И "Билла" ще се впусне в онлайн продажбите

И "Билла" ще се впусне в онлайн продажбите

© Билла България



С началото на пандемията много търговци от различни сектори започнаха или ускориха започнали планове по отварянето на онлайн канали за продажба. Във времената на ограниченията заради коронавируса потребителите се оказаха с ограничени възможности да пазаруват от дистанция, което бе в основата и на тези процеси.


Към групата на онлайн търговците от догодина ще се добави и веригата "Била", която за начало ще ползва за доставчик "Глово" (Glovo) подобно на колегите им от "Фантастико" и "Кауфланд".


Очаква се онлайн продажбите да започнат през първото тримесечие с богат асортимент и за начало в София. "Ще видим как ще върви и ще се развиваме постепенно", обяви Вигинтас Шапокас, изп. директор на компанията в България.




Сред плановете на веригата е и да започне да предлага на българския пазар две собствени германски марки на групата REWE, в състава на която е и "Билла" - REWE Beste Wahl и Ja!, като втората е в по-ниския ценови клас. И двете са собствени марки на компанията и обхващат широка гама продукти като оценката на Шапокас е, че чрез тях на щандовете ще се появи германско качество на български цени.


Пазарува се на промоция


Той посочи, че инфлацията е променила начина на пазаруване. Потребителите масово не правят както преди - пазаруване през уикенда за цялата седмица, а по-скоро купуват по-малко неща през ден или всеки ден. В допълнение заради непрекъснато нарастващите цени една трета от кошницата вече е със стоки на промоция. В допълнение хората купували повече от нужното им в момента, когато нещо е на промоция, защото не знаят кога отново ще бъде.

Инфлацията превърна потребителите в ловци на оферти
Инфлацията превърна потребителите в ловци на оферти


Непрекъснатото поскъпване е и причината за засиления интерес на потребителите към програмите за лоялност, каквито вече имат почти всички вериги за храни.


"Преди клиентите се вълнуваха повече от екологичните продукти, устойчивото им производство, а сега ключов е финансовият аспект", посочи Шапокас. Обясни, че веригата не приема автоматично непрекъснатите заявки от доставчиците си за повишение на цените, но вижда по собствените си мерки, че всички елементи в процеса на производство и доставка непрекъснато поскъпват.


Веригата обяви, че за ноември предвижда да вдигне до 70% броя на промоционалните артикули, а в плановете й за догодина влиза предлагането на персонализирани промоции за клиентите.


За деветте месеца на годината веригата отчита малко над 22% годишен ръст в оборота, част от който се дължи на инфлацията. За компанията тя е по-ниска от средната, отчитана от НСИ заради включване в изчислението на стоките на промоция и се изчислява на около 13-14%.

Според данните на веригата най-голяма е тя при при тоалетна хартия, салфетки и др. - 28.5%, олиото - 41.3%, яйца - 27.1%, маслото - 34.2%, хляба - 25.6%, млечните продукти - 19.1%.


През новата година - още магазини


През следващата година веригата ще продължи да отваря нови физически магазини като те ще са 12, а планът е по още 18 да се правят през 2024 и 2025 г. е се отварят по-малки по размер квартални обекти както и такива в по-малките градове. Шапокас обясни това с обстоятелството, че в България традиционната търговия остава с много висок дял.


Общо над 50 млн. евро ще инвестира веригата през идната година в нови обекти, обновяване на съществуващи, подобряване на складовата база в София, инсталиране на фотоволтаици върху магазините заради продължаващите високи разходи за ток.


Всичко, което трябва да знаете за:
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK