"Мобилтел" отся кандидатите за рекламна агенция

Мобилният оператор "Мобилтел" отся рекламните агенции, които се явиха на първия етап от конкурса, който организира миналата седмица. Според информация на "Дневник" покана за участие в следващия етап са получили  DM&B, MARC advertising, McCann Erickson, Lowe Swing communications, Graffiti BBDO, Huts Spot Thompson, Leo Burnett, Clockwork, като последната не е поканена като самостоятелен участник, а като част от екипа на McCann Erickson. От компанията обаче не уточниха с коя агенция ще работят в екип. Отказ за продължаване в следващия етап са получили Grey Worldwide, Ideo Saatchi&Saatchi и Ogilvy & Mather. Теодора Тенчева, управител на TBWA, отказа коментар дали компанията й продължава в надпреварата. 

Задачата на агенциите, които продължават състезанието, е да разработят творческа концепция по изпратен от компанията бриф (задание). От "Мобилтел" отказаха коментар за поканените агенции, критериите, по които са избрани, и сроковете, в които се очаква да приключи конкурсът.

"На първия етап от конкурса на "Мобилтел" нямаше ясни критерии за оценка на участниците, но при всички случаи сме изненадани, че не сме сред финалистите. В момента сме агенцията с най-голям оборот, имаме 43 активни търговски марки, от които 17 са абсолютни пазарни лидери. Пожелаваме успех на "Мобилтел" с този конкурс и с нетърпение очакваме следващия GSM оператор", коментира Екатерина Попова, управител на Ogilvy & Mather. Останалите агенции, които отпадат от надпреварата, отказаха коментар.


В рекламните среди упорито се носи слух, че настоящата рекламна агенция на мобилния оператор - австрийската DM&B - ще открива свое представителство в София. Заедно с това името на Кристина Друмева, която допреди няколко месеца беше директор на TBWA - София, се спряга като бъдещ ръководител на австрийския клон. Помолена за коментар, Друмева каза, че не може да коментира и че "ако има нещо официално, то ще бъде оповестено". На въпросите на "Дневник" дали това е вярно, кой ще е неин управляващ тук и дали агенцията преминава на следващия етап от конкурса Дагмар Кребс, PR на агенцията, отговори, че агенцията няма да дава изявления, докато трае фазата на презентацията. Това на практика потвърждава информацията в бранша, че агенцията продължава в следващия етап от конкурса.

Мобилният оператор оглежда българските рекламни агенции от миналата седмица, като беше изпратила на осемнадесет от тях покана за участие в опознавателен конкурс, в който включи и настоящата си рекламна агенция - австрийската DM&B. След проверка на "Дневник" се оказа, че не всички от агенциите са получили покана. Интересното в списъка с първоначално поканените агенции беше, че сред имената им се забелязваха обслужващите агенции на преките конкуренти на "Мобилтел" - "Глобул" и БТК. Обслужващите агенции на конкурентите не се явиха на първата фаза на конкурса, за да бъдат коректни към настоящите си клиенти.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK