Кратки икономически новини

"Ханделсблат" с рекордна печалба

Германската издателска група "Ханделсблат" (Verlagsgruppe Handelsblatt), част от концерна "Георг фон Холцбринк" (Georg von Holtzbrinck), обяви, че е постигнала най-добрия си резултат от три години насам. Печалбата преди данъци, лихви и амортизация (Ebitda) за 2004 г. е 14.6 млн. евро, което е с 13.8 млн. евро повече от 2003 г. Според официалното прессъобщение от Дюселдорф оборотът на групата през миналата година възлиза на 263.2 млн. евро, като рекордни продажби се отчитат при специализираните издания. През тази година групата, лидер в икономическата и финансовата преса в Германия, смята да разшири вестникарския си бизнес. Изпълнителният директор Харалд Мюсе съобщи, че успешният компактен вестник "Нюз", който е на местния пазар във Франкфурт от 2004 г., ще излиза и в други градове. "Ханделсблат" смята да продължи и експанзията си в Централна и Източна Европа.

Сливането на "Суис" и "Луфтханза" е одобрено


Сливането между германската "Луфтханза" и швейцарската "Суис интернешънъл еър" е вече възможно, след като Швейцария вчера одобри сделката, предаде АФП. След 90-минутно заседание швейцарският кабинет одобри планираната сделка. По-късно бордовете на директорите на двата авиопревозвача се срещнаха да обсъдят подробностите около закупуването. Швейцария държи 20.4% в "Суис". Останалите мажоритарни акционери в швейцарското дружество също се очаква символично да дадат своето съгласие.

"Метро" увеличи печалбата си със 7.7%

Най-голямата германска верига хипермаркети "Метро" е покачила нетната си печалба за миналата година до 933 млн. евро срещу 571 млн. евро за предходната година, предаде "Блумбърг". Отличните резултати са благодарение на дейността на веригата в чужбина, както и на продажбите на едро и дейността от услугата "кеш енд кери" (cash and carry). В чужбина оборотът на компанията е достигнал 27.6 млрд. евро, което е увеличение от 9.2% спрямо 2003 г., а в Германия, където потреблението на домакинствата през миналата година беше по-слабо, оборотът е нараснал едва с 1.7% до 28.8 млрд. евро.

"Шел" и "Кувейт петролиум" заедно ще инвестират в петролни полета

Англо-холандската компания "Роял Дъч/Шел" подписа сделка с "Кувейт петролеум интернешънъл" (KPI) за съвместни инвестиции в нефтени находища, както и дистрибуция на петрол, съобщи Ройтерс. Според анализатори съвместното начинание ще даде по-голям достъп на западноевропейските компании до петролните полета в Кувейт.

Медиен магнат купува интернет търсачка за $1.85 млрд.

Компанията за интернет инвестиции, водена от американския медиен магнат Бари Дилър, ще купи уебтърсачката "Аск Джийвс" (Ask Jeeves) за 1.85 милиарда долара, предаде Би Би Си. "Аск Джийвс" е петата най-ползвана търсачка в САЩ и има пазарна цена от 1.43 млрд. долара. Според магната компанията има потенциала да стане една от най-големите марки в интернет. Сделката отразява повишаващата се конкуренция между уебтърсачките. Дилър допълни, че е сигурен в способността на фирмата да се конкурира с търсачки като "Гугъл", Yahoo! и тази на "Майкрософт".

Ключови думи към статията:

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK