Застрахователи: Отказът да се плати на клиенти често е заради техни пропуски

Застрахователи: Отказът да се плати на клиенти често е заради техни пропуски

© Лили Тоушек



Заради изключително ниските лихви по депозитите все повече хора се интересуват от алтернативи, които са съчетание между инвестиция и спестяване. Това се разбра от представителите на няколко застрахователни компании, които участваха в дискусия, организира от Асоциацията на българските застрахователи. В същото време те напомниха, че при сключване на застраховка потребителите трябва да дават коректна информация, за да не се стига впоследствие до отказ от изплащане на обезщетение.


Основните ползи от инвестиционни, спестовни, рискови, "Живот" и др. е това, че осигуряват помощ в случай на временна или трайна нетрудоспособност, при което доходите в семейството рязко намаляват при ръст на медицинските разходи, при преждевременна смърт или пък при дълъг живот, при който след пенсиониране започва финансова криза, обясни Веселин Ангелов, член на Управителния съвет на асоциацията и изп. директор на ЗАД "Алианц България". Вярвам, че в следващите 1-2 г. може би и заради ниските лихви по депозитите много хора ще се насочат към алтернативни инвестиции и вярвам, че ще продължи ръстът при инвестиционните и спестовните застраховки, коментира Ангелов.


Той показа сравнение на дела на различните видове застраховки средно в ЕС и в България(за която не са представени по толкова много сегменти - бел. авт.), като очаквано най-голям дял сключени застраховки и съответно изплатени премии в България има при автомобилните, докато в ЕС повечето са тъкмо "Живот" и покриващи здравни рискове. Застрахователите отчитат, че в голяма степен това се дължи на финансовата култура и традиции в съответните страни.





Всяка инвестиция, която се прави оттук нататък, основната й цел трябва да е да се справи с инфлацията, анализира още Ангелов. Допълни, че хората, които искат инвестираните им пари да носят висока доходност, трябва да са готови да загубят тази доходност още в момента на вложението.


Няма застраховка „Да чукам на дърво“.


Веселин Ангелов


В отговор на въпрос защо често потребители се оплакват, че при настъпване на инцидент застрахователят отказва да плати, Андрей Георгиев, изпълнителен директор на ЗК "Евроинс Живот" ЕАД обясни, че често причината за това е премълчано волно или неволно обстоятелство от клиентите при попълването на въпросниците към застраховката. Даде пример със здравна застраховка, при която е важно да се отбележи, ако например клиентът има диабет, като застрахователят преценява дали да покрие рисковете от това. Но ако това е премълчано и настъпи събитие като последствие от диабета, тогава той има пълната право да откаже изплащане на обезщетение. При автомобилните застраховки даде пример с това, че няма как застраховател да поеме покритие при блъсната кола, ако това е станало преди подписването на договора.


На лекар, застраховател и автомонтьор се казва всичко.


Андрей Георгиев


Въпросите не са случайно поставени. Това, че ти ще излъжеш или няма да излъжеш, има значение накрая. Според него много хора не си правят труда да отделят нужното внимание при попълването на тези въпросници. Все пак даде статистика, че в 80% от случаите, когато клиенти са завели дела срещу застрахователи за отказано плащане, съдът се е произнесъл в полза на потребителите.



И двамата споделиха наблюдения, че масово хората избират най-евтините и за най-кратък срок застраховки или не внимават в съдържанието на застрахователните пакети. Дадоха пример за първото с това, че няма как застраховка "Живот" да е за кратък период и освен това цената й е различна, ако човек избира да я плаща в периода между 30-ата и 50-ата си година и друга, ако избере да е между 40-ата и 50-ата година.


Всичко, което трябва да знаете за:
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK