Компютърни гиганти застрашават лидерите в производството на екрани с течни кристали

Ден след като трите японски технологични гиганта "Хитачи" (Hitachi), "Мацушита" (Matsushita) и "Тошиба" (Toshiba) обявиха, че създават джойнт венчър за производство на екрани с течни кристали (LCD), "Дел" (Dell) и още няколко компютърни лидера излязоха с новината, че пускат телевизори с плоски екрани на изгодни цени, предаде Ройтерс. Новото поприще на компютърните компании ще раздвижи пластовете във и без това динамичния пазар за производство на екрани с течни кристали.

В съвместния японски проект "Хитачи" ще осигури половината от предвидената инвестиция в размер на общо 909.5 млн. долара, а "Мацушита" и "Тошиба" - останалата част от сумата. Средствата ще бъдат използвани за изграждането на завод, който ще се намира близо до Токио. Новата съвместна компания ще произвежда основно големи плоски екрани от шесто поколение. Заводът се очаква да започне работа през 2006 г.

Решението за създаването на джойнт венчъра е в резултат на сериозната заплаха, която срещат трите производителя в лицето на "Шарп" (Sharp) и южнокорейската "Самсунг" (Samsung), които досега бяха единствените компании, правещи големи инвестиции в производството на екрани с течни кристали. Обединението е и логична последица от тенденцията на пазара за екрани с течни кристали все повече производители на електроника да инвестират значителни средства в увеличаване на капацитета за производство на екрани с течни кристали.


Натискът от страна на "Дел", "Хюлет-Пакард" и други лидери от сектора, които планират да започнат производството на телевизори с екрани с течни кристали на значително по-ниска цена от тези на "Шарп", "Сони" и други, също принуждава компаниите от бранша да търсят начини да запазят своите позиции.

По-евтиното производство на компютърните компании се дължи основно на две причини. Първата е, че "Сони" например сама разработва и произвежда части за телевизорите си, докато компютърните компании използват по-евтини такива, разработени от други дружества. Освен това, за да привлекат повече клиенти, компютърните компании са склонни да намалят печалбата си за сметка на цената и залагат основно на директните продажби по интернет.

Остава въпросът чии телевизори са по-качествени, тъй като всички производители залагат на качеството на картината и звука. Единствените разлики могат да се крият в екстрите, които предлагат производителите, твърдят експертите. Например новият 26-инчов телевизор на "Дел" ще бъде със съраунд звук и вградени говорители, отговарящ на всички изисквания на пазара.

Пазарът за производство на екрани с течни кристали за телевизори става все по-атрактивен. Около 5% от продадените телевизори по света са с плосък екран.

- - - - - - - -

Според изследователската компания "ДисплейСърч" (DisplaySearch) пазарът на телевизори с екрани с течни кристали ще достигне 56.3 млн. броя през 2008 г., срещу 9.5 млн., които се очаква да бъдат продадени през настоящата година. Освен това цените на плоските екрани с течни кристали се очаква да паднат с до 20% през втората половина на 2004 г. поради съществуващото в момента свръхпредлагане на плоски екрани за компютри и телевизори. Към края на годината обаче се очаква ново повишение в резултат на засилване на търсенето. За да запазят конкурентоспособността си, производителите на плоски екрани ще трябва да вложат повече средства в технологиите, както и да си осигурят една стабилна и гъвкава дистрибуционна мрежа, която да може бързо да се адаптира към динамичните промени на пазара.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK