Майонезената война: "Краси" срещу "Растма-май"

Борбата за пазарeн дял e в основата на конфликта между производителите

Близо един месец след като фабриката за майонеза в гр. Бойчиновци "Растма-май" даде пресконференция, на която обвини пловдивската "Краси" в използване на търговската им марка, последва ответна реакция. Красимира Консулова, която заедно със съпруга си е собственик на пловдивското предприятие, представи на пресконференция вчера своята гледна точка за конфликта между двете фирми. Спорът между тях продължава вече няколко години и се води за дизайна на опаковката на трапезната майонеза, от който зависят и дяловете им на този пазар.


Адвокатите на "Краси" - Пловдив, заявиха, че миналия петък Пловдивският окръжен съд е констатирал липса на нарушение от страна на ЕТ "Краси" и неговите дистрибутори. Според Татяна Ненова, патентен представител на "Краси", в продължение на години "Растма-май " не е произвеждала трапезна майонеза и не е използвала търговската си марка.

"Това не е вярно," заяви пред "Дневник" управителят на "Растма -май " Стоян Борисов. "От 1982 г.не сме спирали да произвеждаме майонеза с нашата марка, обаче беше регистрирана чак през 1997 г.", уточни той. Регистрацията обаче е извършена цели две години, след като пловдивското предприятие е получило сертификат от патентното ведомство за използването на същата марка. Затова през септември 2000 г. оттам заличават патента на "Растма-май". Независимо от това, заяви Консулова, фабриката в Бойчиновци продължава да произвежда майонеза под оспорваната марка.

Според Консулова "Растма -май " е сключило и договор за предоставяне на търговската марка на друг голям производител на майонеза - "Олинеза". В подадената до патентното ведомство молба предоставената лицензия върху марката е третирана като изключителна и е оформена по такъв начин в бюлетина на ведомството, отразяващ промените. "Този, който предоставя изключителни права с лицензионен договор, няма право да ползва същата марка", бе категорична Ненова. Според представителите на "Краси" въпросната сделка с интелектуална собственост е сключена с цел привличане на по-мощен играч към каузата на "Растма-май". Така "Олинеза" получавала над 35% дял от пазара на майонеза.

Управителят на "Растма-май" потвърди че дружеството има сключен договор за права върху марката с "Олинеза", но не уточни дали става въпрос за изключителни или частични права. Той допълни, че "споразумението още не е консумирано", т.е. че на пазара няма продукт на "Олинеза", използващ марката на предприятието от Бойчиновци.

Ключови думи към статията:

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK