Основана от българин компания от Силициевата долина обяви ключова сделка

На снимката от ляво надясно: Момчил Кюркчиев (вдясно) с партньорите си Ананд Джейн и Суреш Кондамуди.

© Крис Николов

На снимката от ляво надясно: Момчил Кюркчиев (вдясно) с партньорите си Ананд Джейн и Суреш Кондамуди.



Компанията от Силициевата долина Leanplum, създадена от българина Момчил Кюркчиев, става част от глобалния лидер в областта на облачните маркетингови решения за ангажираност на клиенти (от англ. - Cloud Retention) CleverTap, беше обявено на официална церемония в София.


Преди седем години Кюркчиев стана герой на рубриката на "Дневник" "Следвай ги". За това как, започвайки от музиката, е стигнал до върха на корпоративния свят, четете тук.


Lеаnрlum e бързоразвиваща се технологична компания и лидер в мобилния маркетинг, ocнoвaнa пpeз 2012 г. в Caн Фpaнциcĸo oт Kюpĸчиeв. Преди той е сред 20-те служителя на Google, които отговарят за поддръжката на търсачката, но напуска, за да започне собствения проект за създаване на софтуер за проверка и подобрение на ефективността на мобилни приложения.




С инвестиции в размер на 125 млн. долара и офиси в София, Сан Франциско, Ню Йорк, Денвър, Амстердам и Сингапур, днес Leanplum трансформира мобилната ангажираност на потребители от цял свят и ускорява продуктови иновации в области като големи данни или т.нар. Big Data, автоматизация между различните канали и персонализация., се казва в съобщението.


Подписаните окончателни споразумения за пълно придобиване от страна на CleverTap са за неразкрита към момента сума. Очаква се сделката да бъде оформена окончателно през второто тримесечие на 2022 година.


Планът за обединението е да се създаде глобална компания с развойни центрове с над 600 служители и технологични екипи, ориентирани към клиентите, в Северна Америка, Европа, Латинска Америка, Индия, Югоизточна Азия и Близкия изток. Двете организации ще комбинират продуктовите си пакети и така списъкът им с клиенти ще надхвърли 1200 в над 100 страни по света.


Плановете са компанията да увеличи годишните си повтарящи се приходи до 100 милиона долара до края на 2022 година и да нарасне 10 пъти в следващите пет години. От двете дружествата подчертават, че мобилните приложения, които ползват технологиите на CleverTap и Leanplum в момента, са инсталирани на над 3 милиарда смарт телефони, или един от всеки два в света.


Софийският офис ще бъде един от основните развойни центрове на компанията заедно с екипите в Мумбай. В момента Leanplum има над 100 служители в четири страни като в София е основният технологичен хъб. Предвижда се увеличение на броя служители в България още в следващите месеци.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK