Две от големите хранителни вериги са глобени заради подвеждаща промоция на олио

Две от големите хранителни вериги са глобени заради подвеждаща промоция на олио

© Анелия Николова



Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) санкционира "Кауфланд" и "Билла" за нелоялна конкуренция. Санкцията за двете търговски вериги е в размер на 0.03% от нетните приходи от продажби за 2022 г. Мотивът за глобата е заблуждаваща реклама.


"Кауфланд" са глобени с 565 052 лв. заради промоция на слънчогледово олио "Плиска". Според КЗК е нямало налични количества с рекламираното олио в определени обекти на веригата.


"Билла" пък са санкционирани заради промоция на слънчогледово олио "Реоли" и високоолеиново олио "Папас". И от тях е нямало налични количества в определени обекти. Глобата за веригата е в размер на 250 089 лв.




Комисията приема, че в случая безспорно е налице несъответствие на обещаното с рекламните послания за продажба с намалена цена на промоционалните продукти и фактическото изпълнение на рекламодателя.


Случаят с промоциите на олио е от март, когато големи опашки за стоката се извиха пред търговските обекти на големите вериги в цялата страна, тъй като олиото поскъпна много бързо.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK