"Нестле България" инвестира 1 млн. лв. в нов кулинарен продукт

"Нестле България" въвежда в България нов готварски продукт от серията "Маги", наречен "фикс". Инвестициите за разработване и лансиране на пазара на новите фиксове е близо 1 млн. лв. Първоначално компанията предлага три рецепти, които са разработени на локално ниво и са съобразени с вкусовете на българските потребители. Подготовката на проекта е отнела две години и по него са работили екип от "Нестле България" и клонът на компанията в Словакия, където се произвеждат фиксовете.

Новият продукт е комбинация от съставки по определена рецепта, към които трябва да се прибавят един-два свежи продукта, за да стане готово ястие. Мениджърът на отдела за кулинарни продукти в "Нестле" Нели Ангелова обяви, че от компанията предвиждат да разработят и други рецепти, сред които ще има традиционни и вегетариански ястия. По думите й предвижданите продажби до края на годината са общо над 3 млн. порции на стойност около 800 хил. лв.

Лансирането на новия продукт е придружено с масирана маркетингова кампания и директни презентации. Досега са организирани около 50 демонстрации в цялата страна.


Продуктите "Маги" се предлагат на българския пазар от 1997 г. По данни на "Нестле" супите и бульоните на компанията са лидер сред инстантните храни и заемат пазарен дял съответно 73 и 66 на сто. От миналата година "Нестле България" започна да развива и сектора на подправките, където вече заема 20 на сто от пазара.

Другите най-сериозни играчи на пазара на инстантните храни са марките "Галина бланка" и "Кнор", но нито една от тях не се произвежда в България.

През последните години тенденцията показва, че компаниите се стремят да предлагат продукти, които отговарят на специфичния вкус на потребителите в България. Така преди време "Маги" пусна на пазара супите "Фантастична идея" и сред техния асортимент има спаначена супа, супа топчета и други. От началото на тази година компанията предлага и "Селска пилешка супа", "Пилешка супа с праз и целина" и други. Другите представители в сектора също не изостават от тази тенденция и предлагат специфични продукти за българския вкус. Това е един от методите да се повиши консумацията на полуготови продукти, които не са характерни за потреблението в България.

По данни на агенцията за изследвания "Галъп" потреблението на храните от графа "други", сред които са и инстантните супи и бульони, за периода април-юни 2004 г. е намаляло с 10 на сто същия период за миналата година.

Ключови думи към статията:

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK