Какво става с инфлацията

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (77)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на xgw06535068
    xgw06535068
    Рейтинг: 1053 Неутрално

    Щом Румен Гечев не излиза от телевизиите, инфлация ще има.

  2. 2 Профил на _cska1948_
    _cska1948_
    Рейтинг: 567 Неутрално

    "Където цените се вдигнаха най-бързо и най-рано, там ще се усети и най-бързо успокояване", казва и Георги Ангелов, старши икономист в "Отворено общество".
    Дава пример и с някои крайности, които се видяха през изтеклата година. Такъв е случаят с олиото. "Видяхме, че буквално за дни се създаде изкуствена паника и цените бяха повишени драстично, много повече от необходимото, след което с времето нещата постепенно се наместват", анализира той.
    ===============================================

    Този икономист явно е учил в някой от институтите на "Отворено общество".
    В нашия, ако някой студент използва в икономически анализ подобни литературни понятия като "необходимо поскъпване" или "нещата ще се наместят", щяха да го препратят към философския факултет.

  3. 3 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 786 Неутрално

    Кротна се. Олиото вече е на 3.50 за бутилка. Свинското е около 8-10лв. Горивата поевтиняха.

  4. 4 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 2889 Любопитно

    Инфлацията ще спадне, а тепърва ще се усетят и по-високите лихви.
    По-интересно на мен ми се струва друго от текста - как безсмислените държавни помощи всъщност никога не водят до резултат. 0 % ДДС на хляба - той не поевтиня, 9 % ДДС на кръчмите - те поскъпнаха, поне в София, 25 ст. на л. за горивата - не поевтиняха, субсидии за всички за тока - стоките и услугите се покачиха, вместо да се задържат. Ако има помощи от правителството, трябва да са за най-бедните, а не за заможните и бизнеса - парите от хеликоптер не вършат работа, никога.

  5. 5 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 3005 Неутрално

    Големият проблем в България не е инфлацията, а свпъхликвидността. 120 милиарда депозити. 75 милиарда валутен резерв и бавно харчене от държавата. Една камара свободни пари.

  6. 6 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4430 Любопитно

    До коментар [#5] от "Да вярваме на истината":

    При нас е точно обратното....
    Харчим парите още преди да влязат в джоба...

    Bukalemun
  7. 7 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4540 Неутрално

    Очакването на Петър Ганев, старши изследовател в Института за пазарна икономика, е тъкмо такова. "Храните поскъпнаха с най-голям процент, така че трябва първо при тях да видим нормализиране",
    _____________________
    При храните става въпрос за обсадни чуждестранни олигополи и картел на мутрите които контролират вноса,транспорта и складовете, ако високите цени бяха от тока, газа и дизела измененията щяха да са 10-15% в цените както е в ЕС. Института за пазарна икономика могат да се прекръстят на ибрици на брутални тръстове и нехуманни стратегии!
    Цените могат да се нормализират само ако се предоговори европейското финансиране и субсидиите за малки ферми, особено за животновъди и градинари. Така ,че всеки с ферма с повече от 200лв инвестиция да се раглежда като стратегически инвеститор клас А и да получава административно обслужване в съкратени срокове и индивидуално административно обслужване съгласно ЗНИ а мушмороците в администрацията да му носят кафе при посещение и преди да го е изпил, всички документи да са оформени и входирани.

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  8. 8 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 3005 Неутрално

    До коментар [#6] от "eti mehter":

    При вас икономиката е зависима от запада 85%. И те можете да шавате много много. Щото само приказки от тебе и Ердо. И като му сложиш мегаломанските проекти и хоп държавен дълг ранен на БВП. А беше преди 3 години смешен. Мдааа.

  9. 9 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 697 Неутрално

    Проинфлационни правителствени мерки:
    1. Безразборно повишаване на бюджетни заплати с по над +10% годишно.
    2. Компенсации най-различни за кой ли не.
    3. Правителствената политика по отношение на Топлофикация София и подобни. Оставят се милиард лв. в джобовете на клиентите в София и се теглят милиард лв нови задължения за сметка на бъдещи поколения из цялата страна.

    Иначе, През декември много ЕС държави отчетоха дефлация. От януари и при нас. Време е за нормализиране на бюджетните разходи и връщане на пазарната икономика.

  10. 10 Профил на Lazarus
    Lazarus
    Рейтинг: 925 Неутрално

    Спокойно Другари, идва Зелената сделка, идват Климатичните промени, трябва да се печатат пари за да се спасява света. Няма да оставим инфлацията да загине.

  11. 11 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4540 Неутрално

    Спокойно Другари, идва Зелената сделка, идват Климатичните промени, трябва да се печатат пари за да се спасява света. Няма да оставим инфлацията да загине.
    —цитат от коментар 10 на Lazarus


    Зелената сделка не е чак толкова зле ако се приложи така,че да не е за определени гругаре като кака Гинка!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  12. 12 Профил на Христо Атанасов
    Христо Атанасов
    Рейтинг: 1201 Неутрално

    Как можеш да събереш в една статия очакването инфлацията да се намали до едно цифрена и цените да паднат? Уникални сте. Инфлацията се мери на годишна база, при 5%инфлация април 2023 спрямо април 2022 цените ще са по-високи от април 2022 с 5%, спрямо кой цени ще паднат? Декември 2023 инфлация 5 % означава с 5% по-високи цени от декември 2022, те чакат цените да паднат. Да искаш да чакаш, да може и са чакаш това е любов към соросоидите институти където си получават заплатите написалите статията икономисти. Това че инфлацията декември 2022 е била 17%спрямо декември 2021, а декември 2023 ще е 5 % спрямо декември 2022 не означава че цените ще намалеят, а само, че темпа на нарастване ще е по-нисък. Хем по-нисък хем като база вече не е цената от декември 2021, а по-високата цена от декември 2022 г.

  13. 13 Профил на Zizu
    Zizu
    Рейтинг: 1633 Неутрално

    Управлението на Радев и неговите шарлатани даде резултат!
    Сиренето от 6-8 лева стана 18-20 лева, кашкавала 30 лв.!

    Слава на Украйна! Слава на украинските герои!
  14. 14 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1819 Неутрално

    Вълците отдавна са пуснати у кошарата, а простак-икономисчетата гледат сеир и викат "ми който се управи" АХАХАХАХАХАХАХ.... И намаляване на инфлацията означава намаляване повишението на цените, а хор'та искат цените да намалят. За цените не е ясно, но овцете ще намалеят още повече.
    Простак-икономисчетата никога не коментират тая тема

  15. 15 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2921 Неутрално

    Дори символът на демокрацията-тоалетната хартия беше сериозно ударен напоследък

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  16. 16 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 2889 Весело

    До коментар [#13] от "Zizu":

    Еми не си купуваш кашкавал и сирене, или пък си купуваш по-рядко и така даваш личен принос в борбата с инфлацията. И за инфлацията не са основно виновни нито Радев и неговите шарлатани, нито Петков - основните фактори са външни. Стига глупости.

  17. 17 Профил на Червен дисибар
    Червен дисибар
    Рейтинг: 147 Неутрално

    Какво става с инфлацията

    Какво да става. Киро го няма и инфлацията се успокои.

  18. 18 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4540 Неутрално

    Управлението на Радев и неговите шарлатани даде резултат!Сиренето от 6-8 лева стана 18-20 лева, кашкавала 30 лв.!
    —цитат от коментар 13 на Zizu


    Всъщност при Баце сиренето най-често беше имитират продукт и за това е било 6лв, истинско сирене на 6-8лв няма от края на 20-ти век.

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  19. 19 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1986 Неутрално

    пожелателно мислене на килограм.

    търсенето и предлагането постигнаха равновесие при по-високо равнище на цените.

    сега в условия на война в Европа, повишаващи се лихви, масово раздаване на помощи и политическа нестабилност, няма как цените да се върнат на нивото си преди войната.

    заиграването с данъчните ставки хем намали приходите в бюджета, хем доведе до разходи за организациите за промени по софтуери и връзки между софтуери.

    изготвянето на ДДС дневници все повече заприличва на някаква откачена история.

  20. 20 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 1143 Неутрално

    Няма инфлация - само усешане за инфлация 😁😁

  21. 21 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4540 Неутрално

    До коментар [#13] от "Zizu":Еми не си купуваш кашкавал и сирене, или пък си купуваш по-рядко и така даваш личен принос в борбата с инфлацията. И за инфлацията не са основно виновни нито Радев и неговите шарлатани, нито Петков - основните фактори са външни. Стига глупости.
    —цитат от коментар 16 на boevbisser


    Така е на работещите мандри цялата продукция им се търси за износ, това което остана на малкия ни пазар му се вдига цената а и хората масово започнаха да избягват ментета с имитиращи добавки от рекламните брошури!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  22. 22 Профил на Боян Баянов
    Боян Баянов
    Рейтинг: 2463 Неутрално

    А бе, защо никой не се оплаква, че зъбите му тракат от студ и глад?!?
    (Всички путинисти предвиждаха това, след като Русия ни спря природния газ.)

  23. 23 Профил на Nedyalko Lazarov
    Nedyalko Lazarov
    Рейтинг: 1605 Неутрално

    Абсолютно незотговорните комунистически политици по света предизвикаха обедняването с 20-30 % на отговорните граждани-данакоплатци, които работят цял живот и се опитват да спестяват.

  24. 24 Профил на Щирлиц от Кайсиева Градина
    Щирлиц от Кайсиева Градина
    Рейтинг: 618 Неутрално

    Очакването на Петър Ганев, старши изследовател в Института за пазарна икономика, е тъкмо такова. "Храните поскъпнаха с най-голям процент, така че трябва първо при тях да видим нормализиране",_____________________При храните става въпрос за обсадни чуждестранни олигополи и картел на мутрите които контролират вноса,транспорта и складовете, ако високите цени бяха от тока, газа и дизела измененията щяха да са 10-15% в цените както е в ЕС. Института за пазарна икономика могат да се прекръстят на ибрици на брутални тръстове и нехуманни стратегии!Цените могат да се нормализират само ако се предоговори европейското финансиране и субсидиите за малки ферми, особено за животновъди и градинари. Така ,че всеки с ферма с повече от 200лв инвестиция да се раглежда като стратегически инвеститор клас А и да получава административно обслужване в съкратени срокове и индивидуално административно обслужване съгласно ЗНИ а мушмороците в администрацията да му носят кафе при посещение и преди да го е изпил, всички документи да са оформени и входирани.
    —цитат от коментар 7 на comandante vs либерални ентусиасти&корпократи


    Българина е мързелив, прост но нагъл и алчен!
    Члена съм на няколко "фермерски" групи за чисти продукти!
    Редовно се виждат цени от сорта на - 50лв свинска кожа сурова, 60 лв пържена. 25 лв кг ПРЪЖКИ (изрезки/боклуци)
    Сладко, боровинки примерно 7/8 лева ЗА 300 мл !
    30 лв за кг сирене- било толкова и в Кауфланд (страшна аргументация)

    За мен тези могат да умират/фалират и още утре, не епроблем. Даже им помагам, като не им купувам нищо!

  25. 25 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 2889 Весело

    До коментар [#18] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Това е така, но и 20 лв. за кило сирене е множко. Примерно в края на 2022 г. си купих в Гърция козе сирене, фета - смес между овче и козе и краве сирене, всичките бяха на цени 10-11.50 евро, поскъпнали с около 10-12 % за една година. У нас при непоскъпнал ток, при 15 % увеличение на заплати и горе-долу толкова увеличение на изкупни цени на мляко, защо, по дяволиите, сиренето от добри производители стана от 12-13 лв. 18-20 лв.
    Разредих покупките на българско сирене и кашкавал, засега не са паднали много, но ще паднат, няма къде да иде - пазарът ще ги излекува.

  26. 26 Профил на Щирлиц от Кайсиева Градина
    Щирлиц от Кайсиева Градина
    Рейтинг: 618 Неутрално

    Какво става с инфлациятаКакво да става. Киро го няма и инфлацията се успокои.
    —цитат от коментар 17 на Червен дисибар


    Старшинка, от рано те е загнездила циганката с флашките

  27. 27 Профил на osando
    osando
    Рейтинг: 1926 Неутрално

    "Където цените се вдигнаха най-бързо и най-рано, там ще се усети и най-бързо успокояване", казва и Георги Ангелов, старши икономист в "Отворено общество".Дава пример и с някои крайности, които се видяха през изтеклата година. Такъв е случаят с олиото. "Видяхме, че буквално за дни се създаде изкуствена паника и цените бяха повишени драстично, много повече от необходимото, след което с времето нещата постепенно се наместват", анализира той.===============================================Този икономист явно е учил в някой от институтите на "Отворено общество". В нашия, ако някой студент използва в икономически анализ подобни литературни понятия като "необходимо поскъпване" или "нещата ще се наместят", щяха да го препратят към философския факултет.
    —цитат от коментар 2 на _cska1948_


    ........ видя се докъде я докараха кадрите на "вашия институт"

    сега следиме и последните постижения на "савеЦките кадри"

    .......................................................................т.е. "последните издихания"

    Подпис: (не се чете)
  28. 28 Профил на osando
    osando
    Рейтинг: 1926 Неутрално

    [quote#21:"comandante vs либерални ентусиасти&корпократи"][/quote]

    ти, па поне сваляй противогаза, ако ше говориш пред хора!

    ...............................................................................................................ДЕБИЛ!

    Подпис: (не се чете)
  29. 29 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2172 Весело

    Защо пазарните теми не се коментират от " служителите" на църквата И. П. И !:))

  30. 30 Профил на Боян Баянов
    Боян Баянов
    Рейтинг: 2463 Неутрално

    "Инфлацията в Унгария скочи до 24,5% на годишна база през декември"
    (Кой вярва на такива соросоидни лъжи и на такава упадъчна западна пропаганда?)

  31. 31 Профил на daikon
    daikon
    Рейтинг: 27 Неутрално

    Да обобщим:
    1. За инфлацията няма виновни. Тя е "внесена" т.е. ходете се оплаквайте се на ЕЦБ
    2. Не се знае до кога ще продължи ака "не се ангажира да каже кога във времето поскъпването ще бъде сведено до приемливи граници"
    3. Искате увеличение на доходите? Не може. Да сте чували за "спирала заплати-цени"?
    Допълнително, намазвайте отзад за:
    Еврозоната - до 2-3 години
    Дигитални пари - до 10-15 г.
    Пенсиониране на 70 г. - до 10-15 г.

  32. 32 Профил на Петър Георгиев
    Петър Георгиев
    Рейтинг: 833 Разстроено

    Инфлацията се обезцени :) Изтърка се, един вид. Дъвча по-дълго същото количество храна, така я боря аз.

  33. 33 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4482 Весело

    ТО (търг. обекти) - препълнени, протести - никакви, българинът с нищо не може го уплаши.
    Между другото, имаше данни на Евростат, че практически България с най-голям % е компенсирала своите граждани, и практически този % е над общата инфлация.

    USD (долар) Назва підприємства / company Name: ФОНД ЗНБ БО IBAN Code: UA913052990000026006046807167 Назва банку/Name of the bank: JSC CB "PRIVATBANK", 1D HRUSHEVSKOHO STR., KYIV, 01001, UKRAINE SWIFT code банку/Bank SWIFT Code: PBANUA2X Банк-кореспондент/Correspondent bank: JP Morgan Chase Bank, New York, USA https://butusov.com.ua/?fbclid=IwAR3IJ9aAX_ginaCZM5xD_eAbV91b463hICBn4Kddul1LaZRZFRoLydB845s Войната не е свършила, едно дарение не стига! Не е важно да се даряват хиляди, важното е ние да сме хиляди!
  34. 34 Профил на trollhunter
    trollhunter
    Рейтинг: 4170 Неутрално

    Още са ви сбъркани представите за икономиката.

    Нито дума за конкуренция? Но пък имате картели навсякъде?

    Мога да кажа и няколко думи за путинските гербери, но пък тук пак няма други гербери... Пак странни съвпадения!

    Комунизмът е кървава религия, която е избила поне 200 милиона от 1917 година.Повече по въпроса четете тук: https://knizhen-pazar.net/offsale_products/books/1764162-chernata-kniga-na-komunizma-chast-1-2 Не ми вярвате? Тогава погледнете знамената и флаговете? Не стига ли? Тогава от мен да знаете, че мавзолея на ленин е копие на древноегипетски погребения. А ако не знаете фараоните са полубогове, които са били наследници на древноегипетските богове. Според западните комунисти и отричащите очевидното всички от Маркс през Ленин, Сталин, та чак до Путин били "нацисти" и "фашисти".
  35. 35 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1303 Неутрално

    Сатанисти, сър!

    Изработиха ни през 90-те с парите, работят ни и сега.

    А българинът е говедо - вдигат му цените, а той плаща като поп.

    Икономиката икономична, светът светски, апокалипсисът апокалиптичен
  36. 36 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2895 Неутрално

    До коментар [#24] от "Щирлиц от Кайсиева Градина":

    Аз познавам двама "производители", които предлагат разни продукти като еко, био и прочие. Продават основно в София всякакви боклуци каквито могат. И всичко върви. Колкото по-скъпо, толкова повече е еко и био. Пълно е с фейс-измамници. Аз купувам от производители, които гледат овце, крави или кокошки. Ама наистина ги гледат и произвеждат нещо по-истинско. Днес например ще си взема два картона яйца от жена, която има кокошки, но кокошките ѝ може да ги видиш как се разхождат по двора или си ровят на поляната зад къщата. Става въпрос за село наблизо. Това разбирам под производител, не фейс-търговци.

    Бивш tww09306483.
  37. 37 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1303 Гневно

    До коментар [#24] от "Щирлиц от Кайсиева Градина":

    Така е, пълно е със спекуланти. Като през 90-те.

    Икономиката икономична, светът светски, апокалипсисът апокалиптичен
  38. 38 Профил на dio161156603
    dio161156603
    Рейтинг: 490 Неутрално

    До коментар [#25] от "boevbisser":

    Аз също спрях да купувам българско сирене и кашкавал не само заради цената,но и заради качеството.
    Веднъж на няколко седмици млечен туризъм до Турция.Фета вземам за около 16лв/кг,хубав кашкавал пак толкова.Всеки път едно и също качество.

  39. 39 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4568 Неутрално

    Засега се забелязва успокояване на инфлацията , но лично аз се съмня см ,че ще има някакъв спад на цените на основните стоки у нас.

  40. 40 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2895 Неутрално

    До коментар [#35] от "БМЗ":

    Българинът е не говедо, ами е много тъпо говедо. Не само плаща като поп, ами упорито гласува за тия които го пързалят и пазят монополите, които му смъкват и гащите от задника. И даже е доволен, докато го шибат на голо. И продължава да вярва, че Костов му е виновен.

    Бивш tww09306483.
  41. 41 Профил на dio161156603
    dio161156603
    Рейтинг: 490 Неутрално

    До коментар [#7] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Абсолютно точен коментар за олиополите.Така е от над 10г

  42. 42 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2895 Неутрално

    До коментар [#38] от "dio161156603":

    На КПП Малко Търново ровят из багажите и правят голям проблем за млечни продукти. Даже има един особено крадлив ветеринарен доктор, който прибира сирене, кашкавал, масло или каквото може да докопа и после продава в Бургас. Супер нагли са.

    Бивш tww09306483.
  43. 43 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 2804 Неутрално

    Връщане на старите нива преди да напечатат ковид трилионите няма да има.
    Всеки сам да си помисли как ще си вдигне личните доходи.
    Пенсионерите, този път и Западните ще платят сметката на новите соц експериментатори.

  44. 44 Профил на Щирлиц от Кайсиева Градина
    Щирлиц от Кайсиева Градина
    Рейтинг: 618 Неутрално

    До коментар [#24] от "Щирлиц от Кайсиева Градина":Аз познавам двама "производители", които предлагат разни продукти като еко, био и прочие. Продават основно в София всякакви боклуци каквито могат. И всичко върви. Колкото по-скъпо, толкова повече е еко и био. Пълно е с фейс-измамници. Аз купувам от производители, които гледат овце, крави или кокошки. Ама наистина ги гледат и произвеждат нещо по-истинско. Днес например ще си взема два картона яйца от жена, която има кокошки, но кокошките ѝ може да ги видиш как се разхождат по двора или си ровят на поляната зад къщата. Става въпрос за село наблизо. Това разбирам под производител, не фейс-търговци.
    —цитат от коментар 36 на Petleshev


    И аз така правя!
    Иначе ми носят мляко всякакво и сирене от производител във Врачанско. Носят ми го вкъщи!
    Остави, че са измамници, просто се побъркаха с цените тези малоумници !
    Кожата вика- 50 лв килограма! За толкова ще ям Блек Ангъс !
    Абсолютни малоумници, заслужават да фалират!
    Масово хората почват да се отдръпват от ненормалните цени по групите,наблюдавам този тренд по групите напоследък! Явно са се усетили,ч е ги правят на идиоти!

  45. 45 Профил на bistr
    bistr
    Рейтинг: 1339 Неутрално

    До коментар [#25] от "boevbisser":
    До коментар [#31] от "daikon":
    повечето икономисти, не само у нас, изобщо не предвидиха идващата инфлация. След това, както казвате правилно, голяма част от тях, особено тези работещи с правителства, за държавни пари, се опитаха да печелят време като залъгват народа, че уж ще е само временна. След това, числата скочиха неимоверно, нямаше как да се скрият - макар че и досега се опитват да ги масажират, така да се каже - и сега трябва да се радваме, че няма бюджет и няма извънредни програми за целеви помощи !
    Разбирам тази логика в статията, но ако още малко я еьтраполираме, то е време най-сетне да се откажем тогава и от политиците - без тях още по-добре !

  46. 46 Профил на bistr
    bistr
    Рейтинг: 1339 Неутрално

    До коментар [#5] от "Да вярваме на истината":
    тук ми се струва че леко поомесвате нещата. Валутния резерв е различно от депозитите на хората в банките. По-подходящ като че ли е подхода на колегата коментатор Боевбисер, който правилно препоръчва да ходим да си купуваме по-качествено и евтино сирене в Гърция. Донякъде подобен подход може да се приложи и за банките - нашите в Бг до скоро, години наред не даваха никакви лихви, е, сега избора в Европа е по-голям и по-съблазнителен. Лошо сирене, лоши банки, слаби политици - ами май време за летището отново. То кога ли не е било

  47. 47 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 1948 Неутрално

    Силно ме съмнява цените да почнат да намаляват.

    Да някои спекулативно надути цени като олиото например се върнаха. Но на хляба едва ли ще върне макар и малко назад.

    Дано поне се успокоят.

  48. 48 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 1524 Неутрално

    Инфлацията ще се успокои,когато изпълни целите си.

  49. 49 Профил на Николай Бучков
    Николай Бучков
    Рейтинг: 1192 Весело

    Нормално...както и спестяванията , покупателната способност и политиката.....

  50. 50 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 6547 Неутрално

    Най-голямо е поскъпването на храните от български производители. Например яйцата. Малко внос на евтини яйца от Полша, например, и ще си седнат на алчните задници.

    Мьi не простим. Мьi не забудем. Мьi накажем каждого, кто совершил зверства на Этой войне, на нашей зeмле. Найдем каждую сволочь, которая стреляла по нашим городам, по нашим людях, кoторая бомбила нашу землю, которая запускала ракетьi, которая давала приказ и нажимала на пуск. Вам не будет ни одного тихого места на Этой земле, кроме могильi. В. Зеленский.
  51. 51 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 6547 Неутрално

    Телекомите вдигат цените с процента на инфлацията. Ами да върнат субсидиите за тока, тогава!

    Мьi не простим. Мьi не забудем. Мьi накажем каждого, кто совершил зверства на Этой войне, на нашей зeмле. Найдем каждую сволочь, которая стреляла по нашим городам, по нашим людях, кoторая бомбила нашу землю, которая запускала ракетьi, которая давала приказ и нажимала на пуск. Вам не будет ни одного тихого места на Этой земле, кроме могильi. В. Зеленский.
  52. 52 Профил на Go Go
    Go Go
    Рейтинг: 554 Весело

    А-папи и а-папки, пардон, това ф-торото требеше да бъде бе-папки…

    Много приказки на пазара, както казват старите хора. Предлагам да попрочетете малко:

    https://bg.wikipedia.org/wiki/Инфлация

    шото истината е винаги до кривата круша, включително част от приказките на двете млади момчета дето се водят икономисти. На тоя свят има два вида икономисти, едните знаят да смятат, а другите като Гумен Речев например, са лаладжии…

    А това дето се случва на практика е средство за забогатяване на определени малцинства за сметка на мнозинството. То не е инфлация, не можете да си внесете инфлация от Марс…

    73! Go Go
  53. 53 Профил на bistr
    bistr
    Рейтинг: 1339 Неутрално

    До коментар [#42] от "Petleshev":
    уоу, това ако наистина, е жестоко - къде е тв, журналисти !?

  54. 54 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 2889 Весело

    До коментар [#51] от "Alarmstufe Rot":

    Ето затова - никакви субсидии за бизнеса.
    Ама смее ли някой политик смело да го каже в парламента - до един са страхливи популисти, до един. Разбира се, ако парите бяха лично техни, друга песен щяха да пеят, с пари на данъкоплатеца е лесно.

  55. 55 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7948 Неутрално

    В Еврозоната вече цените са много по-ниски, отколкото в България. Тука половината инфлация се дължи на спекулата. Но , като няма държавни органи , които да контролират,всеки прави, каквото си иска.

  56. 56 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2895 Неутрално

    До коментар [#50] от "Alarmstufe Rot":

    Ти да не мислиш, че и сега не носят евтини яйца от Полша, които се продават поне двойно за български?

    Бивш tww09306483.
  57. 57 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 3963 Неутрално

    Който е икономист и познава икономическата среда в България и в света знае,че инфлацията беше по скоро от външни фактори,а не вътрешни,но псевдоикономисти -турко-русороби,обвиниха правителството на г-н Кирил Петков и го свалиха!

    shlshlshlshl
  58. 58 Профил на sandor_clegane
    sandor_clegane
    Рейтинг: 1913 Неутрално

    Какво става с инфлацията?
    А, мерси, добре си е инфлацията, расте си.

  59. 59 Профил на trollhunter
    trollhunter
    Рейтинг: 4170 Неутрално

    До коментар [#44] от "Щирлиц от Кайсиева Градина":

    Ще видим на изборите какво усещате и какво сте разбрали.

    Нямам надежда извън големите градове.

    Комунизмът е кървава религия, която е избила поне 200 милиона от 1917 година.Повече по въпроса четете тук: https://knizhen-pazar.net/offsale_products/books/1764162-chernata-kniga-na-komunizma-chast-1-2 Не ми вярвате? Тогава погледнете знамената и флаговете? Не стига ли? Тогава от мен да знаете, че мавзолея на ленин е копие на древноегипетски погребения. А ако не знаете фараоните са полубогове, които са били наследници на древноегипетските богове. Според западните комунисти и отричащите очевидното всички от Маркс през Ленин, Сталин, та чак до Путин били "нацисти" и "фашисти".
  60. 60 Профил на sandor_clegane
    sandor_clegane
    Рейтинг: 1913 Неутрално

    До коментар [#6] от "eti mehter":

    Новият султан завърши ли джамията СИ?
    Вервам истанбулчани много се радват на тая си важна придобивка…

  61. 61 Профил на dio161156603
    dio161156603
    Рейтинг: 490 Неутрално

    До коментар [#42] от "Petleshev":

    Да тям е така.За това минаваме през Лесово,там няма проблем и се минава по-бързо

  62. 62 Профил на dio161156603
    dio161156603
    Рейтинг: 490 Неутрално

    До коментар [#54] от "boevbisser":

    Помощи трябва да вземат само доказано Хора в нужда.Не трябва да има нито помощи за бизнес,нито субсидии за производители,това за цялото ЕССР.Нека пазарната икономика си свърши работата

  63. 63 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2610 Неутрално

    Инфлацията намалява, защото резидент Радев, мафията и статуквото в сговор с Нефтохим успяха да свалят предходното правителство, с което постигнаха целите си. Нещо, което предишните управляващи сериозно подцениха.

  64. 64 Профил на Полковник Паликъщов
    Полковник Паликъщов
    Рейтинг: 2562 Разстроено

    Спокойно Другари, идва Зелената сделка, идват Климатичните промени, трябва да се печатат пари за да се спасява света. Няма да оставим инфлацията да загине.
    —цитат от коментар 10 на Lazarus


    Зелената сделка е в сила от 2020 година, тя принуди производителите или да купуват въглеродни квоти на високи цениили да слагат в цената акциз ВЪГЛЕРОДЕН ДИОКИС!

    Втори импулс за инфлацията бяха "мерките" за Ковид, тоест раздадените пари на фирми и работещи, на които държавите забраниха да функционират.

    Третиимпулс беше политиката на ЕЦБ с нулевите лихви на еврото, раздавано на банковата система, с цел вдигане на инфлацията. И успяха да да я дигнат!

    Инфлацията беше програмирана от управляващите, за да оберат излишните спестени пари от населението на ЕС!

    Ако мъжът ви преспи с украинка, да знаете че това не е изневяра, а хуманитарна помощ. (laugh)
  65. 65 Профил на Полковник Паликъщов
    Полковник Паликъщов
    Рейтинг: 2562 Любопитно

    До коментар [#54] от "boevbisser":Помощи трябва да вземат само доказано Хора в нужда.Не трябва да има нито помощи за бизнес,нито субсидии за производители,това за цялото ЕССР.

    Нека пазарната икономика си свърши работата
    —цитат от коментар 62 на dio161156603


    Каква пазарна икономика, тя вече не регулира капитализма, в сила е зелен комунизъм с петгодишни планове за унищожаване на цели отрасли от икономиката?

    Ако мъжът ви преспи с украинка, да знаете че това не е изневяра, а хуманитарна помощ. (laugh)
  66. 66 Профил на bistr
    bistr
    Рейтинг: 1339 Неутрално

    До коментар [#57] от "dfjftriktrcdt":
    сега, за да сме точни, Асенчо Василев лично, още като беше официален икономически министър през февруари твърдеше, че инфлацията щяла да бъде под 5 % !?!?... Много се изложи той тогава, и от тогава гледа си мълчи по този въпрос

  67. 67 Профил на atw221159994
    atw221159994
    Рейтинг: 48 Неутрално

    Най-високата инфлация за декември е в Унгария ,Литва Латвия, България. Все държави от Източна Европа. Явно има някаква причина точно в Източна Европа да е висока инфлацията.

  68. 68 Профил на whitemare
    whitemare
    Рейтинг: 1151 Неутрално

    Покупателната способност на населението е константа, а инфлацията се вдига непрекъснато. Логиката и математиката показват, че в един момент продажбите на търговците ще се свият и ще бъдат принудени да намаляват цените. Пример - преди си купувах определен тип масло, но след като си удвои цената, спрях да го купувам. Не че не мога да си го позволя, но 100% увеличение на цента вече е чиста спекула. Не стимулирайте спекулата.

    Фильо и Фобьо са двама неграмотни, комплексирани и прости близнаци
  69. 69 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 1606 Неутрално

    То инфлацията зависи още колко дълг на Италия, Испания, Португалия и Гърция ще бъде купен от ЕЦБ. Ако продължаваме да оставяме ненаказани неразумните държавни харчове инфлацията няма как да изчезне. Да, може би ще е болезнено ако тези държави спрат да си плащат задълженията, но това е начина да се дисциплинират хората да не избират калпави политици.

  70. 70 Профил на magnas
    magnas
    Рейтинг: 1195 Любопитно

    Слушах го Ангелов. Повече от 90% са верни твърденията му. Само този път доста несериозно подходи към коментарите. Не е необходимо винаги експерт да говори на масов език, така допуска и неточности.
    Икономистите са най-големите прагматици по принцип. (Без Румен Гечев - той е първо социалист, после русофил и накрая, понякога объркан икономист)

  71. 71 Профил на Йосиф Давыдович
    Йосиф Давыдович
    Рейтинг: 1168 Неутрално

    До коментар [#5] от "Да вярваме на истината":

    Напълно съм съгласен с вас.. У нас има един сериозен проблеммсъс свръх ликвидността. Имаме огромно количество депоизити, не само в банките, но и в бурканбанк...Непрекъснато влизат пари от гастербайтери и чужди туристи, а освен това имаме малък пазар със склонност за картелиране.. Така стана с олиото една стока, която н се изполва особено много -по 2-3 бутилки на месец дали ще 3.5леваили 6 лева на домакинство са 20 лева на месец , разбраха се и дигнаха олоиото, в складовете им се напълниха и почнаха промоциите по 3.50...
    За да е по малка инфлацият, трябва даимаме реално работещи регулаторни органи и защита на потребителя. Сега имам много интересен казус с Виваком, щели да ми вдигат нета и телевизията защотпрез 2022 имало 15 % инфлация, а аз си преподписах договора декември месец....
    За ликвидността може да се изтегли от пазара със вътрешно ДЦК ане да се тегли държавен дълг...

    https://twitter.com/talibanprd/status/1638582563911475201
  72. 72 Профил на TM
    TM
    Рейтинг: 593 Неутрално

    Връщане на старите нива преди да напечатат ковид трилионите няма да има.Всеки сам да си помисли как ще си вдигне личните доходи.Пенсионерите, този път и Западните ще платят сметката на новите соц експериментатори.
    —цитат от коментар 43 на k_


    С първата част от коментара съм съгласен, но за втората - сметката ще я платят хората в трудоспособна възраст от частния сектор. Техните заплати мърдат трудно с темпа на инфлацията, няма пред кого да протестират, нямат профсъюзи и т.н. Всички останали, на които държавата им плаща (вкл. и пенсионерите), ще изкретат.

  73. 73
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  74. 74 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 1547 Неутрално

    До коментар [#50] от "Alarmstufe Rot":

    ”Малко внос на евтини яйца от Полша,”
    Не че нещо, но точно от Полша, яцата са със салмонела, доста често. Да споменавам ли и за телешкотото, пак от там, с което натровиха няколко ичилища в Швеция?

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  75. 75 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 4323 Разстроено

    Инфлация 0% ... може ама друг път, такова животно няма и няма да има при радевите управници.

    Peni Nikol
  76. 76 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2497 Неутрално

    Още са ви сбъркани представите за икономиката. Нито дума за конкуренция? Но пък имате картели навсякъде? Мога да кажа и няколко думи за путинските гербери, но пък тук пак няма други гербери... Пак странни съвпадения!
    —цитат от коментар 34 на trollhunter


    А зелените комунета?

    Гретените, които реално наливат вода в мелницата на другарят им Путин?

    Таа тъпа паплач, според тебе не е ли виновна за инфлацията с тяхната идиотска Зелена Сделка ??

  77. 77 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2497 Неутрално

    Нека пазарната икономика си свърши работата
    —цитат от коментар 62 на dio161156603


    Каква пазарна икономика, тя вече не регулира капитализма, в сила е зелен комунизъм с петгодишни планове за унищожаване на цели отрасли от икономиката?
    —цитат от коментар 65 на Полковник Паликъщов


    Абсолютно вярно ..

    Червендалестата зелена паплач!

    Комунетата-гретени!





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK