Големи световни производители са подали предложения за новите влакове

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (37)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 7684 Весело

    Достатъчно е да се затворят чекмеджетата с кюлчетата :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  2. 2 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2769 Весело

    Куриерчето доволно потриваше ръчички за сделката, а май друг ще я.............

  3. 3 Профил на georgievb
    georgievb
    Рейтинг: 1640 Любопитно

    Ами то това с влаковете хубаво....ама оправиха ли линиите, дето не можеше да се вдига повече от 80 км/ч на тях? Не се заяждам, сериозно питам, по едно време имаха някакви такива проблеми.

    https://www.youtube.com/watch?v=aU5J2qRrpC4
  4. 4 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3474 Неутрално

    Първото правителство от 1989г. насам, което реално помисли за модернизирането на БДЖ. А тук един гербер във форума потрива ръце доволен, че маймуняците му от Банкя пак щели да се облажат!

  5. 5 Профил на drz211128789
    drz211128789
    Рейтинг: 734 Неутрално

    БДЖто умишлено се фалира, за да вървят раздрънканите гербави фирми и да пълнят чекмеджето.

  6. 6 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1892 Весело

    Охоо, 2 милиарда за поръчки.
    Как можем да продължим промяната с тия парици, малей...

  7. 7 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3747 Неутрално

    До коментар [#3] от "georgievb":

    Оправиха доста, и продължават да оправят, скорост 160 км/ч.


    http://archives.bg/wars/SEARCH-f-2 Тук може да намерите данни за загинали във войните ваши близки
  8. 8 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 2665 Любопитно

    "Получени са 32 индикативни предложения" - това показва колко е важен ЖП транспорта, което НИЕ още не сме осъзнали - слаба организация на разписанията, изоставени, направо срутени гари, хигиена нулева, кОлтура под нея. Дано променят мисленето си ОПравниците и дано парите да не се разпилеят из чакъла на коловозите.

    Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
  9. 9 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4757 Неутрално

    Куриерчето доволно потриваше ръчички за сделката, а май друг ще я.............
    —цитат от коментар 2 на selqnin


    "Куриерчето" има бизнес за един милиард, а селякът само троли по форумите за трохите на Севда!

  10. 10 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3474 Неутрално

    До коментар [#4] от "pontius_glarus":

    Тъй, ставало дума за 2 млрд! ГЕРБ и ДПС никога няма да пропуснат тези пари! Готови са на всичко!

  11. 11 Профил на radogado
    radogado
    Рейтинг: 552 Неутрално

    До коментар [#3] от "georgievb":

    Сега в някои участъци се движат със 120 км/ч

  12. 12 Профил на georgievb
    georgievb
    Рейтинг: 1640 Неутрално

    До коментар [#3] от "georgievb":Оправиха доста, и продължават да оправят, скорост 160 км/ч.
    —цитат от коментар 7 на hamiltonf


    Това е добре, ако направят нещата, така че да са времево съпоставими с другия транспорт (не 100%, но поне приблизително) човек може да си помисли и за пътуване с влак. Че преди като трлъгнеш за Пловдив и стигаш за 3 часа, при 1 час с кола и 1 и половина часа с автобус. Аз за удоволствие бих пътувал с влак, но все пак 8-9 часа до морето ми идваха в повече.

    https://www.youtube.com/watch?v=aU5J2qRrpC4
  13. 13 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2769 Весело

    До коментар [#9] от "vassilun":

    "един милиард" чушки!
    Човек с подобен бизнес обикновено не си купува "министерска" позиция за да докопа парите от обществени поръчки и обществени ресурси!

  14. 14 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3474 Неутрално

    До коментар [#12] от "georgievb":

    Нещата са се променили. Преди около 2 месеца пътувах Варна-София, 7 ч. и 40 мин.
    От няколко седмици 7 часа. Може да се желае още, но има промяна.

  15. 15 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3474 Неутрално

    До коментар [#3] от "georgievb":Сега в някои участъци се движат със 120 км/ч
    —цитат от коментар 11 на radogado


    Между Варна и Шумен влакът има няколко селски спирки, да се чуди човек защо? Елиминирането им ще доведе до увеличение на средната скорост, и рязко намаляване на времето за пътуване.

    Скоростният влак Париж-Лион спира само веднъж по този маршрут от над 400 км.

  16. 16 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4273 Неутрално

    Дано процедурата да е прозрачна докрай и БДЖ да получи максимално качествено оборудване на добра цена.

  17. 17 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4273 Неутрално

    До коментар [#7] от "hamiltonf":

    +++++++++++
    Доколкото знам става дума за трасето София- Пловдив и се работи по посока Бургас с евро& фондове разбира се.

  18. 18 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3834 Неутрално

    Ами то това с влаковете хубаво....ама оправиха ли линиите, дето не можеше да се вдига повече от 80 км/ч на тях? Не се заяждам, сериозно питам, по едно време имаха някакви такива проблеми.
    —цитат от коментар 3 на georgievb


    Сериозно питаш , сериозно отговарям.
    С европейски пари вече стотици километри ж.п. линии са основно ремонтирани. Често ремонтът представлява строителство на съвсем нова ж.п. линия по ново трасе, което изправя пътя и увеличава радиусите на завоите. Примерно над 60% от обновената ж.п. линия Пловдив - Свиленград е по ново трасе, различно от трасето на Баронхиршовата железница , строена още по турско време. В момента по този начин се обновяват ж.п. участъците Елин Пелин - Септември и Михайлово - Оризово. По тези трасета се редвижда се строителство на тунели. Целта е влаковете да могат да развиват над 150
    километра в час.

  19. 19 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 3000 Любопитно

    До обществена поръчка още не се е стигнало, но дори активният интерес проявен дотук от сериозни фирми дава надежда, че търговете няма да са опорочени предварително...

    Всичко ще бъде наред! :-)
  20. 20 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 2076 Неутрално

    Докато ги докарат, ще изтече много вода. Дано дотогава да не са ги продали, както онези новите, купени по времето на Царя, които мистериозно изчезнаха. Дянков ходи чак в Сърбия да ги търси.

    БДЖ винаги е било едно пробито буре - каквото налееш вътре, всичко изтича и нищо не остава, а дружеството само трупа дългове. Куче влачи, диря няма.

    СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
  21. 21 Профил на hifi hifi
    hifi hifi
    Рейтинг: 298 Неутрално

    По-голямата част на София-Пловдив вече позволява 160км/ч. Ако пуснат експрес само с една спирка на Пазарджик, би трябвало за 1 час да се пътува.
    Питай ме тогава дали ще се кача на колата...
    Цената предполагам доста ще скочи, но около 25лв ще е приемливо, при автобус 15.
    В Германия цената за такова разстояние с влак е около 50 Евро, но който пътува редовно има карти с 50% намаление

  22. 22 Профил на курил
    курил
    Рейтинг: 851 Неутрално

    Първото правителство от 1989г. насам, което реално помисли за модернизирането на БДЖ. А тук един гербер във форума потрива ръце доволен, че маймуняците му от Банкя пак щели да се облажат!
    —цитат от коментар 4 на pontius_glarus


    Още един не разбрал, че това е по европейския план....чукча писатель...

  23. 23 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 2076 Неутрално

    До коментар [#3] от "georgievb":

    Пътувал съм често с влака София-Бургас през Пловдив последните години. Мога да кажа моите впечатления.

    Има един участък от Стара Загора до Бургас, където се развиват около 100-120 км/ч. Но Стара Загора до Пловдив или новото отклонение към Димтровград скоростта е около 60 км/ч. Този бавен участък е само 1/3 от дължината на Бургас-Стара Загора, но, се взима за приблизително същото времетраене. От Пловдив до Костенец-Септември също се вдига около 100 км/ч. Но оттам до София започва нов бавен участък от 60-70 км/ч. Аз си го обяснявам с големия естествен наклон, който трябвада бъде изкачен. Денивелацията между Пловдив и София е около 500 метра, така че един толкова тежък влак и то натоварен с около 2-3 тона пътници и 1-2 тона багаж логично трудно ще го качи със 120 км/ч.

    Ако накой пътува често с влака, ще забележи, че в посока София-Бургас през Пловдив се натрупва едно закъснение около 5-10 минути до пристигането в Пловдив. После с бавния участък до Стара Загора закъднението скача с още 7-8 минути. И после от Стара Загора до Бургас цялото закъснение се наваксва, за да пристигне влака навреме. Явно машинистите използват именно този бърз участък, за да дадат малко повече мощност и до Айтос да са наваскали изоставането.

    В маршрута Бургас-София през деня редовно има закъснение в пристигането на ЖП гара София. Средно с около 5-10 минути. Нощния влак обаче пристига навреме. Не знам защо се получава така. Явно вечер машинистите напъват повече машината или си оставят по-големи интервали в бавните участъци, за да не трупат закъснения.

    СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
  24. 24 Профил на Double Talking Jive
    Double Talking Jive
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Каквито и влакове да вземат - душата на БДЖ е купето със зелените седалки.
    Оставете вагоните с купета и зелени седалки!

  25. 25 Профил на georgi_ww
    georgi_ww
    Рейтинг: 593 Неутрално

    Скоростните влакове ICE и TGV се движат с над 200 км/ч - не знам защо спрягаме цифри като 120 и тук-таме 160 км/ч. Очевидно е, че ЖП инфраструктурата не може да осигури подобни скорости. Май пак слагаме каруцата пред коня.

  26. 26 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1572 Неутрално

    Сега като свялят правителството, ще сключат договор с някоя работилница (София, Бургас, Дряново и др.) която ще наеме някоя фирма с възможности горе долу да изкара нещо на тезгяха за подизпълнител и готово. Ще получим влакове за чудо, като магистрала Хемус.

  27. 27 Профил на saw281060580
    saw281060580
    Рейтинг: 20 Весело

    До коментар [#12] от "georgievb":Ако спазваш правилника за движение по пътищата тоя 1 час го умножи по 3.

  28. 28 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 6741 Неутрално

    Време е да правим, като всяка европейска държава. Да намалят автобусите, които замърсяват въздуха и да увеличат ЖП транспорта.

  29. 29 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3637 Весело

    Е, вижда се най-накрая светлина в тунела за БДЖ. :-)

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  30. 30 Профил на Зеленият кон
    Зеленият кон
    Рейтинг: 201 Неутрално

    Вилхелм Краус и Иван Костов не са доволни от това.

    Читателю, да си представим, че си идиот. И да си представим, че си член на Конгреса. О, повтарям се!“ Марк Твен
  31. 31 Профил на observador
    observador
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Отворих сайта на БДЖ и действително има някакви по-приемливи скорости, основно София - Бургас (през Карлово), но също така София - Горна Оряховица излиза 3 часа, което е някак приемливо.

    БДЖ трябва да се съсредоточи да предостави повече услуги там, където все още има хора: София - Пловдив - Бургас; жп окръга на Пловдив е жив - Хасково, Асеновград, Карлово и правилно купуват първите влакове за там.

    Има потенциал и в североизточна България, където линиите са доста добре проектирани (не пропускат големи градове) - Варна, Добрич, Русе, Шумен с едни редовни връзки могат да бъдат една жива икономическа общност като пловдивско. В Румъния се говори, че смятат да ремонтират Букурещ - Гргево (не работи заради паднал мост).

    София - Търново има туристически потенциал с по една двойка директни на ден, без прекачване и много силен маркетинг още от летище София. Такава е практиката със старите столици/градове навсякъде в Европа.

    Линията към Благоевград, Сандански, Солун има много неразработен потенциал. В момента София - Сандански е малко над 3 часа, а Гърция ремонтира участъка от Солун до граничните градчета. Това също е една обща икономическа зона.

    Мисля, че закупените влакове няма да стигнат за такива планове, но са една добра стъпка да се изгради основата и най-добрата инициатива в БДЖ за последните 30 години.

    България е много малка страна с малко големи градове и високоскоростни линии над 200 км/ч имат смисъл само в една обща мрежа с Гърция и Румъния, която трябва да се планира сега, за да стане след 20-30 години.

  32. 32 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1966 Весело

    Кви влакове ви гонят бе, лилявите, кви милиарди, променкаджиите още не са приели десетките закони, от което зависи ДАЛИ ИЗОБЩО ще ни дадат тези пари, те вече подскачат в транс.
    Размечтались, да?

  33. 33 Профил на georgievb
    georgievb
    Рейтинг: 1640 Неутрално

    [quote#18:"tacheaux"][/quote]

    Благодаря!

    https://www.youtube.com/watch?v=aU5J2qRrpC4
  34. 34 Профил на parallelepiped
    parallelepiped
    Рейтинг: 702 Неутрално

    Звучи чудесно, ама по какво ще се движат новите влакове? Или всичко отново, както при герберите, ще е свързано с комисионни....?

  35. 35 Профил на
    Рейтинг: 1495 Неутрално

    До коментар [#28] от "Роси":

    Със зелени доводи няма да трогнеш българите. Основните аргументи за влаковете са, че са много по-безопастни от всеки друг вид транспорт, най-вече като премахват тировете от пътищата. Отделно са много по-икономични.
    Абе, в Европа всичко е вече отдавна измислено, просто трябва да копираме.

  36. 36 Профил на tcx451130144
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  37. 37 Профил на evpetra
    evpetra
    Рейтинг: 1069 Неутрално

    До коментар [#3] от "georgievb":

    Вероятно се работи и върху това. Някога пътят с влак от Русе до София беше 8 часа, сега е 6 часа. С автобус - 5 часа и половина.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK