Бирен гигант навлиза в Централна и Източна Европа

Втората по големина бирена компания в света, американският гигант "САБ Милър", обяви намерението си да навлезе с най-успешната си марка "Милър" на пазарите на Централна и Източна Европа. Това е част от стратегията й за преодоляване на финансовата криза и увеличаване на оборота й, пише в. "Уолстрийт джърнъл". Това е част от плана на компанията за експанзия в Европа, като страните, където продуктът й ще бъде представен първо, са Унгария, Словакия, Румъния, Чехия, Полша и Италия. Наблюдатели припомнят, че "Милър" вече се продава в Германия, Русия и Великобритания.

Стратегията за експанзия идва в труден момент за компанията. "САБ Милър" изпитва сериозни финансови затруднения, оборотът спадна с почти 5% и парите, инвестирани в изграждане на образ на редица нови марки и агресивна реклама, не показаха очакваната възвращаемост. Според наблюдатели успехът на операцията ще доведе до по-солидни инвестиции от страна на американската компания на Стария континент. Изданието припомня и факта, че популярната холандска пивоварна "Гролш" подписа споразумение с компанията за изключителните права върху производството и разпространението на водещата марка "Милър дженюин драфт" в Европа.

Пречката пред планираното развитие на "САБ Милър" са подобните стратегии и на най-големите й конкуренти в Европа - "Хайнекен" и "Стела Артоа". Анализатори коментираха, че компанията ще трябва да инвестира поне 500 млн. долара в реклама, тъй като пиещите бира в Европа по традиция харесват местните бири и много от тях смятат американските марки за твърде леки. "САБ Милър" ще следва успешната стратегия на конкурента си "Будвайзър" за изграждане на нов имидж, който успя да се наложи на пазарите на Испания, Великобритания и Ирландия.

Ключови думи към статията:

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK