В ЕС трябва да се изграждат 14 хил. зарядни станции седмично, за да се изпълнят целите за електромобилите

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (78)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1212 Весело

    То й токът, ще трябва да стига до тези зарядни а дали на електроразпределителните дружества им се инвестира толкоз за толкова малко време ...

  2. 2 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1660 Неутрално

    Брюкселските затоплисти е разкажат играта на ЕС и икономиката му.
    То бива зорлем да се харчат пари за глупости, но това е вече свръх.

  3. 3 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 757 Неутрално

    Как се дефинира такава станция? Не съм се задълбочавал, но преди малко гледах, че едни нови електромобили вървят с подарък "домашна" такава. Ако това се брои - целта е напълно постижима на ниво ЕС.

    Не цъкам плюсове и минуси.
  4. 4 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1070 Весело

    Лошо, петилетката няма да е да 4, а за 14 години.

    Икономиката икономична, светът светски, апокалипсисът апокалиптичен
  5. 5 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2844 Весело

    Туй да им е проблема ! Наскоро гледах едно филмче за едни ентусиасти туристи наели електрически ван от Германия прекосили Алпите и тръгнали на екскурзия из Италия !!

    Едно дето трепериха дали батерията ще им стигне до следващата зарядна станция , ами то и не всяка станция пасваше ( напр. тия за Тесла са различен стандарт и ако нямаш ток до друга - яка тесла , както се пееше как влезе мъжката на т'слата дръжката) !!!

  6. 6 Профил на further
    further
    Рейтинг: 275 Неутрално

    Ся кат' разпънат ени жици през балконите на панелните блокове, та чааааааааак до изорания бордюр долу пред блока, от осмия етаж. Ено зареждане ше падне, малиииии!!!

  7. 7 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1536 Любопитно

    Е, до кола на ток не съм я докарал, ама поне колелото съм го електрифицирал. И като гледам цените на горивата - колата ще я яздя от дъжд на вятър...

  8. 8 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3295 Неутрално

    И това ще стане, търсенето определя предлагането. Този пазар вече е доста зрял, в най- стръмната част на S кривата ще сме съвсем скоро. Може и да не познаем света само след 5 години!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  9. 9 Профил на Lazarus
    Lazarus
    Рейтинг: 826 Неутрално

    Това в ЕС с непрекъснато поставяне на цели и изпълнения много ми заприличва на социалистическата планова икономика.

  10. 10 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5419 Весело

    Ние понеже сме все последни, шъ съ опрайм някак си

  11. 11 Профил на further
    further
    Рейтинг: 275 Неутрално

    Т'ва е най-големият моабет заформян нявга: на 'ората им скъп бензиня, зат'ва аре да им втипосаме ток за заместител, та да рахатясат!!! Уат?? Ват???? К'о?! Нье!!! Ахахахахахааааа!!! Лудиии, лудииииии!!!!

  12. 12 Профил на further
    further
    Рейтинг: 275 Неутрално

    Бе я да оставим зарядните станции, ма к'ъв беше "технологичния срок" на панелките. Дан' стане белята, ей!

  13. 13 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1984 Любопитно

    До коментар [#3] от "Imaginary Friend":


    Как се дефинира такава станция? Не съм се задълбочавал, но преди малко гледах, че едни нови електромобили вървят с подарък "домашна" такава. Ако това се брои - целта е напълно постижима на ниво ЕС.
    —цитат от коментар 3 на Imaginary Friend


    То хубаво дават домашни зарядни,
    ама ако тръгнеш за морето ще се наложи
    някъде да се спре за да се зареди.
    Та пак ще трябва да се зарежда на определено място.

  14. 14 Профил на Hristov
    Hristov
    Рейтинг: 843 Весело

    Браво, браво...Горивата поскъпнаха с 20% , тока с 50%...Да си знаете накъде сте тръгнали...

    Sic transit gloria mundi
  15. 15 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Безумията явно продължават. Мислех, че поне войната ги е отрезвила малко.

  16. 16 Профил на BiGman
    BiGman
    Рейтинг: 6662 Неутрално

    До коментар [#12] от "further":

    Селянията дето се навря в панелките ще си карате нафтовите печки...повечето хора в България имат къщи и гаражи и не им пука за вас панелените, че няма как да зареждате електричките които са екологичното бъдеще...

  17. 17 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 757 Неутрално

    До коментар [#3] от "Imaginary Friend":То хубаво дават домашни зарядни,
    ама ако тръгнеш за морето ще се наложи
    някъде да се спре за да се зареди.
    Та пак ще трябва да се зарежда на определено място.
    —цитат от коментар 13 на vagabond66


    Още по-лошо - може зимата да ти се наложи да пътуваш до морето и тогава пробегът на батерия ще е по-малък. Развитието на мрежи за зареждане и все по-големия капацитет на батериите ще вървят заедно с инфраструктурата до дома. Ако не се беше случило същото за ДВГ-тата, и до сега щяхме да имаме коне, които могат да пасат по пътя и не им трябват бензиностанции :)

    Не цъкам плюсове и минуси.
  18. 18 Профил на further
    further
    Рейтинг: 275 Неутрално

    16, мнемнедейтака, с нюйоркчанин говориш, ффффффнимателната, ей!

  19. 19 Профил на Торбеш
    Торбеш
    Рейтинг: 1217 Неутрално

    Грешката на критиците на Запада е в тяхната невъзможност да мислят творчески и в перспектива, подценявайки прогреса, често пъти непознавайки вече работещите решения. Невежество, умствен мързел, лъжи - на това деянят путинистите, бранейки бензоколонката, вадят като "аргумент" следната глупост - а пред блока как ще зареждаме - с кабел от балкона ли?
    ...
    Архитектите като мен ще ви кажат следното - ето един повод, шанс, случай да се оправи веднъж завинаги и цялостно средата за обитаване в околоблоковите пространства в нашите градове (отвратителни сега), да се направят допълнителни паркинги, да се увеличи капацитетът им* поне до едно паркомясто на жилище, да се направят обгрижени зелени площи, детски площадки, да се реши проблемът с контейнерите за смет (подземни като на Солунска в София) и т.н.
    Тогава при всяко едно паркомясто ще се монтира зарядно, снабдявано с ток от фотоволтаичните панели на покрива на блока, което зарядно се задейства с приложение на смартфон с твой персонален код.
    В Париж това работи, и в ж.к.Люлин ще работи!
    --------------------------------
    *Капацитетът на паркингите може да се увеличи драстично с т.нар. "стек-паркинг системи", каквито съм монтирал на мои обекти - дву- и триетажни метални етажерки с хидравлично повдигане на колите с един бутон, вече не е и скъпо.

    Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.
  20. 20 Профил на Полковник Паликъщов
    Полковник Паликъщов
    Рейтинг: 1732 Любопитно

    Екологията екологична, основен девиз на Брюксел?

    Ако мъжът ви преспи с украинка, да знаете че това не е изневяра, а хуманитарна помощ. (laugh)
  21. 21 Профил на Svetoslav Gavrilov
    Svetoslav Gavrilov
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Те се изграждат и сега. Не става въпрос само за обществени, но и за лични зярядни устройства - по къщите и общите гаражи

  22. 22 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 1043 Неутрално

    Брюкселските затоплисти е разкажат играта на ЕС и икономиката му.То бива зорлем да се харчат пари за глупости, но това е вече свръх.
    —цитат от коментар 2 на мики маус


    Тези в Брюксел си живеят в някакъв свой свят, грам представа нямат от реалния живот. За тях инфлация няма, повишена престъпност от "бежанците" няма, олио не ползват, даже сигурно и не знаят какво е това 😁😁😁😁 .... те си живеят в техния луксозен свят и единствените им "проблеми" са ЛГБТИК++++ и зеленизмът ....

  23. 23 Профил на Destino
    Destino
    Рейтинг: 237 Весело

    То вече цялата планета е покрита със спътников интернет, не вярвам, да има проблем със зарядните станции.
    В булгаристан ще закъснеем малко, но и тук ще дойде прогресът. Винаги така е ставало.

  24. 24 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 1043 Неутрално

    Това в ЕС с непрекъснато поставяне на цели и изпълнения много ми заприличва на социалистическата планова икономика.
    —цитат от коментар 9 на Lazarus


    Ми това в ЕС си е точно комунизъм, отдавна го пишем. Същото като с петилетките. ДругарЕ, дайте да дадете .... другарЕ, дайте да вземем 2 петилетки за една .... както правилно си отбелязал, ЕС все повече мяза на планова "икономика". Пазарните принципи са почти на изчезване вече, почти всичко се спуска от Брюксел, то са регулации, квоти, санкции, такси, субсидии и т.н.

  25. 25 Профил на z_axis
    z_axis
    Рейтинг: 1051 Неутрално

    Зеления Обир замина в базаците скоропостижно. След всичките субсидии и набутани пари почти не се вижда резултат, а само се вади някаква пожелателна статистика плюс информация колко са се прецакали.

  26. 26 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1984 Весело

    До коментар [#17] от "Imaginary Friend":


    Още по-лошо - може зимата да ти се наложи да пътуваш до морето и тогава пробегът на батерия ще е по-малък. Развитието на мрежи за зареждане и все по-големия капацитет на батериите ще вървят заедно с инфраструктурата до дома. Ако не се беше случило същото за ДВГ-тата, и до сега щяхме да имаме коне, които могат да пасат по пътя и не им трябват бензиностанции :)
    —цитат от коментар 17 на Imaginary Friend




    Става въпрос за това,
    че "домашното зарядно",
    къде ще го включиш?!?

    В плевнята в някое село?!?
    В кафенето на някой частен гараж?!?
    Или на някой паркинг?!?
    Ми то на паркинга,
    ако е изградена такава база,
    защо ти е зарядно?
    То там ще си има "оригинално",
    не домашно!


  27. 27 Профил на further
    further
    Рейтинг: 275 Неутрално

    Само си представете: толкова народ даде фирА кат' си зареждаха айчудесиите, какво ли ще стане, кат' почнат да си зареждат колите, хем с тия яки волтажи!!!

  28. 28 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1323 Неутрално

    Бройката на станциите не е проблем, ако има изгода може дори два пъти повече да се построят. По-скоро проблемът е цена/стойност. Примерно старите зарядни на Хилти зареждаха инструментите за 8-10 часа, новите ги зареждат под 30 минути, но дори при този строителен бум вижте колко майстори са с Хилти или с подобен клас инструменти. Докато няма някакъв драстична промяна в стойността, всички тези числ ще са утопия. И то не защото хората не искат, а защото има доста по-изгодни опции.

  29. 29 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 909 Неутрално

    До коментар [#15] от "moreee":


    Безумията явно продължават. Мислех, че поне войната ги е отрезвила малко.
    —цитат от коментар 15 на moreee


    Тези нищо не може да ги отдели от кокала. Трилиони евро са се наканили да опоскат, за едното нищо.

  30. 30 Профил на Ramon Asvalda
    Ramon Asvalda
    Рейтинг: 1271 Весело

    Следва икономическа криза и масов глад по света, тея за електромобили ми замечтали :))) Абе хората са много откъснати от реалността..

    А ако всички карат тесли, знаеш ли каква тежест ще е това за ел системата ? За да компенсираш трябва да вдигаш по една атомна централа всяка седмица.. Трябва ти огромно количество енергия.. Най ефективния начин да произведеш енергия е с атомните централи и като производителност, чистота и пространство не заемат много..

    В избата няма зимнина и картофи, за свинско замечтал..

  31. 31 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 757 Неутрално

    До коментар [#17] от "Imaginary Friend":Става въпрос за това,
    че "домашното зарядно",
    къде ще го включиш?!?

    В плевнята в някое село?!?
    В кафенето на някой частен гараж?!?
    Или на някой паркинг?!?
    Ми то на паркинга,
    ако е изградена такава база,
    защо ти е зарядно?
    То там ще си има "оригинално",
    не домашно!
    —цитат от коментар 26 на vagabond66


    Има "домашни" зарядни, които са с ниска мощност и могат да се включат във всеки контакт, където и да го намериш (3-pin plug). В случая с Пежо iOn ще му отнеме 7 часа да зареди колата. Струва ми се обаче, че го приравняваш (според мен погрешно) на зарядна станция, която ползва различен кабел и в домашни условия може да варира между 4 и 20 kW, а по пътя ти към морето - навярно доста повече. С въпросните станции времето за зареждане се скъсява доста. От 0 до 80% на въпросния автомобил виждам да посочват 20 минути с най-мощните зарядни.

    Не цъкам плюсове и минуси.
  32. 32 Профил на mirohero
    mirohero
    Рейтинг: 920 Неутрално

    Проблемът с тази статия е, че не споменава нищо за паралеланата стаия, където ЕС говори за преминаване на зелен водород до 2050г.
    Т.е. в ЕС още няма яснота кое политическо и икономическо лоби ще надделее, и тази политика се променя с всеки едни политически избори, така че ествествено никой инвеститор не бърза да слага нито станции, нито бензиностанции, нито каквото и да е. Това е ситуацията в момента.
    Така както изглежда, въглеводородните производители, автомобилни и тежка техника компании, самолетни компании натискат в посока зелен водород, което се поддържа и от новите политици в западна Европа. Изглежда, че тази насока е добра и за електроенергетиците от възобновяеми източници, защото тяхната ВЕИ може да се ползва за водородна електролиза.
    Изглежда, че се поддържа и от агробизнеса, защото водородът може да се ползва за производство на торове.
    Така че е твърде възможно масовото електрифициране да отмре.

  33. 33 Профил на further
    further
    Рейтинг: 275 Неутрално

    32, к'во праят тогаз тия дет се набутаха с теслите?

  34. 34 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3295 Весело

    До коментар [#19] от "Торбеш":

    В Лондон изкарват улична зареждачка от всяка улична лампа. Само Гуню, руската подлога е рядко тъп и няма да се сети. Всичките тези руски Ганювци не се сещат простата истина, че тока е по- разпространен от аналоговият бензин на мАтушката им.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  35. 35 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3295 Весело

    32, к'во праят тогаз тия дет се набутаха с теслите?
    —цитат от коментар 33 на further


    Зеленият водород не е за автомобилите, бре. Той е за тежкият и въздушният транспорт.

    Е, докато батериите не го ударят и него!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  36. 36 Профил на Ramon Asvalda
    Ramon Asvalda
    Рейтинг: 1271 Весело

    До коментар [#35] от "Realist":

    Моля ти се.. Прекръсти се на утопист :)))

    А относно батериите.. Съжалявам, но технологично не сме там все още.. Единственото нещо, което бих признал на този етал е ел. колело което се зарежда само докато го караш.. Иначе тея тесли месли са за гъзария на тоя етап, хич не са икономични и практични..

    Ако искам колата ми да издържа колкото телефона ми, ще си купя тесла..

  37. 37 Профил на further
    further
    Рейтинг: 275 Неутрално

    Кое мислите ще засегне повече един умнопромит: ако го напопържаш на Байдън или на Тесла? Нали, трудна задача...

  38. 38 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2455 Неутрално

    До коментар [#34] от "Realist":

    Хм-м-м-м...! Абе не ми се видя да е точно така при последното ми ходене към Лондон. Карай...! Няма да стигнат цифрите на елката, за да сметна киловатите, които са необходими само за Стратфорд, примерно.
    Масовото зареждане на електромобили предполага едни огромни пикови мощности, трафове и дебели кабеляци, които не знам за колко време и за какви пари ще се поставят. Работят хората, но време трябва.

    Бивш tww09306483.
  39. 39 Профил на further
    further
    Рейтинг: 275 Неутрално

    38, връщането в РЕАЛНОСТТА на някои е непосилна задача.

  40. 40 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3295 Весело

    До коментар [#38] от "Petleshev":

    Човек може и да се поинтересува:

    https://www.zap-map.com/london-street-lights-converted-to-ev-charge-points-for-trial/

    Един контакт ти е нужен, Петлешев, 3.5 киловата. 1-2 часа зареждаш и това са дневните ти нужди. Плюс това електрониката е електричеството е нещо ужастно интелигентно, консумацията се регулира. Искаше да напишеш, че това е ужасно сложна и непостижима задача по вашите ширини?

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  41. 41 Профил на Галя Станчева
    Галя Станчева
    Рейтинг: 5194 Неутрално

    Едно време каруцарите са оплювали първите автомобили, сега същото и с електромобилите. Бъдещето ще дойде без да ни пита и иска разрешение.

  42. 42 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 2423 Неутрално

    Руските тролове пресметнаха, че това е невъзможно и на всяка цена трябва да се купува руски петрол :)))

  43. 43 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2455 Неутрално

    До коментар [#40] от "Realist":

    С 3 киловата за по 2 часа? Позволи ми да изкажа леки съмнения. Електричеството се регулира, да. Но първо трябва да го има. А с големи мощности става малко по-сложно.
    Къде видя да казвам, че е непостижимо?

    Бивш tww09306483.
  44. 44 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3295 Весело

    До коментар [#43] от "Petleshev":

    Освен ако си бакшиш, тогава 10 часа няма да ти стигнат да висиш на 4 киловата зареждачка на ден. За бабкшишо си има 250, че и 350 киловата суперчарджъри.

    С 1 киловатчас изминаваш 5 километра с Тесла. 3.5 киловата означава, че на час ще ти зарежда около 15-20 километра. За 2 часа ти са 30-40 километра.

    Това е средно каране на ден. Един ден ще караш повече, друг по- малко, усреднено 30 километра.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  45. 45 Профил на naturist
    naturist
    Рейтинг: 279 Весело

    Европа я погребват Зеления сертификат, Зелената сделка и Зеленски. Едните искат по 14 000 станции на ден, другия иска по 14 000 ракети на ден за да удържал агресора от Европа. Скоро тока ще е толкова скъп, че електричките ще се връщат за старо желязо.

  46. 46 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2197 Весело

    Обаче много ме кефи как все повече хора във форума мислят, че тока идва от контакта. Смяна на поколения, дет се вика...

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  47. 47 Профил на z_axis
    z_axis
    Рейтинг: 1051 Неутрално

    До коментар [#44] от "Realist":


    "Това е средно каране на ден. Един ден ще караш повече, друг по- малко, усреднено 30 километра."


    И в петък като ти се наложи да идеш някъде, ще трябва да вземеш колата вместо Теслата.

  48. 48 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2197 Весело

    Някой ще прати ли линк към тая батерия, дето ще подава ток през нощта на малък град ( 10 000 души) при безветрие, когато построим комунизЪма и всичко (коли, отопление) е на електричество, което се произвежда само от 100% "зелени" технологии?

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  49. 49 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2197 Весело

    До коментар [#43] от "Petleshev":Освен ако си бакшиш, тогава 10 часа няма да ти стигнат да висиш на 4 киловата зареждачка на ден. За бабкшишо си има 250, че и 350 киловата суперчарджъри. С 1 киловатчас изминаваш 5 километра с Тесла. 3.5 киловата означава, че на час ще ти зарежда около 15-20 километра. За 2 часа ти са 30-40 километра.Това е средно каране на ден. Един ден ще караш повече, друг по- малко, усреднено 30 километра.
    —цитат от коментар 44 на Realist


    Ихаааа. Аз не карам всеки ден, щото си работя от вкъщи, имам огромен хладилник и пазарувам за седмицата. Ама като ми се наложи да отида да видя майка ми, километрите дето ми ги отпускаш няма да ми стигнат. Иначе средно да - там някъде излиза. Ама то така и с тия дето едните ядат свинско, а другите картофи - средно всички ядат свинско с картофи...

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  50. 50 Профил на Ramon Asvalda
    Ramon Asvalda
    Рейтинг: 1271 Весело

    До коментар [#47] от "z_axis":

    Ами на тоя етап по добре да си взема хибридното колело, дет се зарежда докато го карам.. Краката няма ми откажат, няма ме заебе посредата на пътя, щот е прегряло.. А и температурите натурално влияят и колко време работи една батерия, колко ефективно.

    Значи ако я караш тая тесла само пролетта и есента... Може и да постигнеш оптималните параметри..

    Ако ти изгори батерията имаш една свръх модерна тухла :))

  51. 51 Профил на z_axis
    z_axis
    Рейтинг: 1051 Неутрално

    До коментар [#35] от "Realist":

    "Зеленият водород не е за автомобилите, бре. Той е за тежкият и въздушният транспорт"

    Аре престани с тия лозунги, другарю. ВСИЧКИ самолети са на керосин (петрол) и до ден днешен, въпреки всичките "успехи" не може да обясните защо не са на водород. Нещо все пречи.
    Обясни за какво става въпрос, субсидии ли няма, скъпо ли е, "зелената" енергия ли не става за водород? Защо самолетите не са на "зелен водород", а и няма изгледи да станат?

  52. 52 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3295 Весело

    И в петък като ти се наложи да идеш някъде, ще трябва да вземеш колата вместо Теслата.
    —цитат от коментар 47 на z_axis


    Теслата ми, селски изминава 500 километра на единичен заряд. И по пътищата има достатъчно суперчарджъри. Лични аз минавам през 2 преди да заредя на всеки трети. Миналата година, 2021-ва ходих с Тесла-та ми от Невада до Флорида и обратно за 20 цента на киловатчас средно на суперчрджър, в Тексас цената даже беше по 6 цента на киловатчас. И във Флорида карах за без пари, защото почти всеки хотел има т.нар дестинейшът чарджъри на които зареждаш вечер на 6-10 киловата мощност. Иначе, в къщи, 99% от заряда ми е от домашната термоядрена централа на покрива.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  53. 53 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3295 Весело

    До коментар [#48] от "Тюфлекчия":

    Нарича се Тесла Мегапак:

    https://www.tesla.com/megapack

    3 мегаватчаса мощност от единична батерия. Връзваш в паралел неограниочен брой,. Произвеждат се в Гига Невада, и миналата седмица като минах целият им паркинг беше пълен с придукция за изнасяне.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  54. 54 Профил на Asen
    Asen
    Рейтинг: 393 Неутрално

    Обречени сме с тая инициатива, те 140 седмици ще текат само обществените поръчки, после ще се окаже че го печели фирма от Китай и ще текат нови поръчки и така нататъка..

    bla bla 123 5555 5345345
  55. 55 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3295 Весело

    До коментар [#49] от "Тюфлекчия":

    Между другото и тази ли аритметика не можеш да си направиш. Батерията ти позволява на един заряд да изминеш 500 километра. Ако зареждаш редовно цяла седмица по час- два, когато почти не караш колата си, ще имаш достатъчно енергия през уикенда да отидеш да заредиш големият си хладилни, че и отгоре да навестиш родата ти, когато е нужно.

    Точно заради това се нарича усреднен пробег! Другият "математик" от третото измерение дали е разбрал?

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  56. 56 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 3233 Неутрално

    А има ли толкова електромобили в движение?

  57. 57 Профил на Nikoi
    Nikoi
    Рейтинг: 1009 Неутрално

    До коментар [#50] от "Ramon Asvalda":

    На този етап ,2 хибридни колелета ,едното има опция само на ток с 85 км автономия и ако въртиш до 150, скутер на ток също ,за морския ми дом , 2 гаража ,в които имам ток , в момента оглеждаме за електричка или хибрид ,който да е поне 60-70 км на ток , има много видове ,но все над 100000 или с безумен дизаин ,приготвил съм си фотоволтаична централа която ще има също зарядна станция поне през деня , същото ще направя и на гаражите ми в дома ми , докато стана енергийно независим и не кажа баста на цените на горивата и ел енергията ,силно наближава този момент .

  58. 58 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1476 Неутрално

    До коментар [#44] от "Realist":

    За такива дето даже винетки не си купуват, може ибда вършинработа. Ама то на тях и метрото им върши работа.
    Аз минавам на ден по 150 км, 75 на отиване към работа и толкова на обратно.
    Кажи ми де да зареждам и как?!

    Всеки съди по собствената си камбанария.
    Само дето аз съм малко по-запознар с изграждането на зарядни станции. И казвам, че няма да стане нито скоро, нито лесно, още по-малко пък еврино. И ще плащате всички вие с електрокарите. МНОГО ще плащате.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  59. 59 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1516 Неутрално

    При тез цени да намалят малко дивашкия ентусиазъм. Разбираме, че некои бизнеси потриват яко ръчички и немат търпение, ама да не скъсат жицата, дет' се вика.

  60. 60 Профил на thegreatwizard
    thegreatwizard
    Рейтинг: 235 Неутрално

    До коментар [#3] от "Imaginary Friend":


    Как се дефинира такава станция? Не съм се задълбочавал, но преди малко гледах, че едни нови електромобили вървят с подарък "домашна" такава. Ако това се брои - целта е напълно постижима на ниво ЕС.
    —цитат от коментар 3 на Imaginary Friend


    Домашните станции вършат работа само там където хората живеят в къщи и/или имат гаражи. А това далеч не е така в големите градове.

    Освен това домашните станции зареждат бавно - за 8 и повече часа.

  61. 61 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 1269 Неутрално

    Проблемът с тази статия е, че не споменава нищо за паралеланата стаия, където ЕС говори за преминаване на зелен водород до 2050г.
    —цитат от коментар 32 на mirohero

    - Какво пречи да ги има и двете?
    Какво е пречело досега да има коли на бензин, на дизел, на LPG, на метан и на ток по едно и също време?
    Намираш си твоята колонка на бензиностанцията и се редиш там.

    Всяка комуналка - бункер, всеки москвич - крепост...
  62. 62 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1075 Неутрално

    Архитектите като мен ще ви кажат следното - ето един повод, шанс, случай да се оправи веднъж завинаги и цялостно средата за обитаване в околоблоковите пространства в нашите градове (отвратителни сега), да се направят допълнителни паркинги, да се увеличи капацитетът им* поне до едно паркомясто на жилище, да се направят обгрижени зелени площи, детски площадки, да се реши проблемът с контейнерите за смет (подземни като на Солунска в София) и т.н.Тогава при всяко едно паркомясто ще се монтира зарядно, снабдявано с ток от фотоволтаичните панели на покрива на блока, което зарядно се задейства с приложение на смартфон с твой персонален код. В Париж това работи, и в ж.к.Люлин ще работи!
    —цитат от коментар 19 на Торбеш


    Г-н Архитект - българинът не му се дават 20 лева на месец за чистачка за входа, вие очаквате да инвестира толкова пари във всичко това, което описвате!
    Между другото, в Париж ходих точно миналия месец и 95% от колите са си с ДВГ. Тук-там някое Рено Зое (с по 150-200 км пробег са) и някой гъзар с Тесла, има и няколко модели на Пежо и Ситроен, ама са по 50-60 хиляди евро и те, колкото Теслата.

    А с ток от фотоволтаици кола никога няма да се зарежда. За бърза зареждачка трябват поне 50 кВ мощност, един слънчев панел 1 кв.м. е 200 вата, значи 250 панела да има на покрива за всяка кола - това са несериозни изказвания. Е, колите могат да се зареждат и на слаба мощност, 5-6 кВ, ама тогава трябва да ги оставиш на зарядното цяла нощ, то пък за лош късмет фотоволтаиците не дават ток нощно време!
    Реалиста сега ще каже да си купим от Тесла и батерия за стена, дето се зарежда денем от покрива като те няма, и вечер от нея пък зареждаш колата. Само че то литий на света в момента не достига дори само за колите, които мислят да произведат, камо ли пък ако всеки ще трябва да си купи и по още една батерия за стената. Да не говорим за градски и национален мащаб - да, има пилотни разработки, ама никой не е казал отде ще дойде лития, ако трябва да се въведат навсякъде. Литият е от миналата година насам поскъпнал х3, килограма е $68 сега. Това при

  63. 63 Профил на Лудколю Деликолев
    Лудколю Деликолев
    Рейтинг: 931 Весело

    Или сменяеми батерии по бензиностанциите или биогорива и водородни клетки. Иначе няма изгазване. А най-добре - и трите, дядо попе.

  64. 64 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3295 Весело

    А с ток от фотоволтаици кола никога няма да се зарежда. За бърза зареждачка трябват поне 50 кВ мощност, един слънчев панел 1 кв.м. е 200 вата, значи 250 панела да има на покрива за всяка кола - това са несериозни изказвания. Е, колите могат да се зареждат и на слаба мощност, 5-6 кВ, ама тогава трябва да ги оставиш на зарядното цяла нощ, то пък за лош късмет фотоволтаиците не дават ток нощно време!
    —цитат от коментар 62 на Камен


    Разбирач до разбирача мила майко льо! 😂🤣😅

    Къде ли ви намира Митрофанова?

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  65. 65 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3295 Неутрално

    До коментар [#63] от "Лудколю Деликолев":

    NIO сменя цялата батерия със заредена в Китай. В САЩ Тесла имаше такава станция между Лос Анжелес и Сан Франсиско, която сменяще цяла батерия за 3 минути, по- бързо от зареждане на резервоар на кола с ДВГ, която в последствие затвори защото нямаше търсене. Това е непрактично , защото:

    1. Появиха се 250 и 350 киловатови суперчадджъри, които позволяват за

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  66. 66 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3295 Неутрално

    До коментар [#63] от "Лудколю Деликолев":

    NIO сменя цялата батерия със заредена в Китай. В САЩ Тесла имаше такава станция между Лос Анжелес и Сан Франсиско, която сменяще цяла батерия за 3 минути, по- бързо от зареждане на резервоар на кола с ДВГ, която в последствие затвори защото нямаше търсене. Това е непрактично , защото:

    1. Появиха се 250 и 350 киловатови суперчадджъри, които позволяват за по- малко от 10 минути да заредите енергия за 200 километра допълнително. Дори за електрическите тирове има Мегачарджъри, които зареждат по 1 мегаватчас.

    2. батериите са вече големи. Пробегът на единичен заряд вече стана 500-600 километра, което си е кола с ДВГ.

    3. За да се сменя, батерията трябва да ти е на лийз и да е собственост на компанията която ти продава колата, защото никой собственик на електрически автомобил не би си сменил най- скъпият и ценен компонент в колата, който пази и поддържа за нещо което не знае в какво състояние е.

    4. Заради начина по който използваш електрическата кола? В 99% от случаите зареждаш за 45 минути до час-два всяка вечер от собственото си електричество, от стандартен контакт, както зареждаш телефона си. За дълги пътувания ваканции престоят на зареждаща станция ти е двадесетина минути на всеки 2-3 часа. Разтъпчваш се, за разлика от бензиностанциите, суперчарджърите са в молове и търговски комплекси в които много неща могат да се правят.

    Зареждането от Суперчарджър не ти е проблем.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  67. 67 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1212 Весело

    До коментар [#34] от "Realist":

    тъпак българите не живеят в лондон.

    Това го промотирай, като направят толкова зарядни в София и достатъчно много по страната

  68. 68 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1212 Любопитно

    До коментар [#52] от "Realist":

    Колко са зарядните м/у София и Варна ?????

  69. 69 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1212 Весело

    До коментар [#65] от "Realist":

    На елетрото в Пловдив му отне 10 години !!!!! да построй адекватна подстанция за Промишлената зона на Пловдив (Либхер) и през това време предприята бяха като цветомузика.

    По същия начин като теб мога да спамя в Американските форуми, защо в САЩ не ходите редовно на профилактикапри лекарите си, като в Европа това за всички е безплатно ....

  70. 70 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1680 Неутрално

    Как се дефинира такава станция? Не съм се задълбочавал, но преди малко гледах, че едни нови електромобили вървят с подарък "домашна" такава. Ако това се брои - целта е напълно постижима на ниво ЕС.
    —цитат от коментар 3 на Imaginary Friend


    Станцията - бял кахър, нали до нея трябва да има бабаджан дебели кабели..

    Тук-таме , трябва да се вдигнат нови трафопостове, от тях в изкопи през улиците и тротоарите да се опънат кабели, после да се насипе обратно, да се уплътни и да се измайсторят наново тротоарите и асфалта..

    Това да е навред, из села и градове !

    Петролната ера си отива - до 2040 това да е станало !

  71. 71 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1680 Неутрално

    Как се дефинира такава станция? Не съм се задълбочавал, но преди малко гледах, че едни нови електромобили вървят с подарък "домашна" такава. Ако това се брои - целта е напълно постижима на ниво ЕС.
    —цитат от коментар 3 на Imaginary Friend


    Станцията - бял кахър, нали до нея трябва да има бабаджан дебели кабели..

    Тук-таме , трябва да се вдигнат нови трафопостове, от тях в изкопи през улиците и тротоарите да се опънат кабели, после да се насипе обратно, да се уплътни и да се измайсторят наново тротоарите и асфалта..

    Това да е навред, из села и градове !

    Петролната ера си отива - до 2040 това да е станало !

  72. 72 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1680 Неутрално

    Как се дефинира такава станция? Не съм се задълбочавал, но преди малко гледах, че едни нови електромобили вървят с подарък "домашна" такава. Ако това се брои - целта е напълно постижима на ниво ЕС.
    —цитат от коментар 3 на Imaginary Friend


    Станцията - бял кахър, нали до нея трябва да има бабаджан дебели кабели..

    Тук-таме , трябва да се вдигнат нови трафопостове, от тях в изкопи през улиците и тротоарите да се опънат кабели, после да се насипе обратно, да се уплътни и да се измайсторят наново тротоарите и асфалта..

    Това да е навред, из села и градове !

    Петролната ера си отива - до 2040 това да е станало !

  73. 73 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1680 Неутрално

    Или сменяеми батерии по бензиностанциите или биогорива и водородни клетки. Иначе няма изгазване. А най-добре - и трите, дядо попе.
    —цитат от коментар 63 на Лудколю Деликолев


    С биогорива , таз сила нова , съдбата си ти поднови!

    То и без това,част от "зеления ток" ще е от биогорива, така че - защо да не ги слагаме направо в двигателя на колата?

    Без кабели, без копане из улиците, без нови подстанции и трафопостове ..

    Според проекта за национална енергийна стратегия на Министерството на енергетиката, очаква се до 2025 г. капацитетът за производство на електроенергия от биомаса да се увеличи със 150 до 170 мегавата, а произведеното електричество да нарасне с 400%. Измерено в пари, при сегашната структура на цените, това означава нов енергиен подсектор с приходи от половин милиард лева, от които 360 млн. лв. субсидии.

    Европейската комисия приема, че емисиите при изгарянето на биомаса са равни на нула. Логиката е, че въглеродът, изпуснат в атмосферата например при горене на дърва, впоследствие се поглъща от растителността, изникнала на мястото на отсечената. За отпадъците се счита, че ако не бъдат оползотворени (най-често изгорени), те така или иначе ще се разложат на сметищата или по полето и ще изпуснат парникови газове, особено метан.

    Да не говорим, че всъщност основен дял от електричеството У НАС Е ОТ ВЪГЛИЩА !!

    За какво ни са коли на въглища, в 21 век?

  74. 74 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1680 Неутрално

    Едно време каруцарите са оплювали първите автомобили, сега същото и с електромобилите. Бъдещето ще дойде без да ни пита и иска разрешение.
    —цитат от коментар 41 на Галя Станчева


    Петролната ера си отива до 15 години..

    Това 1000 пъти съм го обяснявал и на Реалист, и на кого ли не ..

    Ама идиотската паплачсе хили и слага минуси..

    Да, ама не !
    Колкото и минуси да слагате - не можете да задържите събитията!

  75. 75 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1680 Неутрално

    Бе я да оставим зарядните станции, ма к'ъв беше "технологичния срок" на панелките. Дан' стане белята, ей!
    —цитат от коментар 12 на further


    Най-първите панелки, построени в квартала Куийнс в Ню Йорк, още си стоят .. та май не е ясно, какъв им е "технологичният срок"..

  76. 76 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1680 Неутрално

    Зеленият водород .. е за .. въздушният транспорт.
    —цитат от коментар 35 на Realist


    ??????

    Как точно ще работи двигателят ??
    Ще изгаря водорода в горивни камери???

    При високата температура на изгаряне на водород се получават азотни окиси.. Ако заместим досегашните въглища , бензин и дизел и природния газ в ДВГ и ТЕЦ емисиите ще се увеличат, защото водородът ще изгаря при по-висока температура!

    Те ще тровят въздуха и ще предизвикват рак..

    --- --
    "Азотните окиси (NO и NO2) са сред основните замърсители на атмосферния въздух. Отделят се в процеса на окисляване на азота във въздуха или в процеса на изгаряне на горивата при висока температура. Основният източник на азотни окиси в атмосферата е индустрията и най-вече предприятията от енергийния сектор - топлофикациите и топлоелектрическите централи.
    Поради негативното влияние, което оказват върху околната среда - азотните окиси се приемат като основен причинител на киселинните дъждове, нормативната база указва пределно допустимите концентрации от азотни окиси в атмосферата. ..
    Термични азотни окиси се създават в среда, отличаваща се с висока температура и присъствие на свободен кислород. Този вид азотни окиси са основна емисия от вредни вещества, замърсяващи атмосферния въздух, която се образува в процеси, свързани с енергийно оползотворяване на горива.
    Горивните азотни окиси се образуват от свързания азот в състава на горивото. Моменталните азотни окиси се образуват в предния фронт на пламъка, с който изгаря горивната смес.
    Реакцията протича с висока скорост и е резултат на взаимодействие със съдържащия се в атмосферния въздух азот..."
    ----

    Та ей го ползването на водорода ..

    П.П
    Дизелите са по-ефективни, но при тях има по-висока температура отколкото в алтернативни двигатели.
    И , въпреки че в горивото няма азотни атоми (има С и Н) от температурата се получават азотни окиси NOx ..

  77. 77 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1680 Неутрално

    Едно време каруцарите са оплювали първите автомобили, сега същото и с електромобилите. Бъдещето ще дойде без да ни пита и иска разрешение.
    —цитат от коментар 41 на Галя Станчева


    Те го те, как идва бъдещето ..

    Статус на енергийния преход в Германия
    След повече от две десетилетия на гигантски инвестиции и всякаква възможна подкрепа за преминаване към ВЕИ, намаляване на потреблението на изкопаеми горива и закриване на ядрената енергетика, към края на 2021 г. Германия е в следното положение:
    1. Тотална доминация на изкопаемите горива в общия енергиен микс: 77% от първичната енергия на страната идва от нефт, газ и въглища.
    2. Нефтът си стои стабилно на върха (32%), следван от газа (27%) и въглищата (общо 18%). Газът е спечелил няколко процента от въглищата.
    3. Ядрената енергетика бавно умира, но само с 8 GW инсталирана мощност все още дава цели 6.2% от общата енергия. Това все още е повече от общо 5.2% от всичките 122 GW инсталирана мощност от слънчеви и вятърни централи.
    4. ВЕИ дават общо само 16% от всичката енергия като големият играч там е биомасата (дърва, чипс, пелети и биогаз) с почти 9%. Забележителен е делът на енергията от отпадъци (1.1%).
    5. През 2021 г. потреблението на първична енергия и въглища рязко нараснаха спрямо 2020 г., а цените на всички енергийни източници направиха исторически рекорди и задушават икономиката.
    6. От големите енергоизточници на територията на Германия в значими количества се добиват само лигнитни въглища. Огромната част от нефта, газа, черните въглища и дори биомасата се внасят от Русия.
    7. Всичко това продължава и през 2022 г. В резултат на затварянето на половината останали АЕЦ на 1.01.2022 г., през тази година делът на ядрената енергия ще спадне двойно. При тези цени на газа и вносните въглища, той ще бъде почти изцяло заместен от местните лигнитни въглища.
    Всичко гореописано са просто факти, които не могат да бъдат променени ..

    Освен, разбира се, ако не ми се сложат яко минуси и Реалист не почне да говори, разпален, за "Москвичи"..

    Тогава фактите си се променят, то се знае!

  78. 78 Профил на кирил георгиев кирилов
    кирил георгиев кирилов
    Рейтинг: 227 Неутрално

    Щастлив съм ,че се доверих на Ennovaty за инсталацията на зарядна станция у дома. Помогнаха ми в избора на подходяща зарядна станция и ми показаха как да работя с нея.

    Доволен съм от коректното отношение и добрата комуникация с момчетата от Ennovaty.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK