ЛВК "Винпром-Търговище" увеличава износа си за Русия

Руският пазар ще е с най-голям относителен дял в структурата на износа на ЛВК "Винпром-Търговище" АД през 2003 г. Това е станало ясно, след като за първото тримесечие на годината от търговищкия винпром за руския пазар са отпътували 250 хил. бутилки с вино, съобщи Владимир Абаджимаринов, завеждащ отдел "Маркетинг и реклама" в дружеството. Той обясни, че водещите външни пазари, на които се е реализирала продукцията на "Винпром-Търговище" през 2002 г., са били полският и шведският. Руският пазар се е нареждал непосредствено след тях. Маркетинговите проучвания на търговищкия винзавод сочат, че тенденцията за ръст в износа към Русия ще се запази през цялата година.

Основен конкурент на българската продукция там са френските вина. Масираното им присъствие на руския пазар е допринесло за пренасочване на потребителските вкусове от шампанизирани и негазирани ароматични сладки вина към сухи и полусухи видове и търговищкият винзавод естествено се съобразява с това, каза още Абаджимаринов. За това в Русия предприятието изнася бели и червени сухи вина. В износната му листа са включени и малки количества сладки, и т.нар. крепки вина, с алкохолно съдържание над 12 на сто, както и някои видове десертни вина. ЛВК-Търговище изнася продукцията си в почти цяла Русия, но основната част на износа се поема от Москва. От началото на 2002 г. "Винпром-Търговище" е предпочело да възложи реализацията на продукцията си на свой руски партньор, вместо да търси възможности за директен контакт с търговските компании, работещи на руския пазар.

Наред с ръста на износа за руския пазар търговищкото дружество отбелязва и застой на износа си за САЩ и Канада, където винзаводът има пазарни позиции, поддържани с години, каза също Абаджимаринов. Версия, която беше тиражирана в последно време, че потреблението на френски вина в САЩ ще спадне заради позицията на Франция относно войната в Ирак, се е оказала пресилена според Абаджимаринов. Според него разширяването на пазара за търговищки вина в САЩ е затруднено от битуващата представа за това, че българските вина са евтини. Това не отговаря на реалността през последните години, но явно пазарът не е готов да приеме промяната.

Ключови думи към статията:

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK