Министерството на туризма вече има идеи за бюджета за идната година

Министерството на туризма вече има идеи за бюджета за идната година

© Цветелина Белутова, Капитал



Министерството на туризма е подготвило списък с четири предложения за бюджета за следващата година и съпътстващите го обичайни промени в данъчните закони. И този път не е известно кога законите ще бъдат приети заради прогнозираната невъзможност да се състави редовно правителство, предвид резултатите от изборите.


За всяко от предложенията е достатъчно наличието на работещо Народно събрание, уточнява служебният министър на туризма Илин Димитров, цитиран от пресцентъра му.


"След изборите е време да проверим дали обещанията на партиите за приоритетен сектор туризъм ще бъдат изпълнени и дали в 48-ото Народно събрание политическите сили ще застанат зад думите си", допълва той.




Една от идеите е намалената ставка на ДДС на 9% да бъде превърната в постоянна. Тя бе приета заради пандемията в услуга на ресторантьорите, които месеци наред нямаха право да работят.


Второто предложение на Министерството на туризма е бюджетът за реклама да бъде повишен на 100 млн. лв. За сравнение - за тази година по това перо ведомството разполага с 18 млн. лв. Целта на петкратното увеличение е "за да може министерството да работи върху утвърждаването не само на дестинацията, но и за изграждането на разпознаваем бранд "България", с адекватна за целта реклама".


Димитров дава пример с Гърция, чийто бюджет за реклама е 250 млн. лв., Турция - над 410 млн. лв., които са преките конкуренти на България конкретно в летния туризъм.


"При одобрение в Народното събрание ще започнем веднага консултации с бизнеса и НПО сектора в страната. Ще се допитаме и до международни компании. Критично важно е да изработим правилна рекламна стратегия, която да се базира на даденостите ни, а това са море, планина, ски, култура, история, минерални води, вино, приключения, прекрасна храна", посочва Димитров.


Министерството на туризма е изпратило писмо до Европейската комисия за възможностите за подкрепа на туроператорите, подобно на мярката, популярна като "35 евро на седалка", и очаква отговор. Тя се отпуска на туроператорите, които предлагат чартърни полети за ваканция в България, като има редица изисквания към тях. В началото на лятото например бе въведено изискване за лимит на пази помощ, като изчислението е за целия Европейски съюз. Това означава, че големите туроператори с дейност в повече от една страна, които са получили такава помощ вече и тя надхвърля 2.3 млн. евро, техните поделения в България не могат да я ползват.


Добавена е и възможността за подобно субсидиране на автобусните пътувания.


Другата необходима мярка е да останат помощите за тока за бизнеса, като се добавят и за газ и безакцизно гориво за нафтовите стопанства на хотелите.


Министерството посочва, че всички мерки са съгласувани с национално представените организации от бранша и са "критично важни" за оцеляването и развитието на сектора.


Всичко, което трябва да знаете за:
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK