Караджов: Няма връщане назад за тол таксата

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (71)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Vesselin Velkov
    Vesselin Velkov
    Рейтинг: 2269 Неутрално

    Гербаджийските фирми реват. Давай, Караджов!

  2. 2 Профил на Lazarus
    Lazarus
    Рейтинг: 880 Неутрално

    Така представена, тол-таксата изглежда справедлива. Не беше ли редно обаче да се пишат няколко реда и за позицията на превозвачите.

  3. 3 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 2824 Неутрално

    Гербаджийските фирми реват. Давай, Караджов!
    —цитат от коментар 1 на Vesselin Velkov


    Красавецо, превозвачите реват.

  4. 4 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3788 Неутрално

    Лъсна обира на раята с винетките на бойко!!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  5. 5 Профил на iex29317354
    iex29317354
    Рейтинг: 78 Неутрално

    Браво!!!

  6. 6 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 419 Неутрално

    само мъртъв човек - не може да бъде съживен, а всичко останало е възможно... тези тол-такси изобщо е са "индийска крава" и може да бъдат променени...

  7. 7 Профил на awd241110835
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  8. 8 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 2824 Неутрално

    "Посочи, че годишната поддръжка на пътищата в страната струва около 1 млрд. лв. и сега в голяма степен тя се плаща от бюджета - тоест, от парите и на хората, които не ползват тези пътища. "
    ..........
    Тоа, Караджов ногу умен. Ама нали по тия пътища на хората им доставят хляб и всичко необходимо за техния нормален живот. Ама тия хора, които "не ги ползват" по какво стигат на работа или до болница?

  9. 9 Профил на Zizu
    Zizu
    Рейтинг: 1241 Неутрално

    Само така!
    И еврото на всяка цена от 2024!
    Далеч от руските въшкари!

    Слава на Украйна! Слава на украинските герои!
  10. 10 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 419 Неутрално

    До коментар [#9] от "Zizu":

    Да, еврото сега и веднага, няма какво да чакаме... Трябва да се учим от Гърция... Въведоха еврото и взеха много кредити, които почти им ги опростиха... Трябва да се живее сега и веднага, а не след смъртта....

  11. 11 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 2824 Неутрално

    Лъсна обира на раята с винетките на бойко!!!
    —цитат от коментар 4 на КМЕТ В СЯНКА


    Бай Кмете, Бойко вече година не е на власт, кой обира раята?
    Президента и Корнелия!!!
    Вие сте на власт, защи не ги премахнахте цела година,Кмете?

  12. 12 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3181 Весело

    "Посочи, че годишната поддръжка на пътищата в страната струва около 1 млрд. лв. и сега в голяма степен тя се плаща от бюджета - тоест, от парите и на хората, които не ползват тези пътища. "Редно е разходите за тази поддръжка да си отидат на мястото - при тези, които ползват и амортизират пътищата, посочи той."

    Гербидж фирмите и обръчите на почетния още чакат оня от жипката да им харизва милиони от републиканския бюджет, но вече удариха на камък !

  13. 13 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3530 Неутрално

    Стана много лесно да си журналист.
    Пишеш Гошо каза и цитираш.
    Няма я другата гледна точка и най-вече я няма информацията, изграждаща гледната точка на читателя.
    Защо никой не е сметнал колко плащат превозвачите и за какво?
    Мога да го сметна и сам, но какво ми дава медията? Правителството и превозвачите си играели на обидени.

    Еретик
  14. 14 Профил на zz_s
    zz_s
    Рейтинг: 1455 Весело

    +

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !
  15. 15 Профил на zz_s
    zz_s
    Рейтинг: 1455 Весело

    -

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !
  16. 16 Профил на zz_s
    zz_s
    Рейтинг: 1455 Весело

    Да пробваме генератора на минуси

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !
  17. 17 Профил на Vesselin Velkov
    Vesselin Velkov
    Рейтинг: 2269 Неутрално

    До коментар [#3] от "4ort":

    А аз какво казах?

  18. 18 Профил на lodkarski
    lodkarski
    Рейтинг: 235 Неутрално

    "Посочи, че годишната поддръжка на пътищата в страната струва около 1 млрд. лв. и сега в голяма степен тя се плаща от бюджета - тоест, от парите и на хората, които не ползват тези пътища. "


    Добре. последната 1 г. нямаше подръжка на пътищата! Оправете ги, и чак тогава събирайте такси!

  19. 19 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 958 Неутрално

    "Посочи, че годишната поддръжка на пътищата в страната струва около 1 млрд. лв. и сега в голяма степен тя се плаща от бюджета - тоест, от парите и на хората, които не ползват тези пътища. "...
    —цитат от коментар 8 на 4ort

    В крайна сметка всичко се плаща от крайния потребител - и ДДС, и ТОЛ, и прегледи, и всичко.
    Дали за пътищата ще се плаща през данъци или през ТОЛ, за мен няма никакво значение.
    Има значение за превозвачите. Който кара повече ще ВНАСЯ повече.
    АЗ ще платя разходите и на едните, и на другите.

  20. 20 Профил на New
    New
    Рейтинг: 1939 Неутрално

    Караджов: Няма връщане назад за тол таксата

    Няма и за четирите тунела осемте магистрали и втория мост на Дунав.

    09-06-20 - Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители . . . . . . . . .... 01-09-21 - Кирил Петков: С две ръце гласувам за президента Радев. 20-03-22 - Бойко Рашков: Божков няма да откаже да даде показания, че е бил изнудван. 21-03-23 - Кирил Петков: За мен е просто умопомрачаващо как може прокуратурата дори да не направи досъдебно производство заради изнесеното от Васил Божков.
  21. 21 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 2824 Неутрално

    "Посочи, че годишната поддръжка на пътищата в страната струва около 1 млрд. лв. и сега в голяма степен тя се плаща от бюджета - тоест, от парите и на хората, които не ползват тези пътища. "Редно е разходите за тази поддръжка да си отидат на мястото - при тези, които ползват и амортизират пътищата, посочи той."Гербидж фирмите и обръчите на почетния още чакат оня от жипката да им харизва милиони от републиканския бюджет, но вече удариха на камък !
    —цитат от коментар 12 на samoedin


    Само един красавец може да се изцепи така яко.
    Гербидж фирмите и фирмите на почетния не ги мисли. Кажи какво се строи и защо никой не поддържа пътищата?
    Питай хората от село Кладница, пернишко, колко са щастливи, че втора година фирмите на Решетниковия наместник правят ремонт на 3 км. участък!!!

  22. 22 Профил на BiGman
    BiGman
    Рейтинг: 6111 Неутрално

    А дано не клекнат пак под натиска на Нинова...

  23. 23 Профил на lodkarski
    lodkarski
    Рейтинг: 235 Неутрално

    Каква терца само на подмяната- оставените 1млрд. за магистралите откраднати, 1 г. никакви инвестиции, и за 1 г. напред парите от тол прибрани! А до тогава тия няма да са на власт и парите няма да ги има....

  24. 24 Профил на Bourbon Street
    Bourbon Street
    Рейтинг: 85 Гневно

    О не, сега превозвачите ще трябва да работят на пазарен принцип и да предлагат качествена услуга, за да излезнат на плюс! Още малко ще поискате и таксиметровите да се къпят!

  25. 25 Профил на Dariel Kremov
    Dariel Kremov
    Рейтинг: 44 Неутрално

    Много е правилно всякакви плащания към държавата да се локализират максимално и да се плащат директно от тези, които ползват съответната услуга за да се знае за кое по колко се плаща и дали се получава адекватна услуга за цената и вече от там да има обратна връзка и директен интерес да се работи по подобряването на услугата. Така че задължително тол такси, даже и за личните автомобили трябва да стане така вместо винетки според мен, ама пък там чисто практично е леко проблемно.

  26. 26 Профил на Наблюдател
    Наблюдател
    Рейтинг: 2171 Неутрално

    Транспортните фирми са получили над 163 милиона лв. субсидии.
    https://www.facebook.com/birdreporting/posts/10160708228451189

  27. 27 Профил на Наблюдател
    Наблюдател
    Рейтинг: 2171 Неутрално

    Вижте кой е взел и колко.
    https://bird.bg/corona/[email protected]+yes

    Юнион Ивкони: 15 926 223 лв.
    https://bird.bg/corona/?q=121444454
    Карат - С: 3 729 864 лв.
    https://bird.bg/corona/?q=030001040
    М-БУС 3 020 489 лв.
    https://bird.bg/corona/?q=102638045
    Груп Плюс: 1 982 363 лв.
    https://bird.bg/corona/?q=130524668
    Арда Тур 1 954 724 лв.
    https://bird.bg/corona/?q=126034587
    и т.н.

  28. 28 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1300 Неутрално

    "Според цитираните от него данни тол такса по второкласната пътна мрежа ще добави 1 ст. на всеки 20 хляба."

    Това към момента е най-малкия проблем. Щото за да се стигне изобщо то тола, трябва преди това да се напълни резервоара.

  29. 29 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3181 Весело

    До коментар [#21] от "4ort":

    "Гербидж фирмите и фирмите на почетния не ги мисли."

    Не ги мисля, те си въобразяват, è лапаницата ще продължава ! Греда !

  30. 30 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2209 Неутрално

    Браво на Гроздан Караджов

    По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупция
  31. 31 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 554 Неутрално

    Умният български народец или по скоро население започна да разбира каква е разликата мажду Борисов и другите. ББ, който му приплачеше и веднага получаваше, каквото искаше. При новите е като при комунистите: И да плачеш и да не плачеш, файда няма. Грозданов не ми е фаворит, но в случая смятам, че е прав. Особено ако докаже с изчисления с колко точно се увеличават разходите на превозвачите от новите такси.

  32. 32 Профил на Йоаникий
    Йоаникий
    Рейтинг: 861 Неутрално

    Разбира се, таксите се въвеждат от министри и от депутати, които гласуват закона и си носят отговорността. Ако всеки министър почне да се огъва под натиска на сульо и пульовци, такси може и да няма, но и пътища няма да има. Мутрите, наречени "превозвачи" живеят в миналия век, или поне тъй им се иска, но просташкият лаф, че "с шофьорите и Сталин не е излязъл наглава" отдавна е изгубил смисъл.. 🤔 🤮

    Най-високите препятствия са тези, които сами си поставяме.
  33. 33 Профил на Суджук Герберите
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  34. 34 Профил на Resurrection
    Resurrection
    Рейтинг: 2017 Весело

    Който дойде на вкаст и започва да ,,подържа пътищата”..!
    …и все пътуваме по дупки!…

  35. 35 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2577 Неутрално

    Ако Караджов наложи такси за пътищата както в Унгария и Австрия.... браво. Дано да не се оправдае утре с тези няколко хиляди човека вървящи по Драган Цанков към руското посолство.

    Русия- проказата на планетата Земя. Гребете роби, фараона ще кара водни ски!
  36. 36 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 1147 Любопитно

    До коментар [#19] от "yavooor":

    А акциза върху горивата къде отива? Има няколко държави в ЕС които нямат тол системи и винетки, а поддържат пътната мрежа от акциза.

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  37. 37 Профил на lodkarski
    lodkarski
    Рейтинг: 235 Неутрално

    До коментар [#19] от "yavooor":А акциза върху горивата къде отива? Има няколко държави в ЕС които нямат тол системи и винетки, а поддържат пътната мрежа от акциза.
    —цитат от коментар 36 на Bullet


    Студио Х няма да подържат нищо! Те вземат кредити всяка седмица, слагат такси и какво ли не и всичко изчезва! Безследно! Така и те ще изчезнат безследно съвсем скоро!

  38. 38 Профил на ktf411105345
    ktf411105345
    Рейтинг: 42 Неутрално

    До коментар [#10] от "HUMANOID":
    Гърците влязох с близо 100% debt-to-gdp ratio. Естонците с ~7% и допреди 2020 не са стигали повече от ~11%(сега са около 18%). Хайде стига вече като папагали чели-недочели и чули-недочули, а за разбрали да не говорим.

  39. 39 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 1147 Неутрално

    До коментар [#37] от "lodkarski":

    Някой краде и с гъза си и реве за още.
    За да не сме голословни, ей тука се вижда че само от акциза на бензин за 2021 са събрани повече 40% от необходимия милиард за подръжка на пътищата. Ако се вгледаме внимателно, за 2021 са събрани 2,44 млр. от акциз върху горивата, сумите от бензин са 19%. Колко е събрано от пропан - бутан, метан и дизел, не се вижда, но предполагам, че би стигнало за подръжка и останало даже.

    “През 2021 г. касовите приходи от акциз за горива нарастват с 6,6%, или 151,9 млн. лева, в сравнение с 2020 г. По-доброто изпълнение се дължи в най-голяма степен на по-високите приходи от газьол (119,4 млн. лева, 7,1%) и ръста от 8,1% (34,9 млн. лева) на приходите от акциз за бензин. Постъпленията от акцизи за газьол представляват 74,1% от общите приходи за групата горива. Приходите от акцизи за бензин представляват 19% от приходите за групата горива, уточниха от приходната администрация.”

    https://m.investor.bg/biudjet-i-finansi/333/a/agenciia-mitnici-otchete-rekordni-nad-10-mlrd-lv-prihodi-prez-2021-g-344430/amp/

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  40. 40 Профил на kkl38598034
    kkl38598034
    Рейтинг: 346 Неутрално

    Гербаджийските фирми реват. Давай, Караджов!
    —цитат от коментар 1 на Vesselin Velkov


    Кво реват гербаджийските фирми като клиента опира пешира после. Автобусните билети на междуградските са 30% нагоре за година.

  41. 41 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2577 Неутрално

    До коментар [#39] от "Bullet":

    Още преди година пишех..... който говори че при Герб се крадяло по 10 млрд на година.... ще открадне по 30 млрд на година. Познах ли?

    Русия- проказата на планетата Земя. Гребете роби, фараона ще кара водни ски!
  42. 42 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 2774 Неутрално

    "Посочи, че годишната поддръжка на пътищата в страната струва около 1 млрд. лв. и сега в голяма степен тя се плаща от бюджета - тоест, от парите и на хората, които не ползват тези пътища. "..........Тоа, Караджов ногу умен. Ама нали по тия пътища на хората им доставят хляб и всичко необходимо за техния нормален живот. Ама тия хора, които "не ги ползват" по какво стигат на работа или до болница?
    —цитат от коментар 8 на 4ort


    Винетките за останалите шофьори нали не са премахнати?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  43. 43 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 2774 Неутрално

    "Докато чувствам, че правя правилните неща, няма да си подам оставката!"
    Правилно Караджов!
    Става дума за справедливостта.
    Щом повече разрушаваш, ще плащаш повече.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  44. 44 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1525 Неутрално

    В крайна сметка всичко се плаща от крайния потребител - и ДДС, и ТОЛ, и прегледи, и всичко.
    Дали за пътищата ще се плаща през данъци или през ТОЛ, за мен няма никакво значение.
    —цитат от коментар 19 на yavooor


    Специално за ТОЛ таксите не е точно така.
    Първоначалните такси бяха намалени неколкократно от Баце, за да покаже загриженост към превозвачите.
    Намален беше и обхвата на ТОЛ системата.

    В резултат, чуждите ТИР-аджии ни смятат за будали, защото им излиза много евтино.

    А разни тесни и неподходящи пътища допълнително се унищожават от тежки камиони, спестяващи ТОЛ такси и стряскащи бабичките и кокошките из селата.

  45. 45 Профил на БОНГО
    БОНГО
    Рейтинг: 2478 Неутрално

    Браво на Караджов. Абсолютно съм солидарен с позицията му.

    Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem
  46. 46 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 2701 Неутрално

    [quote#3:"4ort"][/quote]


    « … превозвачите рёват … «


    Не само те, а всички отстранени от държавното корито с кърмилка .
    Защо е длъжна съпругата ми да плаща на превозвачите, след като пожизнено не е сядала зад волан ? И не само тя … !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  47. 47 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1422 Любопитно

    Браво, точно така трябва да се действа с изнудвачите, пардон превозвачите. Бойко е със заешко сърце и клекна веднага, още при първия протест, Караджов засега удържа фронта. Няма как да рушиш пътищата и да не плащаш нищо, достатъчно познати имам от тъй наречените превозвачи, които се хвалят колко смотани правителства сме имали и как все им минавал номера. Е, надявам се вече да не става далаверата, рушиш ли - плащаш си като поп...

  48. 48 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7249 Неутрално

    Точно така,не може всички капризи да се изпълняват.

  49. 49 Профил на AdMin
    AdMin
    Рейтинг: 956 Неутрално

    Само така, Гроздане! Дано да не се окаже мек...

  50. 50 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2446 Неутрално

    До коментар [#35] от "chichka":

    Десет дневна винетка за кола в Австрия струва 10 евро. Седмична винетка в България струва 15 лева. Тоест цените на винетките за кола в Австрия и България са съизмерими. Обаче пътищата не могат да се сравняват по никакъв начин. Не вярвам някой да каже, че това е нормално.
    В Румъния годишната винетка за кола струва около 55 лева.

    Бивш tww09306483.
  51. 51 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1507 Неутрално

    Проблемът с тол таксата е сложен, но ако трябва да го опростиме много грубо това е просто още един данък върху българите - не само върху превозвачите, но чрез тях ще стигне до всички българи.

    А тези, които досега са плащали няма да спрат да плащат.
    Просто ще има още, които ще плащат.

    И затова основния въпрос е къде НАИСТИНА отиват тези пари.

    Т.е. аз не съм принципно за това държавата да събира повече, но от това правителство очаквах мерки за повишаване на прозрачността и намаляване на корупцията, а не повишаване на данъците.

    Разбирам, че им трябват средства.

    Но и те трябва да разберат, че са избрани да сменят един порочен модел, а не да повтарят дефектите му, било то и неволно.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  52. 52 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 791 Неутрално

    Ако разходите за пътища сега са 1 000 000 000 лв/ а те са повече/, то сметката се разпределя така:
    1. Български данъкоплатци - 55%
    2. Винетки - 30%
    3. Превозвачи български - 10%, с пари на българските потребители
    4. Превозвачи транзит - 5%, с пари на чужди потребители
    5. Автобуси всякакви - 0.2%
    6. Претоварени дървовози, каменовози и зърновози по 2-клас пътища - 0.0%

    Вижда се че сметката я плаща народът през данъците си.
    Плаща и вместо турските камиони, като спонсорира чужди икономики и потребители.
    Толкова за престъпно ниските ТОЛ такси в момента.

    А утре някои ще протестират този порочен модел да се запази.

  53. 53 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 791 Неутрално

    До коментар [#2] от "Lazarus":


    Денонощно 2-4 от тях лъжат по всякакви медии че цените ще се повишат няколко пъти, таксите им ще скочат 500пъти, а всеки български гражданин ще плаща сметката с по 900лв. годишно. Айде няма нужда повече да ги слушаме.

  54. 54 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 791 Неутрално

    До коментар [#19] от "yavooor":


    Забравяш чуждите превозвачи и чуждите потребители в уравнението. Сега почти липсват в приходната част.

  55. 55 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 791 Неутрално

    До коментар [#31] от "Oggie Petkov":


    Разходите на превозвачите са калкулирани в транспортната услуга.
    При +20ст/км при най-тежките, това прави около 10% поскъпване на транспорта или около 0.5-1% по-скъпа стока в магазина.

  56. 56 Профил на xyha
    xyha
    Рейтинг: 890 Весело

    Помните ли какво обещаха , няма да вдигат данъци и такси ! Заслужаваме си съдбата , шото търпим да ни лъжат .

  57. 57 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 791 Неутрално

    До коментар [#36] от "Bullet":
    Акцизът върху горивата не се начислява за да се строят пътища, така както с акцизът върху ракията не се строят кръчми, тоест потребителска инфраструктура.

  58. 58 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 1147 Неутрално

    До коментар [#57] от "acarid":

    ”Акцизът върху горивата не се начислява за да се строят пътища, така както с акцизът върху ракията не се строят кръчми, тоест потребителска инфраструктура.”

    Къде написах нещо за строежи?
    За строежите си има европейски фондове и т.н.
    Говорим за подръжка на съществуващата пътна инфраструктора. Как пък една скандинавска страна не и хрумна да въвежда винетки, тол такси и прочие, а поддържа пътищата от приходите върху акциза? В нашия географски пояс стрижем офците до кожа или направо им режем зелките, на принципа “ден година храни”.

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  59. 59 Профил на svv03688321
    svv03688321
    Рейтинг: 1016 Неутрално

    Аз не разбирам как все парите не стигат за пътища въпреки винетки катаджии през 2 км. и дупки навсякъде иначе всички с коли за над $150хил.
    Тол на всяка пътека няма да ви донесе повече освен разходи които които няма да се покриват от прчалбата , задръствания и ред други проблеми .

  60. 60 Профил на tanton
    tanton
    Рейтинг: 362 Неутрално

    И досега не мога да разбера защо са тези тол-такси и винетки, които никога не могат да бъдат обективни. Вместо това може просто определен процент от цената на горивото при зареждане, да отива като данък от купувача.

    Плащам 96 лв. за винетка и минавам 20 000 км годишно. Друг плаща 96 лв. и минава 5 000. Трети кара такси в града, минава 100 000 и не плаща нищо. Философията на данъците трябва да се осмисля с проницание.

  61. 61 Профил на Ciaran Gavin
    Ciaran Gavin
    Рейтинг: 773 Неутрално
  62. 62 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 3344 Неутрално

    Правилно - който ползва, ще плаща.

  63. 63 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 791 Неутрално

    До коментар [#58] от "Bullet":
    До коментар [#60] от "tanton":

    Финландия е голяма и рядко населена държава, в която почти няма транзитен трафик и изграждане на ТОЛ е нерентабилно.
    В България 40-50% от тежкият трафик е транзит, който не зарежда гориво в България и ако няма ТОЛ ще го пускаме съвсем без пари.
    Ако махнем тол-а и повишим акциза, за подръжка на пътната мрежа няма да плаща транзита, но ще плаща градския транспорт. Ще плаща и деда ми който няма кола, но пък налива бензин в лодката, резачката, копачката и бензиновата лампа коги пърли прасето на Коледа.

  64. 64 Профил на zakintos
    zakintos
    Рейтинг: 277 Неутрално

    Само да напомня, че т.нар. превозвачи ревнаха за тол системата още при въвеждането ѝ, а Бойка Борисова напълни памперса, че протестите им ще го бутнат и има направи огромни отстъпки, на практика обезмисляйки системата. С това си действие Бойка се доказа за пореден път, като безскрупулен крадец и стралхивец, харчейки нашите пари за нещо смислено и после спирайки го, за да удовлетвори популистки желания.
    Колкото и слабости да има, респект към настоящото правителство, че не отстъпва от тази си позиция. Де да беше така и по отношение Русия и Украйна...

    https://www.dnevnik.bg/analizi/2012/12/24/1975054_da_se_publikuva_pod_post_nomer_3nastroenieto_-/
  65. 65 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 1900 Неутрално

    Както плащаме тока през цените на хляба, така плащаме и пътните такси. И дали събираме данъци, за да платим пътя или цените на магазина са по-високи заради пътя е все тая, но този разход го има. Не че не се крадат пари от ремонта на пътя, но така поне ще знаем, че парите са целево за пътя, а не за нещо друго. Кой вид транспортно средство колко пари трябва да плаща е отделен въпрос, но за мен кола с един човек в час пик трябва да дава пропорционално повече, за да оптимизираме и трафика.

  66. 66 Профил на courage.tcd
    courage.tcd
    Рейтинг: 573 Неутрално

    Красавецо, превозвачите реват.
    —цитат от коментар 3 на 4ort


    Превозвачите превозват. Реват гербаджийските измекяри и селски тарикати.

  67. 67 Профил на mwd00681360
    mwd00681360
    Рейтинг: 243 Неутрално

    До коментар [#58] от "Bullet":
    Защо не се поинтересуваш за другите данъци или усигуровки в скандинавските страни?

  68. 68 Профил на galina georgieva
    galina georgieva
    Рейтинг: 1849 Неутрално

    В цяла Европа тол таксите са само за магистралите!!! Само в България ще има тол такси за второстепенни пътища!!!

  69. 69 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 1147 Неутрално

    До коментар [#67] от "mwd00681360":

    ”Защо не се поинтересуваш за другите данъци или усигуровки в скандинавските страни?”

    Да се поинтересувам викаш? Хубаво, от 15 години веднъж годишно си разглеждам данъчната декларация, преди да я подам към Skatteverket. Та какво точно трябва да погледна там?

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  70. 70 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 1147 Весело

    До коментар [#63] от "acarid":

    Могат да наложат такса влизане/ излизане през граничния пункт. Който не му оттърва да заобикаля лили да ползва ЖП. Случайно да сте запознат калво се случва с терминалите за товарни ремаркета на жп вагони? Колко пари се наляха в тях, за да бъде облекчен трафика, ама някой чака да приватизира “товарни превози”, да да внесат законодателните промени.
    Да седиш на кръстопът и да си цакаш туземците, за сметка на путетъпкателите.

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  71. 71 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 791 Неутрално

    До коментар [#68] от "galina georgieva":
    Верно?
    Запознайте се как е в Унгария и Словакия като за начало
    https://hu-go.hu//files/img/articles/208409/Toll road network subjet to e-toll-01.jpg





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK