Много ми е интересно как лице с името Вигинтас Шапокас!!!!! има изобщо хабер от това какво яде българинът и балканеца и какви са му кулинарните нагласи.... Корпоративен смях.....
Много ми е интересно как лице с името Вигинтас Шапокас!!!!! има изобщо хабер от това какво яде българинът и балканеца и какви са му кулинарните нагласи.....
Това че цената на отделни продукти се различава е несъществено. Това което се оценява е стойността на осреднения касов бон, а в Германия и Австрия Ви уверявам че е по - висока за кошница от 20 продукти отколкото в България.
В Италия Билла се води магазин за по-бедните, но качеството надвишава с пъти това от българската.
"Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани."
Тото Риина след атентатите
Forza Giorgia, in bocca al Lupo !
Айде и тоя почна с назидателен тон . Това е защото в тази държава няма обществено съзнание . Ако хората се организират да не стъпват в Билла , няма да е толкова отворен .
Практиката на веригите е елементарна - слагат си поне 100% надценка и после слагат едни големи намаления и шараните лапат. Де факто с този трик те си вземат първоначално предвидените надценки. А който се подлъже да вземе от надутите цени, добре дошло отгоре.
И тъй, враг ваш ли станах, като ви говоря истината? (Гал. 4:16)
Явно на запада големи тъпаци, щом са разработили концепцията за продукт продавам на загуба за да се привлекат клиенти, които да пазаруват във веригата. И това се практикува точно за масови продукти , като прясно мляко и яйца. Пропуснали са да се допитат до Ганчо селския корифей на икономиката...
Ясна е работата - в колониите такива практики не са приемливи. Балканските индианци трябва да бъдат стригани здраво!!
Тъй от любопитство, държал ли си някакъв бизнес ? Щото откривам, че хората които не са държали не могат да осъзнаят, че освен всичко останало има..
1. наем 2. заплати на работници 3. подкупи за политическите мутри, които винаги идват ( особено ако говорим за верига) 4.флуктуации на пазара поради дали вирус, дали войни, дали някои задръстил суетцкия канал и стоката не ти пристига навреме или по лошо пристига развалена.. 5. Купуваш стоки дет минават през 15 ръце и граници преди да стигнат до твоята, всяка добавяща своя надценка.. 6.ремонти на машините които се развалят представи си 7. Някаква надценка трябва да има щото не работиш безплатно
Както и още 100 причини и чак след като пресметнем всичко това и ако видим пак изкуствена надценка, тогава да можем да кажем, че има картелна спекулация..
Не е невъзможно, но имай предвид че всички тея неща и други разходи се отразяват на цената на продукта която клиента купува..
Ако натиснеш продавач без да знаеш причината и дали е така както си мислиш, просто ще го изгониш и ще останеш без никакъв магазин :))
Чакам да изкараш ексел документа дет си пресметнал всичко
Айде и тоя почна с назидателен тон . Това е защото в тази държава няма обществено съзнание .Ако хората се организират да не стъпват в Билла , няма да е толкова отворен .
От години не стъпвам в Билла.
"Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани."
Тото Риина след атентатите
Forza Giorgia, in bocca al Lupo !
Тоест, 10% надценка означавало "на загуба" за немския картел. И това при мизерните заплати, които плащат в България, при смешните данъци спрямо Западна Европа, по-евтин ток, горива и т.н. Интересно, как тогава съществуват в Германия при дори по-ниските цени за някои продукти?
По големия проблем е че държавата пречи на малкия и средния бизнес да се конкурират с веригите :))
Я опитай да отвориш магазин...Ако успееш спокойно можеш гордо да се хвалиш, че си минал през ада :))
Някои си продава лука на улицата и 5 инспектора го проверяват за 15 лиценза..
Ако говорим за изкуствена манипулация на пазара, то тя е държавната.. Ако всеки е свободен да търгува с някакви минимални правила, то много супермаркети ще затворят, особено тези които спекулират прекалено много :))) Лесно е да спекулираш ако си монопол..
Конкуренцията е единствения лек на спекулациите.. Които е прекалено нахален го надцакват.. Така в надцакването помежду им клиента печели..
Надценка от 10% не е зле, но въпросът е върху каква цена се начисляват тези проценти. Ако фиксираните ти разходи са 20% например, кой ще плаща разликата?
Логиката на свободния пазар се определя от търсене и предлага в условията на свободна конкуренция. Общо взето противоположни на гълъбарските регулации.
Мутрите от 90-те поеха открито държавата, а ние ги последвахме. Sapienti Sat
Логиката на свободния пазар се определя от търсене и предлага в условията на свободна конкуренция. Общо взето противоположни на гълъбарските регулации.
в първи курс това пише. след това към 4-5 се учи за антимонополно и антикартелно законодателство и регулации. нещо което прилагаха в щатите преди 100 години.
mr. Gorbachev, tear down this wall!
Аз, близките ми и редица приятели умишлено купуваме само от квартални магазинчета, за да стимулираме семейният им бизнес. Все пак за някои неща е необходимо определено ниво на съзнание...
Не участвувайте в безплодните дела на тъмнината; напротив, изобличавайте ги (Еф. 5:11).
.... "Напомни свое предишно изказване за това, че от всеки 1 лев веригата печели 2 ст."?!Лидл - оборот за 2021 г. е 1,569 млрд. лева, печалба – малко над 74 милиона, или 5 ст. на 1 лв. оборот, ама нема да издребняваме...
"коментира подготвения от кабинета проектозакон, с който се въвежда таван на търговските надценки за основни стоки." .............. Браво! Но нека първо този закон за въвеждане таван на търговските надценки за основни стоки да се приложи първоначално към руската рафинерия до Бургас, защото цената на горивата е много важен компонент от ценообразуването на основните стоки. След това, следвайки постигнатите успехи от Руската рафинерия, всички други търговци ще се включат масово в социалистическото съревнование за най-ниски надценки.
"Напомни свое предишно изказване за това, че от всеки 1 лев веригата печели 2 ст."?!Лидл - оборот за 2021 г. е 1,569 млрд. лева, печалба – малко над 74 милиона, или 5 ст. на 1 лв. оборот, ама нема да издребняваме...
Как едни и същи Билла продукти в Билла Австрия са по-евтини от Билла България? Там наемите или заплатите на персонала или цените на тока за магазините са по-ниски?
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
Напразно се хаби човека. Да обясняваш търговия и икономика на чугунен комуняк от гълъбарника е като да обясняваш висша математика и интеграли от трета степен на мат’рял с основно, който не може да чете дори.
Честито на мат’ряла, гълъбите го нацвъкаха яко. :)
Song: https://www.youtube.com/watch?v=hL8ntC9IkdY - LOVE IT 🎉🎉🎉 orc meat to the BBQ!
Remind: https://www.dnevnik.bg/analizi/2012/12/24/1975054_da_se_publikuva_pod_post_nomer_3nastroenieto_-/
Практиката на веригите е елементарна - слагат си поне 100% надценка и после слагат едни големи намаления и шараните лапат. Де факто с този трик те си вземат първоначално предвидените надценки. А който се подлъже да вземе от надутите цени, добре дошло отгоре.
Колко да е елементарна, като не си работил с централа на верига? Била работи хранителните стоки със среден 30% марж, което е 42% надценка. Нехранителни са с по-висок, но и с много по-малък дял в Била, за разлика от Лидл.
Да, верно, пак като най-накрая някой го е забелязал. Гледам сега, че над статията ми мига рекламен банер на Лидл, сигурно затова е и грешката. Сега ще погледна числата и за Билла...
Добре де мрънкам Бакалиите ви са криви а къде са нашите? Мигът в Фантастико е Без пари? Защо не ходите в кварталните за да ви скъсат там Гъмза. Ем Скъпо ем Менте. Защо не сте на Площада да протестиращите срещу Протекциите на зърнарите? Аз никога не купувам Българска храна защото мразя да ме работят. Нали помните кое беше Първото което направиха Родните бизнесмени като въведоха Стара планина? Внесоха дупката от Западни колбаси за да правят Луканка от тях. Който няма пари да се бори/търси по високи доходи а не да реве за държавното.
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
До коментар [#37] от "Liberast":Да, верно, пак като най-накрая някой го е забелязал. Гледам сега, че над статията ми мига рекламен банер на Лидл, сигурно затова е и грешката. Сега ще погледна числата и за Билла...
Крайно време е да се възстановят ТКЗС-тата и АПК-тата с цел задоволяване на все по-растящите потребности на работниците и селяните от евтини стоки от първа необходимост. Като пилотен проект може да се създаде ТКЗС "Цола Драгойчева" с председател служебния министър на енергетиката г-н Росен Христов, който да покаже на тия хора как се произвеждат евтини домати, краставици, чушки, праз, алабаш, ряпа, тикви, патладжани и друг основен и питателен зарзават.
До коментар [#39] от "Матрял":Знаете ли, като отидете да учите по западните университети, все едно сте хванали Господ за шлифера. Ама западни учебници имаме и тук. И тук се учи Логистика и Управление на операциите. Та наясно са доста хора как работи системата ОТВЪТРЕ. Проблемите като цяло са два: 1. Няма сдружаване между производителите, така че да водят разговорите с веригите , като равни. И2. Държавата толерира големите вериги защото те и плащат доста данъци. Един вид щом е голям търговец значи е изряден със светъл бизнес..
Прав си донякъде, но както може да има сдружаване на производителите, така и на веригите. Байинг групите са огромни и силни, много повече от всяка отделна верига. А веригите проверяват в пъти повече от малките магазини, какъв толеранс. Всеки държавен служител като го натиснат за проверки тича във веригите, защото е лесно, всичко се вижда.
Обаче никой не ни обяснява, защо в другите държави, същите тези вериги продават на по-ниски цени. Да не би пък там производствените цени да са по-ниски?
Миналата седмица влязох в Билла, не бях го правил от месеци. Почти всичките стоки, които гледах, бяха с между 50% и 100% по-скъпи спрямо два квартални магазина, които са на 400 - 500 метра разстояние от тях. Дори при стоките на промоция цените бяха по-високи с поне 20% спрямо непромоционалните в кварталните магазини. Не открих нито една стока, която там да е на по-ниска цена от други магазини. Не знам как им излиза сметката и какво продават, защото и клиенти нямаше много, но някак не ги съжалих и не купих нищо.
Ей мърльо, шефа на била. Да ти, същия. Като не ти отърва, сгъвай палатките и изчезвай. Между другото, що някой журналя не го попита как тъй не успяха да пробият в Норвегия? Или пък в Италия? Цялата REWE банда се изнизаха като пръдня из гащи. Много ще ми е интересен отговорът му 😆
Под сдружаване на производителите по-скоро имах в предвид въвеждане на приемливи за всички "правила на играта". В крайна сметка държавата няма сметка от прекалено силни вериги. Това води до "изцеждане" на капитала от доставчиците на веригите и задържане ръста на заплатите в съответните населени места , обикновенно някъде по провинцията. Което пък води до увеличаване на разликата между "там" и София , което пък води до и/миграция и депопулация.
Друг интересен въпрос е - защо държавата не натиска веригите или не създава условия те да си намаляват разходите посредством примерно изграждане на фотоволтаични паркове на покривите на магазините, въвеждане на термопомпи за отопление и т.н. откъде накъде ще прехвърлят цялото увеличение на разходите на клиентите и доставчиците си.
До коментар [#48] от "Liberast":Под сдружаване на производителите по-скоро имах в предвид въвеждане на приемливи за всички "правила на играта". В крайна сметка държавата няма сметка от прекалено силни вериги. Това води до "изцеждане" на капитала от доставчиците на веригите и задържане ръста на заплатите в съответните населени места , обикновенно някъде по провинцията. Което пък води до увеличаване на разликата между "там" и София , което пък води до и/миграция и депопулация. Друг интересен въпрос е - защо държавата не натиска веригите или не създава условия те да си намаляват разходите посредством примерно изграждане на фотоволтаични паркове на покривите на магазините, въвеждане на термопомпи за отопление и т.н. откъде накъде ще прехвърлят цялото увеличение на разходите на клиентите и доставчиците си.
Прав си, може много да се направи да се намали силата на най-големите. България допусна две вериги на един собственик да преуспеят. Волтаиците са цялоствен проблем на БГ, не само за веригите, няма никаква помощ от държавата. На никоя верига не ѝ излиза сметката. Повечето вериги са с термопомпи и газови, няма как иначе да отоплиш тези чудовища.
Всички чуждестранни вериги, които успяха да оцелеят тук доста бързо се побългариха. Да се опитат да правят същите неща, които правят тук в държавите, откъдето идват. Няма да изкарат дълго...
Но ако за теб това е " колхозник" , то за мен тези даващи подобни определения са жълтопаветни евро-чугуни, дето отказват да мислят и нищо вече не можеш да им вкараш в главите.
Причините за поскъпването на млечните продукти са прости:
1. Повишаване на МРЗ директно води до по-големи разходи за производство и от там по-висока цена на продукта. Нека отбележим, че полседното редовно правителство искаше да замрази МРЗ за 2 години, именно за да объздае инфлацията. Служебното въпреки това вдигна МРЗ от януари, с което допринесе сериозно за вдигнатите цени.
2. Скъпата пшеница директно води до повишаване на всички тестени, млечни и месни продукти, защото участва пряко в производството им. Служебното правителство влиза в картел със зърнарите, за да им позволи да продадат скъпо, закупеното евтино украинско зърно. Все някой трябва да плати Майбасите на зърнарите и това е мат'риалът! Щото е прост и съгласен със всичко.
3. Временното и драстично повишаване на цената на газа, дължащо се на едностранното нарушение на договора за доставка от страна на Газпром.
Ето един репортаж на Шикерова, в който зърнарката Йорданова съвсем официално признава фактите, че произведеното българско зърно е продадено (т.е. печалбите са направени), а складовете са пълни с украинско зърно. Последното явно закупено евтино в очакване на високи цени - т.е. за далавера. На чиято далавера в момента пречи продължаващия внос на украинско зърно. Това е причината, зърнарите да искат спирането му - за да се нагушат за сметка на мат'риала.
Как пък всички бг. "националисти", до един сте рашисти, е въпрос за 1 копейка!?! (Колхозник - прост човек, полуграмотен, недообразован, миришещ на пот, чесът и алкохол, естествено, националист).
Обаче никой не ни обяснява, защо в другите държави, същите тези вериги продават на по-ниски цени. Да не би пък там производствените цени да са по-ниски?
Именно производствените цени са по-ниски! Защо - евтиното украинско зърно се спира само в България и още 2-3 страни. Западните страни не го спират. Затова западните производители на олио, тестени, млечни и месни продукти ще работят с по-евтина суровина и ще произвеждат по-евтина продукция. А ние, понеже сме големи тарикати (т.е. глупаци!) и търсим под вола теле, ще купуваме скъпо зърно от зърнарската мафия, поради спрян внос и съответно изкуствено създаден дефицит на българския пазар. Това с любезната помощ на служебния гълъбарник, който иначе "бореше" поскъпването. Пак ще плюскаме хляб от украинско зърно, щото това са накупили зърнарите, но ще е на значително по-висока цена от реалната му. Тяхната надценка, на зърнарите, явно никой не ще да проверява. Никой не пита, за колко са купили украинското зърно и защо искат го продават толкова скъпо. Защо ли ... ?
Какъв инвеститор е Билла? Изнася цялата си печалба към фирмата майка и тук не плащат никакви данъци, освен заплати, ДДС, осигуровки. Така са и ЛИДЛ, Кауфланд, за ЛукОйл няма да отварям дума.
Пенсионерите,средната класа на България! И запомнете:Всички политици са маскари!
Защо трябва да съм "рашист", щом съм националист, а господине? Това е от най-ниските лъжи на местната пропаганда. То се за това такива като мен са бели врани.
Но дали трябваше да има война в Украйна - твърди не !! Украинското ръководство трябваше да се споразумее с Путин още през 2016-7 г. Те избраха да воюват. Сега ние сме виновни, че ги подкрепяме безрезервно! Хайде холан... Най-тъжното е,че точно елита им искаше и се готвеше за война, докато обикновенните украинци гласуваха за мир - то за това и избраха Зеленски " човека от народа" ..
Не оправдавам руснаците и престъпленията им, просто виждам света цветно. За разлика от черно-бели те краски на пропагандата.
До коментар [#1] от "zxp53317185":Какъв инвеститор е Билла? Изнася цялата си печалба към фирмата майка и тук не плащат никакви данъци, освен заплати, ДДС, осигуровки. Така са и ЛИДЛ, Кауфланд, за ЛукОйл няма да отварям дума.
Що бе? Отвори и за Лукойл дума! Нека стане "дума", как Лукойл ощетява България с по 1 милиард годишно неплатени данъци. Хубаво е да отворим дума и за това. Щото всичките вериги + всички малки магазинчета не събират оборот за 1 милиард данъци годишно. По отношение на данъци е достатъчно да споменем Лукойл и можем да пропуснем всички останали, щото са незначителни на фона на Лукойл. Да не говорим, че Лукойл месеци наред продаваше на дъмпингови цени под зоркия поглед и бездействието на КЗК. За Лукойл трябва да става дума, за да не забрави мат'риалът, как системно го ограбват! Щото докато опростяваме по 1 милиард данъци от Лукойл, се говори за повишаване на данъците на мат'риала ... един като не плаща, трябва някой друг вместо него да плаща - простият български народ!
А колко мислиш плащат в секторите за производство на мляко и млечни продукти, месни продукти и в хлебопекарните? На всякъде са на МРЗ! Това е неквалифициран труд по населени места с традиционно ниско заплащане. Всяко увеличение на МРЗ директно се лепи на цената на продукта.
Заблудата тук е, че по-високата МРЗ ще доведе до по-голяма покупателна способност. Което за съжаление не е вярно, защото повишаване на МРЗ директно води до инфлация, с което увеличението на МРЗ се неутрализира и мат'риалът пак купува същото, само цифрите са по-високи.
До по-висока покупателна способност може да доведе само повишаване на производителността на труда!
Повишаването на МРЗ води и до един изключително негативен ефект - повишава се цената на българската продукция за износ, което я прави неконкурентноспособна и което рано или късно ще доведе до фалити на производители. Но мат'риалът започва да мисли за такива неща чак, когато остане безработен.
До коментар [#1] от "zxp53317185":Какъв инвеститор е Билла? Изнася цялата си печалба към фирмата майка и тук не плащат никакви данъци, освен заплати, ДДС, осигуровки. Така са и ЛИДЛ, Кауфланд, за ЛукОйл няма да отварям дума.
Бръщолевиш, ама яко. Била няма печалба, съответно няма какво да изнесе. Останалите вериги имат огромни печалби и съответно внасят най-големите данъци в тази продънена държава. За разлика от лука...
Този гълъбарник на държавна хранилка, получаващ милионни заплати за нищоправене и популизъм плащано от нашите данъци! Захлебиха и тези от "информационно обслужване" за сайта на гълъбарника, дано не са прилапали къде 2-ва милиона, като за логото на туризЪма, лапна ги онази, жената на един бивш премиер, настоящ евродепутатин!
До коментар [#4] от "karatista":Тъй от любопитство, държал ли си някакъв бизнес ? Щото откривам, че хората които не са държали не могат да осъзнаят, че освен всичко останало има..1. наем2. заплати на работници3. подкупи за политическите мутри, които винаги идват ( особено ако говорим за верига)4.флуктуации на пазара поради дали вирус, дали войни, дали някои задръстил суетцкия канал и стоката не ти пристига навреме или по лошо пристига развалена..5. Купуваш стоки дет минават през 15 ръце и граници преди да стигнат до твоята, всяка добавяща своя надценка..6.ремонти на машините които се развалят представи си7. Някаква надценка трябва да има щото не работиш безплатноКакто и още 100 причини и чак след като пресметнем всичко това и ако видим пак изкуствена надценка, тогава да можем да кажем, че има картелна спекулация..Не е невъзможно, но имай предвид че всички тея неща и други разходи се отразяват на цената на продукта която клиента купува.. Ако натиснеш продавач без да знаеш причината и дали е така както си мислиш, просто ще го изгониш и ще останеш без никакъв магазин :)) Чакам да изкараш ексел документа дет си пресметнал всичко
Виждам, че си пропуснал да отбележиш, че тази година няколко души трябва да си купят нова яхта, апартамент и няколко коли. Нов самолет - догодина, че беше пандемия. :о)
Не трябва да сте рашисти, но по една случайност - всички бгнационалисти сте и путинофили! И, няма как Украйна да се споразумене с русия, след като русия анексира украинска територия, русия винаги е смятала Украйна за нещо свое, русия доказано не изпълнява договорки, политически или търговски, русия завидя, че всяко украинско село е с поддържана градинка, засято, къщите ремонтирани, с нови покриви, градовете блестят от чистота, красота, всичко свети, страната отиваше към западната цивилизация, всеки украинец до сега, който е интервюиран, казва, че е живял страхотен живот, в градове мечти, с приятели. Софхозниците в русия това не можеха да допуснат да продължава.
Младеж, налягай си парцалите !! Най-доброто нещо, което се е случвало на българския работник е системното повишаване на МРЗ. Това е единствената ефективна мярка от страна на държавата в момента за корекция на коефициента на Джини (неравенството в заплатите).
Ами нали това пиша - точно там е проблемът - МРЗ трябва да се вдига в синхрон с нарастване на производителността на труда, както писах и горе. Т.е. с икономическа обосновка, а не по политически причини! Именно заради това вдигането на МРЗ е голям проблем и трябва да се замрази за поне 2 години, за да може икономиката да навакса.
Вдигането на МРЗ води до повишаване на ред разходи, в частния и държавния сектор. Тези разходи трябва да могат да се покрият по някакъв начин. Парите не растат по дърветата. И когато започват да не стигат или се взимат заеми, които поколенията ще плащат със се лихвите или се вдигат данъците на мат'риала! В същото време вдигането на МРЗ не помага на никого, ако е политически обосновано, защото в този случай предизвиква инфлация, която изяжда увеличението. Т.е. ползва от вдигане на МРЗ по политически причини няма, има само вреда. Както писах горе, когато започнат да фалират мандри, заради неконкурентни цени спрямо чуждестранни производители, тогава мат'риалът ще се разсмърди, че "някой пак ми сра в гащите" ...
До коментар [#1] от "zxp53317185":Какъв инвеститор е Билла? Изнася цялата си печалба към фирмата майка и тук не плащат никакви данъци, освен заплати, ДДС, осигуровки. Така са и ЛИДЛ, Кауфланд, за ЛукОйл няма да отварям дума.
България трябва да ги обложи с един Данък изнасяне печалба зад граница, по примера на Унгария!
Печелят на наш гръб, дори цените им са по-високи, отколкото в Германия или Австрия, и накрая цялата печалба навън!
Ако мъжът ви преспи с украинка, да знаете че това не е изневяра, а хуманитарна помощ. (laugh)
До коментар [#65] от "пРезидента!":Младеж, налягай си парцалите !! Най-доброто нещо, което се е случвало на българския работник е системното повишаване на МРЗ. Това е единствената ефективна мярка от страна на държавата в момента за корекция на коефициента на Джини (неравенството в заплатите).
Има една хубава стара мъдрост - който не работи, не трябва да яде!
За да имаш по-висока заплата, първо трябва да я изработиш. Вече го пиша за 3-4-ти път - когато нашите цени станат неконкуренти на международния пазар, ще започнат да фалират фирми. Тогава мат'риалът ще се усети, защо заплати не се вдигат без основателна причина. Когато това се случи, не само че няма да има заплати, но и държавата ще бъде натоварена с изплащане на помощи за безработни. И пак ще се вдигат данъци и ще има инфлация.
Човек не може да получава повече, отколкото произвежда! Истина стара като света.
Българският кашкавал вече е догонил цената на Гаудата и я е задминал. Аз лично от месеци вече минах на Гауда. Т.е. случва се обратното, на това, което ти си мислиш - покупателната способност на работниците ще намалява, защото по-високата МРЗ е изядена от последвалата инфлация, увеличение реално няма. В същото време работата им ще намалява и ще се увеличава данъчното бреме. Малко е сложно за соц-мозъци, така е, но това няма да ги спаси от реалността. Намаляването на работата ще е предизвикано от намаления интерес и ще се изразява в освобождаване на вече ненужна работна ръка и фалити.
Няма сми да се повтарям, всеки ще си изсърба попарата, която е надробил. А мат'риалът ще сърба най-много, щото не мисли и се оставя да го манипулират и крадат.
Хайде сега ми обяснете един немски шофьор на градски автобус и един български каква разлика в производителността на труда имат, че единият взима поне 2 пъти повече пари (нето и поне три пъти повече бруто)? Или касиерка в магазин? Защо, според вашата логика, касиерките в тукашните немски вериги взимат поне 2 пъти по-малко от същите в немските? А един заварчик? Или работник в цех?
Обаче никой не ни обяснява, защо в другите държави, същите тези вериги продават на по-ниски цени. Да не би пък там производствените цени да са по-ниски?
Тц, там заплатите на пазаруващите са по-големи, заради това цените са по-ниски. Колкото си по-беден, толкова повече ти вдигат цените в магазина. Логично, съвсем на пазарен принцип. Всъщност, конкуренцията сваля цените, а не декретите на чугунените политици.
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
Хайде сега ми обяснете един немски шофьор на градски автобус и един български каква разлика в производителността на труда имат, че единият взима поне 2 пъти повече пари (нето и поне три пъти повече бруто)?
Разликата е в производителността на икономиката! Немският шофьор обслужва пътници, които получават повече, а те получават повече, защото немците са технологично много развити и имат колосален износ на хай-тек с много висока принадена стойност.
Сега все пак е добре да си зададеш и въпроса, как е възможно немеца да произвежда кашкавал с по-ниска цена от българския, въпреки по-високите заплати. И ще разбереш, за какво и защо пиша горе и ще разбереш, защо пиша за фалити и значението на "който не работи, не трябва да яде" 😊
Много точно казано. Мисля че е по коректно просто да не предлагат стоки с фиксирана надценка, за да не изкривяват цените на другите стоки. Прегледах Глово и започвам да си поръчвам доставки от там - отдавна чаках Била да се появят онлайн и изглежда си е заслужавало, защото е доста богат асортимента.
Ааааа, сега стана не производителността на труда , а производителността на икономиката! А немецът знам много добре как произвежда по-евтин кашкавал - млекопроизводителите им получават по-големи субсидии и имат по-ниско ДДС за храните. Тук идва и въпросът защо същият този немец продава същия този евтин немски кашкавал доста по-скъпо в България?
До коментар [#39] от "Матрял":Знаете ли, като отидете да учите по западните университети, все едно сте хванали Господ за шлифера. Ама западни учебници имаме и тук. И тук се учи Логистика и Управление на операциите.
О, ама аз съм учил тук, в България. Математиката и икономиката са точни науки и имат универсални правила, основните от които отдавна са открити и описани в учебниците. Но не всеки има капацитет да ги разбере - това е смисълът на коментара ми за чугунените комуняки. Те винаги си мислят, че могат да пренапишат правилата и резултатът ще е успешен, но пак се получава "как всегда".
Song: https://www.youtube.com/watch?v=hL8ntC9IkdY - LOVE IT 🎉🎉🎉 orc meat to the BBQ!
Remind: https://www.dnevnik.bg/analizi/2012/12/24/1975054_da_se_publikuva_pod_post_nomer_3nastroenieto_-/
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
zxp53317185
Рейтинг: 3472 НеутралноКомунистическите брътвежи на гълъбарника.
Е, "мутрите" не успя да изгони, но пък ще изгони бая инвеститори 👌
mkebg
Рейтинг: 568 НеутралноМного ми е интересно как лице с името Вигинтас Шапокас!!!!! има изобщо хабер от това какво яде българинът и балканеца и какви са му кулинарните нагласи....
Корпоративен смях.....
selqnin
Рейтинг: 1907 НеутралноАко пРезидентските марионетки не бяха завършили в гнусната мАЦква
щяха да поизнават основните принципи на свободната пазарна икономика!!!
karatista
Рейтинг: 3009 Неутралнолъже като разпран. тия нямат по-малко от 50-60% надценка на нищо! картелни отрепки
mr. Gorbachev, tear down this wall!Изобличител
Рейтинг: 1131 НеутралноЕ, как в Германия и Австрия едни и същи продукти са на по-ниски цени отколкото у нас и това не ви пречи?
Не участвувайте в безплодните дела на тъмнината; напротив, изобличавайте ги (Еф. 5:11).cto591144385
Рейтинг: 2534 НеутралноБилла са скъп боклук... Както и rewe в Германия.
zxp53317185
Рейтинг: 3472 НеутралноТези била карти за какво мислиш че са? 🙂
Със сигурност има много повече хабер от бай ти Колю дето пазарува в билата в Търговище.
zxp53317185
Рейтинг: 3472 НеутралноТова че цената на отделни продукти се различава е несъществено.
Това което се оценява е стойността на осреднения касов бон, а в Германия и Австрия Ви уверявам че е по - висока за кошница от 20 продукти отколкото в България.
AModoMio
Рейтинг: 2022 НеутралноВ Италия Билла се води магазин за по-бедните, но качеството надвишава с пъти това от българската.
"Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани." Тото Риина след атентатите Forza Giorgia, in bocca al Lupo !sin mi
Рейтинг: 3057 НеутралноАйде и тоя почна с назидателен тон .
Това е защото в тази държава няма обществено съзнание .
Ако хората се организират да не стъпват в Билла , няма да е толкова отворен .
Мощ
Рейтинг: 278 НеутралноПрактиката на веригите е елементарна - слагат си поне 100% надценка и после слагат едни големи намаления и шараните лапат. Де факто с този трик те си вземат първоначално предвидените надценки. А който се подлъже да вземе от надутите цени, добре дошло отгоре.
И тъй, враг ваш ли станах, като ви говоря истината? (Гал. 4:16)Vassil Stoychev
Рейтинг: 1353 НеутралноДо коментар [#3] от "selqnin":
Явно на запада големи тъпаци, щом са разработили концепцията за продукт продавам на загуба за да се привлекат клиенти, които да пазаруват във веригата. И това се практикува точно за масови продукти , като прясно мляко и яйца.
Пропуснали са да се допитат до Ганчо селския корифей на икономиката...
Ясна е работата - в колониите такива практики не са приемливи. Балканските индианци трябва да бъдат стригани здраво!!
Ivan Ivanov
Рейтинг: 1124 ВеселоДо коментар [#3] от "selqnin":
такива ли са усещанията на село,селянино:))
Ramon Asvalda
Рейтинг: 320 ВеселоДо коментар [#4] от "karatista":
Тъй от любопитство, държал ли си някакъв бизнес ? Щото откривам, че хората които не са държали не могат да осъзнаят, че освен всичко останало има..
1. наем
2. заплати на работници
3. подкупи за политическите мутри, които винаги идват ( особено ако говорим за верига)
4.флуктуации на пазара поради дали вирус, дали войни, дали някои задръстил суетцкия канал и стоката не ти пристига навреме или по лошо пристига развалена..
5. Купуваш стоки дет минават през 15 ръце и граници преди да стигнат до твоята, всяка добавяща своя надценка..
6.ремонти на машините които се развалят представи си
7. Някаква надценка трябва да има щото не работиш безплатно
Както и още 100 причини и чак след като пресметнем всичко това и ако видим пак изкуствена надценка, тогава да можем да кажем, че има картелна спекулация..
Не е невъзможно, но имай предвид че всички тея неща и други разходи се отразяват на цената на продукта която клиента купува..
Ако натиснеш продавач без да знаеш причината и дали е така както си мислиш, просто ще го изгониш и ще останеш без никакъв магазин :))
Чакам да изкараш ексел документа дет си пресметнал всичко
AModoMio
Рейтинг: 2022 НеутралноОт години не стъпвам в Билла. "Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани." Тото Риина след атентатите Forza Giorgia, in bocca al Lupo !
hamiltonf
Рейтинг: 4674 Весело"Напомни свое предишно изказване за това, че от всеки 1 лев веригата печели 2 ст."?!
https://uapostcards.org/?utm_source=fb&utm_medium=Facebook_Desktop_Feed&utm_campaign=ua-postcard_website-conversion_abo_upd-23&utm_content=eu-zone_feed_interest_charity_25-65_140923&fbclid=IwAR3ClQksNsxiXeov7KUie6sSWkd8tezQ8gjXihDiuml7rq9uUnWVUdnd9uAЛидл - оборот за 2021 г. е 1,569 млрд. лева, печалба – малко над 74 милиона, или 5 ст. на 1 лв. оборот, ама нема да издребняваме...
vassilun
Рейтинг: 5152 ВеселоДо коментар [#11] от "Мощ":
"Практиката на веригите е елементарна - слагат си поне 100% надценка и после слагат едни големи намаления и шараните лапат."
Заключи управителят на една от големите вериги в България! :-)
Мощ
Рейтинг: 278 НеутралноДо коментар [#15] от "AModoMio":
И тъй, враг ваш ли станах, като ви говоря истината? (Гал. 4:16)А, аз в Лидл от 2017 година, когато бяха изтрили кръстовете на черквите в гръцката им седмица.
blondofil
Рейтинг: 2593 НеутралноВагинтас Шапокас. Не е истина. Кой ли му е началник Пичкас Рунтакас?
karatista
Рейтинг: 3009 НеутралноДо коментар [#14] от "Ramon Asvalda":
mr. Gorbachev, tear down this wall!имам ексел документи, които ще ти изпържат съпротивленията и ръждивите зъбчатки в главата ти за части от секундата!
Vassil Stoychev
Рейтинг: 1353 НеутралноМалко просвещение за селските Ганчовци:
Loss leader pricing strategy
https://www.shopify.com/blog/what-is-loss-leader-pricing
nfj09646880
Рейтинг: 11 ЛюбопитноТоест, 10% надценка означавало "на загуба" за немския картел. И това при мизерните заплати, които плащат в България, при смешните данъци спрямо Западна Европа, по-евтин ток, горива и т.н. Интересно, как тогава съществуват в Германия при дори по-ниските цени за някои продукти?
Ramon Asvalda
Рейтинг: 320 ВеселоДо коментар [#14] от "Ramon Asvalda":
По големия проблем е че държавата пречи на малкия и средния бизнес да се конкурират с веригите :))
Я опитай да отвориш магазин...Ако успееш спокойно можеш гордо да се хвалиш, че си минал през ада :))
Някои си продава лука на улицата и 5 инспектора го проверяват за 15 лиценза..
Ако говорим за изкуствена манипулация на пазара, то тя е държавната.. Ако всеки е свободен да търгува с някакви минимални правила, то много супермаркети ще затворят, особено тези които спекулират прекалено много :))) Лесно е да спекулираш ако си монопол..
Конкуренцията е единствения лек на спекулациите.. Които е прекалено нахален го надцакват.. Така в надцакването помежду им клиента печели..
Петя Янчева
Рейтинг: 856 НеутралноТо пари вече нема, тоя щял да открива още нармага. Във Варна наскоро едва ли не върху старите гробища не издигнаха поредния такъв обект.
gogo2011
Рейтинг: 1208 НеутралноДо коментар [#22] от "nfj09646880":
Надценка от 10% не е зле, но въпросът е върху каква цена се начисляват тези проценти. Ако фиксираните ти разходи са 20% например, кой ще плаща разликата?
danvan
Рейтинг: 1289 НеутралноЛогиката на свободния пазар се определя от търсене и предлага в условията на свободна конкуренция. Общо взето противоположни на гълъбарските регулации.
Мутрите от 90-те поеха открито държавата, а ние ги последвахме. Sapienti Satpavur
Рейтинг: 1085 НеутралноИли да перефразираме рекламата на Кауфланд: обичаш намаляване на инфлацията ,получаваш намаляване на инфлацията
Vassil Stoychev
Рейтинг: 1353 НеутралноДо коментар [#16] от "hamiltonf":
Драги , хайде да включиш и лихви по креди от фирмата майка плюс такси за управление. Ловя бас, чеше е доста повече числото.
hamiltonf
Рейтинг: 4674 ЛюбопитноДо коментар [#28] от "Vassil Stoychev":
https://uapostcards.org/?utm_source=fb&utm_medium=Facebook_Desktop_Feed&utm_campaign=ua-postcard_website-conversion_abo_upd-23&utm_content=eu-zone_feed_interest_charity_25-65_140923&fbclid=IwAR3ClQksNsxiXeov7KUie6sSWkd8tezQ8gjXihDiuml7rq9uUnWVUdnd9uAТи, колхозник беше, нали!?
Мощ
Рейтинг: 278 НеутралноДо коментар [#17] от "vassilun":
И тъй, враг ваш ли станах, като ви говоря истината? (Гал. 4:16)Айде, един голям шаран се обади....
karatista
Рейтинг: 3009 Неутралнов първи курс това пише. след това към 4-5 се учи за антимонополно и антикартелно законодателство и регулации. нещо което прилагаха в щатите преди 100 години. mr. Gorbachev, tear down this wall!
Изобличител
Рейтинг: 1131 НеутралноАз, близките ми и редица приятели умишлено купуваме само от квартални магазинчета, за да стимулираме семейният им бизнес. Все пак за някои неща е необходимо определено ниво на съзнание...
Не участвувайте в безплодните дела на тъмнината; напротив, изобличавайте ги (Еф. 5:11).pontius_glarus
Рейтинг: 3724 НеутралноИмам едни спомени, че лидл плащашедесетки пъти по-висок данък печалба от Лукойл-Нефтохим.
selqnin
Рейтинг: 1907 НеутралноДо коментар [#12] от "Vassil Stoychev":
Освен, че сте демонстрирал некомпетентността си
сте обидил достойните и храбри индианци!!!
Кой колкото може...
selqnin
Рейтинг: 1907 ВеселоДо коментар [#13] от "Ivan Ivanov":
Усещането е, че както обикновено сте в перманентно голямо междучасие!!!
Боян Баянов
Рейтинг: 2612 Неутрално"коментира подготвения от кабинета проектозакон, с който се въвежда таван на търговските надценки за основни стоки."
..............
Браво!
Но нека първо този закон за въвеждане таван на търговските надценки за основни стоки да се приложи първоначално към руската рафинерия до Бургас, защото цената на горивата е много важен компонент от ценообразуването на основните стоки.
След това, следвайки постигнатите успехи от Руската рафинерия, всички други търговци ще се включат масово в социалистическото съревнование за най-ниски надценки.
Liberast
Рейтинг: 378 НеутралноЧетене с разбиране? Статия за Била, цитираш ЛИДЛ? Била са в загуба от години, и си търсят купувач пак от години. Щото са им огромни печалбите.
fpyyh
Рейтинг: 874 ЛюбопитноКак едни и същи Билла продукти в Билла Австрия са по-евтини от Билла България? Там наемите или заплатите на персонала или цените на тока за магазините са по-ниски?
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушитеМатрял
Рейтинг: 128 НеутралноНапразно се хаби човека. Да обясняваш търговия и икономика на чугунен комуняк от гълъбарника е като да обясняваш висша математика и интеграли от трета степен на мат’рял с основно, който не може да чете дори.
Song: https://www.youtube.com/watch?v=hL8ntC9IkdY - LOVE IT 🎉🎉🎉 orc meat to the BBQ! Remind: https://www.dnevnik.bg/analizi/2012/12/24/1975054_da_se_publikuva_pod_post_nomer_3nastroenieto_-/Честито на мат’ряла, гълъбите го нацвъкаха яко. :)
Liberast
Рейтинг: 378 НеутралноКолко да е елементарна, като не си работил с централа на верига?
Била работи хранителните стоки със среден 30% марж, което е 42% надценка. Нехранителни са с по-висок, но и с много по-малък дял в Била, за разлика от Лидл.
hamiltonf
Рейтинг: 4674 ВеселоДо коментар [#37] от "Liberast":
https://uapostcards.org/?utm_source=fb&utm_medium=Facebook_Desktop_Feed&utm_campaign=ua-postcard_website-conversion_abo_upd-23&utm_content=eu-zone_feed_interest_charity_25-65_140923&fbclid=IwAR3ClQksNsxiXeov7KUie6sSWkd8tezQ8gjXihDiuml7rq9uUnWVUdnd9uAДа, верно, пак като най-накрая някой го е забелязал. Гледам сега, че над статията ми мига рекламен банер на Лидл, сигурно затова е и грешката. Сега ще погледна числата и за Билла...
dedoliben
Рейтинг: 2870 НеутралноДобре де мрънкам Бакалиите ви са криви а къде са нашите?
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис IIIМигът в Фантастико е Без пари?
Защо не ходите в кварталните за да ви скъсат там Гъмза.
Ем Скъпо ем Менте.
Защо не сте на Площада да протестиращите срещу Протекциите на зърнарите?
Аз никога не купувам Българска храна защото мразя да ме работят.
Нали помните кое беше Първото което направиха Родните бизнесмени като въведоха Стара планина?
Внесоха дупката от Западни колбаси за да правят Луканка от тях.
Който няма пари да се бори/търси по високи доходи а не да реве за държавното.
Liberast
Рейтинг: 378 НеутралноНяма нужда, всичко е червено. Продават се, но няма кой да купи, щото в България надценките били гигантски и всички печелят яко.
b_52_strato
Рейтинг: 1764 ЛюбопитноДо коментар [#32] от "Изобличител":
Забранявам на бокулизачи и комуняги да четат постингите ми!И ти дават касова бележка?
Боян Баянов
Рейтинг: 2612 НеутралноКрайно време е да се възстановят ТКЗС-тата и АПК-тата с цел задоволяване на все по-растящите потребности на работниците и селяните от евтини стоки от първа необходимост.
Като пилотен проект може да се създаде ТКЗС "Цола Драгойчева" с председател служебния министър на енергетиката г-н Росен Христов, който да покаже на тия хора как се произвеждат евтини домати, краставици, чушки, праз, алабаш, ряпа, тикви, патладжани и друг основен и питателен зарзават.
Vassil Stoychev
Рейтинг: 1353 НеутралноДо коментар [#39] от "Матрял":
Знаете ли, като отидете да учите по западните университети, все едно сте хванали Господ за шлифера.
Ама западни учебници имаме и тук. И тук се учи Логистика и Управление на операциите. Та наясно са доста хора как работи системата ОТВЪТРЕ.
Проблемите като цяло са два:
1. Няма сдружаване между производителите, така че да водят разговорите с веригите , като равни. И
2. Държавата толерира големите вериги защото те и плащат доста данъци. Един вид щом е голям търговец значи е изряден със светъл бизнес..
Vassil Stoychev
Рейтинг: 1353 НеутралноДо коментар [#34] от "selianin".
Вие очевидно толкова си можете. Спирам да се занимавам и споря с Вас.
Liberast
Рейтинг: 378 НеутралноПрав си донякъде, но както може да има сдружаване на производителите, така и на веригите. Байинг групите са огромни и силни, много повече от всяка отделна верига.
А веригите проверяват в пъти повече от малките магазини, какъв толеранс. Всеки държавен служител като го натиснат за проверки тича във веригите, защото е лесно, всичко се вижда.
Роси
Рейтинг: 7430 НеутралноОбаче никой не ни обяснява, защо в другите държави, същите тези вериги продават на по-ниски цени. Да не би пък там производствените цени да са по-ниски?
famousandco
Рейтинг: 1102 НеутралноМиналата седмица влязох в Билла, не бях го правил от месеци. Почти всичките стоки, които гледах, бяха с между 50% и 100% по-скъпи спрямо два квартални магазина, които са на 400 - 500 метра разстояние от тях. Дори при стоките на промоция цените бяха по-високи с поне 20% спрямо непромоционалните в кварталните магазини. Не открих нито една стока, която там да е на по-ниска цена от други магазини. Не знам как им излиза сметката и какво продават, защото и клиенти нямаше много, но някак не ги съжалих и не купих нищо.
roknor
Рейтинг: 1869 НеутралноЕй мърльо, шефа на била. Да ти, същия. Като не ти отърва, сгъвай палатките и изчезвай. Между другото, що някой журналя не го попита как тъй не успяха да пробият в Норвегия? Или пък в Италия? Цялата REWE банда се изнизаха като пръдня из гащи. Много ще ми е интересен отговорът му 😆
Vassil Stoychev
Рейтинг: 1353 НеутралноДо коментар [#48] от "Liberast":
Под сдружаване на производителите по-скоро имах в предвид въвеждане на приемливи за всички "правила на играта". В крайна сметка държавата няма сметка от прекалено силни вериги. Това води до "изцеждане" на капитала от доставчиците на веригите и задържане ръста на заплатите в съответните населени места , обикновенно някъде по провинцията. Което пък води до увеличаване на разликата между "там" и София , което пък води до и/миграция и депопулация.
Друг интересен въпрос е - защо държавата не натиска веригите или не създава условия те да си намаляват разходите посредством примерно изграждане на фотоволтаични паркове на покривите на магазините, въвеждане на термопомпи за отопление и т.н. откъде накъде ще прехвърлят цялото увеличение на разходите на клиентите и доставчиците си.
Liberast
Рейтинг: 378 НеутралноПрав си, може много да се направи да се намали силата на най-големите. България допусна две вериги на един собственик да преуспеят.
Волтаиците са цялоствен проблем на БГ, не само за веригите, няма никаква помощ от държавата. На никоя верига не ѝ излиза сметката.
Повечето вериги са с термопомпи и газови, няма как иначе да отоплиш тези чудовища.
Армеец
Рейтинг: 461 НеутралноВсички чуждестранни вериги, които успяха да оцелеят тук доста бързо се побългариха. Да се опитат да правят същите неща, които правят тук в държавите, откъдето идват. Няма да изкарат дълго...
Vassil Stoychev
Рейтинг: 1353 НеутралноДо коментар [#29] от "hamiltonf":
Дефинирай "колхозник".
Аз съм български националист.
Но ако за теб това е " колхозник" , то за мен тези даващи подобни определения са жълтопаветни евро-чугуни,
дето отказват да мислят и нищо вече не можеш да им вкараш в главите.
пРезидента!
Рейтинг: 3856 НеутралноПричините за поскъпването на млечните продукти са прости:
1. Повишаване на МРЗ директно води до по-големи разходи за производство и от там по-висока цена на продукта. Нека отбележим, че полседното редовно правителство искаше да замрази МРЗ за 2 години, именно за да объздае инфлацията. Служебното въпреки това вдигна МРЗ от януари, с което допринесе сериозно за вдигнатите цени.
2. Скъпата пшеница директно води до повишаване на всички тестени, млечни и месни продукти, защото участва пряко в производството им. Служебното правителство влиза в картел със зърнарите, за да им позволи да продадат скъпо, закупеното евтино украинско зърно. Все някой трябва да плати Майбасите на зърнарите и това е мат'риалът! Щото е прост и съгласен със всичко.
3. Временното и драстично повишаване на цената на газа, дължащо се на едностранното нарушение на договора за доставка от страна на Газпром.
Ето един репортаж на Шикерова, в който зърнарката Йорданова съвсем официално признава фактите, че произведеното българско зърно е продадено (т.е. печалбите са направени), а складовете са пълни с украинско зърно. Последното явно закупено евтино в очакване на високи цени - т.е. за далавера. На чиято далавера в момента пречи продължаващия внос на украинско зърно. Това е причината, зърнарите да искат спирането му - за да се нагушат за сметка на мат'риала.
https://www.svobodnaevropa.bg/a/32368900.html
hamiltonf
Рейтинг: 4674 НеутралноДо коментар [#55] от "Vassil Stoychev":
https://uapostcards.org/?utm_source=fb&utm_medium=Facebook_Desktop_Feed&utm_campaign=ua-postcard_website-conversion_abo_upd-23&utm_content=eu-zone_feed_interest_charity_25-65_140923&fbclid=IwAR3ClQksNsxiXeov7KUie6sSWkd8tezQ8gjXihDiuml7rq9uUnWVUdnd9uAКак пък всички бг. "националисти", до един сте рашисти, е въпрос за 1 копейка!?!
(Колхозник - прост човек, полуграмотен, недообразован, миришещ на пот, чесът и алкохол, естествено, националист).
пРезидента!
Рейтинг: 3856 НеутралноИменно производствените цени са по-ниски! Защо - евтиното украинско зърно се спира само в България и още 2-3 страни. Западните страни не го спират. Затова западните производители на олио, тестени, млечни и месни продукти ще работят с по-евтина суровина и ще произвеждат по-евтина продукция. А ние, понеже сме големи тарикати (т.е. глупаци!) и търсим под вола теле, ще купуваме скъпо зърно от зърнарската мафия, поради спрян внос и съответно изкуствено създаден дефицит на българския пазар. Това с любезната помощ на служебния гълъбарник, който иначе "бореше" поскъпването. Пак ще плюскаме хляб от украинско зърно, щото това са накупили зърнарите, но ще е на значително по-висока цена от реалната му. Тяхната надценка, на зърнарите, явно никой не ще да проверява. Никой не пита, за колко са купили украинското зърно и защо искат го продават толкова скъпо. Защо ли ... ?
bzm
Рейтинг: 474 НеутралноДо коментар [#1] от "zxp53317185":
Пенсионерите,средната класа на България! И запомнете:Всички политици са маскари!Какъв инвеститор е Билла? Изнася цялата си печалба към фирмата майка и тук не плащат никакви данъци, освен заплати, ДДС, осигуровки. Така са и ЛИДЛ, Кауфланд, за ЛукОйл няма да отварям дума.
bzm
Рейтинг: 474 НеутралноДо коментар [#56] от "пРезидента!":
Пенсионерите,средната класа на България! И запомнете:Всички политици са маскари!Кой производител държи работници на МРЗ?
Vassil Stoychev
Рейтинг: 1353 НеутралноДо коментар [#57] от "hamiltonf":
Защо трябва да съм "рашист", щом съм националист, а господине? Това е от най-ниските лъжи на местната пропаганда. То се за това такива като мен са бели врани.
Но дали трябваше да има война в Украйна - твърди не !! Украинското ръководство трябваше да се споразумее с Путин още през 2016-7 г. Те избраха да воюват. Сега ние сме виновни, че ги подкрепяме безрезервно! Хайде холан... Най-тъжното е,че точно елита им искаше и се готвеше за война, докато обикновенните украинци гласуваха за мир - то за това и избраха Зеленски " човека от народа" ..
Не оправдавам руснаците и престъпленията им, просто виждам света цветно. За разлика от черно-бели те краски на пропагандата.
пРезидента!
Рейтинг: 3856 НеутралноЩо бе? Отвори и за Лукойл дума! Нека стане "дума", как Лукойл ощетява България с по 1 милиард годишно неплатени данъци. Хубаво е да отворим дума и за това. Щото всичките вериги + всички малки магазинчета не събират оборот за 1 милиард данъци годишно. По отношение на данъци е достатъчно да споменем Лукойл и можем да пропуснем всички останали, щото са незначителни на фона на Лукойл. Да не говорим, че Лукойл месеци наред продаваше на дъмпингови цени под зоркия поглед и бездействието на КЗК. За Лукойл трябва да става дума, за да не забрави мат'риалът, как системно го ограбват! Щото докато опростяваме по 1 милиард данъци от Лукойл, се говори за повишаване на данъците на мат'риала ... един като не плаща, трябва някой друг вместо него да плаща - простият български народ!
iqv491109716
Рейтинг: 8 НеутралноВ Словения цените във веригите са колкото българските или по-ниски. При средна заплата към 2000 евро. Какво повече да се коментира?!
пРезидента!
Рейтинг: 3856 НеутралноА колко мислиш плащат в секторите за производство на мляко и млечни продукти, месни продукти и в хлебопекарните? На всякъде са на МРЗ! Това е неквалифициран труд по населени места с традиционно ниско заплащане. Всяко увеличение на МРЗ директно се лепи на цената на продукта.
пРезидента!
Рейтинг: 3856 НеутралноКъм коментар [#64] от "пРезидента!":
Заблудата тук е, че по-високата МРЗ ще доведе до по-голяма покупателна способност. Което за съжаление не е вярно, защото повишаване на МРЗ директно води до инфлация, с което увеличението на МРЗ се неутрализира и мат'риалът пак купува същото, само цифрите са по-високи.
До по-висока покупателна способност може да доведе само повишаване на производителността на труда!
Повишаването на МРЗ води и до един изключително негативен ефект - повишава се цената на българската продукция за износ, което я прави неконкурентноспособна и което рано или късно ще доведе до фалити на производители. Но мат'риалът започва да мисли за такива неща чак, когато остане безработен.
Liberast
Рейтинг: 378 НеутралноБръщолевиш, ама яко. Била няма печалба, съответно няма какво да изнесе. Останалите вериги имат огромни печалби и съответно внасят най-големите данъци в тази продънена държава. За разлика от лука...
Maria Simova
Рейтинг: 207 ГневноТози гълъбарник на държавна хранилка, получаващ милионни заплати за нищоправене и популизъм плащано от нашите данъци! Захлебиха и тези от "информационно обслужване" за сайта на гълъбарника, дано не са прилапали къде 2-ва милиона, като за логото на туризЪма, лапна ги онази, жената на един бивш премиер, настоящ евродепутатин!
parcaleste
Рейтинг: 1112 НеутралноМой близък живее във Виена и си дойде насам за Великден. Беше потресен като видя цените специфично на месото и млечните продукти.
parcaleste
Рейтинг: 1112 НеутралноВиждам, че си пропуснал да отбележиш, че тази година няколко души трябва да си купят нова яхта, апартамент и няколко коли. Нов самолет - догодина, че беше пандемия. :о)
Лео
Рейтинг: 1165 НеутралноАйде де, вие сте свикнали на 40% ТО, сега ввзе да ви идва нанагорнище! Като не ви харесва закривайте.
fgy411173184
Рейтинг: 8 НеутралноДа опита. И ще национализираме Билла
Галя Станчева
Рейтинг: 5369 НеутралноДо коментар [#56] от "пРезидента!":
МРЗ се вдига заради промяна в закона, същото и с пенсиите.
hamiltonf
Рейтинг: 4674 НеутралноДо коментар [#61] от "Vassil Stoychev":
https://uapostcards.org/?utm_source=fb&utm_medium=Facebook_Desktop_Feed&utm_campaign=ua-postcard_website-conversion_abo_upd-23&utm_content=eu-zone_feed_interest_charity_25-65_140923&fbclid=IwAR3ClQksNsxiXeov7KUie6sSWkd8tezQ8gjXihDiuml7rq9uUnWVUdnd9uAНе трябва да сте рашисти, но по една случайност - всички бгнационалисти сте и путинофили! И, няма как Украйна да се споразумене с русия, след като русия анексира украинска територия, русия винаги е смятала Украйна за нещо свое, русия доказано не изпълнява договорки, политически или търговски, русия завидя, че всяко украинско село е с поддържана градинка, засято, къщите ремонтирани, с нови покриви, градовете блестят от чистота, красота, всичко свети, страната отиваше към западната цивилизация, всеки украинец до сега, който е интервюиран, казва, че е живял страхотен живот, в градове мечти, с приятели. Софхозниците в русия това не можеха да допуснат да продължава.
Vassil Stoychev
Рейтинг: 1353 НеутралноДо коментар [#65] от "пРезидента!":
Младеж, налягай си парцалите !! Най-доброто нещо, което се е случвало на българския работник е системното повишаване на МРЗ. Това е единствената ефективна мярка от страна на държавата в момента за корекция на коефициента на Джини (неравенството в заплатите).
Vassil Stoychev
Рейтинг: 1353 НеутралноДо коментар [#62] от "пРезидента!":
Сташна логика!! Не ги гледай тези, защото другите ако знаеш какви са...
Давай по същество.
пРезидента!
Рейтинг: 3856 НеутралноАми нали това пиша - точно там е проблемът - МРЗ трябва да се вдига в синхрон с нарастване на производителността на труда, както писах и горе. Т.е. с икономическа обосновка, а не по политически причини! Именно заради това вдигането на МРЗ е голям проблем и трябва да се замрази за поне 2 години, за да може икономиката да навакса.
Вдигането на МРЗ води до повишаване на ред разходи, в частния и държавния сектор. Тези разходи трябва да могат да се покрият по някакъв начин. Парите не растат по дърветата. И когато започват да не стигат или се взимат заеми, които поколенията ще плащат със се лихвите или се вдигат данъците на мат'риала! В същото време вдигането на МРЗ не помага на никого, ако е политически обосновано, защото в този случай предизвиква инфлация, която изяжда увеличението. Т.е. ползва от вдигане на МРЗ по политически причини няма, има само вреда. Както писах горе, когато започнат да фалират мандри, заради неконкурентни цени спрямо чуждестранни производители, тогава мат'риалът ще се разсмърди, че "някой пак ми сра в гащите" ...
Полковник Паликъщов
Рейтинг: 4796 НеутралноБългария трябва да ги обложи с един Данък изнасяне печалба зад граница, по примера на Унгария!
Печелят на наш гръб, дори цените им са по-високи, отколкото в Германия или Австрия, и накрая цялата печалба навън! Ако мъжът ви преспи с украинка, да знаете че това не е изневяра, а хуманитарна помощ. (laugh)
пРезидента!
Рейтинг: 3856 НеутралноИма една хубава стара мъдрост - който не работи, не трябва да яде!
За да имаш по-висока заплата, първо трябва да я изработиш. Вече го пиша за 3-4-ти път - когато нашите цени станат неконкуренти на международния пазар, ще започнат да фалират фирми. Тогава мат'риалът ще се усети, защо заплати не се вдигат без основателна причина. Когато това се случи, не само че няма да има заплати, но и държавата ще бъде натоварена с изплащане на помощи за безработни. И пак ще се вдигат данъци и ще има инфлация.
Човек не може да получава повече, отколкото произвежда!
Истина стара като света.
Българският кашкавал вече е догонил цената на Гаудата и я е задминал. Аз лично от месеци вече минах на Гауда. Т.е. случва се обратното, на това, което ти си мислиш - покупателната способност на работниците ще намалява, защото по-високата МРЗ е изядена от последвалата инфлация, увеличение реално няма. В същото време работата им ще намалява и ще се увеличава данъчното бреме. Малко е сложно за соц-мозъци, така е, но това няма да ги спаси от реалността. Намаляването на работата ще е предизвикано от намаления интерес и ще се изразява в освобождаване на вече ненужна работна ръка и фалити.
пРезидента!
Рейтинг: 3856 НеутралноКъм коментар [#78] от "пРезидента!":
Кой разбрал, разбрал. Кой не е ... сори!
Няма сми да се повтарям, всеки ще си изсърба попарата, която е надробил. А мат'риалът ще сърба най-много, щото не мисли и се оставя да го манипулират и крадат.
Лео
Рейтинг: 1165 НеутралноХайде сега ми обяснете един немски шофьор на градски автобус и един български каква разлика в производителността на труда имат, че единият взима поне 2 пъти повече пари (нето и поне три пъти повече бруто)? Или касиерка в магазин? Защо, според вашата логика, касиерките в тукашните немски вериги взимат поне 2 пъти по-малко от същите в немските? А един заварчик? Или работник в цех?
gost22
Рейтинг: 2334 ЛюбопитноТц, там заплатите на пазаруващите са по-големи, заради това цените са по-ниски. Колкото си по-беден, толкова повече ти вдигат цените в магазина. Логично, съвсем на пазарен принцип. Всъщност, конкуренцията сваля цените, а не декретите на чугунените политици. "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
пРезидента!
Рейтинг: 3856 НеутралноРазликата е в производителността на икономиката! Немският шофьор обслужва пътници, които получават повече, а те получават повече, защото немците са технологично много развити и имат колосален износ на хай-тек с много висока принадена стойност.
Сега все пак е добре да си зададеш и въпроса, как е възможно немеца да произвежда кашкавал с по-ниска цена от българския, въпреки по-високите заплати. И ще разбереш, за какво и защо пиша горе и ще разбереш, защо пиша за фалити и значението на "който не работи, не трябва да яде" 😊
vzoran
Рейтинг: 360 НеутралноМного точно казано. Мисля че е по коректно просто да не предлагат стоки с фиксирана надценка, за да не изкривяват цените на другите стоки. Прегледах Глово и започвам да си поръчвам доставки от там - отдавна чаках Била да се появят онлайн и изглежда си е заслужавало, защото е доста богат асортимента.
gogo2011
Рейтинг: 1208 НеутралноДо коментар [#14] от "Ramon Asvalda":
Ти герберски асфалтаджия ли си? Защо мрънкаш за подкупите? Нали си харесвате мутрите и схемите с тях?
Лео
Рейтинг: 1165 НеутралноДо коментар [#82] от "пРезидента!":
Ааааа, сега стана не производителността на труда , а производителността на икономиката! А немецът знам много добре как произвежда по-евтин кашкавал - млекопроизводителите им получават по-големи субсидии и имат по-ниско ДДС за храните. Тук идва и въпросът защо същият този немец продава същия този евтин немски кашкавал доста по-скъпо в България?
Матрял
Рейтинг: 128 НеутралноО, ама аз съм учил тук, в България. Математиката и икономиката са точни науки и имат универсални правила, основните от които отдавна са открити и описани в учебниците. Но не всеки има капацитет да ги разбере - това е смисълът на коментара ми за чугунените комуняки. Те винаги си мислят, че могат да пренапишат правилата и резултатът ще е успешен, но пак се получава "как всегда". Song: https://www.youtube.com/watch?v=hL8ntC9IkdY - LOVE IT 🎉🎉🎉 orc meat to the BBQ! Remind: https://www.dnevnik.bg/analizi/2012/12/24/1975054_da_se_publikuva_pod_post_nomer_3nastroenieto_-/