Горещ телефон приема сигнали срещу контрольори

Гореща телефонна линия за сигнали за нарушения както на граждани така и на контрольори действа в Столичната компания за градски транспорт, съобщи директорът на Центъра по реализация на приходите Красимира Сапунджиева, цитирана от БТА. Гражданите могат да се обаждат на телефон 31-24-285 при съмнения, че проверяващият превишава правата си или пък е нелегитимен. Сигналите се предават на някой от двата оперативни автомобили с полицаи, които отиват на място и установяват кой е прав в спора. Телефонът се използва и от контрольорите, ако имат проблем с някой пътник.

През последните две-три години четири пъти е намаляло ползването на карти за градския транспорт, сочат данните на СКГТ. Сега месечно се продават 250 хиляди еднодневни карти. Тенденцията е да се ползват карти само за една-две линии от обществения транспорт. Пуснатите наскоро в продажба талони с пет билета са намерили добър пазар и за месец се пласират около 350 000 превозни документа от този вид. Целта на инициативата беше да ограничи препредаването на билети, от които годишната загуба е около 600 000 лева.

Междувременно стана ясно, че софийският метрополитен търси начин на ограничаване на неколкократното пътуване с един билет. Това се налага заради несъвършенствата на четящите устройства. Изход от ситуацията е въвеждането на кодиран билет, който сега се разработва. Преди няколко дни са направени първите лабораторни тествания. Технологията предвижда на книжните билети да се нанася баркод със специално устройство, а друг апарат да разчита информацията. След това кодът автоматично се заличава от системата и с билета не може да се пътува повторно. Апаратите, които кодират и разчитат информацията, както и софтуерът са българско производство. Инвестицията е 60 000 лева, като аналогичните системи купени от чужбина биха стрували 7-8 пъти по-скъпо.


-----------------------------

Приключи работата по техническия проект за новите три метростанции - при Софийския университет, при булевардите "Драган Цанков" и "България" и при "Интерпред", заяви изпълнителният директор на "Метрополитен" ЕАД Стоян Братоев, цитиран от БТА. В началото на 2003 г. трябва да се обяви международен търг и вероятно ще започне строителството на трите нови участъка. Обсъжданията на техническия проект са довели до намаляване близо два пъти на строителните площадки в района на Софийския университет и на булевард "Драган Цанков", за да се пощади максимално околната среда. Участъкът на метрото от булевард "Сливница" до квартал Обеля е изграден на ниво груб строеж и от този месец започват довършителните работи. От август ще се монтират релсите и системите за управление. Станцията, разположена между микрорайоните "Обеля" 1 и 2, е надземна.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK