Австрийци искат да купят "Девин"

Австрийският частен инвестиционен фонд "Уинг екуити мениджмънт" (Wing Equity Management GmbH) иска да купи двете бутилиращи компании за минерална вода и безалкохолни напитки "Девин" АД и "Девин роял" АД. Новината дойде от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), от която австрийският фонд е поискал становище по повод намерението да придобие контрола върху двете дружества. От "Девин" потвърдиха за желанието на "Уинг екуити" да купи компаниите.

Изпълнителният директор на "Девин" Цветан Лъжански обясни за "Дневник", че са водени преговори с австрийската компания, но още не се е стигнало до сделка. Такава може да се очаква след финализиране на преговорите и след решението на КЗК. Дотогава обаче няма да бъдат съобщавани други подробности по планираната продажба.

"Уинг екуити мениджмънт" е част от холдинга "Уинг екуити", който е създаден в края на миналата година. Акционери в него са бившият шеф на "Макдоналдс" - Австрия, Кристиян Вимер, братята Соравия - Ервин и Хано, и бившият мениджър на австрийската аукционна къща "Доротеум" (Dorotheums) Мартин Онеберг. Основната цел на холдинга е да инвестира в предприятия от хранително-вкусовата промишленост в страните от Централна и Източна Европа - България, Румъния, Сърбия, Хърватия, Босна и Херцеговина, Албания и Македония, да влага средства в тяхното разрастване и да ги развива като печеливши предприятия. По информация на австрийския сайт "Ди пресе" (Die Presse) капиталът на дружеството е 200 млн. евро.


Бутилиращата компания "Девин" е един от лидерите на българския пазар на минерална вода. Допреди няколко месеца дружеството държеше първото място с около 30 на сто от пазара на вода. От края на миналата година компанията изпълняваше инвестиционните си планове и вложи 2.5 млн. лв. в разширяването на производството, изграждането на нови мощности, пускането на нови продукти и др. В средата на 2005 г. "Девин" пусна на пазара изворна вода със същата марка и така започна да разработва и този сегмент.

Пазарът на бутилирана вода в България е изключително динамичен и бележи годишен ръст от над 10 на сто. За тази година предварителните прогнози сочат увеличение от над 20 на сто в сравнение с 2004 г. През последните месеци обаче се забелязва сериозно разместване на пазарните позиции и причината е навлизането на сериозен международен играч в сегмента. През лятото "Кока-Кола ХБК" купи "Минерални води Банкя", а наскоро стана ясно, че сделката е била за 10.7 млн. евро. При покупката "Кока-Кола" е поела ангажимента да инвестира още 2.1 млн. евро за модернизиране и разширяване на производството, сочи информацията от консолидирания отчет на групата за деветмесечието. Възможностите на международния гигант за инвестиции в производството и в маркетинга ще поставят на изпитание всички български предприятия, обясняват представителите на бранша.

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK