Продукти за 101 млн. лв. са продали български фирми в ЕС в магазините на "Лидл"

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (60)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на aleksandarr
    aleksandarr
    Рейтинг: 2155 Неутрално

    През 202 година не е ли било просто Римска империя а не ЕС?

  2. 2 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1201 Неутрално

    Оф, аман от пропаганда! Да, изнасяме, а колко внасяме? А колко печалба изнасяме? Тия 101 млн. не са ли са си ги прибрали като печалба от нас и нашите производители?

  3. 3 Профил на mkebg
    mkebg
    Рейтинг: 951 Неутрално

    ПР агенцията Дневник да сложи поне едно Реклама в кюшето от кумува срама....

  4. 4 Профил на pro_bono
    pro_bono
    Рейтинг: 1548 Неутрално

    Има си в Лидл и български стоки. Народа си купува предимно българското. Друг е въпроса за качеството.

  5. 5 Профил на Kyncho Kynchev
    Kyncho Kynchev
    Рейтинг: 689 Неутрално

    Макак така нали те източиха България?
    Не Русия, която ежегодно източва България между 5 и 10 милиарда лева и единствената държава, с която имаме брутанлно милиардно отрицателно салдо.

  6. 6 Профил на Black Hawk
    Black Hawk
    Рейтинг: 697 Весело

    Ама как тъй, нали нищо българско не се продаваше и печалбите се изнасяха извън БГ? Даже икономическият експерт в коментар #2 го е потвърдил! 1000 трилиона изнесоха вече тия германци. Почти колкото залежите ни в златни кюлчета.

  7. 7 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3018 Любопитно

    А стикер "ПЛАТЕНА публикация"
    или журналистическата "етика" да го ду.., както каза шмекера в Парламента???

  8. 8 Профил на Black Hawk
    Black Hawk
    Рейтинг: 697 Весело

    До коментар [#4] от "pro_bono":

    Това няма да го разбера никога. Потребителите обикновено се вълнуват от съотношение цена/качество. За какво например да купувам българско масло, ако немското е с по-добро качество и на същата или по-ниска цена?

  9. 9 Профил на Петър
    Петър
    Рейтинг: 39 Неутрално

    1600 милиона лв оборот за 2022. Купили/пласирали бг продукти за 101 милиона лв (около 50% в България и 50% в чужбина).
    Да бяха споделили колко процента от продаденото в магазина е с произход от България? Дали не е под 10%?

  10. 10 Профил на capricorn_1963
    capricorn_1963
    Рейтинг: 417 Неутрално

    До коментар [#5] от "Kyncho Kynchev":

    Кънчо, просто внасяме горива. Ако не бяха руски, щяха да са арабски, американски или турски. Дали от това ще ти стане по-леко. Търговският ни баланс от години е отрицателен, и това се дължи на това, че малко произвеждаме и още по-малко изнасяме (и то не много скъпи неща).

  11. 11 Профил на crq15625101
    crq15625101
    Рейтинг: 2431 Неутрално

    До коментар [#4] от "pro_bono":

    Не съм съгласен , все по рядко купувам българско , а и за какво да го правя като например немското е по качествено и на същата цена , а понякога и по ниска ?!

  12. 12 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7941 Неутрално

    Във всич1ки вериги се продават много български стоки. Който иска да купува само български. Но, ако си мисли,ч е са много качествени, жестоко се лъже. Българскитъе производители станаха големи тарикати. Нито киселото мляко е същото, нито сиренето, нито кашкавала.

  13. 13 Профил на plamenss
    plamenss
    Рейтинг: 1538 Неутрално

    Мине се немине и тази леля се появи да обяснява каква социална компания е Лидл. Спрете се малко!

  14. 14 Профил на mkebg
    mkebg
    Рейтинг: 951 Неутрално

    До коментар [#13] от "plamenss":

    ПР агенцията Дневник четка и съответно загробва всеки който си плаща... или не плаща.... какво неясно има.....

  15. 15 Профил на Кейгецу
    Кейгецу
    Рейтинг: 65 Неутрално

    1600 милиона лв оборот за 2022. Купили/пласирали бг продукти за 101 милиона лв (около 50% в България и 50% в чужбина).Да бяха споделили колко процента от продаденото в магазина е с произход от България? Дали не е под 10%?
    —цитат от коментар 9 на Петър


    Къде в статията пише подобно нещо? Ясно е посочено, че само износът е за 101 милиона лева, оборотът им от български стоки в България е много по-голям.

    Богданов представи разбивка на всеки 100 лв. разходи на "Лидл България" за миналата година. Най-голям дял - около 62 лв. на всеки 100 лв. разходи - са отишли за български стоки. На второ място са разходите за сгради, поддръжка и ремонт - 14 лв. на всеки 100 лв. Следват услугите с 9.50 лв. и заплатите със 7 лв. За данъци и осигуровки компанията е дала 4 лв. на всеки 100 лв. разходи (платила е над 42 млн. лв. данъци през 2021 г.).
    https://www.dnevnik.bg/biznes/2022/11/24/4419865_efektut_lidl_v_bulgariia_e_161_mlrd_lv_prez_2021_g/

  16. 16 Профил на izd58309978
    izd58309978
    Рейтинг: 8 Неутрално

    При един милиард оборот на въпросната верига, това са нищожните 10 процента.
    А другата верига от същата немска група Schwarz Gruppe - Кауфланд и те са горе долу със същия процент на български стоки.
    Много нисък ПР

  17. 17 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1201 Неутрално

    До коментар [#15] от "Кейгецу":

    Сумарно разходите са 96,50/100. За останалите 3,50 ли купуват всичката вносна стока, която продават? А къде са разходите за безумната реклама? Освен това излиза, че дерат производителите с 38% ТО.

  18. 18 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2255 Неутрално
  19. 19 Профил на Кейгецу
    Кейгецу
    Рейтинг: 65 Неутрално

    Оф, аман от пропаганда! Да, изнасяме, а колко внасяме?
    —цитат от коментар 2 на Лео


    В това е предимството на "Лидл" - внасят стоки, които не се произвеждат от български фирми или пък са с лошо съотношение цена/качество.
    Кои са българските фирми, произвеждащи, примерно, макаронени изделия, сравними по цена и качество с тези в "Лидл"?
    Къде другаде (извън София) може да си купиш арабски кускус, освен в "Лидл"?

  20. 20 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1201 Неутрално

    До коментар [#19] от "Кейгецу":

    Спагети има и на Дерони. Ама то при този оборот на Лидл няма български производител, който да инвестира в разработката на този продукт. И продуктите, в които нашите производители биха инвестирали стават по-малко, пък и някои от старите отпадат. И това не е конкуренцията на свободния пазар, щото става международно и загубата на нашите производители е загуба и на работни места и на осигуровки. Това е част от "ефектът Лидл". Иначе напоследък всичко, което е било на промоция е съмнително. Бананите на промоция бързо почерняват (вероятно са били измръзнали). Мандарините на промоция бързо се скапват (вероятно и те са били измръзнали). Един салам купих по Коледа - имаше 2 месеца срок на годност и беше препакетиран само на български и румънски - явно е бил непродаваем другаде и му е изтичал срока на годност... Иначе инструментите са 6 - доста по-надеждни от масовите бюджетни марки, ама ние инструменти почти не произвеждаме.

  21. 21 Профил на kaka_simitli
    kaka_simitli
    Рейтинг: 457 Неутрално

    До коментар [#2] от "Лео":


    До коментар [#3] от "mkebg":

    Така е, немските бакалии само грабят трудолюбивият, честен и мъдър, най-мъдър български народ!

  22. 22 Профил на kaka_simitli
    kaka_simitli
    Рейтинг: 457 Неутрално

    До коментар [#11] от "crq15625101":

    Немското качество е силно надценено, в която и сфера да погледнеш. Тоест формулата цена-качество там отдавна е сбъркана. В България обаче още се шири митологемата за немското качество.

  23. 23 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 3811 Неутрално

    пак баламосват, за да продължат да продават пластмасови боклуци на ганчо. ама ганю като не прави сливания и придобивания и маркетинг ще го дере ханс и ще му плющат ушите и за още ще пита,

    mr. Gorbachev, tear down this wall!
  24. 24 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4327 Неутрално

    До коментар [#12] от "Роси":

    Не са тарикати а мошеници.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  25. 25 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4327 Неутрално

    До коментар [#22] от "kaka_simitli":

    Много отдавна един и същ продукт е с различни съставки и качество за Германия и за България.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  26. 26 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4327 Неутрално

    По мое скромно мнение Лидл са най-алчните и вредните за обществото.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  27. 27 Профил на Forest
    Forest
    Рейтинг: 933 Неутрално

    Реклама на веригата ли е това? Предполагам имат нужда от лъскане на имиджа с оглед на високата инфлация и увеличение на цените в магазините им. 100 млн лв изнесени български стоки годишно са сигурно 0.01% от годишния оборот на веригата в Европа. Защо няма данни за износа от други страни? Какъв е % на български стоки от продажбите на веригата в България?

    Истината ни прави свободни.
  28. 28 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 3130 Неутрално

    До коментар [#10] от "capricorn_1963":
    "Кънчо, просто внасяме горива. Ако не бяха руски, щяха да са арабски, американски или турски."

    Без да искаш си намерил истината.
    Ако не бяха САМО руски, щяха да са всякакви."

    подпис
  29. 29 Профил на idianata
    idianata
    Рейтинг: 626 Неутрално

    До коментар [#19] от "Кейгецу":

    Арабски кускус извън София - в "турското" или "арабското" магазинче на пазара или еди си къде .. във всеки един град има поне по един, вероятно повече такива - може би трябва да се пита някой местен :)
    За макароните ... ммм родното производство е трагично, но пък и обичайния лидъски асортимент е дооста далеч от най-доброто, което бих си пожелала ... ама нейсе.

    Лидл, Лидл - няма лошо - магазин, като магазин. Сигурно малко или много увеличава конкуренцията измежду други подобни магазини. Има един близо до нас и го ползвам, като нямам време за друго. Нещата са горе-долу биващи. Ама чак пък толкоз да се драматизира хубавостта му ...

  30. 30 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 3130 Неутрално

    До коментар [#20] от "Лео":
    " Ама то при този оборот на Лидл няма български производител, който да инвестира в разработката на този продукт. "

    Грешката идва от рамките, които сам си поставяш. Само глупав, глупав, глупав инвеститор може да инвестира за пазара в България. Всеки трябва да се цели в световните или поне пазара на ЕС.
    Твоето мислене е провинциялна глобализация - нещо като дървено желязо.

    подпис
  31. 31 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2599 Неутрално

    “ 1,61 млрд. лв. е общият принос от дейността на Лидл България към икономиката на страната за 2021 г. Наред с общия ръст от 44% спрямо 2019 г., втората оценка на икономическото въздействие на веригата, изготвена от Института за пазарна икономика (ИПИ), показва значителен ръст в основните пера – стоки от България и лидерство в бранша по средни нива на заплащане. Измерването на всеобхватния отпечатък на компанията върху икономиката на страната бе направен за първи път през 2019 г. и стана известен като Ефектът Lidl”


    ————-

    Някой знае ли какъв е този “всеобхватен отпечатък” ?
    Приходи от продажби, добавена стойност /печалба/?

    Любовта ще спаси света!!!
  32. 32 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 818 Неутрално

    Напънала се планината и родила мишка!

    Смешни суми с това, една средно голяма ферма в Франция има по-голям оборот.

  33. 33 Профил на Huginn
    Huginn
    Рейтинг: 492 Неутрално

    До коментар [#31] от "hope":

    Някой знае ли какъв е този “всеобхватен отпечатък” ?Приходи от продажби, добавена стойност /печалба/?
    —цитат от коментар 31 на hope


    Това са средствата, които са вложени в цялата екосистема около веригата: български доставчици на строителни материали, техника, оборудване, проектиране, строителство, почистване, поддръжка, ремонти и т.н. Грубо казано това са парите, които са похарчили за този период за български подизпълнители и свързани с тях дейности.

  34. 34 Профил на Mike
    Mike
    Рейтинг: 970 Неутрално

    До коментар [#4] от "pro_bono":Това няма да го разбера никога. Потребителите обикновено се вълнуват от съотношение цена/качество. За какво например да купувам българско масло, ако немското е с по-добро качество и на същата или по-ниска цена?
    —цитат от коментар 8 на Black Hawk


    Аз пък го разбирам. Аз не гледам цена/качество, а гледам кое е най-качествено и дали мога да си го позволя. Ако мога - купувам. Ако за даден продукт българския е по-добър от вносния, го купувам, дори да е по-скъп. И дори примерно да има немски еквивалент, който е почти също толкова добър и много по-евтин.

    Има за съжаление и продукти, при които българските са катастрофално зле и там ща, не ща, купувам вносното.

    Като цяло при малки разлики в цена и/или в качество, фаворизирам произхода пред отношение цена/качество. И това не само за български стоки, примерно ако има авокадо от Испания и от Перу, вземам испанското.

  35. 35 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1201 Неутрално

    Само глупав, глупав, глупав инвеститор може да инвестира за пазара в България.
    —цитат от коментар 30 на Иван K


    Все отнякъде се започва. Не виждам български инвеститор, който би инвестирал в нещо, което ще продава веднага в цяла Европа. ЛИДЛ да не би да са започнали с идеята да имат магазини в цяла Европа?

  36. 36 Профил на plamenss
    plamenss
    Рейтинг: 1538 Неутрално

    [quote#34:"Mike"][/quote]

    Не ти разбирам "патриотизма" честно особено когато се налага да купуваш неща за семейството. Но както се казва всеки сам си преЦеня! :-)

  37. 37 Профил на Любен
    Любен
    Рейтинг: 687 Весело

    и това е сравнимо с милиардите евро платени в България за немски стоки?

  38. 38 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4327 Неутрално

    До коментар [#13] от "plamenss":

    От много хора знам, че се работи често повече от 8 часа.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  39. 39 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4327 Неутрално

    До коментар [#19] от "Кейгецу":

    Има по качествени марки паста на по-ниски цени. Например марката Барилла.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  40. 40 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4327 Неутрално

    До коментар [#20] от "Лео":
    Дерони са мошеници. Правят паста от МЕКА пшеница.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  41. 41 Профил на Галина Окатова
    Галина Окатова
    Рейтинг: 2009 Неутрално

    До коментар [#19] от "Кейгецу":Спагети има и на Дерони. Ама то при този оборот на Лидл няма български производител, който да инвестира в разработката на този продукт. И продуктите, в които нашите производители биха инвестирали стават по-малко, пък и някои от старите отпадат. И това не е конкуренцията на свободния пазар, щото става международно и загубата на нашите производители е загуба и на работни места и на осигуровки. Това е част от "ефектът Лидл". Иначе напоследък всичко, което е било на промоция е съмнително. Бананите на промоция бързо почерняват (вероятно са били измръзнали). Мандарините на промоция бързо се скапват (вероятно и те са били измръзнали). Един салам купих по Коледа - имаше 2 месеца срок на годност и беше препакетиран само на български и румънски - явно е бил непродаваем другаде и му е изтичал срока на годност... Иначе инструментите са 6 - доста по-надеждни от масовите бюджетни марки, ама ние инструменти почти не произвеждаме.
    —цитат от коментар 20 на Лео


    +++++++++

  42. 42 Профил на Галина Окатова
    Галина Окатова
    Рейтинг: 2009 Неутрално

    До коментар [#11] от "crq15625101":Немското качество е силно надценено, в която и сфера да погледнеш. Тоест формулата цена-качество там отдавна е сбъркана. В България обаче още се шири митологемата за немското качество.
    —цитат от коментар 22 на kaka_simitli


    Това е абсолютно вярно. Адски много се дразня на рекламите, които започват и свършват с :Гарантирано качество от Германия!
    Това е, меко казано, преувеличено! Тъй като често ходим в Германия, имам възможност да следя качеството на различни техни продукти и мога да кажа, че през последните няколко години то рязко се влоши. Нищо не е като преди.

  43. 43 Профил на Галина Окатова
    Галина Окатова
    Рейтинг: 2009 Неутрално

    Реклама на веригата ли е това? Предполагам имат нужда от лъскане на имиджа с оглед на високата инфлация и увеличение на цените в магазините им. 100 млн лв изнесени български стоки годишно са сигурно 0.01% от годишния оборот на веригата в Европа. Защо няма данни за износа от други страни? Какъв е % на български стоки от продажбите на веригата в България?
    —цитат от коментар 27 на Forest


    **************
    Била и Лидл са с много голямо текучество сред персонала. Постоянно се появяват и после изчезват нови служители.

  44. 44 Профил на Галина Окатова
    Галина Окатова
    Рейтинг: 2009 Неутрално

    [quote#34:"Mike"]
    —цитат от коментар 36 на plamenss
    Не ти разбирам "патриотизма" честно особено когато се налага да купуваш неща за семейството. Но както се казва всеки сам си преЦеня! :-)[/quote]

    Аз пък разбирам патриотизма му( без кавички!). По същия начин пазарувам и такива са ми приоритетите. Не знам защо се подигравате.
    Не се увивам в знамена, не съм си татуирала Левски, Ботев и т.н.
    Изискването ми е продуктите ми да са български. Има си малки магазинчета, в които намирам нещата, които ми трябват.В Кауфланд не ходя никога, рядко влизам в Била и Лидл, само ако не мога да намеря някой продукт около нас.

  45. 45 Профил на Кейгецу
    Кейгецу
    Рейтинг: 65 Неутрално

    До коментар [#19] от "Кейгецу":Има по качествени марки паста на по-ниски цени. Например марката Барилла.
    —цитат от коментар 39 на КМЕТ В СЯНКА


    Има, но не са на по-ниски цени, а на двойно по-високи:

    - спагети Combino в "Лидл" - 1,65 лв.
    - спагети Barilla в "Метро" - 3,38 лв.

    https://oferta.bg/offer/spageti-xxl-1
    https://shop.metro.bg/shop/pv/BTY-X83899/0034/0021/500гр-Спагети -№5-Барила-Barilla?itm_pm=cookie_consent_accept_button

  46. 46 Профил на Кейгецу
    Кейгецу
    Рейтинг: 65 Неутрално

    До коментар [#19] от "Кейгецу":Спагети има и на Дерони. Ама то при този оборот на Лидл няма български производител, който да инвестира в разработката на този продукт.
    —цитат от коментар 20 на Лео


    Какво има да инвестира? Причината е, че няма качествена твърда пшеница за производството им. Българските ги правят от мека пшеница и стават на каша.

    Една от мелниците в Люксембург си разработи собствена марка макаронени изделия и успешно ги наложи, макара да са по-скъпи и от италианските. Само че в Люксембург 50 % от пшеницата е с най-високото възможно качество.

    И не я изнасят като зърно , а преработена - в спагети, пшеничен протеин за вегански продукти и пр. Някак си "Лидл" не им пречи.

  47. 47 Профил на alexis
    alexis
    Рейтинг: 286 Неутрално

    До коментар [#46] от "Кейгецу":

    Как ти хрумна да сравняваш Люксембург с Булгаристан?

  48. 48 Профил на Кейгецу
    Кейгецу
    Рейтинг: 65 Неутрално

    До коментар [#19] от "Кейгецу":Арабски кускус извън София - в "турското" или "арабското" магазинче на пазара или еди си къде .. във всеки един град има поне по един, вероятно повече такива - може би трябва да се пита някой местен :)
    —цитат от коментар 29 на idianata


    Не позна, няма да намериш там. По-вероятно е да намериш биокускус в някой от магазините за биохрани. На съответната раздута цена.

  49. 49 Профил на Петър
    Петър
    Рейтинг: 39 Неутрално

    До коментар [#15] от "Кейгецу":

    Мдаааа. Смяташ и получвашаш 100лв изброени разходи за 100лв приходи.
    Рекламата, франчайза и подобни са без пари, а фирмата не реализира печалба.
    42мил лв са данъци и осигуровки на възнагражденията на работниците, а не данък печалба.
    В Лидл сме влизали всички. 80% е вносна стока. Български са някои зеленчуци/млечни/месо, малко "родна стряха" и едични артикули тук и там.

  50. 50 Профил на Mike
    Mike
    Рейтинг: 970 Неутрално

    Не ти разбирам "патриотизма" честно особено когато се налага да купуваш неща за семейството. Но както се казва всеки сам си преЦеня! :-)
    —цитат от коментар 36 на plamenss


    Кое точно не разбираш? Ти на каква база преЦеняш като пазаруваш?

    И също, какво значи "ОСОБЕНО когато се налага да купуваш неща за семейството" - според теб аз за кого пазарувам, за комшията ли?

  51. 51 Профил на Mike
    Mike
    Рейтинг: 970 Неутрално

    Адски много се дразня на рекламите, които започват и свършват с :Гарантирано качество от Германия!
    Това е, меко казано, преувеличено! Тъй като често ходим в Германия, имам възможност да следя качеството на различни техни продукти и мога да кажа, че през последните няколко години то рязко се влоши. Нищо не е като преди.
    —цитат от коментар 42 на Галина Окатова


    Аз не ходя често в Германия, а от 20г живея там, и мога да потвърдя. Не само качеството на храните, изобщо цялото общество и държава силно се промениха последните 2 десетилетия. Но да не започвам тая тема, че ще го избием на политика пак...

    Във всеки случай е вярно, че има български продукти в Германия, при това не само в Лидл. (Аз не пазарувам в Лидл нито в Германия, нито в България.) В една от другите тамошни вериги, Rewe, от 2-3г насам се появиха кроасани 7 Days, малко след това и брускети Maretti. Само че са брутално скъпи, брускетите в БГ са по левче, там са 2,50 евро. Не знам у кого отива разликата, допускам че по-скоро я прибира магазина, а не производителя.

  52. 52 Профил на Кейгецу
    Кейгецу
    Рейтинг: 65 Неутрално

    До коментар [#46] от "Кейгецу":Как ти хрумна да сравняваш Люксембург с Булгаристан?
    —цитат от коментар 47 на alexis


    Те дори не са и съпоставими, но и в двете страни има множеството магазини на "Лидл". Обаче на люксембургчаните чуждите вериги не им пречат на предприемчивостта, имат си и собствена верига - Cactus, която е и най-голямата.

  53. 53 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4327 Неутрално

    До коментар [#45] от "Кейгецу":

    Грешиши да не кажа, че лъжеш. ЛиДЛ 2. 60. В италианския магазин Барила 2.40.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  54. 54 Профил на idianata
    idianata
    Рейтинг: 626 Неутрално

    До коментар [#48] от "Кейгецу":

    Аз редовно си купувам марокански кус-кус от арабското на пазара или турското в един от кварталите. Не на София :) Не знам дали е био, еко или нещо още по-засукано, че даже и етикета му не мога да прочета като хората (не знам езика - разчитам на продавачката да не ме лъже. Те не са ме излъгали досега, вероятно защото ме познават и знаят, че съм редовен клиент :) ) но категорично е с по-добро качество и по-ниска цена от лидлския :)

    Интересен човек сте! Знаете по-добре от мен какво и къде пазаря... Може ли да се обръщаме към вас ако не помним къде сме оставили ключовете за колата или други такива проблеми? :)))

  55. 55 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4327 Неутрално

    До коментар [#54] от "idianata":

    Лъже на поразия.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  56. 56 Профил на Jesus saves
    Jesus saves
    Рейтинг: 879 Неутрално



    Честито – 1 % !

    АЗ НЕ СЪМ КОМУНИСТ, АЗ НЕ СЪМ АТЕИСТ, АЗ НЕ СЪМ АНТИХРИСТ, АЗ НЕ СЪМ ТЕРОРИСТ, АЗ НЕ СЪМ ЕКСТРЕМИСТ, АЗ НЕ СЪМ ШОВИНИСТ, АЗ НЕ СЪМ БЮРОКРАТ, АЗ НЕ СЪМ ТАРИКАТ, АЗ НЕ СЪМ ПУТИНИСТ И НИКОГА НЯМА ДА БЪДААА . . . АЗ СЪМ ПРОСТО ЧОВЕК ! ! ! CAPS LOCK – error
  57. 57 Профил на idianata
    idianata
    Рейтинг: 626 Неутрално

    До коментар [#55] от "КМЕТ В СЯНКА":

    По-скоро има прекомерна вяра в собствената си осведоменост.
    Няма лошо. Ще поживее и може би ще установи, че света е по-широчък, отколкото си е представял 😃

  58. 58 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4327 Неутрално

    До коментар [#57] от "idianata":

    Днес бях в Лидл и погледнах пастата. Купуваме редовно Барилла и други италиански марки от "италианския" магазин в София.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  59. 59 Профил на Kyncho Kynchev
    Kyncho Kynchev
    Рейтинг: 689 Неутрално

    До коментар [#10] от "capricorn_1963":

    Едно е целият ти енергиен сектор да е зависим от Русия, съвсем друго е енергийният ти сектор да е зависим от различни страни, с които ще имаш значително по-малко отрицателно салдо. За 9 милиарда вноса от Русия, износ за Русия няколко стотин милиона. С никоя държава, нямаме такова огромно отрицателно салдо.

  60. 60 Профил на victortrt
    victortrt
    Рейтинг: 312 Неутрално

    До коментар [#54] от "idianata":

    Явно човекът живее в населено място, където само в Лидл има кус-кус за накисване.
    Аз живея в София до Женския пазар и около мен е пълно с арабски магазини, вече има и турски и никога не съм си купувал кус-кус от гореспоменатия магазин.
    Отделно май го пускат само в ориенталска седмица или поне в магазина до нас.
    Специално за макаронените изделия има големи разлики както в цените, така и в качеството и евтините на Лидл не са първа хубост, но поне са от твърда пшеница и биват като за парите си.
    Ако човек обаче реше да си направи истинска паста със сос, направен от него /болонезе с телешка кайма от смляно месо, путанеска, рикота и орехи, карбонара дори/ е хубаво да се вземе истинска италианска паста, която си е към 5 лева пакета.





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK