“Карлсберг” влага 20 млн. лв. в пивоварната в Благоевград

Тази година "Карлсберг България" ще вложи 20 милиона лева в пивоварната в Благоевград, съобщи изпълнителният директор на компанията Александър Грънчаров. Парите ще бъдат насочени към модернизацията на производството и внедряването на изцяло нови технологии. "Целта е Пиринско да остане светла, вкусна и пивка, една качествена бира на достъпна цена", каза той.

В края на първото тримесечие започва реализация на проекти за изграждането на модерни съдове, които участват в технологичния процес на варене на пивото, с годишен капацитет над 500 000 хектолитра. Новите съдове са оборудвани със съвременни системи за пълно контролиране на температурата, процесите и налягането в танковете, съобщиха от компанията.

"Карлсберг България" ще инвестира и в изграждането на три нови танка за съхранение на мая. Предстои подмяна на съществуващите филтри със съвременна система за пивопроизводство. За филтриране на пивото "Карлсберг България" ще инвестира също в нови съоръжения. Целият процес ще се контролира от съвременни индустриални компютри. В процеса на обновление и строително-монтажни дейности ще участват само български строителни компании.


В цеха за бутилиране ще бъде доставена нова, напълно автоматична система за инспектиране на бутилки, ще бъде изградено и ново депо за тяхното съхранение, оборудвано с устройства за укрепване на касите.

Предстоят сериозни нововъведения и в производствената лаборатория на пивоварната. Компанията осигурява нов и напълно компютризиран анализатор на пиво и нов спектрофотометър. С цел подобряване на екологичните показатели в благоевградската пивоварна ще се изградят също съоръжения за събиране на отпадъчните материали от производствения цикъл.

Целта на инвестициите е не само подобряване на качеството на бирата , но и препозициониране на марката "Пиринско". В началото на годината Грънчаров нарече 2005-а "годината на "Пиринско". "Искаме "Пиринско", да стане една по-национална марка", обясни той. Новото "Пиринско" ще се появи в нова бутилка, в нова каса, с нов етикет. Засега от компанията не планират повишение на цените.

"Карлсберг България", която обединява пивоварните в Шумен и Благоевград, отчете пазарен дял от 26% за първия месец на годината, с което се нареди на второ място по продажби сред пивоварите в страната. За две години активна дейност на пазара "Карлсберг" е най-динамично развиващата се компания с растеж 37% през 2004 г. спрямо предходната.

През миналата година "Карлсберг България" направи модернизация на пивоварната в Шумен, a в края на януари стана известно, че "Шуменско пиво" е вложила 2 млн. евро в нова линия за бутилиране на бира в пластмасови бутилки.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK