Корпорация "Развитие" пуска на пазара нов спортен всекидневник

Корпорация "Развитие", чиято основна дейност е в областта на текстилната промишленост и машиностроенето, ще направи опит да се наложи на пазара на печатни издания с нов спортен всекидневник, който ще се нарича "Топспорт". Това стана ясно на пресконференция в сряда, на която присъстваха главният мениджър на компанията Александър Александров и главният редактор Георги Атанасов.

Вестникът, който стартира на 14 февруари, ще бъде цветен, в обем от 8 страници на формат А3, и ще се продава на цена от 20 ст. Очевидно целта на издателите е да постигнат ефекта на издавания от Петьо Блъсков всекидневен вестник "Виж", който с ниската си цена успя да заеме определена пазарна ниша. Георги Атанасов потвърди, че таргет аудиторията на "Топспорт" ще бъдат хората, които по финансови причини са спрели да си купуват спортни вестници.

В момента на пазара има два спортни всекидневника - "7 дни спорт" и "Меридиан мач", които се продават по 60 стотинки, обемът им варира между 16 и 24 страници при общ тираж до 50 000 броя дневно. Според Георги Атанасов в края на 90-те години, когато излизаха четири спортни всекидневника, общите тиражи са били над 100 000, и "Топспорт" ще се насочи към оттеглилата се аудитория. Изданието разчита на сбитото, но изчерпателно съдържание и няма да отделя внимание на светски събития.


Александър Александров каза, че негови съдружници в издателството, което ще се нарича "Топспорт медия" АД, ще бъдат Георги Атанасов като физическо лице и разпространителят Цветан Ангелов. Последният обаче няма да участва в дружеството с разпространителската си фирма "Сенатор", а с издателската "Булхерба". "Нашият продукт е уникален и е в съвсем нова пазарна ниша в сравнение със сега съществуващите издания. Корпорация "Развитие" отдавна имаше намерение да инвестира в спортен всекидневник, но на два пъти разговорите ми със собствениците на "Меридиан мач" претърпяха провал.

Формулата, която търсехме, е да издаваме едновременно всекидневник и седмичник, към който да има и информационен спортен сайт", каза Александров. През 2002 г. "Развитие" издаваше спортен седмичник със същото име, но го закри и съхрани единствено електронното му издание www.topsport.bg. Корпорацията е собственик и на списание "Икономика" и електронните издания news.bg и finance.news.bg.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK