Цитат: През 2021 г. България е увеличила вноса на домати от Турция c 42% cпpямo 2020 гoдинa дo 40.96 млн. долара -----
Ужаст! Докъде ни докараха Филип Димитров, Иван Костов (Командиря), Христо Иванов, Кирил Петков и Джордж Сорос - да внасяме домати от Турция и боб от Египет...
Бе на тебе какво ти пука? Нали аскетите се въздържат от лигавщини - както битови, така и хранителни. Яж там супа от брезова коричка и възпявай чуждата глупост, в никакъв случай своята!
Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
Кой купува турски гумени домати и краставици бъкани с отрови??Наистина великолепен шанс да се възроди българското зеленчукопроизводство,което беше на едно от първите места по качество и количество!
Прави са комшиите. Няма достатъчно дакт тейп и дъвка та да лепят тухлите в новото строителство. Доматеното пюре ще спаси положението. Пък и преди избори като си надробиш салатка, ракийка как да не избереш отново Ердоганя
Само най-големите абдали купуват турската червена пластмаса, претендираща за името домат. На пазара има първо качество кипърски домат, производител е българин, първо качество има и гръцки, и български домати.
Академик Павлов: "Трябва да изразя тъжното си виждане за руския човек - той има толкова слаба мозъчна система, че не може да възприема реалността като такава. Условните му рефлекси се координират не с действия, а с думи."
1932 година.
"А сме ликвидирали стоки, които водят до висока добавена стойност", коментира Любослав Костов, главен икономист на КНСБ."
Г-н Костов като цяло е прав, но да нарече доматите продукт с "висока добавена стойност" е предозиране, което поставя под въпрос компетенциите му като икономист. Разбира се, горното може и да е грешка на "Дневник"...
Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
Много добра новина! И без това повечето турски зеленчуци съдържат пестициди над нормата! Радвам се, че ще изчезнат от българските пазари... поне временно!
Проблема не е само Турция сега ще ни залеят с полски домати там има по добри климатични условия за отглеждането им. Истински случай, отиват една от веригите да поръчват ябълки от Полша и поляците се замислили тука има нещо гнило ние преди от тях ги внасяхме - пратили група на поръчване и не повярвали - Те българите цялото производство унищожили
"През 2021 г. България е увеличила вноса на домати от Турция c 42% cпpямo 2020 гoдинa дo 40.96 млн. долара като намаление във внесените количества настъпва, когато бе затегнат контролът на вноса през "Капитан Андреево".
Сега Таки-Маки какво ще прави, като Турция спира износа на домати?
Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
До тук беше докарано родното земеделие заради антибъгарската политика на почти всички правителства след 1990 г.
Връз всичките трудности, произтичащи от самата дейност (тъй като зеленчукопроизводството не е лесна работа), се стовари и безхаберието на държавните власти към този отрасъл, жизнено важен за суверенитета на която и да е страна. Липса на всякаква държавна подкрепа, маса бюрократични спънки, неефективност на производството заради раздребняването на стопанствата и оттам неконкурентни цени на продукцията и т. н., и т. н. Страната ни беше превърната основно в производител на зърно, тъй като този отрасъл се субсидира от ЕС. Много малки и средни производители, които се опитаха да правят нещо и да се борят със системата, вече ги няма или едвам кретат.
В БГ няма кой да работи по нивите, няма автоматизация, няма нищо. Народът го мързи и гледа да гепне. В най-добрия случай внос от Испания. Но натам гледа цяла Европа...
Българските зеленчуци са в Червената книга, а в същото време в ТЕЦ-овете на Марица-Изток буквално се гори най-плодородният български чернозем под формата на крайно некалоричните лигнити! Унищожени са над 500 000 дка първокачествена българска земя за да не останат копачите в откритите зейнали пропасти посред равнината без работа и печалби. Евтиният български ток се изнася за Турция и Гърция, които ни го връщат трикратно по-скъп в калкулацията на техните стоки. А черноземът е безценен. При комунизма след като японски инженери монтирали свое оборудване в Завода за торове в Димитровград поискали да си вземат от НРБ не сувенири, а торбички с изровен при строителството на завода великолепен чернозем. Попитали ги защо им трябва? За да покажем в Япония каква почва в България се бетонира - отвърнали гостите. В Япония това е престъпление с наказание затвор....
Да бяха само доматите и бобът ... елементарна ядка като фъстъкът го внасяме от Южна Америка, царевицата също. Червен пипер и други основни подправки, от Виетнам. Чесън от Китай ... Всичко ликвидираха тия.
"АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
До коментар [#18] от "Иво":Ще посочиш ли кои не са обработвани с пестициди? Всички на които пише "Био" и само заради тези три букви цената им е с 50% отгоре?
Това био по своята измамност може да съперничи само с Глобалното Застудяване, Озоновата Дупка, Климатичните Промени, Короната, Евро-Атлантическите Ценности и Мъдростта на Зеленски...
Грабежът е още при заграбването на земята на селяните от комунягите! Над 2 млн. селяни се преселиха след това в панелните гета на градовете. Сега и да искаме зеленчукопроизводство това няма как да стане при липсата на работна ръка, която е ключова за отрасъла. Единствено един италианец направи 20 хил дка край Пловдив механизирани доматени плантации, но разбрах, че са го ограбвали неколкократно и човекът напуснал фермата....
Мьi не простим. Мьi не забудем. Мьi накажем каждого, кто совершил зверства на Этой войне, на нашей зeмле. Найдем каждую сволочь, которая стреляла по нашим городам, по нашим людях, кoторая бомбила нашу землю, которая запускала ракетьi, которая давала приказ и нажимала на пуск. Вам не будет ни одного тихого места на Этой земле, кроме могильi. В. Зеленский.
Само преди няколко години домат производство в Петрич, се продаваше на място за стотинки -0.30 до 0.45 лв. за килограм на едро. Преди това цените бяха още по/ниски заради евтиния внос и така се уби родното производство на много и различни зеленчуци. Така стана и с картофите и фасула и всичко! Евтин , много пъти непроверен за качество внос. Сега няма , ами няма да има. Лакоми вносители лобираха срещу българските стоки , измисляха какви ли не проблеми . Отделно държавата не си помръдна пръста да помогне по някакъв начин , защото може би се страхуваше от упреци в протекционизъм и така години наред. Сега си яжте ушите.
Родното пройзводство е умрело отдавна, за 1 месец няма как да се възстановят бизнеси ейтака. Ама нека ни, търсим мекото на хляба ейся ще ядем домати за 10лв.
"Много добра възможност да възродим РОДНОТО производство не само на домати, а на всички зеленчуци и плодове!!!"
Уж си селянин, пък не си се разходил из татковината ни да видиш за какво родно производство на домати става на въпрос през това време на годината у нас ! Никой вече не се занимава с това - нито има работна ръка, ни някой може да отопля при тия цени на енергоносителите оранжерии, ни нищо ! Пустиня ! У нас работят само герберските и сарайските схеми по опраскване на бюджета и всички нас ! Останалото е само по новините.......
Направо ужас! Ще се наложи да пия ракия с останала зимнина, маруля и краставици и разни други изгъзици Искам си доматите-ранните Абе кога през развития социализъм по това време сте яли домати?
Домат набран на хиляди километри, извън сезона, не мерси. Даже и да можеш да си позволиш. Извън сезона само “чери” доматчета. После от фермерския пазар и от двора.
изобщо не е това проблема Родната милиция / сега се нарича полиция/ не възбужда дела които са под МРЗ Ако 3 души откраднат домати или пипер под 2000 лв не възбуждат даже дело И Земеделците какво да сеят зърно че по трудно се краде
През 2022 г. приходите от износ на домати от Турция са нараснали с 4% спрямо 2021 г. до 377.42 млн. долара, съобщи "Анадолската агенция" в края на януари, като се позова на данни на Асоциацията на износителите от Югоизточен Анадол.
Изнесени са общо 526 703 тона домати.
377.42/526703=716.50$ за тон е средната цена на износа.
🇺🇦* ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание🇺🇦
Така е с много сектори в земеделието и животновъдството. Елитни стада се унищожиха , земята се разпарчетоса , всеки стана “гражданин” с апартамент и парно. На хартия в Софийските села и прилежащите им землища има хиляди глави добитък, и земята е дадена под наем за години. На практика има 30 овце или някой куц кон по полето. Обаче някой прибира субсидиите ! Ето такава е родната действителност - да се имами , да се излъже , а като опре глада …..олеле! германците , пардон, руснаците идат…
Не сте прави и двамата, България има огромно производство на домати. Качеството е високо и почти цялото производство се изнася. Голяма част от доматената паста, която се прави в Италия всъщност е българско производство. Последно, италианеца, който гледаше почти 40 000 декара, правеше преработвателно предприятие, за да не изнася суровина а готова продукция.
Не вярвам Турция дълго да спира износа на зеленчуци. Страната има прекрасен климат и почви за тях, а селата им гъмжат от младежи. Къде ще се дене тази многомилионна продукция - всичко не може да се преработи. Проблемът на България е да се преразпределят огромните субсидии за разни зърнопроизводители и да се насочат към производителите на зеленчуци. Помня вкуса на домашните селски розови домати и краставици! Ето това е пазарната ни ниша, за която всеки ще плати двойно и тройно спрямо цените на полските оранжерийни производители на домати /и през август даже!/, които спокойно стават за топки за голф. Но поляците ги внасят тук като домати за преработване за да ползват допълнителни евросубсидии, а наште търговци ни ги пробутват за "пресни розови"....
" Не сте прави и двамата, България има огромно производство на домати. Качеството е високо и почти цялото производство се изнася. Голяма част от доматената паста, която се прави в Италия всъщност е българско производство. Последно, италианеца, който гледаше почти 40 000 декара, правеше преработвателно предприятие, за да не изнася суровина а готова продукция."
Говорите по принцип ! Аз говоря за това време на годината ! И не знам какво се разбира под " огромно производство на домати", но доматите са трудоемка култура и искат много работа. На времето те бяха почти навсякъде, защото имаше работна ръка, днес са много, много ограничени като предлагане, а няколкото по - големи производителя не могат да компенсират срива на вътрешния пазар. По най - големите пазари у нас съм виждал един - двама производители на домати и краставици и то за зимата и ранната пролет. После вече предлагането нараства, имам предвид след около месец, но то е на оранжерийни такива и аз лично купувам масово български домати от юни нататък.
Отивам значи да си купя домати докато е овреме. Ще ми е последен път за тая година. Родните спекуланти (охранени от еврофондове и ковид субсидии) сега ще ги вдигнат до небесата. Шопска салата в ресторант - 15лв минимум. Тука е България.
С това комунистическо мислене далече няма да стигнете. Той и Путин така си мислеше, че като няма внос ша цъфне и ша върже родното производство. И вие като него се радвате на подобни забрани. Продължавайте да сънувате!
Мдаа.Дойдохме си на думата накрая. Имаме варианти обаче-или да викаме изкуствениот интелект/досущ неволята/ да ни сади пиперо и доматите ,или да грабваме комповете и в дядовата къщичка на село-час работа от дистанция,час с мотичката в градината.Затваряме кръга,тъй да се каже. И затвърждаваме идентичността.
Карма,карма Всеки ще си плати за стореното Ще се храним с евроатлантически ценности според измикярите ни политици ,докато ще гледате как стоките една по една изчезват от рафтовете Не вярвате ли ...само почакаъте какви неща ще се случат в глобален план още този месец и ми помнете думичката че нищо няма да е същото
"Забраната не важи само за Палестина, Северен Кипър и Азербайджан."
Ето ги братушките на турците. Иначе приказките за братските народи са бошлаф. Както ни спряха доматите което не е никакъв проблем могат да ни спрат газа и тока, а това вече ще е катастрофа ако разчитаме на тях и си ликвидираме ядрената енергетика.
Двамата български производители, които действат от Кипър са Борис Борисов и Милчо Ангелов, щайгичките им, специални, са брандирани с техните имена.
Академик Павлов: "Трябва да изразя тъжното си виждане за руския човек - той има толкова слаба мозъчна система, че не може да възприема реалността като такава. Условните му рефлекси се координират не с действия, а с думи."
1932 година.
"Оранжериите буквално не засяха тази зима, защото се притесняваха заради високите цени на газа. Мислеха, че няма да могат да си покрият разходите и ще фалират. "
Но и не спечелиха, а можеха 😊
Който слуша руските тролчики, че без руски газ идвало краят на света, така му се пада! 🤣
Явно не си живял по това време,щом питаш.Не съм фен на комунизма,но земеделие и зеленчукопроизводство(оранжерийно и полско) беше много добре развито и се изнасяше,предимно заСССР и комунистическия лагер главно.Имаше по магазините ранни производства зеленчуци,но бяха скъпи и бързо свършваха..Много се изнасяше,това беше причината за бързото сеършване по магазините,а и вмоса не беше голям.Поне нямаше турски гумени болкуци,бъкани с отрови..
shlshlshlshl
Цитат:През 2021 г. България е увеличила вноса на домати от Турция c 42% cпpямo 2020 гoдинa дo 40.96 млн. долара-----Ужаст!Докъде ни докараха Филип Димитров, Иван Костов (Командиря), Христо Иванов, Кирил Петков и Джордж Сорос - да внасяме домати от Турция и боб от Египет...
До коментар [#67] от "Умнокрасив гербераст от Позитано":Най-големият производител на храна в света на човек България ще останем без домати. Ами то е смешно.
Това беше по времето на соца,сага не е така,защото ни управляваха ДПС-ГЕРБ,БСП,СДС и НДСВ,а те грабеха направеното от социализма и нехаеха за зекенчукопроизводството и животновъдството..Спомни си как избоха животните на хората по времето на Борисов,заради глупави нормативни норми..А животните си бяха здрави..
shlshlshlshl
Само преди няколко години домат производство в Петрич, се продаваше на място за стотинки -0.30 до 0.45 лв. за килограм на едро. Преди това цените бяха още по/ниски заради евтиния внос и така се уби родното производство на много и различни зеленчуци. Така стана и с картофите и фасула и всичко! Евтин , много пъти непроверен за качество внос. Сега няма , ами няма да има. Лакоми вносители лобираха срещу българските стоки , измисляха какви ли не проблеми . Отделно държавата не си помръдна пръста да помогне по някакъв начин , защото може би се страхуваше от упреци в протекционизъм и така години наред.Сега си яжте ушите.
Глупости! Това са летни цени. И се хващам на бас, че лятото няма да има такива ограничения за турския износ. Все още сме зима, какви домати, какви краставици ви гонят? Моите баба и дядо не помня някога да са яли пресни домати и краставици през февруари или март. Нали гоним природосъобразното - яжте сезонни неща.
Карма,карма Всеки ще си плати за стореното Ще се храним с евроатлантически ценности според измикярите ни политици ,докато ще гледате как стоките една по една изчезват от рафтовете Не вярвате ли ...само почакаъте какви неща ще се случат в глобален план още този месец и ми помнете думичката че нищо няма да е същото
Аз ям само български продукти. Като изключим цитрусите Българските производители искаха да се забрани вноса сега същите плачат, че няма да има внос. А да ки купя турски домат забрави. Той е като пластмаса. А през соца зимата просто нямаше домати.
Няма такава вероятност, други са проблемите, особено с работната ръка, и особено, пък когато трябва да се пребира тази продукци - с ненормалните изисквания на същата тази работна ръка. Миналата година един наш клиент остави на земята над 30 тона домати, здрав, селски, слънчев домат, непръскан - не можа да му намери пазар, а когато намери една консервна фабрика, цената която му предложиха би покрила само възнагражденията на берачите. Беше казал на сума ти негови приятели - не ме питайте, който койкото иска да ходи да си бере. Таз година със салатките май е така работата, дава ги на 0,50 лв./бр., но търси количество, да му вземат днес примерно 2000 - 3000 броя, и периодично носи по някой чувал, гоня го да му дам някой лев, той ми вика, "бягай от тук, знаеш ли колко хвърлям всеки ден". А, на пазара при нас са 2, 2,50 лв. Тази зима един голям производител с десетки дка оранжерии в Стара Загора, дългогодишен производител - домати, краставици, комплект салата, и т. н., хвърли пешкира и разпродаде всичко. Особености на български плод-зеленчуков пазар. Важното е, че зърнарите са добре...
Академик Павлов: "Трябва да изразя тъжното си виждане за руския човек - той има толкова слаба мозъчна система, че не може да възприема реалността като такава. Условните му рефлекси се координират не с действия, а с думи."
1932 година.
Така ще е, след като в другите източно-европейски държави има реално субсидиране на заленчуко производители, на фермери. Тук субсидии се дават само на неколцина "избрани" дето Баце ги кани на сбирки да му даряват кюлчета и пачки, да си менкат кОври и да льокат уиски по-старо от кОврите... После зърнарите карали ролс-ройси и майбаси, а краварите - стари брички, дето не си знаят годините. Това със средиземноморския климат дето нпкой беше изпляскал е безумна глупост, защото с изключение на няколко местенца в БГ, където зимата е мека и температурата не пада под минус 5 и то нощем всички останали райони си имат предпоставки за ниски температури и без греене не става. Само дето ако грееш на дърва или газ директно в парника продукцията се скапва. Иска си инсталация, а познайте колко са земеделците дето ще се бръкнат за такава? Те парниците по Сандански и Петрич си ги правят сами от рециклирани тръби и само найлон слагат... Мизерия сме и тва си е.
Проблеми има. Особено за по-големите произнодители. А да продаваш слънчев колов домат за консерви няма как. За консерви сеят безполово и ги прибират с комбайни. Няма разсад няма хора.
Турските производители в районите на земетресението реват, че няма кой да изкупи продукцията им - мляко и зеленчуци. От Метро и Мигрос са купили някакви количества, но е капка в морето.
Преди няколко години Ердоган по същия начин забрани износа на лимони. Започнаха да гният и кметът на Истанбул помогна - изкупи тонове, за да дари на социално слаби.
Бе не е вярно Чичо ми председател на асоциацията на производителите в Югозапада и повечето оранжерии са със стъкла и капково напояване . Друг е въпроса че само Благоевградско и Пловдивско не могот да изхранят българия защото вноса е 80 процента от други страни.
До коментар [#86] от "dfjftriktrcdt":Аз ям само български продукти. Като изключим цитрусите Българските производители искаха да се забрани вноса сега същите плачат, че няма да има внос. А да ки купя турски домат забрави. Той е като пластмаса. А през соца зимата просто нямаше домати.
Имаше и през зимата,но бяха малко и скъпи и бързо свършваха..Помня в нашия квартал имаше едно малко магазинче плод и зеленчук и цитрусови плодове имаше само по празниците,но и те бързо свършваха..
shlshlshlshl
Бедна ти е фантазията с каква химия се пръскаха оранжерийните домати и краставици през соц-а. И всичко почти заминаваше безплатно за СеСеСеРе. Сега поне имаш избор - може да решиш какво да ядеш. През този сезон само консервни родни домати за разни гозби и сосове, но не и "пресни" откъдето и да са, че са напомпани с химия. Иначе, за да има някога пак родни домати трябва първо ичегъртване на ГЕРП/ДПС червената котерия, иначе ще продължи да няма. Емисарите от Земеделието ходят из страната, за да лишават дребните производители дори от дребните им субсидии под измислени предтексти. За да има повече за зърнарите им, на тях вечно все не им достига. Ей ги на сънуваха олио по 10 лв. и хляб по 5 и като не им се получи, пак заплашват.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
selqnin
Рейтинг: 3149 НеутралноМного добра възможност
да възродим РОДНОТО производство
не само на домати, а на всички зеленчуци и плодове!!!
Аскет
Рейтинг: 2657 НеутралноЦитат:
През 2021 г. България е увеличила вноса на домати от Турция c 42% cпpямo 2020 гoдинa дo 40.96 млн. долара
-----
Ужаст!
Докъде ни докараха Филип Димитров, Иван Костов (Командиря), Христо Иванов, Кирил Петков и Джордж Сорос - да внасяме домати от Турция и боб от Египет...
karabastun
Рейтинг: 3240 ЛюбопитноЕй сега ще поевтинеят доматите !
[email protected]abv.bgplamen_b
Рейтинг: 2877 Любопитно"Забраната не важи само за Палестина, Северен Кипър и Азербайджан."
Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)Слава Богу, не ни броят (поне засега) към "братските страни"...
rumen_s
Рейтинг: 2222 НеутралноВърви на матушката си, там идола ти путлер ги раздава без пари. Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
дедо Андро
Рейтинг: 1930 НеутралноДо коментар [#2] от "Аскет":
Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.Бе на тебе какво ти пука? Нали аскетите се въздържат от лигавщини - както битови, така и хранителни.
Яж там супа от брезова коричка и възпявай чуждата глупост, в никакъв случай своята!
plamen_b
Рейтинг: 2877 ЛюбопитноСпирането на износа на Турски домати за България е голяма услуга не само за българските производители, но и за нашите (а и на целия ЕС) потребители...
Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)dfjftriktrcdt
Рейтинг: 4051 НеутралноКой купува турски гумени домати и краставици бъкани с отрови??Наистина великолепен шанс да се възроди българското зеленчукопроизводство,което беше на едно от първите места по качество и количество!
shlshlshlshlТаралеж
Рейтинг: 2243 НеутралноПрави са комшиите.
Няма достатъчно дакт тейп и дъвка та да лепят тухлите в новото строителство.
Доматеното пюре ще спаси положението.
Пък и преди избори като си надробиш салатка, ракийка как да не избереш отново Ердоганя
МЕСИ от Бояна
Рейтинг: 1173 НеутралноАй сега да благодарим на всики калинки, че допустнаха да се внася чуждо земеделско производство!
СЛАВА НА УКРАЙНА! МАЧКАЙ РУСНЯТА и ПУТНЯТА!Да ми ядете думатету!
Роси
Рейтинг: 8144 НеутралноСега българите, дето все протестират заради вноса, да си стегнат задника и да произвеждат, не само да протестират.
hamiltonf
Рейтинг: 4768 НеутралноСамо най-големите абдали купуват турската червена пластмаса, претендираща за името домат. На пазара има първо качество кипърски домат, производител е българин, първо качество има и гръцки, и български домати.
Академик Павлов: "Трябва да изразя тъжното си виждане за руския човек - той има толкова слаба мозъчна система, че не може да възприема реалността като такава. Условните му рефлекси се координират не с действия, а с думи." 1932 година.razor
Рейтинг: 909 НеутралноМиналата година Турция е изнасяла доматите на средна цена от около 1 лев.
karabastun
Рейтинг: 3240 ВеселоДо коментар [#5] от "rumen_s":
[email protected]На теб дават ли ти грантове за домати ?
Или само за крив краставица ?
:)
plamen_b
Рейтинг: 2877 Любопитно"А сме ликвидирали стоки, които водят до висока добавена стойност", коментира Любослав Костов, главен икономист на КНСБ."
Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)Г-н Костов като цяло е прав, но да нарече доматите продукт с "висока добавена стойност" е предозиране, което поставя под въпрос компетенциите му като икономист. Разбира се, горното може и да е грешка на "Дневник"...
sandor_clegane
Рейтинг: 2523 НеутралноДоматето ще удари 10 кинта, помнете ми думата!
sandor_clegane
Рейтинг: 2523 НеутралноДо коментар [#8] от "dfjftriktrcdt":
Ми марш на село да садиш и копаш!
Иво
Рейтинг: 4487 ВеселоМного добра новина! И без това повечето турски зеленчуци съдържат пестициди над нормата! Радвам се, че ще изчезнат от българските пазари... поне временно!
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36https://www.dw.com/bg/турските-чушки-и-домати-са-пълни-с-пестициди/a-52137659
Иво
Рейтинг: 4487 ВеселоДо коментар [#7] от "plamen_b":
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Браво на Ердо-ганчо! Едно хубаво нещо да направи! :-)
1001
Рейтинг: 2057 ЛюбопитноПроблема не е само Турция сега ще ни залеят с полски домати там има по добри климатични условия за отглеждането им.
Истински случай, отиват една от веригите да поръчват ябълки от Полша и поляците се замислили тука има нещо гнило ние преди от тях ги внасяхме - пратили група на поръчване и не повярвали - Те българите цялото производство унищожили
razor
Рейтинг: 909 НеутралноТова е ясно, само не е ясно кога. Този месец, тази година, след 3 години или след....?
Аскет
Рейтинг: 2657 НеутралноДай личен пример - стегни си задника и почни да садиш домати!
taratanki
Рейтинг: 959 Неутрално"Забраната не важи само за Палестина, Северен Кипър и Азербайджан."
Сега рязко ще скочи вноса от Сверен Кипър и Азербайджан.
Tod
Рейтинг: 591 НеутралноГоляма работа. Домати...
plamen_b
Рейтинг: 2877 Любопитно"През 2021 г. България е увеличила вноса на домати от Турция c 42% cпpямo 2020 гoдинa дo 40.96 млн. долара като намаление във внесените количества настъпва, когато бе затегнат контролът на вноса през "Капитан Андреево".
Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)Сега Таки-Маки какво ще прави, като Турция спира износа на домати?
serena
Рейтинг: 2708 РазстроеноДо тук беше докарано родното земеделие заради антибъгарската политика на почти всички правителства след 1990 г.
Връз всичките трудности, произтичащи от самата дейност (тъй като зеленчукопроизводството не е лесна работа), се стовари и безхаберието на държавните власти към този отрасъл, жизнено важен за суверенитета на която и да е страна.
Липса на всякаква държавна подкрепа, маса бюрократични спънки, неефективност на производството заради раздребняването на стопанствата и оттам неконкурентни цени на продукцията и т. н., и т. н. Страната ни беше превърната основно в производител на зърно, тъй като този отрасъл се субсидира от ЕС. Много малки и средни производители, които се опитаха да правят нещо и да се борят със системата, вече ги няма или едвам кретат.
Bullet
Рейтинг: 1162 НеутралноДо коментар [#16] от "sandor_clegane":
Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.Че то тъдяа даже ги подмина десетте левА
qpq311163596
Рейтинг: 235 НеутралноДо коментар [#1] от "selqnin":
И кой ще работи?
1001
Рейтинг: 2057 НеутралноДо коментар [#21] от "razor":
аз залагам до Великден
bat_plamen
Рейтинг: 5035 НеутралноАйде сега нов повод на търгашите у нас да надуят цените на доматите.
qpq311163596
Рейтинг: 235 НеутралноДо коментар [#7] от "plamen_b":
В БГ няма кой да работи по нивите, няма автоматизация, няма нищо. Народът го мързи и гледа да гепне.
В най-добрия случай внос от Испания. Но натам гледа цяла Европа...
Taiga
Рейтинг: 2225 НеутралноДо коментар [#18] от "Иво":
"АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"Ще посочиш ли кои не са обработвани с пестициди?
Всички на които пише "Био" и само заради тези три букви цената им е с 50% отгоре?
МЕСИ от Бояна
Рейтинг: 1173 НеутралноМАЛКО Е! 20 е добре, да се наядът убаво прекупвачите! СЛАВА НА УКРАЙНА! МАЧКАЙ РУСНЯТА и ПУТНЯТА!
David Moyseev
Рейтинг: 811 НеутралноБългарските зеленчуци са в Червената книга, а в същото време в ТЕЦ-овете на Марица-Изток буквално се гори най-плодородният български чернозем под формата на крайно некалоричните лигнити! Унищожени са над 500 000 дка първокачествена българска земя за да не останат копачите в откритите зейнали пропасти посред равнината без работа и печалби. Евтиният български ток се изнася за Турция и Гърция, които ни го връщат трикратно по-скъп в калкулацията на техните стоки. А черноземът е безценен. При комунизма след като японски инженери монтирали свое оборудване в Завода за торове в Димитровград поискали да си вземат от НРБ не сувенири, а торбички с изровен при строителството на завода великолепен чернозем. Попитали ги защо им трябва? За да покажем в Япония каква почва в България се бетонира - отвърнали гостите. В Япония това е престъпление с наказание затвор....
viktori
Рейтинг: 594 НеутралноПрограмистите и офисните плъхове ще ни хранят .
Нали това са печелившите професии а низвергнати са селяните които произвеждат
miho45
Рейтинг: 622 НеутралноДо коментар [#2] от "Аскет":
Като си започнал с имената, давай и нататък, с лявата половина......
Taiga
Рейтинг: 2225 НеутралноДо коментар [#2] от "Аскет":
"АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"Да бяха само доматите и бобът ... елементарна ядка като фъстъкът го внасяме от Южна Америка, царевицата също. Червен пипер и други основни подправки, от Виетнам. Чесън от Китай ...
Всичко ликвидираха тия.
abc
Рейтинг: 1316 НеутралноХитреците от ДС откраднаха землищата на българските села и лапат ренти. Какво очаквахте да се случи на българското село след този грабеж?
Аскет
Рейтинг: 2657 НеутралноТова био по своята измамност може да съперничи само с Глобалното Застудяване, Озоновата Дупка, Климатичните Промени, Короната, Евро-Атлантическите Ценности и Мъдростта на Зеленски...
David Moyseev
Рейтинг: 811 НеутралноГрабежът е още при заграбването на земята на селяните от комунягите! Над 2 млн. селяни се преселиха след това в панелните гета на градовете. Сега и да искаме зеленчукопроизводство това няма как да стане при липсата на работна ръка, която е ключова за отрасъла. Единствено един италианец направи 20 хил дка край Пловдив механизирани доматени плантации, но разбрах, че са го ограбвали неколкократно и човекът напуснал фермата....
Alarmstufe Rot
Рейтинг: 6147 НеутралноВ момента няма домати под 6 лв.
Мьi не простим. Мьi не забудем. Мьi накажем каждого, кто совершил зверства на Этой войне, на нашей зeмле. Найдем каждую сволочь, которая стреляла по нашим городам, по нашим людях, кoторая бомбила нашу землю, которая запускала ракетьi, которая давала приказ и нажимала на пуск. Вам не будет ни одного тихого места на Этой земле, кроме могильi. В. Зеленский.strymski
Рейтинг: 1316 НеутралноСамо преди няколко години домат производство в Петрич, се продаваше на място за стотинки -0.30 до 0.45 лв. за килограм на едро. Преди това цените бяха още по/ниски заради евтиния внос и така се уби родното производство на много и различни зеленчуци. Така стана и с картофите и фасула и всичко! Евтин , много пъти непроверен за качество внос. Сега няма , ами няма да има. Лакоми вносители лобираха срещу българските стоки , измисляха какви ли не проблеми . Отделно държавата не си помръдна пръста да помогне по някакъв начин , защото може би се страхуваше от упреци в протекционизъм и така години наред.
Сега си яжте ушите.
Toni Bonboni
Рейтинг: 492 НеутралноДо коментар [#1] от "selqnin":
Родното пройзводство е умрело отдавна, за 1 месец няма как да се възстановят бизнеси ейтака. Ама нека ни, търсим мекото на хляба ейся ще ядем домати за 10лв.
samoedin
Рейтинг: 4362 НеутралноДо коментар [#1] от "selqnin":
"Много добра възможност
да възродим РОДНОТО производство
не само на домати, а на всички зеленчуци и плодове!!!"
Уж си селянин, пък не си се разходил из татковината ни да видиш за какво родно производство на домати става на въпрос през това време на годината у нас !
Никой вече не се занимава с това - нито има работна ръка, ни някой може да отопля при тия цени на енергоносителите оранжерии, ни нищо !
Пустиня ! У нас работят само герберските и сарайските схеми по опраскване на бюджета и всички нас ! Останалото е само по новините.......
selqnin
Рейтинг: 3149 ВеселоДо коментар [#16] от "sandor_clegane":
Ако си купувате "доматенце" на 7лв.
нищо чудно и да "удари" 10
имате право да сте неумен!!!
Emil Netchev
Рейтинг: 27 НеутралноДо коментар [#2] от "Аскет
Ляпай на Бойко... тиквите и дебелей.
georgievb
Рейтинг: 1836 ЛюбопитноКупувайте доматен сок за готвене докато е време, че сега ще стане като с кашкавала....ще "падне" цената с едни плюс 50%
https://www.vbox7.com/play:187a8c12bdselqnin
Рейтинг: 3149 ВеселоДо коментар [#28] от "qpq311163596":
Например- Вие -
напускате клавиатурата и засаждате домати,
които ще продадете на 10 лв. килограма....
selqnin
Рейтинг: 3149 ВеселоДо коментар [#35] от "viktori":
И ще пазаруваме домати
дигитално
с крипто "валути"
от инфлуенсъри...
vjo23696630
Рейтинг: 400 ВеселоНаправо ужас!
Ще се наложи да пия ракия с останала зимнина, маруля и краставици
и разни други изгъзици
Искам си доматите-ранните
Абе кога през развития социализъм по това време сте яли домати?
Таралеж
Рейтинг: 2243 НеутралноДомат набран на хиляди километри, извън сезона, не мерси.
Даже и да можеш да си позволиш.
Извън сезона само “чери” доматчета.
После от фермерския пазар и от двора.
viktori
Рейтинг: 594 НеутралноМама е направила домашни 50 шишета
Ще има за чорби и за сос за спагети до лятната реколта
xnn15596995
Рейтинг: 302 НеутралноАйде станаха 10 кинта доматите. България най-бедната страна с най-скъпата храна. Както се казва, като се прости, пости. Айде, със здраве!
1001
Рейтинг: 2057 НеутралноДо коментар [#31] от "qpq311163596":
изобщо не е това проблема
Родната милиция / сега се нарича полиция/ не възбужда дела които са под МРЗ
Ако 3 души откраднат домати или пипер под 2000 лв не възбуждат даже дело
И Земеделците какво да сеят зърно че по трудно се краде
Николай Колев
Рейтинг: 3443 НеутралноПрез 2022 г. приходите от износ на домати от Турция са нараснали с 4% спрямо 2021 г. до 377.42 млн. долара, съобщи "Анадолската агенция" в края на януари, като се позова на данни на Асоциацията на износителите от Югоизточен Анадол.
🇺🇦* ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание🇺🇦Изнесени са общо 526 703 тона домати.
377.42/526703=716.50$ за тон е средната цена на износа.
strymski
Рейтинг: 1316 НеутралноТака е с много сектори в земеделието и животновъдството. Елитни стада се унищожиха , земята се разпарчетоса , всеки стана “гражданин” с апартамент и парно. На хартия в Софийските села и прилежащите им землища има хиляди глави добитък, и земята е дадена под наем за години. На практика има 30 овце или някой куц кон по полето. Обаче някой прибира субсидиите ! Ето такава е родната действителност - да се имами , да се излъже , а като опре глада …..олеле! германците , пардон, руснаците идат…
dobrevk
Рейтинг: 171 НеутралноДо коментар [#44] от "samoedin":
Не сте прави и двамата, България има огромно производство на домати. Качеството е високо и почти цялото производство се изнася.
Голяма част от доматената паста, която се прави в Италия всъщност е българско производство.
Последно, италианеца, който гледаше почти 40 000 декара, правеше преработвателно предприятие, за да не изнася суровина а готова продукция.
sandor_clegane
Рейтинг: 2523 НеутралноДо коментар [#44] от "selqnin":
Аз мога да си позволя и по 15 кинта да го купувам, сельо, не в това е пойнтът, като не знаеш, не се обаждай.
selqnin
Рейтинг: 3149 ВеселоДо коментар [#44] от "samoedin":
"Става НА въпрос"
за неграмотни петоколонни комуноидни оркофили!
sandor_clegane
Рейтинг: 2523 НеутралноГърция ще хареса тая забрана.
David Moyseev
Рейтинг: 811 НеутралноНе вярвам Турция дълго да спира износа на зеленчуци. Страната има прекрасен климат и почви за тях, а селата им гъмжат от младежи. Къде ще се дене тази многомилионна продукция - всичко не може да се преработи. Проблемът на България е да се преразпределят огромните субсидии за разни зърнопроизводители и да се насочат към производителите на зеленчуци. Помня вкуса на домашните селски розови домати и краставици! Ето това е пазарната ни ниша, за която всеки ще плати двойно и тройно спрямо цените на полските оранжерийни производители на домати /и през август даже!/, които спокойно стават за топки за голф. Но поляците ги внасят тук като домати за преработване за да ползват допълнителни евросубсидии, а наште търговци ни ги пробутват за "пресни розови"....
selqnin
Рейтинг: 3149 ВеселоДо коментар [#58] от "sandor_clegane":
"пойнтът"е, че сте "герои" само зад клавиатурата
иначе сте "шушляци", които използват ръкавите си , вместо носни кърпички...
samoedin
Рейтинг: 4362 НеутралноДо коментар [#57] от "dobrevk":
" Не сте прави и двамата, България има огромно производство на домати. Качеството е високо и почти цялото производство се изнася.
Голяма част от доматената паста, която се прави в Италия всъщност е българско производство.
Последно, италианеца, който гледаше почти 40 000 декара, правеше преработвателно предприятие, за да не изнася суровина а готова продукция."
Говорите по принцип ! Аз говоря за това време на годината ! И не знам какво се разбира под " огромно производство на домати", но доматите са трудоемка култура и искат много работа. На времето те бяха почти навсякъде, защото имаше работна ръка, днес са много, много ограничени като предлагане, а няколкото по - големи производителя не могат да компенсират срива на вътрешния пазар. По най - големите пазари у нас съм виждал един - двама производители на домати и краставици и то за зимата и ранната пролет. После вече предлагането нараства, имам предвид след около месец, но то е на оранжерийни такива и аз лично купувам масово български домати от юни нататък.
Anоnуmous
Рейтинг: 1522 НеутралноОтивам значи да си купя домати докато е овреме. Ще ми е последен път за тая година. Родните спекуланти (охранени от еврофондове и ковид субсидии) сега ще ги вдигнат до небесата. Шопска салата в ресторант - 15лв минимум. Тука е България.
4u4o
Рейтинг: 1520 НеутралноС това комунистическо мислене далече няма да стигнете. Той и Путин така си мислеше, че като няма внос ша цъфне и ша върже родното производство. И вие като него се радвате на подобни забрани. Продължавайте да сънувате!
chedomir
Рейтинг: 466 НеутралноМдаа.Дойдохме си на думата накрая. Имаме варианти обаче-или да викаме изкуствениот интелект/досущ неволята/ да ни сади пиперо и доматите ,или да грабваме комповете и в дядовата къщичка на село-час работа от дистанция,час с мотичката в градината.Затваряме кръга,тъй да се каже. И затвърждаваме идентичността.
Умнокрасив гербераст от Позитано
Рейтинг: 681 ВеселоГърците ще компенсират липсата, техните са и по-хубави, но цената вероятно ще стане, като на първите череши. Бутикова стока.
Шумът нищо не доказва. Кокошката, снесла яйце, понякога кудкудяка толкова силно, като че ли е снесла малка планета.Аскет
Рейтинг: 2657 НеутралноЛозунг:
Като няма домати - яжте скакалци!
oiv111150045
Рейтинг: 1042 НеутралноДо коментар [#1] от "selqnin":
Абсолютно съгласен. Живеем в екстремни времена, а се държим така, все едно сме царе на ситуацията.
voinotzapad
Рейтинг: 1758 НеутралноАйде сега сите патриотари да купуват български домати. Хаха. Аз съм агент на Сорос и за това ще се въздържа тва лято.
viktori
Рейтинг: 594 НеутралноКарма,карма
Всеки ще си плати за стореното
Ще се храним с евроатлантически ценности според измикярите ни политици ,докато ще гледате как стоките една по една изчезват от рафтовете
Не вярвате ли ...само почакаъте какви неща ще се случат в глобален план още този месец и ми помнете думичката че нищо няма да е същото
Щирлиц от Кайсиева Градина
Рейтинг: 887 НеутралноАз ли ви карам да идвате НА СОФИЯ< селяндури?
Стойте си на село и кОпайте доматито, какво ревете!
АМА ВИ МЪРЗИ ДА ГЛЕДАТЕ
Да вярваме на истината
Рейтинг: 2662 НеутралноДо коментар [#67] от "Умнокрасив гербераст от Позитано":
Най-големият производител на храна в света на човек България ще останем без домати. Ами то е смешно.
georgi_ww
Рейтинг: 886 Неутралносъс смокините ще е кахърна
Julian Mall
Рейтинг: 4270 Неутрално"Забраната не важи само за Палестина, Северен Кипър и Азербайджан."
По-добре миг свобода отколкото живот в робствоЕто ги братушките на турците. Иначе приказките за братските народи са бошлаф. Както ни спряха доматите което не е никакъв проблем могат да ни спрат газа и тока, а това вече ще е катастрофа ако разчитаме на тях и си ликвидираме ядрената енергетика.
Хюго Босов
Рейтинг: 1862 НеутралноРазгеле! Най- накрая да няма боклуци по магазините ни.
Unikato rubin
Рейтинг: 238 НеутралноДо коментар [#42] от "strymski":
in vino veritas++++++++++
Unikato rubin
Рейтинг: 238 Неутрално+++++++
in vino veritasKalinoff Ivan
Рейтинг: 1735 НеутралноДо коментар [#63] от "samoedin":
Че кога и през комунизма е имало по това време на годината домати...
hamiltonf
Рейтинг: 4768 НеутралноДвамата български производители, които действат от Кипър са Борис Борисов и Милчо Ангелов, щайгичките им, специални, са брандирани с техните имена.
Академик Павлов: "Трябва да изразя тъжното си виждане за руския човек - той има толкова слаба мозъчна система, че не може да възприема реалността като такава. Условните му рефлекси се координират не с действия, а с думи." 1932 година.пРезидента!
Рейтинг: 3153 Неутрално"Оранжериите буквално не засяха тази зима, защото се притесняваха заради високите цени на газа. Мислеха, че няма да могат да си покрият разходите и ще фалират. "
Но и не спечелиха, а можеха 😊
Който слуша руските тролчики, че без руски газ идвало краят на света, така му се пада! 🤣
Сега гърците ще намажат.
dfjftriktrcdt
Рейтинг: 4051 НеутралноЯвно не си живял по това време,щом питаш.Не съм фен на комунизма,но земеделие и зеленчукопроизводство(оранжерийно и полско) беше много добре развито и се изнасяше,предимно заСССР и комунистическия лагер главно.Имаше по магазините ранни производства зеленчуци,но бяха скъпи и бързо свършваха..Много се изнасяше,това беше причината за бързото сеършване по магазините,а и вмоса не беше голям.Поне нямаше турски гумени болкуци,бъкани с отрови.. shlshlshlshl
пРезидента!
Рейтинг: 3153 НеутралноАма Бил Гетс, Илън Мъск и Папата що така ги пропусна? 🤣
пРезидента!
Рейтинг: 3153 НеутралноНямаше, не! Оранжериите са изобретени, чак след 1989 🤣
пРезидента!
Рейтинг: 3153 НеутралноАма домати има, току що си купих ... 😊
dfjftriktrcdt
Рейтинг: 4051 НеутралноТова беше по времето на соца,сага не е така,защото ни управляваха ДПС-ГЕРБ,БСП,СДС и НДСВ,а те грабеха направеното от социализма и нехаеха за зекенчукопроизводството и животновъдството..Спомни си как избоха животните на хората по времето на Борисов,заради глупави нормативни норми..А животните си бяха здрави.. shlshlshlshl
ruse_island
Рейтинг: 1339 НеутралноГлупости! Това са летни цени. И се хващам на бас, че лятото няма да има такива ограничения за турския износ. Все още сме зима, какви домати, какви краставици ви гонят? Моите баба и дядо не помня някога да са яли пресни домати и краставици през февруари или март. Нали гоним природосъобразното - яжте сезонни неща.
dfjftriktrcdt
Рейтинг: 4051 НеутралноПо добре,от колкото с турски гумени домати,бъкани с всякакви инсектициди!! shlshlshlshl
Да вярваме на истината
Рейтинг: 2662 НеутралноДо коментар [#86] от "dfjftriktrcdt":
Аз ям само български продукти. Като изключим цитрусите Българските производители искаха да се забрани вноса сега същите плачат, че няма да има внос.
А да ки купя турски домат забрави. Той е като пластмаса.
А през соца зимата просто нямаше домати.
hamiltonf
Рейтинг: 4768 ВеселоДо коментар [#73] от "Да вярваме на истината":
Академик Павлов: "Трябва да изразя тъжното си виждане за руския човек - той има толкова слаба мозъчна система, че не може да възприема реалността като такава. Условните му рефлекси се координират не с действия, а с думи." 1932 година.Няма такава вероятност, други са проблемите, особено с работната ръка, и особено, пък когато трябва да се пребира тази продукци - с ненормалните изисквания на същата тази работна ръка. Миналата година един наш клиент остави на земята над 30 тона домати, здрав, селски, слънчев домат, непръскан - не можа да му намери пазар, а когато намери една консервна фабрика, цената която му предложиха би покрила само възнагражденията на берачите. Беше казал на сума ти негови приятели - не ме питайте, който койкото иска да ходи да си бере. Таз година със салатките май е така работата, дава ги на 0,50 лв./бр., но търси количество, да му вземат днес примерно 2000 - 3000 броя, и периодично носи по някой чувал, гоня го да му дам някой лев, той ми вика, "бягай от тук, знаеш ли колко хвърлям всеки ден". А, на пазара при нас са 2, 2,50 лв. Тази зима един голям производител с десетки дка оранжерии в Стара Загора, дългогодишен производител - домати, краставици, комплект салата, и т. н., хвърли пешкира и разпродаде всичко.
Особености на български плод-зеленчуков пазар. Важното е, че зърнарите са добре...
Да вярваме на истината
Рейтинг: 2662 НеутралноДо коментар [#82] от "dfjftriktrcdt":
Имаше домати в Балкангупист и за Нова година в показните магазини Лятото произвеждана за консерви за СССР. 470 000 тота консерви.
BlueBoss
Рейтинг: 353 НеутралноТака ще е, след като в другите източно-европейски държави има реално субсидиране на заленчуко производители, на фермери. Тук субсидии се дават само на неколцина "избрани" дето Баце ги кани на сбирки да му даряват кюлчета и пачки, да си менкат кОври и да льокат уиски по-старо от кОврите...
После зърнарите карали ролс-ройси и майбаси, а краварите - стари брички, дето не си знаят годините.
Това със средиземноморския климат дето нпкой беше изпляскал е безумна глупост, защото с изключение на няколко местенца в БГ, където зимата е мека и температурата не пада под минус 5 и то нощем всички останали райони си имат предпоставки за ниски температури и без греене не става. Само дето ако грееш на дърва или газ директно в парника продукцията се скапва. Иска си инсталация, а познайте колко са земеделците дето ще се бръкнат за такава? Те парниците по Сандански и Петрич си ги правят сами от рециклирани тръби и само найлон слагат... Мизерия сме и тва си е.
Да вярваме на истината
Рейтинг: 2662 НеутралноДо коментар [#90] от "hamiltonf":
Проблеми има. Особено за по-големите произнодители. А да продаваш слънчев колов домат за консерви няма как. За консерви сеят безполово и ги прибират с комбайни. Няма разсад няма хора.
Галя Станчева
Рейтинг: 5341 ГневноТурските производители в районите на земетресението реват, че няма кой да изкупи продукцията им - мляко и зеленчуци. От Метро и Мигрос са купили някакви количества, но е капка в морето.
Преди няколко години Ердоган по същия начин забрани износа на лимони. Започнаха да гният и кметът на Истанбул помогна - изкупи тонове, за да дари на социално слаби.
viktori
Рейтинг: 594 НеутралноДо коментар [#92] от "BlueBoss":
Бе не е вярно
Чичо ми председател на асоциацията на производителите в Югозапада и повечето оранжерии са със стъкла и капково напояване .
Друг е въпроса че само Благоевградско и Пловдивско не могот да изхранят българия защото вноса е 80 процента от други страни.
dfjftriktrcdt
Рейтинг: 4051 НеутралноИмаше и през зимата,но бяха малко и скъпи и бързо свършваха..Помня в нашия квартал имаше едно малко магазинче плод и зеленчук и цитрусови плодове имаше само по празниците,но и те бързо свършваха.. shlshlshlshl
nabliudatelnica
Рейтинг: 1200 НеутралноКакъв ужас. Българите ще трябва сами да садят продаваните за български домати.
Ген. Колев
Рейтинг: 603 НеутралноДо коментар [#82] от "dfjftriktrcdt":
Бедна ти е фантазията с каква химия се пръскаха оранжерийните домати и краставици през соц-а. И всичко почти заминаваше безплатно за СеСеСеРе.
Сега поне имаш избор - може да решиш какво да ядеш. През този сезон само консервни родни домати за разни гозби и сосове, но не и "пресни" откъдето и да са, че са напомпани с химия. Иначе, за да има някога пак родни домати трябва първо ичегъртване на ГЕРП/ДПС червената котерия, иначе ще продължи да няма. Емисарите от Земеделието ходят из страната, за да лишават дребните производители дори от дребните им субсидии под измислени предтексти. За да има повече за зърнарите им, на тях вечно все не им достига. Ей ги на сънуваха олио по 10 лв. и хляб по 5 и като не им се получи, пак заплашват.
Галя Станчева
Рейтинг: 5341 НеутралноО-ох, Роске, как не си разбрала, че този внос "тровеше децата ни" - питай докторчето.
nabliudatelnica
Рейтинг: 1200 НеутралноДо коментар [#44] от "selqnin":
Доматите не са НА 7 лева, а ПО седем лева. Кога ще го научите тоя български най-после?