“Карлсберг Брюърис” ще вложи между 3 и 5 млн. лева у нас през 2004 г.

До края на годината датският концерн "Карлсберг Брюърис" ще вложи между 3 и 5 млн. лева в две от пивоварните си, съобщи изпълнителният директор на "Карлсберг България" Александър Грънчаров.

Той уточни, че това са пивоварните в Шумен и Благоевград, произвеждащи съответно "Шуменско пиво" и "Пиринско пиво". Според Грънчаров размерът на инвестициите, които оповестява, вече е одобрен, но ако финансовите резултати на пивоварните са добри, той може да нарасне до 10 млн. лева.

Парите ще бъдат насочени към цялостната модернизация на производствените процеси в двете пивоварни.


"Карлсберг" няма намерение да купува други български пивоварни, каза още Грънчаров. Така той опроверга слуховете, че компанията има интерес към покупката на мездренската пивоварна, която наскоро се обедини с "Варненско пиво".

Изпълнителният директор на "Карлсберг България" прогнозира, че ръстът в продажбите на "Шуменско пиво" за първото тримесечие на тази година спрямо същия период на 2003 г. ще бъде 30%. "Ръстът е феноменален, но сегашният ни пазарен дял не ни удовлетворява и ще се стремим да го повишим", каза също Грънчаров.

"Карлсберг България" умишлено задържа пускането на "Туборг".

Компанията беше оповестила, че световноизвестната марка ще бъде произведена в Шумен и ще се появи на пазара по Коледа. Тогава обаче основният фокус на рекламната стратегия на дружеството е бил насочен към налагането на "Шуменско специално" в новата половинлитрова бутилка.

"Друга причина да не се пусне "Туборг" е предлагането на много нови продукти по Коледа, а ние не искахме да сме едно от многото случващи се неща", добави Грънчаров и заяви, че "Туборг", произведен в шуменската пивоварна, ще се появи на пазара до май 2004 година.

"В страните със силно развити пазари за бира в момента има силен интерес към по-екзотичните марки. Търси се бира с по-силен и плътен вкус, каквато е "Шуменско". Това ни дава възможност да пробием на европейските пазари. Разбира се, трябва да бъдем реалисти. Не очаквам да превземем Европа с бира, но ако поддържаме качеството, не е изключено да заемем приличен дял на европейския пазар", каза още Александър Грънчаров.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK