"Карлсберг" ще инвестира до 30 млн. долара в Шумен и Благоевград

 

Между 20 млн. и 30 млн. долара през следващите няколко години може да достигнат инвестициите в България на датската компания "Карлсберг", която отскоро контролира една пета от производството на пиво в страната. С тези средства ще бъдат подобрени мощностите на "Шуменско пиво" и "Пиринско пиво", в които от това лято "Карлсберг" е мажоритарен собственик. Това съобщи във вторник в София главният изпълнителен директор и президент на датския бирен гигант "Карлсберг" Нилс Андерсен.

"Ще се концентрираме върху развитие на вече придобитите местни марки бира и засега не планираме строеж или покупки на нови пивоварни в страната или в Източна Европа. Ако излезе някаква интересна възможност обаче, ще я разгледаме", обясни Андерсен във връзка със стратегията на "Карлсберг" за вътрешния пазар. В началото на месеца специалисти в бранша коментираха, че е възможно датчаните да купят пивоварна във Велико Търново или Лом и така да станат номер едно в производството в България.


Инвестиционната ни програма за България все още не е разработена детайлно и ще зависи от текущите пазарни резултати, каза още Андерсен. Компанията възнамерява да наложи марката "Шуменско пиво" като национална първокласна бира и да запази сегашните пазарни позиции на "Пиринско пиво", които според нея са добри. В шуменската пивоварна вече е в ход обновяване и увеличаване капацитета на бутилиращата линия и пакетирането. В Благоевград мощностите са подходящи и ще бъдат незначително подобрени, обясниха от "Карлсберг". От летния сезон на 2003 г. ще започне и местно производство на две от най-популярните международни марки на датската бирена компания - едноименната "Карлсберг" и "Туборг". Дотогава двата български завода трябва технически да постигнат на стандартите за производство на тези марки.

"Ще се стремим да запазим сегашния мениджмънт в двете пивоварни, защото това е нашата практика навсякъде, където започваме дейност. Ще допълним екипите вероятно с двама или трима души с международен мениджърски опит", каза за "Дневник" вицепрезидентът на "Карлсберг" Бьорн Виген. Според него българският бирен пазар е доста трудно поле за нова изява, тъй като на него работят няколко големи международни производители, капацитетът му е доста малък, а цените са относително ниски. "Това означава, че всеки нов играч няма право на много грешки, ако иска да успее", заяви Виген.

Нилс Андерсен не пожела да уточни сумата, с която "Карлсберг" придоби 59.4% от "Шуменско пиво" през юни и 67% от "Пиринско пиво" през август. Той обаче потвърди, че тя е много близо до посочените скоро в доклад на "Икономист интелиджънс юнит" 20 млн. долара.

"Карлсберг" е четвъртият в света производител на бира с количество от 68 млн. хектолитра за 2001 г. Пред нея са американската "Анхойзер Буш", холандската "Хайнекен" и белгийската "Интербрю".

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK