Фалшификатите на стоки стават все по-качествени

Фалшифицираните маркови стоки в България все по-често са с много добро качество и по-скъпи, а някой път дори са смесени с оригинална продукция. Това е мнението на юриста от компанията "Адидас" Едуардо Касалс. "Преди три години посетих пазара "Илиянци" в София и въпреки че пътувам много, реших, че това е най-ужасното място на света. Днес обаче ситуацията се е подобрила коренно", коментира експертът на международен семинар за защитата на правата върху интелектуалната собственост, който се състоя в София.

Маратонките идват на пазара основно от Китай, където отделните им части - подметка, горен слой и т. н., се произвеждат в различни предприятия и накрая се сглобяват. Затова откриването на производствените мощности на фалшификаторите е доста трудно. Текстилът пристига от Средна Азия, също подготвен за фалшифициране. Един от начините е вместо трите ленти от марката на "Адидас" да се пришиват четири, а след вноса едната се отпорва, обясни Касалс. Друг начин е етикетите да се внасят отделно и да се лепят на място. Трети похват на контрабандистите е да оформят стоката като транзит, след което част от нея да остава в България.

Понякога глобата не се налага веднага, а се определя по-късно и с четири пратки на фалшификати мошениците избиват разходите, когато им бъде спряна една, оплака се експертът. Печалбите на имитаторите са големи, а наказанията малки и идват след дългогодишни дела, посочи той. По думите му вече е доказано, че някои от авторите на бомбения атентат в Мадрид преди година са имали доходи точно от такава дейност.


По данни на компанията българските митници са заловили през миналата година около 42 хил. нелегално произведени продукта от марката "Адидас". През 2003 г. те са били по-малко от 5 хиляди, защото на митническите инспектори им е било необходимо време, за да изучат всички мостри на оригиналните стоки, за да могат да ги разпознават, поясни Едуардо Касалс. По данни на световните компании в бизнеса със спортни артикули ("Найки", "Пума", "Умбро", "Адидас") всяка година на границите на ЕС се задържат по около 4-5 млн. фалшификата, коментира той.

Представител на "Проктър енд Гембъл", които са правопритежатели на "Памперс", се оплака от факта, че в България марката е станала толкова популярна, че дори се употребява като синоним за "пелена за еднократна употреба". Наложило се дори компанията да изпрати писмо със заплаха за съд на печатно издание, използвало думата в по-широкото разговорно значение. "Фактът, че това повече не се повтори, говори, че пазарът в България вече е зрял", коментира експертът.

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK