Поскъпването се дължи на печалбарството, алчността и тарикатлъците на Ганьо бизнесмена. Не си купувайте български продукти известно време, за да се научат.
Естествено, не е луд тоя къде яде баницата! На немския картел това му е работата - да дере кожи и да генерира свръхпечалби. Затова е важно държавата да си свърши пък своята работа като на първо време наложи ограничения на големите вериги, каквито има в почти всяка европейска страна. Не че ще ги озапти, но поне ще увеличи конкуренцията и ще намали приходите им.
Поскъпването се дължи на печалбарството, алчността и тарикатлъците на Ганьо бизнесмена. Не си купувайте български продукти известно време, за да се научат.
""при които е особено важно партньорството между бизнеса и институциите и търсене на работещи решения, а не внасяне на допълнителни разделения, базирани на популистки тези" - ама от изискано, та по! Прави са "веригите", той мат`риала не вдява, макар и да сравнява цените на едни и същи стоки в ЕС например. Внушават си, че качеството и цените са различни и то в светлината на ЕС препоръките. И е време да не вЕрват на очите си, а на т`ва к`вото им се "споделя".
Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
Поскъпването се дължи на печалбарството, алчността и тарикатлъците на Ганьо бизнесмена. Не си купувайте български продукти известно време, за да се научат.
Глупости. Ганьо бизнесмена е принуден от чуждите вериги да си плаща за правото да продава стоката си там. После му извиват ръцете за безпределно ниска цена и накрая, за капак му плащат не веднага, а на тримесечие в най- добрия случай. И ако е сравнително дребен производител, той няма достатъчно пари да чака тези три месеца и влиза в борчове да се разплаща с работници и доставчици. Накрая печалбата се изнася в чужбина и готово. На запад са им ясни тия неща и тези вериги бяха изнесени извън градовете, да не убиват малките магазини.
Има вносни продукти с по-високо качество и по-ниска цена от нашите. Предпочитам да си купя нещо такова, отколкото да се бия в гърдите и да викам "Болгар!" и да пълня гушата на някакъв нашенски тарикат.
Има и страхотни наши продукти, които в момента са на нереално високи цени и ги бойкотирам.
1. Борсовият холдинг, който е от орбитата на "Химимпорт", притежава и веригата "Хоуммакс".- HIT е собственост на "Хит Булгариен", Германия, чийто краен собственик е "Доле Ханделсгрупе сървис". 2. . "345" ООД е собственост на Димитър Драгомиров Георгиев, Васил Маков Гьорев и Георги Стефанов Трендафилов. 3. ЦБА е създадена от варненската верига "ЛЖ" ЕАД и "ЦБА франчайз" – Велико Търново. ... със собственици Иван Николаев Григоров и Иванка Колева Маринова. 4. "Болеро" е собственост на Пенка Желязкова Керемедчиева. Член е на маркетинговото сдружение "ЦБА България". Има и строителен бизнес. 5. Операторът "Ми-12" е собственост на Масис Хачик Багдатян и Росен Митков Митев. 6. "Марчела трейдинг" влиза в класацията на мястото на добричката верига "ХМ Томи", която има и магазини в Каварна. 7. "Пацони маркет" е собственост на Пламен Стойков Здравков. 8. "Ваничи 2008" - на Иван Тодоров Кесов, "Маркоци" - на Костадин Иванов Кесов, и "Топ тенис" – на Тодор Иванов Кесов. 9. "СИ БИ ЕС" - То е собственост на Николай Георгиев Бинев, Силвия Георгиева Ставрева и Георги Иванов Ставрев. Според брошурата Си Би Ес има осем магазина в Стара Загора, един в Нова Загора и един в Чирпан. 10. Ямболското дружество "Вилтон" - Дружеството е собственост на братята Петър и Павел Додови. 11. сливенската верига "Еко асорти" - Свързана е със земеделското "Еко асорти 05" ЕООД на Петър Байчев. Двете заедно затварят цикъла суровини - преработка – продажба. 12. "Табак маркет" е част от свързания с депутата от ДПС Делян Пеевски "Булгартабак". Равни дялове в дружеството имат "Еф Ем Си Джи трейд" и "Булгартабак – БТ". 13. "Нюанс БГ" е смесено дружество между The Nuance Group – Швейцария, и "Българиън еъруейз груп" с едноличен собственик "Химимпорт". The Nuance Group е собственост на швейцарската група Dufry – световен лидер в травъл ритейла. Българското дружество търгува с акцизни стоки и има безмитни и травъл ритейл магазини на летищата във Варна и Бургас. 14. "Гебр. Хайнеман" зарежда на едро кораби и български авиокомпании и е оператор на безмитни и травъл ритейл магазини по сухопътните граници. Равни дялове в него имат "Герб. Хайнеман", основен Travel Value и Travel Free оператор в Германия и Източна Европа, и "ВМ финанс груп" на Васил Мирчев.
Можете да търсите картели при производители...
Комунизмът е кървава религия, която е избила поне 200 милиона от 1917 година.Повече по въпроса четете тук:
https://knizhen-pazar.net/offsale_products/books/1764162-chernata-kniga-na-komunizma-chast-1-2
Не ми вярвате? Тогава погледнете знамената и флаговете? Не стига ли? Тогава от мен да знаете, че мавзолея на ленин е копие на древноегипетски погребения. А ако не знаете фараоните са полубогове, които са били наследници на древноегипетските богове.
Според западните комунисти и отричащите очевидното всички от Маркс през Ленин, Сталин, та чак до Путин били "нацисти" и "фашисти".
Не разбрах сега - съветите ревете, че е скъпо в Лидл или, че е евтино в Лидл? При всички случай Лидл под-ножа. Има за вас бърз изход - затваряте бурканчета с мазнинка, гледате прасенца на село и не давати пари на западните капиталисти! :)
Това не е вярно, големите вериги са навсякъде в градовете, просто в покрайнините са по-евтини имотите за такива мащаби. А и малките магазинчета също са вериги. Постепенно търговията се окрупнява, беше последният бизнес с нисък вход, скоро и там няма да можеш да започнеш нищ, ако не си гигант.
Сега понеже ми е скъпо сиренето в Лидл и викам маави и вериги немски, тичам в близкия минимаркет - викам искам опаковано сирене, няма да плащам за вода. Отивам на витрината и гледам разфасовки от 200гр - супер, гледам цената и ОМГ, най-евтиното започва от 32лв кг ;) Имаше и за 36...
Колкото повече натискате производителя с такива хватки и чалъми, толкова повече некачествени храни ще ядете. Ганьо не разбира от пазарна икономика, нито Ганьо, който произвежда, нито Ганьо, който пазарува. Бойкот на продуктите, които смятате за нереално скъпи и точка по въпроса.
Моя позната се върна наскоро от Италия, където намерила любимото си кафе на цена от 11€, докато тук го купува по 40 лв., а на “промоция” по 30. Сигурно политиците и тяхното говорене е виновно? Ай сиктир!
Най-лесно се установява печалбарството при яйцата. В ЛИДЛ яйцата са на цената на Фаберже ... И не говоря за БИО, а обикновени клас А, размер Л с цена от 65 стотинки., а размер М са около 55 стотинки. Не ги пипам ... В Кауфланд са малко по-евтини. В кварталния магазин са с най-добра цена, но докога ?!
Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.
Днес си купих краве сирене от мандра, 8 кг за 77 лв. Как в магазина става 22 лв/кг. вие обяснете. Преди дни дадох пример с една лютеница доставена на 5+ лв в Кауфланд и същата партида се предложи с цена 9,99 лв, после на 11,99 лв, а сега на 17,99 лв.
Помните ли когато олиото тръгна нагоре? Всички наши производители плачеха за скъпата суровина, бензини и т.н. Тръгна евтина суровина от Украйна, същите тия тарикати почнаха да плачат, че нямало контрол над тая суровина и ще съсипе величествения български пазар... На Ганьо бизнесмена не вярвам, пък вие правете каквото щете.
То сигурно е италианско (т.е пакетирано в Италия). Много странно как така в Италия е по-евтино. Сигурно и моцарелата е по-евтина. И маслините в Гърция са по-евтини. А минералната вода на самия извор е без пари, пък в супер искат пари - значи са крадци.
Щом сериозно, давай конкретно. Щото за разлика от теоретиците, аз съм байър в търговските вериги от 20+ години, в момента пиша от офиса. Да ми се разтягат локуми за общите врагове на комунизма, моля ти се. Много бизнесмени бяха супер отворени колко лесно се печели с търговия и отекоха в канала. Някои вериги си смениха няколко собственика докато не дадат фира. Истината е, че ако си голям и много добър, печелиш много, иначе си капо.
До коментар [#11] от "rvr12572942":Това не е вярно,..................................Постепенно търговията се окрупнява, беше последният бизнес с нисък вход, скоро и там няма да можеш да започнеш нищ, ако не си гигант.
Скоро с всички ще е така, за съжаление. Един от фундаменталните дефекти на капитализма освен нуждата от постоянен растеж и експанзия е именно неизбежното окрупняване на бизнесите, до момента в който ще останат 4-5 мегакорпорации, които ще държат всичко. Хората няма да могат да бъдат предприемачи, а само наемна работна ръка. Което вече е сбогом капитализъм и демокрация. Дадо ви Маркс го е предвидил, колкото и да се кодошехме с него навремето по упражненията.
ПОЛЯЦИТЕ СЕ ОПИТАХА ДА ДОКАРАТ ПИЛЕШКО ПРЕДИ ГОДИНИ , ЕЙ ТАКА ЗА КОНКУРЕНЦИЯТА , НАМЕРИХА ИМ ДВА ПЪТИ САЛМОНЕЛА И СПРЯХА ДА СЕ ПРОБВАТ , ЗА ТОЧНО ТИЯ ПУНКТОВЕ ЗА ПРОВЕРКА ЗАРАДИ КОИТО ТЕЧЕ ВОЙНА ПО ГРАНИЦИТЕ НИ ВИ ГОВОРЯ !!! КОЙ ПЕЧЕЛИ ОТ ВСИЧКОТО ТОВА , МИ СЪБЕЛОТНИКА НА БАЦЕ ДЕТО ГО ДАРУВА С ЗЛАТНИ КЮЛЧЕТА НА ПЪРВО МЯСТО , ПИЛЕТО МУ ВИКАТ ЩО ЛИ ? СЪЩИЯ ДЪРЖИ ПИЛЕТАТА ТУКА ДЪРЖИ АЙЦАТА ДЪРЖИ И ОЛИОТО ВСЕ СТОКИ СЪС СВРЪХ РАЗДУТИ СПЕКУЛАТИВНИ ЦЕНИ , ДЪРЖИ ЗЪРНОТО А И БОЛНИЦИТЕ ТИЯ С ПО ГОЛЯМА ДАЛАВЕРА И ТАХ Е ПРИЛАПАЛ , ДЪРЖИ И ФЕРМА ЗА НОРКИ ЕДНА ОБЛАСТ ЗДРАВАТА Е ПРОПИЩЯЛА ОТ ТЯХ !!! ПОЛУГРАМОТЕН Е ПОМНЯ ГО КАК ПЕЛТЕЧЕШЕ КОГИ ГО ПИТАХА ЗА ОНЯ САМОЛЕТА С ФУРМИТЕ !!! ТОЯ Е САМО ЕДИН ПРИМЕР МНОГО СА ТАКИВА !!!
Кафето е Peliini, 1 кг, цена 39.95 лв. в момента гледам офертата в Интернет. Същото кафе в магазин в Северна Италия е бил на редовна цена от 11€. Кви други данни да ти кажа?
Хранителните вериги да не се правят на луди. Вземете например един обикновен шоколад Милка. По всичките вериги извън промоция цената му е от порядъка на 2.80 - 2-90. В същото време едровата му цена е под 1.70.това са над 50% горница при това за сравнително лесна за съхранение и продажба стока ( сравнително лесна - сравняваме с други хранителни стоки) едва ли шоколадите са някакво изключение. Далеч съм от мисълта, че е редно някой да налага цени и наддценки. Проблемът е , че намирисва на картелно споразумение.
"Настройването на широката общественост спрямо цял един сектор от българската икономика не кореспондира с отговорно поведение, насочено към сдържане на инфлационния натиск."
Между другото може да се окаже, че секторът има право. Спомням си едно интервю на Зоров, и той пространно ни обясняваше как млечните продукти ще поскъпнат още, защото така и така, но не се чу нещо против веригите. А някой ще даде ли обяснение защо във фирмените магазини на "Елена" продуктите на град Елена са по-скъпи отколкото в големите вериги. От кварталното магазинче си купих мляко "Верея" на препоръчителната цена от производителя, отпечатана на кутията.
Помните ли Нинова как врещеше като луда против веригите, че не продавали български стоки? Е продават, и ни заклаха.
Промоция в ЛИДЛ Австрия 0,32 евро. Промоция в ЛИДЛ България 0.75 лв. Имай предвид транспортни разходи (произведени са в Италия), обем на пазара (отстъпки) и конкурентна среда.
В големите вериги преди продаваха италианска и френска бутилирана минерална вода. Вече не се предлага, а цените на българските скочиха с поне 30%. Честито!
И как точно ще увеличите конкуренцията с помоща на ограничения? И какви точно ограничения - да не работят в недела както в Германия ли? И как това ще доведе то понижаване на цените?
- Трапезна вода/не изворна/ 10л цена 2.49.Преди два месеца беше 1.85лв.По другите вериги Метро - 1.98,БИЛА -1.90. - Доматено пюре 140 г марка БАРЕСА вносно - цена 1.49лв.Преди два месеца беше -0.98лв.
Не знам дали е популизъм, но напоследък с цените просто се прекалява. Не знам манталитет ли е, просто алчност, мислене в смисъла на ден година храни, но всеки се възползва от ситуацията. Аз като потребител, само това ще кажа: постепенно ограничавам потреблението си от такива използвачи, дългосрочно ще дам доверието си на честните продавачи. Това е. Простичко.
Големите вериги стрябва да бъдат сочени с пръст като образец за некоректни похвати и откровени измами спрямо клиентите си. "Приносът" им за скока на цените е са само малка част от лошите им практики.
Иначе основните причини, за да такива цените в нашите магазини са другаде:
- Липса на функционираща пазарна икономика, включително липса на свободна конкуренция; - Липса на работещи регулатори; - Надбавката "административна тежест" и "администкративен произвол", която всеки бизнес у нас плаща.
Така ли, вие в момента ползвате ли продукцията на някоя корпорация дето е на повече от 30 години (в технологичния сектор)? Или на корпорация която е била таква доминираша сила преди 30 години например?
Подозирам, че производителите просто са калкулирали увеличените транспортни разходи в цената, наместо да намалят печалбата си, но да продават продукта на по-ниска цена, щото на хората им е скъпо.
До коментар [#43] от "ThePal":Промоция в ЛИДЛ Австрия 0,32 евро. Промоция в ЛИДЛ България 0.75 лв. Имай предвид транспортни разходи (произведени са в Италия), обем на пазара (отстъпки) и конкурентна среда.
Вий тамън се връщате оттам, предполагам?
Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
До коментар [#43] от "ThePal":Промоция в ЛИДЛ Австрия 0,32 евро. Промоция в ЛИДЛ България 0.75 лв. Имай предвид транспортни разходи (произведени са в Италия), обем на пазара (отстъпки) и конкурентна среда.
- Трапезна вода/не изворна/ 10л цена 2.49.Преди два месеца беше 1.85лв.По другите вериги Метро - 1.98,БИЛА -1.90. - Доматено пюре 140 г марка БАРЕСА вносно - цена 1.49лв.Преди два месеца беше -0.98лв.
В Лидл цените са откровено скандални.
Some say the end is near,
Some say we'll see Armageddon soon,
I certainly hope we will,
I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.
Аз не съм фирма, че да трябва пълномощно. Отваряте фирма, взимате си фактура, карате по домовете - 7-8 лв печалба на кг, а клиентите доволни, че спестяват. Ако всичко е така, както казвате, кое точно спира този процес? Лидл има банда мутри, дето ще ви набият ли?
Веднъж да попадна на нещо САМО С ГЛАВНИ БУКВИ, което да е чиста истина. Само дето много от нещата, които се водят на г-н Пилето, всъщност са си на Баце. Болницата Токуда например. И кюлчетата не са непременно подкуп, а просто оборот.
Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
Те ли са сега врагът? Щото за разлика от БИЛЛА и други не играят с българските мутри?
Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
големите вериги преди продаваха италианска и френска бутилирана минерална вода. Вече не се предлага, а цените на българските скочиха с поне 30%. Честито 🎖🎖🎖 Е, т’ва е може ни единствената файда!!! Бутилирана вода има смисъл да се купува в Африка, някои Карибски страни, места където няма пречистена питейна вода от чешмата. Ако искаш допълнително филтрирана сложи си филтър, ако искаш газирана си я газирай. Купувайки бутилирана вода само си въобразяваш че е полезна и че си пич.
В голяма немска верига има "Седмица в американски стил".
В същата верига в Германия седмицата е маскирана като "НФЛ Супербоул".
Немалка част от продуктите са еднакви и прави впечатление, че в България цените са по-високи, дори след като се отчетат различните ДДС ставки в двете държави.
Ей това ми е любимия аргумент - няма как да ме лъже. Никой не твърди, че лъже, а че за да се направи смислено сравнение изисква определени усилия за да не сравнявате нещо на промоция 2 дена или в съвсем друг период, когато е било по-евтино. И много често се пропускат много такива "дребни" подробности. То и в Лидл оня ден им даде бонус хляб за 1 ст., ма не твърдя, че толкоз е хляба, нали? Въобще големите вериги по цял свят зареждат в огромни количества и когато не се продава, го пускат на много ниски цени, ама това нищо не означава и е доста безсмислено. Така, че търсим средна цена. А не веднъж бях в магазина и беше толкоз.
До коментар [#53] от "sandor_clegane":Ей това ми е любимия аргумент - няма как да ме лъже. Никой не твърди, че лъже, а че за да се направи смислено сравнение изисква определени усилия за да не сравнявате нещо на промоция 2 дена или в съвсем друг период, когато е било по-евтино. И много често се пропускат много такива "дребни" подробности. То и в Лидл оня ден им даде бонус хляб за 1 ст., ма не твърдя, че толкоз е хляба, нали? Въобще големите вериги по цял свят зареждат в огромни количества и когато не се продава, го пускат на много ниски цени, ама това нищо не означава и е доста безсмислено. Така, че търсим средна цена. А не веднъж бях в магазина и беше толкоз.
Вашето са глупости, който създава добавена стойност на потребителите/купувачите, при него отиват с парите си. Не искам връщане на гаражните магазинин и пазаруването от "Илиенци". Като не ви изнася, пазарувайте от където ви харесва.
АЗ НЕ СЪМ КОМУНИСТ, АЗ НЕ СЪМ АТЕИСТ, АЗ НЕ СЪМ АНТИХРИСТ, АЗ НЕ СЪМ ТЕРОРИСТ, АЗ НЕ СЪМ ЕКСТРЕМИСТ, АЗ НЕ СЪМ ШОВИНИСТ, АЗ НЕ СЪМ БЮРОКРАТ, АЗ НЕ СЪМ ТАРИКАТ, АЗ НЕ СЪМ ПУТИНИСТ И НИКОГА НЯМА ДА БЪДААА . . . АЗ СЪМ ПРОСТО ЧОВЕК ! ! !
CAPS LOCK – error
До коментар [#43] от "ThePal":Промоция в ЛИДЛ Австрия 0,32 евро. Промоция в ЛИДЛ България 0.75 лв. Имай предвид транспортни разходи (произведени са в Италия), обем на пазара (отстъпки) и конкурентна среда.
Транспортни разходи - да, но от друга страна разходите за труд - които съставляват поне 50% от режийните разходи на веригата - в България са по-ниски. Без да съм запознат в детайли с цифрите, бих предположил, че едното компенсира другото.
Отстъпки - всеки байър знае, че подобни вериги имат глобални договори за огромна част от продуктовата си гама, оттам и цената е еднаква независимо от пазара. Да, местните продукти може би са друга история, но дори и в глобално доставените артикули има разлика и тя не е в полза на Лидъл България. Само сравни, например, цената на кленовия сироп тук и в Германия - там е по-евтин, дори и след като отчетем разликата в ДДС-то. Да не говорим, че този сироп се внася най-вероятно от Америка и транспортните разходи са сходни - допълнително контрааргумент на горната теза е това.
Конкурентната среда няма да я коментирам. Бих заподозрял малките търговци във високи цени, за да могат да оцелеят, но големите вериги реализиращи икономии на мащаба не са длъжни да им играят по свирката. Според мен се дължи на алчност и некадърност - една голяма верига подочух, че се оплаквала от загубен пазарен дял, а същевременно цените им безбожни, а името намеква, че били евтини...
Много добре знам, но това как променя по същество каквото казах? И в Германия/Италия има промоции и бонуси и сравнението на една единствена цена в един конкретен магазин с друг в България е доста повърхностно и несериозно. Особено предвид, че има интернет и може да намерите цените на всичко в поне 5 вериги във всяка стана точно в тоя момент. Е, защо сравняваме тогава една жена/момче ми каза, че някога (неясно кога, а цените доста растат навсякъде има значение) е било толкова вместо данни от няколко източника, които могат да бъдат проверени? Защото не е чак толкова скандално и не ни се вписва в предразсъдъците?
Това са огромни магазини на самообслужване, че даже някъде и сам си ги маркираш. Няма толкова големи разходи за труд. Колко внимание на служителите сумаено отнемате за да направите 200 лв оборот? Заедно с каса, рязане на колбаси, редене на рафтовете? 30 Мин? Че колко мислите, че са разходите за труд на един магазин? Едва ли е над 20 лв на час.
Сравнете един немски ресторант с български. Там вече си личи. Отделно, че примерно долу сравнихме цените от Амазон, който е автоматизиран и с изключително лоши условия на труд. И т.н.
Въобще транспортни разходи, количества, пазарене, пазарни позиции, кой какво има по складовете точно в тоя момент, колко са добри в маркетинга и т.н са далеч по-големи фактори от разходите за труд
Ако ще правите разбивки, ви трябват пълните производствени разходи... После цени на всяка стъпка, после да се сравни с други вериги и с други държави.
АМИ, направете го. Говорите глупости от години.
Комунизмът е кървава религия, която е избила поне 200 милиона от 1917 година.Повече по въпроса четете тук:
https://knizhen-pazar.net/offsale_products/books/1764162-chernata-kniga-na-komunizma-chast-1-2
Не ми вярвате? Тогава погледнете знамената и флаговете? Не стига ли? Тогава от мен да знаете, че мавзолея на ленин е копие на древноегипетски погребения. А ако не знаете фараоните са полубогове, които са били наследници на древноегипетските богове.
Според западните комунисти и отричащите очевидното всички от Маркс през Ленин, Сталин, та чак до Путин били "нацисти" и "фашисти".
++ но на мен пари не ми трябват. Ако сравнявам цени.... то е за спорта. Но залагам повече на качеството, затова съм на италианска пъстърма, немски, чешки, унгарски колбаси... Ако си някъде на 100 км от Бургас, ще ти донеса една кофа сирене, ей така за спорта.
...t":Кафето е Peliini, 1 кг, цена 39.95 лв. в момента гледам офертата в Интернет.Същото кафе в магазин в Северна Италия е бил на редовна цена от 11€.Кви други данни да ти кажа?
Ако приближа чешмяна вода на педя от устата си ми се повръща. Мия си зъбите с отвращение. Отвикнах от хлора. от 15 г пия само изворна вода която си наливам от няколко извора на 20-тина км от града, сменям ги непрекъснато. периодично си мия и сменям бутилките, държа ги на тъмно.
а кого да обвинят? Търговските вериги и прекупвачите слагат п о100% печалба. Цените на стоките които внасяме са паднали наполовина но вносителите в БГ не намаляват цените а ги държат до последно. И това не моя догадка а е изречено от ръководител на голям дистрибутор в БГ.
До коментар [#50] от "pontius_glarus":големите вериги преди продаваха италианска и френска бутилирана минерална вода. Вече не се предлага.....Ако искаш допълнително филтрирана сложи си филтър, ако искаш газирана си я газирай.Купувайки бутилирана вода само си въобразяваш че е полезна и че си пич.
Не се правя на "пич", отделно не харесвам тази дума. Налага ми се да пия поне 2 л дневно вода, а трудно ми е с чешмяната, дори и филтрирана (варненската е много варовита). Мои близки са си сложили супер филтри, резултатът е като пречистената бутилирана трапезна вода от хипермаркетите. Факт е, че някои от бутилираните минерални и изворни води са по-"вкусни", и по-лесно се пият. Най ми харесваше "евиан", но е скъпичка, а и вече нещо не я виждам. Разбира се има и по-евтин вариант - дамаджаните по 10-11 л, и помпичка
А, какво да кажем за цените в по- малките магазини? Нима там са по-ниски??? Пазарувам редовно от тях, по ми е удобно, но за съжаление цените там са по- високи.....
.... И т.н. Въобще транспортни разходи, количества, пазарене, пазарни позиции, кой какво има по складовете точно в тоя момент, колко са добри в маркетинга и т.н са далеч по-големи фактори от разходите за труд
Хипермаркетите са цяла една индустрия, малките магазини са почти осъдени, за съжаление и често и производителите си имат неприятности. Но в Западна Европа са намерили решение - хипермаркетите са за по-бедните, за по-малко взискателните, а другите магазини предлагат по-качествена храна, по-добри вина, имаш си персонализирано обслужване, продавачът е и консултант, и те си имат своето място. За съжаление у нас политиката на правителствата е да ни държат бедни, и те "непрекъснато да се грижат" за нас, и да "защитават интересите" ни (да ни клатят).
Една кутия бонбони в Кауфланд е 3 пъти по скъпа в София отколкото в Кауфланд-Аугсбург. Кой е виновен? Да, ако питате "бастуна" формуният поплювко той ще ви отговори ПП и лично Киро, но аз питам сериозно и съм му еВал м.Май ката на бастуна.
Нямам време за подлости - с много други неща съм зает.
Никой не ви кара насила да ходите в големите вериги. Но ходите защото има "промоции". В същото време големите вериги извиват ръцете на производители и вносители със всякакви такси, схеми, натискания за по-ниски цени. И в същото време си завишават техните комисионни. А целия риск и гърч е за сметка на производителя. Трябва сериозна регулация на този картел и да махнат вилицата от врата върху производителите. Посредниците между производителя и крайния клиент са спекулантите на пазара и те цакат еднакво както производителя, така и крайният клиент.
Фильо и Фобьо са двама неграмотни, комплексирани и прости близнаци
До коментар [#7] от "taratanki":Има вносни продукти с по-високо качество и по-ниска цена от нашите. Предпочитам да си купя нещо такова, отколкото да се бия в гърдите и да викам "Болгар!" и да пълня гушата на някакъв нашенски тарикат.Има и страхотни наши продукти, които в момента са на нереално високи цени и ги бойкотирам.
Не е това въпросът. Ако имате 100%+ потенциален марж защо никой не се възползва? Или се говорят глупости или се ограничава конкуренцията. Което вече е сериозен проблем, с който може да се занимава държавата. А не да определя цените примерно
Че защо да съм доволен? Доволен ще съм ако се говори подробно, сериозно и аргументирано и се стига до същината на проблема. Като се подхвърлят някакви откъслячни наблюдения освен да си чешем езиците какво очаквате да стане? Искате ли нещо да се подобри или искате да мрънкате просто? Ето, намерихме ви го кафето, изглежда нормално. Какво полезно научихме от тая история освен, че грабят народа? И какво правим, а?
Абсолятно съм съгласен! По една проста причина - в кварталните магазини или българските вериги е доста по-скъпо. Цените се помпят още от производители или евентуално от търговци на едро.
Най ми харесваше "евиан", но е скъпичка 🙈🙈🙈 И аз бях почнал да купувам френска, италианска, японска вода внесена в Америка. После ми “светна” колко ненужни ресурси отиват за тая глупост.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
karabastun
Рейтинг: 2728 НеутралноПоскъпването се дължи на посредниците от ПП - и техните коалиционни партньори !
[email protected]karabadjakliev
Рейтинг: 337 НеутралноПоскъпването се дължи на печалбарството, алчността и тарикатлъците на Ганьо бизнесмена. Не си купувайте български продукти известно време, за да се научат.
voinotzapad
Рейтинг: 1907 НеутралноКакво може да хрумне на глуповатите съветски роби от служебното правителство, освен да обвинят "лошите капиталисти" за нещо? Ватници, сър!
taratanki
Рейтинг: 908 НеутралноМноооо си прост, бате.
xaq36646886
Рейтинг: 289 НеутралноЕстествено, не е луд тоя къде яде баницата! На немския картел това му е работата - да дере кожи и да генерира свръхпечалби.
Затова е важно държавата да си свърши пък своята работа като на първо време наложи ограничения на големите вериги, каквито има в почти всяка европейска страна. Не че ще ги озапти, но поне ще увеличи конкуренцията и ще намали приходите им.
Петър Георгиев
Рейтинг: 748 НеутралноХората, хората са виновни! Ядат, топлят се, пътуват.
taratanki
Рейтинг: 908 НеутралноЗа българските - добре.
А за вносните какво да направим?
selqnin
Рейтинг: 3061 ВеселоНяма начин-
комунистите винаги имат нужда от "враг"!!!
voinotzapad
Рейтинг: 1907 Неутрално[quote#7:"taratanki"][/quote]
Накажи ги, бе! Не си купувай нищо от големите хранителни магазини :Д
ЗаНиЗа
Рейтинг: 2691 Весело""при които е особено важно партньорството между бизнеса и институциите и търсене на работещи решения, а не внасяне на допълнителни разделения, базирани на популистки тези" - ама от изискано, та по! Прави са "веригите", той мат`риала не вдява, макар и да сравнява цените на едни и същи стоки в ЕС например. Внушават си, че качеството и цените са различни и то в светлината на ЕС препоръките. И е време да не вЕрват на очите си, а на т`ва к`вото им се "споделя".
Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.rvr12572942
Рейтинг: 1136 НеутралноГлупости. Ганьо бизнесмена е принуден от чуждите вериги да си плаща за правото да продава стоката си там. После му извиват ръцете за безпределно ниска цена и накрая, за капак му плащат не веднага, а на тримесечие в най- добрия случай. И ако е сравнително дребен производител, той няма достатъчно пари да чака тези три месеца и влиза в борчове да се разплаща с работници и доставчици. Накрая печалбата се изнася в чужбина и готово.
На запад са им ясни тия неща и тези вериги бяха изнесени извън градовете, да не убиват малките магазини.
karabadjakliev
Рейтинг: 337 НеутралноДо коментар [#7] от "taratanki":
Има вносни продукти с по-високо качество и по-ниска цена от нашите. Предпочитам да си купя нещо такова, отколкото да се бия в гърдите и да викам "Болгар!" и да пълня гушата на някакъв нашенски тарикат.
Има и страхотни наши продукти, които в момента са на нереално високи цени и ги бойкотирам.
trollhunter
Рейтинг: 3856 НеутралноПак ли същата статия? Ама тука май дъвчем едно и също
Комунизмът е кървава религия, която е избила поне 200 милиона от 1917 година.Повече по въпроса четете тук: https://knizhen-pazar.net/offsale_products/books/1764162-chernata-kniga-na-komunizma-chast-1-2 Не ми вярвате? Тогава погледнете знамената и флаговете? Не стига ли? Тогава от мен да знаете, че мавзолея на ленин е копие на древноегипетски погребения. А ако не знаете фараоните са полубогове, които са били наследници на древноегипетските богове. Според западните комунисти и отричащите очевидното всички от Маркс през Ленин, Сталин, та чак до Путин били "нацисти" и "фашисти".непрекъснато...
Ще пусна списъка превантивно...
https://djem.blog.bg/biznes/2020/04/15/bylgarskite-pazari-zatvoreni-no-molovete-rabotiat.1705769?reply=5316394
СОБСТВЕНИЦИ НА ХИПЕРМАРКЕТИ
1. Борсовият холдинг, който е от орбитата на "Химимпорт", притежава и веригата "Хоуммакс".- HIT е собственост на "Хит Булгариен", Германия, чийто краен собственик е "Доле Ханделсгрупе сървис".
2. . "345" ООД е собственост на Димитър Драгомиров Георгиев, Васил Маков Гьорев и Георги Стефанов Трендафилов.
3. ЦБА е създадена от варненската верига "ЛЖ" ЕАД и "ЦБА франчайз" – Велико Търново. ... със собственици Иван Николаев Григоров и Иванка Колева Маринова.
4. "Болеро" е собственост на Пенка Желязкова Керемедчиева. Член е на маркетинговото сдружение "ЦБА България". Има и строителен бизнес.
5. Операторът "Ми-12" е собственост на Масис Хачик Багдатян и Росен Митков Митев.
6. "Марчела трейдинг" влиза в класацията на мястото на добричката верига "ХМ Томи", която има и магазини в Каварна.
7. "Пацони маркет" е собственост на Пламен Стойков Здравков.
8. "Ваничи 2008" - на Иван Тодоров Кесов, "Маркоци" - на Костадин Иванов Кесов, и "Топ тенис" – на Тодор Иванов Кесов.
9. "СИ БИ ЕС" - То е собственост на Николай Георгиев Бинев, Силвия Георгиева Ставрева и Георги Иванов Ставрев. Според брошурата Си Би Ес има осем магазина в Стара Загора, един в Нова Загора и един в Чирпан.
10. Ямболското дружество "Вилтон" - Дружеството е собственост на братята Петър и Павел Додови.
11. сливенската верига "Еко асорти" - Свързана е със земеделското "Еко асорти 05" ЕООД на Петър Байчев. Двете заедно затварят цикъла суровини - преработка – продажба.
12. "Табак маркет" е част от свързания с депутата от ДПС Делян Пеевски "Булгартабак". Равни дялове в дружеството имат "Еф Ем Си Джи трейд" и "Булгартабак – БТ".
13. "Нюанс БГ" е смесено дружество между The Nuance Group – Швейцария, и "Българиън еъруейз груп" с едноличен собственик "Химимпорт". The Nuance Group е собственост на швейцарската група Dufry – световен лидер в травъл ритейла. Българското дружество търгува с акцизни стоки и има безмитни и травъл ритейл магазини на летищата във Варна и Бургас.
14. "Гебр. Хайнеман" зарежда на едро кораби и български авиокомпании и е оператор на безмитни и травъл ритейл магазини по сухопътните граници. Равни дялове в него имат "Герб. Хайнеман", основен Travel Value и Travel Free оператор в Германия и Източна Европа, и "ВМ финанс груп" на Васил Мирчев.
Можете да търсите картели при производители...
bobinews
Рейтинг: 296 НеутралноЕ кого да обвиняваме, татко петко ли?
Ама айде хората от тая асоциация на веригите да седнат с шефа на ЕлБиБулгарикум и да се разберат кой в крайна сметка надува цените.. Щото въпросният шеф вчера каза, че веригите са виновни и надуват цените на млечни продукти с 80%.. -
https://www.dnevnik.bg/biznes/2023/02/08/4447840_durjavnata_el_bi_bulgarikum_obvini_turgovskite_verigi/
voinotzapad
Рейтинг: 1907 Неутрално[quote#11:"rvr12572942"][/quote]
Не разбрах сега - съветите ревете, че е скъпо в Лидл или, че е евтино в Лидл? При всички случай Лидл под-ножа. Има за вас бърз изход - затваряте бурканчета с мазнинка, гледате прасенца на село и не давати пари на западните капиталисти! :)
Компетентен
Рейтинг: 1123 НеутралноТези са абсолютно невинни :) Рекордните им печалби през годината са просто случайност
Liberast
Рейтинг: 458 НеутралноДо коментар [#11] от "rvr12572942":
Това не е вярно, големите вериги са навсякъде в градовете, просто в покрайнините са по-евтини имотите за такива мащаби. А и малките магазинчета също са вериги. Постепенно търговията се окрупнява, беше последният бизнес с нисък вход, скоро и там няма да можеш да започнеш нищ, ако не си гигант.
Liberast
Рейтинг: 458 НеутралноДо коментар [#10] от "ЗаНиЗа":
Дай пример конкретен.
sandor_clegane
Рейтинг: 2593 НеутралноГ-ба Драгийска как ще коментира факта, че в нашите вериги редица продукти са с по-високи цени и по-лошо качество от страните, където се произвеждат?
nqma zna4ka koi
Рейтинг: 878 НеутралноСега понеже ми е скъпо сиренето в Лидл и викам маави и вериги немски, тичам в близкия минимаркет - викам искам опаковано сирене, няма да плащам за вода. Отивам на витрината и гледам разфасовки от 200гр - супер, гледам цената и ОМГ, най-евтиното започва от 32лв кг ;) Имаше и за 36...
Liberast
Рейтинг: 458 НеутралноДо коментар [#19] от "sandor_clegane":
Транспортни разходи нещо?
Любен
Рейтинг: 605 ВеселоСигурно въпросните вериги са чисти като сълзици )
karabadjakliev
Рейтинг: 337 НеутралноКолкото повече натискате производителя с такива хватки и чалъми, толкова повече некачествени храни ще ядете. Ганьо не разбира от пазарна икономика, нито Ганьо, който произвежда, нито Ганьо, който пазарува. Бойкот на продуктите, които смятате за нереално скъпи и точка по въпроса.
sandor_clegane
Рейтинг: 2593 НеутралноМоя позната се върна наскоро от Италия, където намерила любимото си кафе на цена от 11€, докато тук го купува по 40 лв., а на “промоция” по 30.
Сигурно политиците и тяхното говорене е виновно?
Ай сиктир!
ironhorse
Рейтинг: 955 НеутралноНай-лесно се установява печалбарството при яйцата.
Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.В ЛИДЛ яйцата са на цената на Фаберже ...
И не говоря за БИО, а обикновени клас А, размер Л с цена от 65 стотинки., а размер М са около 55 стотинки.
Не ги пипам ...
В Кауфланд са малко по-евтини.
В кварталния магазин са с най-добра цена, но докога ?!
selqnin
Рейтинг: 3061 ВеселоДо коментар [#4] от "taratanki":
ПростО е слуга на пасоля!
chichka
Рейтинг: 3187 ЛюбопитноДнес си купих краве сирене от мандра, 8 кг за 77 лв. Как в магазина става 22 лв/кг. вие обяснете. Преди дни дадох пример с една лютеница доставена на 5+ лв в Кауфланд и същата партида се предложи с цена 9,99 лв, после на 11,99 лв, а сега на 17,99 лв.
Русия е проказата на планетата Земя.sandor_clegane
Рейтинг: 2593 НеутралноДо коментар [#21] от "Liberast":
10€ транспортен разход за кило кафе от Италия?
Може ли малко по-сериозно?
karabadjakliev
Рейтинг: 337 НеутралноПомните ли когато олиото тръгна нагоре? Всички наши производители плачеха за скъпата суровина, бензини и т.н. Тръгна евтина суровина от Украйна, същите тия тарикати почнаха да плачат, че нямало контрол над тая суровина и ще съсипе величествения български пазар... На Ганьо бизнесмена не вярвам, пък вие правете каквото щете.
chichka
Рейтинг: 3187 ЛюбопитноДо коментар [#20] от "nqma zna4ka koi":
Русия е проказата на планетата Земя.++++
tulup
Рейтинг: 2376 ВеселоДо коментар [#24] от "sandor_clegane":
Не ме търсете преди обядТо сигурно е италианско (т.е пакетирано в Италия). Много странно как така в Италия е по-евтино. Сигурно и моцарелата е по-евтина. И маслините в Гърция са по-евтини. А минералната вода на самия извор е без пари, пък в супер искат пари - значи са крадци.
vassilun
Рейтинг: 4997 НеутралноДо коментар [#4] от "taratanki":
"Мноооо си прост, бате."
Е, та той е гербер, какъв да е?!
realguru
Рейтинг: 1886 НеутралноДобре де питам някой замислял ли се е колко поскъпна тока за бизнеса?
Да сте чули случайно че и торовете и хербицидите поскъпнаха.
За капак никой не иска да работи на полето или в кланицата или да рие л@йна на кравите.
tulup
Рейтинг: 2376 ВеселоДо коментар [#27] от "chichka":
Не ме търсете преди обядЧичка, искаш ли да ми караш всеки ден сирене, взимай го от мандрата, па аз ще ти давам 15лв/кг. Ама искам касова бележка и да платя с карта.
Liberast
Рейтинг: 458 НеутралноДо коментар [#28] от "sandor_clegane":
Щом сериозно, давай конкретно. Щото за разлика от теоретиците, аз съм байър в търговските вериги от 20+ години, в момента пиша от офиса. Да ми се разтягат локуми за общите врагове на комунизма, моля ти се. Много бизнесмени бяха супер отворени колко лесно се печели с търговия и отекоха в канала. Някои вериги си смениха няколко собственика докато не дадат фира. Истината е, че ако си голям и много добър, печелиш много, иначе си капо.
realguru
Рейтинг: 1886 НеутралноКато цяло енергия (суровини) и храни ще поскъпват. А от там и всичко по веригата.
rvr12572942
Рейтинг: 1136 НеутралноСкоро с всички ще е така, за съжаление. Един от фундаменталните дефекти на капитализма освен нуждата от постоянен растеж и експанзия е именно неизбежното окрупняване на бизнесите, до момента в който ще останат 4-5 мегакорпорации, които ще държат всичко. Хората няма да могат да бъдат предприемачи, а само наемна работна ръка. Което вече е сбогом капитализъм и демокрация. Дадо ви Маркс го е предвидил, колкото и да се кодошехме с него навремето по упражненията.
reply
Рейтинг: 444 НеутралноПОЛЯЦИТЕ СЕ ОПИТАХА ДА ДОКАРАТ ПИЛЕШКО ПРЕДИ ГОДИНИ , ЕЙ ТАКА ЗА КОНКУРЕНЦИЯТА , НАМЕРИХА ИМ ДВА ПЪТИ САЛМОНЕЛА И СПРЯХА ДА СЕ ПРОБВАТ , ЗА ТОЧНО ТИЯ ПУНКТОВЕ ЗА ПРОВЕРКА ЗАРАДИ КОИТО ТЕЧЕ ВОЙНА ПО ГРАНИЦИТЕ НИ ВИ ГОВОРЯ !!! КОЙ ПЕЧЕЛИ ОТ ВСИЧКОТО ТОВА , МИ СЪБЕЛОТНИКА НА БАЦЕ ДЕТО ГО ДАРУВА С ЗЛАТНИ КЮЛЧЕТА НА ПЪРВО МЯСТО , ПИЛЕТО МУ ВИКАТ ЩО ЛИ ? СЪЩИЯ ДЪРЖИ ПИЛЕТАТА ТУКА ДЪРЖИ АЙЦАТА ДЪРЖИ И ОЛИОТО ВСЕ СТОКИ СЪС СВРЪХ РАЗДУТИ СПЕКУЛАТИВНИ ЦЕНИ , ДЪРЖИ ЗЪРНОТО А И БОЛНИЦИТЕ ТИЯ С ПО ГОЛЯМА ДАЛАВЕРА И ТАХ Е ПРИЛАПАЛ , ДЪРЖИ И ФЕРМА ЗА НОРКИ ЕДНА ОБЛАСТ ЗДРАВАТА Е ПРОПИЩЯЛА ОТ ТЯХ !!! ПОЛУГРАМОТЕН Е ПОМНЯ ГО КАК ПЕЛТЕЧЕШЕ КОГИ ГО ПИТАХА ЗА ОНЯ САМОЛЕТА С ФУРМИТЕ !!! ТОЯ Е САМО ЕДИН ПРИМЕР МНОГО СА ТАКИВА !!!
sandor_clegane
Рейтинг: 2593 НеутралноДо коментар [#33] от "realguru":
Друже, аз питам за вносни продукти.
sandor_clegane
Рейтинг: 2593 НеутралноДо коментар [#35] от "Liberast":
Не разбирам какво искаш да коментирам.
realguru
Рейтинг: 1886 НеутралноКакво за вносните продукти?
Там без ток ли ги правят или не ползват торове и хербициди?
Че там използват повече от нас и торове и хербициди.
Liberast
Рейтинг: 458 НеутралноДо коментар [#40] от "sandor_clegane":
Конкретен продукт, разфасовка, цена и да видим разбивката на разходите, закупна цена и пр.
ThePal
Рейтинг: 685 Неутралноhttps://www.lidl-ni.co.uk/p/healthy-grocery-range/red-kidney-beans/p23800
Ай ся да идем до ЛИДЛ и да погледнем там !
В нашите "вериги" е същата работа...
https://www.flagman.bg/article/286474?fbclid=IwAR2pZbSjW0UA0iAXa5TbmWcHL8gdhv0Iu00sRNzE0sHMnxK5xYAxPZlz94c
sandor_clegane
Рейтинг: 2593 НеутралноДо коментар [#42] от "Liberast":
Кафето е Peliini, 1 кг, цена 39.95 лв. в момента гледам офертата в Интернет.
Същото кафе в магазин в Северна Италия е бил на редовна цена от 11€.
Кви други данни да ти кажа?
futio_tapanchev
Рейтинг: 1241 НеутралноХранителните вериги да не се правят на луди. Вземете например един обикновен шоколад Милка. По всичките вериги извън промоция цената му е от порядъка на 2.80 - 2-90. В същото време едровата му цена е под 1.70.това са над 50% горница при това за сравнително лесна за съхранение и продажба стока ( сравнително лесна - сравняваме с други хранителни стоки) едва ли шоколадите са някакво изключение. Далеч съм от мисълта, че е редно някой да налага цени и наддценки. Проблемът е , че намирисва на картелно споразумение.
sandor_clegane
Рейтинг: 2593 НеутралноДо коментар [#44] от "sandor_clegane":
Пардон, Pellini.
Liberast
Рейтинг: 458 НеутралноДо коментар [#44] от "sandor_clegane":
24.99 го намирам в италианските онлайн магазини. Прати линк.
pontius_glarus
Рейтинг: 3457 Неутрално"Настройването на широката общественост спрямо цял един сектор от българската икономика не кореспондира с отговорно поведение, насочено към сдържане на инфлационния натиск."
Между другото може да се окаже, че секторът има право. Спомням си едно интервю на Зоров, и той пространно ни обясняваше как млечните продукти ще поскъпнат още, защото така и така, но не се чу нещо против веригите.
А някой ще даде ли обяснение защо във фирмените магазини на "Елена" продуктите на град Елена са по-скъпи отколкото в големите вериги. От кварталното магазинче си купих мляко "Верея" на препоръчителната цена от производителя, отпечатана на кутията.
Помните ли Нинова как врещеше като луда против веригите, че не продавали български стоки? Е продават, и ни заклаха.
Liberast
Рейтинг: 458 НеутралноДо коментар [#43] от "ThePal":
Промоция в ЛИДЛ Австрия 0,32 евро. Промоция в ЛИДЛ България 0.75 лв. Имай предвид транспортни разходи (произведени са в Италия), обем на пазара (отстъпки) и конкурентна среда.
pontius_glarus
Рейтинг: 3457 НеутралноВ големите вериги преди продаваха италианска и френска бутилирана минерална вода. Вече не се предлага, а цените на българските скочиха с поне 30%. Честито!
m17
Рейтинг: 1881 НеутралноДо коментар [#5] от "xaq36646886":
И как точно ще увеличите конкуренцията с помоща на ограничения? И какви точно ограничения - да не работят в недела както в Германия ли? И как това ще доведе то понижаване на цените?
m17
Рейтинг: 1881 НеутралноДо коментар [#50] от "pontius_glarus":
А с колко скочиха разходите за транспорт на тая вода, които са примерно 80% от цената?
sandor_clegane
Рейтинг: 2593 НеутралноДо коментар [#47] от "Liberast":
Не мога в момента, но момичето едва ли ще седне да ме лъже за нещо такова.
Но самият аз лично съм виждал цените в Лидл в Гърция и тук.
kwy38371721
Рейтинг: 656 НеутралноЕто конкретни продукти от Лидл
- Трапезна вода/не изворна/ 10л цена 2.49.Преди два месеца беше 1.85лв.По другите вериги Метро - 1.98,БИЛА -1.90.
- Доматено пюре 140 г марка БАРЕСА вносно - цена 1.49лв.Преди два месеца беше -0.98лв.
gbg
Рейтинг: 55 ГневноНе знам дали е популизъм, но напоследък с цените просто се прекалява. Не знам манталитет ли е, просто алчност, мислене в смисъла на ден година храни, но всеки се възползва от ситуацията. Аз като потребител, само това ще кажа: постепенно ограничавам потреблението си от такива използвачи, дългосрочно ще дам доверието си на честните продавачи. Това е. Простичко.
famousandco
Рейтинг: 967 НеутралноГолемите вериги стрябва да бъдат сочени с пръст като образец за некоректни похвати и откровени измами спрямо клиентите си. "Приносът" им за скока на цените е са само малка част от лошите им практики.
Иначе основните причини, за да такива цените в нашите магазини са другаде:
- Липса на функционираща пазарна икономика, включително липса на свободна конкуренция;
- Липса на работещи регулатори;
- Надбавката "административна тежест" и "администкративен произвол", която всеки бизнес у нас плаща.
m17
Рейтинг: 1881 НеутралноДо коментар [#37] от "rvr12572942":
Така ли, вие в момента ползвате ли продукцията на някоя корпорация дето е на повече от 30 години (в технологичния сектор)? Или на корпорация която е била таква доминираша сила преди 30 години например?
sandor_clegane
Рейтинг: 2593 НеутралноДо коментар [#52] от "m17":
Подозирам, че производителите просто са калкулирали увеличените транспортни разходи в цената, наместо да намалят печалбата си, но да продават продукта на по-ниска цена, щото на хората им е скъпо.
chichka
Рейтинг: 3187 НеутралноДо коментар [#34] от "tulup":
Русия е проказата на планетата Земя.Дават ми касовата бележка и ме питат искам ли фактура. За да ти пазаря ще трябва да имам пълномощно да представлявам фирмата ти. В кой град си?
wre501051215
Рейтинг: 3352 НеутралноДо коментар [#2] от "karabadjakliev":
На тия вериги "Ганю" не е собственик.
wre501051215
Рейтинг: 3352 НеутралноДо коментар [#9] от "voinotzapad":
Точно това оравят доста хора вече.
ThePal
Рейтинг: 685 НеутралноНе знам защо е излязъл този боб, но можеш да разгледаш и други. В пъти ги "бием" по цени !
Един вампир броди из Европа
Рейтинг: 2931 НеутралноВий тамън се връщате оттам, предполагам? Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
ThePal
Рейтинг: 685 Неутрално...хеле пък това Пармиджано за 16 паунда килото...
Хриси
Рейтинг: 1478 НеутралноВ Лидл цените са откровено скандални. Some say the end is near, Some say we'll see Armageddon soon, I certainly hope we will, I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.
wre501051215
Рейтинг: 3352 НеутралноДо коментар [#23] от "karabadjakliev":
Юного комплексиран индивид само за "Ганю" сънува.
tulup
Рейтинг: 2376 НеутралноДо коментар [#59] от "chichka":
Не ме търсете преди обядАз не съм фирма, че да трябва пълномощно. Отваряте фирма, взимате си фактура, карате по домовете - 7-8 лв печалба на кг, а клиентите доволни, че спестяват. Ако всичко е така, както казвате, кое точно спира този процес? Лидл има банда мутри, дето ще ви набият ли?
Един вампир броди из Европа
Рейтинг: 2931 НеутралноДо коментар [#38] от "reply":
Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)Веднъж да попадна на нещо САМО С ГЛАВНИ БУКВИ, което да е чиста истина. Само дето много от нещата, които се водят на г-н Пилето, всъщност са си на Баце. Болницата Токуда например. И кюлчетата не са непременно подкуп, а просто оборот.
Един вампир броди из Европа
Рейтинг: 2931 НеутралноТе ли са сега врагът? Щото за разлика от БИЛЛА и други не играят с българските мутри? Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
tulup
Рейтинг: 2376 НеутралноДо коментар [#44] от "sandor_clegane":
Не ме търсете преди обядhttps://shop.metro.bg/shop/pv/BTY-X307532/0032/0021/1КГ-КАФЕ-НА-ЗЪРНА-ПЕЛИНИ-PELLINI-VIVAC-82
https://amzn.eu/d/aaiWamS
http://shop.pellinicaffe.bg/index.php?route=product/product&path=59&product_id=68
Ей на - купуваш три броя в Метро и цената е като в Италия.
Таралеж
Рейтинг: 2110 НеутралноДо коментар [#50] от "pontius_glarus":
големите вериги преди продаваха италианска и френска бутилирана минерална вода. Вече не се предлага, а цените на българските скочиха с поне 30%. Честито
🎖🎖🎖
Е, т’ва е може ни единствената файда!!!
Бутилирана вода има смисъл да се купува в Африка, някои Карибски страни, места където няма пречистена питейна вода от чешмата.
Ако искаш допълнително филтрирана сложи си филтър, ако искаш газирана си я газирай.
Купувайки бутилирана вода само си въобразяваш че е полезна и че си пич.
Таралеж
Рейтинг: 2110 НеутралноКак хиляди търговци, от малки магазинчета до големи вериги ще надуват спекулативно цените?
Всички ли са прекалено лакоми?
Всички ли са в картел?
philipeto
Рейтинг: 225 НеутралноНапълно съгласен.
В голяма немска верига има "Седмица в американски стил".
В същата верига в Германия седмицата е маскирана като "НФЛ Супербоул".
Немалка част от продуктите са еднакви и прави впечатление, че в България цените са по-високи, дори след като се отчетат различните ДДС ставки в двете държави.
Явно в Германия стандартът е нисък, не знам,
tulup
Рейтинг: 2376 НеутралноДо коментар [#53] от "sandor_clegane":
Не ме търсете преди обядЕй това ми е любимия аргумент - няма как да ме лъже. Никой не твърди, че лъже, а че за да се направи смислено сравнение изисква определени усилия за да не сравнявате нещо на промоция 2 дена или в съвсем друг период, когато е било по-евтино. И много често се пропускат много такива "дребни" подробности. То и в Лидл оня ден им даде бонус хляб за 1 ст., ма не твърдя, че толкоз е хляба, нали? Въобще големите вериги по цял свят зареждат в огромни количества и когато не се продава, го пускат на много ниски цени, ама това нищо не означава и е доста безсмислено. Така, че търсим средна цена. А не веднъж бях в магазина и беше толкоз.
tulup
Рейтинг: 2376 ВеселоДо коментар [#73] от "philipeto":
Не ме търсете преди обядАко цените в магазините се "съобразяваха" със заплатите (по неясен начин), то нямаше ли всички държави да са еднакво богати? И как става това.
Аз па искам VW да продават на тройно по-ниски цени колите си тук, щото е по-ниска средната заплата. Ма нещо не става така май, а?
Петър Георгиев
Рейтинг: 748 НеутралноТози бонус сте си го платил, нали знаете. Което води до идеята, че в цените има доста "луфт".
ldc51604279
Рейтинг: 122 НеутралноДо коментар [#11] от "rvr12572942"
Вашето са глупости, който създава добавена стойност на потребителите/купувачите, при него отиват с парите си. Не искам връщане на гаражните магазинин и пазаруването от "Илиенци". Като не ви изнася, пазарувайте от където ви харесва.
Jesus saves
Рейтинг: 846 НеутралноА КОЙ ДА ОБВИНИМ, МОЖЕ БИ ПЕНСИОНЕРИТЕ!
АЗ НЕ СЪМ КОМУНИСТ, АЗ НЕ СЪМ АТЕИСТ, АЗ НЕ СЪМ АНТИХРИСТ, АЗ НЕ СЪМ ТЕРОРИСТ, АЗ НЕ СЪМ ЕКСТРЕМИСТ, АЗ НЕ СЪМ ШОВИНИСТ, АЗ НЕ СЪМ БЮРОКРАТ, АЗ НЕ СЪМ ТАРИКАТ, АЗ НЕ СЪМ ПУТИНИСТ И НИКОГА НЯМА ДА БЪДААА . . . АЗ СЪМ ПРОСТО ЧОВЕК ! ! ! CAPS LOCK – errorphilipeto
Рейтинг: 225 НеутралноЯ да видим:
Транспортни разходи - да, но от друга страна разходите за труд - които съставляват поне 50% от режийните разходи на веригата - в България са по-ниски. Без да съм запознат в детайли с цифрите, бих предположил, че едното компенсира другото.
Отстъпки - всеки байър знае, че подобни вериги имат глобални договори за огромна част от продуктовата си гама, оттам и цената е еднаква независимо от пазара. Да, местните продукти може би са друга история, но дори и в глобално доставените артикули има разлика и тя не е в полза на Лидъл България. Само сравни, например, цената на кленовия сироп тук и в Германия - там е по-евтин, дори и след като отчетем разликата в ДДС-то. Да не говорим, че този сироп се внася най-вероятно от Америка и транспортните разходи са сходни - допълнително контрааргумент на горната теза е това.
Конкурентната среда няма да я коментирам. Бих заподозрял малките търговци във високи цени, за да могат да оцелеят, но големите вериги реализиращи икономии на мащаба не са длъжни да им играят по свирката. Според мен се дължи на алчност и некадърност - една голяма верига подочух, че се оплаквала от загубен пазарен дял, а същевременно цените им безбожни, а името намеква, че били евтини...
tulup
Рейтинг: 2376 НеутралноДо коментар [#76] от "Петър Георгиев":
Не ме търсете преди обядМного добре знам, но това как променя по същество каквото казах? И в Германия/Италия има промоции и бонуси и сравнението на една единствена цена в един конкретен магазин с друг в България е доста повърхностно и несериозно. Особено предвид, че има интернет и може да намерите цените на всичко в поне 5 вериги във всяка стана точно в тоя момент. Е, защо сравняваме тогава една жена/момче ми каза, че някога (неясно кога, а цените доста растат навсякъде има значение) е било толкова вместо данни от няколко източника, които могат да бъдат проверени? Защото не е чак толкова скандално и не ни се вписва в предразсъдъците?
tulup
Рейтинг: 2376 НеутралноДо коментар [#79] от "philipeto":
Не ме търсете преди обядТова са огромни магазини на самообслужване, че даже някъде и сам си ги маркираш. Няма толкова големи разходи за труд. Колко внимание на служителите сумаено отнемате за да направите 200 лв оборот? Заедно с каса, рязане на колбаси, редене на рафтовете? 30 Мин? Че колко мислите, че са разходите за труд на един магазин? Едва ли е над 20 лв на час.
Сравнете един немски ресторант с български. Там вече си личи. Отделно, че примерно долу сравнихме цените от Амазон, който е автоматизиран и с изключително лоши условия на труд. И т.н.
Въобще транспортни разходи, количества, пазарене, пазарни позиции, кой какво има по складовете точно в тоя момент, колко са добри в маркетинга и т.н са далеч по-големи фактори от разходите за труд
trollhunter
Рейтинг: 3856 НеутралноАко ще правите разбивки, ви трябват пълните производствени разходи...
Комунизмът е кървава религия, която е избила поне 200 милиона от 1917 година.Повече по въпроса четете тук: https://knizhen-pazar.net/offsale_products/books/1764162-chernata-kniga-na-komunizma-chast-1-2 Не ми вярвате? Тогава погледнете знамената и флаговете? Не стига ли? Тогава от мен да знаете, че мавзолея на ленин е копие на древноегипетски погребения. А ако не знаете фараоните са полубогове, които са били наследници на древноегипетските богове. Според западните комунисти и отричащите очевидното всички от Маркс през Ленин, Сталин, та чак до Путин били "нацисти" и "фашисти".После цени на всяка стъпка, после да се сравни с други вериги и с други държави.
АМИ, направете го. Говорите глупости от години.
chichka
Рейтинг: 3187 НеутралноДо коментар [#67] от "tulup":
Русия е проказата на планетата Земя.++ но на мен пари не ми трябват. Ако сравнявам цени.... то е за спорта. Но залагам повече на качеството, затова съм на италианска пъстърма, немски, чешки, унгарски колбаси...
Ако си някъде на 100 км от Бургас, ще ти донеса една кофа сирене, ей така за спорта.
pontius_glarus
Рейтинг: 3457 НеутралноВ Амазон .де е между 15.99 и 19.99 €.
https://www.amazon.de/-/en/dp/B01M28JSHI/ref=sr_1_12?adgrpid=80487522845&gclid=EAIaIQobChMItsHLraqL_QIVB5zVCh3VlgEIEAAYAiAAEgJpTPD_BwE&hvadid=394803450448&hvdev=c&hvlocphy=1001454&hvnetw=g&hvqmt=e&hvrand=8349960836008921102&hvtargid=kwd-382121825&hydadcr=8125_1814209&keywords=pellini&qid=1676045054&sr=8-12
chichka
Рейтинг: 3187 ЛюбопитноДо коментар [#71] от "Таралеж":
Русия е проказата на планетата Земя.Ако приближа чешмяна вода на педя от устата си ми се повръща. Мия си зъбите с отвращение. Отвикнах от хлора. от 15 г пия само изворна вода която си наливам от няколко извора на 20-тина км от града, сменям ги непрекъснато. периодично си мия и сменям бутилките, държа ги на тъмно.
ygk161052873
Рейтинг: 84 Неутралноа кого да обвинят? Търговските вериги и прекупвачите слагат п о100% печалба.
Цените на стоките които внасяме са паднали наполовина но вносителите в БГ не намаляват цените а ги държат до последно. И това не моя догадка а е изречено от ръководител на голям дистрибутор в БГ.
ygk161052873
Рейтинг: 84 Неутралнов малките магазинчета цените вече са по-ниски отколкото във веригите. Търговските вериги правят луда печалба сега. Просто ни дерат кожата.
pontius_glarus
Рейтинг: 3457 НеутралноНе се правя на "пич", отделно не харесвам тази дума.
Налага ми се да пия поне 2 л дневно вода, а трудно ми е с чешмяната, дори и филтрирана (варненската е много варовита). Мои близки са си сложили супер филтри, резултатът е като пречистената бутилирана трапезна вода от хипермаркетите. Факт е, че някои от бутилираните минерални и изворни води са по-"вкусни", и по-лесно се пият. Най ми харесваше "евиан", но е скъпичка, а и вече нещо не я виждам. Разбира се има и по-евтин вариант - дамаджаните по 10-11 л, и помпичка
pontius_glarus
Рейтинг: 3457 НеутралноДо коментар [#88] от "pontius_glarus":
"Мои близки са си сложили супер филтри, резултатът е като пречистената бутилирана трапезна вода от хипермаркетите."
Реално бутилираната трапезна вода излиза по-евтина от супер филтрираната в домашни условия.
miho45
Рейтинг: 605 НеутралноДо коментар [#9] от "voinotzapad":
А, какво да кажем за цените в по- малките магазини? Нима там са по-ниски??? Пазарувам редовно от тях, по ми е удобно, но за съжаление цените там са по- високи.....
pontius_glarus
Рейтинг: 3457 НеутралноХипермаркетите са цяла една индустрия, малките магазини са почти осъдени, за съжаление и често и производителите си имат неприятности. Но в Западна Европа са намерили решение - хипермаркетите са за по-бедните, за по-малко взискателните, а другите магазини предлагат по-качествена храна, по-добри вина, имаш си персонализирано обслужване, продавачът е и консултант, и те си имат своето място. За съжаление у нас политиката на правителствата е да ни държат бедни, и те "непрекъснато да се грижат" за нас, и да "защитават интересите" ни (да ни клатят).
ironhorse
Рейтинг: 955 НеутралноТоку що купих яйца ...
Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.В Кауфланд клас А, размер Л 49 ст.
В Лидл клас А, размел Л 59 ст.
Lee Gier
Рейтинг: 1847 НеутралноЕдна кутия бонбони в Кауфланд е 3 пъти по скъпа в София отколкото в Кауфланд-Аугсбург. Кой е виновен? Да, ако питате "бастуна" формуният поплювко той ще ви отговори ПП и лично Киро, но аз питам сериозно и съм му еВал м.Май ката на бастуна.
Нямам време за подлости - с много други неща съм зает.whitemare
Рейтинг: 1424 НеутралноНикой не ви кара насила да ходите в големите вериги. Но ходите защото има "промоции". В същото време големите вериги извиват ръцете на производители и вносители със всякакви такси, схеми, натискания за по-ниски цени. И в същото време си завишават техните комисионни. А целия риск и гърч е за сметка на производителя. Трябва сериозна регулация на този картел и да махнат вилицата от врата върху производителите.
Фильо и Фобьо са двама неграмотни, комплексирани и прости близнациПосредниците между производителя и крайния клиент са спекулантите на пазара и те цакат еднакво както производителя, така и крайният клиент.
Uprsport
Рейтинг: 2052 НеутралноКупувайте сирене Лакрима, прави го фирма на пеефски.
sandor_clegane
Рейтинг: 2593 НеутралноДо коментар [#74] от "tulup":
Добре, бе, в България е най-евтино и продават най-качествените продукти!
Доволен ли си?
tulup
Рейтинг: 2376 НеутралноДо коментар [#83] от "chichka":
Не ме търсете преди обядНе е това въпросът. Ако имате 100%+ потенциален марж защо никой не се възползва? Или се говорят глупости или се ограничава конкуренцията. Което вече е сериозен проблем, с който може да се занимава държавата. А не да определя цените примерно
tulup
Рейтинг: 2376 НеутралноДо коментар [#96] от "sandor_clegane":
Не ме търсете преди обядЧе защо да съм доволен? Доволен ще съм ако се говори подробно, сериозно и аргументирано и се стига до същината на проблема. Като се подхвърлят някакви откъслячни наблюдения освен да си чешем езиците какво очаквате да стане? Искате ли нещо да се подобри или искате да мрънкате просто? Ето, намерихме ви го кафето, изглежда нормално. Какво полезно научихме от тая история освен, че грабят народа? И какво правим, а?
ruse_island
Рейтинг: 1175 НеутралноАбсолятно съм съгласен! По една проста причина - в кварталните магазини или българските вериги е доста по-скъпо. Цените се помпят още от производители или евентуално от търговци на едро.
Таралеж
Рейтинг: 2110 НеутралноДо коментар [#88] от "pontius_glarus":
Най ми харесваше "евиан", но е скъпичка
🙈🙈🙈
И аз бях почнал да купувам френска, италианска, японска вода внесена в Америка.
После ми “светна” колко ненужни ресурси отиват за тая глупост.