БНТ променя рекламните тарифи заради конкуренцията

Управителният съвет на Българската национална телевизия е разгледал в петък новите цени за реклама, които ще бъдат въведени през май. Тарифите ще бъдат обявени тази седмица.

Ще продължи експерименталното въвеждане на рейтингточките, но ще се запазят и досегашните цени според часовите пояси на излъчване, каза членът на УС Иван Такев. В началото на годината отдел "Маркетинг и реклама" на БНТ обяви, че ще продава пробно точки от 1 февруари до 30 април. По тази система за определяне на тарифите работи конкурентната частна национална телевизия Би Ти Ви. Там времето във всяко предаване или филм се продава според гледаемостта, без значение на часовия пояс.

Въвеждането на рейтингточките в БНТ беше залегнало и в концепцията на генералния директор Кирил Гоцев, но не предизвика очаквания интерес у рекламодателите. Според тях цените са твърде високи в сравнение с Би Ти Ви и не е изгодно да се купува време по този схема. Новите тарифи ще са придружени и с допълнителни отстъпки за рекламните агенции. Поради неяснотите в БНТ компаниите все по-често пренасочват бюджетите си към другите телевизии. За януари и февруари държавната медиа е привлякла 3 720 500 лева приходи според мониторинга на TV Plan/TNS. За същия период Би Ти Ви са спечелели 10 673 767 лева.

На заседанието на Управителния съвет на БНТ е бил разгледан и средносрочният бюджет на медиата до 2005 г., предложен от члена на УС Бойка Бойнузова. От ръководството обаче отказаха да съобщят разчетите с обяснението, че БНТ работи в конкурентна среда и подобна информация представлявала интерес за останалите телевизии.

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK