Покрай тези кризи - пандемия, война, хората научиха важен урок. Всички сме тленни и лесно умираме. Суетата не ни помага на сцената на живота. Защо трябва да се изфукаш със скъпа кола, като може да си караш и 10 годишната. Има и по-важни неща от скъпите ни вещи и т.н.
Колко вълнуващ проблем има авторът на дописката - смяната на колата. На фона на това какъв проблем е сега за много украинци да спасят живота си и живота на децата си....
Аз лично съм готов да не си сменя колата още 10 години, да ходя облечен в къщи, няма проблем да ходя и пеш много по-често и т.н и т.н Не съм готов да търпя диктатура и да живея по правилата на един криминален ,побъркан човек. А за тези 30% от вас,които все още го харесват предлагам да ми пишат и ще ги срещна с две украински семейства ,за които се грижим от 4 дни с колегите ми.Пляскайте ми минуси колкото искате,няма да ги видя защото отивам да им нося дрехи , а след това ще им търся квартири и работа.Приятно писане на руските тролове тук цял ден!
Не е точно така... Правихме сравнение с един приятел, който си взе нова кола среден клас в гаранция през 2016-та за 40 000 лева. Моята е премиум, купена на 6 години за подобна сума през 2017та от първи и единствен собственик след изтичане на гаранцията. Неговите разходи в официалния сервиз се оказаха повече от моите. Правил съм я при доверени гаражни майстори... Може и да е било на късмет.
Виждаме същите ефекти, какво навремето "освободителната" Червена армия е причинила на България, освобождавайки я от "монархо-фашизма" и инсталирайки "прогресивно" управление. Съвпадение?
ℹПрочетох тази заметка. ℹВъзхитих се на политизацированността и посредствеността на автора. ℹПотърсих кой е авторът. 📍Разбрах, че всичко е наред, и че не съм се объркал
“ Не е точно така... Правихме сравнение с един приятел, който си взе нова кола среден клас в гаранция през 2016-та за 40 000 лева. Моята е премиум, купена на 6 години за подобна сума през 2017та от първи и единствен собственик след изтичане на гаранцията. Неговите разходи в официалния сервиз се оказаха повече от моите. Правил съм я при доверени гаражни майстори... Може и да е било на късмет.”
Хм, да , има си разходи сериозни и по нов автомобил. Аз по-скоро имах предвид по-малката вероятност от сериозна авария на дълъг път примерно.
можем да поспорим. Преди 4-5 години се появиха едни европейски машинки с малки двигатели, и доста висока мощност (някои дори 3 цилиндрови), и доста икономични, но някак си неубедителни за повече от 5-6 години живот. Други фирми пък си запазиха 2 л двигатели, промениха малко работата им (бензиновите заприличиха на дизелите), подобриха характеристиките им, но 2 л двигател е двулитров, с дълъг живот и общо взето безпроблемен (общо взето) - но все още има добри машини, горе-долу класически.
Предвид че на 400 км от нас гърмят с ракети по АЕЦ, не е ли малко лицемерно да твърдим, че ще запазим чистия въздух като наложим автомобилите с еко стикери? Ако паднат стикерите, колите ще са доста по-достъпни. Някои хора не ги притеснява да карат трошки - искат просто да стигнат от точка А до Точка Б…
Всеки фен на мерцедес ще ти каже, че последния здрав е "четериоката" Е -класата произвеждана до 2002 г. такава кола с 3.0 бензинов двигател - атмосферен не можеш да я счупиш.
Надяваме се това да е най-тежката последица от войната, наистина. Дано скоро е лош спомен цялото това нещо. Иначе новата кола си е нова. За мен изобщо не е на първо място нуждата от фукане, макар че има и този елемент с повечето нови автомобили, а надеждността спрямо 10+ годишен автомобил. После в новият има много иновации, част от които са ненужни, но има и доста полезни и улесняващи живота - отопления, асистенти, навигации, камери и т.н.
Война е!На всички ,които казват,, Къде бяхте вие 2014......),питам ВИЕ КЪДЕ БЯХТЕ?Защо не алармирахте така гръмогласно както сега.Емпатията е искрена,когато е навреме,а не след 8години,иначе е лицемерие и пропаганда.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
пък ватниците спрели двигателите:) нооо, да те светна, товорищ, батутът вече работи. САЩ са добре дошли. Всичите вие сте все неутрални бе, ама все към масква ви влече.
Автомобилното производство завърта около себе си огромна екосистема от доставчици. Продажбите на нови автомобили са сигнал накъде върви икономиката. Ако се продават нови коли, значи растем, вдигат се заплати, жизнен стандарт. Виждаме как един вирус, война, само за няколко дни променят съдби, начина ни на живот и създават огромна несигурност за утрешния ден. Преди 10г бихте ли си помислили, че ще има КПП-та и няма да можете да пътувате до съседния град?
"несъвзела се от недостига на чипове, заради което търсенето на нови автомобили далеч превишава предлагането, световната автомобилна индустрия е изправена пред ново предизвикателство. Войната в Украйна вещае липси на още ключови компоненти, нужни за направата на всеки нов автомобил" Защо се стигна до тази ситуация? Лидери на световната икономика действат прагматично според правилата на пазара. Колко изгодно е да се изнесе производството, а централният офис да продава! Само че тези нови производители произвеждат, произвеждат .... Евтино. Но и усвояват технологии. Продължават да произвеждат. И собствено производство. Не само евтини и нискокачествени продукти. Някои от тези производители станаха и стават все по-мощни... Дали споменатите по-горе лидери са достатъчно компетентни?
Споко, вчера Тесла Берлин получи рарешение за работа и почват да бълват, при тях май няма недостик на чипове и седалки, а и кой идиот ще си купи неелетрическа нова кола на днешно време, не знам!
На фона на тази новина мъск открива гигафабриката на Тесла в сърцето на европейската автоиндустрия Германия. Колонизацията на нашия континент от краварите върви с пълна сила. Да ни е честит новия американски завод в Европа. До няколко десетилетия ще има само туризъм и ИТ на ишлеме на стария континент.
За съжаление европейските политици се изложиха тотално. Вместо да извадят очи на Москва, ще ѝ изпишат вежди. Ще помогнат и за обогатяването на САЩ за сметка на Европа. Както виждаме цената на природния газ и на нефта расте с всеки изминал час, а руската държава изкупува на фондовите борси на безценица активите на руски фирми, продавани от западни инвеститори. Защо беше всичко това? Защо не разкараха послушника Зеленски, за да няма в Украйна война, бежанци, разрушения?
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Почна се. Познато ми е. Не си мурзилка, но мразиш гадните "кравари". Сега си бил европеец, но като се извъртят нещата ставаш "активен борез против фашизма". Ехххх, ясно е.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Някак си ще дочакаме поражението на пут-инските орди и колапсът на пут-инската система. После ще отпразнуваме края на пут-инския идиотизъм ще и ще си сменяме колите. Като гледам твърдия отпор на украинците, резултатите от санкциите срещи Русия и мятането на путиноидите, може и да не чакаме мниго дълго.
"Свободата започва там, където свършва невежеството." Виктор Юго.
Аз съм "за" науката. Науката някога беше в Европа. Сега в по-голямата си часст е в САЩ. В Европа също има. За диваци, като мурзилките пет стотинки не давам. Кой им пречеше да имат икономика? Щатите ли? В днешно време светът е глобален. Няма неутралитет в този смисъл на думата. И спокойно, много бързо ще се завъртиш.
Има предостатъчни наличности от караеми употребявани автомобили, които седят някъде и чакат да бъдат продадени. Мерзост е да позволиш на един кръвожаден диктатор да съществува, за да може да си купиш новия Голф с новия инфотейнмънт… Готов съм да плащам петорни цени на горивата за да видя това куче разстреляно.
Може би защото е избран на свободни демократични избори? За разлика от путин и лукашенко (малките букви не са случайни).
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
За науката ли ? Ако свързваш колите на Тесла с "наука" те нито са измислили батерите, нито ИИ.
Какво е пречело на руснаците да си развиват икономиката, нямам представа... те са маниаци на тема сигурност и може би няма да сме живи да разберем дали са били прави да я поставят пред икономиката.
А за Шипка, какво има за коментиране? Аз такова нещо никога не бих направил и не бих участавал, но това не означава, че други нямат право да го правят. Всеки има ум в главата си и може да си направи изводите от едно такова поведение.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
49
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Ама всичките се си нахални и "неутрални:. Сам си го изпроси.
"За науката ли ? Ако свързваш колите на Тесла с "наука" те нито са измислили батерите, нито ИИ." - руснаци ?
"Какво е пречело на руснаците да си развиват икономиката, нямам представа... те са маниаци на тема сигурност и може би няма да сме живи да разберем дали са били прави да я поставят пред икономиката." - отговор е, че никога не са се стремили. Всичкото им е крадено или подарено. И самовар не могат да направят, все на картечница излиза.
"А за Шипка, какво има за коментиране? Аз такова нещо никога не бих направил и не бих участавал, но това не означава, че други нямат право да го правят. Всеки има ум в главата си и може да си направи изводите от едно такова поведение."
Да казваш, че някой има право да скандира "Русия" и да вее знамена на национален празник, да замерваш премиер и председател на НС са страхотни права.
Тогава аз имам пълното право да насурвакам позитановци.
И да, Мъск и компания прилагат наука. На това му се казва инжинерна мисъл. Нещо което при вас няма. Стига с прикритието. Ще си купиш ладичка.
Доколкото разбирам сегашното украинско правителство и президент са били признати за законни от Путин и компания след последните избори. Дори и сега от време на време го признават, ама не е сигурно след като ги наричат и хунта или призовававт военните да ги свалят със сила! Какво се е променило, та от законни изведнъж станаха незаконнни? Тук не става дума за харесване, а за принципи. Това явно не се разбира. И аз не съм влюбен в сегашните украински управници, но те са законните. Защото следващите, ако има такива, ще бъдат назначени от Путин след формални избори. Дано не му се получи!
Нищо, след като беше оплют комунизма, за дето се "чакаше за кола" по н-години, сега може да започне оплюването на капитализма - и да продължи, защото досега е 1 година, ама май ще стават и повече.
Майтапа на страна - и преди, и сега, всичко опира до: ресурси, търсене и предлагане. Проста икономика, но много хора не разбират от икономика, но са много добри в плюенето ...
На коя фондова борса, бе умник? На Московската? Дето е затворена до 8 март (поне!) Или на Франкфуртската? Бегай си купи акции на Газпром. Центове са. Ще ме благославяш някой ден ...
До коментар [#43] от "Athanatos":И кое точно прави едните избори по-демократични от другите, че нещо не е ясно..? Двойните стандарти май стават единствените стандарти, а?
Разликата е, че на едните избори има състезание и Зеленски не знае, дали ще го изберат, докато на другите Пут-ин предварително решава с колко ще победи и избирателните комисии пишат, каквото им наредят "отгоре". Ти сам сигурно го знаеш, но предполагам реши да се правиш на интересен.
"Свободата започва там, където свършва невежеството." Виктор Юго.
Ресурси, търсене и предлагане с много важни съществени разлики. В единият случай партията-държава определя предлагането и ценообразуването, без директна еластична връзка към пазара. Една година имаш свръхпроизводство на определена нетърсена стока, друга дефицит на търсена. При истинският пазарен капитализъм има съревноваващи се производители пазарни агенти, които са пряко свързани с пазарното търсене и рискуват фалит ако се отдалечат от него.
Като чета коментарите и гледам колко много заблудени хора има, че то навремето нямаше толкова правоверни комунисти дето да вярват в светлото бъдеще. :)
То имаше много да разправят как светлото бъдеще ще дойде, но те междувременно си гепеха и си живееха доста по-добре от средния човечец. :)
Та тея призиви за лишения и вярва в светлото бъдеще ми приличат точно на това. :)
Обаче въпроса, ако Путя не падне, а ти си останеш само с лишенията кой ще е прецакания - питам за един приател? ;)
До коментар [#23] от "pontius_glarus":Всеки фен на мерцедес ще ти каже, че последния здрав е "четериоката" Е -класата произвеждана до 2002 г. такава кола с 3.0 бензинов двигател - атмосферен не можеш да я счупиш.
Споко, вчера Тесла Берлин получи рарешение за работа и почват да бълват, при тях май няма недостик на чипове и седалки, а и кой идиот ще си купи неелетрическа нова кола на днешно време, не знам!
Ами аз си купих автомобил с ДВГ миналата година. 4 пъти по-евтин от електрически автомобил в същият клас. И не се притеснявам ако тръгна на дълъг път дали ще ми свърши батерията и дали ще мога някъде да заредя.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Мой познат собственик на фирма си поръча преди три седмици Мерцедес Вито нов на 0 километра този вторник го взима и вече го използва, което си е редовното време за получаване грубо казано. Има реално забавяне за някой модели автомобили се чака наистина повечко но това са определени автомобили среден и нисък клас от последните за марките модели. Иначе предлагането на втора ръка автомобили поне при мен си стои и няма сътресения, пълно е с налични 2-3 годишни автомобили на по 40-50 х.км. отиваш и го взимаш в същият момент, трябват едно 50 минути да се направят документите, постлянно рекламират продаващите, защото се чудят как да ги продадат...
Аз лично съм готов да не си сменя колата още 10 години, да ходя облечен в къщи, няма проблем да ходя и пеш много по-често и т.н и т.н Не съм готов да търпя диктатура и да живея по правилата на един криминален ,побъркан човек. А за тези 30% от вас,които все още го харесват предлагам да ми пишат и ще ги срещна с две украински семейства ,за които се грижим от 4 дни с колегите ми.Пляскайте ми минуси колкото искате,няма да ги видя защото отивам да им нося дрехи , а след това ще им търся квартири и работа.Приятно писане на руските тролове тук цял ден!
Искрени адмирации за това! Много бих искал много от пишещите тук ,вместо да обясняват с пяна на устата колко е велик този или онзи или как трябвало да се помогне на Украйна с пушкала и боНби , да приютят в дома си бежанците ! Такава помощ е хиляди пъти по-добра от дращенето в разни форуми и биене в косматите гърди— булгар , булгар!
Всъщност добре подържан стар автомобил има по малък шанс да "се счупи" отколкото нов особенно от току що пуснат в продажба модел. Даже статистиката го потвърждава. Когато ти избухат една кампания засягаща 50 хиляди нови автомобила на които са им открили фабричен или инжинерен дефект и отиде на вятъра обяснението как по малко се чупели.
Проблемът на старите автомобили е че не са били коректно подържани поне в 90% от случаите.
До 40:"realguru"...Мечтата на Гретето да се качим на велосипеди става факт ..."
И какво лошо да караме велосипеди в града? В Западна Европа в градовете са организирали чудесна инфраструктура за велосипедисти, и за разлика от София. Изобщо манталитета на хората, работещи в СО няма нищо общо с този на европейците.
Я кажи, след като днес Русия се управлява от цар,диктатор, защо на времето спряхте Хитлер? Каква е разликата? Поне нямаше да се стига до Москвич и Жигули. Сега щяха да карате само Мерцедеси и БМВта.
“ Всъщност добре подържан стар автомобил има по малък шанс да "се счупи" отколкото нов особенно от току що пуснат в продажба модел. Даже статистиката го потвърждава. Когато ти избухат една кампания засягаща 50 хиляди нови автомобила на които са им открили фабричен или инжинерен дефект и отиде на вятъра обяснението как по малко се чупели.
Проблемът на старите автомобили е че не са били коректно подържани поне в 90% от случаите.”
Ами както казах и по-горе за фабрични дефекти и подобни си имаш гаранция и безплатна аварийна помощ.
Не всички имаме приятели супер монтьори да проучат дефектите на автомомобила втора ръка който купуваме. А и е много съмнително дали неоторизирани сервизи могат да хванат сериозни дефекти на сложна елекроника да речем. Аз лично съм се наслушал на хвалби в стил “ Абе колата ми се развали, оправих я колкото да я продам” , оня да му бере грижата.
Ами аз си купих автомобил с ДВГ миналата година. 4 пъти по-евтин от електрически автомобил в същият клас. И не се притеснявам ако тръгна на дълъг път дали ще ми свърши батерията и дали ще мога някъде да заредя. ....
Прав си, за условията у нас. Макар че и нас си паркираш безплатно електричката в синята зона, и я включваш да я зареждаш, безплатно. Но най-вероятно на запад от Сърбия да имаш електричка е финансово много изгодно, и не става дума само за зареждането й. И друго - аз ползвам моя автомобил за да ходя до метро, и да пътувам до София, на месец-два поне един път. Но повечето ползват автомобила си ежедневно, за 20-30 км преход дневно.
До 40:"realguru"...Мечтата на Гретето да се качим на велосипеди става факт ..."И какво лошо да караме велосипеди в града? В Западна Европа в градовете са организирали чудесна инфраструктура за велосипедисти, и за разлика от София. Изобщо манталитета на хората, работещи в СО няма нищо общо с този на европейците.
Не ми търси чудесна инфраструктура за велосипедисти, ти още не си узрял мозъчно за това, като повечето българи. За българина признак за "успех" е автомобил, особено за дамите напоследък. На колело е "скъсан" човек. В Скандинавия 90% от "белите" хора са пеш на трутоара или на велоалеята.
До коментар [#23] от "pontius_glarus":Всеки фен на мерцедес ще ти каже, че последния здрав е "четериоката" Е -класата произвеждана до 2002 г. такава кола с 3.0 бензинов двигател - атмосферен не можеш да я счупиш.
Имам предвид съвсем нови мазди, бензинови, със степен на сгъстяване 14:1, 2л и 2,5л, с мощност между 120, 165 и 190 к.с., Изключително икономични и здрави машини, макар че на мен много ми харесват и хибридите на Тойота (Камри, Корола)
Гаранционият ремонт е включен в цената на новият автомобил. Финансово е по изгодно да закупиш употребяван автомобил, някак си не виждам какъв фемонт ще трябва да правиш, за да компенсираш десетките хиляди евро разлика в цената. В нормална държава има задължителна гаранция и при продажбите на автомобили втора употреба, просто ако гаранцията на новият е от 3 до 5 години на втората употреба е от 6месеца до две години и така. За безплатната пътна помощ не е безплетна, а е включена в цената на гражданската отговорност, която пък е задължителна, да не говорим, че на места е забранено да се ремонтира автомобил на пътя, при мен е забранено да се тегли автомобил, задължен си да извикаш пътна помощ , отново включено е към гражданската отговорност, викаш пътна помощ като се обаждаш на застрахователя и той изпраща пътната помощ.
Разликата между конвенционален и ел. Автомобил като финанси е в 30% по ниски разходи грубо за ел. При гази конфигурация на данъците за електричеството и за горивата. Нека не забравяме, че ДДС и акцизът върху горивата е основното перо в бюджетните приходи. Това означава, че когато ел. Автомобилите навлязат масово, правителствата и да не искат ще трябва да променят данъчното облагане, защото иначе ще изгубят едни 40% от бюджетните приходи, а това не може да се компенсира, трябва да се вземат от някъде. Вариант за независимост е да си поставиш соларни панели, но това е допълнителна инвестиция, а на някой места не малка инвестиция, ако искаш да зареждаш автомобил ел. с прилично голяма батерия може да трябва да инвестираш в 24 панела плюс следва да зареждаш през деня, ано ще зареждаш нощем към соларната инсталация добави и сериозна инвестиция в батерии...
Към момента има изгода да си купиш ел. Автомобил ако имаш къде да го зареждаш, за във бъдеще не се знае, но то няма да имаш избор, няма да има с ДВГ.
“ Гаранционият ремонт е включен в цената на новият автомобил. Финансово е по изгодно да закупиш употребяван автомобил, някак си не виждам какъв фемонт ще трябва да правиш, за да компенсираш десетките хиляди евро разлика в цената. В нормална държава има задължителна гаранция и при продажбите на автомобили втора употреба, просто ако гаранцията на новият е от 3 до 5 години на втората употреба е от 6месеца до две години и така. За безплатната пътна помощ не е безплетна, а е включена в цената на гражданската отговорност, която пък е задължителна, да не говорим, че на места е забранено да се ремонтира автомобил на пътя, при мен е забранено да се тегли автомобил, задължен си да извикаш пътна помощ , отново включено е към гражданската отговорност, викаш пътна помощ като се обаждаш на застрахователя и той изпраща пътната помощ.”
Ами аз говоря за следното - караш насред пустош простираща се на десетки километри околовръст, в чужда държава.
Първо, новият ти автомобил е много по- малко вероятно да даде фира насред пустошта в чужбина, където караш , и няма никакви сервизи наоколо
Второ, ако даде фира, няма да се тормозиш да звъниш на пътна помощ, която и не знаеш на кой номер е в чужбина, а звъниш на номера на дистрибутора си, който ти я осигурява
Трето, гаранцията ти покрива ремонта на изгърмелия скъп двигател
Аз по-горе изтъквах ползите от удобството, не съм казвал , че е по-евтино
Ъха, посочи ми индустрия по твой избор, в която действа пазарен принцип. За да помогна в която има повече от 10 корпорации които държат пазара. От темата на статията, колко мислиш са световните автомобилни производители и смяташ ли че автомобилният бранш действа на пазарен принцип?
Аз прекрасно те разбрах какво имаш предвид, но се бъркаш, обратното е. Чисто новият автомобил от последен модел е много по вероятно да те остави недовършил пътуването си от добре подържаният стар автомобил. Простичко е обяснението, старият автомобил ако нещо не е било добре измислено или изпълнине вече ще се е счупило и след това или е оправено или е спрян и не се движи. Новият от друга страна тепърва в реални условия ще показва какви дефекти има, а тези дефекти ги разбират точно по този начин, продават 100 х. Броя тръгват по пътищата и когато на 5 х от тях им се счупи едно и също нещо разбират че това е принципен дефект и прибират обратно с акция останалите 95 х. За да го оправят и променят инжинерно дефекта с различно решение. Затова е по добре да се купува чисто нов автомобил след т.н. фейслифт, който му се прави на модела след 2-3 години след първото пускане в продажби. На този фейсл лифт променят малко фаровете, решетката и някоя глупост като лайсна, но по важното е, пе са изчистени станалите известни фабрични дефекти.
По лесно и кратко с пример от авиоиндустрията. Кой модел на Боинг беше приземен като ненадежден? Старият и проверен или супер модерният и чисто нов?
Старите и подържани си летяха, докато новите всичките ги приземиха поради ненадежност, която я разбраха след две поредни катасрофи и няколкодесетки аварии без катастрофи...
ОК, съгласен. Аз не визирам някакви мега иновативни Порше-та или Аудита. Визирам моята Мазда 3 Седан, която , както ти казваш всъщност е по-скоро с фейслифт от предните години
Ресурси, търсене и предлагане с много важни съществени разлики. В единият случай партията-държава определя предлагането и ценообразуването, без директна еластична връзка към пазара. Една година имаш свръхпроизводство на определена нетърсена стока, друга дефицит на търсена. При истинският пазарен капитализъм има съревноваващи се производители пазарни агенти, които са пряко свързани с пазарното търсене и рискуват фалит ако се отдалечат от него.
---
Като цяло съм съгласен, но във втората част е редно да се отбележи отново факторът време. И това означава, че в момента, за да се балансира пазара, следва цените да се дигнат (ако не в пъти, то доста).
Но независимо как се случва балансирането на пазара и дали въобще го има, идеята ми беше, че времето е функция на посочените 3 фактора. При комунизма - цените са натискани надолу, затова търсенето превишава предлагането. Сега - ако не се вдигнат цените, ще има същата ситуация. Все кофти за потребителя - или цената, или времето, но не и двете.
Но чакането се яви като феномен, и пазарът всъщност не е достатъчно еластичен по отношение на цените (за добро може би), както и не е възможно за 1 ден да се появят или закрият производствени мощности. Т.е. редно е да оставим на страна пазарния фундаментализъм и да се върнем към реалността. А реалността е, че не фалитът е най-лошото и че не печалбата е най-важната.
Икономическата теория ще търпи бурно развитие в тези времена, както и всички останали науки - само да им се занимава на хората и да имат спокойствието да работят по темите ...
От това което пишете оставам с впечатление, че ви липсва принципно разбирана на икономика та и като теория и като приложение.
Основен постулат в икономическата теория (тя цялата наука с това всъщност се занимава) е че ресурсите са ограничени. Един от икономическите ресурси са финансите.
Живеем във реалност когато този ресурс финансовият е де факто и де юре НЕограничен. В резултат е напълно безмислено да се напъваме да го мислим от гледна точка на икономика или на пазар, било на теория или на практика и това не е от вчера, цялото следвоенно развитие на света е основано на база на неограничен финансов ресурс. Япония е прекрасен илюстративен пример с икономическото си развитие през последните 70 години.
Всякакви идеи за свободен пазар и пазарна конкуренция и саморегулиране са напълно погрешни и са единствено в сферата на теорията. На практика няма свободен пазар. Ставащотл във момента във Украйна е свързано и с гореизложеното.
Това е страхотна новина, че Мъск открива гигафабрика на Тесла в Европа, а не в Китай. Вашата интерпретация, другарю, намирисва на пролетарския интернационал. Вземете се в ръце и открийте гигафабрика на Вашата производствена фирма където пожелаете. П.П. Какво произвеждате Вие?
Прав си. Лакомията за бързи печалби ще им изяде главите. Аутсорсингът е опасно за фирмата-майка действие. Да режеш клона, на който седиш, не е стратегическо решение.
Карам чат-пат едно служебно Пежо 107 на почти 350 хиляди и още държи 150 на аутобана. Железни коли!До коментар [#23] от "pontius_glarus":
Някакви хора не са се примирили с агресор, който да потъпчи възможността на едни хора да правят собствения си избор - Просто Кире за Априлското въстание
В България, която е член на НАТО и на ЕС има някаква "работилничка", а там където могат да ти конфискуват бизнеса и корипцията е чудовищна са всички големи компании!... и процентите на продажби са нищожни и в Русия и в Украйна... За какво сме в ЕС и НАТО, след като инвеститорите търсят рисковите пазари и това се доказа от живота! Радвам се, че губят пазари и пари, защото това да угодничиш и лакомията винаги водят до лоши резултати!
"СВЕТА ЛЕЖИ В ЛУКАВИЯ" (Управлява се от принципите на безпринципността /на сатана/) – БИБЛИЯТА "СРЕБРОЛЮБИЕТО Е КОРЕН НА ВСЯКАКВИ ЗЛИНИ" ( Любовта към парите (богатството) отварят вратата на всякакво нечестие за тези, които го правят) – БИБЛИЯТА
ℹПрочетох тази заметка. ℹВъзхитих се на политизацированността и посредствеността на автора. ℹПотърсих кой е авторът. 📍Разбрах, че всичко е наред, и че не съм се объркал
Най-алчни се оказаха от хранителната индустрия, цигари, алкохол, тоалетни и санитарни продукти. Всички тези бизнеси продължават да работят. Позор за Нестле, Данон, Кока кола....
Споко, вчера Тесла Берлин получи рарешение за работа и почват да бълват, при тях май няма недостик на чипове и седалки, а и кой идиот ще си купи неелетрическа нова кола на днешно време, не знам!
Война е!На всички ,които казват,, Къде бяхте вие 2014......),питам ВИЕ КЪДЕ БЯХТЕ?Защо не алармирахте така гръмогласно както сега.Емпатията е искрена,когато е навреме,а не след 8години,иначе е лицемерие и пропаганда.
Трябва "реколтата"да узрее. 2014г В Русия за Путин са били 96%, в България 75% 2022г. В Русия за Путин са 85%, в България(след започналата война) 38% Бавно се променя манипулирания мозък. И колкото по-изпростява населението, толкова по-песно се държи в кошарата.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
jmf29537805
Рейтинг: 722 НеутралноИзбърза се с електоавтомобилите.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
Lazarus
Рейтинг: 625 НеутралноПокрай тези кризи - пандемия, война, хората научиха важен урок. Всички сме тленни и лесно умираме. Суетата не ни помага на сцената на живота. Защо трябва да се изфукаш със скъпа кола, като може да си караш и 10 годишната. Има и по-важни неща от скъпите ни вещи и т.н.
alg57373608
Рейтинг: 1952 НеутралноКолко вълнуващ проблем има авторът на дописката - смяната на колата.
На фона на това какъв проблем е сега за много украинци да спасят живота си и живота на децата си....
crq15625101
Рейтинг: 1507 НеутралноПо добре инвестирайте в трактор ! На фона на случващото се появила и нова доходна опция за която може да го ползвате !
https://youtu.be/u59LnXl7yLM
lxk521105607
Рейтинг: 12 НеутралноДо коментар [#3] от "Lazarus":
"Защо трябва да се изфукаш със скъпа кола, като може да си караш и 10 годишната"
Не е само до фукане, а и до надеждност. Новите по-не се чупят, а имаш и гаранция. Както и бе, платна помощ при авария в целия ЕС.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
mavro
Рейтинг: 503 НеутралноАз лично съм готов да не си сменя колата още 10 години, да ходя облечен в къщи, няма проблем да ходя и пеш много по-често и т.н и т.н Не съм готов да търпя диктатура и да живея по правилата на един криминален ,побъркан човек. А за тези 30% от вас,които все още го харесват предлагам да ми пишат и ще ги срещна с две украински семейства ,за които се грижим от 4 дни с колегите ми.Пляскайте ми минуси колкото искате,няма да ги видя защото отивам да им нося дрехи , а след това ще им търся квартири и работа.Приятно писане на руските тролове тук цял ден!
Nikoi
Рейтинг: 892 НеутралноДо коментар [#8] от "mavro":
Послучай кризата си закупихме електрически скутер и електрическо колело с автономия 130 км , надявам се да не ми трябва колата дълго време .
пРезидента!
Рейтинг: 3107 НеутралноЩе го преживеем.
taralezha
Рейтинг: 48 НеутралноДано хората по света не са с илюзията, че не са във война с Русия. На всеки ще му се отрази и ще трябва да се справяме някак си.
crq15625101
Рейтинг: 1507 НеутралноДо коментар [#8] от "mavro":
Споко , покрай предстоящия финансов колапс и обезценяването на рублата троловете им все повече ще намаляват !
пРезидента!
Рейтинг: 3107 НеутралноОт твоите уста в божите уши!
doctor.no
Рейтинг: 2937 НеутралноДо коментар [#3] от "Lazarus":
Все по-малко коли могат да изкарат 10 г. Мина времето на това производителите да се гордеят с "милионници" - коли изминали 1 млн км.
Средният пробег в западна Европа е 30 000 км/година. Все повече модели се разкапват буквално след 150 000 км.
4okuto
Рейтинг: 1342 НеутралноДо коментар [#6] от "lxk521105607":
Не е точно така... Правихме сравнение с един приятел, който си взе нова кола среден клас в гаранция през 2016-та за 40 000 лева. Моята е премиум, купена на 6 години за подобна сума през 2017та от първи и единствен собственик след изтичане на гаранцията. Неговите разходи в официалния сервиз се оказаха повече от моите. Правил съм я при доверени гаражни майстори... Може и да е било на късмет.
crq15625101
Рейтинг: 1507 ВеселоДо коментар [#13] от "Гражданин":
Бъди жив и здрав , успешен ден . Имай вяра , доброто ще победи !
442
Рейтинг: 1291 НеутралноСега като ги няма руснаците на вторичният пазар на автомобили, цените ще паднат доста, да не напиша ЯКО.
qqv391093118
Рейтинг: 2214 НеутралноВиждаме същите ефекти, какво навремето "освободителната" Червена армия е причинила на България, освобождавайки я от "монархо-фашизма" и инсталирайки "прогресивно" управление. Съвпадение?
qqv391093118
Рейтинг: 2214 НеутралноВизирам прекъсването на веригите на доставки и спирането на производствата.
putinxujlo
Рейтинг: 2806 ВеселоℹПрочетох тази заметка.
"Чуждестранен агент"ℹВъзхитих се на политизацированността и посредствеността на автора.
ℹПотърсих кой е авторът.
📍Разбрах, че всичко е наред, и че не съм се объркал
Дедов'та Колюуа Унукя!
Рейтинг: 422 НеутралноВойна е (по не-Янев), едно човече със силни психични отклонения воюва с целия свят- с кого- пряко, с кого- косвено...
БАСИ ТЪПИЯ САЙТ!Всички ще понесем някакви щети.
Смяната на автомобила би следвало да ни е последният проблем- поне ако сравним този "проблем" с проблемите на украинците.
Руснаците- махайте лудото жуже!
А- и да не забравя- Слава на Украйна!
lxk521105607
Рейтинг: 12 НеутралноДо коментар [#15] от "4okuto":
“ Не е точно така... Правихме сравнение с един приятел, който си взе нова кола среден клас в гаранция през 2016-та за 40 000 лева. Моята е премиум, купена на 6 години за подобна сума през 2017та от първи и единствен собственик след изтичане на гаранцията. Неговите разходи в официалния сервиз се оказаха повече от моите. Правил съм я при доверени гаражни майстори... Може и да е било на късмет.”
Хм, да , има си разходи сериозни и по нов автомобил. Аз по-скоро имах предвид по-малката вероятност от сериозна авария на дълъг път примерно.
pontius_glarus
Рейтинг: 3510 НеутралноДо коментар [#14] от "doctor.no":
можем да поспорим. Преди 4-5 години се появиха едни европейски машинки с малки двигатели, и доста висока мощност (някои дори 3 цилиндрови), и доста икономични, но някак си неубедителни за повече от 5-6 години живот. Други фирми пък си запазиха 2 л двигатели, промениха малко работата им (бензиновите заприличиха на дизелите), подобриха характеристиките им, но 2 л двигател е двулитров, с дълъг живот и общо взето безпроблемен (общо взето) - но все още има добри машини, горе-долу класически.
dwr30648311
Рейтинг: 1181 ЛюбопитноПредвид че на 400 км от нас гърмят с ракети по АЕЦ, не е ли малко лицемерно да твърдим, че ще запазим чистия въздух като наложим автомобилите с еко стикери?
Ако паднат стикерите, колите ще са доста по-достъпни. Някои хора не ги притеснява да карат трошки - искат просто да стигнат от точка А до Точка Б…
doctor.no
Рейтинг: 2937 НеутралноДо коментар [#23] от "pontius_glarus":
Всеки фен на мерцедес ще ти каже, че последния здрав е "четериоката" Е -класата произвеждана до 2002 г. такава кола с 3.0 бензинов двигател - атмосферен не можеш да я счупиш.
sw51
Рейтинг: 448 НеутралноНадяваме се това да е най-тежката последица от войната, наистина.
Дано скоро е лош спомен цялото това нещо.
Иначе новата кола си е нова. За мен изобщо не е на първо място нуждата от фукане, макар че има и този елемент с повечето нови автомобили, а надеждността спрямо 10+ годишен автомобил. После в новият има много иновации, част от които са ненужни, но има и доста полезни и улесняващи живота - отопления, асистенти, навигации, камери и т.н.
Вяра Дойчинова
Рейтинг: 27 НеутралноВойна е!На всички ,които казват,, Къде бяхте вие 2014......),питам ВИЕ КЪДЕ БЯХТЕ?Защо не алармирахте така гръмогласно както сега.Емпатията е искрена,когато е навреме,а не след 8години,иначе е лицемерие и пропаганда.
rincewind
Рейтинг: 898 НеутралноДо коментар [#27] от "Вяра Дойчинова":
Тук си бяхме. Когато имаш един малоумен с ядрено оръжие какво правиш? Надяваш се някой да го убие. Кой може? Най-приближените му. Питай тях.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
rincewind
Рейтинг: 898 НеутралноДо коментар [#29] от "xymax":
пък ватниците спрели двигателите:) нооо, да те светна, товорищ, батутът вече работи.
САЩ са добре дошли. Всичите вие сте все неутрални бе, ама все към масква ви влече.
snower
Рейтинг: 299 НеутралноАвтомобилното производство завърта около себе си огромна екосистема от доставчици. Продажбите на нови автомобили са сигнал накъде върви икономиката. Ако се продават нови коли, значи растем, вдигат се заплати, жизнен стандарт.
Виждаме как един вирус, война, само за няколко дни променят съдби, начина ни на живот и създават огромна несигурност за утрешния ден. Преди 10г бихте ли си помислили, че ще има КПП-та и няма да можете да пътувате до съседния град?
zhivko6461
Рейтинг: 1196 Неутрално"несъвзела се от недостига на чипове, заради което търсенето на нови автомобили далеч превишава предлагането, световната автомобилна индустрия е изправена пред ново предизвикателство. Войната в Украйна вещае липси на още ключови компоненти, нужни за направата на всеки нов автомобил"
Защо се стигна до тази ситуация? Лидери на световната икономика действат прагматично според правилата на пазара. Колко изгодно е да се изнесе производството, а централният офис да продава! Само че тези нови производители произвеждат, произвеждат .... Евтино. Но и усвояват технологии. Продължават да произвеждат. И собствено производство. Не само евтини и нискокачествени продукти. Някои от тези производители станаха и стават все по-мощни...
Дали споменатите по-горе лидери са достатъчно компетентни?
grigoo
Рейтинг: 746 НеутралноСпоко, вчера Тесла Берлин получи рарешение за работа и почват да бълват, при тях май няма недостик на чипове и седалки, а и кой идиот ще си купи неелетрическа нова кола на днешно време, не знам!
faraon
Рейтинг: 983 НеутралноЗа съжаление европейските политици се изложиха тотално. Вместо да извадят очи на Москва, ще ѝ изпишат вежди. Ще помогнат и за обогатяването на САЩ за сметка на Европа. Както виждаме цената на природния газ и на нефта расте с всеки изминал час, а руската държава изкупува на фондовите борси на безценица активите на руски фирми, продавани от западни инвеститори.
Защо беше всичко това? Защо не разкараха послушника Зеленски, за да няма в Украйна война, бежанци, разрушения?
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
rincewind
Рейтинг: 898 НеутралноДо коментар [#35] от "xymax":
Почна се. Познато ми е. Не си мурзилка, но мразиш гадните "кравари". Сега си бил европеец, но като се извъртят нещата ставаш "активен борез против фашизма".
Ехххх, ясно е.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
stein
Рейтинг: 777 НеутралноНякак си ще дочакаме поражението на пут-инските орди и колапсът на пут-инската система. После ще отпразнуваме края на пут-инския идиотизъм ще и ще си сменяме колите. Като гледам твърдия отпор на украинците, резултатите от санкциите срещи Русия и мятането на путиноидите, може и да не чакаме мниго дълго.
"Свободата започва там, където свършва невежеството." Виктор Юго.rincewind
Рейтинг: 898 НеутралноАз съм "за" науката. Науката някога беше в Европа. Сега в по-голямата си часст е в САЩ. В Европа също има. За диваци, като мурзилките пет стотинки не давам. Кой им пречеше да имат икономика? Щатите ли? В днешно време светът е глобален. Няма неутралитет в този смисъл на думата. И спокойно, много бързо ще се завъртиш.
Въпрос - какво мислиш за случилото се на Шипка?
realguru
Рейтинг: 2434 НеутралноМечтата на Гретето да се качим на велосипеди става факт :)
Athanatos
Рейтинг: 1404 НеутралноВсъщност фукането е повече при тия, които си купуват 5-10 годишно БМВ, отколкото при тия, които си купуват чисто нова Дачия или ФИАТ.
За останалото си абсолютно прав!
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
irobot
Рейтинг: 503 НеутралноИма предостатъчни наличности от караеми употребявани автомобили, които седят някъде и чакат да бъдат продадени. Мерзост е да позволиш на един кръвожаден диктатор да съществува, за да може да си купиш новия Голф с новия инфотейнмънт… Готов съм да плащам петорни цени на горивата за да видя това куче разстреляно.
Athanatos
Рейтинг: 1404 НеутралноМоже би защото е избран на свободни демократични избори?
За разлика от путин и лукашенко (малките букви не са случайни). Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
choguna
Рейтинг: 1256 ЛюбопитноДо коментар [#12] от "crq15625101":
А ти към кои спадаш?
rincewind
Рейтинг: 898 НеутралноДо коментар [#37] от "xymax":
Не чух какво мислиш за слуилото се на Шипка. И там неутралитет?
xymax
Рейтинг: 488 НеутралноДо коментар [#39] от "rincewind":
За науката ли ? Ако свързваш колите на Тесла с "наука" те нито са измислили батерите, нито ИИ.
Какво е пречело на руснаците да си развиват икономиката, нямам представа... те са маниаци на тема сигурност и може би няма да сме живи да разберем дали са били прави да я поставят пред икономиката.
А за Шипка, какво има за коментиране? Аз такова нещо никога не бих направил и не бих участавал, но това не означава, че други нямат право да го правят. Всеки има ум в главата си и може да си направи изводите от едно такова поведение.
choguna
Рейтинг: 1256 РазстроеноДо коментар [#43] от "Athanatos":
Свободни избори, след кървав майдан...
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
fkm26555709
Рейтинг: 2936 ВеселоПредставям си какъв неистов вой щеше да има в нашата Родина , ако обратното, Украйна бе нападнала Русия... Не че сега го няма ...
rincewind
Рейтинг: 898 НеутралноДо коментар [#49] от "xymax":
Ама всичките се си нахални и "неутрални:. Сам си го изпроси.
"За науката ли ? Ако свързваш колите на Тесла с "наука" те нито са измислили батерите, нито ИИ." - руснаци ?
"Какво е пречело на руснаците да си развиват икономиката, нямам представа... те са маниаци на тема сигурност и може би няма да сме живи да разберем дали са били прави да я поставят пред икономиката." - отговор е, че никога не са се стремили. Всичкото им е крадено или подарено. И самовар не могат да направят, все на картечница излиза.
"А за Шипка, какво има за коментиране? Аз такова нещо никога не бих направил и не бих участавал, но това не означава, че други нямат право да го правят. Всеки има ум в главата си и може да си направи изводите от едно такова поведение."
Да казваш, че някой има право да скандира "Русия" и да вее знамена на национален празник, да замерваш премиер и председател на НС са страхотни права.
Тогава аз имам пълното право да насурвакам позитановци.
И да, Мъск и компания прилагат наука. На това му се казва инжинерна мисъл.
Нещо което при вас няма.
Стига с прикритието. Ще си купиш ладичка.
kmat
Рейтинг: 1116 НеутралноДоколкото разбирам сегашното украинско правителство и президент са били признати за законни от Путин и компания след последните избори. Дори и сега от време на време го признават, ама не е сигурно след като ги наричат и хунта или призовававт военните да ги свалят със сила! Какво се е променило, та от законни изведнъж станаха незаконнни? Тук не става дума за харесване, а за принципи. Това явно не се разбира. И аз не съм влюбен в сегашните украински управници, но те са законните. Защото следващите, ако има такива, ще бъдат назначени от Путин след формални избори. Дано не му се получи!
venelingeologia
Рейтинг: 1284 НеутралноС малка помощ от зависналата Европа, Китай ще разшири производството на автомобили.
911
Рейтинг: 480 НеутралноНищо, след като беше оплют комунизма, за дето се "чакаше за кола" по н-години, сега може да започне оплюването на капитализма - и да продължи, защото досега е 1 година, ама май ще стават и повече.
Майтапа на страна - и преди, и сега, всичко опира до: ресурси, търсене и предлагане. Проста икономика, но много хора не разбират от икономика, но са много добри в плюенето ...
911
Рейтинг: 480 НеутралноДо коментар [#43] от "Athanatos":
И кое точно прави едните избори по-демократични от другите, че нещо не е ясно..?
Двойните стандарти май стават единствените стандарти, а?
Toni Bonboni
Рейтинг: 821 НеутралноИма по важни неща от Нова кола. Нас хич даже не ни засяга. Да му мислят Ханс и Франческо
Ebeneezer Goode
Рейтинг: 796 НеутралноДо коментар [#34] от "faraon":
Schrödinger's cat walks into a bar. And doesn'tНа коя фондова борса, бе умник?
На Московската?
Дето е затворена до 8 март (поне!)
Или на Франкфуртската?
Бегай си купи акции на Газпром. Центове са.
Ще ме благославяш някой ден ...
stein
Рейтинг: 777 НеутралноРазликата е, че на едните избори има състезание и Зеленски не знае, дали ще го изберат, докато на другите Пут-ин предварително решава с колко ще победи и избирателните комисии пишат, каквото им наредят "отгоре". Ти сам сигурно го знаеш, но предполагам реши да се правиш на интересен. "Свободата започва там, където свършва невежеството." Виктор Юго.
БМЗ
Рейтинг: 1083 ВеселоКакви коли, какви 5 лв., да сте видели цените на горивата напоследък?
Икономиката икономична, светът светски, апокалипсисът апокалиптиченEbeneezer Goode
Рейтинг: 796 НеутралноДо коментар [#35] от "xymax":
Schrödinger's cat walks into a bar. And doesn'tКакво разбираш ти, глупавогрозния, от "капитала" дето се изнася от Европа?
Яде ли се, пие ли се?
Тая фабрика на Тесла капитал ли е?
Опитвате се да симулирате някаква мисловна дейност - лошо няма. Ама не ви се получава много ...
irobot
Рейтинг: 503 НеутралноДо коментар [#54] от "911":
Ресурси, търсене и предлагане с много важни съществени разлики. В единият случай партията-държава определя предлагането и ценообразуването, без директна еластична връзка към пазара. Една година имаш свръхпроизводство на определена нетърсена стока, друга дефицит на търсена. При истинският пазарен капитализъм има съревноваващи се производители пазарни агенти, които са пряко свързани с пазарното търсене и рискуват фалит ако се отдалечат от него.
realguru
Рейтинг: 2434 НеутралноКато чета коментарите и гледам колко много заблудени хора има, че то навремето нямаше толкова правоверни комунисти дето да вярват в светлото бъдеще. :)
То имаше много да разправят как светлото бъдеще ще дойде, но те междувременно си гепеха и си живееха доста по-добре от средния човечец. :)
Та тея призиви за лишения и вярва в светлото бъдеще ми приличат точно на това. :)
Обаче въпроса, ако Путя не падне, а ти си останеш само с лишенията кой ще е прецакания - питам за един приател? ;)
Dimitar Andreev
Рейтинг: 37 НеутралноДо коментар [#47] от "choguna":
Не знам, нямам оценка - е какво коментираш тогава.
Alarmstufe Rot
Рейтинг: 5102 НеутралноСамо че междувременно ще изгние. I настане час, коли один скаже: "Слава Украiнi!". I мiльйони вiдповiдатимуть: "Героям слава!". Степан Бандера
slon
Рейтинг: 483 НеутралноЕто, спират износа за руската деревня, сволачта няма да купува и да кара нови - произведените бройки остават за ЕС :)
Къде е проблемът ?!
Мусаши
Рейтинг: 1659 НеутралноАми аз си купих автомобил с ДВГ миналата година. 4 пъти по-евтин от електрически автомобил в същият клас. И не се притеснявам ако тръгна на дълъг път дали ще ми свърши батерията и дали ще мога някъде да заредя.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
mso011053684
Рейтинг: 196 НеутралноДо коментар [#42] от "irobot":
Мой познат собственик на фирма си поръча преди три седмици Мерцедес Вито нов на 0 километра този вторник го взима и вече го използва, което си е редовното време за получаване грубо казано.
Има реално забавяне за някой модели автомобили се чака наистина повечко но това са определени автомобили среден и нисък клас от последните за марките модели.
Иначе предлагането на втора ръка автомобили поне при мен си стои и няма сътресения, пълно е с налични 2-3 годишни автомобили на по 40-50 х.км. отиваш и го взимаш в същият момент, трябват едно 50 минути да се направят документите, постлянно рекламират продаващите, защото се чудят как да ги продадат...
strymski
Рейтинг: 1131 НеутралноИскрени адмирации за това!
Много бих искал много от пишещите тук ,вместо да обясняват с пяна на устата колко е велик този или онзи или как трябвало да се помогне на Украйна с пушкала и боНби , да приютят в дома си бежанците !
Такава помощ е хиляди пъти по-добра от дращенето в разни форуми и биене в косматите гърди— булгар , булгар!
mso011053684
Рейтинг: 196 НеутралноДо коментар [#6] от "lxk521105607":
Всъщност добре подържан стар автомобил има по малък шанс да "се счупи" отколкото нов особенно от току що пуснат в продажба модел. Даже статистиката го потвърждава. Когато ти избухат една кампания засягаща 50 хиляди нови автомобила на които са им открили фабричен или инжинерен дефект и отиде на вятъра обяснението как по малко се чупели.
Проблемът на старите автомобили е че не са били коректно подържани поне в 90% от случаите.
pontius_glarus
Рейтинг: 3510 НеутралноДо 40:"realguru"...Мечтата на Гретето да се качим на велосипеди става факт ..."
И какво лошо да караме велосипеди в града? В Западна Европа в градовете са организирали чудесна инфраструктура за велосипедисти, и за разлика от София. Изобщо манталитета на хората, работещи в СО няма нищо общо с този на европейците.
crq18506084
Рейтинг: 1033 Неутрално[quote#34:"faraon"][/quote]
Я кажи, след като днес Русия се управлява от цар,диктатор, защо на времето спряхте Хитлер? Каква е разликата?
Поне нямаше да се стига до Москвич и Жигули. Сега щяха да карате само Мерцедеси и БМВта.
lxk521105607
Рейтинг: 12 НеутралноДо коментар [#70] от "mso011053684":
“ Всъщност добре подържан стар автомобил има по малък шанс да "се счупи" отколкото нов особенно от току що пуснат в продажба модел. Даже статистиката го потвърждава. Когато ти избухат една кампания засягаща 50 хиляди нови автомобила на които са им открили фабричен или инжинерен дефект и отиде на вятъра обяснението как по малко се чупели.
Проблемът на старите автомобили е че не са били коректно подържани поне в 90% от случаите.”
Ами както казах и по-горе за фабрични дефекти и подобни си имаш гаранция и безплатна аварийна помощ.
Не всички имаме приятели супер монтьори да проучат дефектите на автомомобила втора ръка който купуваме. А и е много съмнително дали неоторизирани сервизи могат да хванат сериозни дефекти на сложна елекроника да речем. Аз лично съм се наслушал на хвалби в стил “ Абе колата ми се развали, оправих я колкото да я продам” , оня да му бере грижата.
pontius_glarus
Рейтинг: 3510 НеутралноПрав си, за условията у нас. Макар че и нас си паркираш безплатно електричката в синята зона, и я включваш да я зареждаш, безплатно.
Но най-вероятно на запад от Сърбия да имаш електричка е финансово много изгодно, и не става дума само за зареждането й.
И друго - аз ползвам моя автомобил за да ходя до метро, и да пътувам до София, на месец-два поне един път. Но повечето ползват автомобила си ежедневно, за 20-30 км преход дневно.
crq18506084
Рейтинг: 1033 НеутралноНе ми търси чудесна инфраструктура за велосипедисти, ти още не си узрял мозъчно за това, като повечето българи.
За българина признак за "успех" е автомобил, особено за дамите напоследък. На колело е "скъсан" човек.
В Скандинавия 90% от "белите" хора са пеш на трутоара или на велоалеята.
pontius_glarus
Рейтинг: 3510 НеутралноИмам предвид съвсем нови мазди, бензинови, със степен на сгъстяване 14:1, 2л и 2,5л, с мощност между 120, 165 и 190 к.с., Изключително икономични и здрави машини, макар че на мен много ми харесват и хибридите на Тойота (Камри, Корола)
lxk521105607
Рейтинг: 12 НеутралноДо коментар [#76] от "pontius_glarus":
“ Имам предвид съвсем нови мазди, бензинови”
Аз съм с такава нова бензинова Мазда и съм мега доволен....
mso011053684
Рейтинг: 196 НеутралноДо коментар [#73] от "lxk521105607":
Гаранционият ремонт е включен в цената на новият автомобил. Финансово е по изгодно да закупиш употребяван автомобил, някак си не виждам какъв фемонт ще трябва да правиш, за да компенсираш десетките хиляди евро разлика в цената.
В нормална държава има задължителна гаранция и при продажбите на автомобили втора употреба, просто ако гаранцията на новият е от 3 до 5 години на втората употреба е от 6месеца до две години и така.
За безплатната пътна помощ не е безплетна, а е включена в цената на гражданската отговорност, която пък е задължителна, да не говорим, че на места е забранено да се ремонтира автомобил на пътя, при мен е забранено да се тегли автомобил, задължен си да извикаш пътна помощ , отново включено е към гражданската отговорност, викаш пътна помощ като се обаждаш на застрахователя и той изпраща пътната помощ.
mso011053684
Рейтинг: 196 НеутралноДо коментар [#74] от "pontius_glarus":
Разликата между конвенционален и ел. Автомобил като финанси е в 30% по ниски разходи грубо за ел. При гази конфигурация на данъците за електричеството и за горивата. Нека не забравяме, че ДДС и акцизът върху горивата е основното перо в бюджетните приходи. Това означава, че когато ел. Автомобилите навлязат масово, правителствата и да не искат ще трябва да променят данъчното облагане, защото иначе ще изгубят едни 40% от бюджетните приходи, а това не може да се компенсира, трябва да се вземат от някъде.
Вариант за независимост е да си поставиш соларни панели, но това е допълнителна инвестиция, а на някой места не малка инвестиция, ако искаш да зареждаш автомобил ел. с прилично голяма батерия може да трябва да инвестираш в 24 панела плюс следва да зареждаш през деня, ано ще зареждаш нощем към соларната инсталация добави и сериозна инвестиция в батерии...
Към момента има изгода да си купиш ел. Автомобил ако имаш къде да го зареждаш, за във бъдеще не се знае, но то няма да имаш избор, няма да има с ДВГ.
lxk521105607
Рейтинг: 12 НеутралноДо коментар [#78] от "mso011053684":
“ Гаранционият ремонт е включен в цената на новият автомобил. Финансово е по изгодно да закупиш употребяван автомобил, някак си не виждам какъв фемонт ще трябва да правиш, за да компенсираш десетките хиляди евро разлика в цената.
В нормална държава има задължителна гаранция и при продажбите на автомобили втора употреба, просто ако гаранцията на новият е от 3 до 5 години на втората употреба е от 6месеца до две години и така.
За безплатната пътна помощ не е безплетна, а е включена в цената на гражданската отговорност, която пък е задължителна, да не говорим, че на места е забранено да се ремонтира автомобил на пътя, при мен е забранено да се тегли автомобил, задължен си да извикаш пътна помощ , отново включено е към гражданската отговорност, викаш пътна помощ като се обаждаш на застрахователя и той изпраща пътната помощ.”
Ами аз говоря за следното - караш насред пустош простираща се на десетки километри околовръст, в чужда държава.
Първо, новият ти автомобил е много по- малко вероятно да даде фира насред пустошта в чужбина, където караш , и няма никакви сервизи наоколо
Второ, ако даде фира, няма да се тормозиш да звъниш на пътна помощ, която и не знаеш на кой номер е в чужбина, а звъниш на номера на дистрибутора си, който ти я осигурява
Трето, гаранцията ти покрива ремонта на изгърмелия скъп двигател
Аз по-горе изтъквах ползите от удобството, не съм казвал , че е по-евтино
mso011053684
Рейтинг: 196 ВеселоДо коментар [#61] от "irobot":
Ъха, посочи ми индустрия по твой избор, в която действа пазарен принцип.
За да помогна в която има повече от 10 корпорации които държат пазара.
От темата на статията, колко мислиш са световните автомобилни производители и смяташ ли че автомобилният бранш действа на пазарен принцип?
znaesht
Рейтинг: 581 НеутралноДо коментар [#34] от "faraon":
..........ащо беше всичко това? Защо не разкараха послушника Зеленски, за да няма в Украйна война, бежанци, разрушения?.......
Имам друго предложение, ти се разкарваш в маскава и не смърдиш тука.Въздухът става значително по чист
Война, бежанци, разрушения- коѝ ги прави ,на чия земя и от къде дойде този така желан от украинския народ освободител!!!???
Роси
Рейтинг: 7016 НеутралноДо коментар [#12] от "crq15625101":
Отдавна чакаме да се случи.
mso011053684
Рейтинг: 196 НеутралноДо коментар [#80] от "lxk521105607":
Аз прекрасно те разбрах какво имаш предвид, но се бъркаш, обратното е.
Чисто новият автомобил от последен модел е много по вероятно да те остави недовършил пътуването си от добре подържаният стар автомобил.
Простичко е обяснението, старият автомобил ако нещо не е било добре измислено или изпълнине вече ще се е счупило и след това или е оправено или е спрян и не се движи.
Новият от друга страна тепърва в реални условия ще показва какви дефекти има, а тези дефекти ги разбират точно по този начин, продават 100 х. Броя тръгват по пътищата и когато на 5 х от тях им се счупи едно и също нещо разбират че това е принципен дефект и прибират обратно с акция останалите 95 х. За да го оправят и променят инжинерно дефекта с различно решение. Затова е по добре да се купува чисто нов автомобил след т.н. фейслифт, който му се прави на модела след 2-3 години след първото пускане в продажби. На този фейсл лифт променят малко фаровете, решетката и някоя глупост като лайсна, но по важното е, пе са изчистени станалите известни фабрични дефекти.
Та така.
mso011053684
Рейтинг: 196 НеутралноДо коментар [#80] от "lxk521105607":
По лесно и кратко с пример от авиоиндустрията.
Кой модел на Боинг беше приземен като ненадежден?
Старият и проверен или супер модерният и чисто нов?
Старите и подържани си летяха, докато новите всичките ги приземиха поради ненадежност, която я разбраха след две поредни катасрофи и няколкодесетки аварии без катастрофи...
lxk521105607
Рейтинг: 12 НеутралноДо коментар [#84] от "mso011053684":
ОК, съгласен. Аз не визирам някакви мега иновативни Порше-та или Аудита. Визирам моята Мазда 3 Седан, която , както ти казваш всъщност е по-скоро с фейслифт от предните години
911
Рейтинг: 480 НеутралноДо коментар [#61] от "irobot":
До коментар [#54] от "911":
Ресурси, търсене и предлагане с много важни съществени разлики. В единият случай партията-държава определя предлагането и ценообразуването, без директна еластична връзка към пазара. Една година имаш свръхпроизводство на определена нетърсена стока, друга дефицит на търсена. При истинският пазарен капитализъм има съревноваващи се производители пазарни агенти, които са пряко свързани с пазарното търсене и рискуват фалит ако се отдалечат от него.
---
Като цяло съм съгласен, но във втората част е редно да се отбележи отново факторът време. И това означава, че в момента, за да се балансира пазара, следва цените да се дигнат (ако не в пъти, то доста).
Но независимо как се случва балансирането на пазара и дали въобще го има, идеята ми беше, че времето е функция на посочените 3 фактора. При комунизма - цените са натискани надолу, затова търсенето превишава предлагането. Сега - ако не се вдигнат цените, ще има същата ситуация. Все кофти за потребителя - или цената, или времето, но не и двете.
Но чакането се яви като феномен, и пазарът всъщност не е достатъчно еластичен по отношение на цените (за добро може би), както и не е възможно за 1 ден да се появят или закрият производствени мощности.
Т.е. редно е да оставим на страна пазарния фундаментализъм и да се върнем към реалността. А реалността е, че не фалитът е най-лошото и че не печалбата е най-важната.
Икономическата теория ще търпи бурно развитие в тези времена, както и всички останали науки - само да им се занимава на хората и да имат спокойствието да работят по темите ...
mso011053684
Рейтинг: 196 НеутралноДо коментар [#87] от "911":
До коментар [#61] от "irobot":
От това което пишете оставам с впечатление, че ви липсва принципно разбирана на икономика та и като теория и като приложение.
Основен постулат в икономическата теория (тя цялата наука с това всъщност се занимава) е че ресурсите са ограничени.
Един от икономическите ресурси са финансите.
Живеем във реалност когато този ресурс финансовият е де факто и де юре НЕограничен.
В резултат е напълно безмислено да се напъваме да го мислим от гледна точка на икономика или на пазар, било на теория или на практика и това не е от вчера, цялото следвоенно развитие на света е основано на база на неограничен финансов ресурс. Япония е прекрасен илюстративен пример с икономическото си развитие през последните 70 години.
Всякакви идеи за свободен пазар и пазарна конкуренция и саморегулиране са напълно погрешни и са единствено в сферата на теорията. На практика няма свободен пазар. Ставащотл във момента във Украйна е свързано и с гореизложеното.
spiro2000
Рейтинг: 434 ВеселоВ крайна сметка, целта е била да се изгонят гадните капиталистически концерни, защото:
https://www.vesti.ru/auto/article/2685275
vankata1
Рейтинг: 1767 НеутралноДо коментар [#29] от "xymax":
Това е страхотна новина, че Мъск открива гигафабрика на Тесла в Европа, а не в Китай.
Вашата интерпретация, другарю, намирисва на пролетарския интернационал.
Вземете се в ръце и открийте гигафабрика на Вашата производствена фирма където пожелаете.
П.П. Какво произвеждате Вие?
vankata1
Рейтинг: 1767 НеутралноПрав си. Лакомията за бързи печалби ще им изяде главите. Аутсорсингът е опасно за фирмата-майка действие. Да режеш клона, на който седиш, не е стратегическо решение.
proventuss
Рейтинг: 955 НеутралноКарам чат-пат едно служебно Пежо 107 на почти 350 хиляди и още държи 150 на аутобана. Железни коли!До коментар [#23] от "pontius_glarus":
Някакви хора не са се примирили с агресор, който да потъпчи възможността на едни хора да правят собствения си избор - Просто Кире за Априлското въстаниеoua571089777
Рейтинг: 680 НеутралноВ България, която е член на НАТО и на ЕС има някаква "работилничка", а там където могат да ти конфискуват бизнеса и корипцията е чудовищна са всички големи компании!... и процентите на продажби са нищожни и в Русия и в Украйна...
За какво сме в ЕС и НАТО, след като инвеститорите търсят рисковите пазари и това се доказа от живота! Радвам се, че губят пазари и пари, защото това да угодничиш и лакомията винаги водят до лоши резултати!
"СВЕТА ЛЕЖИ В ЛУКАВИЯ" (Управлява се от принципите на безпринципността /на сатана/) – БИБЛИЯТА
"СРЕБРОЛЮБИЕТО Е КОРЕН НА ВСЯКАКВИ ЗЛИНИ" ( Любовта към парите (богатството) отварят вратата на всякакво нечестие за тези, които го правят) – БИБЛИЯТА
Хюго Босов
Рейтинг: 1443 НеутралноЕ, нали искаха кобфронтация с Русия. На̀ им конфронтсция сега! Какво се оплакват?!
tacheaux
Рейтинг: 3980 НеутралноХа ха! И медията , която публикува тази заметка е известна. Нищо изненадващо.
tintiri
Рейтинг: 633 НеутралноНай-алчни се оказаха от хранителната индустрия, цигари, алкохол, тоалетни и санитарни продукти. Всички тези бизнеси продължават да работят. Позор за Нестле, Данон, Кока кола....
sim4o
Рейтинг: 1991 НеутралноБатерии от къде?
https://webnews.bg/uploads/images/79/3279/483279/640x.jpg?_=1591956270
Иначе всеки един би си взел и електро, много ясно ..
crq18506084
Рейтинг: 1033 НеутралноТрябва "реколтата"да узрее.
2014г
В Русия за Путин са били 96%, в България 75%
2022г.
В Русия за Путин са 85%, в България(след започналата война) 38%
Бавно се променя манипулирания мозък.
И колкото по-изпростява населението, толкова по-песно се държи в кошарата.
grem
Рейтинг: 391 НеутралноДо коментар [#1] от "jmf29537805":
Да, те защото нямат чипове в тях, кабели, датчици и т.н.
Бичкаш кабела в трифазата и тръгваш.
Ogiigo
Рейтинг: 1093 НеутралноДо коментар [#1] от "jmf29537805":
Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.Не само се избърза, ами въобще това си беше пълен идиотизъм, стъпил на лобизма на някои да оберат едни парици! Същото важи и за вятърните мелници!