Войната в Украйна засегна бързо и автомобилната индустрия

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (124)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 722 Неутрално

    Избърза се с електоавтомобилите.

  2. 2 Профил на jmf29537805
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  3. 3 Профил на Lazarus
    Lazarus
    Рейтинг: 625 Неутрално

    Покрай тези кризи - пандемия, война, хората научиха важен урок. Всички сме тленни и лесно умираме. Суетата не ни помага на сцената на живота. Защо трябва да се изфукаш със скъпа кола, като може да си караш и 10 годишната. Има и по-важни неща от скъпите ни вещи и т.н.

  4. 4 Профил на alg57373608
    alg57373608
    Рейтинг: 1952 Неутрално

    Колко вълнуващ проблем има авторът на дописката - смяната на колата.
    На фона на това какъв проблем е сега за много украинци да спасят живота си и живота на децата си....

  5. 5 Профил на crq15625101
    crq15625101
    Рейтинг: 1507 Неутрално

    По добре инвестирайте в трактор ! На фона на случващото се появила и нова доходна опция за която може да го ползвате !
    https://youtu.be/u59LnXl7yLM

  6. 6 Профил на lxk521105607
    lxk521105607
    Рейтинг: 12 Неутрално

    До коментар [#3] от "Lazarus":

    "Защо трябва да се изфукаш със скъпа кола, като може да си караш и 10 годишната"

    Не е само до фукане, а и до надеждност. Новите по-не се чупят, а имаш и гаранция. Както и бе, платна помощ при авария в целия ЕС.

  7. 7 Профил на lxk521105607
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  8. 8 Профил на mavro
    mavro
    Рейтинг: 503 Неутрално

    Аз лично съм готов да не си сменя колата още 10 години, да ходя облечен в къщи, няма проблем да ходя и пеш много по-често и т.н и т.н Не съм готов да търпя диктатура и да живея по правилата на един криминален ,побъркан човек. А за тези 30% от вас,които все още го харесват предлагам да ми пишат и ще ги срещна с две украински семейства ,за които се грижим от 4 дни с колегите ми.Пляскайте ми минуси колкото искате,няма да ги видя защото отивам да им нося дрехи , а след това ще им търся квартири и работа.Приятно писане на руските тролове тук цял ден!

  9. 9 Профил на Nikoi
    Nikoi
    Рейтинг: 892 Неутрално

    До коментар [#8] от "mavro":

    Послучай кризата си закупихме електрически скутер и електрическо колело с автономия 130 км , надявам се да не ми трябва колата дълго време .

  10. 10 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 3107 Неутрално

    Ще го преживеем.

  11. 11 Профил на taralezha
    taralezha
    Рейтинг: 48 Неутрално

    Дано хората по света не са с илюзията, че не са във война с Русия. На всеки ще му се отрази и ще трябва да се справяме някак си.

  12. 12 Профил на crq15625101
    crq15625101
    Рейтинг: 1507 Неутрално

    До коментар [#8] от "mavro":

    Споко , покрай предстоящия финансов колапс и обезценяването на рублата троловете им все повече ще намаляват !

  13. 13 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 3107 Неутрално

    До коментар [#8] от "mavro":Споко , покрай предстоящия финансов колапс и обезценяването на рублата троловете им все повече ще намаляват !
    —цитат от коментар 12 на crq15625101


    От твоите уста в божите уши!

  14. 14 Профил на doctor.no
    doctor.no
    Рейтинг: 2937 Неутрално

    До коментар [#3] от "Lazarus":

    Все по-малко коли могат да изкарат 10 г. Мина времето на това производителите да се гордеят с "милионници" - коли изминали 1 млн км.

    Средният пробег в западна Европа е 30 000 км/година. Все повече модели се разкапват буквално след 150 000 км.

  15. 15 Профил на 4okuto
    4okuto
    Рейтинг: 1342 Неутрално

    До коментар [#6] от "lxk521105607":

    Не е точно така... Правихме сравнение с един приятел, който си взе нова кола среден клас в гаранция през 2016-та за 40 000 лева. Моята е премиум, купена на 6 години за подобна сума през 2017та от първи и единствен собственик след изтичане на гаранцията. Неговите разходи в официалния сервиз се оказаха повече от моите. Правил съм я при доверени гаражни майстори... Може и да е било на късмет.

  16. 16 Профил на crq15625101
    crq15625101
    Рейтинг: 1507 Весело

    До коментар [#13] от "Гражданин":

    Бъди жив и здрав , успешен ден . Имай вяра , доброто ще победи !

  17. 17 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Сега като ги няма руснаците на вторичният пазар на автомобили, цените ще паднат доста, да не напиша ЯКО.

  18. 18 Профил на qqv391093118
    qqv391093118
    Рейтинг: 2214 Неутрално

    Виждаме същите ефекти, какво навремето "освободителната" Червена армия е причинила на България, освобождавайки я от "монархо-фашизма" и инсталирайки "прогресивно" управление. Съвпадение?

  19. 19 Профил на qqv391093118
    qqv391093118
    Рейтинг: 2214 Неутрално

    Визирам прекъсването на веригите на доставки и спирането на производствата.

  20. 20 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 2806 Весело

    ℹПрочетох тази заметка.
    ℹВъзхитих се на политизацированността и посредствеността на автора.
    ℹПотърсих кой е авторът.
    📍Разбрах, че всичко е наред, и че не съм се объркал

    "Чуждестранен агент"
  21. 21 Профил на Дедов'та Колюуа Унукя!
    Дедов'та Колюуа Унукя!
    Рейтинг: 422 Неутрално

    Война е (по не-Янев), едно човече със силни психични отклонения воюва с целия свят- с кого- пряко, с кого- косвено...

    Всички ще понесем някакви щети.

    Смяната на автомобила би следвало да ни е последният проблем- поне ако сравним този "проблем" с проблемите на украинците.

    Руснаците- махайте лудото жуже!

    А- и да не забравя- Слава на Украйна!

    БАСИ ТЪПИЯ САЙТ!
  22. 22 Профил на lxk521105607
    lxk521105607
    Рейтинг: 12 Неутрално

    До коментар [#15] от "4okuto":

    “ Не е точно така... Правихме сравнение с един приятел, който си взе нова кола среден клас в гаранция през 2016-та за 40 000 лева. Моята е премиум, купена на 6 години за подобна сума през 2017та от първи и единствен собственик след изтичане на гаранцията. Неговите разходи в официалния сервиз се оказаха повече от моите. Правил съм я при доверени гаражни майстори... Може и да е било на късмет.”

    Хм, да , има си разходи сериозни и по нов автомобил. Аз по-скоро имах предвид по-малката вероятност от сериозна авария на дълъг път примерно.

  23. 23 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3510 Неутрално

    До коментар [#14] от "doctor.no":

    можем да поспорим. Преди 4-5 години се появиха едни европейски машинки с малки двигатели, и доста висока мощност (някои дори 3 цилиндрови), и доста икономични, но някак си неубедителни за повече от 5-6 години живот. Други фирми пък си запазиха 2 л двигатели, промениха малко работата им (бензиновите заприличиха на дизелите), подобриха характеристиките им, но 2 л двигател е двулитров, с дълъг живот и общо взето безпроблемен (общо взето) - но все още има добри машини, горе-долу класически.

  24. 24 Профил на dwr30648311
    dwr30648311
    Рейтинг: 1181 Любопитно

    Предвид че на 400 км от нас гърмят с ракети по АЕЦ, не е ли малко лицемерно да твърдим, че ще запазим чистия въздух като наложим автомобилите с еко стикери?
    Ако паднат стикерите, колите ще са доста по-достъпни. Някои хора не ги притеснява да карат трошки - искат просто да стигнат от точка А до Точка Б…

  25. 25 Профил на doctor.no
    doctor.no
    Рейтинг: 2937 Неутрално

    До коментар [#23] от "pontius_glarus":

    Всеки фен на мерцедес ще ти каже, че последния здрав е "четериоката" Е -класата произвеждана до 2002 г. такава кола с 3.0 бензинов двигател - атмосферен не можеш да я счупиш.

  26. 26 Профил на sw51
    sw51
    Рейтинг: 448 Неутрално

    Надяваме се това да е най-тежката последица от войната, наистина.
    Дано скоро е лош спомен цялото това нещо.
    Иначе новата кола си е нова. За мен изобщо не е на първо място нуждата от фукане, макар че има и този елемент с повечето нови автомобили, а надеждността спрямо 10+ годишен автомобил. После в новият има много иновации, част от които са ненужни, но има и доста полезни и улесняващи живота - отопления, асистенти, навигации, камери и т.н.

  27. 27 Профил на Вяра Дойчинова
    Вяра Дойчинова
    Рейтинг: 27 Неутрално

    Война е!На всички ,които казват,, Къде бяхте вие 2014......),питам ВИЕ КЪДЕ БЯХТЕ?Защо не алармирахте така гръмогласно както сега.Емпатията е искрена,когато е навреме,а не след 8години,иначе е лицемерие и пропаганда.

  28. 28 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 898 Неутрално

    До коментар [#27] от "Вяра Дойчинова":

    Тук си бяхме. Когато имаш един малоумен с ядрено оръжие какво правиш? Надяваш се някой да го убие. Кой може? Най-приближените му. Питай тях.

  29. 29 Профил на xymax
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  30. 30 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 898 Неутрално

    До коментар [#29] от "xymax":

    пък ватниците спрели двигателите:) нооо, да те светна, товорищ, батутът вече работи.
    САЩ са добре дошли. Всичите вие сте все неутрални бе, ама все към масква ви влече.

  31. 31 Профил на snower
    snower
    Рейтинг: 299 Неутрално

    Автомобилното производство завърта около себе си огромна екосистема от доставчици. Продажбите на нови автомобили са сигнал накъде върви икономиката. Ако се продават нови коли, значи растем, вдигат се заплати, жизнен стандарт.
    Виждаме как един вирус, война, само за няколко дни променят съдби, начина ни на живот и създават огромна несигурност за утрешния ден. Преди 10г бихте ли си помислили, че ще има КПП-та и няма да можете да пътувате до съседния град?

  32. 32 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1196 Неутрално

    "несъвзела се от недостига на чипове, заради което търсенето на нови автомобили далеч превишава предлагането, световната автомобилна индустрия е изправена пред ново предизвикателство. Войната в Украйна вещае липси на още ключови компоненти, нужни за направата на всеки нов автомобил"
    Защо се стигна до тази ситуация? Лидери на световната икономика действат прагматично според правилата на пазара. Колко изгодно е да се изнесе производството, а централният офис да продава! Само че тези нови производители произвеждат, произвеждат .... Евтино. Но и усвояват технологии. Продължават да произвеждат. И собствено производство. Не само евтини и нискокачествени продукти. Някои от тези производители станаха и стават все по-мощни...
    Дали споменатите по-горе лидери са достатъчно компетентни?


  33. 33 Профил на grigoo
    grigoo
    Рейтинг: 746 Неутрално

    Споко, вчера Тесла Берлин получи рарешение за работа и почват да бълват, при тях май няма недостик на чипове и седалки, а и кой идиот ще си купи неелетрическа нова кола на днешно време, не знам!

  34. 34 Профил на faraon
    faraon
    Рейтинг: 983 Неутрално

    На фона на тази новина мъск открива гигафабриката на Тесла в сърцето на европейската автоиндустрия Германия. Колонизацията на нашия континент от краварите върви с пълна сила. Да ни е честит новия американски завод в Европа. До няколко десетилетия ще има само туризъм и ИТ на ишлеме на стария континент.
    —цитат от коментар 29 на xymax


    За съжаление европейските политици се изложиха тотално. Вместо да извадят очи на Москва, ще ѝ изпишат вежди. Ще помогнат и за обогатяването на САЩ за сметка на Европа. Както виждаме цената на природния газ и на нефта расте с всеки изминал час, а руската държава изкупува на фондовите борси на безценица активите на руски фирми, продавани от западни инвеститори.
    Защо беше всичко това? Защо не разкараха послушника Зеленски, за да няма в Украйна война, бежанци, разрушения?

  35. 35 Профил на xymax
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  36. 36 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 898 Неутрално

    До коментар [#35] от "xymax":

    Почна се. Познато ми е. Не си мурзилка, но мразиш гадните "кравари". Сега си бил европеец, но като се извъртят нещата ставаш "активен борез против фашизма".
    Ехххх, ясно е.

  37. 37 Профил на xymax
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  38. 38 Профил на stein
    stein
    Рейтинг: 777 Неутрално

    Някак си ще дочакаме поражението на пут-инските орди и колапсът на пут-инската система. После ще отпразнуваме края на пут-инския идиотизъм ще и ще си сменяме колите. Като гледам твърдия отпор на украинците, резултатите от санкциите срещи Русия и мятането на путиноидите, може и да не чакаме мниго дълго.

    "Свободата започва там, където свършва невежеството." Виктор Юго.
  39. 39 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 898 Неутрално

    И 5 пари не давам, нито за каравари, нито за мурзилки.Тъжното е че такива като тебе се вълнуват или от едноте или от другите.
    —цитат от коментар 37 на xymax


    Аз съм "за" науката. Науката някога беше в Европа. Сега в по-голямата си часст е в САЩ. В Европа също има. За диваци, като мурзилките пет стотинки не давам. Кой им пречеше да имат икономика? Щатите ли? В днешно време светът е глобален. Няма неутралитет в този смисъл на думата. И спокойно, много бързо ще се завъртиш.

    Въпрос - какво мислиш за случилото се на Шипка?

  40. 40 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2434 Неутрално

    Мечтата на Гретето да се качим на велосипеди става факт :)

  41. 41 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1404 Неутрално

    ПЗащо трябва да се изфукаш със скъпа кола, като може да си караш и 10 годишната. Има и по-важни неща от скъпите ни вещи и т.н.
    —цитат от коментар 3 на Lazarus


    Всъщност фукането е повече при тия, които си купуват 5-10 годишно БМВ, отколкото при тия, които си купуват чисто нова Дачия или ФИАТ.

    За останалото си абсолютно прав!

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  42. 42 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 503 Неутрално

    Има предостатъчни наличности от караеми употребявани автомобили, които седят някъде и чакат да бъдат продадени. Мерзост е да позволиш на един кръвожаден диктатор да съществува, за да може да си купиш новия Голф с новия инфотейнмънт… Готов съм да плащам петорни цени на горивата за да видя това куче разстреляно.

  43. 43 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1404 Неутрално

    Защо не разкараха послушника Зеленски, за да няма в Украйна война, бежанци, разрушения?
    —цитат от коментар 34 на faraon


    Може би защото е избран на свободни демократични избори?
    За разлика от путин и лукашенко (малките букви не са случайни).

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  44. 44 Профил на choguna
    choguna
    Рейтинг: 1256 Любопитно

    До коментар [#12] от "crq15625101":

    А ти към кои спадаш?

  45. 45 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 898 Неутрално

    До коментар [#37] от "xymax":

    Не чух какво мислиш за слуилото се на Шипка. И там неутралитет?

  46. 46 Профил на xymax
    xymax
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#39] от "rincewind":

    За науката ли ? Ако свързваш колите на Тесла с "наука" те нито са измислили батерите, нито ИИ.

    Какво е пречело на руснаците да си развиват икономиката, нямам представа... те са маниаци на тема сигурност и може би няма да сме живи да разберем дали са били прави да я поставят пред икономиката.

    А за Шипка, какво има за коментиране? Аз такова нещо никога не бих направил и не бих участавал, но това не означава, че други нямат право да го правят. Всеки има ум в главата си и може да си направи изводите от едно такова поведение.

  47. 47 Профил на choguna
    choguna
    Рейтинг: 1256 Разстроено

    До коментар [#43] от "Athanatos":

    Свободни избори, след кървав майдан...

  48. 48 Профил на rincewind
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  49. 49 Профил на xymax
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  50. 50 Профил на fkm26555709
    fkm26555709
    Рейтинг: 2936 Весело

    Представям си какъв неистов вой щеше да има в нашата Родина , ако обратното, Украйна бе нападнала Русия... Не че сега го няма ...

  51. 51 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 898 Неутрално

    До коментар [#49] от "xymax":

    Ама всичките се си нахални и "неутрални:. Сам си го изпроси.

    "За науката ли ? Ако свързваш колите на Тесла с "наука" те нито са измислили батерите, нито ИИ." - руснаци ?

    "Какво е пречело на руснаците да си развиват икономиката, нямам представа... те са маниаци на тема сигурност и може би няма да сме живи да разберем дали са били прави да я поставят пред икономиката." - отговор е, че никога не са се стремили. Всичкото им е крадено или подарено. И самовар не могат да направят, все на картечница излиза.

    "А за Шипка, какво има за коментиране? Аз такова нещо никога не бих направил и не бих участавал, но това не означава, че други нямат право да го правят. Всеки има ум в главата си и може да си направи изводите от едно такова поведение."

    Да казваш, че някой има право да скандира "Русия" и да вее знамена на национален празник, да замерваш премиер и председател на НС са страхотни права.

    Тогава аз имам пълното право да насурвакам позитановци.

    И да, Мъск и компания прилагат наука. На това му се казва инжинерна мисъл.
    Нещо което при вас няма.
    Стига с прикритието. Ще си купиш ладичка.

  52. 52 Профил на kmat
    kmat
    Рейтинг: 1116 Неутрално

    До коментар [#43] от "Athanatos":Свободни избори, след кървав майдан...
    —цитат от коментар 47 на choguna


    Доколкото разбирам сегашното украинско правителство и президент са били признати за законни от Путин и компания след последните избори. Дори и сега от време на време го признават, ама не е сигурно след като ги наричат и хунта или призовававт военните да ги свалят със сила! Какво се е променило, та от законни изведнъж станаха незаконнни? Тук не става дума за харесване, а за принципи. Това явно не се разбира. И аз не съм влюбен в сегашните украински управници, но те са законните. Защото следващите, ако има такива, ще бъдат назначени от Путин след формални избори. Дано не му се получи!

  53. 53 Профил на venelingeologia
    venelingeologia
    Рейтинг: 1284 Неутрално

    С малка помощ от зависналата Европа, Китай ще разшири производството на автомобили.

  54. 54 Профил на 911
    911
    Рейтинг: 480 Неутрално

    Нищо, след като беше оплют комунизма, за дето се "чакаше за кола" по н-години, сега може да започне оплюването на капитализма - и да продължи, защото досега е 1 година, ама май ще стават и повече.

    Майтапа на страна - и преди, и сега, всичко опира до: ресурси, търсене и предлагане. Проста икономика, но много хора не разбират от икономика, но са много добри в плюенето ...

  55. 55 Профил на 911
    911
    Рейтинг: 480 Неутрално

    До коментар [#43] от "Athanatos":

    И кое точно прави едните избори по-демократични от другите, че нещо не е ясно..?

    Двойните стандарти май стават единствените стандарти, а?

  56. 56 Профил на Toni Bonboni
    Toni Bonboni
    Рейтинг: 821 Неутрално

    Има по важни неща от Нова кола. Нас хич даже не ни засяга. Да му мислят Ханс и Франческо

  57. 57 Профил на Ebeneezer Goode
    Ebeneezer Goode
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#34] от "faraon":

    На коя фондова борса, бе умник?
    На Московската?
    Дето е затворена до 8 март (поне!)
    Или на Франкфуртската?
    Бегай си купи акции на Газпром. Центове са.
    Ще ме благославяш някой ден ...

    Schrödinger's cat walks into a bar. And doesn't
  58. 58 Профил на stein
    stein
    Рейтинг: 777 Неутрално

    До коментар [#43] от "Athanatos":И кое точно прави едните избори по-демократични от другите, че нещо не е ясно..? Двойните стандарти май стават единствените стандарти, а?
    —цитат от коментар 55 на 911


    Разликата е, че на едните избори има състезание и Зеленски не знае, дали ще го изберат, докато на другите Пут-ин предварително решава с колко ще победи и избирателните комисии пишат, каквото им наредят "отгоре". Ти сам сигурно го знаеш, но предполагам реши да се правиш на интересен.

    "Свободата започва там, където свършва невежеството." Виктор Юго.
  59. 59 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1083 Весело

    Какви коли, какви 5 лв., да сте видели цените на горивата напоследък?

    Икономиката икономична, светът светски, апокалипсисът апокалиптичен
  60. 60 Профил на Ebeneezer Goode
    Ebeneezer Goode
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#35] от "xymax":

    Какво разбираш ти, глупавогрозния, от "капитала" дето се изнася от Европа?
    Яде ли се, пие ли се?
    Тая фабрика на Тесла капитал ли е?

    Опитвате се да симулирате някаква мисловна дейност - лошо няма. Ама не ви се получава много ...

    Schrödinger's cat walks into a bar. And doesn't
  61. 61 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 503 Неутрално

    До коментар [#54] от "911":

    Ресурси, търсене и предлагане с много важни съществени разлики. В единият случай партията-държава определя предлагането и ценообразуването, без директна еластична връзка към пазара. Една година имаш свръхпроизводство на определена нетърсена стока, друга дефицит на търсена. При истинският пазарен капитализъм има съревноваващи се производители пазарни агенти, които са пряко свързани с пазарното търсене и рискуват фалит ако се отдалечат от него.

  62. 62 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2434 Неутрално

    Като чета коментарите и гледам колко много заблудени хора има, че то навремето нямаше толкова правоверни комунисти дето да вярват в светлото бъдеще. :)

    То имаше много да разправят как светлото бъдеще ще дойде, но те междувременно си гепеха и си живееха доста по-добре от средния човечец. :)

    Та тея призиви за лишения и вярва в светлото бъдеще ми приличат точно на това. :)

    Обаче въпроса, ако Путя не падне, а ти си останеш само с лишенията кой ще е прецакания - питам за един приател? ;)

  63. 63 Профил на Dimitar Andreev
    Dimitar Andreev
    Рейтинг: 37 Неутрално

    До коментар [#47] от "choguna":

    Не знам, нямам оценка - е какво коментираш тогава.

  64. 64 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5102 Неутрално

    До коментар [#23] от "pontius_glarus":Всеки фен на мерцедес ще ти каже, че последния здрав е "четериоката" Е -класата произвеждана до 2002 г. такава кола с 3.0 бензинов двигател - атмосферен не можеш да я счупиш.
    —цитат от коментар 25 на doctor.no


    Само че междувременно ще изгние.

    I настане час, коли один скаже: "Слава Украiнi!". I мiльйони вiдповiдатимуть: "Героям слава!". Степан Бандера
  65. 65 Профил на slon
    slon
    Рейтинг: 483 Неутрално

    Ето, спират износа за руската деревня, сволачта няма да купува и да кара нови - произведените бройки остават за ЕС :)
    Къде е проблемът ?!

  66. 66 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1659 Неутрално

    Споко, вчера Тесла Берлин получи рарешение за работа и почват да бълват, при тях май няма недостик на чипове и седалки, а и кой идиот ще си купи неелетрическа нова кола на днешно време, не знам!
    —цитат от коментар 33 на grigoo


    Ами аз си купих автомобил с ДВГ миналата година. 4 пъти по-евтин от електрически автомобил в същият клас. И не се притеснявам ако тръгна на дълъг път дали ще ми свърши батерията и дали ще мога някъде да заредя.

  67. 67 Профил на Суджук Герберите
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  68. 68 Профил на mso011053684
    mso011053684
    Рейтинг: 196 Неутрално

    До коментар [#42] от "irobot":

    Мой познат собственик на фирма си поръча преди три седмици Мерцедес Вито нов на 0 километра този вторник го взима и вече го използва, което си е редовното време за получаване грубо казано.
    Има реално забавяне за някой модели автомобили се чака наистина повечко но това са определени автомобили среден и нисък клас от последните за марките модели.
    Иначе предлагането на втора ръка автомобили поне при мен си стои и няма сътресения, пълно е с налични 2-3 годишни автомобили на по 40-50 х.км. отиваш и го взимаш в същият момент, трябват едно 50 минути да се направят документите, постлянно рекламират продаващите, защото се чудят как да ги продадат...

  69. 68 Профил на strymski
    strymski
    Рейтинг: 1131 Неутрално

    Аз лично съм готов да не си сменя колата още 10 години, да ходя облечен в къщи, няма проблем да ходя и пеш много по-често и т.н и т.н Не съм готов да търпя диктатура и да живея по правилата на един криминален ,побъркан човек. А за тези 30% от вас,които все още го харесват предлагам да ми пишат и ще ги срещна с две украински семейства ,за които се грижим от 4 дни с колегите ми.Пляскайте ми минуси колкото искате,няма да ги видя защото отивам да им нося дрехи , а след това ще им търся квартири и работа.Приятно писане на руските тролове тук цял ден!
    —цитат от коментар 8 на mavro



    Искрени адмирации за това!
    Много бих искал много от пишещите тук ,вместо да обясняват с пяна на устата колко е велик този или онзи или как трябвало да се помогне на Украйна с пушкала и боНби , да приютят в дома си бежанците !
    Такава помощ е хиляди пъти по-добра от дращенето в разни форуми и биене в косматите гърди— булгар , булгар!

  70. 70 Профил на mso011053684
    mso011053684
    Рейтинг: 196 Неутрално

    До коментар [#6] от "lxk521105607":

    Всъщност добре подържан стар автомобил има по малък шанс да "се счупи" отколкото нов особенно от току що пуснат в продажба модел. Даже статистиката го потвърждава. Когато ти избухат една кампания засягаща 50 хиляди нови автомобила на които са им открили фабричен или инжинерен дефект и отиде на вятъра обяснението как по малко се чупели.

    Проблемът на старите автомобили е че не са били коректно подържани поне в 90% от случаите.

  71. 71 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3510 Неутрално

    До 40:"realguru"...Мечтата на Гретето да се качим на велосипеди става факт ..."

    И какво лошо да караме велосипеди в града? В Западна Европа в градовете са организирали чудесна инфраструктура за велосипедисти, и за разлика от София. Изобщо манталитета на хората, работещи в СО няма нищо общо с този на европейците.

  72. 72 Профил на crq18506084
    crq18506084
    Рейтинг: 1033 Неутрално

    [quote#34:"faraon"][/quote]

    Я кажи, след като днес Русия се управлява от цар,диктатор, защо на времето спряхте Хитлер? Каква е разликата?
    Поне нямаше да се стига до Москвич и Жигули. Сега щяха да карате само Мерцедеси и БМВта.

  73. 73 Профил на lxk521105607
    lxk521105607
    Рейтинг: 12 Неутрално

    До коментар [#70] от "mso011053684":

    “ Всъщност добре подържан стар автомобил има по малък шанс да "се счупи" отколкото нов особенно от току що пуснат в продажба модел. Даже статистиката го потвърждава. Когато ти избухат една кампания засягаща 50 хиляди нови автомобила на които са им открили фабричен или инжинерен дефект и отиде на вятъра обяснението как по малко се чупели.

    Проблемът на старите автомобили е че не са били коректно подържани поне в 90% от случаите.”

    Ами както казах и по-горе за фабрични дефекти и подобни си имаш гаранция и безплатна аварийна помощ.

    Не всички имаме приятели супер монтьори да проучат дефектите на автомомобила втора ръка който купуваме. А и е много съмнително дали неоторизирани сервизи могат да хванат сериозни дефекти на сложна елекроника да речем. Аз лично съм се наслушал на хвалби в стил “ Абе колата ми се развали, оправих я колкото да я продам” , оня да му бере грижата.

  74. 74 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3510 Неутрално


    Ами аз си купих автомобил с ДВГ миналата година. 4 пъти по-евтин от електрически автомобил в същият клас. И не се притеснявам ако тръгна на дълъг път дали ще ми свърши батерията и дали ще мога някъде да заредя. ....
    —цитат от коментар 66 на Мусаши


    Прав си, за условията у нас. Макар че и нас си паркираш безплатно електричката в синята зона, и я включваш да я зареждаш, безплатно.
    Но най-вероятно на запад от Сърбия да имаш електричка е финансово много изгодно, и не става дума само за зареждането й.
    И друго - аз ползвам моя автомобил за да ходя до метро, и да пътувам до София, на месец-два поне един път. Но повечето ползват автомобила си ежедневно, за 20-30 км преход дневно.

  75. 75 Профил на crq18506084
    crq18506084
    Рейтинг: 1033 Неутрално

    До 40:"realguru"...Мечтата на Гретето да се качим на велосипеди става факт ..."И какво лошо да караме велосипеди в града? В Западна Европа в градовете са организирали чудесна инфраструктура за велосипедисти, и за разлика от София. Изобщо манталитета на хората, работещи в СО няма нищо общо с този на европейците.
    —цитат от коментар 71 на pontius_glarus


    Не ми търси чудесна инфраструктура за велосипедисти, ти още не си узрял мозъчно за това, като повечето българи.
    За българина признак за "успех" е автомобил, особено за дамите напоследък. На колело е "скъсан" човек.
    В Скандинавия 90% от "белите" хора са пеш на трутоара или на велоалеята.

  76. 76 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3510 Неутрално

    До коментар [#23] от "pontius_glarus":Всеки фен на мерцедес ще ти каже, че последния здрав е "четериоката" Е -класата произвеждана до 2002 г. такава кола с 3.0 бензинов двигател - атмосферен не можеш да я счупиш.
    —цитат от коментар 25 на doctor.no


    Имам предвид съвсем нови мазди, бензинови, със степен на сгъстяване 14:1, 2л и 2,5л, с мощност между 120, 165 и 190 к.с., Изключително икономични и здрави машини, макар че на мен много ми харесват и хибридите на Тойота (Камри, Корола)

  77. 77 Профил на lxk521105607
    lxk521105607
    Рейтинг: 12 Неутрално

    До коментар [#76] от "pontius_glarus":

    “ Имам предвид съвсем нови мазди, бензинови”

    Аз съм с такава нова бензинова Мазда и съм мега доволен....

  78. 78 Профил на mso011053684
    mso011053684
    Рейтинг: 196 Неутрално

    До коментар [#73] от "lxk521105607":

    Гаранционият ремонт е включен в цената на новият автомобил. Финансово е по изгодно да закупиш употребяван автомобил, някак си не виждам какъв фемонт ще трябва да правиш, за да компенсираш десетките хиляди евро разлика в цената.
    В нормална държава има задължителна гаранция и при продажбите на автомобили втора употреба, просто ако гаранцията на новият е от 3 до 5 години на втората употреба е от 6месеца до две години и така.
    За безплатната пътна помощ не е безплетна, а е включена в цената на гражданската отговорност, която пък е задължителна, да не говорим, че на места е забранено да се ремонтира автомобил на пътя, при мен е забранено да се тегли автомобил, задължен си да извикаш пътна помощ , отново включено е към гражданската отговорност, викаш пътна помощ като се обаждаш на застрахователя и той изпраща пътната помощ.

  79. 79 Профил на mso011053684
    mso011053684
    Рейтинг: 196 Неутрално

    До коментар [#74] от "pontius_glarus":

    Разликата между конвенционален и ел. Автомобил като финанси е в 30% по ниски разходи грубо за ел. При гази конфигурация на данъците за електричеството и за горивата. Нека не забравяме, че ДДС и акцизът върху горивата е основното перо в бюджетните приходи. Това означава, че когато ел. Автомобилите навлязат масово, правителствата и да не искат ще трябва да променят данъчното облагане, защото иначе ще изгубят едни 40% от бюджетните приходи, а това не може да се компенсира, трябва да се вземат от някъде.
    Вариант за независимост е да си поставиш соларни панели, но това е допълнителна инвестиция, а на някой места не малка инвестиция, ако искаш да зареждаш автомобил ел. с прилично голяма батерия може да трябва да инвестираш в 24 панела плюс следва да зареждаш през деня, ано ще зареждаш нощем към соларната инсталация добави и сериозна инвестиция в батерии...

    Към момента има изгода да си купиш ел. Автомобил ако имаш къде да го зареждаш, за във бъдеще не се знае, но то няма да имаш избор, няма да има с ДВГ.

  80. 80 Профил на lxk521105607
    lxk521105607
    Рейтинг: 12 Неутрално

    До коментар [#78] от "mso011053684":

    “ Гаранционият ремонт е включен в цената на новият автомобил. Финансово е по изгодно да закупиш употребяван автомобил, някак си не виждам какъв фемонт ще трябва да правиш, за да компенсираш десетките хиляди евро разлика в цената.
    В нормална държава има задължителна гаранция и при продажбите на автомобили втора употреба, просто ако гаранцията на новият е от 3 до 5 години на втората употреба е от 6месеца до две години и така.
    За безплатната пътна помощ не е безплетна, а е включена в цената на гражданската отговорност, която пък е задължителна, да не говорим, че на места е забранено да се ремонтира автомобил на пътя, при мен е забранено да се тегли автомобил, задължен си да извикаш пътна помощ , отново включено е към гражданската отговорност, викаш пътна помощ като се обаждаш на застрахователя и той изпраща пътната помощ.”

    Ами аз говоря за следното - караш насред пустош простираща се на десетки километри околовръст, в чужда държава.

    Първо, новият ти автомобил е много по- малко вероятно да даде фира насред пустошта в чужбина, където караш , и няма никакви сервизи наоколо

    Второ, ако даде фира, няма да се тормозиш да звъниш на пътна помощ, която и не знаеш на кой номер е в чужбина, а звъниш на номера на дистрибутора си, който ти я осигурява

    Трето, гаранцията ти покрива ремонта на изгърмелия скъп двигател

    Аз по-горе изтъквах ползите от удобството, не съм казвал , че е по-евтино

  81. 81 Профил на mso011053684
    mso011053684
    Рейтинг: 196 Весело

    До коментар [#61] от "irobot":

    Ъха, посочи ми индустрия по твой избор, в която действа пазарен принцип.
    За да помогна в която има повече от 10 корпорации които държат пазара.
    От темата на статията, колко мислиш са световните автомобилни производители и смяташ ли че автомобилният бранш действа на пазарен принцип?

  82. 82 Профил на znaesht
    znaesht
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#34] от "faraon":

    ..........ащо беше всичко това? Защо не разкараха послушника Зеленски, за да няма в Украйна война, бежанци, разрушения?.......

    Имам друго предложение, ти се разкарваш в маскава и не смърдиш тука.Въздухът става значително по чист

    Война, бежанци, разрушения- коѝ ги прави ,на чия земя и от къде дойде този така желан от украинския народ освободител!!!???

  83. 83 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7016 Неутрално

    До коментар [#12] от "crq15625101":

    Отдавна чакаме да се случи.

  84. 84 Профил на mso011053684
    mso011053684
    Рейтинг: 196 Неутрално

    До коментар [#80] от "lxk521105607":

    Аз прекрасно те разбрах какво имаш предвид, но се бъркаш, обратното е.
    Чисто новият автомобил от последен модел е много по вероятно да те остави недовършил пътуването си от добре подържаният стар автомобил.
    Простичко е обяснението, старият автомобил ако нещо не е било добре измислено или изпълнине вече ще се е счупило и след това или е оправено или е спрян и не се движи.
    Новият от друга страна тепърва в реални условия ще показва какви дефекти има, а тези дефекти ги разбират точно по този начин, продават 100 х. Броя тръгват по пътищата и когато на 5 х от тях им се счупи едно и също нещо разбират че това е принципен дефект и прибират обратно с акция останалите 95 х. За да го оправят и променят инжинерно дефекта с различно решение. Затова е по добре да се купува чисто нов автомобил след т.н. фейслифт, който му се прави на модела след 2-3 години след първото пускане в продажби. На този фейсл лифт променят малко фаровете, решетката и някоя глупост като лайсна, но по важното е, пе са изчистени станалите известни фабрични дефекти.

    Та така.

  85. 85 Профил на mso011053684
    mso011053684
    Рейтинг: 196 Неутрално

    До коментар [#80] от "lxk521105607":

    По лесно и кратко с пример от авиоиндустрията.
    Кой модел на Боинг беше приземен като ненадежден?
    Старият и проверен или супер модерният и чисто нов?

    Старите и подържани си летяха, докато новите всичките ги приземиха поради ненадежност, която я разбраха след две поредни катасрофи и няколкодесетки аварии без катастрофи...

  86. 86 Профил на lxk521105607
    lxk521105607
    Рейтинг: 12 Неутрално

    До коментар [#84] от "mso011053684":

    ОК, съгласен. Аз не визирам някакви мега иновативни Порше-та или Аудита. Визирам моята Мазда 3 Седан, която , както ти казваш всъщност е по-скоро с фейслифт от предните години

  87. 87 Профил на 911
    911
    Рейтинг: 480 Неутрално

    До коментар [#61] от "irobot":

    До коментар [#54] от "911":

    Ресурси, търсене и предлагане с много важни съществени разлики. В единият случай партията-държава определя предлагането и ценообразуването, без директна еластична връзка към пазара. Една година имаш свръхпроизводство на определена нетърсена стока, друга дефицит на търсена. При истинският пазарен капитализъм има съревноваващи се производители пазарни агенти, които са пряко свързани с пазарното търсене и рискуват фалит ако се отдалечат от него.

    ---

    Като цяло съм съгласен, но във втората част е редно да се отбележи отново факторът време. И това означава, че в момента, за да се балансира пазара, следва цените да се дигнат (ако не в пъти, то доста).

    Но независимо как се случва балансирането на пазара и дали въобще го има, идеята ми беше, че времето е функция на посочените 3 фактора. При комунизма - цените са натискани надолу, затова търсенето превишава предлагането. Сега - ако не се вдигнат цените, ще има същата ситуация. Все кофти за потребителя - или цената, или времето, но не и двете.

    Но чакането се яви като феномен, и пазарът всъщност не е достатъчно еластичен по отношение на цените (за добро може би), както и не е възможно за 1 ден да се появят или закрият производствени мощности.
    Т.е. редно е да оставим на страна пазарния фундаментализъм и да се върнем към реалността. А реалността е, че не фалитът е най-лошото и че не печалбата е най-важната.

    Икономическата теория ще търпи бурно развитие в тези времена, както и всички останали науки - само да им се занимава на хората и да имат спокойствието да работят по темите ...

  88. 88 Профил на mso011053684
    mso011053684
    Рейтинг: 196 Неутрално

    До коментар [#87] от "911":


    До коментар [#61] от "irobot":

    От това което пишете оставам с впечатление, че ви липсва принципно разбирана на икономика та и като теория и като приложение.

    Основен постулат в икономическата теория (тя цялата наука с това всъщност се занимава) е че ресурсите са ограничени.
    Един от икономическите ресурси са финансите.

    Живеем във реалност когато този ресурс финансовият е де факто и де юре НЕограничен.
    В резултат е напълно безмислено да се напъваме да го мислим от гледна точка на икономика или на пазар, било на теория или на практика и това не е от вчера, цялото следвоенно развитие на света е основано на база на неограничен финансов ресурс. Япония е прекрасен илюстративен пример с икономическото си развитие през последните 70 години.

    Всякакви идеи за свободен пазар и пазарна конкуренция и саморегулиране са напълно погрешни и са единствено в сферата на теорията. На практика няма свободен пазар. Ставащотл във момента във Украйна е свързано и с гореизложеното.

  89. 89 Профил на spiro2000
    spiro2000
    Рейтинг: 434 Весело

    В крайна сметка, целта е била да се изгонят гадните капиталистически концерни, защото:
    https://www.vesti.ru/auto/article/2685275

  90. 90 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 1767 Неутрално

    До коментар [#29] от "xymax":

    Това е страхотна новина, че Мъск открива гигафабрика на Тесла в Европа, а не в Китай.
    Вашата интерпретация, другарю, намирисва на пролетарския интернационал.
    Вземете се в ръце и открийте гигафабрика на Вашата производствена фирма където пожелаете.
    П.П. Какво произвеждате Вие?

  91. 91 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 1767 Неутрално

    ... Дали споменатите по-горе лидери са достатъчно компетентни?
    —цитат от коментар 32 на zhivko6461


    Прав си. Лакомията за бързи печалби ще им изяде главите. Аутсорсингът е опасно за фирмата-майка действие. Да режеш клона, на който седиш, не е стратегическо решение.

  92. 92 Профил на proventuss
    proventuss
    Рейтинг: 955 Неутрално

    Карам чат-пат едно служебно Пежо 107 на почти 350 хиляди и още държи 150 на аутобана. Железни коли!До коментар [#23] от "pontius_glarus":

    Някакви хора не са се примирили с агресор, който да потъпчи възможността на едни хора да правят собствения си избор - Просто Кире за Априлското въстание
  93. 93 Профил на oua571089777
    oua571089777
    Рейтинг: 680 Неутрално

    В България, която е член на НАТО и на ЕС има някаква "работилничка", а там където могат да ти конфискуват бизнеса и корипцията е чудовищна са всички големи компании!... и процентите на продажби са нищожни и в Русия и в Украйна...
    За какво сме в ЕС и НАТО, след като инвеститорите търсят рисковите пазари и това се доказа от живота! Радвам се, че губят пазари и пари, защото това да угодничиш и лакомията винаги водят до лоши резултати!

    "СВЕТА ЛЕЖИ В ЛУКАВИЯ" (Управлява се от принципите на безпринципността /на сатана/) – БИБЛИЯТА
    "СРЕБРОЛЮБИЕТО Е КОРЕН НА ВСЯКАКВИ ЗЛИНИ" ( Любовта към парите (богатството) отварят вратата на всякакво нечестие за тези, които го правят) – БИБЛИЯТА

  94. 94 Профил на Хюго Босов
    Хюго Босов
    Рейтинг: 1443 Неутрално

    Е, нали искаха кобфронтация с Русия. На̀ им конфронтсция сега! Какво се оплакват?!

  95. 95 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3980 Неутрално

    ℹПрочетох тази заметка. ℹВъзхитих се на политизацированността и посредствеността на автора. ℹПотърсих кой е авторът. 📍Разбрах, че всичко е наред, и че не съм се объркал
    —цитат от коментар 20 на putinxujlo


    Ха ха! И медията , която публикува тази заметка е известна. Нищо изненадващо.

  96. 96 Профил на tintiri
    tintiri
    Рейтинг: 633 Неутрално

    Най-алчни се оказаха от хранителната индустрия, цигари, алкохол, тоалетни и санитарни продукти. Всички тези бизнеси продължават да работят. Позор за Нестле, Данон, Кока кола....

  97. 97 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1991 Неутрално

    Споко, вчера Тесла Берлин получи рарешение за работа и почват да бълват, при тях май няма недостик на чипове и седалки, а и кой идиот ще си купи неелетрическа нова кола на днешно време, не знам!
    —цитат от коментар 33 на grigoo


    Батерии от къде?

    https://webnews.bg/uploads/images/79/3279/483279/640x.jpg?_=1591956270

    Иначе всеки един би си взел и електро, много ясно ..

  98. 98 Профил на crq18506084
    crq18506084
    Рейтинг: 1033 Неутрално

    Война е!На всички ,които казват,, Къде бяхте вие 2014......),питам ВИЕ КЪДЕ БЯХТЕ?Защо не алармирахте така гръмогласно както сега.Емпатията е искрена,когато е навреме,а не след 8години,иначе е лицемерие и пропаганда.
    —цитат от коментар 27 на Вяра Дойчинова


    Трябва "реколтата"да узрее.
    2014г
    В Русия за Путин са били 96%, в България 75%
    2022г.
    В Русия за Путин са 85%, в България(след започналата война) 38%
    Бавно се променя манипулирания мозък.
    И колкото по-изпростява населението, толкова по-песно се държи в кошарата.

  99. 99 Профил на grem
    grem
    Рейтинг: 391 Неутрално

    До коментар [#1] от "jmf29537805":

    Да, те защото нямат чипове в тях, кабели, датчици и т.н.
    Бичкаш кабела в трифазата и тръгваш.

  100. 100 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1093 Неутрално

    До коментар [#1] от "jmf29537805":

    Не само се избърза, ами въобще това си беше пълен идиотизъм, стъпил на лобизма на някои да оберат едни парици! Същото важи и за вятърните мелници!

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK