Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Комунистически нещастници ламтят за еврото, което да снасят на путин, докато плюят лева!
Номенклатурната манипулация, преоблечена с европейски "демократични" дрешки + цензура трябва да бъде оваляна в катран и перушина. Синове и внуци на комунистическа номенклатура и техните руски господари нямат място в България!
Е сега, малко финтек за плебсовете. След това законче, че може да пращаш само до 600 евро и да декларираш всичко. Не е като Нексо да върти безотчетни милиони и милиарди...
Точно, реклама на Вайбър. Всеки се натиска да извършва елементарни услуги. Плащане на данъци и такси вече става безплатно с карта, през онлайн софтуера на НАП. Почти всички банки също предлагат услугата във виртуалното си банкиране.
Така като сте тръгнали защо не публикувате и нещастния анализ на бившия финансов министър Ники Василев който прати до клиентите на Експат Капитал по повод еврото?
Споко, плющите по еврото със сигурност не са платени. Още пък по-малко с рубли. Те просто са загрижени за валутата на 140 години. Е, това, че ако имате и един милион не от преди 140 години, а от преди 30, сега само за тапети може да се използват, е една "дребна" подробност. И още няколко пъти така. За разлика от гадни империалистически валути като долара, дето и първия долар да имате, все още има стойност (макар и доста по-ниска)
До коментар [#1] от "kkl38598034":Споко, плющите по еврото със сигурност не са платени. Още пък по-малко с рубли. Те просто са загрижени за валутата на 140 години. Е, това, че ако имате и един милион не от преди 140 години, а от преди 30, сега само за тапети може да се използват, е една "дребна" подробност. И още няколко пъти така.За разлика от гадни империалистически валути като долара, дето и първия долар да имате, все още има стойност (макар и доста по-ниска)
Че коя валута не е същата. Нали се сещаш че еврото е на 20 години, и на него ще му дойде времето и то скоро. Помниш ли че нашия борд е с марката и като "се роди" еврото тогава стана на евро. Така че да ползваш историята като пример в защита на еврото е доста смешна опорка. Ако толкова те беше грижа за инфлацията защо не агитираш за злато например?
Ама еврото се прокарва като някаква стабилна валута с исторически рекорд по запазване на стойност. Напротив, при първите проблеми печатат пари на световно ниво. Не на мене тия.
Да, опитват да ни носят доводи през 9 дерета та у десетото!
ПейПал, ГугълПал и няколко дебитни и кредитни карти са ми предостатъчни!
Ако мъжът ви преспи с украинка, да знаете че това не е изневяра, а хуманитарна помощ. (laugh)
Има много начини да платиш или да похарчиш едни пари - я през телефон, я през някоя мъдра карта. За съжаление начините за печелене на пари са доста ограничени като бройка
Да сравнят лева с рублата могат само невежите поколения на комунистическата номенклатура, хора от типа нексо, кото въртят далаверки за русня, но са много западни иначе що се отнася до лапане на облаги. Докато не ги изгонят от запада, де...
Номенклатурната манипулация, преоблечена с европейски "демократични" дрешки + цензура трябва да бъде оваляна в катран и перушина. Синове и внуци на комунистическа номенклатура и техните руски господари нямат място в България!
Хахахааха, ти наистина ли имаш някакви съмнения че еврото ще стане тоалетна хартия следващите десетилетия? Поинтересувай се малко какви некадърници са в ръководството и какви планове имат за цифрово евро и блокиране на средства под надслова "пране на пари" и "зелена политика".
Па дръжте си парите в злато, кой ви спира. Даже като всички фалират, ще сте в прекрасна позиция. Ама все нещо не става и все чакате светлото (т.е тъмното) бъдеще. Големите експерти, научили повече икономика и финанси от ЕЦБ. Ми айде де, що не сте милионери? Целият финансов свят го оценява като втората най-сигурна валута и са готови да купуват облигации за смешни лихви дори и в момента, ма ей са щяло да се разпадне. Бетер като комунизма дето все международното положение му пречи да разцъфне.
До коментар [#15] от "kkl38598034":Па дръжте си парите в злато, кой ви спира. Даже като всички фалират, ще сте в прекрасна позиция. Ама все нещо не става и все чакате светлото (т.е тъмното) бъдеще. Големите експерти, научили повече икономика и финанси от ЕЦБ. Ми айде де, що не сте милионери? Целият финансов свят го оценява като втората най-сигурна валута и са готови да купуват облигации за смешни лихви дори и в момента, ма ей са щяло да се разпадне. Бетер като комунизма дето все международното положение му пречи да разцъфне.
И тая опорка е много слаба, незаконно е да се разплащаш в момента в злато. Електронното проследимо злато е измама и не е покрито с физическо. А физическото е непроследимо и ще те спипат за пране на пари със новия им всеобхватен закон. Излязат ли ти парите от банкова система в непроследими средства повече не можеш да ги върнеш законно, няма законен процес за това.
По повод защо феновете на лев си държат парите в евро - ами защото таксите и лихвите са по добри. Това е следствие от начина по който търговските банки таксуват за да си максимизират печалбата като се възползват от желанието на потребителите да искат левове, но за това удобство се плаща.
Слаби опорки вече 2 години стана. Нищо ли по добро не измислихте, вие самите не се ли разубедихте. Всичко ви е слабо.
Добре, значи от една страна имаме сериозни финансови институции, които купуват 20-30 годишни облигации в евро. Ама не просто си говорят, а реално дават истински пари и ги купуват. С нищожни лихви.
От друга страна имате интернет философите, които не само, че далеч не са доказани финансови експерти, а дори не си следват собствените съвети. Значи цялото евро ще се разпадне и ще загуби стойността си, обаче предпочитате да поемете този риск за няколко лева по-ниски такси?
И не съм казал да плащате със злато, а просто да си държите спестяванията в злато. И ходете на всеки 2 седмици да се обменяте. Много е трудно? Е, щом това не сте готови да направите за затвърдите позицията си, защо въобще да ви слушаме? Както казвате американците: "put your money where your mouth is"
А наште си държат парите в евро и разправят как ще разпадне? Че то като парите ви са евро пак ще е същия резултат, няма инфлацията да ви пита вярвате ли в еврото и ако кажете не, да ви подмине
До коментар [#26] от "kkl38598034":Добре, значи от една страна имаме сериозни финансови институции, които купуват 20-30 годишни облигации в евро. Ама не просто си говорят, а реално дават истински пари и ги купуват. С нищожни лихви.От друга страна имате интернет философите, които не само, че далеч не са доказани финансови експерти, а дори не си следват собствените съвети. Значи цялото евро ще се разпадне и ще загуби стойността си, обаче предпочитате да поемете този риск за няколко лева по-ниски такси? И не съм казал да плащате със злато, а просто да си държите спестяванията в злато. И ходете на всеки 2 седмици да се обменяте. Много е трудно? Е, щом това не сте готови да направите за затвърдите позицията си, защо въобще да ви слушаме? Както казвате американците:"put your money where your mouth is"А наште си държат парите в евро и разправят как ще разпадне? Че то като парите ви са евро пак ще е същия резултат, няма инфлацията да ви пита вярвате ли в еврото и ако кажете не, да ви подмине
99% от облигациите в евро се изкупуват от: 1. Институции задължени със закон да ги купуват (банки, пенсионни фондове, парични фодове) 2. ЕЦБ (през посреднически институции)
Относно златото - с последните закони срещу пране на пари, можеш да купиш злато легално и пестиш така, но после не можеш да го продадеш легално. Евентуално можеш да се надяваш на снизхождение както правят повечето счетоводители по въпроса. Но няма ясно практика с новия закон сега. Документите които дилърите издават за злато няма да са ти достатъчни точно както документите на дилърите от преди 10 години (изтрити касови бележки) в момента не могат да ти послужат пред органите.
Законово златото е блокирано като вариант в цялата европа да съхранява средства. Единствения легален вариант е услугата на трезора на някоя банката да имаш неалокирано злато там, но това подлежи на подстрижки като нормален депозит.
И все пак от: - злато в банка, което при някакви много крайни условия може да пострада, но все пак е по-малко вероятно да се стигне чак до там отколкото да се обезцени дадена валута - физическо злато, което може би щяло да има проблеми, но все пак по-добре проблеми с данъчните отколкото тотална загуба на спестявания - всякакви други валути, инвестиции, имоти, земи и т.н.
избирате да си държите точно па във валутата, дето я чакаме ей сега да се разпадне?!?! Каква е логиката в това?
Отделно, че при разпадат на еврото, какво точно очакваме да се случи в България, дори да си запазим лева? Всички банки, дето са накупили тия облигации? Какво става с тях? Икономиката, която е тясно обвързана с еврозоната? Значи за лични финанси сукахме, въртяхме, ама накрая се оказа, че не можело ей така да се откъснем от целия свят. Но държавата може и да не зависи от нищо? Как става тая работа?
До коментар [#28] от "kkl38598034":И все пак от: - злато в банка, което при някакви много крайни условия може да пострада, но все пак е по-малко вероятно да се стигне чак до там отколкото да се обезцени дадена валута- физическо злато, което може би щяло да има проблеми, но все пак по-добре проблеми с данъчните отколкото тотална загуба на спестявания- всякакви други валути, инвестиции, имоти, земи и т.н.избирате да си държите точно па във валутата, дето я чакаме ей сега да се разпадне?!?! Каква е логиката в това?Отделно, че при разпадат на еврото, какво точно очакваме да се случи в България, дори да си запазим лева? Всички банки, дето са накупили тия облигации? Какво става с тях? Икономиката, която е тясно обвързана с еврозоната? Значи за лични финанси сукахме, въртяхме, ама накрая се оказа, че не можело ей така да се откъснем от целия свят. Но държавата може и да не зависи от нищо? Как става тая работа?
Първо злато от банка е толкова неизгодно че веднага ще загубиш поне 10% от "депозита". Второ банките те карат да чакаш алокация при продажба. А алокация посред криза или колапс няма да вземеш, има го в условията това че няма срок да доставка на неалокирано злато.
Важно е да разбереш че при паране на пари проблема не ти е с данъчните а с прокурора. А прокурора ще си прави с теб каквото си иска. Може и в ареста да лежиш. В България пране в особено големи рамери са към 100К лева така че е много сериозно това.
При разпад на еврото ще има известен период подобен на това в Кипър и Гърция който ще е ограничен само до определени страни и тогава реториката ще натежи в някоя посока. Вероятно Германия ще направи някакъв ход да си върне марката пък другите да се давят а нашия борд е свързан с марката. В Германия се трупа напрежение по тоя въпрос и това е единия вариант да се измъкнем.
Другия вариант е еврото толкова да загуби доберие че просто повечето българи да настояват да се махнем от борда.
Обаче влезем ли в еврозоната губим контрол и рискуваме или да плащаме чужди дългове или да ни пратят във втора класа еврозона (не там където е германия). Това са обсъжданите варианти.
Значи при разпад на еврото, ако сме извън Еврозоната валутния резерв ще се обърне в марки, понеже някога е бил, а ако сме в Еврозоната – Германия ще мине на марки, а ние на драхми? А какви точно доказателства и факти имате в подкрепа на подобно твърдение? Откъде ще ги вземем тия марки и защо тоя, дето би ни ги дал, би го интересувало, че едно време борда бил към марки? И защо тоя исторически преглед не би го интересувал и ако сме в Еврозоната. То така или иначе няма някаква стойност в момента, а е просто исторически преглед. То и едно време битйкойна беше по няколко долара, ама ако може по спомен да се купува, бих взел сто.
До коментар [#31] от "kkl38598034":Значи при разпад на еврото, ако сме извън Еврозоната валутния резерв ще се обърне в марки, понеже някога е бил, а ако сме в Еврозоната – Германия ще мине на марки, а ние на драхми? А какви точно доказателства и факти имате в подкрепа на подобно твърдение? Откъде ще ги вземем тия марки и защо тоя, дето би ни ги дал, би го интересувало, че едно време борда бил към марки? И защо тоя исторически преглед не би го интересувал и ако сме в Еврозоната. То така или иначе няма някаква стойност в момента, а е просто исторически преглед. То и едно време битйкойна беше по няколко долара, ама ако може по спомен да се купува, бих взел сто.
Обяснението е просто. В момента банките и фондовете (резервните включително) в България доколкото притежават облигации те са главно немски (деноминирани в евро, марки преди това заради борда). При разпад на еврозоната, всяка държава ще си промени деноминацията от евро в собствена валута или в друго евро (при вариант за разделено евро).А кредиторите ще си получат новата валута. Така сме обвързани към германия при един разпад, а не към италия например и на нас ще ни дължи пари Германия, която ще е в по-добра позиция.
Резервните валутни депозити също са в голяма част в немски банки (понеже марките преди това трябва да се влагат там). Това ще се обърне на марки или каквато е немската валута, а не в нещо случайно.
После имаме си и български дълг който нисък и ще привлече интерес само по тая причина. И нашите банки все пак имат доста ипотечни активи които може да стуват нещо в сравнение със другите периферни страни.
Изобщо нещата са много по добре в момента от колкото ако ЕС ни вкара в някакво евро "на бавна скорост" и ни сложи капиталов контрол. Още ли не си убеден?
Вайбър е най-малоумното приложение из по-популярните месенджъри. Само като го отвориш и вътре скачат всевъзможни реклами, след разговор трябва да цъкаш за да затвориш прозореца, който остава след разговора, да не говорим за супер глупавите емотикони вътре. ICQ беше в пъти по-добро макар и да нямаше още смартфони по това време. Със разни други като телеграм, сигнал, уатсап пък изобщо не мога да го сравня - те на светлинни години напред.
Зная доста, не всичко казвам - вадя каквото преценя. :-) не ме поканиха на договорките САЩ-Русия и се мъча да отгатна по коствени признаци какво са договорили.
dark'star, 02.12.22, https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2022/12/02/4423244_putin_e_otkrit_za_dialog_spored_kremul_no_i_toi_ima/comments#comment-225
Точно. Приложения за лафче да се ползват като средства за разплащане е малоумна работа и никой нормален члвек не би го използвал, при положение че са налични хиляди други, доказани и надеждни методи. Но ако питате масовия българин, парите най-добре в дюшека и всичко кеш
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
pro_bono
Рейтинг: 2327 НеутралноРибата още в морето , вие сложихте евротигана.
Milen Ivanov
Рейтинг: 195 ВеселоДо коментар [#1] от "kkl38598034":
Това е промоция на вайбър.. и не лоша при това! :)
josephmccarthy
Рейтинг: 360 Неутралноприсъединявам се към пост но.1.
Номенклатурната манипулация, преоблечена с европейски "демократични" дрешки + цензура трябва да бъде оваляна в катран и перушина. Синове и внуци на комунистическа номенклатура и техните руски господари нямат място в България!Комунистически нещастници ламтят за еврото, което да снасят на путин, докато плюят лева!
lil_alex
Рейтинг: 2520 НеутралноДо коментар [#1] от "kkl38598034":
Е сега, малко финтек за плебсовете. След това законче, че може да пращаш само до 600 евро и да декларираш всичко. Не е като Нексо да върти безотчетни милиони и милиарди...
alx061154739
Рейтинг: 1967 НеутралноКакво влизане в Еврозоната, като инфлацията при нас е доста над средната за Еврозоната. Крив макарон.
пРезидента!
Рейтинг: 3579 НеутралноТочно, реклама на Вайбър. Всеки се натиска да извършва елементарни услуги. Плащане на данъци и такси вече става безплатно с карта, през онлайн софтуера на НАП. Почти всички банки също предлагат услугата във виртуалното си банкиране.
Prado
Рейтинг: 1144 ВеселоВсеки ден ново дъно
Гневник ме направи циник и сега троляPrado
Рейтинг: 1144 ВеселоВайбър като бенефит от влизане в Еврозоната
Гневник ме направи циник и сега троля"Елате да работите за нас и част от заплатата ще ви бъде изплащана с ваучери за храна"
Prado
Рейтинг: 1144 ВеселоТака като сте тръгнали защо не публикувате и нещастния анализ на бившия финансов министър Ники Василев който прати до клиентите на Експат Капитал по повод еврото?
Гневник ме направи циник и сега троляtaratanki
Рейтинг: 1231 НеутралноВайбър в момента е толкова бъгав, че не ми бих му поверил и стотинка, камо ли евро.
Martin Ivanov
Рейтинг: 918 НеутралноДо коментар [#1] от "kkl38598034":
След като мине малоумния референдум на рубладжиите, ще можеш да плащаш в рубли.
tulup
Рейтинг: 1908 ВеселоДо коментар [#1] от "kkl38598034":
Не ме търсете преди обядСпоко, плющите по еврото със сигурност не са платени. Още пък по-малко с рубли. Те просто са загрижени за валутата на 140 години. Е, това, че ако имате и един милион не от преди 140 години, а от преди 30, сега само за тапети може да се използват, е една "дребна" подробност. И още няколко пъти така.
За разлика от гадни империалистически валути като долара, дето и първия долар да имате, все още има стойност (макар и доста по-ниска)
Martin Ivanov
Рейтинг: 918 НеутралноДо коментар [#9] от "test":
Хахаха, как не са се сетили още за подобна възможност?!
kkl38598034
Рейтинг: 378 НеутралноЧе коя валута не е същата. Нали се сещаш че еврото е на 20 години, и на него ще му дойде времето и то скоро. Помниш ли че нашия борд е с марката и като "се роди" еврото тогава стана на евро. Така че да ползваш историята като пример в защита на еврото е доста смешна опорка. Ако толкова те беше грижа за инфлацията защо не агитираш за злато например?
Ама еврото се прокарва като някаква стабилна валута с исторически рекорд по запазване на стойност. Напротив, при първите проблеми печатат пари на световно ниво. Не на мене тия.
Боян Баянов
Рейтинг: 2463 НеутралноПутин:
"Рублата е една от най-силните валути на света", 15.12.2022 г.
https://fakti.bg/world/739751-putin-rublata-e-edna-ot-nai-silnite-valuti-na-sveta
пРезидента!
Рейтинг: 3579 НеутралноСеки момент ... чекай 🤣
Роси
Рейтинг: 7948 НеутралноОще една причина да искаме еврото.
пРезидента!
Рейтинг: 3579 НеутралноПеевските медии и Путин винаги казват истината! 🤣🤣🤣
Полковник Паликъщов
Рейтинг: 2562 НеутралноДа, опитват да ни носят доводи през 9 дерета та у десетото!
ПейПал, ГугълПал и няколко дебитни и кредитни карти са ми предостатъчни! Ако мъжът ви преспи с украинка, да знаете че това не е изневяра, а хуманитарна помощ. (laugh)
georgi_ww
Рейтинг: 941 НеутралноИма много начини да платиш или да похарчиш едни пари - я през телефон, я през някоя мъдра карта. За съжаление начините за печелене на пари са доста ограничени като бройка
josephmccarthy
Рейтинг: 360 НеутралноДа сравнят лева с рублата могат само невежите поколения на комунистическата номенклатура, хора от типа нексо, кото въртят далаверки за русня, но са много западни иначе що се отнася до лапане на облаги. Докато не ги изгонят от запада, де... Номенклатурната манипулация, преоблечена с европейски "демократични" дрешки + цензура трябва да бъде оваляна в катран и перушина. Синове и внуци на комунистическа номенклатура и техните руски господари нямат място в България!
Хитър Петър
Рейтинг: 25 НеутралноViber е единственото чат приложение, което харесвам. Ще е супер, ако се добави pay функционалност в него и се отървем от epay/easypay!
kkl38598034
Рейтинг: 378 НеутралноХахахааха, ти наистина ли имаш някакви съмнения че еврото ще стане тоалетна хартия следващите десетилетия? Поинтересувай се малко какви некадърници са в ръководството и какви планове имат за цифрово евро и блокиране на средства под надслова "пране на пари" и "зелена политика".
tulup
Рейтинг: 1908 НеутралноДо коментар [#15] от "kkl38598034":
Не ме търсете преди обядПа дръжте си парите в злато, кой ви спира. Даже като всички фалират, ще сте в прекрасна позиция. Ама все нещо не става и все чакате светлото (т.е тъмното) бъдеще.
Големите експерти, научили повече икономика и финанси от ЕЦБ. Ми айде де, що не сте милионери? Целият финансов свят го оценява като втората най-сигурна валута и са готови да купуват облигации за смешни лихви дори и в момента, ма ей са щяло да се разпадне. Бетер като комунизма дето все международното положение му пречи да разцъфне.
kkl38598034
Рейтинг: 378 НеутралноИ тая опорка е много слаба, незаконно е да се разплащаш в момента в злато. Електронното проследимо злато е измама и не е покрито с физическо. А физическото е непроследимо и ще те спипат за пране на пари със новия им всеобхватен закон. Излязат ли ти парите от банкова система в непроследими средства повече не можеш да ги върнеш законно, няма законен процес за това.
По повод защо феновете на лев си държат парите в евро - ами защото таксите и лихвите са по добри. Това е следствие от начина по който търговските банки таксуват за да си максимизират печалбата като се възползват от желанието на потребителите да искат левове, но за това удобство се плаща.
Слаби опорки вече 2 години стана. Нищо ли по добро не измислихте, вие самите не се ли разубедихте. Всичко ви е слабо.
tulup
Рейтинг: 1908 НеутралноДо коментар [#26] от "kkl38598034":
Не ме търсете преди обядДобре, значи от една страна имаме сериозни финансови институции, които купуват 20-30 годишни облигации в евро. Ама не просто си говорят, а реално дават истински пари и ги купуват. С нищожни лихви.
От друга страна имате интернет философите, които не само, че далеч не са доказани финансови експерти, а дори не си следват собствените съвети. Значи цялото евро ще се разпадне и ще загуби стойността си, обаче предпочитате да поемете този риск за няколко лева по-ниски такси?
И не съм казал да плащате със злато, а просто да си държите спестяванията в злато.
И ходете на всеки 2 седмици да се обменяте. Много е трудно? Е, щом това не сте готови да направите за затвърдите позицията си, защо въобще да ви слушаме?
Както казвате американците:
"put your money where your mouth is"
А наште си държат парите в евро и разправят как ще разпадне? Че то като парите ви са евро пак ще е същия резултат, няма инфлацията да ви пита вярвате ли в еврото и ако кажете не, да ви подмине
kkl38598034
Рейтинг: 378 Неутрално99% от облигациите в евро се изкупуват от:
1. Институции задължени със закон да ги купуват (банки, пенсионни фондове, парични фодове)
2. ЕЦБ (през посреднически институции)
Относно златото - с последните закони срещу пране на пари, можеш да купиш злато легално и пестиш така, но после не можеш да го продадеш легално. Евентуално можеш да се надяваш на снизхождение както правят повечето счетоводители по въпроса. Но няма ясно практика с новия закон сега. Документите които дилърите издават за злато няма да са ти достатъчни точно както документите на дилърите от преди 10 години (изтрити касови бележки) в момента не могат да ти послужат пред органите.
Законово златото е блокирано като вариант в цялата европа да съхранява средства. Единствения легален вариант е услугата на трезора на някоя банката да имаш неалокирано злато там, но това подлежи на подстрижки като нормален депозит.
tulup
Рейтинг: 1908 НеутралноДо коментар [#28] от "kkl38598034":
Не ме търсете преди обядИ все пак от:
- злато в банка, което при някакви много крайни условия може да пострада, но все пак е по-малко вероятно да се стигне чак до там отколкото да се обезцени дадена валута
- физическо злато, което може би щяло да има проблеми, но все пак по-добре проблеми с данъчните отколкото тотална загуба на спестявания
- всякакви други валути, инвестиции, имоти, земи и т.н.
избирате да си държите точно па във валутата, дето я чакаме ей сега да се разпадне?!?! Каква е логиката в това?
Отделно, че при разпадат на еврото, какво точно очакваме да се случи в България, дори да си запазим лева? Всички банки, дето са накупили тия облигации? Какво става с тях? Икономиката, която е тясно обвързана с еврозоната? Значи за лични финанси сукахме, въртяхме, ама накрая се оказа, че не можело ей така да се откъснем от целия свят. Но държавата може и да не зависи от нищо? Как става тая работа?
courage.tcd
Рейтинг: 1561 НеутралноАко банкнотата е в добро състояние, хич не е ниска
kkl38598034
Рейтинг: 378 НеутралноПърво злато от банка е толкова неизгодно че веднага ще загубиш поне 10% от "депозита". Второ банките те карат да чакаш алокация при продажба. А алокация посред криза или колапс няма да вземеш, има го в условията това че няма срок да доставка на неалокирано злато.
Важно е да разбереш че при паране на пари проблема не ти е с данъчните а с прокурора. А прокурора ще си прави с теб каквото си иска. Може и в ареста да лежиш. В България пране в особено големи рамери са към 100К лева така че е много сериозно това.
При разпад на еврото ще има известен период подобен на това в Кипър и Гърция който ще е ограничен само до определени страни и тогава реториката ще натежи в някоя посока. Вероятно Германия ще направи някакъв ход да си върне марката пък другите да се давят а нашия борд е свързан с марката. В Германия се трупа напрежение по тоя въпрос и това е единия вариант да се измъкнем.
Другия вариант е еврото толкова да загуби доберие че просто повечето българи да настояват да се махнем от борда.
Обаче влезем ли в еврозоната губим контрол и рискуваме или да плащаме чужди дългове или да ни пратят във втора класа еврозона (не там където е германия). Това са обсъжданите варианти.
Lazarus
Рейтинг: 925 НеутралноДо коментар [#7] от "пРезидента!":
Не е само това. Потребител на Вайбър, може да плати на друг за секунди.
tulup
Рейтинг: 1908 НеутралноДо коментар [#31] от "kkl38598034":
Не ме търсете преди обядЗначи при разпад на еврото, ако сме извън Еврозоната валутния резерв ще се обърне в марки, понеже някога е бил, а ако сме в Еврозоната – Германия ще мине на марки, а ние на драхми? А какви точно доказателства и факти имате в подкрепа на подобно твърдение? Откъде ще ги вземем тия марки и защо тоя, дето би ни ги дал, би го интересувало, че едно време борда бил към марки? И защо тоя исторически преглед не би го интересувал и ако сме в Еврозоната. То така или иначе няма някаква стойност в момента, а е просто исторически преглед. То и едно време битйкойна беше по няколко долара, ама ако може по спомен да се купува, бих взел сто.
kkl38598034
Рейтинг: 378 НеутралноОбяснението е просто. В момента банките и фондовете (резервните включително) в България доколкото притежават облигации те са главно немски (деноминирани в евро, марки преди това заради борда). При разпад на еврозоната, всяка държава ще си промени деноминацията от евро в собствена валута или в друго евро (при вариант за разделено евро).А кредиторите ще си получат новата валута. Така сме обвързани към германия при един разпад, а не към италия например и на нас ще ни дължи пари Германия, която ще е в по-добра позиция.
Резервните валутни депозити също са в голяма част в немски банки (понеже марките преди това трябва да се влагат там). Това ще се обърне на марки или каквато е немската валута, а не в нещо случайно.
После имаме си и български дълг който нисък и ще привлече интерес само по тая причина. И нашите банки все пак имат доста ипотечни активи които може да стуват нещо в сравнение със другите периферни страни.
Изобщо нещата са много по добре в момента от колкото ако ЕС ни вкара в някакво евро "на бавна скорост" и ни сложи капиталов контрол. Още ли не си убеден?
carmello
Рейтинг: 1036 Любопитноцелият нормален свят ползва whatsup
това чудо вайбър е популярно само сред аграрите на балканите
star bastun
Рейтинг: 1984 НеутралноАбе много Рау -ове станаха. А пари?
Петър Петров
Рейтинг: 527 НеутралноДо коментар [#35] от "carmello":
Горд българин с три години стаж в Испания .Вече в България и занимаващ се с крипто валути .Над милиард потребители . Явно балканите са над милиард .
herbaltea
Рейтинг: 1321 НеутралноВайбър е най-малоумното приложение из по-популярните месенджъри. Само като го отвориш и вътре скачат всевъзможни реклами, след разговор трябва да цъкаш за да затвориш прозореца, който остава след разговора, да не говорим за супер глупавите емотикони вътре. ICQ беше в пъти по-добро макар и да нямаше още смартфони по това време. Със разни други като телеграм, сигнал, уатсап пък изобщо не мога да го сравня - те на светлинни години напред.
Зная доста, не всичко казвам - вадя каквото преценя. :-) не ме поканиха на договорките САЩ-Русия и се мъча да отгатна по коствени признаци какво са договорили. dark'star, 02.12.22, https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2022/12/02/4423244_putin_e_otkrit_za_dialog_spored_kremul_no_i_toi_ima/comments#comment-225sublimation
Рейтинг: 30 НеутралноДо коментар [#38] от "herbaltea":
Точно. Приложения за лафче да се ползват като средства за разплащане е малоумна работа и никой нормален члвек не би го използвал, при положение че са налични хиляди други, доказани и надеждни методи.
Но ако питате масовия българин, парите най-добре в дюшека и всичко кеш