Минималния осигурителен праг само по себе си е дискриминационно решение, което е в полза на по високо за платените и дискриминира ниско платените като те плащат по високи данъци като процент от дохода.
Разбира се че ще протестират. Плащат шапка пари и не получават нищо. Като идеш на лекар, не те лекуват а те разкриват да скубят още пари. Пенсиите след година две еднакви индексации стават еднакви без значение на колко си се осигурявал, ако изобщо доживееш до пенсия и ако изобщо има още пенсии, като дойде време да се пенсионират
И какво получавам от тая държава, за парите които плащам? Пенсиите не ги споменавам, ходя на частен лекар и си плащам всичко КЕШ, освен здравните. Да извадят ония, в сивата икономика и да ги дереат тях. Разни зидари и мазачи правят по 5-6 бона на месец и всичко е на ръка....
Диария, никъде не може да плащаш 5 пъти повече и да получаваш същото. Само при комунизЪма има и се видя до какво води - всеки краде и лъже и никой не работи
Ходи в друга като не ти харесва. А това, че не разбираш както получаваш от държавата е твой проблем... умнокрасавците сте все така болни-недоволни, и пъшката, но оставате при мама, тате и тъпогрозните.
Едно от най-хубавите неща в БГ са ниските данъци и след това повишение пак ще останат супер ниски :-)
Чехов е Толстой, а Братя Карамазови са Три Сестри!
Че то това не идва от плащането на данъци, а от ктраденето. От 30 години нарочно промотират по телевизиите корупционери за политикани да, ни развиват. ИТ че и всякакви други специалисти там трябва да им отиде енергията а не в не плащането на данъци.
Проблемът е много по-всеобхватен, отколкото възражението на ИТ бранша. Съотношението между "млади" работещи и "стари" пенсионери в България е катастрофално (гарантирано от ГЕРБ). Ежемесечните вноски в ДОО не стигат за покриване на пенсиите. Проблемът няма да се реши ако се вземат повече пари сега от ИТ бранша, за да се платят пенсиите на хора, които не са работили в ИТ бранша! Не може проблемът от болната глава да се прехвърля върху здравата и по този начин да се реши от само себе си. Утре, когато тези ИТ служители се пенсионират с по-високи пенсии, откъде ще се вземат пари да им се плащат тези пенсии? От Текезесето ли?
Естествено, че ще мрънкат чорбаджиите от IT бизнеса. Работниците са ясни - те се договарят на “чисто”, “нето” и т.н., пък като дойде времето за пенсиониране, че ще получават пенсия по-малка от минималната във Франция, каквато получават там пенсиониралите се метачи, чистачи, роми, алжирци и други такива от Суринам, бОли ги фАра
"Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." -
Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472
То ако тогава се крадеше то сега се краде 1000 пъти повече. Наистина много и работят яко ама и колко повече търтеи се появиха. Така че комунизма ок, ама сега е доста по зле отвсякъде. Тепърва идва да разберем и какво ще струва безхаберието в армията. Това с икономиката е нищо в сравнение с това което идва.
Моля хора, които не правят разлика между данъци и осигуровки да не коментират неща, от които нямат представа. На всички ни е ясно, че не плащат нито едното, защото чакат на помощи
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Гнусни комунисти се събраха в този парламент. Да вземем от малкото работещи и да раздаваме на многото търтеи - това им е мечтата. Требва да има уравниловка - като в СОЦА.
И моите 5ст. по темата: Като работодател изпитвам истински ужас когато трябва да наемем. ИТ бранша краде изключителни кадри от други сфери. В момента всичккото куцо и сакато става ИТ - много от тях посредствени и никога не добре реализирани след 35г. например. Защото нека не се лъжем - има чудесни лекари, хидроинженери и архитекти, които никога не се осъществяват заради желанието за бързи и високи доходи като писачи на код.
И на мен ми е адски трудно, да обяснявам на моите кадри - как нашия бранш е друг и като си млад доходите са ниски, ама като си стар са високи, щото е занаят и опит, докато при ИТ извинете след 35 са аут, освен ако не са твърде кадърни за да станат мениджъри.
И затова и не ги жаля. Простете язвителния коментар, но много дава ИТ-то, но и много взема.
400 000 с такива заплати по 100лв. , това са 40 000 000лв на година. Лукойл се оказа, че бил съгласен да плаща 700 000 000лв. До сега обаче Герб, Дпс и Бсп си бъркаха по дупките. Ще цакаме инициативата в ИТ бранша със скрити данъци, обаче наще дружки от руската кочина няма да ги закачаме. После ще излезем пред оскотялата част от населението и ще се бием в гърдите колко сме загрижени. И пак всяват разделение в обществото, щото тези в ИТ бранша, това което виждам аз го виждат и те. Тези с ниски заплати има причина да са такива. По стар български обичай са свикнали някой на им дава без да си мръднат пръста. Да не говорим въобще как се прахосва обществен ресурс и контролът върху обществените поръчки.
Тези 400хил с високи заплати носят данъчната система на раменете си. Вноската на тази група е 2.5 пъти по висока спрямо отношение на заети в ИТ към общ брой работещи. Ако половината се изнесат, ще мечтаем за бюджетен дефицит от 6% на година.
Като цяло Герб, Дпс и Бсп са заклет враг на ИТ бранша. Там няма корпоративна зависимост, не се гласува под строи.
И моите 5ст. по темата: Като работодател изпитвам истински ужас когато трябва да наемем. ИТ бранша краде изключителни кадри от други сфери. В момента всичккото куцо и сакато става ИТ - много от тях посредствени и никога не добре реализирани след 35г. например. Защото нека не се лъжем - има чудесни лекари, хидроинженери и архитекти, които никога не се осъществяват заради желанието за бързи и високи доходи като писачи на код. И на мен ми е адски трудно, да обяснявам на моите кадри - как нашия бранш е друг и като си млад доходите са ниски, ама като си стар са високи, щото е занаят и опит, докато при ИТ извинете след 35 са аут, освен ако не са твърде кадърни за да станат мениджъри. И затова и не ги жаля. Простете язвителния коментар, но много дава ИТ-то, но и много взема.
Проблемът е много по-всеобхватен, отколкото възражението на ИТ бранша. Съотношението между "млади" работещи и "стари" пенсионери в България е катастрофално (гарантирано от ГЕРБ). Ежемесечните вноски в ДОО не стигат за покриване на пенсиите. Проблемът няма да се реши ако се вземат повече пари сега от ИТ бранша, за да се платят пенсиите на хора, които не са работили в ИТ бранша! Не може проблемът от болната глава да се прехвърля върху здравата и по този начин да се реши от само себе си. Утре, когато тези ИТ служители се пенсионират с по-високи пенсии, откъде ще се вземат пари да им се плащат тези пенсии? От Текезесето ли?
Сериозно ли ГЕРБ предизвикаха хиперинфлация, която нулира пенсионните фондове? Я помисли пак, не беше ли любимата ви БСП, за да отърве кредитните си милионери от дълговете.
Осигуровките са също супер ниски в България. Преди време работих в Германия, там здравната осигуровка е 7% от брутната заплата + 7% от работодател, т.е. се внасяха по над 1000 Евро от мое име всеки месец. После дойдой в България и за същата заплата, здравните осигуровки бяха 100 лв /месец Ха-Ха...
Много неща в България не са наред, но данъчната тежест и всички разходи са много ниски ;-) Измислете нещо друго от което да се оплаквате...
Чехов е Толстой, а Братя Карамазови са Три Сестри!
Повишаването на осигурителния доход е вредно: - защото е данък, а не осигуровка; - защото е едностранен акт (държавата не дава нищо насреща); - защото е срещу светлата част на бизнеса; - защото е данък само върху част от бизнеса; - защото е мързелива акция на политиците и държавата за събиране на повече пари. (имам персонален интерес срещу увеличението, защото съм в групата засегнати ИТ)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
"Но би си струвало да оставим на БСП някоя друга кражба от хазната в замяна на върховенство на Закона и повече интеграция в ЕС."
—цитат от коментар 227 на пРезидента!
МОля,ако не ив харесва,отидете на "ЗАПАД",да работите като ИТ,там ще ви обяснят за данъците и колко високи са.Тука сме като благотворително дружество,спрямо другите държави,относно данъци и осигуровки!
И моите 5ст. по темата: Като работодател изпитвам истински ужас когато трябва да наемем. ИТ бранша краде изключителни кадри от други сфери. В момента всичккото куцо и сакато става ИТ - много от тях посредствени и никога не добре реализирани след 35г. например. Защото нека не се лъжем - има чудесни лекари, хидроинженери и архитекти, които никога не се осъществяват заради желанието за бързи и високи доходи като писачи на код. И на мен ми е адски трудно, да обяснявам на моите кадри - как нашия бранш е друг и като си млад доходите са ниски, ама като си стар са високи, щото е занаят и опит, докато при ИТ извинете след 35 са аут, освен ако не са твърде кадърни за да станат мениджъри. И затова и не ги жаля. Простете язвителния коментар, но много дава ИТ-то, но и много взема.
Ти си много глупав, бе! Теб не те грее това, защото им даваш смешни подаяния! Проблема е, че зидарите и плочкаджиите 10 бона НЕ ГИ ХАРЕСВАТ на месец, но ВСИЧКО Е НА ЧЕРНО В ДЖОБА, а това е НАЙ ГОЛЕМИЯТ СЕКТОР! Разбра лЕ, пишман работодателю?
А иначе БСП - град да ги убие за демагогията към народа. Нали е ясно, че този ръст ще е калкулиран в крайните цени към всички ползватели на софтуер, включително държавата? Да не се чудите от къде идва инфлацията после.
Търсене има ОГРОМНО ! ЛИнкдина сваки дан и е пълен с ЕйчАрчета "на лични" Проблема е, че почваме да се изравняваме с Франция и Италия ПО ЦЕНИ, ако ме разбираш... Остава "успокоението", че сме по-добре технически, но все пак...
Най дразнещото е, че проблема на болната глава се премята на здравата и се щавят само коректните платци, а зидарчетата с беърли 8 клас се подсмихват под мустак ехидно...(И НЕ САМО ТЕ, ПЪЛНО Е С ХОРА ОСИГУРЕНИ НА МИНИМАЛНА ВЗИМАЩИ 3 ПЪТИ ПОВЕЧЕ) Проблема е да се НАКАРАТ ОСТАНЛИТЕ ДА ПЛАЩАТ НА РЕАЛНИТЕ ДОХОДИ!
Да, щото айтата са глупави и пасат трева. Ще си направят по една фирма и ще работят като шефове през нея. Осигуровки на 800лв и другото като дивидент. Държавата ще събере по-малко от коклото сега.
До коментар [#36] от "Щирлиц от Кайсиева Градина":
В момента в който доближим цените във Франция, регистрирам фирма във Франция, назначавам хората в нея и започвам да внасям френски осигуровки. Хората ще получат френски пенсии, на мен ще ми излиза същото, а паразитите ще си търсят други донори.
Този максимален осигурителлен доход въобще не трябва да го има. Не разбирам какви са тези оплаквания при 3400 лв праг данъка е 340лв. и остават 3060лв. Ако си взимал 4200лв ще останат 3860лв. При 4200лв. праг данъка е 420лв. и остават 3780лв. Значи голям вой се надига за едни 80лв при положение че говорим за 3780лв. нето. Много жалка картинка.
Има го и момента, че аз мога да стана "външен консултант" на граждански директно в Италия/Скандинавия, дори и сега... Искам да кажа, че ако си доста кадърен и можеш, особено в новите технологии на МС като Интюн примерно и можеш да даваш цялостни решения, можеш да си намериш и сам клиенти и ти се явяваш леко излишен в схемата... 😎
До коментар [#14] от "uq":Осигуровките са също супер ниски в България. Преди време работих в Германия, там здравната осигуровка е 7% от брутната заплата + 7% от работодател, т.е. се внасяха по над 1000 Евро от мое име всеки месец.
В Германия обаче здравната осигуровка не е задължителна. Или аз като работих - не беше. Сега не знам как е. Съответно аз не си направих тогава. Съответно си спестих едни пари. През цялото време прекарано там - ходих на доктор 2 пъти и си платих от джоба.
Всъщност здравната осигуровка е според дохода. При по-нисък доход е задължителна. При по-висок - НЕ е задължителна.
До коментар [#39] от "vzoran":Жалък си ти, вземи научи какво е осигурителен праг и какво данъчна основа. То за това държавата е на това дередже, защото всеки има мнение по всичко.
До коментар [#40] от "Щирлиц от Кайсиева Градина":
Няма лошо, всеки да може да изкарва колкото може повече. Обаче си има и минуси тази схема, защото когато си във фирма се плаща и "неотработеното" време, а иначе си го поемаш сам.
В Германия нито здравната система, нито пенсионната са солидарни, за разлика от България. Да сравняваш Германия и България е като да сравняваш домати и картофи. И аз съм живял там.
4200 просто ще накарат едни хора да станат и да си заминат в други фирми и това сътресение е излишно на фона на това че сивата икономика не плаща нищо. Ония ден отивам да си праа колата в бял сервиз и ония ми вика: половината ми ги дай кеш половината ми ги преведи по сметка - що? Сетете се вие.
И аз да питам, какво точно ще се счупи, ако айтитата почнат да плащат същия процент от дохода си за осигуровки както всички останали? Ще отидат да лепят плочки на черно или какво?
Е, не стигат парите. Усетиха се, че не може да вдигат пенсиите само защото така им се иска. Принципно и минимална заплата не трябва да има ама това с максимално осигурителния праг е съвсем безумно. Солидарността означава, че ако за здраве всички плащат Х% от доходите се получава средна сума на месец за всички, която би следвало да е осигури прилично здравеопазване. Сега обаче казват как трябва едва ли не до безкрай да вдигаме максимума на базата за осигуровки. Еми не е ОК
Наясно ли си какво е данък и какво осигуровка? Пенсионните партиди от към 2000 година са лични. Осигигуровката срещу болест също няма нищо общо с данък. Като се разболеш болничните ги получаваш на база осигурителен доход. Няма как да получаваш нормална пенсия като се осугиряваш на ниска сума. Осигурителноя праг не е защита на "светлия" бизнес а азщита на социалната система срещу измами.
От декември 2022 г.влезе в сила директивата на ЕС и САЩ за борба с изпирането на пари (5). Биткойните и други монети, компрометирани от престъпници, могат да влязат в крипто портфейлите на потребителите. В този случай всички активи в портфейла са в черен списък и ще бъдат блокирани. Проверете портфейла си безплатно и без регистрация спешно: https://tiny.one/wn8ztkec
Нормално е когато гласуваш за леви партии ДБ и ПП които се коалират с лявата БСП... Ами левите партии харчат бре хора. След харчене на държавна пара идва нормалното вдигане на данъци.
Така, че софийския офисен планктон който докара левичарите на власт сам си вдигна данъците. Маргарет Тачър казва нещо от сорта социализма е хубав ама чуждите пари свърсшват ранно или късно
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Нелсън Мандела
Рейтинг: 2038 ВеселоДа бе, как ще ги платят тези 100 лв/месец ???! ;-)
Чехов е Толстой, а Братя Карамазови са Три Сестри!Ако не им харесва да галсуват пак за ПП и ще получат прогресивно данъчно облагане, като във всяка уважаваща себе си западна държава ХА-ХА
Daria
Рейтинг: 997 НеутралноМинималния осигурителен праг само по себе си е дискриминационно решение, което е в полза на по високо за платените и дискриминира ниско платените като те плащат по високи данъци като процент от дохода.
uq
Рейтинг: 1856 НеутралноРазбира се че ще протестират. Плащат шапка пари и не получават нищо. Като идеш на лекар, не те лекуват а те разкриват да скубят още пари. Пенсиите след година две еднакви индексации стават еднакви без значение на колко си се осигурявал, ако изобщо доживееш до пенсия и ако изобщо има още пенсии, като дойде време да се пенсионират
Daria
Рейтинг: 997 НеутралноДо коментар [#1] от "Нелсън Мандела":
Ми в крайна сметка за да има мир трябва да има справедливост.
ship_smasha
Рейтинг: 13 НеутралноДо коментар [#1] от "Нелсън Мандела":
И какво получавам от тая държава, за парите които плащам? Пенсиите не ги споменавам, ходя на частен лекар и си плащам всичко КЕШ, освен здравните. Да извадят ония, в сивата икономика и да ги дереат тях. Разни зидари и мазачи правят по 5-6 бона на месец и всичко е на ръка....
uq
Рейтинг: 1856 НеутралноДо коментар [#2] от "Daria ":
Диария, никъде не може да плащаш 5 пъти повече и да получаваш същото. Само при комунизЪма има и се видя до какво води - всеки краде и лъже и никой не работи
Нелсън Мандела
Рейтинг: 2038 ВеселоДо коментар [#5] от "ship_smasha":
Чехов е Толстой, а Братя Карамазови са Три Сестри!Ходи в друга като не ти харесва. А това, че не разбираш както получаваш от държавата е твой проблем... умнокрасавците сте все така болни-недоволни, и пъшката, но оставате при мама, тате и тъпогрозните.
Едно от най-хубавите неща в БГ са ниските данъци и след това повишение пак ще останат супер ниски :-)
Daria
Рейтинг: 997 НеутралноДо коментар [#3] от "uq":
Че то това не идва от плащането на данъци, а от ктраденето. От 30 години нарочно промотират по телевизиите корупционери за политикани да, ни развиват. ИТ че и всякакви други специалисти там трябва да им отиде енергията а не в не плащането на данъци.
vankata1
Рейтинг: 1543 РазстроеноПроблемът е много по-всеобхватен, отколкото възражението на ИТ бранша.
Съотношението между "млади" работещи и "стари" пенсионери в България е катастрофално (гарантирано от ГЕРБ). Ежемесечните вноски в ДОО не стигат за покриване на пенсиите.
Проблемът няма да се реши ако се вземат повече пари сега от ИТ бранша, за да се платят пенсиите на хора, които не са работили в ИТ бранша! Не може проблемът от болната глава да се прехвърля върху здравата и по този начин да се реши от само себе си. Утре, когато тези ИТ служители се пенсионират с по-високи пенсии, откъде ще се вземат пари да им се плащат тези пенсии? От Текезесето ли?
Нелсън Мандела
Рейтинг: 2038 ВеселоДо коментар [#9] от "vankata1":
Чехов е Толстой, а Братя Карамазови са Три Сестри!И кой вдигна пенсиите без да има пари за това?!! Асенчо Хасковски - Харвардски,
Сега всички ще плащате, аз за момента не съм на територията, но данъците ми са 3 пъти по-високи от тези в БГ.
Нервната акула
Рейтинг: 1352 ВеселоВсеки път, като стане дума за вдигане на осигуровки и данъци, на гербавите веднага им избива, че са червени отвътре.
Günther
Рейтинг: 1757 НеутралноЕстествено, че ще мрънкат чорбаджиите от IT бизнеса. Работниците са ясни - те се договарят на “чисто”, “нето” и т.н., пък като дойде времето за пенсиониране, че ще получават пенсия по-малка от минималната във Франция, каквато получават там пенсиониралите се метачи, чистачи, роми, алжирци и други такива от Суринам, бОли ги фАра
"Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." - Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472Daria
Рейтинг: 997 НеутралноДо коментар [#6] от "uq":
То ако тогава се крадеше то сега се краде 1000 пъти повече. Наистина много и работят яко ама и колко повече търтеи се появиха. Така че комунизма ок, ама сега е доста по зле отвсякъде. Тепърва идва да разберем и какво ще струва безхаберието в армията. Това с икономиката е нищо в сравнение с това което идва.
uq
Рейтинг: 1856 НеутралноДо коментар [#7] от "Нелсън Мандела":
До коментар [#8] от "Daria ":
Моля хора, които не правят разлика между данъци и осигуровки да не коментират неща, от които нямат представа. На всички ни е ясно, че не плащат нито едното, защото чакат на помощи
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
мики маус
Рейтинг: 2061 НеутралноОбразованите и можещи млади хора с прилични доходи са трън в очите на БСП.
Компетентен
Рейтинг: 1117 НеутралноГнусни комунисти се събраха в този парламент. Да вземем от малкото работещи и да раздаваме на многото търтеи - това им е мечтата. Требва да има уравниловка - като в СОЦА.
this is it
Рейтинг: 418 НеутралноИ моите 5ст. по темата: Като работодател изпитвам истински ужас когато трябва да наемем. ИТ бранша краде изключителни кадри от други сфери. В момента всичккото куцо и сакато става ИТ - много от тях посредствени и никога не добре реализирани след 35г. например. Защото нека не се лъжем - има чудесни лекари, хидроинженери и архитекти, които никога не се осъществяват заради желанието за бързи и високи доходи като писачи на код.
И на мен ми е адски трудно, да обяснявам на моите кадри - как нашия бранш е друг и като си млад доходите са ниски, ама като си стар са високи, щото е занаят и опит, докато при ИТ извинете след 35 са аут, освен ако не са твърде кадърни за да станат мениджъри.
И затова и не ги жаля. Простете язвителния коментар, но много дава ИТ-то, но и много взема.
negodnik
Рейтинг: 435 Неутрално400 000 с такива заплати по 100лв.
, това са 40 000 000лв на година.
Лукойл се оказа, че бил съгласен да плаща 700 000 000лв. До сега обаче Герб, Дпс и Бсп си бъркаха по дупките. Ще цакаме инициативата в ИТ бранша със скрити данъци, обаче наще дружки от руската кочина няма да ги закачаме. После ще излезем пред оскотялата част от населението и ще се бием в гърдите колко сме загрижени. И пак всяват разделение в обществото, щото тези в ИТ бранша, това което виждам аз го виждат и те. Тези с ниски заплати има причина да са такива. По стар български обичай са свикнали някой на им дава без да си мръднат пръста. Да не говорим въобще как се прахосва обществен ресурс и контролът върху обществените поръчки.
Тези 400хил с високи заплати носят данъчната система на раменете си. Вноската на тази група е 2.5 пъти по висока спрямо отношение на заети в ИТ към общ брой работещи.
Ако половината се изнесат, ще мечтаем за бюджетен дефицит от 6% на година.
Като цяло Герб, Дпс и Бсп са заклет враг на ИТ бранша. Там няма корпоративна зависимост, не се гласува под строи.
Stoyan Kostov
Рейтинг: 357 НеутралноАз съм на 44 и не съм аут. Нямам намерение да ставам мениджър въобще.
The Crusader
Рейтинг: 246 НеутралноИТ бранша вместо да се оплаква, да отива да дарява на ПП.
Нелсън Мандела
Рейтинг: 2038 ВеселоДо коментар [#15] от "Ядосан Октопод":
Чехов е Толстой, а Братя Карамазови са Три Сестри!Мила окто-пуси, работя същата работа в същия (ИТ) сектр както в БГ и повечето ми клиенти са същите "западняшки задници" Ха-Ха
Stoyan Kostov
Рейтинг: 357 НеутралноПП хванаха 8% от циганския вот. Да говориш за циганчета герберушки е супер смях.
4ort
Рейтинг: 2008 НеутралноКиретата хем червени от вътре, хем красний и от вън. Имам време да питам всеки идиот.
losblanckos
Рейтинг: 1397 НеутралноВ идните години те пьрва на специалистите по компютърни науки ще им вдигат заплатите.
Stoyan Kostov
Рейтинг: 357 НеутралноСериозно ли ГЕРБ предизвикаха хиперинфлация, която нулира пенсионните фондове? Я помисли пак, не беше ли любимата ви БСП, за да отърве кредитните си милионери от дълговете.
Нелсън Мандела
Рейтинг: 2038 ВеселоДо коментар [#14] от "uq":
Чехов е Толстой, а Братя Карамазови са Три Сестри!Осигуровките са също супер ниски в България. Преди време работих в Германия, там здравната осигуровка е 7% от брутната заплата + 7% от работодател, т.е. се внасяха по над 1000 Евро от мое име всеки месец.
После дойдой в България и за същата заплата, здравните осигуровки бяха 100 лв /месец Ха-Ха...
Много неща в България не са наред, но данъчната тежест и всички разходи са много ниски ;-)
Измислете нещо друго от което да се оплаквате...
army
Рейтинг: 399 НеутралноМаксималните прагове са само в ИТ сектора , но така или иначе всички там ползват допълнително здравно, малко разчитат на държавните услуги
penetrating
Рейтинг: 8107 НеутралноПовишаването на осигурителния доход е вредно:
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert- защото е данък, а не осигуровка;
- защото е едностранен акт (държавата не дава нищо насреща);
- защото е срещу светлата част на бизнеса;
- защото е данък само върху част от бизнеса;
- защото е мързелива акция на политиците и държавата за събиране на повече пари.
(имам персонален интерес срещу увеличението, защото съм в групата засегнати ИТ)
lemans
Рейтинг: 460 НеутралноХа да ви е честита ПромЕната и със здраве ! :)
"Но би си струвало да оставим на БСП някоя друга кражба от хазната в замяна на върховенство на Закона и повече интеграция в ЕС." —цитат от коментар 227 на пРезидента!Z power
Рейтинг: 171 НеутралноТюфлеци отивайте да бъркате бетон, не да киснете из офиси.
Да почетем поручик Списаревски с паметник, задето прати доста кравари във вечните ловни полета!tarashkov
Рейтинг: 1445 НеутралноМОля,ако не ив харесва,отидете на "ЗАПАД",да работите като ИТ,там ще ви обяснят за данъците и колко високи са.Тука сме като благотворително дружество,спрямо другите държави,относно данъци и осигуровки!
Щирлиц от Кайсиева Градина
Рейтинг: 604 НеутралноТи си много глупав, бе!
Теб не те грее това, защото им даваш смешни подаяния!
Проблема е, че зидарите и плочкаджиите 10 бона НЕ ГИ ХАРЕСВАТ на месец, но ВСИЧКО Е НА ЧЕРНО В ДЖОБА, а това е НАЙ ГОЛЕМИЯТ СЕКТОР!
Разбра лЕ, пишман работодателю?
Old Surehand
Рейтинг: 12 НеутралноАко някой си търси работа в IT сферата - наемаме веднага. Компенсираме и евентуалния ръст на осигуровките.
Old Surehand
Рейтинг: 12 НеутралноА иначе БСП - град да ги убие за демагогията към народа. Нали е ясно, че този ръст ще е калкулиран в крайните цени към всички ползватели на софтуер, включително държавата? Да не се чудите от къде идва инфлацията после.
Щирлиц от Кайсиева Градина
Рейтинг: 604 НеутралноТърсене има ОГРОМНО ! ЛИнкдина сваки дан и е пълен с ЕйчАрчета "на лични"
Проблема е, че почваме да се изравняваме с Франция и Италия ПО ЦЕНИ, ако ме разбираш...
Остава "успокоението", че сме по-добре технически, но все пак...
Най дразнещото е, че проблема на болната глава се премята на здравата и се щавят само коректните платци, а зидарчетата с беърли 8 клас се подсмихват под мустак ехидно...(И НЕ САМО ТЕ, ПЪЛНО Е С ХОРА ОСИГУРЕНИ НА МИНИМАЛНА ВЗИМАЩИ 3 ПЪТИ ПОВЕЧЕ)
Проблема е да се НАКАРАТ ОСТАНЛИТЕ ДА ПЛАЩАТ НА РЕАЛНИТЕ ДОХОДИ!
Петър
Рейтинг: 111 НеутралноДа, щото айтата са глупави и пасат трева.
Ще си направят по една фирма и ще работят като шефове през нея. Осигуровки на 800лв и другото като дивидент. Държавата ще събере по-малко от коклото сега.
Old Surehand
Рейтинг: 12 НеутралноДо коментар [#36] от "Щирлиц от Кайсиева Градина":
В момента в който доближим цените във Франция, регистрирам фирма във Франция, назначавам хората в нея и започвам да внасям френски осигуровки. Хората ще получат френски пенсии, на мен ще ми излиза същото, а паразитите ще си търсят други донори.
vzoran
Рейтинг: 671 НеутралноТози максимален осигурителлен доход въобще не трябва да го има. Не разбирам какви са тези оплаквания при 3400 лв праг данъка е 340лв. и остават 3060лв. Ако си взимал 4200лв ще останат 3860лв. При 4200лв. праг данъка е 420лв. и остават 3780лв. Значи голям вой се надига за едни 80лв при положение че говорим за 3780лв. нето. Много жалка картинка.
Щирлиц от Кайсиева Градина
Рейтинг: 604 НеутралноДо коментар [#38] от "Old Surehand":
Има го и момента, че аз мога да стана "външен консултант" на граждански директно в Италия/Скандинавия, дори и сега...
Искам да кажа, че ако си доста кадърен и можеш, особено в новите технологии на МС като Интюн примерно и можеш да даваш цялостни решения, можеш да си намериш и сам клиенти и ти се явяваш леко излишен в схемата... 😎
realguru
Рейтинг: 1920 НеутралноТе тея с бетона може и повече пари да вземат, ама под масата разбира се :)
Щирлиц от Кайсиева Градина
Рейтинг: 604 НеутралноДо коментар [#39] от "vzoran":
Недей да смяташ "чуждите" приходи и данъци, ако обичаш. Как беше: Тревата на съседа винаги е най зелена...
Осигурителният праг го има, ЗАЩОТО ИМА ТАВАН НА ПЕНСИИТЕ бе ламбадо!
Old Surehand
Рейтинг: 12 НеутралноДо коментар [#39] от "vzoran":
Жалък си ти, вземи научи какво е осигурителен праг и какво данъчна основа. То за това държавата е на това дередже, защото всеки има мнение по всичко.
realguru
Рейтинг: 1920 НеутралноВ Германия обаче здравната осигуровка не е задължителна. Или аз като работих - не беше. Сега не знам как е. Съответно аз не си направих тогава. Съответно си спестих едни пари. През цялото време прекарано там - ходих на доктор 2 пъти и си платих от джоба.
Всъщност здравната осигуровка е според дохода. При по-нисък доход е задължителна. При по-висок - НЕ е задължителна.
Щирлиц от Кайсиева Градина
Рейтинг: 604 Неутрално"Жалък" е комплинент, за тази биологична единица! 😃
Old Surehand
Рейтинг: 12 НеутралноДо коментар [#40] от "Щирлиц от Кайсиева Градина":
Няма лошо, всеки да може да изкарва колкото може повече. Обаче си има и минуси тази схема, защото когато си във фирма се плаща и "неотработеното" време, а иначе си го поемаш сам.
marvinthemartian
Рейтинг: 135 НеутралноИТ секторът е най-ощетен, както винаги. Страхотна драма!
pet fire
Рейтинг: 3039 НеутралноТия хрантутници в НС искат да строшат един силен сектор от нашата икономика
sanvito
Рейтинг: 333 НеутралноВ момента в България сивата икономика и корупция са в разцвета си , ама на Ганьо така си му е добре , затова в тая кочина няма оправия
Stoyan Kostov
Рейтинг: 357 НеутралноДо коментар [#27] от "Нелсън Мандела":
В Германия нито здравната система, нито пенсионната са солидарни, за разлика от България. Да сравняваш Германия и България е като да сравняваш домати и картофи. И аз съм живял там.
touchthis
Рейтинг: 281 Неутрално4200 просто ще накарат едни хора да станат и да си заминат в други фирми и това сътресение е излишно на фона на това че сивата икономика не плаща нищо. Ония ден отивам да си праа колата в бял сервиз и ония ми вика: половината ми ги дай кеш половината ми ги преведи по сметка - що? Сетете се вие.
atropin
Рейтинг: 642 НеутралноИ аз да питам, какво точно ще се счупи, ако айтитата почнат да плащат същия процент от дохода си за осигуровки както всички останали? Ще отидат да лепят плочки на черно или какво?
Титка Николова Пацирева
Рейтинг: 1694 НеутралноНапълно прави са. На нито един от аргументите им не може да се противопостави убедителен контраргумент.
Истината и само истината - за да си свободен!Титка Николова Пацирева
Рейтинг: 1694 НеутралноДо коментар [#4] от "Daria ":
Истината и само истината - за да си свободен!Точно за справедливост става дума. Проблемът е в разбирането ѝ.
Batezuzi
Рейтинг: 1480 НеутралноЕ, не стигат парите. Усетиха се, че не може да вдигат пенсиите само защото така им се иска. Принципно и минимална заплата не трябва да има ама това с максимално осигурителния праг е съвсем безумно. Солидарността означава, че ако за здраве всички плащат Х% от доходите се получава средна сума на месец за всички, която би следвало да е осигури прилично здравеопазване. Сега обаче казват как трябва едва ли не до безкрай да вдигаме максимума на базата за осигуровки. Еми не е ОК
Климент Горанов
Рейтинг: 659 НеутралноДо коментар [#29] от "penetrating":
Наясно ли си какво е данък и какво осигуровка?
Пенсионните партиди от към 2000 година са лични.
Осигигуровката срещу болест също няма нищо общо с данък. Като се разболеш болничните ги получаваш на база осигурителен доход.
Няма как да получаваш нормална пенсия като се осугиряваш на ниска сума.
Осигурителноя праг не е защита на "светлия" бизнес а азщита на социалната система срещу измами.
uxb071152881
Рейтинг: 10 НеутралноОт декември 2022 г.влезе в сила директивата на ЕС и САЩ за борба с изпирането на пари (5).
Биткойните и други монети, компрометирани от престъпници, могат да влязат в крипто портфейлите на потребителите. В този случай всички активи в портфейла са в черен списък и ще бъдат блокирани. Проверете портфейла си безплатно и без регистрация спешно: https://tiny.one/wn8ztkec
penetrating
Рейтинг: 8107 НеутралноДо коментар [#56] от "Климент Горанов":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertНаясно съм. Задайте въпроса и на държавата и нека те Ви обяснят защо го наричат осигуровка след като го използват като данък
xth581153867
Рейтинг: 8 НеутралноВашия приятел Асен Василен одриска държавата.
Нормално е когато гласуваш за леви партии ДБ и ПП които се коалират с лявата БСП...
Ами левите партии харчат бре хора.
След харчене на държавна пара идва нормалното вдигане на данъци.
Така, че софийския офисен планктон който докара левичарите на власт сам си вдигна данъците. Маргарет Тачър казва нещо от сорта социализма е хубав ама чуждите пари свърсшват ранно или късно
Иван
Рейтинг: 444 НеутралноАбе не че нещо, ама става въпрос за 2 % от трудово заетите хора, и да необходимо е прогресивно облагане.
Не съм нито американофил, нито русофил- те са родоотстъпници и подлоги на чужди държави.Аз съм българофил!