"Адоб систъмс" купува "Макромедия" за $3.4 млрд.

Американският софтуерен производител "Адоб систъмс" (Adobe Systems) обяви, че закупува своя конкурент "Макромедия" (Macromedia) в сделка на стойност 3.4 млрд. долара, изплатени с акции. Бордовете на директорите и на двете компании са дали своето одобрение за сделката, от която ще се роди една от най-големите световни софтуерни компании. Освен това "Адоб" обяви, че след сделката ще изкупи обратно акции на стойност 1 млрд. долара.

Според споразумението акционерите на "Макромедия" ще получат за всяка своя акция 0.69 акции от "Адоб". Така стойността на ценните книги на производителя на флаш програми за интернет достига до 41.86 долара, а акционерите на "Макромедия" ще държат около 18% от новата компания, която ще се формира след сливането. Цената представлява близо 25% повече от пазарната стойност на акциите на "Макромедия".

Флаш плеърът на "Макромедия" е инсталиран в над 98 на сто от компютрите в света, които използват интернет. С новата си придобивка "Адоб" ще намали зависимостта си от своя хитов продукт за изготвянето и демонстриране на графични изображения - "Акробат" (Acrobat). Освен това компанията ще разшири присъствието си в сектора за графични и звуковъзпроизвеждащи продукти за интернет, които агресивно настъпват към мобилните телефони.


Основният мотив за сделката е стремежът към разширяване на нови, неразработени пазари и ускоряване на растежа до нива, невъзможни ако двете компании бяха останали разделени, коментират анализатори. В същото време това е поредното доказателство за настъпването на дългоочакваната консолидация в софтуерния сектор. Клиентите и пазарите от години окуражават двете страни да направят важната крачка. Тази година "Оракъл" купи "ПийпълСофт", антивирусната "Симантек" започна да придобива "Веритас", а Ай Би Ем се съгласи през март да закупи "Асентиъл софтуер".

Очаква се новата компания да бъде финансово стабилна и дори да отбележи положителен резултат още след първите 12 месеца от съществуването си, посочват още от "Адоб". Сред основните продукти на "Адоб" са "Фотошоп" (Photoshop) и "Акробат" (Acrobat), а на "Макромедия" - "ДриймУийвър" (DreamWeaver), "Флаш" (Flash) и "Дайректър" (Director).

През януари "Макромедия" обяви, че за третото тримесечие на изминалата финансова година е ригистрирала покачване на продажбите от 15 на сто до 108.6 млрд. долара. Чистата печалба пък е 15.3 млн. долара, срещу 10.3 млн. долара за същия период година по-рано.

Преди месец пък "Адоб" заяви, че печалбата за четвъртото тримесечие на годината се е покачила с 23 на сто, след като продажбите на продуктите на "Акробат" достигнаха до рекордни нива.

В момента всички интернет браузъри са екипирани с флаш, а продуктите на "Макромедия" за уеб разработки са навлезли много сериозно в уеб бизнеса дотолкова, че конкуренцията между продуктите на "Адоб" и "Макромедия" е сравнима с тази между интернет браузърите на "Майкрософт" и "Нетскейп" (Netscape).

Ключови думи към статията:

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK