"МобилТел" пуска предплатени карти в магазините

"МобилТел" откри в сряда първия щанд за продажба на предплатени карти в Централни хали в София. Досега те се купуваха само от бизнесцентровете на дружеството, а идеята е в бъдеще това да става на повече места.

Предимството на предплатените карти е, че абонат на компанията може да бъде всеки, тъй като с оператора не се подписва договор и не се плаща месечна абонаментна такса. След като ваучерът свърши, абонатът може отново да го зареди. С едно зареждане на картата могат да се проведат разговори за 30 лв.

"Абонатите на предплатени карти са много повече в сравнение с очакванията ни", заявиха от "МобилТел", но отказаха да дадат конкретни данни. В момента абонатите с предплатени карти не могат да пускат SMS-съобщения, защото компанията не разполага с техническа възможност за това.


"МобилТел" пусна предплатените карти, след като вторият GSM-оператор "ГлоБул" обяви, че веднага щом заработи ще предложи предплатени услуги за клиентите си.

"След старта на "ГлоБул" ще излезем с нови пазарни решения за абонатите, но в никакъв случай няма да премахнем абонаментната такса", каза за "Дневник" източник от ръководството на "МобилТел". "Не коментираме действията на конкурента си, но подкрепяме всички стъпки, които стимулират конкуренцията", заявиха от "ГлоБул".

Новият оператор възнамерява да стартира технически мрежата си на 19 юли. Дружеството ще предложи на своите доставчици да изпробват качеството на сигнала по мрежата. Очаква се през следващата седмица "ГлоБул" да обяви останалите две дистрибуторски компании, които заедно с гръцката "Германос" ще продават услугите му.

Според Закона за далекосъобщенията новият оператор трябва да даде за одобрение тарифите си в Държавната комисия по далекосъобщения месец преди да започне продажбата на услуги. Досега няма официално информация за подписани договори между "ГлоБул", БТК и "МобилТел" за цените на разговорите между клиентите на трите оператора.

Приходите на "МобилТел" са спаднали, след като тарифите бяха намалени през април, но в същото време се е увеличил трафикът, сочат данни на дружеството. Тогава месечната абонаментна такса беше намалена с 40%, таксата за SMS-съобщенията с 20%, а разговорите с мрежата на БТК и "Мобиком" - с 5%. "Абонатите плащат по-малки сметки в сравнение с началото на годината", твърдят от ръководството на "МобилТел". Клиентите обаче масово се оплакват, че сметките им са много по-големи от април насам.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK