Когато желанието за нови дрехи срещне повишените разходи за ток

Когато желанието за нови дрехи срещне повишените разходи за ток

© Юлия Лазарова



Ускоряващата се годишна инфлация принуди много хора да търсят убежище за обезценяващите се двуцифрено доходи или спестявания. "Дневник" предлага няколко идеи за това в специалната поредица "Инфлацията: какво да се прави".


Само 16% от купувачите на мода на дребно планират да намалят разходите си за модни находки заради инфлацията. Това показва проучване сред 3 552 участници в анкета по темата на модната търсачка Glami. Очакваните по-високи сметки за енергия през зимата, засега, не разколебават сериозно пазаруването на дрехи.


Повечето от тях - 81%, очаквано са забелязали увеличение в цените, но въпреки високата инфлация и нестабилните икономически обстоятелства само 16% от всички, участвали в анкетата, планират да намалят значително разходите за модни артикули.




Мнозинството (48%) не планират значителна промяна в тези разходи, а останалите 34% изобщо не обмислят промяна в поведението си при пазаруване. Това е така, защото пазаруването на дрехи се оказва източник на удоволствие за 35% от всички участници и затова хората все още не са готови да се откажат от него.

Когато желанието за нови дрехи срещне повишените разходи за ток

От друга страна, 27% споделят, че покупките им са посветени предимно на необходимите артикули, което затруднява ограничаването на пазара или промяна в целите на покупката.
Друга причина е, че хората често пазаруват за някой друг от семейството си. Например, те трябва да купят дрехи за децата си или близки за по-студените сезони - още едно обяснение защо навиците за пазаруване не могат да бъдат значително променени.

Въпреки факта, че много от анкетираните казват, че не биха направили драстични корекции в навиците си при покупки на модни артикули, 30% споделят, че предпочитат да изчакат големите намаления през ноември (Черен петък), за да си напазаруват необходимото.


Резултатите от проучването също сочат, че сезонните и личните нужди са ключови фактори за българите и техните покупки. Общо 39% от анкетираните споделят, че когато харчат пари за модни артикули, те обикновено избират стоки, подходящи за конкретния сезон като ботуши, якета и пуловери. Дори за празничния период, половината от участниците казват, че планират да носят "удобни дрехи" като пуловери или пижами.


Въпреки че потребителите на търсачката демонстрират силна лоялност към модата, на въпроса дали биха помислили да намалят потреблението си на ток или газ у дома и вместо това да се обличат по-топло, само 16% отговарят, че биха добавили допълнителен "слой дрехи", за да спестят малко пари от сметките си.

Общо 37% споделят, че предпочитат да имат топъл и удобен дом. И все пак, 28% биха изчакали да видят реалните цени, които ще трябва да платят в началото на сезона и след това биха обмислили да похарчат малко повече пари за хубав топъл пуловер вместо сметки.

В допълнение 41% от всички българи, участвали в проучването, предпочитат да носят удобна и топла пижама у дома, за да не им е студено.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK