Ами то това с влаковете хубаво....ама оправиха ли линиите, дето не можеше да се вдига повече от 80 км/ч на тях? Не се заяждам, сериозно питам, по едно време имаха някакви такива проблеми.
Първото правителство от 1989г. насам, което реално помисли за модернизирането на БДЖ. А тук един гербер във форума потрива ръце доволен, че маймуняците му от Банкя пак щели да се облажат!
"Получени са 32 индикативни предложения" - това показва колко е важен ЖП транспорта, което НИЕ още не сме осъзнали - слаба организация на разписанията, изоставени, направо срутени гари, хигиена нулева, кОлтура под нея. Дано променят мисленето си ОПравниците и дано парите да не се разпилеят из чакъла на коловозите.
Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
Това е добре, ако направят нещата, така че да са времево съпоставими с другия транспорт (не 100%, но поне приблизително) човек може да си помисли и за пътуване с влак. Че преди като трлъгнеш за Пловдив и стигаш за 3 часа, при 1 час с кола и 1 и половина часа с автобус. Аз за удоволствие бих пътувал с влак, но все пак 8-9 часа до морето ми идваха в повече. https://www.youtube.com/watch?v=aU5J2qRrpC4
"един милиард" чушки! Човек с подобен бизнес обикновено не си купува "министерска" позиция за да докопа парите от обществени поръчки и обществени ресурси!
Между Варна и Шумен влакът има няколко селски спирки, да се чуди човек защо? Елиминирането им ще доведе до увеличение на средната скорост, и рязко намаляване на времето за пътуване.
Скоростният влак Париж-Лион спира само веднъж по този маршрут от над 400 км.
Ами то това с влаковете хубаво....ама оправиха ли линиите, дето не можеше да се вдига повече от 80 км/ч на тях? Не се заяждам, сериозно питам, по едно време имаха някакви такива проблеми.
Сериозно питаш , сериозно отговарям. С европейски пари вече стотици километри ж.п. линии са основно ремонтирани. Често ремонтът представлява строителство на съвсем нова ж.п. линия по ново трасе, което изправя пътя и увеличава радиусите на завоите. Примерно над 60% от обновената ж.п. линия Пловдив - Свиленград е по ново трасе, различно от трасето на Баронхиршовата железница , строена още по турско време. В момента по този начин се обновяват ж.п. участъците Елин Пелин - Септември и Михайлово - Оризово. По тези трасета се редвижда се строителство на тунели. Целта е влаковете да могат да развиват над 150 километра в час.
До обществена поръчка още не се е стигнало, но дори активният интерес проявен дотук от сериозни фирми дава надежда, че търговете няма да са опорочени предварително...
Докато ги докарат, ще изтече много вода. Дано дотогава да не са ги продали, както онези новите, купени по времето на Царя, които мистериозно изчезнаха. Дянков ходи чак в Сърбия да ги търси.
БДЖ винаги е било едно пробито буре - каквото налееш вътре, всичко изтича и нищо не остава, а дружеството само трупа дългове. Куче влачи, диря няма.
СССР - родина на всички безотечественици!
При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното!
Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две!
Всички комунисти - под земята!
25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР!
Който не познава Сибир, той не познава СССР!
Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт!
До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
По-голямата част на София-Пловдив вече позволява 160км/ч. Ако пуснат експрес само с една спирка на Пазарджик, би трябвало за 1 час да се пътува. Питай ме тогава дали ще се кача на колата... Цената предполагам доста ще скочи, но около 25лв ще е приемливо, при автобус 15. В Германия цената за такова разстояние с влак е около 50 Евро, но който пътува редовно има карти с 50% намаление
Първото правителство от 1989г. насам, което реално помисли за модернизирането на БДЖ. А тук един гербер във форума потрива ръце доволен, че маймуняците му от Банкя пак щели да се облажат!
Пътувал съм често с влака София-Бургас през Пловдив последните години. Мога да кажа моите впечатления.
Има един участък от Стара Загора до Бургас, където се развиват около 100-120 км/ч. Но Стара Загора до Пловдив или новото отклонение към Димтровград скоростта е около 60 км/ч. Този бавен участък е само 1/3 от дължината на Бургас-Стара Загора, но, се взима за приблизително същото времетраене. От Пловдив до Костенец-Септември също се вдига около 100 км/ч. Но оттам до София започва нов бавен участък от 60-70 км/ч. Аз си го обяснявам с големия естествен наклон, който трябвада бъде изкачен. Денивелацията между Пловдив и София е около 500 метра, така че един толкова тежък влак и то натоварен с около 2-3 тона пътници и 1-2 тона багаж логично трудно ще го качи със 120 км/ч.
Ако накой пътува често с влака, ще забележи, че в посока София-Бургас през Пловдив се натрупва едно закъснение около 5-10 минути до пристигането в Пловдив. После с бавния участък до Стара Загора закъднението скача с още 7-8 минути. И после от Стара Загора до Бургас цялото закъснение се наваксва, за да пристигне влака навреме. Явно машинистите използват именно този бърз участък, за да дадат малко повече мощност и до Айтос да са наваскали изоставането.
В маршрута Бургас-София през деня редовно има закъснение в пристигането на ЖП гара София. Средно с около 5-10 минути. Нощния влак обаче пристига навреме. Не знам защо се получава така. Явно вечер машинистите напъват повече машината или си оставят по-големи интервали в бавните участъци, за да не трупат закъснения.
СССР - родина на всички безотечественици!
При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното!
Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две!
Всички комунисти - под земята!
25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР!
Който не познава Сибир, той не познава СССР!
Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт!
До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
Скоростните влакове ICE и TGV се движат с над 200 км/ч - не знам защо спрягаме цифри като 120 и тук-таме 160 км/ч. Очевидно е, че ЖП инфраструктурата не може да осигури подобни скорости. Май пак слагаме каруцата пред коня.
Сега като свялят правителството, ще сключат договор с някоя работилница (София, Бургас, Дряново и др.) която ще наеме някоя фирма с възможности горе долу да изкара нещо на тезгяха за подизпълнител и готово. Ще получим влакове за чудо, като магистрала Хемус.
Отворих сайта на БДЖ и действително има някакви по-приемливи скорости, основно София - Бургас (през Карлово), но също така София - Горна Оряховица излиза 3 часа, което е някак приемливо.
БДЖ трябва да се съсредоточи да предостави повече услуги там, където все още има хора: София - Пловдив - Бургас; жп окръга на Пловдив е жив - Хасково, Асеновград, Карлово и правилно купуват първите влакове за там.
Има потенциал и в североизточна България, където линиите са доста добре проектирани (не пропускат големи градове) - Варна, Добрич, Русе, Шумен с едни редовни връзки могат да бъдат една жива икономическа общност като пловдивско. В Румъния се говори, че смятат да ремонтират Букурещ - Гргево (не работи заради паднал мост).
София - Търново има туристически потенциал с по една двойка директни на ден, без прекачване и много силен маркетинг още от летище София. Такава е практиката със старите столици/градове навсякъде в Европа.
Линията към Благоевград, Сандански, Солун има много неразработен потенциал. В момента София - Сандански е малко над 3 часа, а Гърция ремонтира участъка от Солун до граничните градчета. Това също е една обща икономическа зона.
Мисля, че закупените влакове няма да стигнат за такива планове, но са една добра стъпка да се изгради основата и най-добрата инициатива в БДЖ за последните 30 години.
България е много малка страна с малко големи градове и високоскоростни линии над 200 км/ч имат смисъл само в една обща мрежа с Гърция и Румъния, която трябва да се планира сега, за да стане след 20-30 години.
Кви влакове ви гонят бе, лилявите, кви милиарди, променкаджиите още не са приели десетките закони, от което зависи ДАЛИ ИЗОБЩО ще ни дадат тези пари, те вече подскачат в транс. Размечтались, да?
Със зелени доводи няма да трогнеш българите. Основните аргументи за влаковете са, че са много по-безопастни от всеки друг вид транспорт, най-вече като премахват тировете от пътищата. Отделно са много по-икономични. Абе, в Европа всичко е вече отдавна измислено, просто трябва да копираме.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
penetrating
Рейтинг: 7684 ВеселоДостатъчно е да се затворят чекмеджетата с кюлчетата :)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertselqnin
Рейтинг: 2769 ВеселоКуриерчето доволно потриваше ръчички за сделката, а май друг ще я.............
georgievb
Рейтинг: 1640 ЛюбопитноАми то това с влаковете хубаво....ама оправиха ли линиите, дето не можеше да се вдига повече от 80 км/ч на тях? Не се заяждам, сериозно питам, по едно време имаха някакви такива проблеми.
https://www.youtube.com/watch?v=aU5J2qRrpC4pontius_glarus
Рейтинг: 3474 НеутралноПървото правителство от 1989г. насам, което реално помисли за модернизирането на БДЖ. А тук един гербер във форума потрива ръце доволен, че маймуняците му от Банкя пак щели да се облажат!
drz211128789
Рейтинг: 734 НеутралноБДЖто умишлено се фалира, за да вървят раздрънканите гербави фирми и да пълнят чекмеджето.
Paolo Di Canio
Рейтинг: 1892 ВеселоОхоо, 2 милиарда за поръчки.
Как можем да продължим промяната с тия парици, малей...
hamiltonf
Рейтинг: 3747 НеутралноДо коментар [#3] от "georgievb":
http://archives.bg/wars/SEARCH-f-2 Тук може да намерите данни за загинали във войните ваши близкиОправиха доста, и продължават да оправят, скорост 160 км/ч.
ЗаНиЗа
Рейтинг: 2665 Любопитно"Получени са 32 индикативни предложения" - това показва колко е важен ЖП транспорта, което НИЕ още не сме осъзнали - слаба организация на разписанията, изоставени, направо срутени гари, хигиена нулева, кОлтура под нея. Дано променят мисленето си ОПравниците и дано парите да не се разпилеят из чакъла на коловозите.
Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.vassilun
Рейтинг: 4757 Неутрално"Куриерчето" има бизнес за един милиард, а селякът само троли по форумите за трохите на Севда!
pontius_glarus
Рейтинг: 3474 НеутралноДо коментар [#4] от "pontius_glarus":
Тъй, ставало дума за 2 млрд! ГЕРБ и ДПС никога няма да пропуснат тези пари! Готови са на всичко!
radogado
Рейтинг: 552 НеутралноДо коментар [#3] от "georgievb":
Сега в някои участъци се движат със 120 км/ч
georgievb
Рейтинг: 1640 НеутралноТова е добре, ако направят нещата, така че да са времево съпоставими с другия транспорт (не 100%, но поне приблизително) човек може да си помисли и за пътуване с влак. Че преди като трлъгнеш за Пловдив и стигаш за 3 часа, при 1 час с кола и 1 и половина часа с автобус. Аз за удоволствие бих пътувал с влак, но все пак 8-9 часа до морето ми идваха в повече.
https://www.youtube.com/watch?v=aU5J2qRrpC4
selqnin
Рейтинг: 2769 ВеселоДо коментар [#9] от "vassilun":
"един милиард" чушки!
Човек с подобен бизнес обикновено не си купува "министерска" позиция за да докопа парите от обществени поръчки и обществени ресурси!
pontius_glarus
Рейтинг: 3474 НеутралноДо коментар [#12] от "georgievb":
Нещата са се променили. Преди около 2 месеца пътувах Варна-София, 7 ч. и 40 мин.
От няколко седмици 7 часа. Може да се желае още, но има промяна.
pontius_glarus
Рейтинг: 3474 НеутралноМежду Варна и Шумен влакът има няколко селски спирки, да се чуди човек защо? Елиминирането им ще доведе до увеличение на средната скорост, и рязко намаляване на времето за пътуване.
Скоростният влак Париж-Лион спира само веднъж по този маршрут от над 400 км.
bat_plamen
Рейтинг: 4273 НеутралноДано процедурата да е прозрачна докрай и БДЖ да получи максимално качествено оборудване на добра цена.
bat_plamen
Рейтинг: 4273 НеутралноДо коментар [#7] от "hamiltonf":
+++++++++++
Доколкото знам става дума за трасето София- Пловдив и се работи по посока Бургас с евро& фондове разбира се.
tacheaux
Рейтинг: 3834 НеутралноСериозно питаш , сериозно отговарям.
С европейски пари вече стотици километри ж.п. линии са основно ремонтирани. Често ремонтът представлява строителство на съвсем нова ж.п. линия по ново трасе, което изправя пътя и увеличава радиусите на завоите. Примерно над 60% от обновената ж.п. линия Пловдив - Свиленград е по ново трасе, различно от трасето на Баронхиршовата железница , строена още по турско време. В момента по този начин се обновяват ж.п. участъците Елин Пелин - Септември и Михайлово - Оризово. По тези трасета се редвижда се строителство на тунели. Целта е влаковете да могат да развиват над 150
километра в час.
plamen_b
Рейтинг: 3000 ЛюбопитноДо обществена поръчка още не се е стигнало, но дори активният интерес проявен дотук от сериозни фирми дава надежда, че търговете няма да са опорочени предварително...
Всичко ще бъде наред! :-)Lou
Рейтинг: 2076 НеутралноДокато ги докарат, ще изтече много вода. Дано дотогава да не са ги продали, както онези новите, купени по времето на Царя, които мистериозно изчезнаха. Дянков ходи чак в Сърбия да ги търси.
СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!БДЖ винаги е било едно пробито буре - каквото налееш вътре, всичко изтича и нищо не остава, а дружеството само трупа дългове. Куче влачи, диря няма.
hifi hifi
Рейтинг: 298 НеутралноПо-голямата част на София-Пловдив вече позволява 160км/ч. Ако пуснат експрес само с една спирка на Пазарджик, би трябвало за 1 час да се пътува.
Питай ме тогава дали ще се кача на колата...
Цената предполагам доста ще скочи, но около 25лв ще е приемливо, при автобус 15.
В Германия цената за такова разстояние с влак е около 50 Евро, но който пътува редовно има карти с 50% намаление
курил
Рейтинг: 851 НеутралноОще един не разбрал, че това е по европейския план....чукча писатель...
Lou
Рейтинг: 2076 НеутралноДо коментар [#3] от "georgievb":
СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!Пътувал съм често с влака София-Бургас през Пловдив последните години. Мога да кажа моите впечатления.
Има един участък от Стара Загора до Бургас, където се развиват около 100-120 км/ч. Но Стара Загора до Пловдив или новото отклонение към Димтровград скоростта е около 60 км/ч. Този бавен участък е само 1/3 от дължината на Бургас-Стара Загора, но, се взима за приблизително същото времетраене. От Пловдив до Костенец-Септември също се вдига около 100 км/ч. Но оттам до София започва нов бавен участък от 60-70 км/ч. Аз си го обяснявам с големия естествен наклон, който трябвада бъде изкачен. Денивелацията между Пловдив и София е около 500 метра, така че един толкова тежък влак и то натоварен с около 2-3 тона пътници и 1-2 тона багаж логично трудно ще го качи със 120 км/ч.
Ако накой пътува често с влака, ще забележи, че в посока София-Бургас през Пловдив се натрупва едно закъснение около 5-10 минути до пристигането в Пловдив. После с бавния участък до Стара Загора закъднението скача с още 7-8 минути. И после от Стара Загора до Бургас цялото закъснение се наваксва, за да пристигне влака навреме. Явно машинистите използват именно този бърз участък, за да дадат малко повече мощност и до Айтос да са наваскали изоставането.
В маршрута Бургас-София през деня редовно има закъснение в пристигането на ЖП гара София. Средно с около 5-10 минути. Нощния влак обаче пристига навреме. Не знам защо се получава така. Явно вечер машинистите напъват повече машината или си оставят по-големи интервали в бавните участъци, за да не трупат закъснения.
Double Talking Jive
Рейтинг: 395 НеутралноКаквито и влакове да вземат - душата на БДЖ е купето със зелените седалки.
Оставете вагоните с купета и зелени седалки!
georgi_ww
Рейтинг: 593 НеутралноСкоростните влакове ICE и TGV се движат с над 200 км/ч - не знам защо спрягаме цифри като 120 и тук-таме 160 км/ч. Очевидно е, че ЖП инфраструктурата не може да осигури подобни скорости. Май пак слагаме каруцата пред коня.
dorn
Рейтинг: 1572 НеутралноСега като свялят правителството, ще сключат договор с някоя работилница (София, Бургас, Дряново и др.) която ще наеме някоя фирма с възможности горе долу да изкара нещо на тезгяха за подизпълнител и готово. Ще получим влакове за чудо, като магистрала Хемус.
saw281060580
Рейтинг: 20 ВеселоДо коментар [#12] от "georgievb":Ако спазваш правилника за движение по пътищата тоя 1 час го умножи по 3.
Роси
Рейтинг: 6741 НеутралноВреме е да правим, като всяка европейска държава. Да намалят автобусите, които замърсяват въздуха и да увеличат ЖП транспорта.
Иво
Рейтинг: 3637 ВеселоЕ, вижда се най-накрая светлина в тунела за БДЖ. :-)
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Зеленият кон
Рейтинг: 201 НеутралноВилхелм Краус и Иван Костов не са доволни от това.
Читателю, да си представим, че си идиот. И да си представим, че си член на Конгреса. О, повтарям се!“ Марк Твенobservador
Рейтинг: 479 НеутралноОтворих сайта на БДЖ и действително има някакви по-приемливи скорости, основно София - Бургас (през Карлово), но също така София - Горна Оряховица излиза 3 часа, което е някак приемливо.
БДЖ трябва да се съсредоточи да предостави повече услуги там, където все още има хора: София - Пловдив - Бургас; жп окръга на Пловдив е жив - Хасково, Асеновград, Карлово и правилно купуват първите влакове за там.
Има потенциал и в североизточна България, където линиите са доста добре проектирани (не пропускат големи градове) - Варна, Добрич, Русе, Шумен с едни редовни връзки могат да бъдат една жива икономическа общност като пловдивско. В Румъния се говори, че смятат да ремонтират Букурещ - Гргево (не работи заради паднал мост).
София - Търново има туристически потенциал с по една двойка директни на ден, без прекачване и много силен маркетинг още от летище София. Такава е практиката със старите столици/градове навсякъде в Европа.
Линията към Благоевград, Сандански, Солун има много неразработен потенциал. В момента София - Сандански е малко над 3 часа, а Гърция ремонтира участъка от Солун до граничните градчета. Това също е една обща икономическа зона.
Мисля, че закупените влакове няма да стигнат за такива планове, но са една добра стъпка да се изгради основата и най-добрата инициатива в БДЖ за последните 30 години.
България е много малка страна с малко големи градове и високоскоростни линии над 200 км/ч имат смисъл само в една обща мрежа с Гърция и Румъния, която трябва да се планира сега, за да стане след 20-30 години.
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 1966 ВеселоКви влакове ви гонят бе, лилявите, кви милиарди, променкаджиите още не са приели десетките закони, от което зависи ДАЛИ ИЗОБЩО ще ни дадат тези пари, те вече подскачат в транс.
Размечтались, да?
georgievb
Рейтинг: 1640 Неутрално[quote#18:"tacheaux"][/quote]
https://www.youtube.com/watch?v=aU5J2qRrpC4Благодаря!
parallelepiped
Рейтинг: 702 НеутралноЗвучи чудесно, ама по какво ще се движат новите влакове? Или всичко отново, както при герберите, ще е свързано с комисионни....?
До коментар [#28] от "Роси":
Със зелени доводи няма да трогнеш българите. Основните аргументи за влаковете са, че са много по-безопастни от всеки друг вид транспорт, най-вече като премахват тировете от пътищата. Отделно са много по-икономични.
Абе, в Европа всичко е вече отдавна измислено, просто трябва да копираме.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
evpetra
Рейтинг: 1069 НеутралноДо коментар [#3] от "georgievb":
Вероятно се работи и върху това. Някога пътят с влак от Русе до София беше 8 часа, сега е 6 часа. С автобус - 5 часа и половина.