Daniboy
    Daniboy
    Рейтинг: 821 Весело

    Мдааааа, Събев вече започна да влияе :)

    „Товарете портокалите в бурета. Братя Карамазови”
  15. 15 Профил на inc15646635
    inc15646635
    Рейтинг: 20 Неутрално

    Напълно излишно, това са 250 км по права линия. Бъдещето е в използването на влакове за подобни, че и по-големи разстояния, с цел намаляване на замърсяването. Вместо такива небивалици, по-добре да се задействат за високоскоростна ЖП-линия София-Плевен-Русе и от там към Букурещ и Варна. Също и да се промени трасето на АМ Хемус за да е удобно и за пътуващите към Русе, т.е. да се измести малко на север към Полски Тръмбеш. Както и да се започне магистралата Русе-Търново.

  16. 16 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2738 Любопитно

    До коментар [#14] от "Daniboy":

    Прав си .! ..Новият министър идва.... , трябва да се постараят . Русе ще имат много застъпници , след толкова години тормоз ..

  17. 17 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3209 Любопитно

    До коментар [#13] от "dejmos":

    Тавариш ,кога за последно сте виждали летището в Щръклево?Или каквато и безумна идея да Ви спусне главнокоманвдащия ,Вие сте готов!!!Като текезесар.....Ама като Ви чета "коментарите" акъла Ви е на старшина от БНА.....

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  18. 18 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2672 Неутрално

    Айде да спрем с глупостите. При 250 км разстояние на практика хоризонтален полет няма.

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  19. 19 Профил на Локомотив
    Локомотив
    Рейтинг: 566 Неутрално

    [quote#6:"Полковник Паликъщов"][/quote]

    Колко голям?

  20. 20 Профил на Michael Jordan
    Michael Jordan
    Рейтинг: 1022 Неутрално

    От къде ги тези избират,
    гдето нищо не разбират.

  21. 21 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1951 Весело

    Ама и с междинно кацане в Горна Оряховица.

  22. 22 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2738 Весело

    До коментар [#17] от "Willy Messerschmitt":

    Ама можеш да четеш ? ! :)) Не съм читател ! Чукча писател ...

  23. 23 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2738 Весело

    До коментар [#12] от "The Polite Moose":

    Парите на Хемус още на са събрани ...Някакъв адрес за комуникация !?? Формална проверка ..:))

  24. 24 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3444 Неутрално

    До коментар [#10] от "Willy Messerschmitt":

    с тоя ник очаквах да си за самолетите...
    ;)

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  25. 25 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1977 Неутрално

    До коментар [#15] от "inc15646635":

    Ахъ, затова от София до Пловдив се пътува почти два часа.
    Ама вземането не е като правенето.

    Panta rhei....
  26. 25 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 1434 Неутрално

    Пълни глупости са това за полетите. Абсолютен популизъм!
    Отделно, като икономист, силно се съмнявам рентабилността на такива полети.
    Ако държавата не ги дорира, т.е. да ги плащаме всички ние, не вижда как ще стане

  27. 27 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3444 Неутрално

    До коментар [#12] от "The Polite Moose":

    аз съм навит за летище във всяко село

    остава само да пуснат набор "Направи си сам" за сглобяване на кеф ти самолет, кеф автожир, може вертолет или цепелинче
    (ама само последното нещо може да мине за "зелено", всичко друго си иска ДВГ - и то мощничък! даже за едно-двуместни машини)

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  28. 28 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1977 Неутрално

    С влак. Пробвах, преди 10 години.
    В нормалните страни такива дистанции се покриват с железен път.
    Интересно какви бизнес модели е използвала госпожата, че да дава толкоз умни идеи.

    Panta rhei....
  29. 29 Профил на Локомотив
    Локомотив
    Рейтинг: 566 Неутрално

    Проблем няма да са полетите - полети има до Букурещ, Варна, Бургас.
    Проблем ще е поддържането на летището.

  30. 30 Профил на accidental
    accidental
    Рейтинг: 1079 Неутрално

    В това министерство никой не си знае гьола, Рашков се меси във външните работи, министъра на икиномиката в работите на транспорта и частният бизнес

  31. 31 Профил на zapatero
    zapatero
    Рейтинг: 421 Неутрално

    До коментар [#18] от "дерибеев":

    Зависи от вида на ВС. Ан-24 летеше на 4000 м . София е на 600 а Русе на 40 м нв. Да се спазарим за 1/3 до 1/2 от дистанцията да е на тази височина. От Голяма Брестница снижаваш за София...

  32. 32 Профил на Полковник Паликъщов
    Полковник Паликъщов
    Рейтинг: 5994 Весело

    абе вие достроете магистрала Хемус. Канибала от Банкя ви остави 600 млн по сметка на Автомагистрали, плюс платени авансово половината трасе.
    —цитат от коментар 8 на turanagasan


    Точно, ако продължат със строежа на магистралата Хумус Русе-София ще е за 3 часа! А със самолет сигурно 4 часа, щото тярбва да се прибави придвижване до летището и чекиране!

    Само че тези прибраха парите заделени за Хемус и сега разправят някакви хуморески!

    ДБ: Време е да спечелим България
  33. 33 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 3082 Любопитно

    Ще трябва да се подновят вътрешните полети, щото както се очертава магистрала Хемус след 50 години най рано.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  34. 34 Профил на Ганьо ля фурия ля еспаньола
    Ганьо ля фурия ля еспаньола
    Рейтинг: 682 Неутрално
  35. 35 Профил на kahles
    kahles
    Рейтинг: 1435 Неутрално

    Луда за връзване.
    —цитат от коментар 3 на МиГ-29



    До коментар [#12] от "The Polite Moose":Парите на Хемус още на са събрани ...Някакъв адрес за комуникация !?? Формална проверка ..:))
    —цитат от коментар 23 на dejmos


    Парите за "Хемус" ги изпапкаха служебните негодници на Радев. Така че адресите за комуникация са "Дондуков" 1 и 2.

    Freedom is a fragile thing and it's never more than one generation away from extinction.
  36. 36 Профил на Изгубеният
    Изгубеният
    Рейтинг: 1359 Весело

    Язе и се насам от 10 дни да изкара разчетите за проекто бюджет 2022, тя в облаците литнала

  37. 37 Профил на MititU
    MititU
    Рейтинг: 1303 Любопитно

    е това ще е рентабилна линия ако камионите почнат да летят D:D:DD:D:
    нама да трябва и магистрала до Дунав мост може и една към София-Видин за Дунав мост 2 и направо ще направим въздушни магистрали :D:D:D:D:

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  38. 38 Профил на deepblue
    deepblue
    Рейтинг: 1471 Неутрално

    Луда за връзване.
    —цитат от коментар 3 на МиГ-29


    Абе не е луда ,щото яде баницата.

    На срещата днес Везиева е посочила и това, че в Плана за възстановяване за инфраструктурни проекти е предвидено държавата да финансира довеждащата инфраструктура до индустриалните зони, за което са заложени 400 млн. лв.

    След всички решения които сте взели през живота си ,сте решили да ми прочетете коментара.
  39. 39 Профил на deepblue
    deepblue
    Рейтинг: 1471 Неутрално

    Какво ли няма да измислят ,само и само да няма магистрали.

    След всички решения които сте взели през живота си ,сте решили да ми прочетете коментара.
  40. 40 Профил на Локомотив
    Локомотив
    Рейтинг: 566 Неутрално

    [quote#32:"Полковник Паликъщов"][/quote]

    Парите за Хемус са раздадени и откраднати отдавна.

  41. 41 Профил на Красимир Андонов
    Красимир Андонов
    Рейтинг: 437 Неутрално

    Министърката мисли за въздушния транспорт. Така е. Кой, каквото си има в главата.

    Лудостта е привилегия. Глупостта е бреме.
  42. 42 Профил на Lilith
    Lilith
    Рейтинг: 495 Весело

    "Министърът на икономиката смята, че от 2022 г. може да се възстановят полетите Русе - София"

    И защо?

    Тези са много изобретателни в намирането на начини за безмислени харчове...

  43. 43 Профил на Умнокрасив гербераст от Позитано
    Умнокрасив гербераст от Позитано
    Рейтинг: 921 Неутрално

    Ще трябва да се подновят вътрешните полети, щото както се очертава магистрала Хемус след 50 години най рано.
    —цитат от коментар 33 на Consumer



    До коментар [#33] от "Consumer":

    Нищо подобно. Асен и Кирил казаха, че когато спрат кражбите, шкафчетата и кюлчетата ще строят по 2 магистрали Хемус на година, ще има пет моста над Дунав и три тунела под Стара Планина, ще построят Черно море и Струма, ще има S-ban в големите градове, полети до Русе, македонски астронавт, пардон, това последното не беше тяхно. Ще има по много от всичко, над България ще се излее рога на изобилието.Участието на ИТН и БСП в бъдещото правителство гарантира всичко това, особено едните имат голям и много успешен опит в управлението на страната. За да не решиш, че нещо съм се размечтал, ето и сам да се убедиш, какви светли дни очакват България.
    https://www.dnevnik.bg/izbori_2021/2021/10/27/4270938_i_produljavame_promianata_iska_smiana_na_glavniia/
    https://utroruse.com/article/786898/
    https://offnews.bg/politika/asen-vasilev-bez-shkafcheta-i-kiulcheta-mozhem-da-stroim-po-2-magistr-763289.html

    Шумът нищо не доказва. Кокошката, снесла яйце, понякога кудкудяка толкова силно, като че ли е снесла малка планета.
  44. 44 Профил на Зоро
    Зоро
    Рейтинг: 36 Разстроено

    Колко ли държавни пари ще бъдат прахосани в тази прекрасна идея? Само за възстановяване на полосата трябват милиони, много милиони. Поредното летище, което ще работи на загуба и ще обслужва по 2 самолета на седмица.

  45. 45 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2534 Весело

    Нещо така смислено като високоскоростни влакове до Русе,Варна....Бургас?Или това не е в "приоритета" на позьорите....
    —цитат от коментар 10 на Willy Messerschmitt


    Те са пътници, могат да си обещават за всекиго по нещо...

  46. 46 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2534 Весело

    Колко ли държавни пари ще бъдат прахосани в тази прекрасна идея?
    —цитат от коментар 44 на Зоро


    Няма страшно, пари няма да бъдат прахосани. Служебното правителство ще прекрати съществуването си след няколко седмици. А после- тези дето са обещавали няма да изпълняват :-)

  47. 47 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1086 Неутрално

    И защо? Нали ще борим затоплянето и навсякъде в Европа искат да махнат полетите на къси разстояния, но в Бг искат точно такива полети 😂
    —цитат от коментар 5 на padrino


    В Европа си имат добре работещ железопътен транспорт…

  48. 48 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1086 Неутрално

    До коментар [#18] от "дерибеев":Зависи от вида на ВС. Ан-24 летеше на 4000 м . София е на 600 а Русе на 40 м нв. Да се спазарим за 1/3 до 1/2 от дистанцията да е на тази височина. От Голяма Брестница снижаваш за София...
    —цитат от коментар 31 на zapatero


    Това самолетче лети на 7 хиляди метра, които набира за около 20 минути.
    Тоест, при полет до Русе дори няма да набере работна височина.

  49. 49 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2534 Любопитно

    Проблем няма да са полетите - полети има до Букурещ, Варна, Бургас.Проблем ще е поддържането на летището.
    —цитат от коментар 29 на Локомотив


    Едва се поддържат 1-2 полета на ден между София (1,2 млн. население) и Букурещ (1,8 млн. население). При това- благодарение на високата цена на самолетните билети (поради липсата на конкуренция).

    Какво би оправдало полети между София и Русе (145 хил.), който на практика е далечно предградие на Букурещ- 2 часа път с автобус:

    https://www.autogari.ro/Transport/RuseBG-Otopeni?lang=en

    Да разширяват Дунав мост, да оправят железницата и да забравят за полети от София до Русе.

  50. 50 Профил на zz_s
    zz_s
    Рейтинг: 1266 Неутрално

    Това се коментираше още по времето на Боко.
    Русе е готин град заслужава си, го. Дали ще е на сметка е друга тема.

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !
  51. 51 Профил на zz_s
    zz_s
    Рейтинг: 1266 Неутрално

    ATR 42/72

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !
  52. 52 Профил на observador
    observador
    Рейтинг: 1133 Неутрално

    Правилно. Време е геноцида над българите да остане в историята и Русе е сред най-големите жертви.

    Да, трябва магистрала и високоскоростна линия, но до деня в който високоскоростния влак София-Букурещ не спре на русенската гара, тази самолетна линия трябва да бъде активна.

    Така е в цяла Европа. Например в Испания, където е най-добрата мрежа на високоскоростни влакове след Китай, ще спрят поолетите Мадрид-Севиля веднага, но не й полетите Мадрид - Екстремадура, където скоростен влак все още няма. Това е стратегическо, понеже иначе всички важни инвеститори ще пренебрегнат региона. Подобна е и политиката във Франция и Италия.

    И не, не е нужно да бъде рентабилна линията. Просто никой няма да инвестира в региона с идеята, че след 10-20 години може да има по-добра свързаност. Държавата е длъжна дори трима инвеститори да се качат в първата година.

    По същия начин, много софиянци не искат да използват метрото, но това не означава че то трябва да бъде спряно понеже не постигна желания ефект с трафика.

    Стъпка в правилната посока е такава временна линия до Русе, която да спре геноцида докато се построят авто и жп магистралите.

  53. 53 Профил на Kaka Mara
    Kaka Mara
    Рейтинг: 759 Неутрално

    До коментар [#47] от "Yotce":

    Ами да модернизират железниците и няма да има необходимост от тази линия. Както винаги ние сме на обратно на европейската тенденция за закриване на кратките вътрешни полети

  54. 54 Профил на observador
    observador
    Рейтинг: 1133 Неутрално

    До коментар [#53] от "Kaka Mara":

    "Както винаги ние сме на обратно на европейската тенденция за закриване на кратките вътрешни полети"

    Не сме наобратно, а сме изостанали.
    Потърсете информация. Засега тази тенденция е пожелание дори за най-развитите ЕС страни и ще бъдат спряни само някои от най-кратките линии, където жп мрежата е перфектна. Навсякъде другаде (над 90% от случаите), линиите ще оперират докато жп мрежата се приведе в стандарт. Никоя страна няма да си закрие регионите, докато тези пожелания не станат реалност. Такива саможертви правим само у нас и после се чудим защо никой не иска да инвестира или живее в нашите региони.

  55. 55 Профил на mirohero
    mirohero
    Рейтинг: 967 Неутрално

    Начи, мангизите от ЕС за автомагистрала са усвоени, чака се магистралата да стане. Няма как министерствата пак да вземат пари от ЕС за същото, щот ЕС вече са ги дали веднъж. Сега измислят нови европейски проекти, за да вземат финансиране.
    А това че магистрала все още няма, е проблем на който раздаде авансово парите. Майсторите казаха "дай парите и ще видим" е ситуацията там. С изгубването на властта от ГЕРБ, предполагам мангизи са се изнасяли с чували в чужбина, щот очевидно фирмите строители не дължат услуги на новата власт, а пък старите господари вече ги няма. Така че, кой каквото скатал и укрил последните месеци, това ще му е.
    Това е проблем на "липса на политическа приемственост" както му казват на Запад :). Не е уникално за България.

  56. 56 Профил на zapatero
    zapatero
    Рейтинг: 421 Неутрално

    До коментар [#48] от "Yotce":

    Кой летш на тавана?

  57. 57 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2569 Весело

    Министърът на икономиката смята, че от 2022 г. може да се възстановят полетите Русе - София
    ***************************************************

    СТрахотна новина, литнат ли самолетите към Русе, по-голямата част от икономическите ни проблеми също отлитат!

    Мараба, С-ДС доносници!
  58. 58 Профил на Viktor Inox
    Viktor Inox
    Рейтинг: 47 Весело

    Колко долара е билетя 🤣🎃

  59. 59 Профил на наблюдаващотдалеч
    наблюдаващотдалеч
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#18] от "дерибеев":

    Ако ще издребняваме хоризонтален полет изобщо няма. Иначе отива в космоса. А в Европа има и по-кратки полети. И, спомнете си мутрата ходеше от София, до Пазарджик, със самолет

  60. 60 Профил на vsp361082906
    vsp361082906
    Рейтинг: 71 Неутрално

    До коментар [#54] от "observador":

    Нещо не си разбрал май. Тенденцията е полетите на кратки разстояние да се преустановят, за сметка не пътуванията с влакове. Това ще стане само и единствено със стимули, дали под формата на субсидии за развиване на железопътната инфраструктура или помощи при цените на билетите.
    Също така тенденцията е да се налага по-висок данък върху кратките полети което съответно да оскъпи този вид пътуване за такива кратки разстояния.
    А ние какво ще правим?
    Въпреки фактите ще започнем да развиване нещо което знаем че ще се пресече скоро време. Типично по българските ще се наливат милиони в нещо което ни е пределно ясно че няма бъдеще. Вместо да се развие жп транспорта в тази посока, който ще развие и градовете по този маршрут, ние сме тръгнали да стягаме летище, писти, самолети и какво ли не. На всичкото отгоре Букурещ е на час път от Русе, а ние до там имаме редовни полети еече, нищо че е друга държава.
    Идиотщина

  61. 61 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1114 Неутрално

    Еее как да не, нали великия русенски бизнесмен ще става министър на транспорта

  62. 62 Профил на observador
    observador
    Рейтинг: 1133 Неутрално

    До коментар [#60] от "vsp361082906":

    "Това ще стане само и единствено със стимули, дали под формата на субсидии за развиване на железопътната инфраструктура или помощи при цените на билетите."

    Да, но това става с години и не е гаранция.
    Не може да бъдат замразени регионите за 20+ години и да чакат такива реалности.
    Инвеститорите няма да тръгнат по сегашните пътища или 8+ часа с БДЖ, за да огледат инвестиция някъде си... Когато променим тези условия, полетът може да спре веднага.

    Така е в цяла Европа.

    Например, Франция, където обществото е доста екологично чувствително и където има отлична система от високоскоростни влакове, след директивата на ЕС, ще спрат само тези дестинации, които отнемат по-малко от 2 часа и половина с влак. Което означава, че дори с техните високи жп технологии, до Марсилия и Лил полетите остават.

    Виждате нещо като тенденция и то е така, но трябва да се види под повърхността. Разстоянията в тази директива на ЕС не се мерят в километри, а в минути. И там излизат тези 2 часа и половина с влак. Според ЕС, трябвада спрем полетите до Пловдив, които така или иначе нямаме. България вече изпълнява това, което развитите страни тепърва обсъждат. Затова детайлите са важни, а не просто тенденциите.

    Когато има влак от София до Русе/ Варна/ Бургас за по-малко от 2 часа и половина, тогава полетите и у нас трябва да спрат веднага и България това го е подписала.

    Нека не бъдем по-католици от папата.

    Строежът на такава инфраструктура е много важен - София-Букурещ и София-Солун са задължителни, но това ще отнеме минимум 15-20 години, а в момента не ми известно да имаме дори и чертеж. Регионите се топят с около 10% на година. Докато стигне хипотетичния влак, няма да има кой да се качи в него. Инвеститорите също очакват да намерят хора там. И къде да отидат русенци докато строим влак, за който няма чертеж - в ОК ги използват за брекзит-плашило, в София са неособено желани, понеже е пренаселена. И се получава един кръг.

    Най-евтино е да дотираме полети за инвеститори, докато там все още има хора. От едни по-развити региони, печели цялата страна, печели и столицата, защото столица на слаби региони е столица на нищо.

    Цялата енергия трябва да се вложи за такъв влак, но докато го строим, държавата трябва да направи усилие за адекватна алтернатива.

  63. 63 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2138 Неутрално

    Ако удължат Букурещкото метро до Русе, проблемът е решен.

  64. 64 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 3139 Неутрално

    До коментар [#2] от "Willy Messerschmitt":

    Щяла да пилотирсла Комитова-и без друго Хемус няма да бъде довършена никога!Поне със самолет да пътиват хорста от Русе,Варна,Шумен,Добрич,Силистра!

  65. 65 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 3139 Неутрално

    До коментар [#8] от "turanagasan":

    Нито Хемус ще строят,нито Струма!Все едно да очаквате скакалци да засадят дръвчета!Та това са скакалци-след твх нищо не остава!

  66. 66 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 3139 Неутрално

    До коментар [#21] от "chicago514":

    Е,ще има и чартър през Ботевград.

  67. 67 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 3139 Неутрално

    До коментар [#28] от "Molossian":

    Бизнесмоделът е "Радев-Комитова" .

  68. 68 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 3139 Любопитно

    До коментар [#55] от "mirohero":

    Как се изнасят чивали с пари в чужбина,и защо някой изобщо ще го прави в 2021-ва година??И азщо изобщо някой ще слуша гупостите на Рашков??

  69. 69 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 3139 Любопитно

    До коментар [#55] от "mirohero":

    Как се изнасят чивали с пари в чужбина,и защо някой изобщо ще го прави в 2021-ва година??И азщо изобщо някой ще слуша гупостите на Рашков??

  70. 70 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1710 Неутрално

    Ама и с междинно кацане в Горна Оряховица.
    —цитат от коментар 21 на chicago514


    И в Долна Митрополия

  71. 71 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 1849 Неутрално

    Десетина гербаджийски трола се изцвъкали под статията. Лисицата като не стигнала гроздето казала,че е кисело.

  72. 72 Профил на slon
    slon
    Рейтинг: 566 Неутрално

    Някои управляващи и всички пребиваващи все още бленуват по комунизма...
    А простите правила на пазарната икономика казват, едно нещо съществува ако има икономическа изгода от него. Да летиш от Софиа за Русе ....
    Същевременно се говори по цял свят за намаляване на вредните емисии, в частност тези на транспорта... "Пушете юзини" кънти в главите им чугунени!

  73. 73 Профил на evpetra
    evpetra
    Рейтинг: 1087 Неутрално

    До коментар [#15] от "inc15646635":

    "Напълно излишно, това са 250 км по права линия."

    Е, по права линия може и да се движат високоскоростни влакове, но през планините няма да стане.

  74. 74 Профил на evpetra
    evpetra
    Рейтинг: 1087 Неутрално

    Ама и с междинно кацане в Горна Оряховица.
    —цитат от коментар 21 на chicago514


    Че какво? Край Горна Оряховица също има летище и някога имаше полети и до там.

  75. 75 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 697 Неутрално

    Напълно излишно, това са 250 км по права линия. Бъдещето е в използването на влакове за подобни, че и по-големи разстояния, с цел намаляване на замърсяването. Вместо такива небивалици, по-добре да се задействат за високоскоростна ЖП-линия София-Плевен-Русе и от там към Букурещ и Варна. Също и да се промени трасето на АМ Хемус за да е удобно и за пътуващите към Русе, т.е. да се измести малко на север към Полски Тръмбеш. Както и да се започне магистралата Русе-Търново.
    —цитат от коментар 15 на inc15646635


    Може би наистина възстановяването на летищата съществували някога вече е демоде и не е актуално. Ама пътуването с кола София—Русе е доста неприятно. 350 км, като магистрала само 70 км. Аз го вземам за около 5 и половина до 6 часа, като пътя Русе — Бяла е кошмар. А пътуването Русе — Стара Загора е още по трудно. Пресичат се перпендикулярно две планини и ако спазвам всички ограничения ми е над 6 часа.

  76. 76 Профил на evpetra
    evpetra
    Рейтинг: 1087 Неутрално

    До коментар [#60] от "vsp361082906":

    "На всичкото отгоре Букурещ е на час път от Русе..."

    Вие ходили ли сте от Русе до летището в Букурещ, или изчислявате пътя по права линия на картата?

  77. 77 Профил на inc15646635
    inc15646635
    Рейтинг: 20 Неутрално

    До коментар [#73] от "evpetra":

    С тунели.

  78. 78 Профил на velvoofell
    velvoofell
    Рейтинг: 341 Неутрално

    До коментар [#62] от "observador":

    ++++++

    Това е да се разсъждава практически и стратегически, всичко друго е теория и отхвърляне на проблема. А най-големият проблем на пътуването Русе-София не е времето, а опасността за живота.
    А по повод на други коментари - летището на Букурещ е на 3 часа път и 1 PCR, дори за ваксинирани.

  79. 79 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 673 Неутрално

    До коментар [#15] от "inc15646635":

    Докато се построи тази железница, около 50г. вероятно, все пак може да има бърз транспорт Русе -Сф. Няка как да се измест Хемус на север, нито на юг.

  80. 80 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 673 Неутрално

    До коментар [#49] от "plamen_b":

    Една камара глупусти си написал!
    ДМ 1 няма как да се разшири. Никой няма да хване влак/автобус до Букурещ за да лети до София.
    Писта има, терминал има и то добре запазен, път до летището има, частен превозвач мераклия има… Какво пречи на коментиращите ако се изпробва? Ако няма интерес към линията, спират самолетите, просто е!

  81. 81 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 673 Неутрално

    До коментар [#44] от "Зоро":

    Вероятно колкото пари държавата прахоса за Топлофикация София?
    Много сте чувствителни ако сакън някой държавен лев не потъне в метро и дъга…

  82. 82 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1608 Неутрално

    До коментар [#9] от "МиГ-29":

    Чети бе, чукча, чети! Пише коя е авиокомпанията, ама трябва четене, трябва и разбиране, а не само писане колкото да напишеш нещо.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK