Спадът на цените заплашва производителите

Световните производители на електроника за крайния потребител регистрират най-големия ръст в търсенето на дигитални продукти от началото на съществуването си, се казва в анализ на бранша на агенция Ройтерс. Това се дължи на атрактивността на новите стоки като дигитални камери и фотоапарати, DVD системи и плоски дисплеи за телевизори и компютърни монитори.

Голямата конкуренция в бранша обаче принуждава производителите да използват политика на намаляване на цените, като в същото време увеличават предлагането и обема на продукцията. В резултат на тази тенденция печалбите на дружеството на единица стока непрекъснато спадат. Компаниите от сектора се опитват да диференцират продуктовата си гама, за да избегнат ефекта от понижението на цените. Производителите се стремят и да намалят разходите си за производство. Някои от тях изнасят предприятията си в страни с по-нископлатен квалифициран труд.

Стимулирането на продажбите чрез отстъпките и промоциите се е превърнало в световна тенденция, предизвикана от навлизането на множество нови играчи на пазара, най-вече от нововъзникващите пазари в Азия.


Производителят на марката "Панасоник" - японската "Мацушита", обяви, че спадът на цените е редуцирал текущите приходи на компанията с 692 млн. долара за четвъртото тримесечие на изминалата година, което е 3% от общите продажби и три пъти повече от печалбата. От корпорацията съобщават, че в продължение на 7-8 години са отбелязвали добри печалби, но че в последните две години тенденцията е спад. Американските Dell и Gateway печелят позиции благодарение на предлаганите от тях телевизори с плоски екрани и DVD плейъри. Японската Casio Computer изземва дела по-големите си конкуренти на пазара на дигитални фотоапарати. Анализатори посочват, че компаниите, които най-добре се справят при сегашната конюнктура, са тези, които предлагат дигиталните устройства SLR. Такива са Canon, Olympus и Nikon. Sony също е добре позиционирана, но и нейната печалба намалява.

Японските доставчици не са единствените, които се опитват да извлекат максимална печалба чрез внедряване на технологични новости и ориентиране на стратегията към по-платежоспособната ниша в сегмента. Холандският концерн "Филипс" наскоро представи нов LCD екран със значително подобрено качество на картината и възможности, позволяващи настройката на панела да съвпада с домашната обстановка.

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK