Шуменският клон на „Домейн Бойар” ще изнесе 4.5 млн. бутилки вино

Шуменският клон на „Домейн Бойар”АД очаква, че износът му за Англия и Русия през 2005 г. ще достигне 4.5 млн. бутилки бяло и червено вино. Това каза изпълнителният директор на компанията Цанко Станчев. Той добави, че винзаводът ще произведе още над 1.5 млн. бутилки вино, които са предназначени за вътрешния пазар. Компанията изнася около 80% от производството си, а бутилка вино в Англия се продава между 3.5 и 4 паунда.

„Продукцията ни се приема много добре, работим с традиционни партньори, но срещаме сериозната конкуренция на страни като Чили и Аржентина, където работната ръка е много евтина”, коментира Станчев. Той добави, че българските вина се продават на ниски цени зад граница заради липсата на единна държавна политика по промоцията и рекламата им.

Качеството на суровината и малкото й количество, които се понижават с всяка година според него е пречка българските вина да се конкурират със страните - традиционни производители на вина. Тревожен факт според Станчев е и стареенето на лозовите насаждения и намаляването на масивите. Той посочи, че в Шуменско през последните 15 години не е засаден нито един декар лозе, а от 50 хил. дка лозя се обработват само около 5-6 хил.


Според специалисти инвестицията за засаждане на 1 дка лозе възлиза на над 3 хил. лева, а изкореняването на старите масиви струва около 300 лв. за дка. „Вече няколко години търсим големи площи земя в Шуменския регион, подходящи за нови лозя, в които да инвестираме, но не успяхме да намерим, тъй като земите са раздробени, а и собствениците не желаят да ги продават, изчаквайки евентуално да се вдигне цената им”, обясни Цанко Станчев.

За последните три години в шуменската компания са инвестирани над 4.5 млн. евро в оборудване и обновяване на технологичния процес и в момента „Домейн Бойар” разполага с добри технологични възможности, твърди Станчев.

По думите му все още българските производители произвеждат евтини вина, но с всяка изминала година делът на качествените и скъпи вина на вътрешния пазар се увеличава. Компанията произвежда единствените в страната бели вина „Шардоне” и „Траминер” царска селекция, които се продават по 15 лв. бутилката, като за миналата година на вътрешния пазар са продадени по 20 хил. бутилки от двете марки при обичайни продажби от около 10 хил. бутилки на вина с цена над 10 лева.

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK