КЗК глоби две таксиметрови компании за рекламни игри

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) глоби с по 10 хил. лв. две русенски компании за провеждането на рекламни игри. Това са ЕТ "Експрес такси Тодор Тодоров", което работи под марката "Експрес такси", и СД ''Диамантстил - Спасов и сие'', с марката "Сити такси". КЗК е сезирана за двете нарушения на Закона за защита на конкуренцията (ЗЗК) от русенската таксиметрова компания "Хепи" ООД.

"Хепи" твърди, че през май "Експрес такси" заедно с услугата таксиметров превоз е предлагала на клиентите и участие в томбола с награди. Участието става при заявка по телефона за таксиметров автомобил на дружеството. Томболата е ежемесечна, като са проведени две последващи игри - през май и през юни, а изтеглените награди са публикувани в местния вестник "Утро". "Сити такси" е организирало напълно аналогична томбола през май и юни.

И двете засегнати компании са обжалвали в законоустановения 14-дневен срок решенията на комисията. Управителят на "Експрес такси" Тодор Тодоров заяви, че дружеството се занимава с диспечерска дейност, като шофьорите не са наети от фирмата му, така че не може да се твърди, че са извършили нарушение, защото те не са организирали томболата. Управителят на "Сити такси" Борислав Филипов обясни, че "Диамантстил" изобщо не се конкурира с "Хепи", защото не осъществява таксиметрови превози, макар да има лиценз за това. Според Филипов неговата компания няма нищо общо с проведената рекламна игра. Тя е организирана от самите шофьори на такситата, които са лицензирани и работят под отделни фирми и единствено ползват под наем радиоефира, предоставян им от "Диамантстил".


''Хепи" ООД е лицензиран превозвач за таксиметровите превози, работещ предимно в Русе. Според ''Хепи'', ЕТ "Експрес такси Тодор Тодоров" и ''Диамантстил - Спасов и сие'' също извършват таксиметров превоз на пътници в града.

ЗЗК забранява нелоялното привличане на клиенти чрез продажби, чиято стойност значително надвишава цената на стоката или услугата.

От "Хепи" твърдят, че игрите са метод за нелоялно привличане на клиенти, тъй като стойността на наградите значително е надвишавала цената на таксиметровия превоз. Комисията е отхвърлила подобно твърдение. Тя санкционира дружествата с мотивите, че възможността наградите да бъдат получени не срещу заплащане на реалната им пазарна цена, а чрез заплащането на услуги, чиято цена е по-ниска, рефлектира върху пазарното поведение на потребителите. Според КЗК това психологически принуждава клиентите да преориентират търсенето си към услуга, наред с която се предлага привлекателна награда. По този начин се деформира пазарът и се елиминира лоялната конкуренция. Изводите на КЗК са, че провеждането на игрите е в противоречие с добросъвестната търговска практика по смисъла на ЗЗК.

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK