Пазарът на безалкохолно пиво расте двуцифрено

Пазарът на безалкохолно пиво расте двуцифрено

© Цветелина Белутова, Капитал



Пазарният дял на безалкохолни бири в България продължава да расте и през 2022 г. - с 18% като обем и с 23% в стойност, съобщи пивоварната "Каменица".


Компанията, която цитирайки данни на "Нилсен" посочва, че предлага най-разнообразното портфолио от
безалкохолни марки бири на българския пазар, обяви, че пуска две нови марки безалкохолни бири - Staropramen 0.0% и Stella Artois 0.0%. Те ще излязат на пазара през 2023 г.


Въпреки двуцифрения растеж, който пазарът на безалкохолни бири бележи в страната втора година поред, общият им дял в биреното потребление е минимален - около 1 на сто. Едновременно с това от компанията напомнят, че по данни на Global Data безалкохолните бири са най-бързо растящият сегмент за регионите Централна и Източна Европа за последните 7 години.


Проучване на Global Data показва, че 37% от потребителите планират да намалят употребата на алкохол, като най-голям е процентът във възрастовата група 18 - 24. Изследване на Business Research Company, цитирано в прессъобщението, сочи, че размерът на глобалния пазар на безалкохолна бира ще нарасне от 18.44 млрд. долара през миналата година до 20.16 млрд. през 2023 г.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK