Големите амбиции в медиите и рекламата

Гръцки медии с висок рейтинг

Гръцката компания "Антена груп" купи преди три години "Нова телевизия - първи частен канал"АД и "Радио Експрес" АД за официално обявена сума от 3.7 млн. долара. Планираните тогава инвестиции в "Нова" бяха за над 60 млн. германски марки за срок от пет години.

"Антена груп" е собственик на телевизионен канал и радиостанция в Гърция. Има и контролиращо участие в гръцката издателска къща "Дафне комюникейшън", която издава 11 списания. Основател и собственик на 21% от капитала на гръцката медийна компания е Минос Киряку.


Интересът на компания беше предимно към очаквания трети национален телевизионен лиценз у нас.

"Нова телевизия" успя да спечели проведения от кабинета на Иван Костов конкурс, но след поредица от съдебни дела и решения на ВАС, до получаване на лиценз така и не се стигна. Телевизията остава един от най-сериозните кандидати за трета национална честота, още повече че разполага с програмен лиценз от НСРТ (сега СЕМ).

Списание Playboy се издава от "Атика медиа България" ООД, един от акционерите в което е гръцката компания "Атика пъбликейшън".

"Атика" притежава правата за марката Playboy за част от Източна Европа. Освен в Гърция те издават популярното мъжко списание в Румъния и Унгария. "Атика медиа България" притежава правата за издаването на Playboy през следващите три години.

Радио "Експрес" също беше сред спряганите кандидати за национален ефир, но впоследствие се пренасочи по-скоро към получаване на регионални лицензи и в момента излъчване в 12 от най-големите града у нас.

- - -

Две от големите рекламни агенции идват през Атина

Две от големите мултинационални рекламни агенции са представени от нас чрез гръцките си офиси. "Хатс Спот Томпсон-София" и "Олимпик ББД България" са агенции за пълно рекламно обслужване. И двете агенции членуват в Асоциациите на рекламните агенции в България.

"Олимпик ДДБ България" е част от световната верига "ДДБ уърдуайд", която има 206 офиса в 96 страни и от своя страна е част от холдинга "Омником груп", включващ рекламни агенции, PR компании, медиа-шопове. Българското дружество е основано от гръцката "Олимпик ДДБ", като собствеността е наполовина гръцка наполовина американска. "Олимпик ДДБ" е представителството на световната корпорация за Балканския полуостров, чиято централа е в Гърция.

Мултинационалната агенция е една от първите, които стъпват на българския пазар през 1993 г.

Нейни ключови клиенти са "Макдоналдс", "Хенкел", "Филипс", "Аутотехника", която е вносител на "Сеат" и "Ауди", както и приватизираният от гръцката Thrace Paper Mill завод за хартия "Белово". "Олимпик ДДБ България" поддържа рекламно и част от продуктите на "Юниливър", "Нестле" и "Интерамерикан".

"Хатс Спот Томпсон" е част от J Walter Thompson Worldwide, а главният офис на компанията е в Ню Йорк. Българският офис е 100% собственост на Йоанис Манакос, който е собственик и на регистрираната у нас "Имаджинейшън" с предмет на дейност проучване на пазари и изследване на общественото мнение, сочи справка в търговския регистър. Едни от най-големите клиенти на "Хатс Спот Томпсон" са бирата "Амстел", десертът "Кит кат" на "Нестле" и сладоледите "Делта". Компанията е част от българския рекламен пазар от 1996 г. насам.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK