"Лошо, Седларов, лошо" е сред най-споделяните стикери във "Вайбър"

"Лошо, Седларов, лошо" е сред най-споделяните стикери във "Вайбър"

© Viber



Лошо, Седларов, лошо" е сред най-споделяните стикери през 2021 г. между българските потребители на интернет приложението за съобщения и разговори Viber ("Вайбър"), прочутата реплика от известния български комедиен филм "Опасен чар". Това стана известно на пресконференция на ръководни кадри на компанията Rakuten, която стои зад Viber, някои от които българи.


Според представените данни "Вайбър" е най-използваното приложение за комуникация в България, държейки повече от 90% пазарен дял.


През 2021 г. през "Вайбър" са осъществени близо 530 млн. обаждания в България, изпратени са били 13 млрд. съобщения. Продължителността на разговорите между потребителите от България през изминалата година е била внушителните около 50 млн. часа. Според данните на компанията 11% е ръстът в броя на обажданията и изпратените съобщения за изминалата година спрямо 2020 г.

700 млн. стикера са си разменили българските потребители, също така са били създадени около 2 млн. Viber lenses (филтри за добавена реалност), които бяха представени на пазара през есента на 2021 г.
Потребителите в България са използвали приложението най-интензивно по време на популярни национални празници, Нова година, Св. Валентин и 8 март.




В бизнеса в България чатботовете отбелязват забележителния ръст от 26 процента, както и 30 процента увеличение на ангажираността на потребителите с чатботове. Налице е и ръст със 71 на сто на доставените бизнес съобщения в българския сектор на "Вайбър", като се отбелязва и ръст с 46% на новите профили за бизнес съобщения в приложението.


Отчетено беше, че директните разговори между потребители и компании се увеличават с впечатляващите 237 процента през 2021 г. спрямо предходната.


Ръстът на транзакционните съобщения (потвърждения на поръчки, проследяване на доставки, напомняния за срещи) е 52 на сто.


Топ индустриите, използващи бизнес съобщения в българския "Вайбър"

- 39% дял на финансовата
- търговията на дребно - 27%
- логистика - 19%
- хранителна индустрията - 6%
- телекомуникации - 5%.


През миналата година "Вайбър" остава предпочитан инструмент за българските правителствени институции при комуникацията им с гражданите, казват от компанията. Така например чатботът за COVID-19 в България информира всеки ден своите близо 90 хил. абонати за епидемията в страната. През 2021 г. "Вайбър" започна партньорство с EasyPay, което дава възможност на потребителите да проверяват и плащат сметките си бързо и лесно в приложението.


Приложението става супер


Стратегията на "Вайбър" за потребителите и брандовете занапред е да се превръща в суперприложение, обявиха от "Ракутен" днес. Това означава то да е единствен вход за множество услуги. В това отношение "пионер" е Източна Азия, тъй като достъпът на потребителите до интернет там е предимно през телефон, а не през десктоп.


Според цитирани данни за интернет потреблението, които не са на "Вайбър", но не бе посочено чии са, е регистриран 71% ръст на времето, в което потребителите прекарват в трите най-използвани приложения от тях, както и почти 50 процента ръст на времето в едно-единствено приложение.


Според същите данни много повече от времето си в интернет потребителите прекарват в приложения за съобщения, отколкото в социални мрежи.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK