Иво Прокопиев: Сделката с "Ханделсблат" е гаранция за независимостта и качеството на "Дневник" и "Капитал"

10 януари 2005, София (България) - Дюселдорф (Германия)

Най-голямата германска компания за бизнес медии Verlagsgruppe Handelsblatt придоби 50% от "Икономедиа" АД, издател на бизнес вестниците "Капитал" и "Дневник". Verlagsgruppe Handelsblatt е част от една от най-влиятелните и уважавани издателски групи в Германия и Европа - Georg von Holtzbrinck.

"Икономедиа" е ново дружество, което от началото на 2005 г. поема дейността на най-големия издател на качествени вестници и списания в България "Агенция за инвестиционна информация (АИИ)" ООД. АИИ ООД остава собственик на другите 50% в "Икономедиа" АД.


Представител на Verlagsgruppe Handelsblatt в управлението на новата медийна компания ще бъде Тобиас Шулц-Изенбек, директор “Инвестиции” в издателската група Handelsblatt. Освен него членове на съвета на директорите на "Икономедиа" АД са Иво Прокопиев и Филип Харманджиев, които продължават да бъдат собственици на АИИ ООД.

Йоахим Вайдеман, старши редактор във всекидневника "Ханделсблат" и директор на училището по икономическа журналистика Georg von Holtzbrinck, ще съветва "Икономедиа" по нови проекти. В бъдеще той може да се присъедини към екипа на "Дневник" като асоцииран редактор. Йоахим Вайдеман е работил 11 години като кореспондент във Варшава, Киев и Прага. В периода 2000-2002 е бил консултант на чешкия бизнес всекидневник Hospodarske Noviny (Прага), който е собственост на Verlagsgruppe Handelsblatt.

През последните три години двете водещи издателски групи имаха договор за сътрудничество в областта на качествената бизнес и финансова журналистика.

“България е един от ключовите пазари в Източна Европа. Много съм щастлив, че в лицето на АИИ ООД, водещият издател на качествени бизнес вестници и списания в България, имаме много силен партньор, с който да развиваме този пазар. Нашето сътрудничество през последните три години беше много добро и съм сигурен, че ние ще разширим общия си бизнес много успешно”, коментира Харалд Мюсе, изпълнителен директор на Verlagsgruppe Handelsblatt .

"Влизането на една от водещите световни групи за бизнес преса в "Икономедиа" ще позволи да се съчетаят добрите международни практики и огромния авторитет на Verlagsgruppe Handelsblatt с традицията, доверието и уникалния опит, който АИИ ООД има като издател на качествени вестници и списания в България. Мисля, че това е много добра новина за нашите читатели и нашите партньори. Това е сигурен знак за запазване на водещата роля, която "Дневник" и "Капитал" имат на пазара, както и допълнителна гаранция за тяхната независимост и високо качество", каза Иво Прокопиев, който е председател на съвета на директорите на "Икономедиа" АД.

"Verlagsgruppe Handelsblatt GmbH

Verlagsgruppe Handelsblatt е водеща медийна компания в областта на финансовата и бизнес информацията в Германия. Основана e през 1946 г., когато започва да излиза вестник Handelsblatt. Компанията е собственост на издателската група Georg von Holtzbrinck.

Verlagsgruppe Handelsblatt издава най-влиятелния германски икономически и финансов всекидневник "Ханделсблат". Сред другите издания на медийната група са седмичното икономическо списание WirtshaftsWoche, списанието за човешки ресурси Junge Karriere, както и специализирани списания като Creditreform, Lebensmittel Praxis, Absatz Wirtshaft, Spotlight и други. Нов проект на издателската група е стартиралият през 2004 г. компактен всекидневник News, който в момента излиза само във Франкфурт и региона и атакува младата аудитория.

Verlagsgruppe Handelsblatt е мажоритарен собственик в чешката медийна група Economia и притежава акции в The Wall Street Journal Europe.

Мотото на Verlagsgruppe Handelsblatt е "Ние информираме бизнеса".

"Verlagsgruppe Georg von Holtzbrinck GmbH е известна като компанията, написала историята на издателския бизнес в Германия. В нейната структура са около 80 фирми в Германия и САЩ, които издават книги, вестници и списания. Сред тях са издателските къщи Farrar, Straus & Giroux (САЩ), Henry Holt (САЩ), The Macmillan Group(Великобритания), S. Fischer Verlag (Германия) и St. Martin's Press (САЩ), както и общи проекти с издателството за книги на The New York Times. Georg von Holtzbrinck издава и всекидневниците Die Zeit, Der Tagesspiegel, има инвестиции в регионални немски издания. Една от най-големите издателски групи в Германия развива и училище за икономическа журналистика Georg von Holtzbrinck.

www.vhb.de

www.holtzbrinck.com

"Икономедиа" АД

"Икономедиа" АД, е най-голямата българска група за бизнес медии. Компанията ще издава вестниците и списанията, издавани досега от "Агенция за инвестиционна информация (АИИ)" ООД. Това са водещият икономически седмичник - "Капитал", който излиза от 1993 г. През последните години "Капитал" наложи успешно приложението си за човешки ресурси и образование "Капитал Кариери" и уикенд приложението "Капитал Light".

От 2001 г. излиза и деловият всекидневник "Дневник". За четири години той успя да се превърне в най-големия бизнес всекидневник на България и да стане пазарен лидер в своята категория.

"Икономедиа" АД издава още HoReMag (списание за професионалистите в туризма), Utilities (списание за utilities бизнеса), "Агробизнесът" (за евроинтеграцията в земеделието и хранителната индустрия) и "Медицински Dайджест" (специализирано списание за лекари).

Съвместно с АСИ ООД "Икономедиа" АД издава водещия седмичник в областта на строителството и инвестициите "Строителство Градът", както и месечното издание за недвижими имоти "Индекс имоти".

Компанията оперира и няколко от най-успешните сайтове на български медии - www.capital.bg  и www.dnevnik.bg.

Ключови думи към статията:

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK