Пристанище "Русе-запад" ще става по-дълбоко

Наложително е да се направи драгиране (удълбочаване) на лимана в русенското пристанище "Запад", за да се осигури акостирането на кораби при ниски води на река Дунав. Това съобщи пред "Дневник" началникът на териториално звено "Пристанищна администрация" в Русе инж. Румен Попов. Удълбочаването на терена е нужно при южния вертикален кей на пристанището, тъй като при ниско ниво на реката акостирането на плавателни съдове в този участък е невъзможно. За драгирането са необходими поне 200 хиляди лева, като "Пристанищна администрация" е осигурила проектите и документацията за изпълнението.

При ниски води на Дунав не могат да спират кораби за товаро-разтоварна дейност, докато след извършване на удълбочаването в пристанище "Запад" ще се осигурят най-малко 2-3 места за плавателни съдове, уточни инж. Попов. През 2003 г. е драгиран северният кей на този порт.

От 2003 година "Пристанищна администрация", която поддържа инфраструктурата, осъществява рехабилитация на русенското пристанище "Изток". Вече са завършени дейностите по източния вертикален кей. Заради високото ниво на реката в момента обаче са преустановени работите по северния кей на този порт.


За този обект средствата са осигурени и при благоприятно ниво на реката той ще бъде завършен, допълни началникът на "Пристанищна администрация" в Русе.

През миналата година ниското речно ниво постави в критична ситуация всички компании и институции, свързани с Дунав. Портовите дейности в определен период бяха преустановени именно заради невъзможността за товаро-разтоварни работи при недостатъчна дълбочина. Според специалисти хидрологичните процеси през последните години в долното течение на реката показват тенденция към намаляване на речния и наносния отток, като това оказва неблагоприятно влияние върху стопанското използване на Дунав.

Въпреки че в момента нивото е високо, експертите не изключват рязкото му снижаване отново през летния период. Това налага своевременни мерки за осигуряване на условия за корабоплаване и транспорт на стоки и товари.

С идеята за създаване на национална компания "Пристанищна администрация" се дава възможност за по-удачно разпределяне на средствата за поддръжка на портовете, смята инж. Попов. Парите, които се събират от т.нар. цени за достъп, ще влизат в компанията, която ще регулира използването им за подобни неотложни проекти.

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK