Колко ли време ще мине докато политиците се усетят че емисиите въглероден диоксид са напълно безвредни за обществото, за сметка на високите цени на електроенергията (които ще доведат до глад, мизерия и размирици)?
То ангажименти няма ...но всеки който е видял "Бобов дол" знае че тя е за събаряне от 1995..Има инсталирани можности в ТЕЦ които са от 1954-57...И които отдавна са за музея...Ама Кокорко какво да каже.....това не са самолетни билети а енергетика!!!
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
Що за лакардии? Въглищните централи за брюселският Коминтерн са "идеологически" несъвместими с "таргета" по дифоут! Дори да се вместим в "сумарната за страната квота".
Да припомням ли сагата "Козлодуй"?
А когато спреш въглищните централи - за какво ще са ти мините? Особено нашите, въглищата от които не стават за експорт?
Попитай шефа на Булгаргаз! Той е човек на Радев, а ти гласува за Радев т.е Радев на теб ти е слуга, а на Павлов шеф! Нема начин при тая ситуация да не получиш отговор!
Ама иначе от сателит ,пепелаците от Марица Изток се вижда как стигат до Гърция....А старозагорци и района на първо място в България по болести свързани с мръсния въздух....Иначе тъпите Ви опорки си ги бива...
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
Асен Василев трябва да обесни на народа защо няма референдум за евро а налагане.Тоеа е диктатура като за ЕС и НАТО като унищожението на 33о предприятия.Асене не съм съгласен с нищо от твоето както и със всички предни.
Попитай шефа на Булгаргаз! Той е човек на Радев, а ти гласува за Радев т.е Радев на теб ти е слуга, а на Павлов шеф! Нема начин при тая ситуация да не получиш отговор!
Скоро всички от ръководството ще отидат на борсата за безработни (само да стане вписването на новия борд на БЕХ) и ДАНС и ГДБОП да ги почват по домова книга.
Асене не те чувам за ЕвН,ЧЕЗ кога ще ги отпратиш?Кога канадската фирма за злато ?Кога ще изгониш Лидл,Била ,Кайфланд стайните пластмасови продукти от Гърция,Турция?Кога Асене?
"Брюксел освен това очаква държавата да спре да подпомага ТЕЦ "Марица изток" 2 като плаща за покупката на емисии парникови газове. Според изчисления на природозащитни организации държавната помощ покрива над 120 хиляди лева разход за поддръжка на едно работно място в тази централа."
Значи много по-евтино би било, ако затворим ТЕЦ "Марица изток" 2 и плащаме по 10 000 лева на месец заплата на работниците да си стоят в къщи!
doctor.no ще ви отговаря от името на президента. До коментар [#13] от "nessarox":
"Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани."
Тото Риина след атентатите
Асене не те чувам за ЕвН,ЧЕЗ кога ще ги отпратиш?Кога канадската фирма за злато ?Кога ще изгониш Лидл,Била ,Кайфланд стайните пластмасови продукти от Гърция,Турция?Кога Асене?
Изчакай да анализира въпроса ти и ще ти отговори.
I настане час, коли один скаже: "Слава Украiнi!". I мiльйони вiдповiдатимуть: "Героям слава!". Степан Бандера
Те въглеродните емисии са еднакви за всички ТЕЦ-ове на въглища, бебчо 😉 Тоест или държавата ще ги подпомага, или ще ни продават скъп ток с висок емисионен данък (който отива обратно в държавата) ( ͝° ͜ʖ͡°)ᕤ
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Кажи го на хората, които още не са успели да изчистят мазетата от тиня заради невиждани наводнения от проливни дъждове (вместо сняг) зимата.
[quote]държавната помощ покрива над 120 хиляди лева разход за поддръжка на едно работно място в тази централа[/quote]
Вероятно хората в тази централа не работят на особено високи заплати. Има далеч повече смисъл следващите 5 години, докато това неефикасно предприятие гори пари колкото и въглища, да се инвестира в алтернатива, хората да бъдат обезщетени щедро когато най-накрая се затвори и да имат възможност да се преспециализират, ако могат.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Първо - няма доказана пряка връзка между наводненията в България и емисиите въглероден диоксид от индустрията. Второ - дори и да имаше, нямаше ли да е по - обосновано икономически вместо да плащаме по два милиарда лева годишно за емисии CO2, да платим няколко милиона за щетите от наводнения?
Че то същото бе. ЕС е*а майката на българската енергетика, това е истината. Принудиха ни да затворим работещи блокове на АЕЦ Козлодуй за да ни пуснат в скапания си съюз; с натиск и заплахи от санкции ни отказаха АЕЦ Белене и Южен поток; със зелените си петилетки и високи цени на емисиите ще постигнат и затваряне на ТЕЦ-овете ни. И от какво да произвеждаме ток? Нито имаме слънце като Гърция, Турция и Испания, нито вятър като северните страни заради релефа ни. Нито имаме залежи на газ или пък достъп до евтина такава заради малоумната брюкселска политика да обвързваме цената от Газпром с борсовите. 15 години членство в ЕС - 15 години унижения! С колко се стопи населението ни в това царство на благоденствието? Къде са им чуждите инвестиции, нали в ЕС и НАТО щели да потекат от небето? И защо в една Сърбия са повече? Референдум за Булгарекзит незабавно за да спасим каквото можем от тая държава!
" Според изчисления на природозащитни организации държавната помощ покрива над 120 хиляди лева разход за поддръжка на едно работно място в тази централа." Дето се казва, дей Илия, на кирия. Ние пак си плащаме по-скъп ток, ама от данъците.
До коментар [#32] от "Incognito Burrito":Първо - няма доказана пряка връзка между наводненията в България и емисиите въглероден диоксид от индустрията. Второ - дори и да имаше, нямаше ли да е по - обосновано икономически вместо да плащаме по два милиарда лева годишно за емисии CO2, да платим няколко милиона за щетите от наводнения?
Доказана връзка има. Над 97% от учените от десетилетия твърдят, че климатичните промени са причинени от човешкото изхвърляне на CO2 в атмосферата. Всички предсказания за покачващи се температури, покачващо се ниво на океаните, зачестяващи наводнения, зачестяващи суши - се сбъдват с впечатляваща точност. Ако в 9 сервиза ти казват, че трябва да ремонтираш спирачките на колата, а един ти казва, че "всичко е наред, карай бе", биеш една молитва и тръгваш с 200 към морето ли?
Анализът на ЕС е, че до 2030 в ЕС ще се плащат по около 20 милярда на година за последствия от климатичните промени. До 2050 ще са 100 милярда. И това е ако все пак вземем всички нужни мерки.
Във всеки случай аз не искам държавата вечно да субсидира толкова безобразно неефикасни предприятия, разграбвани целенасочено години наред. Ако тези ТЕЦ-ове могат да ги направят да работят на природен газ - нека да инвестират в това. Ако не - трябва да се даде няколко години време и обезщетения на хората работещи там, за да могат да се преспециализират, ако могат и искат.
Ама то ако ще си измисляме числа и статистики аз твърдя че 100 % от учените твърдят че затварянето на ТЕЦ на въглища в България няма по никакъв начин да повлияе на световния климат. И между другото в момента държавата НЕ СУБСИДИРА пряко тецовете на въглища, ако данъкът въглеродни емисии бъде премахнат, тецовете на въглища щяха да са на свръхпечалба. Електроенергията от въглища е абсолютно безспорно най - евтина в глобален мащаб и отварянето на нови и нови тецове е прякото доказателство за това. Това е пример от днес:
Няма ангажимент за затваряне на мощности на въглища, а само затваряне на няколко гигавата ток от въглища!!!! Голяма работа е Василев! А защо няма текст за санирането? Вместо да санираме да 3-4 млрд всички сгради и да икономисаме построяването на централи, ние ще дадем 10-тина млрд на Бобокови за да правят батерии за ток из страната. Ще строим нови централи, ще топлим небето през старите панелки и ще строим и батерии за балансиране на тока....
Русия- проказата на планетата Земя.
Гребете роби, фараона ще кара водни ски!
говорим за "временни" мерки, не за временни. Прави разлика - ковид мерките също са "временни", а не временни. Ще го караме на енергийни бустер дози. Свободното движение в ЕС вече не е безусловно, а е условно (рамкирано) чрез ваксиниране, писиар или преболедуване. Това нарушаване ли е на свободното движение в ЕС? Не е. Защо тогава мерки за ограничаване на износа, при извънредна енергийна обстановка да Е? Вече всичко е "временно", а политиките масово за в руслото на спешност. Няма вече нормалност. Всичко е ангро, всичко е инцидентно, по спешност. Не виждам никакъв проблем в БГ (а защо не и в ЕС) да се обяви извънредна енергийна обстановка (т.е. локдаун, може да го наречем и "зелен", че звучи някак си по модерно, европейско) чрез, което да наложим мораториум на износа, без да нарушаваме правилата на ЕС.. аналогично е.
До коментар [#29] от "zxp53317185":"Те въглеродните емисии са еднакви за всички ТЕЦ-ове на въглища, бебчо"Но държавата плаща само емисиите на ТЕЦ МИ 2, бебчо! :-)
Бебчо, държавата плаща въглеродните емисии на двата американски теца (те отдавна не са и американски), а държавния е оставен на вълците. И въпреки това си преведе инсталациите в същото състояние, като американските. Натрупаните дългове последните две години бяха от цената определена от ДКЕР. Сега като продават на борсата си ги избиват. Даже и печалба носят.
До коментар [#29] от "zxp53317185":"Те въглеродните емисии са еднакви за всички ТЕЦ-ове на въглища, бебчо"Но държавата плаща само емисиите на ТЕЦ МИ 2, бебчо! :-)
[quote#44:"Incognito Burrito"][/quote] ....Анализът на ЕС е, че до 2030 в ЕС ще се плащат по около 20 милярда на година за последствия от климатичните промени. До 2050 ще са 100 милярда. И това е ако все пак вземем всички нужни мерки.........
Тия климатични промени само над ЕС ли ще се случват или и другаде? Защото гледам, че в целия останал свят никой не плащат нищо, камо ли 100 млрд. на година. А замърсяват в пъти повече.
До коментар [#9] от "Willy Messerschmitt": Тази глупост откъде си я измисли? Има карти на България със замърсяване и обичайно Стара Загора е в зелено с най-ниските стойности в страната.
Докато целогодишно Пловдив, Русе, Бургас, а зимно време и София са в червената зона на замърсените райони.
До коментар [#29] от "zxp53317185":"Те въглеродните емисии са еднакви за всички ТЕЦ-ове на въглища, бебчо"Но държавата плаща само емисиите на ТЕЦ МИ 2, бебчо! :-)
Въпреки че са на една ръка разстояние от така одумвания държавен мастодонт, за двете американски въглищни централи се говори все по-малко и все по-тихо. Според всички оценки собствениците им дотогава ще са възвърнали всичките си инвестиции – очаква се сегашните им дългосрочни договори да бъде приключени през 2024-а за ТЕЦ „Контур Глобал Марица Изток 3“ и през 2026-а за ТЕЦ AES Гълъбово. Като до края те остават в привилегировани позиции и с гарантирано изкупуване на произведената електроенергия. В приватизационните им договори има и още една интересна клауза, на която обаче се обръща малко внимание. Разходите за вредните емисии на двата ТЕЦ-а се покриват изцяло от НЕК. От отчета на НЕК за деветмесечието на 2019 г. ясно се вижда, че Общественият доставчик е закупил над 2,2 млн. мвтч. електроенергия от ТЕЦ „AES Гълъбово“. За това количество са избълвани около 2,5 млн. тона въглероден диоксид. Простата сметка показва, че за деветте месеца на миналата година НЕК е платил на предприятието близо 62,5 млн. евро или над 122 млн. лева. за емисиите. Това е при условие, че.... квотите са закупени при цени от 25 евро/тон.
При другата американска централа - ТЕЦ „Контур Глобал Марица Изток 3“, сметката дори е по-голяма. От нея за девет месеца НЕК е закупил над 3 млн. мвтч електроенергия. .. Докато изпуснатите в атмосферата вредни емисии са за около 3,3 млн. тона и разходът за този мръсен въздух се изчислява на около 161,4 млн. лева. .. .. за всеки произведен мегаватчас електроенергия от въглищата на мини „Марица Изток“ се отделят към 1,2 тона въглероден диоксид..."
До коментар [#29] от "zxp53317185":"Те въглеродните емисии са еднакви за всички ТЕЦ-ове на въглища, бебчо"Но държавата плаща само емисиите на ТЕЦ МИ 2, бебчо! :-)
Благодарение на един стар, все още пазен в тайна договор, подписан четири дни преди парламентарните избори през 2001 г., Националната електрическа компания се задължава с 250-280 млн. лв. годишно към дружество, контролирано от въпросния „Резервоар Кепитъл Груп“. Плащането е за „разполагаемост“, тоест не е свързано с конкретна дейност или продукция, а с обещанието в случай на нужда да се задействат мощности за производство на електричество. Вероятно читателят се е досетил, че става въпрос за едната от двете „американски“ ТЕЦ, разположени в Маришкия басейн.
Тайнственият договор
В таблицата са обобщени финансови и производствени данни на „КонтурГлобал Марица Изток 3“ за периода 2010-2018 г., извлечени от публикуваните в Търговския регистър годишни отчети. Вижда се, че за девет години НЕК са заплатили 4.35 млрд. лв., като плащането за произведено електричество е само 42% от това число. Останалият приход идва от плащане за разполагаема мощност и в по-малка степен от финансови операции..."
Отделно от това, за разглеждания период са платени 258 млн. лв. на компанията оператор. Това е много любопитен разход. „КонтурГлобал Марица Изток 3“ плаща на фирма от същата структура („КонтурГлобал Оперейшънс България АД“) за „опериране, поддържане и управление на обекта“. Най-важен елемент в тази сума са заплатите и социалните осигуровки на над 400 души, заети в ТЕЦ.
Но освен това “КонтурГлобал Марица Изток 3” ежегодно плаща на “КонтурГлобал Оперейшънс България” близо 5 млн. лв. такса за управление. Тоест, собственикът плаща на себе си за управлението на актива, който притежава. Освен това, в разходите за “опериране, поддържане и управление” не попадат разходите за техническа поддръжка, застраховки, юридически и счетоводни услуги, които са изведени в отделни статии.
Този разход, осигуряващ тлъстите бонуси на професионалните инвеститори, бледнее пред друго несъответствие: през 2018 г. разходите за въглища на електроцентралата са близо двойно по-ниски по сравнение с разходите за квоти за емисии.
А разходите за квоти, според клауза във все още секретния договор от 2001 г., са за сметка на НЕК.
Времето на манипулациите, инсинуациите и хипотезите - ползвани за доказателства вместо факти, свърши! Лаладжиите, барабар с този изпечен лъжец вече сте на мерника и спасение не очаквайте - бял автобус и кой където може да се скрие, защото този път затворите няма да ви се разминат!
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
nessarox
Рейтинг: 2171 ЛюбопитноЗащо БУЛГАРГАЗ продължава да продава по -евтин газ на Румъния от газохранилището в Чирен ????
Не си губя времето да отговарям на тролове .МиГ-29
Рейтинг: 334 НеутралноНяма и милярди по плана за въстановяване 😊
А другите Европейски държави се къпят в пари.
zxp53317185
Рейтинг: 2325 Неутрално... което на практика е едно и също.
zxp53317185
Рейтинг: 2325 НеутралноКолко ли време ще мине докато политиците се усетят че емисиите въглероден диоксид са напълно безвредни за обществото, за сметка на високите цени на електроенергията (които ще доведат до глад, мизерия и размирици)?
nessarox
Рейтинг: 2171 НеутралноДругите европейски държави си нямат Гешев
Докато не изпълним препоръките от 2012 г , няма да стане
За по- точни отговори се обърнете към ГЕРБ / ДПС Не си губя времето да отговарям на тролове .
Willy Messerschmitt
Рейтинг: 2934 ЛюбопитноТо ангажименти няма ...но всеки който е видял "Бобов дол" знае че тя е за събаряне от 1995..Има инсталирани можности в ТЕЦ които са от 1954-57...И които отдавна са за музея...Ама Кокорко какво да каже.....това не са самолетни билети а енергетика!!!
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...xm...
Рейтинг: 1748 НеутралноДрън-дрън, та пляс!
Що за лакардии?
Въглищните централи за брюселският Коминтерн са "идеологически" несъвместими с "таргета" по дифоут! Дори да се вместим в "сумарната за страната квота".
Да припомням ли сагата "Козлодуй"?
А когато спреш въглищните централи - за какво ще са ти мините? Особено нашите, въглищата от които не стават за експорт?
4ort
Рейтинг: 3481 НеутралноПопитай шефа на Булгаргаз! Той е човек на Радев, а ти гласува за Радев т.е Радев на теб ти е слуга, а на Павлов шеф!
Нема начин при тая ситуация да не получиш отговор!
Willy Messerschmitt
Рейтинг: 2934 ЛюбопитноДо коментар [#4] от "zxp53317185":
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...Ама иначе от сателит ,пепелаците от Марица Изток се вижда как стигат до Гърция....А старозагорци и района на първо място в България по болести свързани с мръсния въздух....Иначе тъпите Ви опорки си ги бива...
zxp53317185
Рейтинг: 2325 НеутралноДо коментар [#9] от "Willy Messerschmitt":
Аз съм бил тъп, а този не прави разлика между "пепелаци" и емисии въглероден диоксид 🤦
putin_kaputin
Рейтинг: 2021 НеутралноДо коментар [#2] от "МиГ-29":
Че къпи се и ти! Някой да ти е забранил? Fu*k Your Opinion
pti531095967
Рейтинг: 12 НеутралноАсен Василев трябва да обесни на народа защо няма референдум за евро а налагане.Тоеа е диктатура като за ЕС и НАТО като унищожението на 33о предприятия.Асене не съм съгласен с нищо от твоето както и със всички предни.
nessarox
Рейтинг: 2171 НеутралноНЕ ЛЪЖЕТЕ
Никога не съм гласувала за Радев / Цачева / Герджиков
Не си губя времето да отговарям на тролове .
doctor.no
Рейтинг: 3073 НеутралноДо коментар [#1] от "nessarox":
Скоро всички от ръководството ще отидат на борсата за безработни (само да стане вписването на новия борд на БЕХ) и ДАНС и ГДБОП да ги почват по домова книга.
pti531095967
Рейтинг: 12 НеутралноАсене не те чувам за ЕвН,ЧЕЗ кога ще ги отпратиш?Кога канадската фирма за злато ?Кога ще изгониш Лидл,Била ,Кайфланд стайните пластмасови продукти от Гърция,Турция?Кога Асене?
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
vassilun
Рейтинг: 5183 Неутрално"Брюксел освен това очаква държавата да спре да подпомага ТЕЦ "Марица изток" 2 като плаща за покупката на емисии парникови газове. Според изчисления на природозащитни организации държавната помощ покрива над 120 хиляди лева разход за поддръжка на едно работно място в тази централа."
Значи много по-евтино би било, ако затворим ТЕЦ "Марица изток" 2 и плащаме по 10 000 лева на месец заплата на работниците да си стоят в къщи!
AModoMio
Рейтинг: 1562 Неутралноdoctor.no ще ви отговаря от името на президента.
"Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани." Тото Риина след атентатитеДо коментар [#13] от "nessarox":
vassilun
Рейтинг: 5183 ВеселоДо коментар [#11] от "vova.josei_ki":
"Че къпи се и ти! Някой да ти е забранил?"
Баце да отвори чекмеджето и... той би могьл да се къпе в евра! :-)
vassilun
Рейтинг: 5183 ВеселоДо коментар [#12] от "pti531095967":
"Асене не съм съгласен с нищо от твоето както и със всички предни."
Аз пък не съм съгласен с тебе! Какво правим тогава?
Willy Messerschmitt
Рейтинг: 2934 НеутралноДо коментар [#16] от "pti531095967":
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...Руски миротворци ще каним ли?А копейковец?
vassilun
Рейтинг: 5183 ВеселоНадявам се - НИКОГА! :-)
zxp53317185
Рейтинг: 2325 ЛюбопитноДо коментар [#17] от "vassilun":
А ток отде, бебчо?
65% от електроенергията в България идва от ТЕЦ на въглища.
Alarmstufe Rot
Рейтинг: 5396 ЛюбопитноДо коментар [#1] от "nessarox":
I настане час, коли один скаже: "Слава Украiнi!". I мiльйони вiдповiдатимуть: "Героям слава!". Степан БандераКого питаш?
vassilun
Рейтинг: 5183 ЛюбопитноВикаш 65% от електроенергията се произвежда от ТЕЦ "Марица изток" 2, а бебчо?
Alarmstufe Rot
Рейтинг: 5396 ЛюбопитноДо коментар [#5] от "nessarox":
I настане час, коли один скаже: "Слава Украiнi!". I мiльйони вiдповiдатимуть: "Героям слава!". Степан БандераОще малко ще се оправдавате с ГЕРБ. След това ще ви изгоним с камъни.
telqk
Рейтинг: 876 НеутралноБрюксел освен това очаква държавата да спре да подпомага ТЕЦ "Марица изток" 2 като плаща за покупката на емисии парникови газове.
Защо при всяка статия на такава тема се акцентира за държавна помощ за ТЕЦ2 а услужливо се пропуска за двете хамерикаски централи?
Alarmstufe Rot
Рейтинг: 5396 ЛюбопитноИзчакай да анализира въпроса ти и ще ти отговори. I настане час, коли один скаже: "Слава Украiнi!". I мiльйони вiдповiдатимуть: "Героям слава!". Степан Бандера
zxp53317185
Рейтинг: 2325 НеутралноДо коментар [#25] от "vassilun":
Те въглеродните емисии са еднакви за всички ТЕЦ-ове на въглища, бебчо 😉
Тоест или държавата ще ги подпомага, или ще ни продават скъп ток с висок емисионен данък (който отива обратно в държавата)
( ͝° ͜ʖ͡°)ᕤ
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Alarmstufe Rot
Рейтинг: 5396 НеутралноДо коментар [#27] от "telqk":
I настане час, коли один скаже: "Слава Украiнi!". I мiльйони вiдповiдатимуть: "Героям слава!". Степан БандераАмерика ви е трън в очите на комунетата.
Incognito Burrito
Рейтинг: 63 НеутралноКажи го на хората, които още не са успели да изчистят мазетата от тиня заради невиждани наводнения от проливни дъждове (вместо сняг) зимата.
[quote]държавната помощ покрива над 120 хиляди лева разход за поддръжка на едно работно място в тази централа[/quote]
Вероятно хората в тази централа не работят на особено високи заплати. Има далеч повече смисъл следващите 5 години, докато това неефикасно предприятие гори пари колкото и въглища, да се инвестира в алтернатива, хората да бъдат обезщетени щедро когато най-накрая се затвори и да имат възможност да се преспециализират, ако могат.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
zxp53317185
Рейтинг: 2325 НеутралноДо коментар [#32] от "Incognito Burrito":
Първо - няма доказана пряка връзка между наводненията в България и емисиите въглероден диоксид от индустрията.
Второ - дори и да имаше, нямаше ли да е по - обосновано икономически вместо да плащаме по два милиарда лева годишно за емисии CO2, да платим няколко милиона за щетите от наводнения?
vassilun
Рейтинг: 5183 ВеселоДо коментар [#29] от "zxp53317185":
"Те въглеродните емисии са еднакви за всички ТЕЦ-ове на въглища, бебчо"
Но държавата плаща само емисиите на ТЕЦ МИ 2, бебчо! :-)
cnu40695109
Рейтинг: 51 Неутралноглавния счетоводител на републиката отново йезуитства.
zxp53317185
Рейтинг: 2325 НеутралноДо коментар [#35] от "vassilun":
Бебчо, останалите ги плащаме ние с теб - на държавата 😉
xir53646682
Рейтинг: 0 НеутралноЧе то същото бе. ЕС е*а майката на българската енергетика, това е истината. Принудиха ни да затворим работещи блокове на АЕЦ Козлодуй за да ни пуснат в скапания си съюз; с натиск и заплахи от санкции ни отказаха АЕЦ Белене и Южен поток; със зелените си петилетки и високи цени на емисиите ще постигнат и затваряне на ТЕЦ-овете ни. И от какво да произвеждаме ток? Нито имаме слънце като Гърция, Турция и Испания, нито вятър като северните страни заради релефа ни. Нито имаме залежи на газ или пък достъп до евтина такава заради малоумната брюкселска политика да обвързваме цената от Газпром с борсовите.
15 години членство в ЕС - 15 години унижения! С колко се стопи населението ни в това царство на благоденствието? Къде са им чуждите инвестиции, нали в ЕС и НАТО щели да потекат от небето? И защо в една Сърбия са повече? Референдум за Булгарекзит незабавно за да спасим каквото можем от тая държава!
Полковник Паликъщов
Рейтинг: 1069 ЛюбопитноАсен Василев: Няма ангажимент за затваряне на мощности, а за намаляване на емисии
Ако мъжът ви преспи с украинка, да знаете че това не е изневяра, а хуманитарна помощ. (laugh)____________________________________________________________________
Г-н василев се е изказал като финансист, без да разбира техническата част на въпроса?
Защото няма как да намалиш емисиите на СО2 при въглищни централи без да затвориш мощности!
А отбора на Кирил Петков започва да се смалява?
cnu40695109
Рейтинг: 51 Любопитноне може ли президента да обяви извънредна енергийна обстановка и според нея да ограничим износа на ток ("временно", както за ковида)?
Роси
Рейтинг: 7370 Неутрално" Според изчисления на природозащитни организации държавната помощ покрива над 120 хиляди лева разход за поддръжка на едно работно място в тази централа."
Дето се казва, дей Илия, на кирия. Ние пак си плащаме по-скъп ток, ама от данъците.
zxp53317185
Рейтинг: 2325 НеутралноДо коментар [#40] от "cnu40695109":
Може, само че високите цени са в резултат от дългосрочни политики и временната забрана ще има само временен ефект.
4ort
Рейтинг: 3481 НеутралноДа не би Берьозка да ти е обещала, че запълни тяхното мясо? Или пък ти си намислил да откриваш вериги магазини и тия са ти конкуренция?
Incognito Burrito
Рейтинг: 63 НеутралноДоказана връзка има. Над 97% от учените от десетилетия твърдят, че климатичните промени са причинени от човешкото изхвърляне на CO2 в атмосферата. Всички предсказания за покачващи се температури, покачващо се ниво на океаните, зачестяващи наводнения, зачестяващи суши - се сбъдват с впечатляваща точност. Ако в 9 сервиза ти казват, че трябва да ремонтираш спирачките на колата, а един ти казва, че "всичко е наред, карай бе", биеш една молитва и тръгваш с 200 към морето ли?
Анализът на ЕС е, че до 2030 в ЕС ще се плащат по около 20 милярда на година за последствия от климатичните промени. До 2050 ще са 100 милярда. И това е ако все пак вземем всички нужни мерки.
Във всеки случай аз не искам държавата вечно да субсидира толкова безобразно неефикасни предприятия, разграбвани целенасочено години наред. Ако тези ТЕЦ-ове могат да ги направят да работят на природен газ - нека да инвестират в това. Ако не - трябва да се даде няколко години време и обезщетения на хората работещи там, за да могат да се преспециализират, ако могат и искат.
zxp53317185
Рейтинг: 2325 НеутралноДо коментар [#44] от "Incognito Burrito":
Ама то ако ще си измисляме числа и статистики аз твърдя че 100 % от учените твърдят че затварянето на ТЕЦ на въглища в България няма по никакъв начин да повлияе на световния климат.
И между другото в момента държавата НЕ СУБСИДИРА пряко тецовете на въглища, ако данъкът въглеродни емисии бъде премахнат, тецовете на въглища щяха да са на свръхпечалба.
Електроенергията от въглища е абсолютно безспорно най - евтина в глобален мащаб и отварянето на нови и нови тецове е прякото доказателство за това.
Това е пример от днес:
https://m.dir.bg/weather/novini/kitay-stroi-gigantska-tsentrala-na-vaglishta-vapreki-obeshtaniyata-za-namalyavane-na-emisiite
chichka
Рейтинг: 3202 ВеселоНяма ангажимент за затваряне на мощности на въглища, а само затваряне на няколко гигавата ток от въглища!!!!
Русия- проказата на планетата Земя. Гребете роби, фараона ще кара водни ски!Голяма работа е Василев!
А защо няма текст за санирането? Вместо да санираме да 3-4 млрд всички сгради и да икономисаме построяването на централи, ние ще дадем 10-тина млрд на Бобокови за да правят батерии за ток из страната. Ще строим нови централи, ще топлим небето през старите панелки и ще строим и батерии за балансиране на тока....
chichka
Рейтинг: 3202 ВеселоДо коментар [#32] от "Incognito Burrito":
Русия- проказата на планетата Земя. Гребете роби, фараона ще кара водни ски!"Вероятно хората в тази централа не работят на особено високи заплати"
Там няма заплата под 2000 лв!!!! И в мините и в ТЕЦ-овете!
space35
Рейтинг: 406 НеутралноИзбирателите на четворната ламя са говеда!
igo
Рейтинг: 13 НеутралноА какви са емисиите на АЕЦ и защо все още не работят останалите блокове, и не се строи АЕЦ-белене ?!?
igo
Рейтинг: 13 НеутралноДо коментар [#47] от "chichka":
на седмица, по-скоро;
освен ако не включваш и хигиенистките и външната охрана ..
cnu40695109
Рейтинг: 51 ЛюбопитноДо коментар [#42] от "zxp53317185":
говорим за "временни" мерки, не за временни.
Прави разлика - ковид мерките също са "временни", а не временни.
Ще го караме на енергийни бустер дози.
Свободното движение в ЕС вече не е безусловно, а е условно (рамкирано) чрез ваксиниране, писиар или преболедуване. Това нарушаване ли е на свободното движение в ЕС? Не е.
Защо тогава мерки за ограничаване на износа, при извънредна енергийна обстановка да Е?
Вече всичко е "временно", а политиките масово за в руслото на спешност. Няма вече нормалност. Всичко е ангро, всичко е инцидентно, по спешност.
Не виждам никакъв проблем в БГ (а защо не и в ЕС) да се обяви извънредна енергийна обстановка (т.е. локдаун, може да го наречем и "зелен", че звучи някак си по модерно, европейско) чрез, което да наложим мораториум на износа, без да нарушаваме правилата на ЕС.. аналогично е.
ahm161090712
Рейтинг: 159 ВеселоБебчо, държавата плаща въглеродните емисии на двата американски теца (те отдавна не са и американски), а държавния е оставен на вълците. И въпреки това си преведе инсталациите в същото състояние, като американските. Натрупаните дългове последните две години бяха от цената определена от ДКЕР. Сега като продават на борсата си ги избиват. Даже и печалба носят.
MilliVanilli
Рейтинг: 1881 ЛюбопитноРадив ли назначи Николай Павлов за шеф на "Булгаргаз"? Не знаех, че президентите назначават шефовете на държавните фирми Сам съм, други няма...
MilliVanilli
Рейтинг: 1881 ЛюбопитноТочно на ТЕЦ МИ2 държавата не плаща емисиите. Плаща ги на американските МИ1 и МИ3
https://www.capital.bg/biznes/energetika/2021/09/22/4256387_tec_marica_iztok_2_moje_da_specheli_62_mln_lv_do_kraia/ Сам съм, други няма...
rvr12572942
Рейтинг: 730 Неутрално[quote#44:"Incognito Burrito"][/quote]
....Анализът на ЕС е, че до 2030 в ЕС ще се плащат по около 20 милярда на година за последствия от климатичните промени. До 2050 ще са 100 милярда. И това е ако все пак вземем всички нужни мерки.........
Тия климатични промени само над ЕС ли ще се случват или и другаде? Защото гледам, че в целия останал свят никой не плащат нищо, камо ли 100 млрд. на година. А замърсяват в пъти повече.
cose
Рейтинг: 252 НеутралноДо коментар [#9] от "Willy Messerschmitt":
Тази глупост откъде си я измисли?
Има карти на България със замърсяване и обичайно Стара Загора е в зелено с най-ниските стойности в страната.
Докато целогодишно Пловдив, Русе, Бургас, а зимно време и София са в червената зона на замърсените райони.
moreee
Рейтинг: 515 НеутралноДобре е всеки собственик на медия, публикуваща статии на тема енергетика да декларира има ли интереси в тази сфера. Така много неща ще станат ясни.
wre501051215
Рейтинг: 3045 НеутралноДо коментар [#5] от "nessarox":
За Гешев не знам,но във Гранция няма например някакъв случайник,който не знае колко моста имат на Лоара,например,за премиер.
wre501051215
Рейтинг: 3045 ВеселоДо коментар [#13] от "nessarox":
Айде ,то от един път не се става комунист...
wre501051215
Рейтинг: 3045 ВеселоДо коментар [#17] от "vassilun":
А,най-евтино е да купуваме ток от Прокоои от Соларки,а да продаваме на Румъния евтиния от АЕЦ!Червени Скакалци,такива?
wre501051215
Рейтинг: 3045 ВеселоДо коментар [#44] от "Incognito Burrito":
Даже Потопа на Ной е оредизивиксн от ТЕЦ,мдаа!98 % от теолозите го твърдят!
sim4o
Рейтинг: 2170 НеутралноВася, ей ти да четеш :
Въпреки че са на една ръка разстояние от така одумвания държавен мастодонт, за двете американски въглищни централи се говори все по-малко и все по-тихо.
Според всички оценки собствениците им дотогава ще са възвърнали всичките си инвестиции – очаква се сегашните им дългосрочни договори да бъде приключени през 2024-а за ТЕЦ „Контур Глобал Марица Изток 3“ и през 2026-а за ТЕЦ AES Гълъбово. Като до края те остават в привилегировани позиции и с гарантирано изкупуване на произведената електроенергия.
В приватизационните им договори има и още една интересна клауза, на която обаче се обръща малко внимание. Разходите за вредните емисии на двата ТЕЦ-а се покриват изцяло от НЕК.
От отчета на НЕК за деветмесечието на 2019 г. ясно се вижда, че Общественият доставчик е закупил над 2,2 млн. мвтч. електроенергия от ТЕЦ „AES Гълъбово“. За това количество са избълвани около 2,5 млн. тона въглероден диоксид. Простата сметка показва, че за деветте месеца на миналата година НЕК е платил на предприятието близо 62,5 млн. евро или над 122 млн. лева. за емисиите. Това е при условие, че.... квотите са закупени при цени от 25 евро/тон.
При другата американска централа - ТЕЦ „Контур Глобал Марица Изток 3“, сметката дори е по-голяма. От нея за девет месеца НЕК е закупил над 3 млн. мвтч електроенергия.
..
Докато изпуснатите в атмосферата вредни емисии са за около 3,3 млн. тона и разходът за този мръсен въздух се изчислява на около 161,4 млн. лева. .. .. за всеки произведен мегаватчас електроенергия от въглищата на мини „Марица Изток“ се отделят към 1,2 тона въглероден диоксид..."
Това е за ДЕВЕТ МЕСЕЦА 62.5 милиона евро
За година - 83.3 милиона за едната централа..
При 25 евро квота ..
При днешната цена 83.4 = 279.44 милиона евро ..
https://ember-climate.org/data/carbon-price-viewer/
sim4o
Рейтинг: 2170 НеутралноДържавата плаща наред..
За ЕДНА американска ТЕЦ .. 279.44 милиона евро ..
Има и още една ..
Та така, Вася ..
sim4o
Рейтинг: 2170 НеутралноПо евтино и ще е далаверно супер!
Това е бъдещето.. !
Спираме си нашите ТЕЦове , без американските .. и си живеем спокойно , разумно и просто ..
Човешкият живот - е абсолютен възход!
Септември ще бъде май!
Ноември - ще бъде май!
Животът ще е без газ!
Без ТЕЦ!
Без Господар!
sim4o
Рейтинг: 2170 НеутралноПлаща наред, Вася ..
Изтрезней!
Благодарение на един стар, все още пазен в тайна договор, подписан четири дни преди парламентарните избори през 2001 г., Националната електрическа компания се задължава с 250-280 млн. лв. годишно към дружество, контролирано от въпросния „Резервоар Кепитъл Груп“. Плащането е за „разполагаемост“, тоест не е свързано с конкретна дейност или продукция, а с обещанието в случай на нужда да се задействат мощности за производство на електричество. Вероятно читателят се е досетил, че става въпрос за едната от двете „американски“ ТЕЦ, разположени в Маришкия басейн.
Тайнственият договор
В таблицата са обобщени финансови и производствени данни на „КонтурГлобал Марица Изток 3“ за периода 2010-2018 г., извлечени от публикуваните в Търговския регистър годишни отчети. Вижда се, че за девет години НЕК са заплатили 4.35 млрд. лв., като плащането за произведено електричество е само 42% от това число. Останалият приход идва от плащане за разполагаема мощност и в по-малка степен от финансови операции..."
Отделно от това, за разглеждания период са платени 258 млн. лв. на компанията оператор. Това е много любопитен разход. „КонтурГлобал Марица Изток 3“ плаща на фирма от същата структура („КонтурГлобал Оперейшънс България АД“) за „опериране, поддържане и управление на обекта“. Най-важен елемент в тази сума са заплатите и социалните осигуровки на над 400 души, заети в ТЕЦ.
Но освен това “КонтурГлобал Марица Изток 3” ежегодно плаща на “КонтурГлобал Оперейшънс България” близо 5 млн. лв. такса за управление. Тоест, собственикът плаща на себе си за управлението на актива, който притежава. Освен това, в разходите за “опериране, поддържане и управление” не попадат разходите за техническа поддръжка, застраховки, юридически и счетоводни услуги, които са изведени в отделни статии.
Този разход, осигуряващ тлъстите бонуси на професионалните инвеститори, бледнее пред друго несъответствие: през 2018 г. разходите за въглища на електроцентралата са близо двойно по-ниски по сравнение с разходите за квоти за емисии.
А разходите за квоти, според клауза във все още секретния договор от 2001 г., са за сметка на НЕК.
xso16686927
Рейтинг: 62 НеутралноВремето на манипулациите, инсинуациите и хипотезите - ползвани за доказателства вместо факти, свърши! Лаладжиите, барабар с този изпечен лъжец вече сте на мерника и спасение не очаквайте - бял автобус и кой където може да се скрие, защото този път затворите няма да ви се разминат!
sim4o
Рейтинг: 2170 Неутрално"Газпром" колко рубли ти дава??