комунягите винаги са гледали да щавят който изкарва повече - за това и не им се получи комунизЪма преди 30 години. Не става да наказваш хората за това, че са по-прогресивни и успешни, само за да запълниш дупки. Вместо да видиш защо ги има тези дупки, евентуално да се вземат адекватни мерки и например да се повиши събираемостта на сегашните данъци..хм? Не - я по-добре да вдигнем данъка! Същото като с глобите по пътищата - най-лесно е да се вдигнат.
Данък общ доход не е проблемът. Проблемът са всичките осигуровки и т.н., които реално са скрити данъци. Пенсионни и здравни системи, основани на солидарност, ощетяват работещия и плащащия коректно.
Държавата иска да харчи още повече от нашите пари и вече не става само със заеми (които пак ние връщаме), трябва и данъците да се увеличават. Управляващите (които и да са те) не искат да реформират нито един сектор, да си оправят администрацията, да стимулират или поне да не пречат на частната инициатива, да спрат хилядите регулационни и разрешителни режими. Не, хората искат още от същото и да разполагат с по-голям ресурс.
Максимално осигурителният доход няма да се пипа, за да не ощетят ИТ специалистите, но ще въведат прогресивен ДОД което ще ги ограби, без да се отрази в осигуровките при болнични и пенсиониране. Цинична подигравка с очакванията на младите хора.
Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
Много често формални съвети от мързеливи чиновници в международни институции без лична отговорност създават големи кризи. Горните съвети на МВФ са един добър пример за това.
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
Спомням си как разораване подобни балалайки как плоският данък щял да бъде мотор на развитието, Шели да се стичат да инвестират и прочие небивалици. Само дето нищо подобно естествено не се случи. И това го при казват същите тези които иначе сочат как САЩ, Англия и Европа са цивилизован свят и трябва да правим като тях. Само дето там няма никакъв плосък данък, а такъв има в Украйна и Русия. Което иде да покаже, че тези които пропагандират плоския дабък просто изпълняват чужда поръчка срещу България. Поредната.
Ми то проблемът не е ли че краде? Ти докато не изчисти проблема с краденето дето съществува от 30 години с ниски подоходно данъци ли ще го решиш. То краденето е по всякакви схеми и не се решава с нисък подоходен данък при положение че от ДДС и акцизи също се краде.
Ако не бъркам, Костов смята, че плоският данък не постигна целите с които беше въведен и трябва да бъде премахнат. А доколкото аз помня, тогава се очакваше да се развиваме бързо като Ирландия, а не да дишаме праха на Румъния.
,,България има множество възможности да генерира повече приходи без да пипа данъчните ставки - чрез по-висока събираемост, затваряне на схеми за избягване, трансферно ценообразуване, има резерви в неданъчните приходи, а и не всички разходи в бюджета са достатъчно смислени, казва на свой ред Георги Ангелов. “
Виждаме,виждаме… Затова всяко ново правителство когато дойде на власт и с първото нещо което не знае как ще се случи е от къде ще се напълни хазната…
Това как плоският данък намалявал кражбите са глупости. В Русия и Украйна има плосък данък - и там ли са го измислили да намаляват кражбите? В същото време в Скандинавските държави има най високата ставка на пифоходнуя данък ( над 70% ) и явно там цари корупция. Явно поредната лъжа с която искат да сриват още България.
Спомням си как разораване подобни балалайки как плоският данък щял да бъде мотор на развитието, Шели да се стичат да инвестират и прочие небивалици. Само дето нищо подобно естествено не се случи. И това го при казват същите тези които иначе сочат как САЩ, Англия и Европа са цивилизован свят и трябва да правим като тях. Само дето там няма никакъв плосък данък, а такъв има в Украйна и Русия. Което иде да покаже, че тези които пропагандират плоския дабък просто изпълняват чужда поръчка срещу България. Поредната.
Абсолютна Лъжа, комунист! В България има колосално много инвестиции, особено в ИТ компании и не само. Всички външни ИТ фирми у нас имат таргет да се раширяват В ПЪТИ за следващите месеци напред. И след 1 година, нови таргети за разширяване отново в ПЪТИ.
Ние нямаме други конкурентни предимства пред западните държави! Въведем ли прогресивен данък, и фирмите, С ВИСОКА ДОБАВЕНА СТОЙНОСТ, и ХОРАТА (работещи продукция с висока добавена стойност), ЩЕ НАПУСНАТ БЪЛГАРИЯ!!!
Не си прав! Тук по време на приватизацията се разкрасеното онова което трябваше да е на народа. Като следствие от това сега имаме много бедни и много богати и почти липсва средната класа
Плоския данък е едно от най-великите икономически постижения в новата ни история. Обаче е трън в очите на неомарксистите, които доминират "западната икономическа мисъл", те не могат да разберат как това работи, след като при тях държавата взема 50+% от доходите. Което и да е правителство, което бутне плоския данък ще хвърли България към невиждана криза. Това е и целта на БСП в слугинажа им към Русия. Дестабилизацията на държавата е основната им цел - нещо което е все по-видно.
Плоският данък има главно една роля - да увеличава налаговата тежест върху бедните за сметка на по богатите. Затова съществува в Украйна и Русия и е зачеркнат в Западна Европа, САЩ и Англия.
Мисля че очакванията на младите хора въобще никой не го интересуват - образованието и здравеопазването го срината същите които пропагандираха за плоският данък.
,,България има множество възможности да генерира повече приходи без да пипа данъчните ставки - чрез по-висока събираемост, затваряне на схеми за избягване, трансферно ценообразуване, има резерви в неданъчните приходи, а и не всички разходи в бюджета са достатъчно смислени, казва на свой ред Георги Ангелов. “Виждаме,виждаме…Затова всяко ново правителство когато дойде на власт и с първото нещо което не знае как ще се случи е от къде ще се напълни хазната…
Защото е пълно с хрантутници, които само гледат в хазната. Всичките държавни служби, полиция и тн. И искат повече и повече. "Хазната" никъде не стига. И САЩ да вземеш и други западни държави, все са на дефицит. Мираж е, че ще дойде правителство, и в хазната ще има предостатъчно за раздаване. Хазната да не е някаква бездънна мандра!? Абе как е възможно такова комуноидно мислене!
Увеличението само по себе си не е свързано с неравенството. За това трябва да се въведе едно разяснение какво е равенство. Това не означава всички да получават еднакви доходи. Това означава всички да имат равни възможности да могат да постигнат високи доходи. С други думи, когато едно дете се роди, колкото по-малко в влиянието върху бъдещето му от средата в която се ражда, толкова по-добро е равенството. Това означава, че всеки има равни възможности и материалното му благосъстояние след това зависи основно от неговите възможности. Това по никакъв начин не означава да се вземат пари от тези, които имат повече възможности и да се дадат на тези с по-малки възможности. Това значи да се вземат повече пари от тези, които изкарват повече и да се вложат в развитието на равните възможности, като достъп до образование, здравеопазване и социални услуги, в които, изненааадааа, влиза и възможността едно дете да бъде изведено от среда, която подкопава възможностите му. И тук идва големият душевен конфликт на българина - хем твърди, че обича децата си, хем държи да ги дърпа надолу в блатото със себе си и норвежците са му виновни, че е неудачник.
В османската империя е било данък десятък. В уж европейска България данъка е 10%. На практика във всички развити държави данъка е прогресивен. Останалите приказки че плоския данък спомага за икономическо развитие и т.н. приказки са в полза на нашите "бизнесмени, предприемачи, индустриалци" и олигарси. Материала, материала.
Това как плоският данък намалявал кражбите са глупости. В Русия и Украйна има плосък данък - и там ли са го измислили да намаляват кражбите? В същото време в Скандинавските държави има най високата ставка на пифоходнуя данък ( над 70% ) и явно там цари корупция. Явно поредната лъжа с която искат да сриват още България.
Ами да направим ставката над 100%, да сме "по-католици" и от скандинавските държави (които се издържат от нефт). Направо да ги разстрелваме тия с по-високия доход. Ще ми учат, ще ми се образоват, ще ми се трудят! Гадове! А бай цървул виси по кафетата, и никой не му "дава". Несправедливост е това, световна!
То ИТ инвестиции има и Скандинавските страни, САЩ и Англия хиляди пъти повече от България. Само дето там няма никакъв олосък данък. А иначе за комунист - ми то плоският данък го въведе Станишев а ти явно си му голям фен така че приказката за комуниста дето вика дръжте комуниста е за теб.
Налага се да се въведе стъпаловиден ДОД! Може да е с по-малко отколкото в другите страни ( с цел да бъдат условията по-облекчени!) но просто се налага.
Абсолютна глупост. Плоския данък не увеличава тежестта на никой - за това е плосък. Даже е несправедлив - на 1000 лв. данъка е 100 лв., а на 5000 лв. е 500 лв. Кое е справедливото, нали всички сме хора и работници?
Ми хубаво ти върви в Русия - там има плосък данък. Или в Украйна и там има. Ние искаме България да е като Западна с Европа и САЩ а там няма такава измислица на Станишев дето въведе плоскуя данък.
Ако не бъркам, Костов смята, че плоският данък не постигна целите с които беше въведен и трябва да бъде премахнат. А доколкото аз помня, тогава се очакваше да се развиваме бързо като Ирландия, а не да дишаме праха на Румъния.
Не бъркаш. Обаче не може да разглеждаш отношението на Костов към плоския данък изолирано. Костов също така смята, че трябва да сме богата страна (с всичките му начини, по които това се постига), което уви политиците след него не смятат, даже точно обратното - над десетилетие ГЕРБ със съучастието на различни видове комунисти и ДС-ари ни държат "евтини", разбирай бедни. А преди това пък комунистите с ДС-арите и монархистите, още близо десетилетие, което не е много различно.
До коментар [#20] от "Тангра":И според теб като напуснат България заради стъпаловидното подоходно облагане къде ще отидат като навсякъде е стъпаловидно?…
Ех, елементарно Уотсън. Един програмист, който взима между 5 и 10к чисто в България, би взимал 100-150к канадски $ бруто в Канада и 150-250 щатски $ бруто в САЩ.
"Спомням си как разораване подобни балалайки как плоският данък щял да бъде мотор на развитието, Шели да се стичат да инвестират и прочие небивалици. Само дето нищо подобно естествено не се случи."
Случи се другарю, случи се! Даже и Бойко ти не можа да открадне всичко, и имаме ръст. Проблемът е, че инвеститорите се страхуват да инвестират в Доган - Бойко - Гешева България. Ясно е защо. Имаме, обаче, огромен ръст в ИТ и кол центровете. Там рискът е малък, най много Тройката да ти свие бюрата и компютрите. Единственото изключение са големи западни фирми, които се надяват на защита от посолствата си. А плоският данък позволи да се намали драстично офшорното криене на данъци. Чуждите фирми могат да оставят печалбата във фирмата майка, но предпочитат да платят по-малко тук. Елементарно, другарю! Да повторя! Големите ставки се прилагат в силните икономики. Където икономиката може да ги понесе. И където са намалили корупцията, и са намалили апетитите на офшорковците.
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
- ДДС за стоки от непърва необходимост - 25%. - Данък печалба за големите телекомуникационни оператори, онлайн хазарта, ВЕИ, еМаг и пр. сектори, генериращи свръхпечалби - поне 40% - Допълнителен данък върху оборота на големите търговски вериги. - Заплатата се дели на части, които се облагат отделно: Първите 1500 лв. - 10%, 1501-2500 - 15%, 2500+ 20%
Най-бедната страна в Европа смята, че има най-добрата данъчна система!
—цитат от коментар 2 на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
Оптимална, а не "най-добра". Има разлика, при това огромна. За тези с късата памет, преди плоския данък имахме прогресивно облагане и смешни приходи в бюджета, щото си струваше да се укриват доходи. Сега тези пак на там ги тегли, щото КОМУНИСТИТЕ НЕ РАЗБИРАТ ОТ ИКОНОМИКА.
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
Кой в същност твърди, че правителствата трябва да харчат повече и затова им трябват повече приходи? В същност аз не помня да е имало публични дебати за това какви услуги искат хората от държавата, за да твърдим, че като искаме, трябва да съберем. А между другото някой да е чувал политик А да казва как ще осигури 1000 детски градини за 1 млрд лева, а политик Б да ни убеждава, че 1000 детски градани се правят за 900 млн... Същото е и с осигуровките. Знаем ли какво е здрав човек, че да можем да твърдим, че за да сме здрави трябват 200 лева на месец на човек в продължение на 70 години и 1 час спорт на ден на всеки човек за целия му живот.
някъде където поне получават нещо смислено срещу тези даънци, понеже и често давате гнилия запад като примерн за високи данъци - там ще отидат децата... те пак там ще отидат де, се един данък, дето при това ежедневно кроят как да махнат, никого няма да задържат
☠ ☠ ☠
Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that.
☠ ☠ ☠
Свидетел на едно 30 годишно нескопосано управление при което се вижда че Българина обеднява все повече и все повече… докато се изнесе и избере стъпаловидното ДОД на някоя друга държава
Те тези които взимат 100-200 хил. В САЩ и Канада отдавна са там. Ако мислиш че някой дивелопър на 10 хил лева е същия като този дето взима 200 хил долара явно си живееш в Химера...
Прогресивно облагане може да си позволят държави, с прилична съдебна система, която наказва наред, и имат предвидима бизнес среда. Всички извън това са за плосък данък щото нямаш файда да укриваш доходи. Елементарна икономика, обаче явно на политиците и електората акъла им е още по-елементарен, та не го схващат. Социалистите искат те да укриват данъци, а на електората да пробутват :" ние наказваме чорбаджиите с тежки данъци". Лошото е, че има достатъчно тъпи българи да им се вържат на глупостите и да се радват.
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
Прогресивното данъчно облагане изобщо не е прогресивно, ако останем с 10% корпоративен данък ;) Като говорим за неравенства, няма страна в Европа с по-нисък корпоративен данък и (противно на очакванията) по-малко чуждестранни инвестиции на глава от населението:
Като виждате, съревноваваме се единство с могъщата албанска икономика, която също има 10% корпоративен данък ;) Вярвам, че е редно да се корегират корпоративния данък, преди изобщо да се коментира този за физически лица…
И кое му е оптималното като затъва не постоянно? От фирмите били идвали в България заради плоскуя данък, или заради програмистите? А програмистите не са лу продукт на образователната, система която се финансира от данъците? И защо ИТ формите не могат да намерят програмисти? Ами защото няма пари за образование... а не защото данъците са, високи...
До коментар [#36] от "Тангра":Ми хубаво ти върви в Русия - там има плосък данък. Или в Украйна и там има. Ние искаме България да е като Западна с Европа и САЩ а там няма такава измислица на Станишев дето въведе плоскуя данък.
Кои сте тия 'вие' които искате? Работите ли, учите ли!?
Като искате България да е като САЩ, РАБОТЕТЕ! Аз ако искам да съм като богатите, първата ми работа ще е да започна да РАБОТЯ, колкото тях, а не да гледам каква кола карат и да се мъча да си купувам такава. Т.е. гледайте какво е било в САЩ 20ти век, а не какво е сега, най-накрая. След като САЩ се развива по всякакъв начин през 20ти век, накрая я налазиха левундерите, и раздават ли раздават. Е, в други държави е и по-зле (Канада, Франция). Слагате каруцата пред коня.
А и това, че плоският данък е въведен от БСП не го прави в никакъв случай ляв. Що за обратно мислене! Колега, без да се обиждате, или сте крайно глупав, да твърдите нещо такова, или просто се опитвате да ни заблуждавате.
Силните икономики са силни на първо място защото са оставили амибициозните и предприемчивите да работят. И това се е случвало НАЧАЛОТО НА 20ти ВЕК! Едва след това са станали силни. Като прогресивният данък е СЛЕДСТВИЕ на силата им, защото могат да си го позволят. (Те и сега не могат, но това е съвсем отделен въпрос). Но слаба икономика НЯМА КАК ДА СИ ГО ПОЗВОЛИ, това е смърт и ще изкапем всички.
Простите и мързеливите пак са се загледали в паницата на умните и трудолюбивите. Ама толкова им е акъла, че даже не могат да схванат, че държавата вече изземва и преразпределя близо 40% от БВП, само допреди 10-15 години изземването беше с 10% по-малко. И в това отношение се гонят и надминават доста страни, които ни се дават за пример с прогресивно облагане. Де акъл да схванат, че освен прогресивно облагане тези държави имат и доста по-сложни данъчни системи намаляващи ефективните данъци, а именно: 1. Семейно подоходно облагане и сериозни отстъпки за гледане на деца 2. Диференцирани ДДС ставки за храни, лекарства, книги и т.н. 3. По-смислена осигурителна система. В България осигурителната система по същество е също данък. Внасяш, а после ниска пенсия, плащаш здравно осигуряване, а после си плащаш да те лекуват и си плащаш лекарствата, ако искаш децата ти да се образоват плащаш школи и уроци и т.н. 4. По-ниски таксички за всевъзможни и ненужни 'услуги' от държавата и бюрокрация
Единствените ниски данъци в България, напълно умишлено разбира се, са тези върху имуществото. Човек с прилична заплата не е богат, богат е този, който има голямо имущество. Ама карат да плаща много този, който работи, този с имуществото плаща символично.
Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
Никой не иска да работи за ниско трудово възнаграждение на някой олигарх крал като за световно за да те зароби да му работиш на МРЗ. На всичкото отгоре и него и теб облагат с 10%… Единият едва оцелява а другият живее охолно на твой гръб
До коментар [#60] от "Тангра":Никой не иска да работи за ниско трудово възнаграждение на някой олигарх крал като за световно за да те зароби да му работиш на МРЗ.На всичкото отгоре и него и теб облагат с 10%… Единият едва оцелява а другият живее охолно на твой гръб
Аха, стигнахме и до комунистическите мантри. Който е организира бизнес е робовлателец и експлоататор, а който работи за МРЗ е угнетен, опресиран и обогатява с труда си останалите. Ми тея мантри фалираха през 90та. И то фалираха 5 пъти. Отивайте в Северна Корея и Венецуела. Там няма експлоататори и данъкът за индустриите е 100%. Всичко, което се изработи от фирми и предприятия отива в бюджета. И след това се раздава на трудещите се.
До коментар [#62] от "rumen_s":Деца не се гледат с МРЗ!Няма как да стане.По времето на Борисов детските надбавки я виж че не мръднаха от 35 лв за дете..Какво ми обясняваш?
Популистки написано. В последните 30 години България има ръст във всичко, започнахме буквално от нулата. В момента няма човек, който да каже че е по-беден от преди. При над 2 милиона пенсионери, чиито пенсии бяха ограбени от комунистите, няма как да стане. И ако се прогонят малкото прогресивни съгласили се да плащат данъци тук, с по-висок данък, дали ще живеем по-добре?
плоския данък трябва да остане. Кристалина Геооргиева била препоръчала да се премахне плоския данък???? Работех в един фонд, тя препоръчваше някакви нещо които бяха толкова не адек0ватни и плитко=умни че не знам как стигна до тая позиция тя днес. Тя не е специалист или експерт а просто кариерист, който говори безми-слени неща.
До коментар [#42] от "Тангра":Те тези които взимат 100-200 хил. В САЩ и Канада отдавна са там. Ако мислиш че някой дивелопър на 10 хил лева е същия като този дето взима 200 хил долара явно си живееш в Химера...
Не е вярно, аз от там се връщам! Не са "всички". Едното е месечна нетна ставка, другото е брутна годишна. Защото така се мери в съответната държава. И да, прав сте, че не отговарят 100%, закръглям все пак. 10к лв нето на месец у нас, отговарят грубо на около 250к усд бруто годишно в Калифорния.
Не! Наскоро бях в една банка по работа и слушам на съседното бюоро, един човек от ромски произход(най-вероятно работник на строеж) се хвали на служителката: "Официално ме водят на минимална заплата, но ми дават 1500 отгоре. Много ми е добре така, по-малко пари ми удържат" Та така, Асенчо, нали щяхте да се борите със сивия сектор, какво стана? Аз промяна не забелязвам. Вдигнахте МОД на плащащите, че е най-лесно и дотам!
По принцип не понасям комунчгите/ и техните наследници/ , но в този случай съм за това тяхно предложние.Причината е , че в белият свят масово им а прогресивен данък върху доходите и смятам , че това трябва да се въведе и в България.Важни са пропорциите!
С доход до МРЗ- необлагаем. С доход от МРЗ-до 1000- с 5% нагоре С доход от 1001-1500- с още 10% за горницата и т н и т н Не е сложно! Нито ще утежни толкова
До коментар [#62] от "rumen_s":Деца не се гледат с МРЗ!Няма как да стане.По времето на Борисов детските надбавки я виж че не мръднаха от 35 лв за дете..Какво ми обясняваш?
Никъде по света не се живее цял живот с МРЗ. И в САЩ го няма и в Канада го няма, и във Франция го няма. Не знам как си го представяте, цял живот МРЗ, а да си позволите от всичко. Ми трябва малко и да поучите, нещо да да е поквалифицирате. Курсче за 2-3 месеца. Не става само МРЗ. МРЗ е за временна работа, студенти, да поработиш 2-3 години какво да е и да се оглеждаш за преквалификация.
Това са елементарни неща. Ама който е свикнал само с "дай" не ги е чувал.
Какво ще търсите, откриване на топлата вода? Този с 1000 лева доход плаща 100 лева, а работещия повече и по-добре с 5000 лева доход плаща 500 лева, просто, ясно и справедливо, двамата плащат по равен процент спрямо дохода си. Или дай да обложим умния и трудолюбивия повече, а?
Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
Вече го видяхме това "вдигане с малко" Тавана на осигурителния доход се качва вече всяка година. Влезе ли прецедент за прогресивно облагане и той ще започне да се качва всяка година. Порочна практика!
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Да добавим, че огромният проблем е укриването на косвените данъци- ДДС, акцизи и т.н.!Там се губят милиарди всяка година и заради това се смята , че имаме около 80% данъчна събираемост в България при средна около 90%/ а за Скандинавските страни е почти 100%/
С доход до МРЗ- необлагаем.С доход от МРЗ-до 1000- с 5% нагореС доход от 1001-1500- с още 10% за горницата и т н и т н Не е сложно! Нито ще утежни толкова
Има дисбаланс и веднага ти го казвам къде е. Все повече нараства броят на пенсионерите за сметка на работещите, което ще покаже явен дисбаланс и в пенсионно осигурителната система
А може ли цялата бюджетна паплач да се хване в ръце, да си оптимкзират разходите, да започнат да си вършат работата качествено, да спрат да крадат - и като свършат поне тези три неща - тогава да изявяват желяния да ми вдигат данъците.
Тези тъпи мантри докога ще ги повтаряте? Нито на запад са само умни и трудолюбиви, нито тук са само тъпи и мързеливи...
Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
С доход до МРЗ- необлагаем.С доход от МРЗ-до 1000- с 5% нагореС доход от 1001-1500- с още 10% за горницата и т н и т н Не е сложно! Нито ще утежни толкова
Давам ти един ЗЛАТЕН СЪВЕТ. ПРЕКВАЛИФИЦИРАЙ СЕ. След това си потърси работа за 2000лв. Ще изкарваш повече, отколкото ще спестиш, ако се приеме тая реформа, която предлагаш.
Бягат, за да не живеят в простотията на бивши комунисти и русофили. Средата е важна след определено ниво на дохода. Бягат, защото родителите им, огорчени от ограбените им мечти, ги съветват така.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
abc
Рейтинг: 994 НеутралноНякой краде от парите ви една четвърт и иска да ви удържа повече защото не му стигат, това нормално ли е?
Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
Рейтинг: 1458 НеутралноНай-бедната страна в Европа смята, че има най-добрата данъчна система!
15.02.1989 - 07.02.2018sw51
Рейтинг: 454 Неутралнокомунягите винаги са гледали да щавят който изкарва повече - за това и не им се получи комунизЪма преди 30 години. Не става да наказваш хората за това, че са по-прогресивни и успешни, само за да запълниш дупки. Вместо да видиш защо ги има тези дупки, евентуално да се вземат адекватни мерки и например да се повиши събираемостта на сегашните данъци..хм? Не - я по-добре да вдигнем данъка! Същото като с глобите по пътищата - най-лесно е да се вдигнат.
karabadjakliev
Рейтинг: 435 НеутралноДанък общ доход не е проблемът. Проблемът са всичките осигуровки и т.н., които реално са скрити данъци. Пенсионни и здравни системи, основани на солидарност, ощетяват работещия и плащащия коректно.
famousandco
Рейтинг: 1000 НеутралноДържавата иска да харчи още повече от нашите пари и вече не става само със заеми (които пак ние връщаме), трябва и данъците да се увеличават. Управляващите (които и да са те) не искат да реформират нито един сектор, да си оправят администрацията, да стимулират или поне да не пречат на частната инициатива, да спрат хилядите регулационни и разрешителни режими. Не, хората искат още от същото и да разполагат с по-голям ресурс.
Корки
Рейтинг: 2999 НеутралноМаксимално осигурителният доход няма да се пипа, за да не ощетят ИТ специалистите, но ще въведат прогресивен ДОД което ще ги ограби, без да се отрази в осигуровките при болнични и пенсиониране. Цинична подигравка с очакванията на младите хора.
Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
penetrating
Рейтинг: 8474 НеутралноМного често формални съвети от мързеливи чиновници в международни институции без лична отговорност създават големи кризи.
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertГорните съвети на МВФ са един добър пример за това.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Nikola Damyanov
Рейтинг: 982 НеутралноСпомням си как разораване подобни балалайки как плоският данък щял да бъде мотор на развитието, Шели да се стичат да инвестират и прочие небивалици. Само дето нищо подобно естествено не се случи. И това го при казват същите тези които иначе сочат как САЩ, Англия и Европа са цивилизован свят и трябва да правим като тях. Само дето там няма никакъв плосък данък, а такъв има в Украйна и Русия. Което иде да покаже, че тези които пропагандират плоския дабък просто изпълняват чужда поръчка срещу България. Поредната.
Тангра
Рейтинг: 1197 НеутралноОт французите по-големи левундери няма. Аман!
Инструмент било да се преборило неравенството. И защо да се преборва!?
Nikola Damyanov
Рейтинг: 982 НеутралноДо коментар [#1] от "abc":
Ми то проблемът не е ли че краде? Ти докато не изчисти проблема с краденето дето съществува от 30 години с ниски подоходно данъци ли ще го решиш. То краденето е по всякакви схеми и не се решава с нисък подоходен данък при положение че от ДДС и акцизи също се краде.
Тангра
Рейтинг: 1197 ЛюбопитноИ щом го е казал Костов трябва да бием чела в земята от възхищение!?
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
Рейтинг: 2861 НеутралноДо коментар [#9] от "Моа Преател Тайпи":
☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠обаче премахването му няма да подобри нищо, само ще направи едни хора малко по-бедни
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
Рейтинг: 2861 НеутралноЗащото приходите ще отидат в гушите на същите, дето и сега правят страната да изглежда "малка, незначителна и бедна"
☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Resurrection
Рейтинг: 2017 Неутрално,,България има множество възможности да генерира повече приходи без да пипа данъчните ставки - чрез по-висока събираемост, затваряне на схеми за избягване, трансферно ценообразуване, има резерви в неданъчните приходи, а и не всички разходи в бюджета са достатъчно смислени, казва на свой ред Георги Ангелов. “
Виждаме,виждаме…
Затова всяко ново правителство когато дойде на власт и с първото нещо което не знае как ще се случи е от къде ще се напълни хазната…
lz73
Рейтинг: 1324 ВеселоМоето предложение е всеки, с доход над 2000лв., да бъде пращан в Белене. Тези, с доход над 5000, директен разстрел.
Nikola Damyanov
Рейтинг: 982 НеутралноТова как плоският данък намалявал кражбите са глупости. В Русия и Украйна има плосък данък - и там ли са го измислили да намаляват кражбите? В същото време в Скандинавските държави има най високата ставка на пифоходнуя данък ( над 70% ) и явно там цари корупция. Явно поредната лъжа с която искат да сриват още България.
Тангра
Рейтинг: 1197 ЛюбопитноАбсолютна Лъжа, комунист!
В България има колосално много инвестиции, особено в ИТ компании и не само.
Всички външни ИТ фирми у нас имат таргет да се раширяват В ПЪТИ за следващите месеци напред. И след 1 година, нови таргети за разширяване отново в ПЪТИ.
Ние нямаме други конкурентни предимства пред западните държави!
Въведем ли прогресивен данък, и фирмите, С ВИСОКА ДОБАВЕНА СТОЙНОСТ, и ХОРАТА (работещи продукция с висока добавена стойност), ЩЕ НАПУСНАТ БЪЛГАРИЯ!!!
Resurrection
Рейтинг: 2017 НеутралноДо коментар [#3] от "sw51":
Не си прав!
Тук по време на приватизацията се разкрасеното онова което трябваше да е на народа.
Като следствие от това сега имаме много бедни и много богати и почти липсва средната класа
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Суджук Герберите
Рейтинг: 703 НеутралноИ ITтата като минат на заплата в плик ще цъфнем и вържем.
... с двеста...Old Surehand
Рейтинг: 93 НеутралноПлоския данък е едно от най-великите икономически постижения в новата ни история. Обаче е трън в очите на неомарксистите, които доминират "западната икономическа мисъл", те не могат да разберат как това работи, след като при тях държавата взема 50+% от доходите. Което и да е правителство, което бутне плоския данък ще хвърли България към невиждана криза. Това е и целта на БСП в слугинажа им към Русия. Дестабилизацията на държавата е основната им цел - нещо което е все по-видно.
Nikola Damyanov
Рейтинг: 982 НеутралноПлоският данък има главно една роля - да увеличава налаговата тежест върху бедните за сметка на по богатите. Затова съществува в Украйна и Русия и е зачеркнат в Западна Европа, САЩ и Англия.
Nikola Damyanov
Рейтинг: 982 НеутралноДо коментар [#6] от "Корки":
Мисля че очакванията на младите хора въобще никой не го интересуват - образованието и здравеопазването го срината същите които пропагандираха за плоският данък.
Тангра
Рейтинг: 1197 ГневноЗащото е пълно с хрантутници, които само гледат в хазната. Всичките държавни служби, полиция и тн. И искат повече и повече.
"Хазната" никъде не стига. И САЩ да вземеш и други западни държави, все са на дефицит. Мираж е, че ще дойде правителство, и в хазната ще има предостатъчно за раздаване. Хазната да не е някаква бездънна мандра!? Абе как е възможно такова комуноидно мислене!
stargate
Рейтинг: 996 Неутралноима ли смисъл от реформа на плоския данък?
Кратко и ясно: НЕ
qqv391093118
Рейтинг: 1578 НеутралноУвеличението само по себе си не е свързано с неравенството. За това трябва да се въведе едно разяснение какво е равенство. Това не означава всички да получават еднакви доходи. Това означава всички да имат равни възможности да могат да постигнат високи доходи. С други думи, когато едно дете се роди, колкото по-малко в влиянието върху бъдещето му от средата в която се ражда, толкова по-добро е равенството. Това означава, че всеки има равни възможности и материалното му благосъстояние след това зависи основно от неговите възможности. Това по никакъв начин не означава да се вземат пари от тези, които имат повече възможности и да се дадат на тези с по-малки възможности. Това значи да се вземат повече пари от тези, които изкарват повече и да се вложат в развитието на равните възможности, като достъп до образование, здравеопазване и социални услуги, в които, изненааадааа, влиза и възможността едно дете да бъде изведено от среда, която подкопава възможностите му. И тук идва големият душевен конфликт на българина - хем твърди, че обича децата си, хем държи да ги дърпа надолу в блатото със себе си и норвежците са му виновни, че е неудачник.
Resurrection
Рейтинг: 2017 НеутралноДо коментар [#20] от "Тангра":
И според теб като напуснат България заради стъпаловидното подоходно облагане къде ще отидат като навсякъде е стъпаловидно?…
Nikola Damyanov
Рейтинг: 982 НеутралноДо коментар [#3] от "sw51":
То плоският данък го въведе Станишев тоя реверса срещу комунягите... Явно съвсем не си в час.
Тангра
Рейтинг: 1197 ГневноМоже и в крипто ...
anty
Рейтинг: 917 НеутралноВ османската империя е било данък десятък.
В уж европейска България данъка е 10%.
На практика във всички развити държави данъка е прогресивен.
Останалите приказки че плоския данък спомага за икономическо развитие и т.н. приказки са в полза на нашите "бизнесмени, предприемачи, индустриалци" и олигарси.
Материала, материала.
penetrating
Рейтинг: 8474 НеутралноДо коментар [#9] от "Моа Преател Тайпи":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertНапълно вярно!
penetrating
Рейтинг: 8474 ВеселоДо коментар [#16] от "Моа Преател Тайпи":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertИ за тях също се отнася :)
Тангра
Рейтинг: 1197 ГневноАми да направим ставката над 100%, да сме "по-католици" и от скандинавските държави (които се издържат от нефт). Направо да ги разстрелваме тия с по-високия доход. Ще ми учат, ще ми се образоват, ще ми се трудят! Гадове! А бай цървул виси по кафетата, и никой не му "дава". Несправедливост е това, световна!
Nikola Damyanov
Рейтинг: 982 НеутралноДо коментар [#20] от "Тангра":
То ИТ инвестиции има и Скандинавските страни, САЩ и Англия хиляди пъти повече от България. Само дето там няма никакъв олосък данък. А иначе за комунист - ми то плоският данък го въведе Станишев а ти явно си му голям фен така че приказката за комуниста дето вика дръжте комуниста е за теб.
Resurrection
Рейтинг: 2017 НеутралноДо коментар [#36] от "Тангра":
Налага се да се въведе стъпаловиден ДОД!
Може да е с по-малко отколкото в другите страни ( с цел да бъдат условията по-облекчени!) но просто се налага.
Old Surehand
Рейтинг: 93 НеутралноДо коментар [#25] от "Nikola Damyanov":
Абсолютна глупост. Плоския данък не увеличава тежестта на никой - за това е плосък. Даже е несправедлив - на 1000 лв. данъка е 100 лв., а на 5000 лв. е 500 лв. Кое е справедливото, нали всички сме хора и работници?
Nikola Damyanov
Рейтинг: 982 НеутралноДо коментар [#36] от "Тангра":
Ми хубаво ти върви в Русия - там има плосък данък. Или в Украйна и там има. Ние искаме България да е като Западна с Европа и САЩ а там няма такава измислица на Станишев дето въведе плоскуя данък.
qqv391093118
Рейтинг: 1578 НеутралноНе бъркаш. Обаче не може да разглеждаш отношението на Костов към плоския данък изолирано. Костов също така смята, че трябва да сме богата страна (с всичките му начини, по които това се постига), което уви политиците след него не смятат, даже точно обратното - над десетилетие ГЕРБ със съучастието на различни видове комунисти и ДС-ари ни държат "евтини", разбирай бедни. А преди това пък комунистите с ДС-арите и монархистите, още близо десетилетие, което не е много различно.
Тангра
Рейтинг: 1197 ГневноЕх, елементарно Уотсън.
Един програмист, който взима между 5 и 10к чисто в България, би взимал 100-150к канадски $ бруто в Канада и 150-250 щатски $ бруто в САЩ.
Честно, това са числа от 2ри клас ...
Nikola Damyanov
Рейтинг: 982 НеутралноДо коментар [#39] от "Old Surehand":
Явно не си запознат какво е плосък и какво е прогресивен данък и площи небивалици...
UJC4040
Рейтинг: 597 Неутрално"Спомням си как разораване подобни балалайки как плоският данък щял да бъде мотор на развитието, Шели да се стичат да инвестират и прочие небивалици. Само дето нищо подобно естествено не се случи."
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.Случи се другарю, случи се!
Даже и Бойко ти не можа да открадне всичко, и имаме ръст.
Проблемът е, че инвеститорите се страхуват да инвестират в Доган - Бойко - Гешева България. Ясно е защо.
Имаме, обаче, огромен ръст в ИТ и кол центровете. Там рискът е малък, най много Тройката да ти свие бюрата и компютрите.
Единственото изключение са големи западни фирми, които се надяват на защита от посолствата си.
А плоският данък позволи да се намали драстично офшорното криене на данъци.
Чуждите фирми могат да оставят печалбата във фирмата майка, но предпочитат да платят по-малко тук.
Елементарно, другарю!
Да повторя!
Големите ставки се прилагат в силните икономики. Където икономиката може да ги понесе. И където са намалили корупцията, и са намалили апетитите на офшорковците.
Resurrection
Рейтинг: 2017 НеутралноДо коментар [#42] от "Тангра":
Имам си програмист в къщи и защо ли въпреки 40% ДОД в УК изобщо не обмисля връщане в Бг?…
hdq09646761
Рейтинг: 86 Неутрално- ДДС за стоки от непърва необходимост - 25%.
- Данък печалба за големите телекомуникационни оператори, онлайн хазарта, ВЕИ, еМаг и пр. сектори, генериращи свръхпечалби - поне 40%
- Допълнителен данък върху оборота на големите търговски вериги.
- Заплатата се дели на части, които се облагат отделно: Първите 1500 лв. - 10%, 1501-2500 - 15%, 2500+ 20%
gost22
Рейтинг: 1758 ВеселоОптимална, а не "най-добра". Има разлика, при това огромна.
За тези с късата памет, преди плоския данък имахме прогресивно облагане и смешни приходи в бюджета, щото си струваше да се укриват доходи. Сега тези пак на там ги тегли, щото КОМУНИСТИТЕ НЕ РАЗБИРАТ ОТ ИКОНОМИКА. "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
Old Surehand
Рейтинг: 93 НеутралноДо коментар [#38] от "Resurrection":
Е що да се налага? Ти къв си че да можеш да кажеш?
Resurrection
Рейтинг: 2017 НеутралноДо коментар [#44] от "UJC4040":
По-скоро ,,силните икономики” затова са силни защото ЗНАЯТ кое как да го облагат!
Batezuzi
Рейтинг: 1900 НеутралноКой в същност твърди, че правителствата трябва да харчат повече и затова им трябват повече приходи? В същност аз не помня да е имало публични дебати за това какви услуги искат хората от държавата, за да твърдим, че като искаме, трябва да съберем. А между другото някой да е чувал политик А да казва как ще осигури 1000 детски градини за 1 млрд лева, а политик Б да ни убеждава, че 1000 детски градани се правят за 900 млн... Същото е и с осигуровките. Знаем ли какво е здрав човек, че да можем да твърдим, че за да сме здрави трябват 200 лева на месец на човек в продължение на 70 години и 1 час спорт на ден на всеки човек за целия му живот.
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
Рейтинг: 2861 НеутралноДо коментар [#30] от "Resurrection":
☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠някъде където поне получават нещо смислено срещу тези даънци, понеже и често давате гнилия запад като примерн за високи данъци - там ще отидат децата... те пак там ще отидат де, се един данък, дето при това ежедневно кроят как да махнат, никого няма да задържат
Resurrection
Рейтинг: 2017 ВеселоДо коментар [#48] от "Old Surehand":
Свидетел на едно 30 годишно нескопосано управление при което се вижда че Българина обеднява все повече и все повече… докато се изнесе и избере стъпаловидното ДОД на някоя друга държава
Nikola Damyanov
Рейтинг: 982 НеутралноДо коментар [#42] от "Тангра":
Те тези които взимат 100-200 хил. В САЩ и Канада отдавна са там. Ако мислиш че някой дивелопър на 10 хил лева е същия като този дето взима 200 хил долара явно си живееш в Химера...
gost22
Рейтинг: 1758 ЛюбопитноПрогресивно облагане може да си позволят държави, с прилична съдебна система, която наказва наред, и имат предвидима бизнес среда. Всички извън това са за плосък данък щото нямаш файда да укриваш доходи. Елементарна икономика, обаче явно на политиците и електората акъла им е още по-елементарен, та не го схващат.
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Социалистите искат те да укриват данъци, а на електората да пробутват :" ние наказваме чорбаджиите с тежки данъци". Лошото е, че има достатъчно тъпи българи да им се вържат на глупостите и да се радват.
dwr30648311
Рейтинг: 550 ЛюбопитноПрогресивното данъчно облагане изобщо не е прогресивно, ако останем с 10% корпоративен данък ;)
Като говорим за неравенства, няма страна в Европа с по-нисък корпоративен данък и (противно на очакванията) по-малко чуждестранни инвестиции на глава от населението:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tax_rates_in_Europe
Като виждате, съревноваваме се единство с могъщата албанска икономика, която също има 10% корпоративен данък ;)
Вярвам, че е редно да се корегират корпоративния данък, преди изобщо да се коментира този за физически лица…
Old Surehand
Рейтинг: 93 НеутралноДо коментар [#43] от "Nikola Damyanov":
О, имам доста. Е не колкото ти владееш българския, ама все пак...
Resurrection
Рейтинг: 2017 НеутралноДо коментар [#55] от "dwr30648311":
И това е така!
Nikola Damyanov
Рейтинг: 982 НеутралноДо коментар [#47] от "gost22":
И кое му е оптималното като затъва не постоянно? От фирмите били идвали в България заради плоскуя данък, или заради програмистите? А програмистите не са лу продукт на образователната, система която се финансира от данъците? И защо ИТ формите не могат да намерят програмисти? Ами защото няма пари за образование... а не защото данъците са, високи...
Resurrection
Рейтинг: 2017 НеутралноДо коментар [#54] от "gost22":
Ето защо започваме с реформа в съдебната система за да няма ,,не искам да си го причинявам”!!!
Тангра
Рейтинг: 1197 ВеселоКои сте тия 'вие' които искате? Работите ли, учите ли!?
Като искате България да е като САЩ, РАБОТЕТЕ!
Аз ако искам да съм като богатите, първата ми работа ще е да започна да РАБОТЯ, колкото тях, а не да гледам каква кола карат и да се мъча да си купувам такава.
Т.е. гледайте какво е било в САЩ 20ти век, а не какво е сега, най-накрая.
След като САЩ се развива по всякакъв начин през 20ти век, накрая я налазиха левундерите, и раздават ли раздават. Е, в други държави е и по-зле (Канада, Франция).
Слагате каруцата пред коня.
А и това, че плоският данък е въведен от БСП не го прави в никакъв случай ляв. Що за обратно мислене! Колега, без да се обиждате, или сте крайно глупав, да твърдите нещо такова, или просто се опитвате да ни заблуждавате.
Тангра
Рейтинг: 1197 ВеселоСилните икономики са силни на първо място защото са оставили амибициозните и предприемчивите да работят. И това се е случвало НАЧАЛОТО НА 20ти ВЕК!
Едва след това са станали силни. Като прогресивният данък е СЛЕДСТВИЕ на силата им, защото могат да си го позволят. (Те и сега не могат, но това е съвсем отделен въпрос). Но слаба икономика НЯМА КАК ДА СИ ГО ПОЗВОЛИ, това е смърт и ще изкапем всички.
rumen_s
Рейтинг: 1583 НеутралноПростите и мързеливите пак са се загледали в паницата на умните и трудолюбивите. Ама толкова им е акъла, че даже не могат да схванат, че държавата вече изземва и преразпределя близо 40% от БВП, само допреди 10-15 години изземването беше с 10% по-малко. И в това отношение се гонят и надминават доста страни, които ни се дават за пример с прогресивно облагане. Де акъл да схванат, че освен прогресивно облагане тези държави имат и доста по-сложни данъчни системи намаляващи ефективните данъци, а именно:
Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)1. Семейно подоходно облагане и сериозни отстъпки за гледане на деца
2. Диференцирани ДДС ставки за храни, лекарства, книги и т.н.
3. По-смислена осигурителна система. В България осигурителната система по същество е също данък. Внасяш, а после ниска пенсия, плащаш здравно осигуряване, а после си плащаш да те лекуват и си плащаш лекарствата, ако искаш децата ти да се образоват плащаш школи и уроци и т.н.
4. По-ниски таксички за всевъзможни и ненужни 'услуги' от държавата и бюрокрация
Единствените ниски данъци в България, напълно умишлено разбира се, са тези върху имуществото. Човек с прилична заплата не е богат, богат е този, който има голямо имущество. Ама карат да плаща много този, който работи, този с имуществото плаща символично.
Resurrection
Рейтинг: 2017 НеутралноДо коментар [#60] от "Тангра":
Никой не иска да работи за ниско трудово възнаграждение на някой олигарх крал като за световно за да те зароби да му работиш на МРЗ.
На всичкото отгоре и него и теб облагат с 10%…
Единият едва оцелява а другият живее охолно на твой гръб
Българин Бг
Рейтинг: 559 НеутралноТези от МВФ нещо за сивия сектор казват ли? Или идеята им е дайте да вземем от тези, които плащат, че е най-лесно?
Resurrection
Рейтинг: 2017 НеутралноДо коментар [#62] от "rumen_s":
Деца не се гледат с МРЗ!
Няма как да стане.
По времето на Борисов детските надбавки я виж че не мръднаха от 35 лв за дете..
Какво ми обясняваш?
Тангра
Рейтинг: 1197 ВеселоАха, стигнахме и до комунистическите мантри. Който е организира бизнес е робовлателец и експлоататор, а който работи за МРЗ е угнетен, опресиран и обогатява с труда си останалите.
Ми тея мантри фалираха през 90та. И то фалираха 5 пъти.
Отивайте в Северна Корея и Венецуела. Там няма експлоататори и данъкът за индустриите е 100%. Всичко, което се изработи от фирми и предприятия отива в бюджета. И след това се раздава на трудещите се.
rumen_s
Рейтинг: 1583 НеутралноЛипсва ви елементарно четене с разбиране? Какви детски добавки ви гонят??? Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
Resurrection
Рейтинг: 2017 НеутралноДо коментар [#66] от "Тангра":
Какъв роден бизнес бе човек?
Я дай списък на българските( не западни!) фирми които са такива от 30 г.
Old Surehand
Рейтинг: 93 НеутралноДо коментар [#52] от "Resurrection":
Популистки написано. В последните 30 години България има ръст във всичко, започнахме буквално от нулата. В момента няма човек, който да каже че е по-беден от преди. При над 2 милиона пенсионери, чиито пенсии бяха ограбени от комунистите, няма как да стане. И ако се прогонят малкото прогресивни съгласили се да плащат данъци тук, с по-висок данък, дали ще живеем по-добре?
ygk161052873
Рейтинг: 123 Неутралноплоския данък трябва да остане. Кристалина Геооргиева била препоръчала да се премахне плоския данък???? Работех в един фонд, тя препоръчваше някакви нещо които бяха толкова не адек0ватни и плитко=умни че не знам как стигна до тая позиция тя днес. Тя не е специалист или експерт а просто кариерист, който говори безми-слени неща.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Resurrection
Рейтинг: 2017 НеутралноДо коментар [#69] от "Old Surehand":
Затова казах че трябва да има реформи ( да не се вдига с много) но да се търси балансът
Тангра
Рейтинг: 1197 ВеселоНе е вярно, аз от там се връщам! Не са "всички".
Едното е месечна нетна ставка, другото е брутна годишна. Защото така се мери в съответната държава.
И да, прав сте, че не отговарят 100%, закръглям все пак.
10к лв нето на месец у нас, отговарят грубо на около 250к усд бруто годишно в Калифорния.
Resurrection
Рейтинг: 2017 НеутралноДо коментар [#67] от "rumen_s":
Четенето си е метене, ама като го родиш- иска да яде.
panaiotov12
Рейтинг: 62 НеутралноНе!
Наскоро бях в една банка по работа и слушам на съседното бюоро, един човек от ромски произход(най-вероятно работник на строеж) се хвали на служителката:
"Официално ме водят на минимална заплата, но ми дават 1500 отгоре. Много ми е добре така, по-малко пари ми удържат"
Та така, Асенчо, нали щяхте да се борите със сивия сектор, какво стана? Аз промяна не забелязвам. Вдигнахте МОД на плащащите, че е най-лесно и дотам!
bat_plamen
Рейтинг: 4528 НеутралноПо принцип не понасям комунчгите/ и техните наследници/ , но в този случай съм за това тяхно предложние.Причината е , че в белият свят масово им а прогресивен данък върху доходите и смятам , че това трябва да се въведе и в България.Важни са пропорциите!
Resurrection
Рейтинг: 2017 НеутралноС доход до МРЗ- необлагаем.
С доход от МРЗ-до 1000- с 5% нагоре
С доход от 1001-1500- с още 10% за горницата и т н и т н
Не е сложно! Нито ще утежни толкова
peterstefanov
Рейтинг: 74 НеутралноМВФ се ръководи от Кристалина Георгиева а.к.а Сталинка, която наскоро беше хваната да манипулира рейтинги в полза на Китай.
Тангра
Рейтинг: 1197 ВеселоНикъде по света не се живее цял живот с МРЗ. И в САЩ го няма и в Канада го няма, и във Франция го няма.
Не знам как си го представяте, цял живот МРЗ, а да си позволите от всичко.
Ми трябва малко и да поучите, нещо да да е поквалифицирате. Курсче за 2-3 месеца. Не става само МРЗ. МРЗ е за временна работа, студенти, да поработиш 2-3 години какво да е и да се оглеждаш за преквалификация.
Това са елементарни неща.
Ама който е свикнал само с "дай" не ги е чувал.
rumen_s
Рейтинг: 1583 НеутралноКакво ще търсите, откриване на топлата вода? Този с 1000 лева доход плаща 100 лева, а работещия повече и по-добре с 5000 лева доход плаща 500 лева, просто, ясно и справедливо, двамата плащат по равен процент спрямо дохода си. Или дай да обложим умния и трудолюбивия повече, а? Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
Resurrection
Рейтинг: 2017 НеутралноДо коментар [#75] от "panaiotov12":
Ето че пак стигаме до контрола !
Old Surehand
Рейтинг: 93 НеутралноДо коментар [#71] от "Моа Преател Тайпи":
Точно, да видим този с 1000 дали няма да се потруди да вземе 5000
Old Surehand
Рейтинг: 93 НеутралноДо коментар [#72] от "Resurrection":
Че то си има баланс, кое е разбалансирано?
Тангра
Рейтинг: 1197 ВеселоВече го видяхме това "вдигане с малко"
Тавана на осигурителния доход се качва вече всяка година.
Влезе ли прецедент за прогресивно облагане и той ще започне да се качва всяка година.
Порочна практика!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
bat_plamen
Рейтинг: 4528 ЛюбопитноДо коментар [#4] от "karabadjakliev":
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Да добавим, че огромният проблем е укриването на косвените данъци- ДДС, акцизи и т.н.!Там се губят милиарди всяка година и заради това се смята , че имаме около 80% данъчна събираемост в България при средна около 90%/ а за Скандинавските страни е почти 100%/
Resurrection
Рейтинг: 2017 ЛюбопитноДо коментар [#80] от "rumen_s":
Умните и трудолюбивите защо според теб избягаха на запад?
Може би защото ги облагат повече???
Тангра
Рейтинг: 1197 ВеселоНа 15 000 доход да не ми сложиш 150%!?
Не е сложно, да ...
Resurrection
Рейтинг: 2017 НеутралноДо коментар [#83] от "Old Surehand":
Има дисбаланс и веднага ти го казвам къде е.
Все повече нараства броят на пенсионерите за сметка на работещите, което ще покаже явен дисбаланс и в пенсионно осигурителната система
Resurrection
Рейтинг: 2017 ВеселоДо коментар [#88] от "Тангра":
Споко!
В Бг такива имат само депутатите..
grem
Рейтинг: 369 НеутралноА може ли цялата бюджетна паплач да се хване в ръце, да си оптимкзират разходите, да започнат да си вършат работата качествено, да спрат да крадат - и като свършат поне тези три неща - тогава да изявяват желяния да ми вдигат данъците.
rumen_s
Рейтинг: 1583 НеутралноТези тъпи мантри докога ще ги повтаряте? Нито на запад са само умни и трудолюбиви, нито тук са само тъпи и мързеливи... Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
Тангра
Рейтинг: 1197 ВеселоДавам ти един ЗЛАТЕН СЪВЕТ.
ПРЕКВАЛИФИЦИРАЙ СЕ.
След това си потърси работа за 2000лв.
Ще изкарваш повече, отколкото ще спестиш, ако се приеме тая реформа, която предлагаш.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Old Surehand
Рейтинг: 93 НеутралноДо коментар [#87] от "Resurrection":
Бягат, за да не живеят в простотията на бивши комунисти и русофили. Средата е важна след определено ниво на дохода. Бягат, защото родителите им, огорчени от ограбените им мечти, ги съветват така.
Resurrection
Рейтинг: 2017 НеутралноДо коментар [#93] от "Тангра":
Това с оеквалификацията го пробвах в Бг- не работи.
Смених държавата и всичко вече ми е ок
Old Surehand
Рейтинг: 93 НеутралноДо коментар [#77] от "Resurrection":
Точно в тази схема, тежестта ще я понесат тези с доходи до 1500 лв. Много икономисти тук, нали знаете защо?
Тангра
Рейтинг: 1197 ВеселоИ кое ти дава право да имаш мнение спрямо БЪЛГАРСКИТЕ данъци!?
Нито работиш, друг ти носи парите, нито си в България.
На чужд гръб и 100 тояги са малко.
Resurrection
Рейтинг: 2017 НеутралноДо коментар [#92] от "rumen_s":
Парите парите определят къде е възможно и къде не е възможно да оцелееш!.. Къде има смисъл да работиш и къде не!
Нашите меринджеи не плащат!
Е тва е
Тангра
Рейтинг: 1197 ВеселоВсички цървули, избягали назапад през 90-2000та такива мантри повтарят.
България е доста по-различна вече.