Заради непредсказуемата инфлация предприемачи се въздържат да продават жилища

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (77)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3390 Весело

    Дойде ли време балончето да каже пук на имотния пазар ?

  2. 2 Профил на рИформата идва
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  3. 3 Профил на Ivan Savov
    Ivan Savov
    Рейтинг: 40 Неутрално

    Нормално е това. Инвестицията в недвижим имот е сигурен начин да спасиш парите си. В момента няма лихви и има голяма инфлация - сигурен начин парите ти да се стопят, ако са в банка.

  4. 4 Профил на Nikola Damyanov
    Nikola Damyanov
    Рейтинг: 1110 Неутрално

    Балонът почна да се пука...

  5. 5 Профил на Ivan Savov
    Ivan Savov
    Рейтинг: 40 Неутрално

    Дойде ли време балончето да каже пук на имотния пазар?
    —цитат от коментар 1 на samoedin

    Мхм. Тоя имотен балон го чакаме да се пукне поне от 30 години. А той не ще и не ще...

  6. 6 Профил на Гонзо Велики
    Гонзо Велики
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Нищо не се пука, тепърва ще се надува.

    "Заради непредсказуемата инфлация предприемачи се въздържат да продават жилища"

    А това са глупости!

  7. 7 Профил на Nedyalko Lazarov
    Nedyalko Lazarov
    Рейтинг: 1379 Неутрално

    Войната не може да предизвика инфлация; по-скоро обратното. Но понеже нямаме истински пари, а хартийки печатани от държавите, колкото повече ги печатат, толкова по-малко ще струват те.
    Измерени в биткойн, цените всъщност са спаднали..
    Аз купих злато, но трябваше да купя повече. Все още е сравнително евтино.

  8. 8 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1685 Неутрално

    Счита се изгодно да се купи жилище, което струва не повече от 16 годишни наема.В България вече жилищата струват по 30-40 годишни наема.Населението намалява, увеличават се новите жилища с големи темпове, а цените растат. Ама няма балон.

  9. 9 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1685 Неутрално

    [quote#5:"Ivan Savov"][/quote]

    2008г не беше толкова отдавна.

  10. 10 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 3556 Неутрално

    "Вече има спад в активността на пазара на имоти и дори отказ от вече уредени с банка кредити за покупка на жилище. Причината за това е решение да се изчака, за да се видят ефектите от това върху икономиката и тогава да се вземе решение."

    При вида на сграда уцелена от снаеряд инвестиционният интерес е нормално да мигрира в посока на някои благородни метали...

    I Want To Believe
  11. 11 Профил на kkl38598034
    kkl38598034
    Рейтинг: 393 Неутрално

    Това е пак статия на нивото на Дневник. Никога не е имало такъв ръст на ипотеките. През февруари отпуснатите жилищни кредити са в размер на 440 млн. лв., което е ръст с 11,3% спрямо предходния месец и увеличение с 45% спрямо същия месец на миналата година.

    Коментарите са много заблудени. Това не е пукане на балон. Това е целенасочено надуване от правителството. Работата на регулаторите е да не се допуска такъв ръст на задължаването. От тая статия още малко ще излезе че едва ли не инвеститорите постъпват "отговорно" и се пазят от инфлацията на Киро. А те самите са потънали в дълг и само чакат Кирето още повече да им надуе печалбите за да изстикат парите от децата ни.

  12. 12 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2088 Неутрално

    Поскъпването на жилищата се дължи и на общата инфлация, напомпана от печатането на пари по време на пандемията, а също така и на войната в Украйна.
    Наблюдава се поскъпване на жилищата и в другите европейски държави така, че това е обща тенденция.

  13. 13 Профил на Alexander Kolev
    Alexander Kolev
    Рейтинг: 48 Неутрално

    цените не виждам как може да почнат да падат... предвид сериозно покачващите се цени на материалите

    балон има, но скока на материалите ще компенсира и пак всичко ще е нагоре.

    та.. нормално е да не искат да продават. предвид, че 1-2г се строи сграда, в момента е напълно непредвидимо колко би струвала

  14. 14 Профил на kkl38598034
    kkl38598034
    Рейтинг: 393 Неутрално

    Поскъпването на жилищата се дължи и на общата инфлация, напомпана от печатането на пари по време на пандемията, а също така и на войната в Украйна. Наблюдава се поскъпване на жилищата и в другите европейски държави така, че това е обща тенденция.
    —цитат от коментар 12 на pamela


    Войната в Украйна е от единс месец, айде да не я намесваме тука. Киро-инфлацията е основния виновник.

  15. 15 Профил на Nedyalko Lazarov
    Nedyalko Lazarov
    Рейтинг: 1379 Неутрално

    До коментар [#4] от "Nikola Damyanov":
    Балонът няма да се спука. Може да има малка корекция надолу.
    Преди четири месеца жилището под мен се продаде за CA$ 540 000. Преди по малко от две седмици се продаде ремонтирано (струва около CA$ 70 000) за СА$ 950 000.

  16. 16 Профил на МН
    МН
    Рейтинг: 21 Неутрално

    Счита се изгодно да се купи жилище, което струва не повече от 16 годишни наема.
    —цитат от коментар 8 на Мусаши

    Няма такова нещо. Дори през соца жилищата се изплащаха за 25-30 години.
    Освен това, недвижим имот не са само жилища. Качествените имоти на запад струват по 30 години наема. Ако искаш. Много е, но имотът си държи цената и остава за поколенията. Наемът са пари, които поколенията не получават.

  17. 17 Профил на pro_bono
    pro_bono
    Рейтинг: 2190 Неутрално

    Балон има и като се надува рано или късно ще се спука.
    Пазарът ще го каже и то много скоро.

  18. 18 Профил на Гонзо Велики
    Гонзо Велики
    Рейтинг: 524 Неутрално

    та.. нормално е да не искат да продават. предвид, че 1-2г се строи сграда, в момента е напълно непредвидимо колко би струвала
    —цитат от коментар 13 на Alexander Kolev


    Именно, ако се задържат продажби, то се задържат такива на зелено, защото цените се променят всеки ден и не е ясно, какво ще излезе накрая. Вече готови жилища никой инвеститор няма сметка да задържа, защото бави следващата инвестиция!

  19. 19 Профил на Гонзо Велики
    Гонзо Велики
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Войната в Украйна е от единс месец, айде да не я намесваме тука.
    —цитат от коментар 14 на kkl38598034


    Напротив! Цената на новото строителство е функция от цената на стоманата и на горивата, като последните определят и цената на други материали и услуги. А войната в Украйна вдига и цената на стоманата и на горивата. Войната със сигурност ще вдигне цената на новото строителство.

  20. 20 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2088 Неутрално

    До коментар [#14] от "kkl38598034":

    Войната в Украйна има значение след като доста от строителните материали са внос от Украйна или Русия.
    https://money.bg/economics/osnovni-stroitelni-materiali-u-nas-lipsvat-vsledstvie-na-konflikta-v-ukrayna.html

  21. 21 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3390 Неутрално

    До коментар [#5] от "Ivan Savov":

    " Мхм. Тоя имотен балон го чакаме да се пукне поне от 30 години. А той не ще и не ще..."

    Защо ? След 2008 бум или срив имаше на имотния ни пазар ?

  22. 22 Профил на Гонзо Велики
    Гонзо Велики
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#14] от "kkl38598034":Войната в Украйна има значение след като доста от строителните материали са внос от Украйна или Русия.https://money.bg/economics/osnovni-stroitelni-materiali-u-nas-lipsvat-vsledstvie-na-konflikta-v-ukrayna.html
    —цитат от коментар 20 на pamela


    Зависимост от Русия или Украйна няма и нищо няма да липсва. Просто се променят веригите на доставка и това се отразява на цените. Нищо критично, но разместванията няма как да не се отразят на пазара.

  23. 23 Профил на Nikola Damyanov
    Nikola Damyanov
    Рейтинг: 1110 Неутрално

    До коментар [#5] от "Ivan Savov":

    Е Баш от 30 години... 1996-1998 и 2008-2011 имаше сериозни спадове в имотния пазар. Сега спадът може да е и по сериозен в сравнение с преди...

  24. 24 Профил на Nikola Damyanov
    Nikola Damyanov
    Рейтинг: 1110 Неутрално

    До коментар [#21] от "samoedin":

    Ами 1996-1998 тогава също имаше срив... Човекът явно не помни...

  25. 25 Профил на Kalinoff Ivan
    Kalinoff Ivan
    Рейтинг: 1314 Неутрално


    До коментар [#15] от "Nedyalko Lazarov":

    В Киев , какви са цените на имотите в момента, а в Мариопул ... Това , че някъде са се вдигнали , не означава , че навсякъде е така... https://www.globalpropertyguide.com/Europe/Greece/Home-Price-Trends В Гърция са 30-40 процента от пика през 2008 , предвид инфлацията процентите са поне 60-70 процента надолу в реална стойност ...

  26. 26 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2088 Неутрално

    До коментар [#22] от "Мутрафонов":

    Първо, трябва време за преориентиране на доставчиците и второ, цените ще са по-високи, защото ако има дефиците на някаква стока на световния пазар цените винаги се повишават.

  27. 27 Профил на ultra_61
    ultra_61
    Рейтинг: 928 Неутрално

    Балонът почна да се пука...
    —цитат от коментар 4 на Nikola Damyanov


    В момента е точно обратното!:) И няма как да е другояче, при цени на бензина над 3лв и 30лв за килограм свестен кашкавал, например!

  28. 28 Профил на Nikola Damyanov
    Nikola Damyanov
    Рейтинг: 1110 Неутрално

    До коментар [#13] от "Alexander Kolev":

    И какво значение имат цените на материалите върху цената на имот строен преди 5 години? Че то населението в България намалява всяка година с 100 000 новото строителство на практика дори не е нужно - 1/3 от жилищата в София са необитаеми. Да се купува имот за отдаване под наем в България е почти безсмислено единственото движение на пазара е поради спекулативно търсене за инвестиция поради усещането, че цените на имотите се движат нагоре. Само че това, е класическа пирамида, а тя рано или късно завършва по един начин...

  29. 29 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1429 Неутрално

    спад в активността на пазара на имоти и дори отказ от вече уредени с банка кредити за покупка на жилище. Причината за това е решение да се изчака
    —цитат от коментар 0 на матряла

    Правилно решение. Таман набиеш кредит в апартамент да бачкаш после половин живот да го изплащаш и Путя метне една ракета и го трошне.

  30. 30 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1130 Неутрално

    Инвестицията в недвижим имот е сигурен начин да спасиш парите си. В момента няма лихви и има голяма инфлация - сигурен начин парите ти да се стопят, ако са в банка.
    —цитат от коментар 3 на Ivan Savov

    В какъв смисъл "сигурно" - гарантирано ли е от някого?
    Банката поне ти гарантира, че ако вложиш 100,000 евро там ще получиш догодина 101,000 евро (или колкото там е лихвата). Какво ще можеш да си купиш с тях никой не ти гарантира.
    А ако си купиш имот, няма никаква сигурност, че след време ще можеш да си получиш парите обратно. Особено ако е в скоро време и заплащаш прехвърляне, нотариус, местен данък, комисионна на брокер, и т.н. Евентуално 2 пъти плащаш някои от тях - при покупка и продажба.

    Може да си мислиш "последните 10 години се качваха, значи и следващите 10 ще се качват", но това е мнение и прогноза - нещо различно от твърдението "сигурно".


  31. 31 Профил на Nedyalko Lazarov
    Nedyalko Lazarov
    Рейтинг: 1379 Неутрално

    За любознателните. Инфлацията в Китай през Февруари на годишна база (т.е. 02/21-02/22), ако се изключат горивата, е 1.1%.

  32. 32 Профил на Nikolai Kavrakov
    Nikolai Kavrakov
    Рейтинг: 68 Неутрално

    Какво се задава на хоризонта :

    1.Вдигане на лихвите по всички финансови продукти-шоковата инфлация накара Централните банки да се сепнат -в Америка вноските по ипитеките нараснаха с едни 30% вече.Федералния резерва открито заяви è ще вдига агресивно лихвите за да смачка инфлацията която е проблем номер 1 в света .
    2.Европейската банка през Март също се дръпна от педала и веè свива балансите си ,като с тези интервенции свива и лесния достъп до кредитиране на търговските банки и от там на домакинствата за жилища .
    3.Дори и без да вдигат лихви шоковите цени и инфлацията вече свиват потреблението на домакинствата в цял свят и така удрят и икономиката ,косвенио и фирмите ,всичко по веригата -по този начин дори и банките да не вдигнат лихвите високата цена на петрола сама ще докара криза и това е историèски доказано -в следствие на всичко по горе ще настъпи реална криза която ще удари и имотния пазар.
    Много хора си мислят че сме в ситуация както с Ковид и сега пак ще има помощи но Ковид измислената криза не беше криза ,сега предстои истинска криза с безработица и фалити .
    Банките се оттеглят от подкрепата си защото няма къде да я дадат-няма достатъчно стоки и услуги които да стоят срещу едни нови трилиони помощи и пари ,затова и свиват паричната маса в икономиката -кризата е лечението на настоящия инфлационен шок .
    Хората трябва да спрат да харчат ,да останат с по-малко пари в джоба за да спре ръста на цените .

  33. 33 Профил на Ciaran Gavin
    Ciaran Gavin
    Рейтинг: 823 Неутрално

    [quote#28:"Nikola Damyanov"]До коментар [#13] от "Alexander Kolev":И какво значение имат цените на материалите върху цената на имот строен преди 5 години?

    Много просто - пазарът е един и същ.....

    Ciaran
  34. 34 Профил на ultra_61
    ultra_61
    Рейтинг: 928 Неутрално

    [quote#19:"Мутрафонов"][/quote]

    Точно! В момента цената на кг арматурно желязо е 3лв, при положение, че основните производители от Украйна и Русия, не могат да изнасят по обективни причини, никой не може да знае с колко още ще поскъпва, а и не е само желязото....

  35. 35 Профил на Ivan Savov
    Ivan Savov
    Рейтинг: 40 Неутрално

    До коментар [#21] от "samoedin":

    Имаше корекция надолу, която трая 2-3г.
    Сега цените са по-високи от преди 2008.
    За пукане на балон или срив в цените на имотите в България и Европа през 2008 не може да става дума.

  36. 36 Профил на coffee.bean
    coffee.bean
    Рейтинг: 582 Неутрално

    Това е пак статия на нивото на Дневник. Никога не е имало такъв ръст на ипотеките. През февруари отпуснатите жилищни кредити са в размер на 440 млн. лв., което е ръст с 11,3% спрямо предходния месец и увеличение с 45% спрямо същия месец на миналата година.Коментарите са много заблудени. .....
    —цитат от коментар 11 на kkl38598034


    Ако този ръст на ипотеките и на жилищните кредити е такъв както казва ккл3...., това е жестоко, хората са изнервени, готови да хвърлят пари в някое гето в София ............. но откъде идват парите ?

  37. 37 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1481 Неутрално

    Счита се изгодно да се купи жилище, което струва не повече от 16 годишни наема.В България вече жилищата струват по 30-40 годишни наема.Населението намалява, увеличават се новите жилища с големи темпове, а цените растат. Ама няма балон.
    —цитат от коментар 8 на Мусаши


    В ЕС, България е на второ място след Румъния по пренаселеност на жилища с 41,9%

    https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=Archive:Housing_statistics/bg&oldid=491083

    Това, че в столицата жилищата са скъпи е ясно. По-достъпни обаче надали ще станат. То не само у нас е така. Огромна част от жителите на ОК едва ли биха си позволи жилище в Лондон, както и за французите закупуването на жилище в Париж е мечта.

  38. 38 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2653 Любопитно

    25% от жилищата в градовете са необитаеми.... В нашия блок от 32 апартамента 9 са празни.

    Русия- проказата на планетата Земя. Гребете роби, фараона ще кара водни ски!
  39. 39 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1481 Неутрално

    До коментар [#38] от "chichka":

    За съжаление такъв е живот. Ще има хора с по няколко апартамента, а други ще са натясно и под наем. За да паднат наемите, трябва да се направят промени за да излязат повече жилища на пазара. Поне сметките за вода, отопление и ток да се прехвърлят веднага на наемателите. В нашият блок сметката за водата на един апартамент се води на починала преди десетина години жена, чиито наследници отдавна са продали апартамента.

  40. 40 Профил на C est la vie
    C est la vie
    Рейтинг: 1244 Неутрално

    "Вече има спад в активността на пазара на имоти и дори отказ от вече уредени с банка кредити за покупка на жилище."

    Имотния балон е на път да се спука. Поради войната в Украйна се повиши инфлацията, главно заради повишените цени на енергията. Има дефицит на стомана, алуминии и други суровини. Строителният сектор е в шок. Тези които са купили имот на зелено влизат в кофти сценарии. Очаква се в началото на следващата година ЕЦБ да повиши лихвените нива(може да се случи и по-рано). Това не е добра новина за имотния пазар. Имаме бързо повишаващи се цени и очакване за повишаване на лихвите. Започва процес на болезнено приземяване.

  41. 41 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4259 Весело

    До коментар [#37] от "gianni":

    Чак мечта не е, продаваш два апартамента в София, теглиш кредит с лихва 1,1% за другите, които не ти стигат, и си готов, и то в добър парижки район. Така направи миналата година един мой приятел.

    cellular-goods.com
  42. 42 Профил на Ciaran Gavin
    Ciaran Gavin
    Рейтинг: 823 Неутрално

    До коментар [#21] от "samoedin":Имаше корекция надолу, която трая 2-3г. Сега цените са по-високи от преди 2008.За пукане на балон или срив в цените на имотите в България и Европа през 2008 не може да става дума.
    —цитат от коментар 35 на Ivan Savov


    Много неточно обобщение. В Ирландия от 2008 до 2012 паднаха с около 35% средно, някои сецтори - над 50%. В Англия също пострадаха. Още го помнят и натякват за това....

    Ciaran
  43. 43 Профил на kkl38598034
    kkl38598034
    Рейтинг: 393 Неутрално

    До коментар [#14] от "kkl38598034":Войната в Украйна има значение след като доста от строителните материали са внос от Украйна или Русия.https://money.bg/economics/osnovni-stroitelni-materiali-u-nas-lipsvat-vsledstvie-na-konflikta-v-ukrayna.html
    —цитат от коментар 20 на pamela


    Не се оставяйте така да ви отвличат вниманието. Всички обсъждани цифри към днешна дата са данни от преди март. Опитват се да припишат вината за всичко на Русия. Това не е така. Всички цифри които виждаме днес са изцяло по вина на Киро-инфлацията. От другия месец вече почва руската компонента, но в момента 100% Кирето и ЕС са виновни. Нека да не го забравяме това.

  44. 44 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 2771 Любопитно

    Статията е доста вярна, има затишие в София при новото строителство, и няма лошо, щото имаше абсурдни сделки - 140 000 евро за 80 кв.м. тристаен в Малинова долина, или 250 000 евро за подобен в Изток, и то на зелено. Внимавайте и не купувайте на кило и на всяка цена, апартаменти има. Основното, което трябва да се добави, че в САЩ основната лихва тръгна нагоре, в България ще го усетим след 6-9 месеца.
    пп. И за войната и цените не знам, но откакто почна наемите в София са 15-20 % нагоре, а доколкото чувам по морето - и повече.

  45. 45 Профил на C est la vie
    C est la vie
    Рейтинг: 1244 Неутрално

    Също така "ЕЦБ потвърди прекратяването на програмата си за спешни покупки на активи на стойност 1,85 трлн. евро през март поради пандемията от коронавирус, а също така обяви, че намалява плановете си по програмата за закупуване на активи, тъй като бойните действия в Украйна подхранват инфлационните очаквания."

    Това е още един аргумент в посока на ограничаването на инфлацията. Ликвидността ще започне да намалява, а това ще се отрази и на имотния пазар.

  46. 46 Профил на hellwitch
    hellwitch
    Рейтинг: 790 Неутрално

    При дефицит на качествено предлагане за всеки хубав имот е обречен да му расте цената.

    Далеч сме от предлагане, което да надвишава търсенето. Още повече, че за разлика от 2008 купувачите са българи, а не чужденци, които да изчезнат.

    Според мен даже има опасност тепърва цените да пораснат нездравословно много заради дефицита

  47. 47 Профил на mustak_dete
    mustak_dete
    Рейтинг: 567 Неутрално

    Аз продавам яко, кат паднат цените, ще купя два пъти повече.

  48. 48 Профил на Nikolai Kavrakov
    Nikolai Kavrakov
    Рейтинг: 68 Неутрално

    Предстои ударно вдигане на лихви.
    Новината е от днес с дата 28 Март 2022 година

    https://www.investor.bg/novini/130/a/ecb-moje-da-predprieme-nai-byrziia-temp-na-zatiagane-na-politikata-ot-15-godini-349004/

    ЕЦБ може да предприеме най-бързия темп на затягане на политиката от 15 години
    Паричните пазари прогнозират четири лихвени повишения до март 2023 г.

    Европейската централна банка (ЕЦБ) може да затегне паричната си политика с най-бързия темп от над десетилетие насам на фона на ускоряващата се инфлация и продължавата война в Украйна, пише Bloomberg.

    Прогнозите на паричните пазари са европейският регулатор да предприеме четири лихвени повишения в периода до март 2023 г. Така основната лихва по депозитите ще бъде повишена до 0,50%. Ако това се случи, темпът на затягане би бил най-бързият от 15 години насам, малко преди началото на световната финансова криза.

  49. 49 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1258 Любопитно

    "За последните 30 години се видя, че всяка криза се отразява различно на пазара на имоти, коментира Младен Митов от "Явлена". Допълни, че в момента никой не може да прогнозира пазара."

    нека се пробвам - вече намаляващо население в София, предстоящо ударно покачване на лихвите, тотално презастрояване и 30% празни имоти, обедняване на населението, цени на квадрат догонващи европейските градове....

    според мен ще има задържане на цените следващите няколко години, даже лека корекция надолу с 10-тина %

  50. 50 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1775 Неутрално

    “…в организацията смятат, че не е редно целият негатив да се поеме от купувачите”

    Милият Шопов!
    Направо ще ме разплаче от грижа за купувачите. Като строиш с 60%-79% печалба можеш да си позволиш да поемеш поскъпването на материалите и да го представиш като гриза за клиента.

  51. 51 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1258 Любопитно

    До коментар [#13] от "Alexander Kolev":

    "та.. нормално е да не искат да продават. предвид, че 1-2г се строи сграда, в момента е напълно непредвидимо колко би струвала"

    егати пишман бизнесмените сте ако не можете да предвидите 1 година напред

  52. 52 Профил на nebido
    nebido
    Рейтинг: 493 Неутрално

    До коментар [#48] от "Nikolai Kavrakov":

    И какво общо има това с имотният пазар в България?

    Над 80% от сделките са без ипотеки.

    Народа явно има пари и са готови да дават над 2000 евро за кв. м.

    И на мен ми се иска да по-нормални цени, но явно има много "усвоени" пари, които се спасяват в имоти.

  53. 53 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1258 Весело

    До коментар [#35] от "Ivan Savov":

    "Имаше корекция надолу, която трая 2-3г"

    така така, корекция имало, ама от 40%

  54. 54 Профил на Дино Завров
    Дино Завров
    Рейтинг: 50 Весело

    Много подходяща снимка сте избрали. Някъде по бул. „Черни връх“ е въпросното безумие - еманация на беззаконието в държавата, наложено от шайката около Тиквун и FunDuck-овица...

  55. 55 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1488 Неутрално

    Цените на кое точно са непредвидими? Я някой да направи една разбивка колко процента от цената на новото жилище е съставено от материали, чиити цени са непредвидими?

  56. 56 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2024 Неутрално

    Пазарът на недвижими имоти трябва да е регулиран от държавата както е с електроенергията, водата и т.н. Да, ще нарушиш интересите на една шепа "инвеститори", но ще е по-добре 99.99 процента от населението. Какви са тия глупости 30 години едно семейство да изплаща ипотека за една панелка строена от бай Тошо.

  57. 57 Профил на mso011053684
    mso011053684
    Рейтинг: 540 Неутрално

    До коментар [#16] от "МН":

    Когато не си наясно въздържай се от определения подобни на това в колентарът ти.
    Обикновенно при инвестиции ако са бизнес се търси 7-8 години ROI, при недвижими имоти 12-15 години. Интересно как банките отпускат ипотеки за 20 години при положение, че според теб ROI на тези активи е 30 години, кой е във грешка, ти или банките?

  58. 58 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1429 Неутрално

    Над 80% от сделките са без ипотеки.Народа явно има пари
    —цитат от коментар 52 на nebido

    Нема как да стане
    Нови ипотечни кредити 2021/20 - 2 милярда лева
    Щом 2 мрд са 20% , останалите 80% , или 8 мрд са платени кеш
    Щом са платени кеш, значи депозитите са намалели с 8 мрд. Обаче те вместо да намалеят с 8 се увеличават с 6,5 мрд
    https://www.bnb.bg/bnbweb/groups/public/documents/bnb_download/cred_q_dyn_type_bg.xlsx
    https://www.bnb.bg/bnbweb/groups/public/documents/bnb_download/dep_q_dyn_type_bg.xlsx

  59. 59 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1481 Неутрално

    До коментар [#37] от "gianni":Чак мечта не е, продаваш два апартамента в София, теглиш кредит с лихва 1,1% за другите, които не ти стигат, и си готов, и то в добър парижки район. Така направи миналата година един мой приятел.
    —цитат от коментар 41 на hamiltonf


    Средната цена в Париж е около 11 500евро/м2 евро/м2, в кофти кварталите е средно 9 500 евро/м2, в най-добрите над 15 000евро/м2. Отделно се плащат т.нар разходи за нотариус, което около 7-10% върху цента. Площта на жилището е истинската площ, без стени и тям подобни. Лихвите са ниски, постояни и са горе долу колкото осигуровката на кредита. Сумата която изплащаш на месец не трябва обаче да превишава 1/3 от нетните доходи.

  60. 60 Профил на Just Бахур
    Just Бахур
    Рейтинг: 593 Разстроено

    [quote#30:"Камен"][/quote]

    Ако си купиш имот и след 4-7-9 месеца в него се приземи ракета с ушанка, то веднага цената на имота става 0 рубли!

    ДА на АЕЦ Белене! Ядрената енергетика е гарант за безкарбоново бъдеще! Потомствен антикомунист!
  61. 61 Профил на hahohehi
    hahohehi
    Рейтинг: 279 Неутрално

    Има хора с по 2,3 и повече апартамента в София... Търсят платежоспособни наематели, ама те не се много, щото българите предпочитат да плащат ипотека пред наем, а чужденците не са много.
    Жилищата няма да свършат - най-малкото населението намалява. Дори София е с отрицателен естествен прираст.

  62. 62 Профил на mlmirow
    mlmirow
    Рейтинг: 542 Неутрално

    Цените на имотите не се покачват. Просто парите се обезценяват.. Реалната инфлация е поне 7-8% ако не и повече.

  63. 63 Профил на dggm
    dggm
    Рейтинг: 559 Неутрално

    До коментар [#40] от "C est la vie":

    Не виждам как ЕЦБ ще повиши лихвите при тази правителствена задлъжнялост без да докара някои южноевропейски държави до фалит. Същото за ФЕД. Хората говорят сякаш отдавна не стана ясно че стабилната инфлация не е само проформа цел на централните банки, те отдавна доказаха че главната им функция е субсидиране на държавни дефицити. Аз наистинане знам какво ще стане. Как ще вдигнат лихвите, те буквалнонемогат без да си фалират собственото правителство.

  64. 64 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3588 Неутрално

    ..... нормално е да не искат да продават. предвид, че 1-2г се строи сграда, в момента е напълно непредвидимо колко би струвала
    —цитат от коментар 13 на Alexander Kolev


    това може да означава, че предприемачът може да си позволи да не продава сградата, тъй като няма никакви допълнителни разходи по съхранението й (колко ли е нормата на печалба?)

  65. 65 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3588 Неутрално

    До коментар [#41] от "hamiltonf":

    Не ми сравнявай София с Париж! Дори и елитен софийски квартал с кой да е парижки.
    Дори и с провинциални градове.

  66. 66 Профил на Nikoi
    Nikoi
    Рейтинг: 1110 Неутрално

    Няма страшно ,колкото и да ги двигнат цените ,българина има пари , а и знае как и от къде да си открадне ,ако няма , без това в България няма кой да го хване ,така ,че всеки да вдига кой колкото се сети , пазар има , историята го е показала ,даже вече виждаме проекти в София по 1-2 милиона евро апартаменти ,по скъпи от Цюрих ,харчат се като семки ,народа се избива да купува , защото има пари и е богат .

  67. 67 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4259 Весело

    До коментар [#65] от "pontius_glarus":

    Как разбра, че гти сравнявам?!

    cellular-goods.com
  68. 68 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1130 Неутрално

    Нови ипотечни кредити 2021/20 - 2 милярда лева
    Щом 2 мрд са 20% , останалите 80% , или 8 мрд са платени кеш
    Щом са платени кеш, значи депозитите са намалели с 8 мрд. Обаче те вместо да намалеят с 8 се увеличават с 6,5 мрд
    —цитат от коментар 58 на dosetliv

    Голяма сметка правиш - "кеш" не значи да носиш една торба пари и да ги броите пред нотариуса, а продавачът да си получи парите без кредит, а от готови средства на продавача, които в 99% от случаите се държат в банка, а не под дюшека.
    Като стане сделката, парите минават от сметка на купувача в сметка на продавача, и паричната маса в обръщение не се променя.
    Тя се променя когато централната банка пуска нови пари (обикновено чрез емитиране на нов държавен дълг) тогава расте, а пък намалява когато изплати стар дълг. Само дето това последното не е ставало в никоя развита държава от поне 30-40 години насам. Винаги държавният дълг на всички страни само расте (като дойде падеж на стария го изплащат с емитиране на нов) и паричната маса също. Затова и има инфлация и цените на всичко растат.
    На някои стоки и услуги обаче не растат толкова бързо, пък на някои и намаляват, все пак има значение и търсенето и предлагането. При имотите кой може да каже какво ще е търсенето и предлагането след 5-10 години? Може да дойдат руснаците и никой да не иска имот тук, може пък и да се върнат 1 милион имигранти с платежоспособно търсене за хубави нови имоти. Един господ знае.

  69. 69 Профил на Тирбушон
    Тирбушон
    Рейтинг: 216 Неутрално

    [quote#30:"Камен"]
    —цитат от коментар 60 на Just Бахур
    Ако си купиш имот и след 4-7-9 месеца в него се приземи ракета с ушанка, то веднага цената на имота става 0 рубли![/quote]

    Някак си си мисля че ако ми падне бомба в къщата последната ми грижа ще е "цената на имота", по сериозни въпроси ще ме вънуват, особено ако в момента на пристигане на ракетата, аз или някой от семейството ми, сме удома.

    Накрая всичко ще бъде наред, ако нещо не е наред, това просто не е края
  70. 70 Профил на who cares
    who cares
    Рейтинг: 499 Весело

    ... миналата седмица, по една от нац. телевизии дават следното - младо момиче (стажант капитан на кораб) + корабен готвач. Оставили си хубавата работа и се върнали на село (то селото с 10 човека) ама карай. Сега били Хоум Офис. Тази седмица - пак. Друго младо момиче + готвач. Учила в Търново и се върнала на село. Едни луксозни къщи, камини, ходене за гъби, пеене в цъфналата ръж... Смисълът им бе - младите да теглят кредити и да си купуват къщите на село, които англичани, руснаци, германци оставиха, бягайки от българската реалност. Очаквам подобни предавания и за Слънчака, барем продадат някое "апарт студио" от Малката Одеса... та така - балони сезони.

  71. 71 Профил на Тирбушон
    Тирбушон
    Рейтинг: 216 Неутрално

    До коментар [#68] от "Камен":

    Камене, не си прав, когато парите се прехвърлят от сметката на купувача в сметката на продавача, те веднага изчезват от там - разпащания с доставчици, купуване на нови терени, заплати на персонал, теглене на пари в брой ( нашите строители са си с единия крак в сивия сектор ) предприемач с влог в бака няма, те обикновено са винаги на кредит. В този смисъл плащанията към тях "изчезват" не остават в системата.
    Разплащанията при покупка на съществуващи жилища също обикновено не остават в банката, защото причината за продажбата е някаква нужда - друга покупка, разходи за образование, недай боже здравни проблеми и т.н.
    Та колегата е прав ако 8 милиарда се покриват със съществуващи средства би следвало депозитите да спаднат с поне 6-7 милиарда.

    Накрая всичко ще бъде наред, ако нещо не е наред, това просто не е края
  72. 72 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1130 Неутрално

    До коментар [#71] от "Тирбушон":

    Разплащания с доставчици - пак отиват в банката, или всички предприемачи си купуват желязо и тухли с торби пари?
    Плащания на заплати - отиват в банковата сметка на служителя (ако има една част платена кеш, тя отива в банковата сметка на Кауфланд и Техномаркет още същия месец като служителят си похарчи заплатата от плика)
    И т.н. и т.н.

    Въобще, механизмът на съвременната парична система е (опростено) както го казах по-горе: пари се създават с издаване на дълг и се унищожават с изплащане на дълга. Паричната маса, веднъж влязла в обръщение, си стои все такава - може да върви от нечия банкова сметка в друга, но няма да намалее.

  73. 73 Профил на ХЪ ХЪ ХЪ
    ХЪ ХЪ ХЪ
    Рейтинг: 643 Любопитно

    До коментар [#36] от "coffee.bean":

    Според мен, много от парите идват от там, откъдето вече не могат да идват. Мъчно може да се остойности кумулативния ефект на препирането на (корупционни) пари върху пазара. Едва ли някой си мисли, че тези милиарди, които изтичаха по нечий джобове, стоят по чекмеджетата.

    И на мен ми е много любопитно - уж сме бедни, а едва 1/3 от сделките са с ипотечен кредит. И да е имало скатани бели пари за черни дни, те бяха изхарчени през 2020 г. Чужбинските хора и те си купиха каквото им трябваше покрай ковдните миграции обратно в мамковината.

    Да разчитаме, че 100-200 хиляди по-заможни люде са отговорни за тоя дял на сделки с "налични" средства, не ми се струва сериозно.

    Та единствения възможен отговор остава изсветляване на кинти от разни и разнообразни корупционни практики. Сега обаче такива нови кинти уж няма от къде да дойдат или поне не в такива размери.

  74. 74 Профил на Тирбушон
    Тирбушон
    Рейтинг: 216 Неутрално


    До коментар [#72] от "Камен":

    абе не си прав бе , друже. Парите до доставчици отиват при други доставчици, прескачат няколко пъти и излизат от България, парите в Кауфланд по същия начин не остават тук. Това е идеята на свободния пазар. А най важното е че парите дадени на предприемач или търговец няма как да станат депозит защото с тях той погасява кредит. Търговците и доставчиците нямат депозити ( компанията в която работя има 6 милярда свободен кеш и СЕО-то ни си скубе косата какъв резултат ще трябва да отчете на края на тази година, наличностите на свободни пари убива големите компании, те бягат от него идеалното състояние за тях е да работят на кредит )
    Парите с които си купуваш нов телевизор не стават депозит, над 50% от тях покриват стойността на придобиване и транспорт ( копании извън България, техните сметки не са в българия и не ни интересуват) , с 5% от тях продавач консултант на техномаркет си купува репички от женския пазар, а с останалите шефа му си купува банани внос от еквадор и рибай стек от аржентинско телешко - няма депозити в българската банкова система.
    Същото е и с недвижимите имоти, само дето се минава през повече стъпки.

    Накрая всичко ще бъде наред, ако нещо не е наред, това просто не е края
  75. 75 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1130 Неутрално

    До коментар [#74] от "Тирбушон":

    Е чакай сега - за всичко, което внасяме и изтичат пари навън, нали и изнасяме - не само стоки, а и услуги. Фирмата, в която пък аз работя, има 1000+ служители тук, с по 3-4-5 хил. лв. заплата, вършат изнесени услуги - всеки месец от чужбина идват пари за заплати.
    Така че гледай нетно платежния баланс, салдото наистина е отрицателно, но не много голямо в сравнение с БВП. Всички останали пари се въртят тук - от една сметка в друга. Като се каже "депозити" - никой не влага вече на срочен депозит, то банките и не предлагат такива. Има се предвид банкови сметки общо.

  76. 76 Профил на Тирбушон
    Тирбушон
    Рейтинг: 216 Неутрално

    До коментар [#75] от "Камен":

    Е няма такова понятие като "тук" ние не сме изолиран пазар. Служителите на фирми като твоята генерират депозити, които в един моемнт се освобождават при покупка на имот, кола или друг разход.
    Когато твой колега спастри някой лев, погледне си сметката и реши да си купи БМВ за 150 хиляди лева, къде според теб отива неговия депозит?
    Да ти се похваля :) купувам си апартамент в момента ( пореден ) пострен е с тухли Винербергер, дограмата е Рехау, нищо от инсталациите - тръби, кабели и т.н. не е произведено тук, дори гранитогреса и плочките по стълбищата са вносни, боята не е българска дори , макар че има бг производители .
    Асансьора е Тисенкруп, мисля че само бетона е местен, ама и в него стойността на "присадките" е по висока от тази на пясъка и цимента ( Който в България се прозивежда от Гръцката - Титан, Лафарж-Холсим и Италчементе в Девня )
    Парите от продажбата на апартаменти не се въртят "тук", "тук" остава стойността на труда и печалбата на предприемача.
    Строителите не генерират депозити, тия генерират предимно махмурлук :) а печалбата на предприемача, обикновено се реинвестира или се превръща в БМВ ..... все депозит няма.

    БМВ, наемат фирма като твоята да им развие софтуеър за завиване на фаровете докато им мигат мигачите и връщат парите пак тук, туй обаче, вече е много дълъг процес.

    Накрая всичко ще бъде наред, ако нещо не е наред, това просто не е края
  77. 77 Профил на Black Label
    Black Label
    Рейтинг: 308 Неутрално

    Купете си и получете едно жилище сега, изплатете две после





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK