Големи световни производители са подали предложения за новите влакове

Големи световни производители са подали предложения за новите влакове

© БДЖ



Приключило е пазарното проучване за закупуването на новите български влакове, скоро предстои министерството на транспорта да обяви обществени поръчки на стойност 1.7 млрд. лева за доставката на влакове.


Това е най-голямата задействана поръчка по Плана за възстановяване и устойчивост. Получени са 32 индикативни предложения, уточниха от транспортното ведомство.


Допълва се, че подобен тип пазарно проучване се провеждало за пръв път, като целта му е да се постигне максимална прозрачност и ефективност при изразходването на парите от Плана за възстановяване, както и да се привлекат за участие най-добрите български и международни компании.




"Ще се възползваме в пълна степен от възможностите, които ни дава Законът за обществените поръчки, за да придобием най-модерните и сигурни влакове и оборудване при най-добри условия - и като цена, и като технологии", увери транспортният министър Николай Събев.


Индикативни предложения са подали едни от най-големите световни производители и доставчици на влакове и бордово оборудване: Alstom, CAF, Hyundai Rotem, PESA Bydgoszsz, Siemens Mobility, Skoda Transportation, Stadler Rail, FPS Poznan Fabryka Pojazdow Szynowych, KONCAR-Electric vehicles Inc., Thales, Talgo, Express Service, Vossloh Locomotives GmbH, CZ LOKO a.s. и CRRC Corporation Limited.


От министерството на транспорта уверяват, че до средата на 2026 г. се очаква България да има обновени влакове от най-ново поколение.


Новият подвижен състав включва 42 електрически влака, включително 7 двуетажни електрически мотрисни влака и 35 едноетажни електрически мотрисни влака; 20 пуш-пул влакови състава; 18 електрически батерийни маневрени локомотива; както и 108 комплекта ETCS бордово оборудване.


От транспортното ведомство уверяват също, че същият подход щял да бъде приложен от Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) и за двата проекта на компанията, одобрени по Плана за възстановяване и устойчивост. Те са за изграждане на интермодален терминал в Русе и за внедряване на второ ниво на Европейската система за управление на железопътния трафик (ERTMS) в жп участъка Русе - Каспичан.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK