Чудесно, но вече се туткат доста време и ако не излязат скоро с някакви резултати, големите, стари компании с дългогодишен опит, купища патенти и огромна база, просто ще ги смачкат.
Чудя се кога украинците ще си купят дронове от Дронамикс за да разкарват стоки по фронта. Пък може и да ги пригодят за пускане на бомби. Украинците са много находчиви.
нема ли да вземе пробиотичния бизнесмен и суфруерния харватски гуру
за А отбора?
09-06-20 - Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители . . . . . . . . ....
01-09-21 - Кирил Петков: С две ръце гласувам за президента Радев. .........................................................................
20-03-22 - Бойко Рашков: Божков няма да откаже да даде показания, че е бил изнудван..............................
21-03-23 - Кирил Петков: За мен е просто умопомрачаващо как може прокуратурата дори да не направи досъдебно производство заради изнесеното от Васил Божков...........................................................
Украйна може да ги купи. Те така си купиха сателит за няколко десетки милиона евро. Защо да е купят част от Дронамикс? В момента нямат свой дрон. Имат един ТУ съветско производство. Другото са Байрактарите и китайските сглобки. Американските са скъпи. Израелците не продават. Апетитна хапка за украинците.
Точно такива дронове нямат. Всъщност Боинг произвеждат само военни БЛА. И като цяло това им е нишата на брадатите братя- големи дронове за доставки на сравнително големи пакети до малки летища. За разлика от масовата идея за малки квадрокоптерчета пренасящи малки пакети от врата на врата.
Точно такива дронове нямат. Всъщност Боинг произвеждат само военни БЛА. И като цяло това им е нишата на брадатите братя- големи дронове за доставки на сравнително големи пакети до малки летища. За разлика от масовата идея за малки квадрокоптерчета пренасящи малки пакети от врата на врата.[/quote]
Мили хора, спрете да пишете глупости! Транспортните дронове имат нужда от специална инфраструктура и са на светлинни години от приложение в Украйна. Темата няма нищо общо с Украйна.
Кофтито е, че всъщност идеята им не е толкова да са производител, колкото транспортна фирма. И Черният лебед може да е разработен в България(в което не съм много сигурен), но ще бъде произвеждан от австралийска компания. Така, че няма да се създават мощности за ново високотехнологично производство, а просто ще има централа на трнспортна фирма в София. Която пък лесно може да се премести другаде. А предполагам и че понататъшната развойна дейност ще си я вършат външните фирми.
Защо цитираш мен? Аз да съм фантазирал как Черният лебед, който по същество си е един малък самолет ще бъде изпозлван за военни цели? Както съм написал, хората са си създали специализиран транспортен дрон, като даже занапред нямат идея дабъдат дроностроителна корпорация, а фирма осъществяваща транспортни полети.
Нищо няма да вършат, ако искаха нещо да правят вече щяха да са го направили. Тези периодично, от три години, ги хвалят в Дневник. Имаше и едни други, преди две години, които бяха проектирали лекарство против ковид.
И аз така си мислих, ама на, събрали са финансиране. Имат вече договори за доставки. Договорили са се с външна фирма, която да строи дрона. А и самите планове, които имат да са транспортна фирма, а не производител/продавач на създадения от тях дрон ми говори, че са сериозни и са на крачка от реална експлоатация.
Впрочем предлагам на Дневник, който периодично ни съобщава за различни гениални български идеи, да ни осведомява какво се случва с тези идеи. И най-после да ни съобщи непрятната новина, че около 10000 наши младежи, работещи в колцентрове, са заплашени от разследване и арест, т.к. всъшност са измамници (или по-скоро работят за измамници.
Както съм написал, хората са си създали специализиран транспортен дрон, като даже занапред нямат идея дабъдат дроностроителна корпорация, а фирма осъществяваща транспортни полети.
То си го пише в заглавието и статията, че имат лиценз за ОПЕРАТОР, а и в интервюта братята са казвали, че идеята им е преди всичко да осъществяват транспортна услуга с разработения от тях дрон, а не да се превръщат в компания производител. И както казах, дори производството на техните дронове ще бъде аутсосрснато на външна фирма. Като сигурно ще продават и на външни клиенти, но засега за това няма информация.
Компанията, на този етап, няма производствени мощности. Развоен център, инжинерингови решения, софтуерно разработване и горе долу с тва се изчерпва. До колкото знам, производството на дроновете вече е започнало в Австралия. Използват фирма специализирана в тази дейност, и работеща като contract manufacturer.
Но не бива да омаловажаваме трудът и достиженията на екипа и фирмата. Не е малко постигнатото. Дай Боже повече такива, разчитащи на иновативност, предприемачи в България.
БСП = Българофобски Свинеподобни Путрлеристи; Путлерист = Усукано-изкорубен в петото измерание тессеракт с фашизо-ромбоидални наклонности. Рашист = Сечение между ротационно-вакуумен хиперболоид с хиперсфероидален дебилоид.
350 кг е много малко тегло и цената на транспорта ще е златна, ще става само за някакви скъпи бутикови товари. Също така не казват какъв обем носи.
100 кашона обувки примерно са под 350 кг, но не виждам тоя дрон къде му е товарния отсек и как ще събере такъв лек, но обемен товар
Като цяло още преди 2-3 години трябваше да се кооперират с Арсенал и почнат да правят бойни дронове, това е много по-търсения продукт в момента и не 40 млн, а 400 млн щяха да им дадат
Дрон за товари и зчдтон за военни цели нямат много общо. Браво на хората в компанията. Дано скоро пуснат тези дронове в експлоатация и успеят да постигнат по-голям мащаб. Може да станат компания еднорог, която струва милиарди.
До коментар [#9] от "alx061154739":Нещо не ти схващам украинската параноя ... имам съвсем друго предвид. А украинците има откъде да си набавят дронове, не ги мисли тях.
Те имат, ама един рийпър е колкото инвестицията в Дронамикс :) По-скоро украинците ще купят Дронамикс и ще развият производство в Украйна, за военната сфера. Това производство ще бъде толерирано от запада, докато Турция ще отече в канала с Байрактарите. Ердоган така или иначе им е проблем на САЩ. Отделно за венчърите един такъв изход е положителен, особено в сегашната среда.
350 кг е много малко тегло и цената на транспорта ще е златна, ще става само за някакви скъпи бутикови товари. Също така не казват какъв обем носи.100 кашона обувки примерно са под 350 кг, но не виждам тоя дрон къде му е товарния отсек и как ще събере такъв лек, но обемен товарКато цяло още преди 2-3 години трябваше да се кооперират с Арсенал и почнат да правят бойни дронове, това е много по-търсения продукт в момента и не 40 млн, а 400 млн щяха да им дадат
"Първата в света карго дрон компания "Дронамикс"" тоест ударението е на транспортен оператор, а не производител на дронове. В комуникациите няма производител който да е и комуникационен оператор. Хората са избрали от двете възможности по-печелившата.
сещаш ли се кога е била първата бомбардировка от самолет и кой я е извършил? Сигурно някой се е сетил, че може да мята взрив от летателно средство. А до преди година някой да беше се сетил да преобразува цивилни дроново квадро и октокоптери да мятат гранати? А пък се оказа, че са доста успешни тези доработки, защото позволяват без артилерия да се стреля точно по пехота укрила се в окоп. Изключително евтино спрямо стрелбата с гаубица.
350 кг е много малко тегло и цената на транспорта ще е златна, ще става само за някакви скъпи бутикови товари. Също така не казват какъв обем носи.100 кашона обувки примерно са под 350 кг, но не виждам тоя дрон къде му е товарния отсек и как ще събере такъв лек, но обемен товарКато цяло още преди 2-3 години трябваше да се кооперират с Арсенал и почнат да правят бойни дронове, това е много по-търсения продукт в момента и не 40 млн, а 400 млн щяха да им дадат
Вече ина интерес от логистични фирми. Специално за доставка по гръцките острови, където и без това транспорта е или с кораби или със самолети. И престанете с тия бойни дронове. Все едно се правят толкова лесно. Хората са открили своя ниша, в която няма други производители. Иначе производители на малки дронове бол. А за да се бутат при средните е много сложно и рисковано. И защо точно Арселанал? Каква точно експертиза имат в авиацията, електрониката, софтуерът, сензорите? Това, че правят много добри фрезовани цевни кутии на АК какво ще помогне в случая. Реално в България има компания, която е много по-близко то тази дейност. Телесис от години произвежда радио управляеми въздушни мишени. Опитват се да навлязат и при малките дронове. Но нашето МО ги реже.
Не са Ви ясни нещата на капиталовите пазари. Не е нужно да имат патенти, за да ги купят. Самият факт, че са инвестирали в тях е един вид "купуване". И да хората също са част от такива сделки. Телерик се продаде на Прогрес за 250млн $, те също нямат патенти... и тн и тн
Още един бълнуващ. Още Черният лебед, който пак повтарям е строен за специфични граждански цели дори не е влязал в употреба и вече го купиха украинците, та даже иизметоха Байкар, които имат огромен опит и няколко модела апарати, които с еползват по цял свят. А украинците освен, че в момента имат най-голям опит в света в използването и пригаждането на различни видове дронове, също така са и производители на такива с различни модели.
фен съм им на пичовете, но тоя модел да си правиш и самолета и да правиш услуга с него, е от зората на авиацията. сега, 100 години по-късно, не ми изглежда много умно. нещо бавно се развиват, май. късмет все пак
Аз ти цитирам интервюта, с тях и германския им партньор Хелман, които споменават гръцките острови. Какъв пазар са явно знаеш по-добре от тях. Предлагам да им обясниш как стоят нещата, щото явно те не знаят. А иначе, никой не мисли да правят компания, която да действа само в Егейско море. Както те казват в Европа има няколко милиона души живеещи на острови. Но като цяло плановете са по-скоро за Африка, Азия, Латинска Америка. Места със слаба пътна инфраструктура. И наистина, вземи прочети какви са им плановете, с кого работят и т.н. Има информация бол.
До коментар [#13] от "filofob":Нищо няма да вършат, ако искаха нещо да правят вече щяха да са го направили. Тези периодично, от три години, ги хвалят в Дневник. Имаше и едни други, преди две години, които бяха проектирали лекарство против ковид.
До коментар [#16] от "capricorn_1963":Впрочем предлагам на Дневник, който периодично ни съобщава за различни гениални български идеи, да ни осведомява какво се случва с тези идеи. И най-после да ни съобщи непрятната новина, че около 10000 наши младежи, работещи в колцентрове, са заплашени от разследване и арест, т.к. всъшност са измамници (или по-скоро работят за измамници.
350 кг е много малко тегло и цената на транспорта ще е златна, ще става само за някакви скъпи бутикови товари. Също така не казват какъв обем носи.100 кашона обувки примерно са под 350 кг, но не виждам тоя дрон къде му е товарния отсек и как ще събере такъв лек, но обемен товарКато цяло още преди 2-3 години трябваше да се кооперират с Арсенал и почнат да правят бойни дронове, това е много по-търсения продукт в момента и не 40 млн, а 400 млн щяха да им дадат
Държавните Вазовски заводи имат проект за много модерен височинен разузнавателен дрон. ОТПРЕДИ войната в Украина. Странно, но можем в БЪЛГРАИЯ да произведем и по-голямата част от електрониката и сензорите.
Чудно ми е защо сега не са го реализирали вече продавайки МНОГО бройки на Украина.
Да не би да е защото президента ни е руски шпионин, а МНОЗИНСТВОТО в парламента са предатели които работят за русия????
Един пример- на компания от аутомотив клъстъра у нас се налага спешно да замени определен детайл при клиент в Централна Европа. Няма наличност на склад, а на другия ден производствена линия, да речем на КИА в Словакия, спира. Някъде из Пловдивско се започва настройка на машина след края на работния ден за всички стандартни куриери, а онези които са тейлър мейд ползват граждански полети/ от своя страна също с фиксиран час на тръгване/. Дронамикс могат да вдигнат дрон от Крумово по всяко време, образно казано, и да кацнат два часа по-късно в Словакия. Което дава време на българската фабрика да спаси кожата и достави навреме. Срещу съответната цена, разбира се.
сещаш ли се кога е била първата бомбардировка от самолет и кой я е извършил? Сигурно някой се е сетил, че може да мята взрив от летателно средство.А до преди година някой да беше се сетил да преобразува цивилни дроново квадро и октокоптери да мятат гранати? А пък се оказа, че са доста успешни тези доработки, защото позволяват без артилерия да се стреля точно по пехота укрила се в окоп. Изключително евтино спрямо стрелбата с гаубица.[/quote]
Проблемът е че на повечето места по фронта има заглушаване на радиовръзките и съответно при навлизане в такава зона дрона губи ума и дума и единственото което може да направи е да се върне до предварително зададените координати, а понякога и това не може да направи.
В България имаме потенциал да произвеждаме МНОГО дронове. И граждански и военни[/quote]
Какъв е точно този потенциал и за какви дронове?Както казах безпилотни летала и сега произвеждаме-въздушни мишени. Същата фирма се опитва да произвежда и малки дронове, но на последния конкурс на МО не беше избрана. Защо е така не знам. Малки дронове и всякакви квадрокоптери се поризвеждат от десетки фирми по цял свят. Така, че не си мисли, че би било нещо уникално. В Украйна в момента се ползват сигурно на поне 10 производителя. Като и самите украинци произвеждат, при това и по-големички. Не знам какъв проект е имал Арсенал, но това, че е имало нещо на хартия не значи, че е от него ще излезе читав продукт. Арсенал разбират от металообработване. Като дори в това, което им е основно занимание не могат да предложат нещо принципно ново, освен модификации на стари съветски оръжейни системи. Прословутата Шипка-картечен пистолет, за който се шумеше и дори беше използван от полицията се оказа провал. В Арсенал имат нулев опит що се отнася до авиация, електроника и софтуер. И като пишеш , че сме могли сами да си произведем елекстрониката-откъде точно очакваш да дойдат двигателите, платките...Евентуално в Оптикс могат да направят някаква оптика с неясно какво качество и до там. Да ако се насилим да го играем импортозаместителни можем и ние да произвеждаме нещо като иранските шахеди, но кой ще ги купува, пазарът е препълнен с дронове от нисък клас от утвърдени производители ? А за дронове от класа на Байрактар, които изобщо не са най-високото ниво компоненти са горе долу стандартни. Двигатели Ротакс от Австрия, канадски или японски камери. Идеята ми е, че това, което говорите изобщо не е толкова лесно. За създаването на Черния лебед половината от екипа са учили и работили навън. Тък тепърва трябва да се създава база. Изобщо не е невъзможно, но трябват усилия на такива като двамата братя, известна помощ от страна на държавата и много ВНОСНИ компоненти.
Опа, извинявам се-не бил Арсенал били ВМЗ. Още по-зле. Арсенал поне е частна фирма, която се стреми да бъде конкурентна на пазара. Във ВМЗ като държавно дружество, играчка на властимащите съвсем са останали през 1980 г. Изледователски и развоен потенциал за каквото и да е- 0. Каму ли за сложни и непознати за България системи. ВМЗ бяха буквално на ръба на фалита, но ги спаси войната в Сирия.От тях очаквай качествено производство на утвърдени съветски оръжия и това е.
Проблемът е че на повечето места по фронта има заглушаване на радиовръзките и съответно при навлизане в такава зона дрона губи ума и дума и единственото което може да направи е да се върне до предварително зададените координати, а понякога и това не може да направи.
Then the AGM-88 HARM anti-radar missiles arrived in Ukraine and these have been deployed not only to target the Russian air defences in support of M142 HIMARS and/or M270 MLRS operations, but also to target Russian artillery radars — the type of equipment that’s in short supply with the VDV and VSRF. Отделно, че руснаците бореха в началото на войната със зашумяване, но им свърши техниката.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Петър Георгиев
Рейтинг: 743 НеутралноБраво на момчетата!
Голяма Балига
Рейтинг: 1685 НеутралноЕх супер!!! Дано има още и други мечтатели в България и малко мръднем напред.
Време е да изметем Доган, Дебелото момче, каскета и Барба Ганьос в ЗАТВОРА.Успех момчета!!!!
пРезидента!
Рейтинг: 2982 НеутралноЧудесно, но вече се туткат доста време и ако не излязат скоро с някакви резултати, големите, стари компании с дългогодишен опит, купища патенти и огромна база, просто ще ги смачкат.
petrapetra
Рейтинг: 1504 НеутралноБраво! Успех!
Голяма Балига
Рейтинг: 1685 НеутралноДо коментар [#3] от "пРезидента!":
Време е да изметем Доган, Дебелото момче, каскета и Барба Ганьос в ЗАТВОРА.По-вероятно е да ги купят. Това че имат първи лиценз за ЕС е голямо предимство.
alx061154739
Рейтинг: 1137 НеутралноЧудя се кога украинците ще си купят дронове от Дронамикс за да разкарват стоки по фронта. Пък може и да ги пригодят за пускане на бомби. Украинците са много находчиви.
пРезидента!
Рейтинг: 2982 НеутралноДа им купят, ама какво? Пари струват патентите, такива не знам да имат.
Дроновете надали ще ги иска компания, като примерно Бойнг, щото има свои.
Остава само софтуера ... ако е читав. Щото персонал не може да се продава.
Прокопсало Парвеню
Рейтинг: 2460 НеутралноАбдула Насър ал Джаабари
09-06-20 - Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители . . . . . . . . .... 01-09-21 - Кирил Петков: С две ръце гласувам за президента Радев. ......................................................................... 20-03-22 - Бойко Рашков: Божков няма да откаже да даде показания, че е бил изнудван.............................. 21-03-23 - Кирил Петков: За мен е просто умопомрачаващо как може прокуратурата дори да не направи досъдебно производство заради изнесеното от Васил Божков...........................................................нема ли да вземе пробиотичния бизнесмен и суфруерния харватски гуру
за А отбора?
alx061154739
Рейтинг: 1137 НеутралноУкрайна може да ги купи. Те така си купиха сателит за няколко десетки милиона евро. Защо да е купят част от Дронамикс? В момента нямат свой дрон. Имат един ТУ съветско производство. Другото са Байрактарите и китайските сглобки. Американските са скъпи. Израелците не продават. Апетитна хапка за украинците.
пРезидента!
Рейтинг: 2982 НеутралноДо коментар [#9] от "alx061154739":
Нещо не ти схващам украинската параноя ... имам съвсем друго предвид. А украинците има откъде да си набавят дронове, не ги мисли тях.
filofob
Рейтинг: 1237 Неутрално[quote#7:"пРезидента!"][/quote]
Точно такива дронове нямат. Всъщност Боинг произвеждат само военни БЛА. И като цяло това им е нишата на брадатите братя- големи дронове за доставки на сравнително големи пакети до малки летища. За разлика от масовата идея за малки квадрокоптерчета пренасящи малки пакети от врата на врата.
пРезидента!
Рейтинг: 2982 НеутралноМили хора, спрете да пишете глупости! Транспортните дронове имат нужда от специална инфраструктура и са на светлинни години от приложение в Украйна. Темата няма нищо общо с Украйна.
filofob
Рейтинг: 1237 НеутралноКофтито е, че всъщност идеята им не е толкова да са производител, колкото транспортна фирма. И Черният лебед може да е разработен в България(в което не съм много сигурен), но ще бъде произвеждан от австралийска компания.
Така, че няма да се създават мощности за ново високотехнологично производство, а просто ще има централа на трнспортна фирма в София. Която пък лесно може да се премести другаде. А предполагам и че понататъшната развойна дейност ще си я вършат външните фирми.
polezen.no
Рейтинг: 512 НеутралноЗа бойкикев някой ле няма ли да кихнете предизборно?!
filofob
Рейтинг: 1237 НеутралноДо коментар [#12] от "пРезидента!":
Защо цитираш мен? Аз да съм фантазирал как Черният лебед, който по същество си е един малък самолет ще бъде изпозлван за военни цели?
Както съм написал, хората са си създали специализиран транспортен дрон, като даже занапред нямат идея дабъдат дроностроителна корпорация, а фирма осъществяваща транспортни полети.
capricorn_1963
Рейтинг: 562 НеутралноДо коментар [#13] от "filofob":
Нищо няма да вършат, ако искаха нещо да правят вече щяха да са го направили. Тези периодично, от три години, ги хвалят в Дневник. Имаше и едни други, преди две години, които бяха проектирали лекарство против ковид.
filofob
Рейтинг: 1237 НеутралноДо коментар [#16] от "capricorn_1963":
И аз така си мислих, ама на, събрали са финансиране. Имат вече договори за доставки. Договорили са се с външна фирма, която да строи дрона. А и самите планове, които имат да са транспортна фирма, а не производител/продавач на създадения от тях дрон ми говори, че са сериозни и са на крачка от реална експлоатация.
capricorn_1963
Рейтинг: 562 НеутралноДо коментар [#16] от "capricorn_1963":
Впрочем предлагам на Дневник, който периодично ни съобщава за различни гениални български идеи, да ни осведомява какво се случва с тези идеи. И най-после да ни съобщи непрятната новина, че около 10000 наши младежи, работещи в колцентрове, са заплашени от разследване и арест, т.к. всъшност са измамници (или по-скоро работят за измамници.
пРезидента!
Рейтинг: 2982 НеутралноМоя грешка, извинявамс е!
Всъщност създават именно специализиран транспортен дрон, защото такива на пазара няма. Дали ще стават транспортна и фирма, няма идея.
Надявам се искрено да пробият, но ми се струва, че се бавят, а забавянията са смъртоносно за стартъпите. Както и да е ... пожелавам им успех!
filofob
Рейтинг: 1237 НеутралноДо коментар [#19] от "пРезидента!":
То си го пише в заглавието и статията, че имат лиценз за ОПЕРАТОР, а и в интервюта братята са казвали, че идеята им е преди всичко да осъществяват транспортна услуга с разработения от тях дрон, а не да се превръщат в компания производител. И както казах, дори производството на техните дронове ще бъде аутсосрснато на външна фирма. Като сигурно ще продават и на външни клиенти, но засега за това няма информация.
Роси
Рейтинг: 7493 НеутралноБраво, че са останали в България!
Kostadin Kolarov
Рейтинг: 62 НеутралноУспех!
Идеята се отнася до един доста сложен като регулации сектор, което спъва реализацията ѝ, но дано с годините планираните резултати се докажат!
tsyrvulan.second
Рейтинг: 537 НеутралноДо коментар [#7] от "пРезидента!":
БСП = Българофобски Свинеподобни Путрлеристи; Путлерист = Усукано-изкорубен в петото измерание тессеракт с фашизо-ромбоидални наклонности. Рашист = Сечение между ротационно-вакуумен хиперболоид с хиперсфероидален дебилоид.Компанията, на този етап, няма производствени мощности. Развоен център, инжинерингови решения, софтуерно разработване и горе долу с тва се изчерпва. До колкото знам, производството на дроновете вече е започнало в Австралия. Използват фирма специализирана в тази дейност, и работеща като contract manufacturer.
Но не бива да омаловажаваме трудът и достиженията на екипа и фирмата. Не е малко постигнатото. Дай Боже повече такива, разчитащи на иновативност, предприемачи в България.
abdulhazred
Рейтинг: 783 Неутрално350 кг е много малко тегло и цената на транспорта ще е златна, ще става само за някакви скъпи бутикови товари. Също така не казват какъв обем носи.
100 кашона обувки примерно са под 350 кг, но не виждам тоя дрон къде му е товарния отсек и как ще събере такъв лек, но обемен товар
Като цяло още преди 2-3 години трябваше да се кооперират с Арсенал и почнат да правят бойни дронове, това е много по-търсения продукт в момента и не 40 млн, а 400 млн щяха да им дадат
tsyrvulan.second
Рейтинг: 537 ЛюбопитноДо коментар [#24] от "abdulhazred":
БСП = Българофобски Свинеподобни Путрлеристи; Путлерист = Усукано-изкорубен в петото измерание тессеракт с фашизо-ромбоидални наклонности. Рашист = Сечение между ротационно-вакуумен хиперболоид с хиперсфероидален дебилоид.Човек, кой ще тръгне да доставя обувки с дронове? Не е създадено с тази цел дрончето.
Forest
Рейтинг: 895 НеутралноДрон за товари и зчдтон за военни цели нямат много общо.
Истината ни прави свободни.Браво на хората в компанията. Дано скоро пуснат тези дронове в експлоатация и успеят да постигнат по-голям мащаб. Може да станат компания еднорог, която струва милиарди.
alx061154739
Рейтинг: 1137 НеутралноТе имат, ама един рийпър е колкото инвестицията в Дронамикс :) По-скоро украинците ще купят Дронамикс и ще развият производство в Украйна, за военната сфера. Това производство ще бъде толерирано от запада, докато Турция ще отече в канала с Байрактарите. Ердоган така или иначе им е проблем на САЩ.
Отделно за венчърите един такъв изход е положителен, особено в сегашната среда.
alx061154739
Рейтинг: 1137 Неутрално350кг за една бомба е перфектно :)
Корки
Рейтинг: 3098 Неутрално"Първата в света карго дрон компания "Дронамикс"" тоест ударението е на транспортен оператор, а не производител на дронове. В комуникациите няма производител който да е и комуникационен оператор. Хората са избрали от двете възможности по-печелившата.
Червена линия, червен картонalx061154739
Рейтинг: 1137 Неутрално[quote#12:"пРезидента!"][/quote]
сещаш ли се кога е била първата бомбардировка от самолет и кой я е извършил? Сигурно някой се е сетил, че може да мята взрив от летателно средство.
А до преди година някой да беше се сетил да преобразува цивилни дроново квадро и октокоптери да мятат гранати? А пък се оказа, че са доста успешни тези доработки, защото позволяват без артилерия да се стреля точно по пехота укрила се в окоп. Изключително евтино спрямо стрелбата с гаубица.
filofob
Рейтинг: 1237 НеутралноВече ина интерес от логистични фирми. Специално за доставка по гръцките острови, където и без това транспорта е или с кораби или със самолети.
И престанете с тия бойни дронове. Все едно се правят толкова лесно. Хората са открили своя ниша, в която няма други производители. Иначе производители на малки дронове бол. А за да се бутат при средните е много сложно и рисковано. И защо точно Арселанал? Каква точно експертиза имат в авиацията, електрониката, софтуерът, сензорите? Това, че правят много добри фрезовани цевни кутии на АК какво ще помогне в случая.
Реално в България има компания, която е много по-близко то тази дейност. Телесис от години произвежда радио управляеми въздушни мишени. Опитват се да навлязат и при малките дронове. Но нашето МО ги реже.
Minch
Рейтинг: 230 НеутралноДо коментар [#19] от "пРезидента!":
Не са Ви ясни нещата на капиталовите пазари.
Не е нужно да имат патенти, за да ги купят. Самият факт, че са инвестирали в тях е един вид "купуване". И да хората също са част от такива сделки. Телерик се продаде на Прогрес за 250млн $, те също нямат патенти... и тн и тн
filofob
Рейтинг: 1237 Неутрално[quote#27:"alx061154739"][/quote]
Още един бълнуващ. Още Черният лебед, който пак повтарям е строен за специфични граждански цели дори не е влязал в употреба и вече го купиха украинците, та даже иизметоха Байкар, които имат огромен опит и няколко модела апарати, които с еползват по цял свят.
А украинците освен, че в момента имат най-голям опит в света в използването и пригаждането на различни видове дронове, също така са и производители на такива с различни модели.
karatista
Рейтинг: 3598 Любопитнофен съм им на пичовете, но тоя модел да си правиш и самолета и да правиш услуга с него, е от зората на авиацията. сега, 100 години по-късно, не ми изглежда много умно. нещо бавно се развиват, май. късмет все пак
mr. Gorbachev, tear down this wall!karatista
Рейтинг: 3598 НеутралноДо коментар [#31] от "filofob":
mr. Gorbachev, tear down this wall!че какъв обем като пазар са гръцките острови? не е сериозно това, детска работа!
filofob
Рейтинг: 1237 НеутралноАз ти цитирам интервюта, с тях и германския им партньор Хелман, които споменават гръцките острови. Какъв пазар са явно знаеш по-добре от тях. Предлагам да им обясниш как стоят нещата, щото явно те не знаят. А иначе, никой не мисли да правят компания, която да действа само в Егейско море. Както те казват в Европа има няколко милиона души живеещи на острови. Но като цяло плановете са по-скоро за Африка, Азия, Латинска Америка. Места със слаба пътна инфраструктура.
И наистина, вземи прочети какви са им плановете, с кого работят и т.н. Има информация бол.
qqv391093118
Рейтинг: 1968 НеутралноДо коментар [#29] от "Корки":
А нещо за Нексо да изтърсиш, че не сме чували отдавна?
karatista
Рейтинг: 3598 НеутралноДо коментар [#36] от "filofob":
mr. Gorbachev, tear down this wall!я си плавай
Noal
Рейтинг: 565 Весело3 години е НЕВЕРОЯТНО кратък срок предвид поставените цели и постигнатите резултати.
Браво!
Noal
Рейтинг: 565 ВеселоПроследи какво се е случило с идеята на Кирил Петков за пробиотиците.
Можеш и да ну опишеш постигнатия резултат тук.
Чудесно е да четеш за успешни Българи!
Noal
Рейтинг: 565 ГневноДържавните Вазовски заводи имат проект за много модерен височинен разузнавателен дрон. ОТПРЕДИ войната в Украина. Странно, но можем в БЪЛГРАИЯ да произведем и по-голямата част от електрониката и сензорите.
Чудно ми е защо сега не са го реализирали вече продавайки МНОГО бройки на Украина.
Да не би да е защото президента ни е руски шпионин, а МНОЗИНСТВОТО в парламента са предатели които работят за русия????
Просто питам....
Noal
Рейтинг: 565 Гневно[quote#31:"filofob"][/quote]
В България имаме потенциал да произвеждаме МНОГО дронове. И граждански и военни
realguru
Рейтинг: 1790 НеутралноПак ли?
Не им е за първи път.
А дано вече изкарат нещо, щото до сега нямат с кой знае какво да се похвалят.
Петър Георгиев
Рейтинг: 743 Неутрално[quote#36:"filofob"][/quote]
Един пример- на компания от аутомотив клъстъра у нас се налага спешно да замени определен детайл при клиент в Централна Европа. Няма наличност на склад, а на другия ден производствена линия, да речем на КИА в Словакия, спира. Някъде из Пловдивско се започва настройка на машина след края на работния ден за всички стандартни куриери, а онези които са тейлър мейд ползват граждански полети/ от своя страна също с фиксиран час на тръгване/.
Дронамикс могат да вдигнат дрон от Крумово по всяко време, образно казано, и да кацнат два часа по-късно в Словакия. Което дава време на българската фабрика да спаси кожата и достави навреме. Срещу съответната цена, разбира се.
realguru
Рейтинг: 1790 НеутралноПроблемът е че на повечето места по фронта има заглушаване на радиовръзките и съответно при навлизане в такава зона дрона губи ума и дума и единственото което може да направи е да се върне до предварително зададените координати, а понякога и това не може да направи.
karatista
Рейтинг: 3598 ВеселоДо коментар [#44] от "Петър Георгиев":
mr. Gorbachev, tear down this wall!това са глупости. измислени нишови use case - тъпо хоби. небе бизнес като бизнес
Петър Георгиев
Рейтинг: 743 НеутралноТц. Глупости не са. Останалото послание се чете трудно.
karatista
Рейтинг: 3598 НеутралноДо коментар [#47] от "Петър Георгиев":
mr. Gorbachev, tear down this wall!много важно, то и не беше за теб и да го нарисувам няма да разбереш, не се тревожи
Петър Георгиев
Рейтинг: 743 Неутралнооки-доки :)
Ivan Cholakov
Рейтинг: 66 НеутралноЗа първи път имаме възможност за глобална компания!Стискам им палци!!
filofob
Рейтинг: 1237 НеутралноКакъв е точно този потенциал и за какви дронове?Както казах безпилотни летала и сега произвеждаме-въздушни мишени. Същата фирма се опитва да произвежда и малки дронове, но на последния конкурс на МО не беше избрана. Защо е така не знам. Малки дронове и всякакви квадрокоптери се поризвеждат от десетки фирми по цял свят. Така, че не си мисли, че би било нещо уникално. В Украйна в момента се ползват сигурно на поне 10 производителя. Като и самите украинци произвеждат, при това и по-големички.
Не знам какъв проект е имал Арсенал, но това, че е имало нещо на хартия не значи, че е от него ще излезе читав продукт. Арсенал разбират от металообработване. Като дори в това, което им е основно занимание не могат да предложат нещо принципно ново, освен модификации на стари съветски оръжейни системи. Прословутата Шипка-картечен пистолет, за който се шумеше и дори беше използван от полицията се оказа провал. В Арсенал имат нулев опит що се отнася до авиация, електроника и софтуер. И като пишеш , че сме могли сами да си произведем елекстрониката-откъде точно очакваш да дойдат двигателите, платките...Евентуално в Оптикс могат да направят някаква оптика с неясно какво качество и до там. Да ако се насилим да го играем импортозаместителни можем и ние да произвеждаме нещо като иранските шахеди, но кой ще ги купува, пазарът е препълнен с дронове от нисък клас от утвърдени производители ? А за дронове от класа на Байрактар, които изобщо не са най-високото ниво компоненти са горе долу стандартни. Двигатели Ротакс от Австрия, канадски или японски камери.
Идеята ми е, че това, което говорите изобщо не е толкова лесно. За създаването на Черния лебед половината от екипа са учили и работили навън. Тък тепърва трябва да се създава база. Изобщо не е невъзможно, но трябват усилия на такива като двамата братя, известна помощ от страна на държавата и много ВНОСНИ компоненти.
filofob
Рейтинг: 1237 НеутралноДо коментар [#51] от "filofob":
Опа, извинявам се-не бил Арсенал били ВМЗ. Още по-зле. Арсенал поне е частна фирма, която се стреми да бъде конкурентна на пазара. Във ВМЗ като държавно дружество, играчка на властимащите съвсем са останали през 1980 г. Изледователски и развоен потенциал за каквото и да е- 0. Каму ли за сложни и непознати за България системи. ВМЗ бяха буквално на ръба на фалита, но ги спаси войната в Сирия.От тях очаквай качествено производство на утвърдени съветски оръжия и това е.
Kalinoff Ivan
Рейтинг: 1715 НеутралноДо коментар [#45] от "realguru":
За това си има изкуствен интелект, дрона може да работи самосдтоятелно ...
alx061154739
Рейтинг: 1137 НеутралноThen the AGM-88 HARM anti-radar missiles arrived in Ukraine and these have been deployed not only to target the Russian air defences in support of M142 HIMARS and/or M270 MLRS operations, but also to target Russian artillery radars — the type of equipment that’s in short supply with the VDV and VSRF.
Отделно, че руснаците бореха в началото на войната със зашумяване, но им свърши техниката.
Nastradin
Рейтинг: 20 НеутралноДо коментар [#45] от "realguru":
NastradinОсновното е кой е създал летателното стрдство, а не кой се е сетил да мята гранати от него.
Корки
Рейтинг: 3098 НеутралноСледи криминалните хроники! Червена линия, червен картон