Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
"Посочи, че годишната поддръжка на пътищата в страната струва около 1 млрд. лв. и сега в голяма степен тя се плаща от бюджета - тоест, от парите и на хората, които не ползват тези пътища. " .......... Тоа, Караджов ногу умен. Ама нали по тия пътища на хората им доставят хляб и всичко необходимо за техния нормален живот. Ама тия хора, които "не ги ползват" по какво стигат на работа или до болница?
Да, еврото сега и веднага, няма какво да чакаме... Трябва да се учим от Гърция... Въведоха еврото и взеха много кредити, които почти им ги опростиха... Трябва да се живее сега и веднага, а не след смъртта....
"Посочи, че годишната поддръжка на пътищата в страната струва около 1 млрд. лв. и сега в голяма степен тя се плаща от бюджета - тоест, от парите и на хората, които не ползват тези пътища. "Редно е разходите за тази поддръжка да си отидат на мястото - при тези, които ползват и амортизират пътищата, посочи той."
Гербидж фирмите и обръчите на почетния още чакат оня от жипката да им харизва милиони от републиканския бюджет, но вече удариха на камък !
Стана много лесно да си журналист. Пишеш Гошо каза и цитираш. Няма я другата гледна точка и най-вече я няма информацията, изграждаща гледната точка на читателя. Защо никой не е сметнал колко плащат превозвачите и за какво? Мога да го сметна и сам, но какво ми дава медията? Правителството и превозвачите си играели на обидени.
"Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия."
#GRETA, GO TO SCHOOL !
"Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия."
#GRETA, GO TO SCHOOL !
"Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия."
#GRETA, GO TO SCHOOL !
"Посочи, че годишната поддръжка на пътищата в страната струва около 1 млрд. лв. и сега в голяма степен тя се плаща от бюджета - тоест, от парите и на хората, които не ползват тези пътища. "
Добре. последната 1 г. нямаше подръжка на пътищата! Оправете ги, и чак тогава събирайте такси!
"Посочи, че годишната поддръжка на пътищата в страната струва около 1 млрд. лв. и сега в голяма степен тя се плаща от бюджета - тоест, от парите и на хората, които не ползват тези пътища. "...
В крайна сметка всичко се плаща от крайния потребител - и ДДС, и ТОЛ, и прегледи, и всичко. Дали за пътищата ще се плаща през данъци или през ТОЛ, за мен няма никакво значение. Има значение за превозвачите. Който кара повече ще ВНАСЯ повече. АЗ ще платя разходите и на едните, и на другите.
Няма и за четирите тунела осемте магистрали и втория мост на Дунав.
09-06-20 - Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители . . . . . . . . ....
01-09-21 - Кирил Петков: С две ръце гласувам за президента Радев.
20-03-22 - Бойко Рашков: Божков няма да откаже да даде показания, че е бил изнудван.
21-03-23 - Кирил Петков: За мен е просто умопомрачаващо как може прокуратурата дори да не направи досъдебно производство заради изнесеното от Васил Божков.
"Посочи, че годишната поддръжка на пътищата в страната струва около 1 млрд. лв. и сега в голяма степен тя се плаща от бюджета - тоест, от парите и на хората, които не ползват тези пътища. "Редно е разходите за тази поддръжка да си отидат на мястото - при тези, които ползват и амортизират пътищата, посочи той."Гербидж фирмите и обръчите на почетния още чакат оня от жипката да им харизва милиони от републиканския бюджет, но вече удариха на камък !
Само един красавец може да се изцепи така яко. Гербидж фирмите и фирмите на почетния не ги мисли. Кажи какво се строи и защо никой не поддържа пътищата? Питай хората от село Кладница, пернишко, колко са щастливи, че втора година фирмите на Решетниковия наместник правят ремонт на 3 км. участък!!!
Каква терца само на подмяната- оставените 1млрд. за магистралите откраднати, 1 г. никакви инвестиции, и за 1 г. напред парите от тол прибрани! А до тогава тия няма да са на власт и парите няма да ги има....
О не, сега превозвачите ще трябва да работят на пазарен принцип и да предлагат качествена услуга, за да излезнат на плюс! Още малко ще поискате и таксиметровите да се къпят!
Много е правилно всякакви плащания към държавата да се локализират максимално и да се плащат директно от тези, които ползват съответната услуга за да се знае за кое по колко се плаща и дали се получава адекватна услуга за цената и вече от там да има обратна връзка и директен интерес да се работи по подобряването на услугата. Така че задължително тол такси, даже и за личните автомобили трябва да стане така вместо винетки според мен, ама пък там чисто практично е леко проблемно.
По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупция
Умният български народец или по скоро население започна да разбира каква е разликата мажду Борисов и другите. ББ, който му приплачеше и веднага получаваше, каквото искаше. При новите е като при комунистите: И да плачеш и да не плачеш, файда няма. Грозданов не ми е фаворит, но в случая смятам, че е прав. Особено ако докаже с изчисления с колко точно се увеличават разходите на превозвачите от новите такси.
Разбира се, таксите се въвеждат от министри и от депутати, които гласуват закона и си носят отговорността. Ако всеки министър почне да се огъва под натиска на сульо и пульовци, такси може и да няма, но и пътища няма да има. Мутрите, наречени "превозвачи" живеят в миналия век, или поне тъй им се иска, но просташкият лаф, че "с шофьорите и Сталин не е излязъл наглава" отдавна е изгубил смисъл.. 🤔 🤮
Най-високите препятствия са тези, които сами си поставяме.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Ако Караджов наложи такси за пътищата както в Унгария и Австрия.... браво. Дано да не се оправдае утре с тези няколко хиляди човека вървящи по Драган Цанков към руското посолство.
Русия- проказата на планетата Земя.
Гребете роби, фараона ще кара водни ски!
До коментар [#19] от "yavooor":А акциза върху горивата къде отива? Има няколко държави в ЕС които нямат тол системи и винетки, а поддържат пътната мрежа от акциза.
Студио Х няма да подържат нищо! Те вземат кредити всяка седмица, слагат такси и какво ли не и всичко изчезва! Безследно! Така и те ще изчезнат безследно съвсем скоро!
До коментар [#10] от "HUMANOID": Гърците влязох с близо 100% debt-to-gdp ratio. Естонците с ~7% и допреди 2020 не са стигали повече от ~11%(сега са около 18%). Хайде стига вече като папагали чели-недочели и чули-недочули, а за разбрали да не говорим.
Някой краде и с гъза си и реве за още. За да не сме голословни, ей тука се вижда че само от акциза на бензин за 2021 са събрани повече 40% от необходимия милиард за подръжка на пътищата. Ако се вгледаме внимателно, за 2021 са събрани 2,44 млр. от акциз върху горивата, сумите от бензин са 19%. Колко е събрано от пропан - бутан, метан и дизел, не се вижда, но предполагам, че би стигнало за подръжка и останало даже.
“През 2021 г. касовите приходи от акциз за горива нарастват с 6,6%, или 151,9 млн. лева, в сравнение с 2020 г. По-доброто изпълнение се дължи в най-голяма степен на по-високите приходи от газьол (119,4 млн. лева, 7,1%) и ръста от 8,1% (34,9 млн. лева) на приходите от акциз за бензин. Постъпленията от акцизи за газьол представляват 74,1% от общите приходи за групата горива. Приходите от акцизи за бензин представляват 19% от приходите за групата горива, уточниха от приходната администрация.”
"Посочи, че годишната поддръжка на пътищата в страната струва около 1 млрд. лв. и сега в голяма степен тя се плаща от бюджета - тоест, от парите и на хората, които не ползват тези пътища. "..........Тоа, Караджов ногу умен. Ама нали по тия пътища на хората им доставят хляб и всичко необходимо за техния нормален живот. Ама тия хора, които "не ги ползват" по какво стигат на работа или до болница?
Винетките за останалите шофьори нали не са премахнати? "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
"Докато чувствам, че правя правилните неща, няма да си подам оставката!" Правилно Караджов! Става дума за справедливостта. Щом повече разрушаваш, ще плащаш повече.
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
В крайна сметка всичко се плаща от крайния потребител - и ДДС, и ТОЛ, и прегледи, и всичко. Дали за пътищата ще се плаща през данъци или през ТОЛ, за мен няма никакво значение.
Специално за ТОЛ таксите не е точно така. Първоначалните такси бяха намалени неколкократно от Баце, за да покаже загриженост към превозвачите. Намален беше и обхвата на ТОЛ системата.
В резултат, чуждите ТИР-аджии ни смятат за будали, защото им излиза много евтино.
А разни тесни и неподходящи пътища допълнително се унищожават от тежки камиони, спестяващи ТОЛ такси и стряскащи бабичките и кокошките из селата.
Не само те, а всички отстранени от държавното корито с кърмилка . Защо е длъжна съпругата ми да плаща на превозвачите, след като пожизнено не е сядала зад волан ? И не само тя … !
Браво, точно така трябва да се действа с изнудвачите, пардон превозвачите. Бойко е със заешко сърце и клекна веднага, още при първия протест, Караджов засега удържа фронта. Няма как да рушиш пътищата и да не плащаш нищо, достатъчно познати имам от тъй наречените превозвачи, които се хвалят колко смотани правителства сме имали и как все им минавал номера. Е, надявам се вече да не става далаверата, рушиш ли - плащаш си като поп...
Десет дневна винетка за кола в Австрия струва 10 евро. Седмична винетка в България струва 15 лева. Тоест цените на винетките за кола в Австрия и България са съизмерими. Обаче пътищата не могат да се сравняват по никакъв начин. Не вярвам някой да каже, че това е нормално. В Румъния годишната винетка за кола струва около 55 лева.
Проблемът с тол таксата е сложен, но ако трябва да го опростиме много грубо това е просто още един данък върху българите - не само върху превозвачите, но чрез тях ще стигне до всички българи.
А тези, които досега са плащали няма да спрат да плащат. Просто ще има още, които ще плащат.
И затова основния въпрос е къде НАИСТИНА отиват тези пари.
Т.е. аз не съм принципно за това държавата да събира повече, но от това правителство очаквах мерки за повишаване на прозрачността и намаляване на корупцията, а не повишаване на данъците.
Разбирам, че им трябват средства.
Но и те трябва да разберат, че са избрани да сменят един порочен модел, а не да повтарят дефектите му, било то и неволно.
Ако разходите за пътища сега са 1 000 000 000 лв/ а те са повече/, то сметката се разпределя така: 1. Български данъкоплатци - 55% 2. Винетки - 30% 3. Превозвачи български - 10%, с пари на българските потребители 4. Превозвачи транзит - 5%, с пари на чужди потребители 5. Автобуси всякакви - 0.2% 6. Претоварени дървовози, каменовози и зърновози по 2-клас пътища - 0.0%
Вижда се че сметката я плаща народът през данъците си. Плаща и вместо турските камиони, като спонсорира чужди икономики и потребители. Толкова за престъпно ниските ТОЛ такси в момента.
А утре някои ще протестират този порочен модел да се запази.
Денонощно 2-4 от тях лъжат по всякакви медии че цените ще се повишат няколко пъти, таксите им ще скочат 500пъти, а всеки български гражданин ще плаща сметката с по 900лв. годишно. Айде няма нужда повече да ги слушаме.
Разходите на превозвачите са калкулирани в транспортната услуга. При +20ст/км при най-тежките, това прави около 10% поскъпване на транспорта или около 0.5-1% по-скъпа стока в магазина.
До коментар [#36] от "Bullet": Акцизът върху горивата не се начислява за да се строят пътища, така както с акцизът върху ракията не се строят кръчми, тоест потребителска инфраструктура.
”Акцизът върху горивата не се начислява за да се строят пътища, така както с акцизът върху ракията не се строят кръчми, тоест потребителска инфраструктура.”
Къде написах нещо за строежи? За строежите си има европейски фондове и т.н. Говорим за подръжка на съществуващата пътна инфраструктора. Как пък една скандинавска страна не и хрумна да въвежда винетки, тол такси и прочие, а поддържа пътищата от приходите върху акциза? В нашия географски пояс стрижем офците до кожа или направо им режем зелките, на принципа “ден година храни”.
Аз не разбирам как все парите не стигат за пътища въпреки винетки катаджии през 2 км. и дупки навсякъде иначе всички с коли за над $150хил. Тол на всяка пътека няма да ви донесе повече освен разходи които които няма да се покриват от прчалбата , задръствания и ред други проблеми .
И досега не мога да разбера защо са тези тол-такси и винетки, които никога не могат да бъдат обективни. Вместо това може просто определен процент от цената на горивото при зареждане, да отива като данък от купувача.
Плащам 96 лв. за винетка и минавам 20 000 км годишно. Друг плаща 96 лв. и минава 5 000. Трети кара такси в града, минава 100 000 и не плаща нищо. Философията на данъците трябва да се осмисля с проницание.
До коментар [#58] от "Bullet": До коментар [#60] от "tanton":
Финландия е голяма и рядко населена държава, в която почти няма транзитен трафик и изграждане на ТОЛ е нерентабилно. В България 40-50% от тежкият трафик е транзит, който не зарежда гориво в България и ако няма ТОЛ ще го пускаме съвсем без пари. Ако махнем тол-а и повишим акциза, за подръжка на пътната мрежа няма да плаща транзита, но ще плаща градския транспорт. Ще плаща и деда ми който няма кола, но пък налива бензин в лодката, резачката, копачката и бензиновата лампа коги пърли прасето на Коледа.
Само да напомня, че т.нар. превозвачи ревнаха за тол системата още при въвеждането ѝ, а Бойка Борисова напълни памперса, че протестите им ще го бутнат и има направи огромни отстъпки, на практика обезмисляйки системата. С това си действие Бойка се доказа за пореден път, като безскрупулен крадец и стралхивец, харчейки нашите пари за нещо смислено и после спирайки го, за да удовлетвори популистки желания. Колкото и слабости да има, респект към настоящото правителство, че не отстъпва от тази си позиция. Де да беше така и по отношение Русия и Украйна...
Както плащаме тока през цените на хляба, така плащаме и пътните такси. И дали събираме данъци, за да платим пътя или цените на магазина са по-високи заради пътя е все тая, но този разход го има. Не че не се крадат пари от ремонта на пътя, но така поне ще знаем, че парите са целево за пътя, а не за нещо друго. Кой вид транспортно средство колко пари трябва да плаща е отделен въпрос, но за мен кола с един човек в час пик трябва да дава пропорционално повече, за да оптимизираме и трафика.
”Защо не се поинтересуваш за другите данъци или усигуровки в скандинавските страни?”
Да се поинтересувам викаш? Хубаво, от 15 години веднъж годишно си разглеждам данъчната декларация, преди да я подам към Skatteverket. Та какво точно трябва да погледна там?
Могат да наложат такса влизане/ излизане през граничния пункт. Който не му оттърва да заобикаля лили да ползва ЖП. Случайно да сте запознат калво се случва с терминалите за товарни ремаркета на жп вагони? Колко пари се наляха в тях, за да бъде облекчен трафика, ама някой чака да приватизира “товарни превози”, да да внесат законодателните промени. Да седиш на кръстопът и да си цакаш туземците, за сметка на путетъпкателите.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Vesselin Velkov
Рейтинг: 2269 НеутралноГербаджийските фирми реват. Давай, Караджов!
Lazarus
Рейтинг: 880 НеутралноТака представена, тол-таксата изглежда справедлива. Не беше ли редно обаче да се пишат няколко реда и за позицията на превозвачите.
4ort
Рейтинг: 2824 НеутралноКрасавецо, превозвачите реват.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 3788 НеутралноЛъсна обира на раята с винетките на бойко!!!
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!iex29317354
Рейтинг: 78 НеутралноБраво!!!
HUMANOID
Рейтинг: 419 Неутралносамо мъртъв човек - не може да бъде съживен, а всичко останало е възможно... тези тол-такси изобщо е са "индийска крава" и може да бъдат променени...
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
4ort
Рейтинг: 2824 Неутрално"Посочи, че годишната поддръжка на пътищата в страната струва около 1 млрд. лв. и сега в голяма степен тя се плаща от бюджета - тоест, от парите и на хората, които не ползват тези пътища. "
..........
Тоа, Караджов ногу умен. Ама нали по тия пътища на хората им доставят хляб и всичко необходимо за техния нормален живот. Ама тия хора, които "не ги ползват" по какво стигат на работа или до болница?
Zizu
Рейтинг: 1241 НеутралноСамо така!
Слава на Украйна! Слава на украинските герои!И еврото на всяка цена от 2024!
Далеч от руските въшкари!
HUMANOID
Рейтинг: 419 НеутралноДо коментар [#9] от "Zizu":
Да, еврото сега и веднага, няма какво да чакаме... Трябва да се учим от Гърция... Въведоха еврото и взеха много кредити, които почти им ги опростиха... Трябва да се живее сега и веднага, а не след смъртта....
4ort
Рейтинг: 2824 НеутралноБай Кмете, Бойко вече година не е на власт, кой обира раята?
Президента и Корнелия!!!
Вие сте на власт, защи не ги премахнахте цела година,Кмете?
samoedin
Рейтинг: 3181 Весело"Посочи, че годишната поддръжка на пътищата в страната струва около 1 млрд. лв. и сега в голяма степен тя се плаща от бюджета - тоест, от парите и на хората, които не ползват тези пътища. "Редно е разходите за тази поддръжка да си отидат на мястото - при тези, които ползват и амортизират пътищата, посочи той."
Гербидж фирмите и обръчите на почетния още чакат оня от жипката да им харизва милиони от републиканския бюджет, но вече удариха на камък !
Костадин Иванов
Рейтинг: 3530 НеутралноСтана много лесно да си журналист.
ЕретикПишеш Гошо каза и цитираш.
Няма я другата гледна точка и най-вече я няма информацията, изграждаща гледната точка на читателя.
Защо никой не е сметнал колко плащат превозвачите и за какво?
Мога да го сметна и сам, но какво ми дава медията? Правителството и превозвачите си играели на обидени.
zz_s
Рейтинг: 1455 Весело+
"Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !zz_s
Рейтинг: 1455 Весело-
"Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !zz_s
Рейтинг: 1455 ВеселоДа пробваме генератора на минуси
"Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !Vesselin Velkov
Рейтинг: 2269 НеутралноДо коментар [#3] от "4ort":
А аз какво казах?
lodkarski
Рейтинг: 235 Неутрално"Посочи, че годишната поддръжка на пътищата в страната струва около 1 млрд. лв. и сега в голяма степен тя се плаща от бюджета - тоест, от парите и на хората, които не ползват тези пътища. "
Добре. последната 1 г. нямаше подръжка на пътищата! Оправете ги, и чак тогава събирайте такси!
yavooor
Рейтинг: 958 НеутралноВ крайна сметка всичко се плаща от крайния потребител - и ДДС, и ТОЛ, и прегледи, и всичко.
Дали за пътищата ще се плаща през данъци или през ТОЛ, за мен няма никакво значение.
Има значение за превозвачите. Който кара повече ще ВНАСЯ повече.
АЗ ще платя разходите и на едните, и на другите.
New
Рейтинг: 1939 НеутралноКараджов: Няма връщане назад за тол таксата
09-06-20 - Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители . . . . . . . . .... 01-09-21 - Кирил Петков: С две ръце гласувам за президента Радев. 20-03-22 - Бойко Рашков: Божков няма да откаже да даде показания, че е бил изнудван. 21-03-23 - Кирил Петков: За мен е просто умопомрачаващо как може прокуратурата дори да не направи досъдебно производство заради изнесеното от Васил Божков.Няма и за четирите тунела осемте магистрали и втория мост на Дунав.
4ort
Рейтинг: 2824 НеутралноСамо един красавец може да се изцепи така яко.
Гербидж фирмите и фирмите на почетния не ги мисли. Кажи какво се строи и защо никой не поддържа пътищата?
Питай хората от село Кладница, пернишко, колко са щастливи, че втора година фирмите на Решетниковия наместник правят ремонт на 3 км. участък!!!
BiGman
Рейтинг: 6111 НеутралноА дано не клекнат пак под натиска на Нинова...
lodkarski
Рейтинг: 235 НеутралноКаква терца само на подмяната- оставените 1млрд. за магистралите откраднати, 1 г. никакви инвестиции, и за 1 г. напред парите от тол прибрани! А до тогава тия няма да са на власт и парите няма да ги има....
Bourbon Street
Рейтинг: 85 ГневноО не, сега превозвачите ще трябва да работят на пазарен принцип и да предлагат качествена услуга, за да излезнат на плюс! Още малко ще поискате и таксиметровите да се къпят!
Dariel Kremov
Рейтинг: 44 НеутралноМного е правилно всякакви плащания към държавата да се локализират максимално и да се плащат директно от тези, които ползват съответната услуга за да се знае за кое по колко се плаща и дали се получава адекватна услуга за цената и вече от там да има обратна връзка и директен интерес да се работи по подобряването на услугата. Така че задължително тол такси, даже и за личните автомобили трябва да стане така вместо винетки според мен, ама пък там чисто практично е леко проблемно.
Наблюдател
Рейтинг: 2171 НеутралноТранспортните фирми са получили над 163 милиона лв. субсидии.
https://www.facebook.com/birdreporting/posts/10160708228451189
Наблюдател
Рейтинг: 2171 НеутралноВижте кой е взел и колко.
https://bird.bg/corona/[email protected]+yes
Юнион Ивкони: 15 926 223 лв.
https://bird.bg/corona/?q=121444454
Карат - С: 3 729 864 лв.
https://bird.bg/corona/?q=030001040
М-БУС 3 020 489 лв.
https://bird.bg/corona/?q=102638045
Груп Плюс: 1 982 363 лв.
https://bird.bg/corona/?q=130524668
Арда Тур 1 954 724 лв.
https://bird.bg/corona/?q=126034587
и т.н.
nema_labavo
Рейтинг: 1300 Неутрално"Според цитираните от него данни тол такса по второкласната пътна мрежа ще добави 1 ст. на всеки 20 хляба."
Това към момента е най-малкия проблем. Щото за да се стигне изобщо то тола, трябва преди това да се напълни резервоара.
samoedin
Рейтинг: 3181 ВеселоДо коментар [#21] от "4ort":
"Гербидж фирмите и фирмите на почетния не ги мисли."
Не ги мисля, те си въобразяват, è лапаницата ще продължава ! Греда !
cinik
Рейтинг: 2209 НеутралноБраво на Гроздан Караджов
По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупцияOggie Petkov
Рейтинг: 554 НеутралноУмният български народец или по скоро население започна да разбира каква е разликата мажду Борисов и другите. ББ, който му приплачеше и веднага получаваше, каквото искаше. При новите е като при комунистите: И да плачеш и да не плачеш, файда няма. Грозданов не ми е фаворит, но в случая смятам, че е прав. Особено ако докаже с изчисления с колко точно се увеличават разходите на превозвачите от новите такси.
Йоаникий
Рейтинг: 861 НеутралноРазбира се, таксите се въвеждат от министри и от депутати, които гласуват закона и си носят отговорността. Ако всеки министър почне да се огъва под натиска на сульо и пульовци, такси може и да няма, но и пътища няма да има. Мутрите, наречени "превозвачи" живеят в миналия век, или поне тъй им се иска, но просташкият лаф, че "с шофьорите и Сталин не е излязъл наглава" отдавна е изгубил смисъл.. 🤔 🤮
Най-високите препятствия са тези, които сами си поставяме.****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Resurrection
Рейтинг: 2017 ВеселоКойто дойде на вкаст и започва да ,,подържа пътищата”..!
…и все пътуваме по дупки!…
chichka
Рейтинг: 2577 НеутралноАко Караджов наложи такси за пътищата както в Унгария и Австрия.... браво. Дано да не се оправдае утре с тези няколко хиляди човека вървящи по Драган Цанков към руското посолство.
Русия- проказата на планетата Земя. Гребете роби, фараона ще кара водни ски!Bullet
Рейтинг: 1147 ЛюбопитноДо коментар [#19] от "yavooor":
Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.А акциза върху горивата къде отива? Има няколко държави в ЕС които нямат тол системи и винетки, а поддържат пътната мрежа от акциза.
lodkarski
Рейтинг: 235 НеутралноСтудио Х няма да подържат нищо! Те вземат кредити всяка седмица, слагат такси и какво ли не и всичко изчезва! Безследно! Така и те ще изчезнат безследно съвсем скоро!
ktf411105345
Рейтинг: 42 НеутралноДо коментар [#10] от "HUMANOID":
Гърците влязох с близо 100% debt-to-gdp ratio. Естонците с ~7% и допреди 2020 не са стигали повече от ~11%(сега са около 18%). Хайде стига вече като папагали чели-недочели и чули-недочули, а за разбрали да не говорим.
Bullet
Рейтинг: 1147 НеутралноДо коментар [#37] от "lodkarski":
Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.Някой краде и с гъза си и реве за още.
За да не сме голословни, ей тука се вижда че само от акциза на бензин за 2021 са събрани повече 40% от необходимия милиард за подръжка на пътищата. Ако се вгледаме внимателно, за 2021 са събрани 2,44 млр. от акциз върху горивата, сумите от бензин са 19%. Колко е събрано от пропан - бутан, метан и дизел, не се вижда, но предполагам, че би стигнало за подръжка и останало даже.
“През 2021 г. касовите приходи от акциз за горива нарастват с 6,6%, или 151,9 млн. лева, в сравнение с 2020 г. По-доброто изпълнение се дължи в най-голяма степен на по-високите приходи от газьол (119,4 млн. лева, 7,1%) и ръста от 8,1% (34,9 млн. лева) на приходите от акциз за бензин. Постъпленията от акцизи за газьол представляват 74,1% от общите приходи за групата горива. Приходите от акцизи за бензин представляват 19% от приходите за групата горива, уточниха от приходната администрация.”
https://m.investor.bg/biudjet-i-finansi/333/a/agenciia-mitnici-otchete-rekordni-nad-10-mlrd-lv-prihodi-prez-2021-g-344430/amp/
kkl38598034
Рейтинг: 346 НеутралноКво реват гербаджийските фирми като клиента опира пешира после. Автобусните билети на междуградските са 30% нагоре за година.
chichka
Рейтинг: 2577 НеутралноДо коментар [#39] от "Bullet":
Русия- проказата на планетата Земя. Гребете роби, фараона ще кара водни ски!Още преди година пишех..... който говори че при Герб се крадяло по 10 млрд на година.... ще открадне по 30 млрд на година. Познах ли?
Храбър
Рейтинг: 2774 НеутралноВинетките за останалите шофьори нали не са премахнати?
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
Храбър
Рейтинг: 2774 Неутрално"Докато чувствам, че правя правилните неща, няма да си подам оставката!"
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"Правилно Караджов!
Става дума за справедливостта.
Щом повече разрушаваш, ще плащаш повече.
Yotce
Рейтинг: 1525 НеутралноСпециално за ТОЛ таксите не е точно така.
Първоначалните такси бяха намалени неколкократно от Баце, за да покаже загриженост към превозвачите.
Намален беше и обхвата на ТОЛ системата.
В резултат, чуждите ТИР-аджии ни смятат за будали, защото им излиза много евтино.
А разни тесни и неподходящи пътища допълнително се унищожават от тежки камиони, спестяващи ТОЛ такси и стряскащи бабичките и кокошките из селата.
БОНГО
Рейтинг: 2478 НеутралноБраво на Караджов. Абсолютно съм солидарен с позицията му.
Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutemniksan1
Рейтинг: 2701 Неутрално[quote#3:"4ort"][/quote]
Без ДС - ченгета! Лустрация!« … превозвачите рёват … «
Не само те, а всички отстранени от държавното корито с кърмилка .
Защо е длъжна съпругата ми да плаща на превозвачите, след като пожизнено не е сядала зад волан ? И не само тя … !
geordgeo
Рейтинг: 1422 ЛюбопитноБраво, точно така трябва да се действа с изнудвачите, пардон превозвачите. Бойко е със заешко сърце и клекна веднага, още при първия протест, Караджов засега удържа фронта. Няма как да рушиш пътищата и да не плащаш нищо, достатъчно познати имам от тъй наречените превозвачи, които се хвалят колко смотани правителства сме имали и как все им минавал номера. Е, надявам се вече да не става далаверата, рушиш ли - плащаш си като поп...
Роси
Рейтинг: 7249 НеутралноТочно така,не може всички капризи да се изпълняват.
AdMin
Рейтинг: 956 НеутралноСамо така, Гроздане! Дано да не се окаже мек...
Petleshev
Рейтинг: 2446 НеутралноДо коментар [#35] от "chichka":
Бивш tww09306483.Десет дневна винетка за кола в Австрия струва 10 евро. Седмична винетка в България струва 15 лева. Тоест цените на винетките за кола в Австрия и България са съизмерими. Обаче пътищата не могат да се сравняват по никакъв начин. Не вярвам някой да каже, че това е нормално.
В Румъния годишната винетка за кола струва около 55 лева.
Боби Колев
Рейтинг: 1507 НеутралноПроблемът с тол таксата е сложен, но ако трябва да го опростиме много грубо това е просто още един данък върху българите - не само върху превозвачите, но чрез тях ще стигне до всички българи.
http://www.bbc.com/news/magazine-37612083А тези, които досега са плащали няма да спрат да плащат.
Просто ще има още, които ще плащат.
И затова основния въпрос е къде НАИСТИНА отиват тези пари.
Т.е. аз не съм принципно за това държавата да събира повече, но от това правителство очаквах мерки за повишаване на прозрачността и намаляване на корупцията, а не повишаване на данъците.
Разбирам, че им трябват средства.
Но и те трябва да разберат, че са избрани да сменят един порочен модел, а не да повтарят дефектите му, било то и неволно.
acarid
Рейтинг: 791 НеутралноАко разходите за пътища сега са 1 000 000 000 лв/ а те са повече/, то сметката се разпределя така:
1. Български данъкоплатци - 55%
2. Винетки - 30%
3. Превозвачи български - 10%, с пари на българските потребители
4. Превозвачи транзит - 5%, с пари на чужди потребители
5. Автобуси всякакви - 0.2%
6. Претоварени дървовози, каменовози и зърновози по 2-клас пътища - 0.0%
Вижда се че сметката я плаща народът през данъците си.
Плаща и вместо турските камиони, като спонсорира чужди икономики и потребители.
Толкова за престъпно ниските ТОЛ такси в момента.
А утре някои ще протестират този порочен модел да се запази.
acarid
Рейтинг: 791 НеутралноДо коментар [#2] от "Lazarus":
Денонощно 2-4 от тях лъжат по всякакви медии че цените ще се повишат няколко пъти, таксите им ще скочат 500пъти, а всеки български гражданин ще плаща сметката с по 900лв. годишно. Айде няма нужда повече да ги слушаме.
acarid
Рейтинг: 791 НеутралноДо коментар [#19] от "yavooor":
Забравяш чуждите превозвачи и чуждите потребители в уравнението. Сега почти липсват в приходната част.
acarid
Рейтинг: 791 НеутралноДо коментар [#31] от "Oggie Petkov":
Разходите на превозвачите са калкулирани в транспортната услуга.
При +20ст/км при най-тежките, това прави около 10% поскъпване на транспорта или около 0.5-1% по-скъпа стока в магазина.
xyha
Рейтинг: 890 ВеселоПомните ли какво обещаха , няма да вдигат данъци и такси ! Заслужаваме си съдбата , шото търпим да ни лъжат .
acarid
Рейтинг: 791 НеутралноДо коментар [#36] от "Bullet":
Акцизът върху горивата не се начислява за да се строят пътища, така както с акцизът върху ракията не се строят кръчми, тоест потребителска инфраструктура.
Bullet
Рейтинг: 1147 НеутралноДо коментар [#57] от "acarid":
Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.”Акцизът върху горивата не се начислява за да се строят пътища, така както с акцизът върху ракията не се строят кръчми, тоест потребителска инфраструктура.”
Къде написах нещо за строежи?
За строежите си има европейски фондове и т.н.
Говорим за подръжка на съществуващата пътна инфраструктора. Как пък една скандинавска страна не и хрумна да въвежда винетки, тол такси и прочие, а поддържа пътищата от приходите върху акциза? В нашия географски пояс стрижем офците до кожа или направо им режем зелките, на принципа “ден година храни”.
svv03688321
Рейтинг: 1016 НеутралноАз не разбирам как все парите не стигат за пътища въпреки винетки катаджии през 2 км. и дупки навсякъде иначе всички с коли за над $150хил.
Тол на всяка пътека няма да ви донесе повече освен разходи които които няма да се покриват от прчалбата , задръствания и ред други проблеми .
tanton
Рейтинг: 362 НеутралноИ досега не мога да разбера защо са тези тол-такси и винетки, които никога не могат да бъдат обективни. Вместо това може просто определен процент от цената на горивото при зареждане, да отива като данък от купувача.
Плащам 96 лв. за винетка и минавам 20 000 км годишно. Друг плаща 96 лв. и минава 5 000. Трети кара такси в града, минава 100 000 и не плаща нищо. Философията на данъците трябва да се осмисля с проницание.
Ciaran Gavin
Рейтинг: 773 НеутралноА
Ciaranvolarok
Рейтинг: 3344 НеутралноПравилно - който ползва, ще плаща.
acarid
Рейтинг: 791 НеутралноДо коментар [#58] от "Bullet":
До коментар [#60] от "tanton":
Финландия е голяма и рядко населена държава, в която почти няма транзитен трафик и изграждане на ТОЛ е нерентабилно.
В България 40-50% от тежкият трафик е транзит, който не зарежда гориво в България и ако няма ТОЛ ще го пускаме съвсем без пари.
Ако махнем тол-а и повишим акциза, за подръжка на пътната мрежа няма да плаща транзита, но ще плаща градския транспорт. Ще плаща и деда ми който няма кола, но пък налива бензин в лодката, резачката, копачката и бензиновата лампа коги пърли прасето на Коледа.
zakintos
Рейтинг: 277 НеутралноСамо да напомня, че т.нар. превозвачи ревнаха за тол системата още при въвеждането ѝ, а Бойка Борисова напълни памперса, че протестите им ще го бутнат и има направи огромни отстъпки, на практика обезмисляйки системата. С това си действие Бойка се доказа за пореден път, като безскрупулен крадец и стралхивец, харчейки нашите пари за нещо смислено и после спирайки го, за да удовлетвори популистки желания.
https://www.dnevnik.bg/analizi/2012/12/24/1975054_da_se_publikuva_pod_post_nomer_3nastroenieto_-/Колкото и слабости да има, респект към настоящото правителство, че не отстъпва от тази си позиция. Де да беше така и по отношение Русия и Украйна...
Batezuzi
Рейтинг: 1900 НеутралноКакто плащаме тока през цените на хляба, така плащаме и пътните такси. И дали събираме данъци, за да платим пътя или цените на магазина са по-високи заради пътя е все тая, но този разход го има. Не че не се крадат пари от ремонта на пътя, но така поне ще знаем, че парите са целево за пътя, а не за нещо друго. Кой вид транспортно средство колко пари трябва да плаща е отделен въпрос, но за мен кола с един човек в час пик трябва да дава пропорционално повече, за да оптимизираме и трафика.
courage.tcd
Рейтинг: 573 НеутралноПревозвачите превозват. Реват гербаджийските измекяри и селски тарикати.
mwd00681360
Рейтинг: 243 НеутралноДо коментар [#58] от "Bullet":
Защо не се поинтересуваш за другите данъци или усигуровки в скандинавските страни?
galina georgieva
Рейтинг: 1849 НеутралноВ цяла Европа тол таксите са само за магистралите!!! Само в България ще има тол такси за второстепенни пътища!!!
Bullet
Рейтинг: 1147 НеутралноДо коментар [#67] от "mwd00681360":
Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.”Защо не се поинтересуваш за другите данъци или усигуровки в скандинавските страни?”
Да се поинтересувам викаш? Хубаво, от 15 години веднъж годишно си разглеждам данъчната декларация, преди да я подам към Skatteverket. Та какво точно трябва да погледна там?
Bullet
Рейтинг: 1147 ВеселоДо коментар [#63] от "acarid":
Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.Могат да наложат такса влизане/ излизане през граничния пункт. Който не му оттърва да заобикаля лили да ползва ЖП. Случайно да сте запознат калво се случва с терминалите за товарни ремаркета на жп вагони? Колко пари се наляха в тях, за да бъде облекчен трафика, ама някой чака да приватизира “товарни превози”, да да внесат законодателните промени.
Да седиш на кръстопът и да си цакаш туземците, за сметка на путетъпкателите.
acarid
Рейтинг: 791 НеутралноДо коментар [#68] от "galina georgieva":
Верно?
Запознайте се как е в Унгария и Словакия като за начало
https://hu-go.hu//files/img/articles/208409/Toll road network subjet to e-toll-01.jpg